Vicdan o diyarlarda çoktan gitmiş ama hiç birisinin haberi yok

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M Çevrimdışı

meto26

Yeni Üye
23 Tem 2019
11
51
M meto26 Ustacım sana sıcak sıcak , taze taze daha 5 dakika önce tarafıma Bodrumdan ulaşan bir bilgi ile yazıyor ve seninle istişarede bulunmak istiyorum.

Önce şu resimlere bakalım, tüketici wp den ulaştırdı bana, ürün de birazdan yollayacağım iletişim bilgileri ile tarafıma gelecek, tüketiciden izin alarak bunun da videosunu çekip sizlerle seve seve paylaşacağım.

Konuya geçmeden evvel görsellere bakalım.

WhatsApp-Image-2019-09-12-at-13.45.55-1.jpg

WhatsApp-Image-2019-09-12-at-13.45.55.jpg



1,5 yaşında 65'' Samsung tv, Tüketici beyanı doğrultusunda yetkili veya yetkisiz haydi orasını geçelim X bir teknik servis tarafından önce bu hale getirilip sonra da tüketiciye ''Bu tv hurda'' bilgisi paylaşıyor. Panel için verdikleri fiyat araba parası. Tüketici ile yaptığım görüşmede vatandaş tv sini neredeyse hurdaya ayırmaya razı ve kendisine ilk cümlem ''Aklınızdan dahi geçirmeyin, elimizden ne geliyor ise o tv yi kurtarmak için kullanacağız'' dedim.

Halbu ki bana teklif edilen şu, ''Adem bey size güveniyorum, tv kurtulursa kurtulur, kurtulmaz ise sizde kalsın parçalarını kullanırsınız''

Ne yapmalıydın yani, ''Allaaaaahhh 65'' tv sahibi oldum'' diye zil takıp oynamalımıydım?

Ustam ne olur anlayın mücadelemi/mücadelemizi.

Şimdi bu X servis arkadaşımızın , bu ülkede panel onarımı yapıldığından haber yokmudur sence?

Vatandaş ile görüştüm, Daha sonra tv ye müdahale eden X servis tüketici ricası ile beni aradı ki o da usta aramıyor nedense, yanında çalışan kardeimize aratıyor kendisi muhatap olmuyor benimle, aldığım bilgi şu;

''Anakart arızalı, cof kısadevre, panelde de arıza olabilir''

Diyorum ki ''sevgili kardeşim panelde kırık var mı? Ayrıca vatandaş sadece ses arızası vardı diyor siz ekran komple yok diyorsunuz?''
Cevap ise ''E onu ustam bilir ben bilmem, dışarıdan bir şey görünmüyor''

Bunlar mı yani vatandaşa reva görülen hizmet şekli sevgili ustam?

TV geldiğince söz, kamera eşliğinde sökeyim, sizler de benimle aynı anda neler olduğunu görün. Ne ile karşılaşacağımı inan şu an bilmiyorum. Bir ses arızasından olay buralara kadar nasıl ilerler sizce?

Panel neden bozuldu? Cofu neden kaldırdınız? panelin kırık olup olmadığını nasıl bilmezsiniz? vs vs
bende burdan kurtardıgım tv leri kurtardıgım panelleri yazzsam sizin oraya yol olur..ama ben hiç kimseyi kötülemem hiçbir ustayı hor görmem dalga geçmem..siz hiç bugüne kadar tüketicininde yalan beyanda bulundugunuda görmedinizmi denk gelmedinizmi.birkaç vatandaş tüketici böyle diye hepsi aynı olacak hali yok..
ben mesela şahsen kesinlikle kaç inç olursa olsun tv yi tüketici önünde test etmeden vermiyorum teslim etmiyorum.şehir dışına kargo ile bile yollasam videosunu serinosunu çekip watsup tan yollayıp öyle gönderiyorum..tabi bunlar hep tecrübe ile kazandıgımız şeyler..tüketiciye teslim ediyorsun yarım saat sonra arıyor usta bu çalışmıyor gine aynı..getir diyorsun bi geliyor tv panel darbeli çatlak..okadarda söylüyoruz aman dikkat diye..yahu köşesini şöyle yere tıkkadak koyuverdiydim..bazısıda inkar geliyor azda olsa..ALLAH tan kamera techizat varda..anladınız siz...
SAYGILAR...
 
rfve Çevrimdışı

rfve

Aktif Üye
26 Şub 2018
330
Bunun tek amacı budur dükkanı olmayan vergi vermeyen insnaların önüne geçmek.

Ne güzel bakın siz de bir misyon edinmişsiniz, mesleki bilgi birikimilerini doğru platformlarda doğru şekilde paylaşıp kimse kolpa usta olmasın demişsiniz.
Yürekten takdir etmekle birlikte soruyorum size ne kadar başarılı olmuşsunuz?Ne kadar başarılı olunabilmiş ki ortalık bu derece sahtekar ile dolu? Bakın meslek erbabı veya usta demiyorum, direkt sahtekar diyorum.

Ben de çektim bu derdi, ben de zamanında crt tv leri tamir ederken bir tunik anahtar değiştirip 10tl işçilik, 3tl malzeme dediğimde (90 lı yıllar) müşteri cin çarpmışa dönerdi ve siz sahtekâr esnaf olurdunuz. Ama 3 tl işçilik 10tl malzeme dediğinizde hiç sorun olmazdı.

Bu nedenle bu mecrada insanlara DOĞRU bilgiyi anlatıp, bu piyasada hiç kimsenin 50tl işçilik ile dükkan yürütemeyeceğini, yürütüyorum diyenin yalan söylediğini belirtip GERÇEK ustalarımızın hakkı ne ise vermediğiniz sürece bu dalaverecilerin türemesine sadece destek olmuş olursunuz diye yüzlerce kez yazdım.

Sonuç nedir azizim? Piyasanın içinde bulunduğu durum nedir?

Ben yıllarca hakkımı alabilmek için yalan söyledim ve bundan rahatsızım arkadaş. Ben hakkımı almak ve yalan söylememek istiyorum bu kadar basit.

Fiyatlar tutarsız mı? Evet abi tutarsız kabul ediyorum. Birisinden alıyorum 800, diğerinden alıyorum 600.. Neden? içim sızlıyor çünkü, bir yanda yaptığın yatırımı ve ödeyeceğin tüm vergi ile sistemin üstüne bindirdiği yükün altından kalkmaya çalışırken diğer yandan vatandaş adına içim yanıyor. O yüzden aynen sevgili F fikoloji gibi yeri geliyor bedava hizmet veriyoruz ama rabbim bir şekilde yine de rızkımızı eksik etmiyor.

Panel ile ne kadar uğraşıyorsam o kadar para alıyorum. Esnaf arkadaşa tarife veya liste uygulamamaya çalışıyorum.

Adam ledleri değiştirirken PCB tarafından cof u kaldırmış. ustalık hali bu yahu olur gider. Sadece PCB ye cof bastım, ne yapayım ben bu ustaya tarife mi uygulayayım şimdi sen söyle?

''Kaç ekran? 106, tamam usta borcun 400'' mü diyeyim?

Vatandaşa içim cız ediyor ustama etmez mi yahu biz de meslektaş düşmanı değiliz ya sevgili kardeşim.

O nednele esnaf kardeşimle tezgahımı paylaşıyorum, o nedenle ustama gel kendi işini kendin yap bana daha az para öde diyorum. Siz diyorsunuz ki paylaşım başka meslek işi başka, benim görüşüm öyle değil sevgili kardeşim, ben paylaşıyor ama hakkımı istiyorum.

Birazdan sana bir wp konuşmasının ekran görüntüsünü atayım daha 1-2 saat öncesine ait.

Vatandaş LG anakart ihtiyacı doğmuş, kızıyorsun biliyorum ama vatandaş LG servisi mi aman aman, Tamirci mi etme usta gözünü seveyim diyor. Tamam ne istiyorsun? Sen yardımcı ol, Peki kardeşim HDMı portları kırıkmış, adama sunduğum seçenekler şunlar,

1- PCB deforme olmadıysa yerine takmaya çalışırız
2- Deforme olduysa insaflı bir lg servisinden kart fiyatı sorarız
3- ikinci el kart olur dersen onu araştırırız
4- Kendin takabiliyorsan kartı bulmana yardımcı olurum
5- Ben takacaksam 100tl paranı alırım zira bu işletme bir şekilde ayakta durmak zorunda yanlı anlamayınız.

Tamam kabul size göre bu olmaması gereken bir şey lakin, bana şunun cevabını verebilecekmisiniz.

Gelişen teknoloji, teknolojinin getirdiği yenilikçi yaklaşımlar, İnsanların her yere ve her şeye erişiminin kolaylaşması, her mecrada her türlü yedek parça ve datashhet lerin paylaşılması gibi bütün bu engin bilgileri, deniz derya kaynağı kurutabilecekmisiniz kapalı kapılar arkasında.
Size göre takıntı ama bana göre değil, ben orada gördüklerimden, halka bakış açınızdan, sizinle aynı görüşte olmadığı için bir meslektaşınıza bakış açınızdan inanın utanç duydum. Peki bunu ne kadar sürdürebileceksiniz? Kaç Adem helvacı daha, Kaç tavsiyeforumu daha, Kaç F fikoloji , kaç @teknovest kaç @teraspy kaç @rfve daha susturabilirsiniz sizce?

Bunu cidden çatışma anlamında yazmıyorum, bakış aınızın yanlışlığına dikkat çekmek istiyorum.

Lütfen bu yazacağımı da yanlış anlamayın lakin bu gün koskoca LG markasının yetkili servisi 30m2 dükkanda hizmet veriyor. LG OLED tv için 20.000tl para ödeyeyim, servisin derme çatma dükkanında hizmet bekleyeyim. Ama o kart başına bana 1300tl ittirsin bunu da kabul edeyim.

Yani beni / bizi bu derece eleştirirken, gelişen teknolojiye ve gelişen tüketici beklentilerine ayak uyduramayan işletmelere ne zaman değineceksiniz bunu da merak ediyorum değerli kardeşim.
Saygı ile :)

Susturamazlar artık Adem hocam.
Onlarda bunun bilincinde olduklarından bu şekilde sert tepkiler veriyorlar zaten.
iş yoğunluğundan dün başlayan konuya ancak göz gezdirebildim ve ancak birkaç mesajı okuyabildim.

Allah ömür verdikçe ben şahsen bildiklerimi paylaşmaya devam edeceğim. ama DH forum olur dışlanırız ama burası olur
ama başka yer olur vazgeçmeden elimden ne gelirse yapmaya devam ederim. (Tabi senin engin bilgin yanında benimkinin lafı bile olmaz o ayrı)
Seninde bu yapıda ve bu bakış açısında olduğunu biliyiorum abi.

Allah uzun ömürler versin ev Son nefesine kadar sağlıklı sıhhatli olmayı nasip etsin inşallah .. Selamatle...
 
Ömer Genç Çevrimiçi
24 May 2018
91
44
İçerik kopyalanması nedeniyle bir kaç mesaj yazdım sitenize ve bu konuya müdahil olmak istemedim.

Ne yazık ki haksızsınız Adem bey; uzmanlık gerektiren her mesleğin kendine özgü fiyatlandırması vardır. Müşteri fiyatı yüksek bulursa cihazını yaptırmaz ve başka bir çözüm arar. Siz müşterinin çözüm ararken denk geldiği esnaflardan birisiniz. A işletmesi emeğini 10 birime sunarken siz 5 birime sunuyorsunuz fakat bunu yaparken A işletmesine “dolandırıcı” diyorsunuz. 19 yıldır bu mesleğin içerisindeyim. Paneli kırık tvsini getirip “sana getirdiğimde panel sağlamdı, sen kırmışsın” diyen müşterileri baz alıp “bütün müşteriler dolandırıcıdır” demek ne kadar abesse, sizin de “tamircilerin geneli sizi kandırıyor ey halkım. Bakın bu iş bu kadar kolay. Para kazandırmayın bu adamlara” demeni de o kadar abes.
Siz Vestel destekli sitenizde “ultrason arızası, epilasyon cihazı arızası, otomobil beyni arızası” konularında da müşterilerinizi bilgilendirebilir misiniz? O cihazlara ait yazılımları, devre şemalarını paylaşabilir misiniz? O cihazların onarım ücretlerine itirazınız yok mu?
Ben her zaman açık alanda paylaşımın yanında oldum fakat bunu yaparken hiçbir zaman diğer meslektaşlarımı kötülemedim.
eservislerdeki arkadaşların yazdıklarından çıkardığım anlam şudur;
“Adem usta senin internet uzerinden muhattap olduğun müşteri profiliyle bizim gerçekte muhattap olduğumuz müşteriler aynı değil. Sen “led tamiri 200 lira” dediginde müşteri “ustam internette 200 tele bu” der ve be panel boyutuna ne kullanılan led tipine bakmadan bizi “ dolandırıcı” diye yaftalar.”

Bu arada ben led şeritleri kendim değiştiririm (led olarak) ve buradaki bazı yetkili servisler (isim vermeyelim) sistemde bulamadıkları ledleri dizmem için bana getirir.

Sizin ve eservislerin arasındaki bu tartışmanın her iki siteye de zarar vereceğini düşünüyorum.

Sağlıcakla kalın.
 
R Çevrimdışı

radarfon

Yeni Üye
12 Eyl 2019
8
47
selam klavye delikanlıları bu sözüm sana fikoloji biz kötüyüzde senin dün aksam bizim forma giriş seklin tam olarak buydu öncelikle herkeze selamlar
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

arkadaslar 1977 yılında babamın acmıs oldugu elektronik işyerini 2008 den beri işletmekteyim her sektörde oldugu gibi bizim sektörümüzdede çürük elmalar olacaktır.bizim serzenişimiz tüm esnafı kapsamasıdırcok eskiden bu yana tv tamircileri kötü ünü ile anılır sizde bu konuda bence müşterileri yani halkı bizi kötüleyene kadar bu vakkalrı adli mercilerle nasıl çözeceklerini anlatsanız daha güzel olmazmı ben ankarada ikamet etmekteyim burada en ufak problemde tüketici hakları mahkemesine gidebilecek insanlar var yardım şeklinize bu şekilde yardımcı olayım dedim saygılar
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

sonra kalkıp beni formdan attılar demek pek dürüst değil
 
Son düzenleme:
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
Herkese selam..

Hiç üşenmedim dünden beri tüm yazılanları okudum. Cevap yazmak için diğer forumdan üye olup gelen arkadaşların okumadan veya okuduklarını anlamadan sürü psikolojisi ile cevaplar yazdığını üzülerek gördüm. Ben Adem Bey'in hiçbir mesajında tüm servisler sahtekardır, bunların hepsi dolandırıcıdır diye bir mesaj ne duydum ne de gördüm. Gördüm diyen varsa bilgilendirsin beni lütfen. İşin hakkı neyse onu alın, milleti kazıklamayın (ki işini doğru ve hakkıyla yapanları devamlı tenzih ediyor) diye çırpınmasından başka bir şey duymadım..

vaaayy sen nasıl böyle bir şey dersin, biz sahtekar değiliz, sende bu işten ekmek yiyorsun vs vs.. yahu adam sana sahtekar mı dedi? ustaya emeğe saygıyı her mesajında yazmış,

bence bu mevzu buraya yazılıp çizilenler çözülmez de bitmez de..

şimdi @radarfon diye bir arkadaş gelmiş (hepimize klavye delikanlıları demiş? bu arada, kendisi at üstünde kılıç kalkanla yazdı bu mesajı sanırım) fikolojinin siteye yazdığı mesajdan bahsetmiş.. yeminle 3 kere okudum yine yanlış bir şey göremedim ben o yazıda.. @radarfon siz kendi forumunuzda Adem Bey'e edilen hakaretleri, küfürleri gördünüz mü, görmediniz mi, gördünüz de görmezlikten mi geldiniz?

"sizin de “tamircilerin geneli sizi kandırıyor ey halkım. Bakın bu iş bu kadar kolay. Para kazandırmayın bu adamlara” demeni de o kadar abes."
@arizanotlari Hocam şunu nerede ne zaman söylemiş bi gösterir misin lütfen?

Lütfen üşenmeyin şu konuyu baştan aşağıya okuyun, sırf okuyarak bile iki forum arasındaki kalite farkını, üslup farkını, seviye farkını görürsünüz..

Not: Kimsenin avukatlığı peşinde değilim, doğrunun haklının yanındayım.. Adem Bey'in hatasını görürsem onu da buraya çekinmeden yazarım, nede olsa klavye delikanlısıyım:tara
 
Son düzenleme:
R Çevrimdışı

radarfon

Yeni Üye
12 Eyl 2019
8
47
ben hata aramaya gelmedim fikoloji dün forma gelip ilk mesajı selam klavye delikanlıları dedi bizden kimse sizin forma girip bu sekilde davranmadı at üstünde değilim kimseyi yargılamıyorum bu sekilde forma giriş yapmanın dünki tartısmadan sonra doğal oldugunumu düşünüyorsunuz evet bizim formda biraz sert davranıldı adem beye ama ben daha sonraki tahriklerden bahsediyorum buraya kadar hakısızsam söyle
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

delikanlılığın klavyede kime mahsus oldugu belli olmaz neticede birbirimizi tanımıyoruz avukatlık yap yapma beni baglamaz ben size düzgünce geldim ve yapılanı aktardım
 
M Çevrimdışı

mhmt-

Yeni Üye
11 Eyl 2019
14
44
Herkese selam..

Hiç üşenmedim dünden beri tüm yazılanları okudum. Cevap yazmak için diğer forumdan üye olup gelen arkadaşların okumadan veya okuduklarını anlamadan sürü psikolojisi ile cevaplar yazdığını üzülerek gördüm. Ben Adem Bey'in hiçbir mesajında tüm servisler sahtekardır, bunların hepsi dolandırıcıdır diye bir mesaj ne duydum ne de gördüm. Gördüm diyen varsa bilgilendirsin beni lütfen. İşin hakkı neyse onu alın, milleti kazıklamayın (ki işini doğru ve hakkıyla yapanları devamlı tenzih ediyor) diye çırpınmasından başka bir şey duymadım..

vaaayy sen nasıl böyle bir şey dersin, biz sahtekar değiliz, sende bu işten ekmek yiyorsun vs vs.. yahu adam sana sahtekar mı dedi? ustaya emeğe saygıyı her mesajında yazmış,

bence bu mevzu buraya yazılıp çizilenler çözülmez de bitmez de..

şimdi @radarfon diye bir arkadaş gelmiş (hepimize klavye delikanlıları demiş? bu arada, kendisi at üstünde kılıç kalkanla yazdı bu mesajı sanırım) fikolojinin siteye yazdığı mesajdan bahsetmiş.. yeminle 3 kere okudum yine yanlış bir şey göremedim ben o yazıda.. @radarfon siz kendi forumunuzda Adem Bey'e edilen hakaretleri, küfürleri gördünüz mü, görmediniz mi, gördünüz de görmezlikten mi geldiniz?

"sizin de “tamircilerin geneli sizi kandırıyor ey halkım. Bakın bu iş bu kadar kolay. Para kazandırmayın bu adamlara” demeni de o kadar abes."
@arizanotlari Hocam şunu nerede ne zaman söylemiş bi gösterir misin lütfen?

Lütfen üşenmeyin şu konuyu baştan aşağıya okuyun, sırf okuyarak bile iki forum arasındaki kalite farkını, üslup farkını, seviye farkını görürsünüz..

Not: Kimsenin avukatlığı peşinde değilim, doğrunun haklının yanındayım.. Adem Bey'in hatasını görürsem onu da buraya çekinmeden yazarım, nede olsa klavye delikanlısıyım:tara

fikoloji nickli şahıs diğer siteye üye olup '' hey klavye delikanlıları ben geldim '' dediği için ukala davranışlarda bulunduğu için atıldı forumdan radarfon ustamızda bundan behsediyor iyi okuyalım lütfen.
 
R Çevrimdışı

radarfon

Yeni Üye
12 Eyl 2019
8
47
arkadas bu tavırlar yanlis yarın bir yerde tanıssak birbirimize yemek ısmarlamak için dövüşürüz surda oturup yazmak kolay insan insana lazım igneleyici kelimeler söylemek kolay bir insana 10 kelime içinde 9 kere bu kötü bir kere cılız bir sesle 1 i iyi dersen insanlar o biri duymaz adem beyin yaptıgı bu videolarda tam olarak bu var savunması iyi ewsnafları tenzi ederim banada bir sürü mahvolmus cihaz geliyor gecen arabamın abs sensör sisteminin içine etti frenci insanın oldugu yerde bu tip sorunlar hep olacak adli yollara basvurun tüketici mahkemesine gidin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

siz öyle bir tavı almıssınız ki tamirciler asagılık insanlar sizler elit seviye yav bizde insanız kardesim bizde evimiz colugumuz cocugumuz var bir sürü hata yapıp bozdugum cofunu yıttıgım tv oldu her seferinde müşteri bile anlamadan giderdim arızayı aldıgım para dan fazla masraf yapıp teslim ettğim tv oldu
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

sunu söylemiyorsununz tv tamircisine gidince el fişi alın arızasını yazdırın iade bile alsanız teslim alırken kontrol edin neden bunları işlemiyorsunuz yasal hakkınız olsun
 
Son düzenleme:
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
ben hata aramaya gelmedim fikoloji dün forma gelip ilk mesajı selam klavye delikanlıları dedi bizden kimse sizin forma girip bu sekilde davranmadı at üstünde değilim kimseyi yargılamıyorum bu sekilde forma giriş yapmanın dünki tartısmadan sonra doğal oldugunumu düşünüyorsunuz evet bizim formda biraz sert davranıldı adem beye ama ben daha sonraki tahriklerden bahsediyorum buraya kadar hakısızsam söyle
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

delikanlılığın klavyede kime mahsus oldugu belli olmaz neticede birbirimizi tanımıyoruz avukatlık yap yapma beni baglamaz ben size düzgünce geldim ve yapılanı aktardım

Bu şekilde bir giriş yaptıysa yanlış yapmış kendisi bence.. yalnız az önce sizin foruma girdim şöyle birkaç mesaja baktım, hakaret, küfür kıyamet gırla.. hiç kimseninde yahu napıyorsun, niye hakaret ediyorsun, neden küfür ediyorsun diye bir mesajına denk gelmedim.. yani tamam giriş yanlış olmuş ama sizin (yani forumdaki arkadaşlarınızın, belki sizde yazmışsınızdır hepsini okumadım) yazdıklarınız söyledikleriniz yanında devede kulak kalır..

yani buraya kadar gelip hey klayve delikanlıları ben geldim selam diye giriş yapan arkadaşımızı şikayet ediyorsunuz, ama kendi forumunuzda birbirinizi gazlayıp onca küfüre hakarete sessiz kalıyorsunuz... evet adem beye biraz sert davranıldı diye günah çıkarmışsınız birde hay Allah razı olsun ?

neyse şuanda at üstündeyim, daha fazla yazamayacağım.. herkese selam..
 
R Çevrimdışı

radarfon

Yeni Üye
12 Eyl 2019
8
47
hadi sana iyi savaslar siz cok elit konusuyorsunuz ya kızınca sizde böylesiniz demek istedim ben adem beye hakaret etmedim dilerseniz inceleyebilirsiniz kişi kendinden mesuldur
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

neyse hepinize selam ve saygılar ben cıkmak zorundayım bu gün ben saygısızca bir hareketim olmadı fikoloji arkadasa kırıldım sadece bunu söylemek istedim 2 tarafında haklı oldugu seyler var msajımdaki tavsiyeleri kulak arkası etmeyin devlet var ceza var tüketici mahkemesi var ve son olarak 5 parmagın 5i bir değil deyip sizleri ALLAHA emanet ediyorum sağlıcakla kalın
 
Son düzenleme:
K Çevrimdışı

kamersah 

Aktif Üye
8 Mar 2018
184
Bunca iş yoğunluğuma rağmen oturdum bütün yazılanları okudum.Ben son kullanıcı,vatandaş,tüketiciyim arkadaşlar. Tamirci, esnaf, servis değilim. Kendi penceremden gördüklerimi söyliyeyim. Önce bir tamirci maceramdan örnek vereyim.
Markası lazım değil bir cep telefonu aldım aldığım bayiden iş yerimdeki arkadaşlarımda 9-10 adet aldılar. Haliyle bayi ile aramızda bir muhabbet gelişti. Ben duygusal zannediyordum ama onların ki tamamen duygusalmış. Herneyse; bu bayi aynı zamanda tamir işi de yapıyorduki gerekli belgelerini alıp yetkili servis olmuştu. Telefonumda meydana gelen birkaç arıza için gide gele artık beni tamir yapılan kısma almaya başladılar. Adam gözümün önünde telefonumda çalışmayan parçayı çıkarıp atıp aynı marka başka bir telefondaki parçayı söküp benimkine taktı. Zannettim ki hurdaya ayrılmış telefondan aldı. Bu arada başka bir telefonun ekranını ısıtıp camını çıkardı ki cam kırılmış. Yeni bir cam taktı ve içeri seslendi ekran değişimi 500 tl. Ekran duruyor cam değişti aslında. Ben çıkarken benim telefon için parça çıkardığı telefonu tamire başlamıştı. Şimdi buraya nasıl güvenelim. Tamirci bir arkadaş bu. Yetkili servis aynı zamanda. Telefonumu kızım akvaryuma atınca direk buraya götürdüm yetkili servis diye. Usta çürümüş bu dedi. Yahu 5sn durmadı dedim. Kuruttum hemen pirinç vs. Yetmiş ona ölmüş çöp bu dedi. Ne yapıcaz dediğimde de kalsın parçalarını kullanırız 50 tl vereyim dediğinde aldım geri ve başka bir tamirciye götürdüm. 120 tl yaptı adam kısa sürede ekranı değişse yeter diyerek. Yaklaşık 4 yıldır da kullanıyorum. Telefonun camının değiştirlme olayını anlattım nasıl oluyor bu diye. Söylediği şuydu. Bu marka telefonların (Samsung ) ekran camlarını ayırmak zor olur uğraştırır biraz. Ben telefonuna göre 160-180 tl civarı yapıyorum. Aslında cam ucuz 90-100 tl civarı. Ama çok uğraştırdığı için emek harcadığım için 70-80 tl işçilik alıyorum demişti. Çoğu tamircide uğraşmamak için çöp bu ekran komple değişmesi gerekir deyip 10 dk. emekle ekranı değiştiryorlar 500-600 tl dedi.
Şimdi gelelim hikayeden sonra sonuç kısmına:
Diğer forum sitesinden gelen ustalarımıza da hitaben olsun son kullanıcı olarak yazacaklarım:
Benzeri olayları oto sanayide de yaşıyorum. Araçta meydana gelen basit bir arızada alakasız bir çok parçayı değiştirip bir çok arıza uyduran usta hak etmişmidir aldığı parayı? Ya da bir elektrik arızasından dolayı bırakılan araca yaklaşık 1000 tl masraf yaptırıp sorunu geçici olarak çözen ustalar ile (farklı 3 usta) aynı arızayı 50 tl kesin çözen usta aynı kefede midir?
Harcanan emek, yapılan yatırım ve zamandan bahsederek hakkı bu diyen ustamızada şunu sormak isterim.
2 oto tamircisi usta var. İkisi de çıraklıktan başlamışlar yıllar içinde usta olmuş dükkan açmışlar. Her ikisi de makine tesisat almış kurmuşlar yatırım yapmışlar. Dükkan açmanın maliyetlerine katlanmışlar. Çeşitli tecrübeler edinmişler ki belkide şuanda basit gelen bir arızayı bulmak için günlerce çalışmışlar.Araçta meydana gelen bir arıza için ustanın biri makineye bağlamam gerekiyor vs deyip 500 tl masraf çıkarırken (arızayı bulabilen başka usta çıkmıyor) diğer usta ise aynı arızayı hemen tespit edip basit birşey bu arıza 50 tl parçayı al diyerek zahmetsizce değiştiryor ve 3-5 birşey ver yoksa kalsın önemli değil diyor. Gelelim sorumuza.500 tl isteyen usta yatırım yaptım ben buraya bu arızaları anlamak için ne emekler harcadım hakkım diyor. Diğer usta da emek harcadım, yatırım yaptım ama bu tamirde yorulmadım, çok emek harcamadım bence bu işin hakkı budur müşteriye de yazık diyor. Ve diğer usta tarafından yanlış yaptığı ifade ediliyor.(Kibar ifade bulmaya çalıştım.) Şimdi müşterinin günahı nedir soruyorum? Doktorlar şunu mu demeli ben 6 yıl okumuşum canım çıkmış senin basit operasyon dediğin misal bademcik ameliyatı için gençliğimi harcadım uzman olma yolunda bunun masrafı 50 bin lira mı demeli?
Ya da çok ölümcül bir hastalığın aşısı ya da ilacını, makinesini bulana kadar harcanan emekten, yatırımdan dolayı imal edenlerin çok büyük fiyatlara mı satmaları gerekiyor?
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
hadi sana iyi savaslar siz cok elit konusuyorsunuz ya kızınca sizde böylesiniz demek istedim ben adem beye hakaret etmedim dilerseniz inceleyebilirsiniz kişi kendinden mesuldur
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

neyse hepinize selam ve saygılar ben cıkmak zorundayım bu gün ben saygısızca bir hareketim olmadı fikoloji arkadasa kırıldım sadece bunu söylemek istedim 2 tarafında haklı oldugu seyler var msajımdaki tavsiyeleri kulak arkası etmeyin devlet var ceza var tüketici mahkemesi var ve son olarak 5 parmagın 5i bir değil deyip sizleri ALLAHA emanet ediyorum sağlıcakla kalın

Keşke en başından beri bu üslup kullanılsaydı, olaylar buralara gelmezdi. Son yazdığınız mesajla Adem Bey'in söyledikleri temelde zaten aynı şeyler.

Tabii ki devlet, huku, ceza, mahkeme yolları açık, fakat bu işin mutfağında olan sizlerin milleti dolandıran çakalları ayıklaması lazım ki, millet mağdur olmasın.. yoksa olan olduktan sonra mahkeme ceza da bir anlam ifade etmiyor çoğu zaman.. çektiğin stres, harcadığın zamanla kalıyorsun.

Adem Bey'e veya bir başkasına hakaret etmemeniz çok güzel bir davranış, ama edenlere de müdahale etmemeniz en azından uyarmamanız bile bir o kadar yanlış bir davranış bence.. işte işin içine benceler senceler girince olaylar iyice çıkmaza giriyor ?

neyse atım yine beni bekliyor, sizde sağlıcakla kalın..
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
sizler ile alakası yok bu durumun zaten size de sormadım.sayın Adem beye hitap ettim okursanız..

hatta var ise panel tamir fiat listesinide yayınlasın buradan görelim..bizlerde gerektiginde panel yollarız kendisine..bellimi olur..22 inç ila 65inç arası fiat nedir listeniz Adem bey..
Sende okursan bu konuyu, sormuş olduğun soru konunun 18.mesajında açıklanmış... Ayrıca; forum kuralları/adabı gereği kiminle alakası varsa yazdığın/yazacağın şeylerin, onun mesajını alıntı yaparsın ki, bizler de biliriz kime hitaben yazdığını... ;)
 
M Çevrimdışı

meto26

Yeni Üye
23 Tem 2019
11
51
ben öyle alıntı çalıntı ilgilenmiyorum Domestos kardeş.. direk bak sayın Adem bey diye kendisine hitap ettim..
bak sen bu işi biliyorsun ama iyi alıntı yapıyorsun tebrikler..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst Alt