Gebze dediler Almanyada çıktı...

BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
Olmayacak dua diye de kafamızı kuma gömüp oturmayalım. Bizden geçti de bari gelecek nesillerimiz rahat etsin. Ses çıkararak da olsa bir yerden başlamak lazım. Olmayacak dua değil ki olmuş bir ton örneği mevcut. İşin gırgırı gibi ama gerçekten sustukça büyüyor bu garabet. 🙂
yine katılıyorum ama çıktığınız nokta ile varmak istediğiniz yer farklı yerler. Elma ağacını taşlayarak armut toplayamayız..

eleştirelim, sorgulayalım, araştıralım, hesap soralım vs. bunlarda hemfikiriz. ama şu ülke şartlarında şu aracın 250-300 bin liralara satılmasını beklemek iyi niyetliliktir, güzel bir temennidir, sadece o kadar. olsun ister miyiz? kim istemez:-) olur mu peki? olmaz:) en azından kısa vadede olmaz diyeyim de yineleyerek iyice enseyi karartmayalım..

 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Yazmamak için tuttum kendimi ancak sonunda dayanamadım.

Yeni bir ürün üretip marka değeri oluşturacaksanız, öncelikle pazarınızı belirleyip o pazarı iyi analiz etmeniz gerekir. Şimdi batıya bakarsak, orada TOGG'dan çok daha önce bu pazara el atıp teknoloji geliştirmiş (otomotiv için 5-6 tane) bu sektörün büyükleri var. Orada tutunmak öyle kolay bir iş değil çünkü yaşatmazlar. Bu durumda doğuya yönelmek gerekir. Özellikle de otomotiv sektöründe yerli piyasaya ürün sat(a)mayıp ayakta duran firma yoktur. Öncelikle yerli piyasaya ürün sürersiniz. Bu süreçte yan sanayinizi ve insanınızı yani işgücünüzü eğitmiş olursunuz. İstediğiniz kadar test yapın, saha şikayeti çok farklıdır. Bunun için aracın ucuz ve ulaşılabilir olması lazım. Bunu yaptıktan sonra lüks segmente geçersiniz. TOGG'da ise lüks segmente girebilmek için ucuz olanın önü kesildi.

Bunun en güzel örneğini 2. Dünya Savaşı'nda Almanya'da görebiliriz. 2. Dünya Savaşı'ndan önce ABD'de de 7 kişiye 1 araba düşerken, bu oran Almanya'da 47 kişiye 1 araba idi. ABD, Sherman tanklarında standart 4 ileri şanzıman kullanırken, Almanlar Panzer'lerde 60 ileri ve Tiger tanklarında Ferdinand Porsche tasarımı olan yarı hidrolik şanzıman kullanıyordu. Tiger'lar iyi miydi? Evet, Sherman'lardan çok daha güçlü aletlerdi ancak onu bozmadan kullanmayı becerebilen ve arızalandığında tamir edebilen kişi sayısı da bir o kadar azdı. Üretilen yaklaşık 1800 Tiger'ın yarısından çoğu mekanik arıza sonucu terkedilmek zorunda kalındı. Teknolojik olarak Sherman'ların çok ama çok daha ilerisindeydiler ama.

Siz sanıyor musunuz ki Almanya'da konsolos'un altında TOGG gören Almanlar TOGG almaya koşacak? En ufak bir arızasında tamir ettirecek adam olmadığı için yine 5-6 büyükten vazgeçmeyecek elektrikli araç alacak bile olsa.

Vestel'in ürettiği cep telefonlarının akibeti ortada. Vestel o sektörde marka değeri oluşturamadı ve zaman içinde unutuldu gitti. Şimdi bu söylediklerimden dolayı bana "yerli malı" üzerinden laf sokmaya kalkacaklara tek bir sorum olacak. Bu kadar yerli malı düşkünü iseniz cep telefonu markanız nedir?
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,332
39
Vestel'in ürettiği cep telefonlarının akibeti ortada. Vestel o sektörde marka değeri oluşturamadı ve zaman içinde unutuldu gitti. Şimdi bu söylediklerimden dolayı bana "yerli malı" üzerinden laf sokmaya kalkacaklara tek bir sorum olacak. Bu kadar yerli malı düşkünü iseniz cep telefonu markanız nedir?
Yaklaşık 4 yıl kadar önce Cumhurbaşkanımız şöyle bir açıklama yapmıştı;
''Amerika'nın elektronik ürünlerine biz boykot uygulayacağız. Onların iPhone'u varsa, öbür tarafta Samsung var. Kendi ülkemizde Venus var, Vestel var''

Samsung ne zaman yerli oldu hatırlamıyorum ama, Cumhurbaşkanı'nın halen Apple kullandığına eminim... Apple ise çok üzülmüş, çalışanları kahrından yataklara düşmüş olmalı...
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Sevgili A Alperentoy,

Biz, hadi en azından ben bu ülkenin azılı düşmanı değiliz, değilim. Ben gördüğüm yanlışa bu yanlış aga derim. Kim olursa olsun derim. Herkesten önce hak ve hakikate sadığım. Padişahın kulu değilim. Sen bu sistemde yanlış, haksızlık, laf başka icraat başka görmüyorsan da ne diyeyim. O da senin dünya görüşündür.
Elbette ben de insanım doğrularım ve yanlışlarım var kendimce, bu herkesinkiyle de aynı değildir. Her insanın kabulleri farklı farklıdır, eğitimleri ve tecrübeleri farklılığı sebebiyle. Ben yapı olarak yalnızlığı seçen biriyim. Kararlarım sadece kendime özgüdür, başkalarından faydalanırım ancak taklit etmem, bir gurupla anılmayı sevmem ait olmayı (beni kısıtlayacağından) kabullenmem. Ancak az da olsa kendim gibi kendisi olanlarla yan yana olmayı yadırgamam.

Resme küçük bakarsanız (bir pazılın parçasına bakar gibi) elbette tamamına bakanlarla aynı şeyleri görmeniz mümkün olmaz. Ülkenin yıllardır süren planları ve başardıkları var, haberiniz yoksa yada doğru bulmuyorsanız ne diyebilirim ki sizin ve benim bakışımız şöyle olacaktır. Ben bardak doldurulurken dibinde su var desem siz bardak daha dolmamış boş daha diyeceksiniz. Sözleriniz bilindik varmak istediği yer bilindik, saygı duyuyor ve sözlerinizden sizi tanıma fırsatı buluyorum.

Yazan arkadaşların demesini beklerdim ki;
Başta gelen büyük şehirlerimizin yöneticileri ve iktidar olmayan parti liderleri de dışarı dolar gitmesi (ihtiyacı) azalsın diye (dahi) bizler de araç ihtiyacımızın uygun olanlarını filo kiralama yada satın alma yönünde yerli üretimden yana kullanacağız demesi şık ve doğru olmaz mı? Neden almasalar bile lafını dahi etmezler. Kimlerle menfaatte beraberler de zülfü yare dokunduruyorlar.


Ülkemiz büyük bir birliğin kurulması çalışmalarına hız vermiş durumda. Dünyadaki enerjinin %70 inin olduğu alanı kapsayacak şekilde anlaşmalarla yol alnıyor. Osmanlıyı yani atalarımızın elindeki devletin elindeki enerjiyi parçalayıp aldılar. Şimdi jeopolitik konumumuz sebebiyle aynı paylaşımın yapıldığı dönemdeyiz. Bir kere daha enerjiye uzak kalmamamız gerekir. Tek eksiğimiz şu anda enerji giderlerimiz. Çözüldüğünü düşünün kendi kendimize yetmekle kalmayıp dışa borç istemeye muhtaçlığımız kalmaz. Alt yapısı tamamlanmak üzere olan bir ülkeyiz. Yeni yollar tüneller yapmaya gerek kalmayacak, harcama kalemleri de azalacak. Dolu tarafını pas geçmemek gerekir.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

VIP
26 Haz 2020
1,235
A Alperentoy,

Seninle aramızdaki fark, sen Türkiye büyüyor, niye görmüyorsunuz diyorsun, ben, Türkiye büyüyorsa her bir ferdiyle Millet de büyüsün, milletin olmadığı büyümenin faydası yok diyorum. Anlaşamadığımız nokta burası. Ben çin sistemini onaylamıyorum. Çin de çok büyük. Ama halkı, kedi, köpek, yarasa yiyor. Araç diye tenekelere biniyor. Ev diye köpek kulübesinden hallicelerde kalıyor. Böyle büyüme eksik olsun. Azınlığın büyüyüp, halkın evcil hayvana döndüğü sistem benim için büyüklük değildir.
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
A Alperentoy,

Seninle aramızdaki fark, sen Türkiye büyüyor, niye görmüyorsunuz diyorsun, ben, Türkiye büyüyorsa her bir ferdiyle Millet de büyüsün, milletin olmadığı büyümenin faydası yok diyorum. Anlaşamadığımız nokta burası.
Ben de senin söylediklerinle aynı fikirdeyim. Siz kendinizi ayrıştırarak benim adıma fikir yürütmüşsünüz, benim böyle bir söylemim yok. Şunu da kabullenmek gerekir, ne biz çinliyiz, ne de kültürümüz çin kültürüne benzer. Bizim tarihimiz aslında dünya tarihidir. Bizler devletler kurmuş hüküm sürmüş bir milletiz ve kültüre sahibiz. Halk içinde muteber bir şey yoktur devlet gibi - Cihanda hiç bir devlet yoktur bir nefes sıhhat gibi anlayışını ortaya koyanların nesillerinin insanları yüceltmediği sistemi kurmalarını beklemek de şaşırtıcı.

Devletlerin tarihi yolculuklarında insanların ömürleri süresi nedir ki, dedem yunan işgalini yaşamış, ben şimdi yunanın işgal ettiklerimizi (adalarımızı) geri mi alacakları tartıştığı dönemini yaşıyorum. Bekleyelim görelim, birkaç ay önce enerji ile ilgili avrupa için söylediklerime de hayıflananlar az değildi. Karamsarlık da iyimserlikte bulaşıcıdır, bulaştıranı sonuçlarından sorumlu kılar.
 
Son düzenleme:
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Fiyat politilasında yine alicengiz oyunları dönüyor. Rakiplerin fiyatıyla kıyaslamak için şuna bakmak lazım. Rakiplerin kendi ülkelerindeki çıkış fiyatlarının kaç para olduğuna bakıp o para birimi kadar satışa sunulabilecek mi? HAYIR!
Misal Tesla Model X ülkesinde 120.000$ civarında. Bizim yerli aracımız bunun kaç katı olacak?!
Rakiplerin Ötv,Kdv,Vsv… eklenmiş kurdan uçmuş araçların fiyatlarının azıcık altında olması tabiki eğitimsiz seçmenin milli duygularını kabartacak lakin hakikati değiştiremeyecek!

Araç yapmak güzel ama fiyat politikası ve 100% elektrikli olması bana şu dönemde çok anlamlı gelmedi. Hibrit araçlara karşı daha olumlu yaklaşımdayım. Ülkemiz bu şarj olayına ne kadar alışkın ve hazır yaşayıp göreceğiz.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
30dk. %80 uzun yolda hızlı şarj imkanı 45 dk full şarj imkanı (Ditekt yüksek hızlı şarj cihazları 300KW ile donatılmış) araçtan seçilen yakın çevredeki uygun hızlı şarj cihazında KK ödemeli garanti online rezervasyon imkanı. Evinize kurulan şarj cihazıyla uzun sürede düşük güçte daha ucuz şarj imkanı. Maliyet akaryakıtın yaklaşık 1/5 kadar. Akaryakıt gibi hemen ödeme de olmaz bir ay şarj et KK la ay sonunda gelen faturanı öde hesabından ortalama 45+ gün de paran çıksın. Ben ihtiyacı olanın işine gelirse alması taraftarıyım. İmkanı olan elindekini satar üstüne koyar alır. Günümüz araçlarıyla kıyaslanmayacak kadar konforlu... Muhtemelen birkaç yıla mevcut kullanımdaki araç fiyatlarını da makul seviyelere düşürür.

-------

Sota Sota Başkan bizi web 3.0 'a taşımak için çalışmalara başlama zamanın yaklaşıyor. TYÜ ilk dersini yapmış bile. Teknoloji forumuna yakışırrr...

 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Çatışmaların temelinde teknoloji var, derin teknoloji var, yerlilik var, yerlilik oranı var ama en kötüsü ise siyaset var. Malum şahıs bu işin içinde olmasaydı insanların bu arabaya inancı daha yüksek olabilirdi bana göre.

Halkın büyük kesiminde inanç yok herşeyden evvel. Neden yok? Sisteme ve sistemi yönetenlere inanmıyorlar. Her seçim dönemindeki seçim öncesi vaatlerin yerine gelmemiş getirilmemiş olmasından dolayı kimsede yönetenlere itimat yok artık. Sistemden çıkarı olan, nemalanan, oğlunun kızının mevcut yerini kaybetme korkusu yaşayan ana babalar dışında kimsenin artık bu sistemin yürüyeceğine dair inancı yok. Aslında oların da yok da, çıkar meselesi.

Kendi özelimde açık ifade ediyorum ki benim bu TOGG ile ilgili inançsızlığım arabaya dair değil sisteme dair. Sistemin başındakilere ve onların çıkar odaklarına dair. Konunun teknik ve pazarlama kısmında sevgili A aeronics mümkün olabilecek en makul şekilde durumu özetlemiş. Benim tepkim aptal yerine konmak. YERLİ MİLLİ diye siyasi pazarlama yapılan bu arabada samimi şekilde çıkıp deseler ki ''Kardeşim motoru Alman, dizaynı İtalyan, lastiği Rus vs vs ama biz bir marka değeri sahibi olmak adına bunu yapıyoruz'' o zaman hiç olmazsa YALAN SÖYLEMEDİKLERİ için desteklenir çünkü hiç kimsenin bu Ülkenin bir Milli değerinin olmasına itirazı yok.

Bizi inançsız bırakanlar aynı şekilde bize kafir demeye başladıysa burada suçun bizde olmadığını anlayabilecek kapasiteleri de olmadığını oturup konuşmak lazım. Ben yıllar evvel önce Camiyi, sonra da tüm inançlarımı terkettim, yok artık sıfırım din iman vs konusunda ve bunu dile getirmekten de asla çekinmiyorum. Camiler siyasi parti evlerine, imamlar partizanlara dönmüş sürekli hükumet pazarlıyor diye terkettim ben kendi adıma. Bugün bakıyorum camilerde insanlar ellerinde telefonlar ile kayıt yapıp artık hocalara itiraz ediyor ve cami terk ediyorlar. İnsanlar imamların parti militanı olmasından bıktı ama kimse görmek istemiyor. En son yine daha 29 Ekimde bir Vatandaş Camide açtı ağzını yumdu gözünü çünkü bıktı insanlar bu siyasi dayatmalardan.

''Konumuz araba, cami ne alaka?'' demeyin, sisteme olan inanç yıkılırsa TOGG da yapsanız BOGG da yapsanız kimse size itimat etmez artık ve sorgulamaya başlar, desteklemek yerine ''Siz geçmişte de böyle demiştiniz ama şöyle oldu?'' diye sorgulamaya başlar.

Bu yalancılara inanıp o VENÜS denen hesap makinesinden 6 tane birden alan bir gerizekalı var ise o kişilerden birisi benim. Ne oldu? 1-1,5 sene sonra hepsi çöp oldu, vestel efendi ürünleri tamir edemedi ve GARANTİLİ ürün için değişime ücret farkı istedi. Konu heyete gitti vs vs. Benim başıma gelen dışında bakın forumda başka konuları da var.


Bize GURURULA YERLİ diye kakaladıkları Vestel telefonlar Çin, Vestel televizyonlar Çin, Vestel Çamaşır Makineleri Çin. Arçelik desen Çin.
Yani YERLİ MİLLİ diye bu işi Siyasi propogandaya çevirenlere tepkiliyiz biz yerli araba üretilmesine değil.

Bakın şu an tv de CB olan kişi diyor ki ''Vatandaşımızın kullandığı her 100 ilaçtan 89 u Yerli ve Milli'' İnandığınız dini değer her ne ise onun aşkına söyleyin yahu sizce bizim ülkemizde tüketilen her 100 ilacın 89 u gerçekten YERLİ VE MİLLİ mi? Lütfen birisi 100 ilaç listelesin ve bunun 89 u yerli milli olsun gerçekten.

''NEDEN KARDEŞİM NEDEN?'' diyoruz. ''Neden bizi sürekli aptal yerine koyuyorsunuz?'' diyoruz.

''Madem bu kadar yerli ve millisin, madem bu kadar kadere iman etmişsin o zaman neden altında zırhlı Alman arabası filosu ile geziyorsun?'' demezler mi adama?

Renault da Yerli, Tofaş da yerli o zaman. Bin abi bir FLUENCE arabaya görelim seni madem? TOGG yerli ise FLUENCE araba da yerli.

Twitter da dünya kadar tartışma dönüyor. Malın teki diyor ki ''TOGG un yerli olmadığını iddia eden APTALLARA söyleyin, burada önemli olan patenttir''

E reyizleri kendisine biat etmeyen vatandaşa her boku söylerse yardakçıları da teknik dayanaklar ile yerlilik kısmına itiraz edenlere aptal der elbette.

Diyeceğim o ki burada sadece TOGG özelinde değil tüm inançsız bakış açılarının temelinde yatan en önemli detay, bu sistemin başındakilerin artık ayyuka çıkmış ve tescillenmiş yalancılıklarıdır. Milyonluk arabaya binip ''fakirlik iyidir'' diyen diyanet işleri başkanına kim neden inansın ki anlamıyorum zaten.

Sonra vay dinsiz, vay hain bla bla

Yaw he he..
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,571
Başkan bizi web 3.0 'a taşımak için çalışmalara başlama zamanın yaklaşıyor. TYÜ ilk dersini yapmış bile. Teknoloji forumuna yakışırrr..
Bu tarz büyük güncellemeri xenforo offical yapıp sonraki versiyonları import ediyor bizede sadece sistemi güncellemek kaliyor gibi gozuksede yardimci uygulamarın yeni versiyonla uyumluluğu bazen problem olabiliyor.

xenforo+blog yapısı üzerinde arka planda çalışmalarım var ama henüz bitmedi
umarım boş vakit yaratabilirim ve projeyi hizlandirabilirim
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Yaklaşık 4 yıl kadar önce Cumhurbaşkanımız şöyle bir açıklama yapmıştı;
''Amerika'nın elektronik ürünlerine biz boykot uygulayacağız. Onların iPhone'u varsa, öbür tarafta Samsung var. Kendi ülkemizde Venus var, Vestel var''

Samsung ne zaman yerli oldu hatırlamıyorum ama, Cumhurbaşkanı'nın halen Apple kullandığına eminim... Apple ise çok üzülmüş, çalışanları kahrından yataklara düşmüş olmalı...
Aşağıdaki linkteki görsellere bakarsak iPhone'dan şaşmadığını söyleyebiliriz.


30dk. %80 uzun yolda hızlı şarj imkanı 45 dk full şarj imkanı (Ditekt yüksek hızlı şarj cihazları 300KW ile donatılmış) araçtan seçilen yakın çevredeki uygun hızlı şarj cihazında KK ödemeli garanti online rezervasyon imkanı. Evinize kurulan şarj cihazıyla uzun sürede düşük güçte daha ucuz şarj imkanı. Maliyet akaryakıtın yaklaşık 1/5 kadar. Akaryakıt gibi hemen ödeme de olmaz bir ay şarj et KK la ay sonunda gelen faturanı öde hesabından ortalama 45+ gün de paran çıksın. Ben ihtiyacı olanın işine gelirse alması taraftarıyım. İmkanı olan elindekini satar üstüne koyar alır. Günümüz araçlarıyla kıyaslanmayacak kadar konforlu... Muhtemelen birkaç yıla mevcut kullanımdaki araç fiyatlarını da makul seviyelere düşürür.

-------

Sota Sota Başkan bizi web 3.0 'a taşımak için çalışmalara başlama zamanın yaklaşıyor. TYÜ ilk dersini yapmış bile. Teknoloji forumuna yakışırrr...


AVM gibi yerlere kurulacak yüksek hızlı istasyonlar tamam da Türkiye şartlarında eve şarj istasyonu kurmak yanlış anlamayın ama kocaman bir hayal.
Nedenine gelirsek;
Ev tipi şarj istasyonları monofazda 7KW (ki sayaçlarımız 30A olduğuna göre 15KW güç çekebilirim. Bu durumda evimin tesisatına da müdahale edilmesi gerekecektir.) ile trifazede 22 KW arasında oluyor. Bu cihazların Türkiye'de satış fiyatları 36 bin civarında. Kurulum ücretlerini felan hesaplamıyorum. Hadi tamam bastım parayı aldım. Türkiye'nin genel mimarisi dikey yönde geliştiği için benim evim üçünçü katta. Binaların bir çoğunda da kapalı ya da açık otopark yok. Bitişik nizam olduğundan arabayı 2 gün üst üste aynı yere çekme lüksü İstanbul gibi bir metropolde yok.
Yani istesem de gerçekçi bir uygulama değil.

Maliye Bakanı açıklama yapmış; "Kamu bankaları TOGG'a erişim noktasında gerekli teşvikleri gerekirse kâr etmemek üzere verecekler."

Bir de günümüz araçları diyerek tam olarak neyi kastediyorsunuz onu anlayamadım. Çünkü ne yazık ki Avrupa'da en boş satılan araçtaki sürüş destek sistemleri Türkiye'de ya yok ya da çalışmıyor. Yurtdışında kiraladığım araçlarda (en fazla 2 yaşında oluyorlar. Hatta 13 km'de aldığım araç bile oldu) tek yaptığım adaptive cruise control'e max hızı girmek. Gerisini o hallediyor. Tek sıkıntı kırmızı ışıklarda oluyor ki 2025'ten itibaren araçlarda trafik ışığı okumak da zorunlu hale geliyor. Almanya'da özellikle şehir içinde hız sınırları sürekli değişiklik gösterdiğinden araba trafik levhalarını okuyarak ve GPS verisi kullanarak hızını otomatik olarak ayarlıyor. Benim tek yaptığım sinyal verip şerit değiştirmek (sinyal vermeyince şeritten çıkmamak için ortalamaya çalışıyor) ve trafik ışıklarını kontrol etmek. Önümde bir araç varsa rahat ediyorum. Ona göre hızını ayarlıyor zaten araba. Bir de direksiyonu tutmak gerekiyor yoksa alet uyarı veriyor. Bunlar bizim için ne kadar lüks iken yurtdışında standart donanım olmak zorunda.
 
Son düzenleme:
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
30dk. %80 uzun yolda hızlı şarj imkanı 45 dk full şarj imkanı (Ditekt yüksek hızlı şarj cihazları 300KW ile donatılmış) araçtan seçilen yakın çevredeki uygun hızlı şarj cihazında KK ödemeli garanti online rezervasyon imkanı. Evinize kurulan şarj cihazıyla uzun sürede düşük güçte daha ucuz şarj imkanı. Maliyet akaryakıtın yaklaşık 1/5 kadar. Akaryakıt gibi hemen ödeme de olmaz bir ay şarj et KK la ay sonunda gelen faturanı öde hesabından ortalama 45+ gün de paran çıksın. Ben ihtiyacı olanın işine gelirse alması taraftarıyım. İmkanı olan elindekini satar üstüne koyar alır. Günümüz araçlarıyla kıyaslanmayacak kadar konforlu... Muhtemelen birkaç yıla mevcut kullanımdaki araç fiyatlarını da makul seviyelere düşürür.

-------

Sota Sota Başkan bizi web 3.0 'a taşımak için çalışmalara başlama zamanın yaklaşıyor. TYÜ ilk dersini yapmış bile. Teknoloji forumuna yakışırrr...


Maliyet konusu tamamen yanlış verilmiş.. 850 kmlik yol Ortalama bir kullanımla başlangıç deposunu da dahil edersek 1500 TL ye çıktı.. İstanbul-Kalkan arası. Buyrun


Screenshot_20221101-1943232.png
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Maliyet konusu tamamen yanlış verilmiş.. 850 kmlik yol Ortalama bir kullanımla başlangıç deposunu da dahil edersek 1500 TL ye çıktı.. İstanbul-Kalkan arası. Buyrun


Screenshot_20221101-1943232.png
Az daha sabır lütfen, mayıstan önce teslimatlar başlamış olur, gider bir kullananın evine gözünüzle görürsünüz.
Elektrikli araçları dünyada üretenler bayiler ağı üzerinden bile satmakta zorlanıyorlar şu anda. Satış rakamları ortalıkta, mutlak kamu başta olmak üzere bu projeye destek çıkmak gerekir. Bizimkiler bu nedenle kendileri satmak istemişler, düşük olacak olan satış sayıları nedeniyle üretimi yıllara yayarak arttırmayı planlamışlar.

300 KW lık şarjda 30 dk da %80 dolan batarya yaklaşık 300*0,8*0,5= 120 kwh enerji almış demektir. 500 km menzilin %80 gittiği düşünüldüğünde 400 km yapar demektir. Ev şarjıyla 120/400=0,3 kwh eder fiyatına bakmak lazım. 100 km de ortalama 7lt yakan bir araç 7/100=0,07 lt yapar o da 27*0,07=1,89 ₺ hadi verimi dikkate alalım 0,3 yerine en kötü halde 0,33 kwh dan hesaplasak konutlarda şu anda gece tarifesi 1,33 ₺ den alsak bile 1,33*0,33= 0,44 ₺ yani 1/5 oranı yaklaşık doğru bir rakam olarak durmakta. Konfor ve bakım giderleri masraflarının düşüklüğü de cabası.

Araç uzun yol yaparken dışarıda şarj edilirse, alınacak enerjinin yanında hızlı hizmetin süre satın alma ile düşünüldüğünde de akaryakıtlı araçlardan maliyet olarak pek fark etmeyeceği de ortadadır. Bunu da düşürmen yolu petrol talebinin düşmesiyle olur, elektrikli araçlar yaygınlaşırsa petrol talebi düşeceğinden enerji maliyetleri de düşer. Kapanma da bir ara petrol fiyatları sıfırın altını görmüştü. Elektrikli araçlar bu günden önü açık yolun daha başında olan bir proje olarak durmakta.

Yukarıdaki araç nedir bilmem, bilmediğimi de bilinenle kıyaslayamam. Elma armut hikayesine dönsün istemem. Yukarıdakiler benim basına söylenenlerden yola çıkarak mantığımla eriştiklerimdir, kişisel değerlendirmemdir. Stratejik olarak düşünürsek aynı maliyette bile olsa da bulunan doğal gaz ve kurulan nükleer santrallerden elde edilecek elektrik enerjisinin bu alanda kullanılabilecek olması yanın da petrol bağımlılığını ve dışa döviz bağımlılığını azaltacak olması bile tercih etmeye değer görülmelidir.

------------------------------------------

A aeronics
Büyük şehirlerde konutlara zaten üç faz gelmekte, muhtemelen araç alanlar da buna çevirteceklerdir. P=1,73*U*I =1,73*230*30=11,97 Kw yapar. Zaten konut için 16 kw a kadar cihazlar var. Muhtemelen meskenlerde araç şarjı için belki ayrı sayaç tesisat gibi değişiklikler yapılmasının önünü açacak kolaylaştırıcı düzenlemeler de ardından hayata geçirilecektir. *Gece ucuz tarifeden kim aracını şarj etmek istemez ki?
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

VIP
26 Haz 2020
1,235
1.33 ten neden hesaplıyorsunuz. Evde şarj edilecekse mevcut tüketimin üstüne binecektir. Bu da 240 kwh ın üstü 2.6 dan hesaplanması gerekir bugün için.
 
Geri
Üst Alt