Gebze dediler Almanyada çıktı...

A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
1.33 ten neden hesaplıyorsunuz. Evde şarj edilecekse mevcut tüketimin üstüne binecektir. Bu da 240 kwh ın üstü 2.6 dan hesaplanması gerekir bugün için.
Tarifeli sistemde konutlar da gece en ucuz dönem, elektrik kullanımı düştüğü için üretim devam ettiğinden arz fazlalığı nedeniyle ucuza satılıyor. Böyle bir sarfiyatı olan herhalde pahalı tarifede kalmaz. Hatta gece üretim fazlası olan elektriği DC ye cevirip depolayarak hızlı şarj ile süre kısaltılması hedefleme çalışmaları akademik olarak yapımıştır. Hem ucuz alıp gündüz pahalı satma avantajını kullanma hemde santrallerden üretilen enerjinin kullanılmasını sağlamak için. Çok da tekniğine girmek istemiyorum.

--------------------
halkın değil zenginin arabası olmuş kim alabilir?

Böyle bir aracı geçtim ikinci el bir araç alamayıp toplu taşıma ile ulaşım sorununu çözmekte olan kesime ne satmaya çalışırlar ne de bu kesim bu araçlara sahip olmayı öncelik listesinin başına koyar mantıken düşününce. Bedelini ödeyebilecek kesimin de toplumun hangi kesiminde olduğu aşikardır. Halkın değil derken Türkiye de halk sadece fakirlerden oluşur, yada fakir olmayan halk değildir demek istemiyorsunuzdur. Umarım sadece sitem amaçlı fiyatı sebebiyle halkın çoğunluğunun demek istiyorsunuz. Sözünüz eski Kemal Sunal filimlerinden bir sufle gibi. Heveslenmeyin bile anlamında aktarılan mesajı olmuş.

Bence halkımız daha iyilerine de layıktır, halkı yüceltmek için üretimi artıralım işsizliği azaltalım milli gelir seviyemizi yükseltelim. Sistem değişmeden, lafla peynir gemisi yürümüyor. Bir çok alanda bariz hatalarımız ve geride kalmışlığımız var. Bu çarkı kıracaksak-ta millet olarak biz kıracağız, yoksa elin oğlu gelip kıracak kendine rakip edecek değildir.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Togg u ucuza şarj edebilmek için diğer zamanlarda pahalı kullanacak yani. Kendi kendini kandırınca maliyeti düşmüş mü oluyor. Dc ye çevirip depolayacak falan… Gerçekten söylediğine inanıyor musun. Adam apartman hayatında bunları yapacak öyle mi. Her şeyi geç aracın sorunsuzluğu belli değil daha. Servis olayı ne olacak. Adam Anadolu nun ilinde ne yapacak. Bunları göreceğiz ilerleyen zamanda, ne nasıl.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,791
Togg u ucuza şarj edebilmek için diğer zamanlarda pahalı kullanacak yani. Kendi kendini kandırınca maliyeti düşmüş mü oluyor. Dc ye çevirip depolayacak falan… Gerçekten söylediğine inanıyor musun. Adam apartman hayatında bunları yapacak öyle mi. Her şeyi geç aracın sorunsuzluğu belli değil daha. Servis olayı ne olacak. Adam Anadolu nun ilinde ne yapacak. Bunları göreceğiz ilerleyen zamanda, ne nasıl.
3'lü elektrik tarifesini kaldirmazlarsa en ekonomik şarj yöntemi akşam 10 sabah 6 arası olacaktır lakin.

binalarda aracı sarj etmenin 2 seçeneği var.

220v yani 2kw
380v yani 21kw

akü kapasitelerinin 80-100kw olduğu düşünüldüğünde

220v gerilimle enaz 50 saat
380v gerilimle enaz 5 saat sürer.

bunlar teorik rakamlar pratikte ısınma kayıplar şarj yüzdesi arttıkça çekilen amperin düşmesi gibi istenmeyen durumlar şarjın süresini uzatır.

binalarda 380v için otopark alanına kendi elektrik saatinizden 380v çektirmek gerekir.
acaba bu durumu yönetim kabul eder mi.!
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Okuması zevkli oluyor yazın durun daha satışa çıkacakda yok servisi osu busu sarjı satış rakamları. Neler neler ihale vermeden önce git Togg al sonra gel derler yandaşlara. :kiskis
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
"Bizim villanın alt kısmında kapalı garaja TOGG için şarj ünitesi yaptırıyoruz. Akşamdan sabaha şarj olsa yeter zaten. Heyecanlıyız bakalım. Bekliyoruz. Sevgiler 🥰"

ya da

"Apartmanda yaşayıp milyonluk elektrikli araç olmayı düşünmüyor olmalısınız. Az yakan klima sorulan forumda elektrikli araç konuşmak da ne bilim. Aç kalmayın yetmez mi yoldaşlar?"

Biri de gelse foruma şöyle şeyler çaksa gitse güzel olmaz mıydı.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
"Bizim villanın alt kısmında kapalı garaja TOGG için şarj ünitesi yaptırıyoruz. Akşamdan sabaha şarj olsa yeter zaten. Heyecanlıyız bakalım. Bekliyoruz. Sevgiler 🥰"

ya da

"Apartmanda yaşayıp milyonluk elektrikli araç olmayı düşünmüyor olmalısınız. Az yakan klima sorulan forumda elektrikli araç konuşmak da ne bilim. Aç kalmayın yetmez mi yoldaşlar?"

Biri de gelse foruma şöyle şeyler çaksa gitse güzel olmaz mıydı.
Onları dıj güjler yollar ise neden olmasın. Öyle hayınlar hep olacaktır yılmayın arkadaşlar. 155 i arayın.
 
A Çevrimiçi

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
A aeronics
Büyük şehirlerde konutlara zaten üç faz gelmekte, muhtemelen araç alanlar da buna çevirteceklerdir. P=1,73*U*I =1,73*230*30=11,97 Kw yapar. Zaten konut için 16 kw a kadar cihazlar var. Muhtemelen meskenlerde araç şarjı için belki ayrı sayaç tesisat gibi değişiklikler yapılmasının önünü açacak kolaylaştırıcı düzenlemeler de ardından hayata geçirilecektir. *Gece ucuz tarifeden kim aracını şarj etmek istemez ki?

Binaya trifaze geliyor olması bunu kullanabileceğimiz anlamına gelmiyor. Bitişik nizamlı bir yerde zaten otopark sorunu almış başını gitmiş durumda. Sizin bahsettiğiniz olay kervanı yolda düzmektir ve bunu yaparken de çeşitli düzenlemelerin yapılacağını umut etmektir. Metropol olarak sadece yeni yapılmış binaları düşünmüyorsunuz diye umut ediyorum.

İstanbul özelinde konuşursak Esenler, Bağcılar, Bayrampaşa, Beyoğlu, Zeytinburnu vb. Binaya trifaze geliyor ama dairelerde monofaze var (özel olarak ev sahibi değiştirmediyse). Bu binalar 50 yılın üstünde yaşı olan, tesisatlarında nötr diye çıplak tel çekilmiş yapılar. Çoğu kat ittifakı olan binalar. Arabalar kaldırımlarda duruyor.

Ama fırsatçılar şimdiden başlamış sarı sitede "TOGG alacağım için satılık" başlıklı ilanlara.

"Apartmanda yaşayıp milyonluk elektrikli araç olmayı düşünmüyor olmalısınız. Az yakan klima sorulan forumda elektrikli araç konuşmak da ne bilim. Aç kalmayın yetmez mi yoldaşlar?"

Biri de gelse foruma şöyle şeyler çaksa gitse güzel olmaz mıydı.
Öyle demeyin ama. Annemlerin bina kentsel dönüşüm ile yıkılıp yeniden yapıldı. Müteahhit çatı dubleksini 17 milyona satmadı iki hafta kadar önce.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
3'lü elektrik tarifesini kaldirmazlarsa en ekonomik şarj yöntemi akşam 10 sabah 6 arası olacaktır lakin.

binalarda aracı sarj etmenin 2 seçeneği var.

220v yani 2kw
380v yani 21kw

akü kapasitelerinin 80-100kw olduğu düşünüldüğünde

220v gerilimle enaz 50 saat
380v gerilimle enaz 5 saat sürer.

bunlar teorik rakamlar pratikte ısınma kayıplar şarj yüzdesi arttıkça çekilen amperin düşmesi gibi istenmeyen durumlar şarjın süresini uzatır.

binalarda 380v için otopark alanına kendi elektrik saatinizden 380v çektirmek gerekir.
acaba bu durumu yönetim kabul eder mi.!

Yönetim kabul etse ne olacak. Talebin talebini aldıran enerji şirketleri, apartmanlarda beş on kişi togg alıp sistemi kurmaya kalktığında oluşacak sıkıntıyı bakalım nasıl aşacak.


300kw aylık kullanımım var, tek zamanlı da. Togg alsam, üçlü tarifeye geçsem ne olacakki. Az tüketeyim diye 22 den sonraya attığım kullanımı binaya gelen hat, binanın hattı kaldırabilecek mi. Evdekilere her işinizi geceye bırakın mı diyeceksin. Bu Togg aile yapısına zarar verir böyle olursa. :gul

Okuması zevkli oluyor yazın durun daha satışa çıkacakda yok servisi osu busu sarjı satış rakamları. Neler neler ihale vermeden önce git Togg al sonra gel derler yandaşlara. :kiskis

Sırf siz eğleniniz diye havanda su dövüyoruz. 😁
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Doğru tespit doğru girdi ve değerlendirmede bilginin yeterliliğine bağlıdır.
Gece tarifesinin düşüklüğü talebin az olmasından kaynaklıdır. Gece tarifesinde enerjiyi depolayıp yüksek güçle gündüz şarj istasyonunda satmayı düşünüyorlardı. Bunlar akademik çalışmalar. Bazı ülkelerde giderken şarj edecek ato yollar planlanmakta denemeler yapılmakta çok konular var girmek istemiyorum. İlla bir şey söylemek zorunda olmak insanı hataya kolay sürükler.

Konu makroda iki yandan birine dayanmakta, şu anda yapan taraf küreselcilerin karşısında olduğundan aracın onların amacına hizmet etmeyeceğinden içeride de karşı tarafın (neyi savunduğunun farkında olmayan) bilinçsiz büyük bir kesiminin saldırılarına uğruyor. Bilinçli yapanlara sözüm yok vazifesini yapıyor. Belli bir kesim içimizde milletvekillerimizden de dahil İstanbul sözleşmesi tarafında durmaya ve savunmaya devam ediyor. Yani iktidarın bulunduğu tarafın karşı tarafında kalmaya devam ediyorlar bizlere işin aslını anlamamıza yardımcı oluyorlar. İktidar aileyi güçlendireceğiz derken karşısındakiler lgbt benzeri oluşumların ardındaki kesimin savunuculuğuna çekinmeden soyunuyorlar. (Küreselciler tek dünya devleti-nötr insan-singulariti karşısında Ulusalcılar mevcuttaki-ata erkil aileyi koruma üzerinden düşünmeli) Bir adım gerisi zaten dünyaya gelme nedenimiz.

Bir başka değişle gelecekte oğlunun ailesine bu benim kocam yada karım diyerek bir erkeği getirmesini kabullenenler varsa iktidarın yolu bunu kabullenmiyor. Aynı şekilde kız çocuğu için de geçerlidir. Ama İzmir Büyük Şehir belediyesi il binasının girişindeki kolonları lgbt renklerine boyayarak ben bu taraftayımı ilan ediyordu. Bir çok siyaside yürüyüşlerine katılıp destek vermekteydi. Hatta şirketler üzerinden de konumlanma devam etmekte. Diğer konularda da konumlanma benzer şekildedir. Zaman aksa da mücadelenin aslı devam ederken şekli sürekli değişiklilik göstermekte...

Ben şahsen kişiye değil yürüdüğü yola söylediği söze yaptığı işe yaslandığı yere bakarım. Biraz geriye çekilip olayları tam anlamadan kendini konumlandırmamak en doğru olandır.

Not: Kimsenin tercihlerinin takipçisi beğenicisi veya kınayıcısı değilim. Sadece tespit yapıyorum.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Yapan taraf küreselcilerin karşısında mı. Bu sözü söyleyen biriyle konuşacak hiçbir şey kalmamıştır. Her haltı geç Çin küreselin ana merkezidir. Her yerde çin sistemi diyenler, çin deki sistemi Türkiye ye klonlamaya kalkanlar küreselcilerin karşısında öyle mi. Buna, seni bilmem ama Kadir bile inanmaz.

Kadem yeter diğer söylediğin her şeyi de çürütmeye. Selametle.
 
Son düzenleme:
A Çevrimiçi

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
Doğru tespit doğru girdi ve değerlendirmede bilginin yeterliliğine bağlıdır.
Gece tarifesinin düşüklüğü talebin az olmasından kaynaklıdır. Gece tarifesinde enerjiyi depolayıp yüksek güçle gündüz şarj istasyonunda satmayı düşünüyorlardı. Bunlar akademik çalışmalar. Bazı ülkelerde giderken şarj edecek ato yollar planlanmakta denemeler yapılmakta çok konular var girmek istemiyorum. İlla bir şey söylemek zorunda olmak insanı hataya kolay sürükler.
Şu an için benim gördüğüm iki tane sürüş anında şarj yapan otoban var. Bunlardan bir tanesi Frankfurt yakınlarında A5 otobanında diğeri de Ettlingen civarında idi. Ancak buralarda sağ şeritte kamyon veya otobüs gibi yüksek araçların tavanına monte edilen pantograf ile havai hatlardan şarj imkanı vardı. Dünya üstünde birkaç tane daha var ancak onlar da yine ağır ticari araçların kullanımına uygun. Binek araçlar için kablosuz şarj konseptleri var ancak bildiğim kadarıyla daha uygulanabilir bir konsept denenmedi bile.

Kaldı ki yine aynı noktaya geleceğiz. İstanbul gibi bir şehir de 3 şeritlik yolda 5 araç gidiyoruz yan yana. Yollarımız da 3 yılda bir kaldırılıp yeniden yapılıyor zaten. Ola ki böyle bir sistem geliştirildi, pratikte kullanımı nasıl mümkün olacak? Metrobüs mantığında elektrikli araçlar için de ayrı bir yol mu yapılması gerekecek?
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,731
40
Her şeyi geçtim, zamanında yalan yanlış, boş vaatler ile insanları aptal yerine koyarsanız, bugün geldiğiniz noktada hayata geçirmeye çalıştığınız projelere tabi ki şüphe ile bakılacaktır.

En az 10 sene önce ''Yerli Uçağımız Göklerde'' diye her yere afişler asılmıştı. Bu uçak hala iniş yapamadı galiba ?
ucanlar.jpg

milli_ucak.jpg


7 TL'lik elektrik ile 50 dönüm tarla süren ''Tamamen Yerli ve Milli'' traktörümüz vardı, 2022'nin ilk çeyreğinde satışa sunulacaktı, ne oldu ?
Traktor.jpg

 
Geri
Üst Alt