Gebze dediler Almanyada çıktı...

Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,937
41
Her şeyi geçtim, bu aracın menzili ne kadar abi ? Tesla kadar veya bir Mercedes, BMW'nin elektrikli aracı kadar gidiyor mu ?

Bugün ortalama bir dizel araç şehir içinde 700-800 km'den aşağı gitmiyor. Yakıt azaldığında her yer istasyon, 2 dk'da depoyu doldurabiliyorsun. Togg ne kadar gidiyor ? 300 km mi ? Sen zannediyor musun ki fabrika verisi kadar menzili olacak ? 200 km'de bir yakıt ihtiyacı olan bir aracı kim alır abi ?

Şimdi diyeceksiniz ki 500 km menzili olan modeli de var. Tamam, kaç para peki ? Akıl var, mantık var; aynı paraya 508, Passat vb. almak varken neden bir ton para verip kendimi maceraya atayım ?

Çok zengin olsam gerçekten elektrikli araç alırım, çünkü dünyanın buna ihtiyacı olduğunu düşünüyorum zaten otomobil markaları yavaş yavaş fosil yakıtlı araç üretimini sonlandırmaya başlıyor. Ama Tesla varken neden TOGG ile maceraya gireyim ki ?

Hadi onu da geçtim, senin bu araçları şarj edecek alt yapın var mı birader ? Bursa'da koca avm'ye süs olsun diye bir tane şarj istasyonu koymuşlar. Hangi benzinlikte kaç tane şarj istasyonu var vallahi hatırlamıyorum, belki bir kaç tanesinde vardır. İstasyon buldun diyelim, 1 saat şarj olmasını bekleyeceksin.

Bir de şu an dünyada ve özellikle Türkiye'de enerji sorunu var. Daha geçenlerde elektrik yetmiyor diye sanayide kesintiye gittin. Bu kadar elektrik enerjisinin kaynağını nasıl sağlayacaksın ?

Tamam yerli diye sahip çıkalım ama hepimiz biliyoruz ki bu aracın kallavi bir fiyatı olacak. Madem yerli otomobil yapıyorsun kaldır o zaman vergiyi, düşük tut fiyatını herkes alabilsin. Versene 250'ye herkes alsın bu aracı ?
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
963
42
Her şeyi geçtim, bu aracın menzili ne kadar abi ? Tesla kadar veya bir Mercedes, BMW'nin elektrikli aracı kadar gidiyor mu ?

Bugün ortalama bir dizel araç şehir içinde 700-800 km'den aşağı gitmiyor. Yakıt azaldığında her yer istasyon, 2 dk'da depoyu doldurabiliyorsun. Togg ne kadar gidiyor ? 300 km mi ? Sen zannediyor musun ki fabrika verisi kadar menzili olacak ? 200 km'de bir yakıt ihtiyacı olan bir aracı kim alır abi ?

Şimdi diyeceksiniz ki 500 km menzili olan modeli de var. Tamam, kaç para peki ? Akıl var, mantık var; aynı paraya 508, Passat vb. almak varken neden bir ton para verip kendimi maceraya atayım ?

Çok zengin olsam gerçekten elektrikli araç alırım, çünkü dünyanın buna ihtiyacı olduğunu düşünüyorum zaten otomobil markaları yavaş yavaş fosil yakıtlı araç üretimini sonlandırmaya başlıyor. Ama Tesla varken neden TOGG ile maceraya gireyim ki ?

Hadi onu da geçtim, senin bu araçları şarj edecek alt yapın var mı birader ? Bursa'da koca avm'ye süs olsun diye bir tane şarj istasyonu koymuşlar. Hangi benzinlikte kaç tane şarj istasyonu var vallahi hatırlamıyorum, belki bir kaç tanesinde vardır. İstasyon buldun diyelim, 1 saat şarj olmasını bekleyeceksin.

Bir de şu an dünyada ve özellikle Türkiye'de enerji sorunu var. Daha geçenlerde elektrik yetmiyor diye sanayide kesintiye gittin. Bu kadar elektrik enerjisinin kaynağını nasıl sağlayacaksın ?

Tamam yerli diye sahip çıkalım ama hepimiz biliyoruz ki bu aracın kallavi bir fiyatı olacak. Madem yerli otomobil yapıyorsun kaldır o zaman vergiyi, düşük tut fiyatını herkes alabilsin. Versene 250'ye herkes alsın bu aracı ?
Geçenlerde bir video izledim, eleman elektrikli Zoe ile fulld şarj yola çıktı. Yol boyunca tüm şarj süresi yaklaşık 6 saat tuttu. Yani 10 saatlik yol oldu 16 saat, perperişan oldular yollarda😄

Bu projeyi seçim yatırımı ve ölü doğacak bir proje olarak görüyorum. Banttan indirildi denilen aracın şu anda o fabrikadan çıkmış olduğuna inanmıyorum, hatta prototipler arasında bile ciddi farklar olduğunu görüyorum. Üretime geçilse bile inanılmaz eksiklerin olduğu apaçık ortada. Şarj istasyonları ve servis altyapısı sıfır. Fiyatı dahil hiçbir şey net değil.

Bunun yanında üretilen araç için tüm halkın alabileceği seviyede fiyatlar istemek bana mantıklı gelmiyor, tabii ki gönül ister herkes alsın bilebilsin ama yerli üretim diye de bunu beklemek doğru değil. Üretilen araç Dacia tarzı bir araç olsaydı belki tamam ama 100% elektrikli SUV bir araç bu.. Ülkeye katma değeri olsun da varsın biz binmeyiverelim. Sonuçta ABD'de otomobiller üretildiğinde herkesin Fordu yoktu altında..

Togg'dan bağımsız olarak; hızlı şarj imkanları, şarj istasyonu sayıları, menziller vs zamanla gelişecek ve artacaktır. Belki ilerde 15 dakikada full şarj imkanı sunan araçlar üretilecektir, yada full şarjla 1000 km giden araçlar olacaktır. Biraz zaman gerekiyor bunlar için.

Bunlara rağmen bu proje hayatta kalır ve ülkeye katma değer sağlarsa ayakta alkışlarım.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Samurai Unforgotten,

Togg a böyle bir fiyat söyleyebilmek için 2 yılda 5 kat arttı araç fiyatları. Bakan bile dedi, muadilleri ile aynı fiyat olacak diye. Bahanesi bu. Yine zenginlere vatandaş hibe ediliyor. Togg çıktı da C sedanların, B suvların fiyatı mı düştü de alamayan insana faydası oldu, sevinsin. Bak bunun şöyle de bir etkisi olacak; yaklaşık 5 sn de 100 km/h e çıkan bir aracı milletin eline verince seyret trafik kazalarındaki artışı. Neyse, zaman her şeyi gösterecek.

Geçenlerde bir video izledim, eleman elektrikli Zoe ile fulld şarj yola çıktı. Yol boyunca tüm şarj süresi yaklaşık 6 saat tuttu. Yani 10 saatlik yol oldu 16 saat, perperişan oldular yollarda😄

Bu projeyi seçim yatırımı ve ölü doğacak bir proje olarak görüyorum. Banttan indirildi denilen aracın şu anda o fabrikadan çıkmış olduğuna inanmıyorum, hatta prototipler arasında bile ciddi farklar olduğunu görüyorum. Üretime geçilse bile inanılmaz eksiklerin olduğu apaçık ortada. Şarj istasyonları ve servis altyapısı sıfır. Fiyatı dahil hiçbir şey net değil.

Bunun yanında üretilen araç için tüm halkın alabileceği seviyede fiyatlar istemek bana mantıklı gelmiyor, tabii ki gönül ister herkes alsın bilebilsin ama yerli üretim diye de bunu beklemek doğru değil. Üretilen araç Dacia tarzı bir araç olsaydı belki tamam ama 100% elektrikli SUV bir araç bu.. Ülkeye katma değeri olsun da varsın biz binmeyiverelim. Sonuçta ABD'de otomobiller üretildiğinde herkesin Fordu yoktu altında..

Togg'dan bağımsız olarak; hızlı şarj imkanları, şarj istasyonu sayıları, menziller vs zamanla gelişecek ve artacaktır. Belki ilerde 15 dakikada full şarj imkanı sunan araçlar üretilecektir, yada full şarjla 1000 km giden araçlar olacaktır. Biraz zaman gerekiyor bunlar için.

Bunlara rağmen bu proje hayatta kalır ve ülkeye katma değer sağlarsa ayakta alkışlarım.

Neden tüm halkın alabileceği seviyede fiyat istemek mantıklı değil. Dünyanın hangi normal ülkesinde böyle manyak bir fiyat politikası var. ÖTV nedir. Bir harcama, masraf kalemi mi. Bir yabancı araçta hadi muadili diyelim C Suv bir araçta ne kadar ötv ödüyoruz.

Fiyatlar için kimse kur demesin, kur bile isteye bu şekile getirildi. Yoksa kıçında yaprakla gezen adamların parası benim paramdan 5 kat daha değerli olamaz. Cari açık denilirse hadi ithal ettiğinde ötv alıyorsun ki bire karşı üç, peki ya yerli dediğin araçta ne oluyor da ithal ile aynı fiyatı çekiyorsun. Bizi dünya kıskanıyor madem bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Abd de dünyanın otomobil zirvesi olan Maybach Mercedes 185 bin lira. Bizde 185 bin liraya 90 model araç var. Böyle bir saçmalık olabilir mi. Bazı şeyleri normalleştirmek ülkenin insanca yaşama hakkını elinden alıyor. Öğretilmiş çaresizlik diye buna denir asıl. Benim ülkem uçup, kaçıyorsa, dünya bize imreniyorsa benim insanım ne hakla böylesi kepazeliklere maruz bırakılıyor. Ulaşım ve barınma lüks değil insanın en temel ihtiyacıdır. Ve sosyal olduğunu iddia eden devlet vatandaşına bunu sağlamak zorundadır. Bunun lami cimi yok. Beşikteki bebeği Devlet için diyerek ortadan kaldıran zihniyet hala devam ediyor ve menfaatler “Devlet için” zırhına büründürülerek çoşuyor. Bunu acilen ortadan kaldırmamız lazım. İnsanı yaşatacağız ki Devletimiz yaşayabilsin. İnsandan kasıt da bir takım kaymak azınlık değil tabi.
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Zenginin malı züğürdün çenesini yorar.

Yorum yok.. Yazın çizin tartışın :kiskis
 
S Çevrimdışı

sisperdesi 

Aktif Üye
28 May 2022
275
31
Hayal veya balon bir proje olduğuna inanmıyorum.
Gectigimiz zamanlarda yapamazsiniz edemezsiniz denmisti. Ne oldu yapilinca. Şimdi basks bahaneler.
Meseleler bu değil ki. Tamam gurur duyuyoruz çok güzel. Şahane bir arac. Peki bunu kim alabilecek? Şahsen ben zengin olsam ve altimda suandaki bilindik markalar var ise neden onların elektriklisini almayayım da togg alayım? Vestel in çıkarmış olduğu telefonlar gibi olmasından üzülüyorum. Çıktığı gibi sahneden inmesinden. Umarım böyle olmaz
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Hayal veya balon bir proje olduğuna inanmıyorum.
Gectigimiz zamanlarda yapamazsiniz edemezsiniz denmisti. Ne oldu yapilinca. Şimdi basks bahaneler.
Meseleler bu değil ki. Tamam gurur duyuyoruz çok güzel. Şahane bir arac. Peki bunu kim alabilecek? Şahsen ben zengin olsam ve altimda suandaki bilindik markalar var ise neden onların elektriklisini almayayım da togg alayım? Vestel in çıkarmış olduğu telefonlar gibi olmasından üzülüyorum. Çıktığı gibi sahneden inmesinden. Umarım böyle olmaz


Vestelin telefonu gibi olmasına olmaz da bu fiyat ile hangi vatandaş alacak. Söylemlerde bile avrupa yollarında gezmeye başlayınca deniliyor. Bundan ne anlamamız gerek. Bu size değil avrupalılara mı demek. Bizde milyon liranın üstü avrupada 50 bin lira. Ne anladık bu işten o zaman. Muadili Tiguan ın en boş paketi 1 milyon. Giriş fiyatı 460 bin. Ki şişirme kur yüzünden bu böyle. Yap sende 500 bin. Ver faizsiz teşviği alsın vatandaş. Olur mu, yok. Kaldı ki Tiguan dediğin olgunlaşmış, bebeklik hastalıklarını aşmış, servisi, yedek parçası oturmuş. Diğerleri de böyle. Togg aslında vatandaş için üretilmiş bir ürün değil. Söylenmeyen bu.
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
963
42
Samurai Unforgotten,

Togg a böyle bir fiyat söyleyebilmek için 2 yılda 5 kat arttı araç fiyatları. Bakan bile dedi, muadilleri ile aynı fiyat olacak diye. Bahanesi bu. Yine zenginlere vatandaş hibe ediliyor. Togg çıktı da C sedanların, B suvların fiyatı mı düştü de alamayan insana faydası oldu, sevinsin. Bak bunun şöyle de bir etkisi olacak; yaklaşık 5 sn de 100 km/h e çıkan bir aracı milletin eline verince seyret trafik kazalarındaki artışı. Neyse, zaman her şeyi gösterecek.



Neden tüm halkın alabileceği seviyede fiyat istemek mantıklı değil. Dünyanın hangi normal ülkesinde böyle manyak bir fiyat politikası var. ÖTV nedir. Bir harcama, masraf kalemi mi. Bir yabancı araçta hadi muadili diyelim C Suv bir araçta ne kadar ötv ödüyoruz.

Fiyatlar için kimse kur demesin, kur bile isteye bu şekile getirildi. Yoksa kıçında yaprakla gezen adamların parası benim paramdan 5 kat daha değerli olamaz. Cari açık denilirse hadi ithal ettiğinde ötv alıyorsun ki bire karşı üç, peki ya yerli dediğin araçta ne oluyor da ithal ile aynı fiyatı çekiyorsun. Bizi dünya kıskanıyor madem bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Abd de dünyanın otomobil zirvesi olan Maybach Mercedes 185 bin lira. Bizde 185 bin liraya 90 model araç var. Böyle bir saçmalık olabilir mi. Bazı şeyleri normalleştirmek ülkenin insanca yaşama hakkını elinden alıyor. Öğretilmiş çaresizlik diye buna denir asıl. Benim ülkem uçup, kaçıyorsa, dünya bize imreniyorsa benim insanım ne hakla böylesi kepazeliklere maruz bırakılıyor. Ulaşım ve barınma lüks değil insanın en temel ihtiyacıdır. Ve sosyal olduğunu iddia eden devlet vatandaşına bunu sağlamak zorundadır. Bunun lami cimi yok. Beşikteki bebeği Devlet için diyerek ortadan kaldıran zihniyet hala devam ediyor ve menfaatler “Devlet için” zırhına büründürülerek çoşuyor. Bunu acilen ortadan kaldırmamız lazım. İnsanı yaşatacağız ki Devletimiz yaşayabilsin. İnsandan kasıt da bir takım kaymak azınlık değil tabi.
hocam bu söylediklerinin birçoğunun altına imzamı atarım, lakin bunlar şuanki ülke şartlarında temenniden öteye geçemiyor, olmayacak duaya amin demekte bana çok gerçekçi ve mantıklı gelmiyor... keşke herkesin ulaşabileceği bir fiyat olsa, paramız değerli olsa, alım gücümüz olsa, halkım insanca yaşasa, insanların hobileri olsa, gezse dolaşabilse, bahçeli evleri olsa, olsa da olsa.. gelir adaletsizliği bizim ülkemizde çok fazla, peki abd'de yokmu? orada herkes teslaya veya örnek verdiğin maybach'a mı biniyor mesela? alım güçleri bize göre çok fazla, bunu kabul ediyorum, bir şekilde araca ulaşmak bize göre çok kolay, ama orada da var adaletsizlikler.. kendin demişsin bak, dünyanın hangi normal ülkesinde diye:) Türkiye normal bir ülke değil maalesef, yoksulluk, yolsuzluk, adaletsizliğin olduğu bir ülke.

Yani demem o ki, iktidarın politikalarını eleştirmek, ağır vergileri sorgulamak, ekonomi politikalarını eleştirmek ayrı bir konu, olmayacak duaya (en azından kısa vadede) amin demek başka bir konu..
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,937
41
hocam bu söylediklerinin birçoğunun altına imzamı atarım, lakin bunlar şuanki ülke şartlarında temenniden öteye geçemiyor, olmayacak duaya amin demekte bana çok gerçekçi ve mantıklı gelmiyor... keşke herkesin ulaşabileceği bir fiyat olsa, paramız değerli olsa, alım gücümüz olsa, halkım insanca yaşasa, insanların hobileri olsa, gezse dolaşabilse, bahçeli evleri olsa, olsa da olsa.. gelir adaletsizliği bizim ülkemizde çok fazla, peki abd'de yokmu? orada herkes teslaya veya örnek verdiğin maybach'a mı biniyor mesela? alım güçleri bize göre çok fazla, bunu kabul ediyorum, bir şekilde araca ulaşmak bize göre çok kolay, ama orada da var adaletsizlikler.. kendin demişsin bak, dünyanın hangi normal ülkesinde diye:) Türkiye normal bir ülke değil maalesef, yoksulluk, yolsuzluk, adaletsizliğin olduğu bir ülke.

Yani demem o ki, iktidarın politikalarını eleştirmek, ağır vergileri sorgulamak, ekonomi politikalarını eleştirmek ayrı bir konu, olmayacak duaya (en azından kısa vadede) amin demek başka bir konu..
Hocam, 2013'e kadar ekonomi yine fena değildi aslında. Kur yüksek değildi, buna bağlı emtia fiyatları normal düzeylerdeydi. Hatta kişi başına düşen GSMH şu kadar oldu diye siyasi propaganda yapıyorlardı. En azından son 2-3 yılda olduğu kadar hayat pahalılığı yoktu. Pandemi falan diyorlar ama hikaye. Akaryakıt hep pahalıydı ama son 2 sene ile kıyaslanamayacak derecede daha ucuzdu.

Yoksulluk ve diğer saydığınız şeyler her yerde var ama bu kadar değil. İşin kötüsü, maalesef bizde yargı bağımsızlığı da yok.

TOGG projesini eleştiren insanlar da bunu kötü niyetli olarak yapmıyor. Öyle bir lanse ediliyor ki, sanki 1 ay sonra satışa başlanacak, herkesin alabileceği fiyatlarda olacak ve herkes TOGG alacak. Biz bunun iç siyasi malzeme yapılmasına kızıyoruz. Biz böyle bir proje yapıyoruz ama ilk etapta her kesime hitap etmeyebilir, ağırlıklı olarak biz bunu ihraç etmek istiyoruz deseler kimse eleştirmez. Asgari ücretle çalışan yakınım var, yerli milli araba diye seviniyor. Ya sen daha Şahin'e binemiyorsun.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
hocam bu söylediklerinin birçoğunun altına imzamı atarım, lakin bunlar şuanki ülke şartlarında temenniden öteye geçemiyor, olmayacak duaya amin demekte bana çok gerçekçi ve mantıklı gelmiyor... keşke herkesin ulaşabileceği bir fiyat olsa, paramız değerli olsa, alım gücümüz olsa, halkım insanca yaşasa, insanların hobileri olsa, gezse dolaşabilse, bahçeli evleri olsa, olsa da olsa.. gelir adaletsizliği bizim ülkemizde çok fazla, peki abd'de yokmu? orada herkes teslaya veya örnek verdiğin maybach'a mı biniyor mesela? alım güçleri bize göre çok fazla, bunu kabul ediyorum, bir şekilde araca ulaşmak bize göre çok kolay, ama orada da var adaletsizlikler.. kendin demişsin bak, dünyanın hangi normal ülkesinde diye:) Türkiye normal bir ülke değil maalesef, yoksulluk, yolsuzluk, adaletsizliğin olduğu bir ülke.

Yani demem o ki, iktidarın politikalarını eleştirmek, ağır vergileri sorgulamak, ekonomi politikalarını eleştirmek ayrı bir konu, olmayacak duaya (en azından kısa vadede) amin demek başka bir konu..

Olmayacak dua diye de kafamızı kuma gömüp oturmayalım. Bizden geçti de bari gelecek nesillerimiz rahat etsin. Ses çıkararak da olsa bir yerden başlamak lazım. Olmayacak dua değil ki olmuş bir ton örneği mevcut. İşin gırgırı gibi ama gerçekten sustukça büyüyor bu garabet. 🙂
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
963
42
Olmayacak dua diye de kafamızı kuma gömüp oturmayalım. Bizden geçti de bari gelecek nesillerimiz rahat etsin. Ses çıkararak da olsa bir yerden başlamak lazım. Olmayacak dua değil ki olmuş bir ton örneği mevcut. İşin gırgırı gibi ama gerçekten sustukça büyüyor bu garabet. 🙂
yine katılıyorum ama çıktığınız nokta ile varmak istediğiniz yer farklı yerler. Elma ağacını taşlayarak armut toplayamayız..

eleştirelim, sorgulayalım, araştıralım, hesap soralım vs. bunlarda hemfikiriz. ama şu ülke şartlarında şu aracın 250-300 bin liralara satılmasını beklemek iyi niyetliliktir, güzel bir temennidir, sadece o kadar. olsun ister miyiz? kim istemez:-) olur mu peki? olmaz:) en azından kısa vadede olmaz diyeyim de yineleyerek iyice enseyi karartmayalım..

 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
638
46
Yazmamak için tuttum kendimi ancak sonunda dayanamadım.

Yeni bir ürün üretip marka değeri oluşturacaksanız, öncelikle pazarınızı belirleyip o pazarı iyi analiz etmeniz gerekir. Şimdi batıya bakarsak, orada TOGG'dan çok daha önce bu pazara el atıp teknoloji geliştirmiş (otomotiv için 5-6 tane) bu sektörün büyükleri var. Orada tutunmak öyle kolay bir iş değil çünkü yaşatmazlar. Bu durumda doğuya yönelmek gerekir. Özellikle de otomotiv sektöründe yerli piyasaya ürün sat(a)mayıp ayakta duran firma yoktur. Öncelikle yerli piyasaya ürün sürersiniz. Bu süreçte yan sanayinizi ve insanınızı yani işgücünüzü eğitmiş olursunuz. İstediğiniz kadar test yapın, saha şikayeti çok farklıdır. Bunun için aracın ucuz ve ulaşılabilir olması lazım. Bunu yaptıktan sonra lüks segmente geçersiniz. TOGG'da ise lüks segmente girebilmek için ucuz olanın önü kesildi.

Bunun en güzel örneğini 2. Dünya Savaşı'nda Almanya'da görebiliriz. 2. Dünya Savaşı'ndan önce ABD'de de 7 kişiye 1 araba düşerken, bu oran Almanya'da 47 kişiye 1 araba idi. ABD, Sherman tanklarında standart 4 ileri şanzıman kullanırken, Almanlar Panzer'lerde 60 ileri ve Tiger tanklarında Ferdinand Porsche tasarımı olan yarı hidrolik şanzıman kullanıyordu. Tiger'lar iyi miydi? Evet, Sherman'lardan çok daha güçlü aletlerdi ancak onu bozmadan kullanmayı becerebilen ve arızalandığında tamir edebilen kişi sayısı da bir o kadar azdı. Üretilen yaklaşık 1800 Tiger'ın yarısından çoğu mekanik arıza sonucu terkedilmek zorunda kalındı. Teknolojik olarak Sherman'ların çok ama çok daha ilerisindeydiler ama.

Siz sanıyor musunuz ki Almanya'da konsolos'un altında TOGG gören Almanlar TOGG almaya koşacak? En ufak bir arızasında tamir ettirecek adam olmadığı için yine 5-6 büyükten vazgeçmeyecek elektrikli araç alacak bile olsa.

Vestel'in ürettiği cep telefonlarının akibeti ortada. Vestel o sektörde marka değeri oluşturamadı ve zaman içinde unutuldu gitti. Şimdi bu söylediklerimden dolayı bana "yerli malı" üzerinden laf sokmaya kalkacaklara tek bir sorum olacak. Bu kadar yerli malı düşkünü iseniz cep telefonu markanız nedir?
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,937
41
Vestel'in ürettiği cep telefonlarının akibeti ortada. Vestel o sektörde marka değeri oluşturamadı ve zaman içinde unutuldu gitti. Şimdi bu söylediklerimden dolayı bana "yerli malı" üzerinden laf sokmaya kalkacaklara tek bir sorum olacak. Bu kadar yerli malı düşkünü iseniz cep telefonu markanız nedir?
Yaklaşık 4 yıl kadar önce Cumhurbaşkanımız şöyle bir açıklama yapmıştı;
''Amerika'nın elektronik ürünlerine biz boykot uygulayacağız. Onların iPhone'u varsa, öbür tarafta Samsung var. Kendi ülkemizde Venus var, Vestel var''

Samsung ne zaman yerli oldu hatırlamıyorum ama, Cumhurbaşkanı'nın halen Apple kullandığına eminim... Apple ise çok üzülmüş, çalışanları kahrından yataklara düşmüş olmalı...
 
Geri
Üst Alt