Elektrikli araba mı? Hibrit araba mı? Hangisini tercih ederdiniz? Neden?

Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Kesinlikle katılmıyorum.

İyi bakılmış bir dizel motor en az 1 milyon, yüksek ihtimalle de 1.5 - 2.5 milyon km arası hizmet edebilir. Bu süreç zarfında bazı masraflar olacaktır tabi ki; turbo, enjektörler vb. Bu tamamen sizin aracınıza nasıl baktığınız ve nasıl kullandığınız ile ilgili.

Aracı çalıştırmadan önce 10 sn bekleyip turbonun yağlanmasını beklerseniz, motor ısınmadan önce araca yüklenmezseniz, motoru stop etmeden önce yine 10-15 sn aracın rölantide çalışmasını beklerseniz, periyodik bakımlarını zamanında yaparsanız en az 1 milyon km gideceğine eminim.

Rektifiye durumunda ise gerekirse sıfır sandık motor alıp takabilirsiniz. Bugün 1.6 HDI dizel motoru sıfır olarak 100.000 TL civarına alabilirsiniz kaldı ki araştırırsanız çok çok çok daha ucuza sıfıra yakın makine de bulabilirsiniz. 490.000 nere 100.000 nere.

Batarya konusunda çok fazla uzağa gitmeye gerek yok; hepimizde lityum pil ile çalışan bir çok aygıt var. Lityum piller ise bence kesinlikle güvenilir değil. Bugün en kral Apple ürünün dahi batarya ömrü 1.000 döngü. Kaldı ki bu 1.000 döngünün 999 tanesi 100% kapasite ile çalışmayacak. Lityumlar yaşlandıkça performansı artan şekilde azalan cihazlar. Yok şarjını 20% altına düşürmeyeceksin, yok 80% üzerine çıkarmayacaksın, yok çok fazla soğukta kalmayacak, manyetik alana maruz kalmayacak vs.

Daha bir çok dezavantajı var, yaz yaz bitmez. Bir sorun yaşasan tamir edecek adam bulamazsın, mecburen kendi servisine gideceksin, bu da öpüleceksin anlamına geliyor 😀 Alibaba veya Aliexpress'ten yedek parça alır takarım dersen başka 😀

Tesla'nın her 40.000 km'de bir rulmanları değişmesi gerekiyormuş, normal otomobilde rulman ömrü 150.000 km. Bakalım işçilik hariç fiyatı ne kadarmış,
Reisim dizelde de motor ömrü ile çevirdiği devir ilişkilidir ve bu milyonları büyük araçlar çok düşük devirlerle görür. Binek otomobiller göremez. Intercoolera turbodan yağ sızmasıyla sandık motora gider genellikle 600.000kmyi görmeden zaten.

Dizel araçla elektriklinin karşılaştırılması başta hatalı. Biri çok hantal, öbürü 5 katı tork 7-8 katı da beygir veriyor. İki kat ağır olarak hem de. Ağırlık merkezi altta olduğundan sürüşü daha güvenli, sürüş kaynaklı veya kaza kaynaklı masraf riskleri de daha düşük. Dizel araçlar binmek için değildir normalde de ülkemizde maalesef yakıt ekonomisi nedeniyle tercih ediliyor. Gelişmiş ülkelerde dizel otomobil bulmak zor. Bazı markalar dizel otomobil üretmiyor bile zaten.

Dizel ile karşılaştırırsak elektrikli güzel bir Tesla ile aynı fiyattaki dizel çok çok geride kalır çoğu anlamda. Biriki konuda daha iyi olması onu iyi yapacaksa gider direkt traktör alırız 😂

Periyodik bakımı, turbo bakımı, motorun fazla egzantrik teknolojisi, aşırı yüksek sıkıştırma oranı, egzoz emisyonu, egrsi, enjektörü, çabuk ısınmaması nedeniyle start stopa uygun olmaması vesaire... Elektriklide bunların hiç biri yok.

Batarya konusunda cep telefonlarını örnek vermişsiniz ancak cep telefonlarınız da 18650 pillerle çalışsa ve termal yönetim sistemleriyle korunsa 2000 döngüyü geçerdi. Ben burada iki yada üç kere bunlarla karşılaştırmak yanıtlıyor dedim. Ama öyle bakarsak bile 500.000km çok uzun bir ömür çoğu sıradan bir otomobil kullanıcısı için. Ancak zaten hedeflenen döngü sayısı 2000 ve şu an en eski araçların bu döngü sayısını aştığı halde menzil kaybından başka sorun olmadan çalıştığını görüyoruz Tesla özelinde. Diğerlerini de göreceğiz yakında.

Bu %80 konusunu araç zaten kendisi ayarlıyor. Cep telefonlarımızda da var o özellik. Şarjının yetmeyeceği durumda %100'e yükseltiyoruz oluyor bitiyor. Hızlı şarjda zaten bir yemek molasında fulleniyor araç. Ben 5 saatten uzun molasız araç süremiyorum. Süren ve sık sık sürmesi gereken varsa ona uygun olmayabilir. Ama bu araçların kimseye uygun olmadığını savunan kitlenin petrol kuyusu falan vardır 😂

Tahminimce araç sahiplerinin en az yarısına uygundur tamamen elektrikli araçlar.

Tamir edecek adam bulamama falan zamanında cvt için de konuşuluyordu. Bugün yakıt ekonomisi sayesinde en değerli şanzımanlar oldu. O zamanlar da dandik araçlarda ve motorsikletlerde var diye sevilmiyordu. Kaliteli araçlar getirince belli oldu potansiyeli. Bu konu mantıklı değil. Yaygınlaşma hızına bakılırsa zaten hiç mantıklı değil. Ben Antalya'dayım ve 10 arabadan biri elektrikli veya hibrit burada. Çok sıcak yer bide.

Çok sıcağa çok soğuğa dayanamama konusu TOGG için geçerli. Sağolsunlar elektrikli araç tecrübesi olmayan bir firmaya tasarlattılar. Ama zamanla çözülecektir. Tesla'larda bu olay biri %5 şarjla park etme deneyi falan yaptığında oluyor Uludağ'ın zirvesinde falan.

Vaktiniz olursa Uludağ, Erzurum, Davraz, Erciyes gibi kayak merkezlerinden birine gidip otoparkına bakın. Oralarda çok daha yaygın görürsünüz elektriklileri. Sebebini söylemeyeyim ağır eleştiriye kaçmasın 😂

Normal otomobillerde rulmanın 100.000'i görmesi bile mucize, bırakın ömrünün 150.000 olmasını. Porya rulmanı aracın ağırlığını taşır ve döner kuvvetlerle bağlantılı değil. Bu rulmanları da bir kaç büyük firma üretir ve hemen hemen bütün otomobillerde aynı marka ve kalitede olurlar. Araç ağırlaştıkça veya yol yapısı bozuldukça ömrü azalır. Pilli araçlar baya ağır olduğu için daha çabuk bozuluyorlardır D segmente göre ama öyle aşırı büyük farkla da bozulmazlar.

Henüz kendi Tesla'm yok ama neredeyse bütün müşterilerim ve bir kaç arkadaşım Tesla veya Taycan kullanıyor. Biriki yıla sıra bana da gelecek umarım 😂

Ben ikinci araç olarak elektrikli değil benzinli alırım. O hissi elektrik veremez. Motor sesi, vites geçişleri, daha güçsüz olmasına rağmen güce doyurması falan benzinde daha iyi. Benzinin savunulacak doğru bir sürü yanı varken elektrikliler hakkında doğru olmayan ayrıntılarla karşılaştırma yapmak bana mantıklı gelmiyor.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,735
40
Reisim dizelde de motor ömrü ile çevirdiği devir ilişkilidir ve bu milyonları büyük araçlar çok düşük devirlerle görür. Binek otomobiller göremez. Intercoolera turbodan yağ sızmasıyla sandık motora gider genellikle 600.000kmyi görmeden zaten.

Dizel araçla elektriklinin karşılaştırılması başta hatalı. Biri çok hantal, öbürü 5 katı tork 7-8 katı da beygir veriyor. İki kat ağır olarak hem de. Ağırlık merkezi altta olduğundan sürüşü daha güvenli, sürüş kaynaklı veya kaza kaynaklı masraf riskleri de daha düşük. Dizel araçlar binmek için değildir normalde de ülkemizde maalesef yakıt ekonomisi nedeniyle tercih ediliyor. Gelişmiş ülkelerde dizel otomobil bulmak zor. Bazı markalar dizel otomobil üretmiyor bile zaten.

Dizel ile karşılaştırırsak elektrikli güzel bir Tesla ile aynı fiyattaki dizel çok çok geride kalır çoğu anlamda. Biriki konuda daha iyi olması onu iyi yapacaksa gider direkt traktör alırız 😂

Periyodik bakımı, turbo bakımı, motorun fazla egzantrik teknolojisi, aşırı yüksek sıkıştırma oranı, egzoz emisyonu, egrsi, enjektörü, çabuk ısınmaması nedeniyle start stopa uygun olmaması vesaire... Elektriklide bunların hiç biri yok.

Batarya konusunda cep telefonlarını örnek vermişsiniz ancak cep telefonlarınız da 18650 pillerle çalışsa ve termal yönetim sistemleriyle korunsa 2000 döngüyü geçerdi. Ben burada iki yada üç kere bunlarla karşılaştırmak yanıtlıyor dedim. Ama öyle bakarsak bile 500.000km çok uzun bir ömür çoğu sıradan bir otomobil kullanıcısı için. Ancak zaten hedeflenen döngü sayısı 2000 ve şu an en eski araçların bu döngü sayısını aştığı halde menzil kaybından başka sorun olmadan çalıştığını görüyoruz Tesla özelinde. Diğerlerini de göreceğiz yakında.

Bu %80 konusunu araç zaten kendisi ayarlıyor. Cep telefonlarımızda da var o özellik. Şarjının yetmeyeceği durumda %100'e yükseltiyoruz oluyor bitiyor. Hızlı şarjda zaten bir yemek molasında fulleniyor araç. Ben 5 saatten uzun molasız araç süremiyorum. Süren ve sık sık sürmesi gereken varsa ona uygun olmayabilir. Ama bu araçların kimseye uygun olmadığını savunan kitlenin petrol kuyusu falan vardır 😂

Tahminimce araç sahiplerinin en az yarısına uygundur tamamen elektrikli araçlar.

Tamir edecek adam bulamama falan zamanında cvt için de konuşuluyordu. Bugün yakıt ekonomisi sayesinde en değerli şanzımanlar oldu. O zamanlar da dandik araçlarda ve motorsikletlerde var diye sevilmiyordu. Kaliteli araçlar getirince belli oldu potansiyeli. Bu konu mantıklı değil. Yaygınlaşma hızına bakılırsa zaten hiç mantıklı değil. Ben Antalya'dayım ve 10 arabadan biri elektrikli veya hibrit burada. Çok sıcak yer bide.

Çok sıcağa çok soğuğa dayanamama konusu TOGG için geçerli. Sağolsunlar elektrikli araç tecrübesi olmayan bir firmaya tasarlattılar. Ama zamanla çözülecektir. Tesla'larda bu olay biri %5 şarjla park etme deneyi falan yaptığında oluyor Uludağ'ın zirvesinde falan.

Vaktiniz olursa Uludağ, Erzurum, Davraz, Erciyes gibi kayak merkezlerinden birine gidip otoparkına bakın. Oralarda çok daha yaygın görürsünüz elektriklileri. Sebebini söylemeyeyim ağır eleştiriye kaçmasın 😂

Normal otomobillerde rulmanın 100.000'i görmesi bile mucize, bırakın ömrünün 150.000 olmasını. Porya rulmanı aracın ağırlığını taşır ve döner kuvvetlerle bağlantılı değil. Bu rulmanları da bir kaç büyük firma üretir ve hemen hemen bütün otomobillerde aynı marka ve kalitede olurlar. Araç ağırlaştıkça veya yol yapısı bozuldukça ömrü azalır. Pilli araçlar baya ağır olduğu için daha çabuk bozuluyorlardır D segmente göre ama öyle aşırı büyük farkla da bozulmazlar.

Henüz kendi Tesla'm yok ama neredeyse bütün müşterilerim ve bir kaç arkadaşım Tesla veya Taycan kullanıyor. Biriki yıla sıra bana da gelecek umarım 😂

Ben ikinci araç olarak elektrikli değil benzinli alırım. O hissi elektrik veremez. Motor sesi, vites geçişleri, daha güçsüz olmasına rağmen güce doyurması falan benzinde daha iyi. Benzinin savunulacak doğru bir sürü yanı varken elektrikliler hakkında doğru olmayan ayrıntılarla karşılaştırma yapmak bana mantıklı gelmiyor.
Ben zaten Uludağ'ın dibinde oturuyorum 🙂

2002 ATL Makine mezunuyum. Kat sayı problemi nedeniyle Makine Mühendisliği engellendiği için başka bir alana yöneldim. Universal Torna ve Freze kullanmaya başlamadan önce yarım dönem boyunca eğe ile çekiç yaptırılan bir jenerasyonuz biz 😀 CNC eğitimine başlatılmadan önce bütün kodları tek tek ezberlettirilen nesiliz. Koskocaman T cetvelleri ile kağıtlara teknik resim çizdirilen nesil 😀

Daha az önce Fiat grubunda çalışan bir arkadaşımla beraberdik. Birkaç ay sonra satışa çıkacak olan Alfa Romeo Milano modelini tasarlayan ekipte çalışıyor. Bir tane de yeni Ducato modeli çıkacak, Nisan gibi.

Dizel motorlar anlatıldığı kadar kötü değildir, aksine af edersin eşek gibi sağlam ve güvenilir motorlardır. Üretimi daha maliyetli ve daha emek yoğun olduğu için terk edilmek isteniyor. Babamlarda 5-6 adet Ford Transit Custom araç var. Şehir içi ve yakın çevrelerde her gün aktif olarak çalışıyor bunlar. 300.000'de motor yiyeni hiç görmedim. Eski transitimiz (sanırım 98 modeldi) daha geçen sene rektifiye gördü, en az 24-25 yıldır kullanılıyor ve eşek gibi kullanılıyor. Kilometresini tahmin edemiyorum.

Önceki aracımı 130.000'de sattım, şimdiki aracım ise 9 yıldır bende, şu an 140.000 km'de. Bırakın rulmanı, ikisinin de motorlarına anahtar dahi değmedi.

Dizellerin yavaş yavaş piyasadan kalktığı doğrudur ama dizeller binmek için değildir demek de doğru olmaz. 2015'ten önce dizel satışları iyiydi, bir dönem satışların 50%'sinden fazlasını dizel oluşturuyordu. Çünkü turbo benzinliler henüz bu kadar yaygınlaşmamıştı. Benzinli atmosferik araçlar hem hantal kalıyor hem de fazla yakıt tüketiyordu. Turbo olmadığı için chip tuning bile yapılamıyordu benzinlilere. Hava kirliliği, vergi gibi nedenlerle satışların önüne geçildi.

Buradan elektrikli araçlara karşı olduğum görüşü çıkmasın, henüz erken diyorum. Parası olan alabilir tabi ki ancak Tesla haricinde almazdım. Bir de şu var, elektrikli aalınacaksa kesinlikle garajda bir tane de normal araç bulunmalı, Tesla bile olsa halen tek araç olacak kadar güvenli değil.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
MEGANE E-TECH ile ilgili yorumlarınızı alabilir miyim 😀
Fransızlardan alınması gereken araç dizeldir derim bu sefer çünkü 1.5 DCi açık ara dünyanın en iyi motoru 🤣

Parça ve montaj kalitesi anlamında Tesla'dan daha iyi olacağı doğru olacaktır fakat teknoloji anlamında henüz ben Tesla dışındaki markalara pek güvenmeyenlerdenim. Buna maalesef Tesla'dan daha premium olan Taycan da dahil. Gerçi Tesla Model S hariç pek premium sayılmaz.
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
909
44
Reisim dizelde de motor ömrü ile çevirdiği devir ilişkilidir ve bu milyonları büyük araçlar çok düşük devirlerle görür. Binek otomobiller göremez. Intercoolera turbodan yağ sızmasıyla sandık motora gider genellikle 600.000kmyi görmeden zaten.

Dizel araçla elektriklinin karşılaştırılması başta hatalı. Biri çok hantal, öbürü 5 katı tork 7-8 katı da beygir veriyor. İki kat ağır olarak hem de. Ağırlık merkezi altta olduğundan sürüşü daha güvenli, sürüş kaynaklı veya kaza kaynaklı masraf riskleri de daha düşük. Dizel araçlar binmek için değildir normalde de ülkemizde maalesef yakıt ekonomisi nedeniyle tercih ediliyor. Gelişmiş ülkelerde dizel otomobil bulmak zor. Bazı markalar dizel otomobil üretmiyor bile zaten.

Dizel ile karşılaştırırsak elektrikli güzel bir Tesla ile aynı fiyattaki dizel çok çok geride kalır çoğu anlamda. Biriki konuda daha iyi olması onu iyi yapacaksa gider direkt traktör alırız 😂

Periyodik bakımı, turbo bakımı, motorun fazla egzantrik teknolojisi, aşırı yüksek sıkıştırma oranı, egzoz emisyonu, egrsi, enjektörü, çabuk ısınmaması nedeniyle start stopa uygun olmaması vesaire... Elektriklide bunların hiç biri yok.

Batarya konusunda cep telefonlarını örnek vermişsiniz ancak cep telefonlarınız da 18650 pillerle çalışsa ve termal yönetim sistemleriyle korunsa 2000 döngüyü geçerdi. Ben burada iki yada üç kere bunlarla karşılaştırmak yanıtlıyor dedim. Ama öyle bakarsak bile 500.000km çok uzun bir ömür çoğu sıradan bir otomobil kullanıcısı için. Ancak zaten hedeflenen döngü sayısı 2000 ve şu an en eski araçların bu döngü sayısını aştığı halde menzil kaybından başka sorun olmadan çalıştığını görüyoruz Tesla özelinde. Diğerlerini de göreceğiz yakında.

Bu %80 konusunu araç zaten kendisi ayarlıyor. Cep telefonlarımızda da var o özellik. Şarjının yetmeyeceği durumda %100'e yükseltiyoruz oluyor bitiyor. Hızlı şarjda zaten bir yemek molasında fulleniyor araç. Ben 5 saatten uzun molasız araç süremiyorum. Süren ve sık sık sürmesi gereken varsa ona uygun olmayabilir. Ama bu araçların kimseye uygun olmadığını savunan kitlenin petrol kuyusu falan vardır 😂

Tahminimce araç sahiplerinin en az yarısına uygundur tamamen elektrikli araçlar.

Tamir edecek adam bulamama falan zamanında cvt için de konuşuluyordu. Bugün yakıt ekonomisi sayesinde en değerli şanzımanlar oldu. O zamanlar da dandik araçlarda ve motorsikletlerde var diye sevilmiyordu. Kaliteli araçlar getirince belli oldu potansiyeli. Bu konu mantıklı değil. Yaygınlaşma hızına bakılırsa zaten hiç mantıklı değil. Ben Antalya'dayım ve 10 arabadan biri elektrikli veya hibrit burada. Çok sıcak yer bide.

Çok sıcağa çok soğuğa dayanamama konusu TOGG için geçerli. Sağolsunlar elektrikli araç tecrübesi olmayan bir firmaya tasarlattılar. Ama zamanla çözülecektir. Tesla'larda bu olay biri %5 şarjla park etme deneyi falan yaptığında oluyor Uludağ'ın zirvesinde falan.

Vaktiniz olursa Uludağ, Erzurum, Davraz, Erciyes gibi kayak merkezlerinden birine gidip otoparkına bakın. Oralarda çok daha yaygın görürsünüz elektriklileri. Sebebini söylemeyeyim ağır eleştiriye kaçmasın 😂

Normal otomobillerde rulmanın 100.000'i görmesi bile mucize, bırakın ömrünün 150.000 olmasını. Porya rulmanı aracın ağırlığını taşır ve döner kuvvetlerle bağlantılı değil. Bu rulmanları da bir kaç büyük firma üretir ve hemen hemen bütün otomobillerde aynı marka ve kalitede olurlar. Araç ağırlaştıkça veya yol yapısı bozuldukça ömrü azalır. Pilli araçlar baya ağır olduğu için daha çabuk bozuluyorlardır D segmente göre ama öyle aşırı büyük farkla da bozulmazlar.

Henüz kendi Tesla'm yok ama neredeyse bütün müşterilerim ve bir kaç arkadaşım Tesla veya Taycan kullanıyor. Biriki yıla sıra bana da gelecek umarım 😂

Ben ikinci araç olarak elektrikli değil benzinli alırım. O hissi elektrik veremez. Motor sesi, vites geçişleri, daha güçsüz olmasına rağmen güce doyurması falan benzinde daha iyi. Benzinin savunulacak doğru bir sürü yanı varken elektrikliler hakkında doğru olmayan ayrıntılarla karşılaştırma yapmak bana mantıklı gelmiyor.
bütün mesajlari detayli okumadim ama hizlica bakarken gözüme carpan bir bölüm oldu
gelismis ülklelerde dizel gayet tercih ediliyor almanyayi örnegin gelimsi ülke olarak sayabilirsek benim aracim dizel ve cevremde bir cok kisi dizel araci tercih ediyor
almanyanin en büyük araba satis sitelerinden birtanesinde 1.750.000 arac var (motor vs hersey dahil)
bunlarin 750 bin kadari benzinli araclar 450 bin kadari dizel araclar 90 bin kadari eletkrikli geriye kalanalarda diger araclar.
dizel sadece düsük yakit tüketimi avantajina sahip degil ayni zamanda daha uzun menzil ve daha uzun ömürlüler
tabiki dezavantajlari oldugunuda kimse inkar edemez
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
bütün mesajlari detayli okumadim ama hizlica bakarken gözüme carpan bir bölüm oldu
gelismis ülklelerde dizel gayet tercih ediliyor almanyayi örnegin gelimsi ülke olarak sayabilirsek benim aracim dizel ve cevremde bir cok kisi dizel araci tercih ediyor
almanyanin en büyük araba satis sitelerinden birtanesinde 1.750.000 arac var (motor vs hersey dahil)
bunlarin 750 bin kadari benzinli araclar 450 bin kadari dizel araclar 90 bin kadari eletkrikli geriye kalanalarda diger araclar.
dizel sadece düsük yakit tüketimi avantajina sahip degil ayni zamanda daha uzun menzil ve daha uzun ömürlüler
tabiki dezavantajlari oldugunuda kimse inkar edemez
Daha uzun menzil ve ömür konusu doğru fakat ömür konusu göreceli. Fiyat/Ömür bazında bakıldığında düşük devirli benzinliler daha iyiler.

Almanya gelişmiş bir ülke bir çok konuda ve özellikle de ağır sanayi konusunda. Bu yüzden dizel kullanım oranı önemli.

Öncelikle şu kaynağı vereceğim;
Kaynak 1:
2017 yılında dünyada %76 benzinli otomobil, %19 dizel araç satılmış. Bu veriyi doğrulayan alttaki ikinci kaynakta da dizel araçların satıştaki pazar payının %16'ya düştüğü görülüyor.
Kaynak 2:

Kaynak 3: .
Şu kaynakta da 2022 yılında Almanya dizel araç satışlarının marketin sadece %18,2'sini kapsadığını gösteriyor. Tamamen Elektrikli oranı ise %16 ve Hybrid oranı %30.

Sadece bu veriler ışığında Dünya ortalamasında bile dizel binek otomobillerin tercih edilmediği görülüyor. Dünya'nın en gelişmiş ülkelerinden biri olan Almanya için de bu durum geçerli gibi gözüküyor.

Ayrıca Kaynak 1'de verilen veriler ışığında tahminlerin 2030 yılı için dünya genelinde satılan 2 araçtan birinin elektrikli olacağını söylemek oldukça doğru. Artış trendlerine göre de oldukça mantıklı.

Kaynak 4: .
Şu kaynağa bakılınca da herkes anyaya giderken konyaya giden Türkiye'yi görüyoruz. Dizel araç oranımız oldukça yüksek fakat yavaşlama eğiliminde. İlginç bir şekilde LPG de yavaşlama eğiliminde. Fakat Benzin ve Elektrik artış eğiliminde.

Kaynak 5:
Çok güvenmediğimiz ama bu konuda da muhtemelen fake bilgi vermeyecek olan TUIK verilerine baktığımızda da sıfır satışlarını görüyoruz ülkemizdeki. Bu verilere göre de dizel oranı %24, elektrik oranı da %10, kalanı da benzin.

Bütün bu veriler ışığında dizel otomobillerin elektrik gelmese bile tercih edilmediği görülüyor. Avrupa ülkelerinde regülasyonlar nedeniyle daha hızlı ama ülkemizde herhangi bir dizel araç kaldırma hedefi olmamasına rağmen yeterince hızlı bir şekilde satıştaki market payı düşüyor. Buna karşın her yerde elektrikli oranı benzinli oranından daha yüksek bir hızla artıyor.

Çoğunluk her zaman haklı değildir ancak en güncel sıfır modeli alabilen insanların en azından çoğunun biraz daha aydın kesimden olduğunu kabul edersek onların çoğunluğunun haklı olma ihtimali oldukça yüksek.

Bu bağlamda yine hatalı bir cümle kurmadığımı düşünüyorum dizel araçların binek olmak için fazla zorlama olduğu konusunda. Sürekli uzun yol yapan herhangi bir araca ihtiyacım olsa ben de dizeli düşünürüm fakat günlük kısa mesafelerde kullanan çoğunluktan olan benim için dizel bir seçenek değil.

Son olarak şunu da belirtmeliyim, efsane bir kamyonet olan Ford F ve Ford Ranger'in Amerikan malı olduğunu biliyoruz. Amerika'da bu dev ve güçlü kamyonetler benzinli olarak satılıyor. Dizel seçenekleri pek tercih edilmiyor. Ülkemizde ise benzinli bulmak mümkün mü bilmiyorum bile. Yani güç gereken otomobillerde dizel motor olması gerektiği konusu bir efsanedir. Gücün formülü "Devir x Tork"'tur ve beygir gücü olarak ifade edilir. Tekerleklere iletilen tork miktarını da şanzıman belirler. Tekerlerin aynı hızda dönmesini istediğiniz durumda 500 beygirlik bir benzinli motorun 6000 devirinde tekere götürebileceğiniz tork, 350 beygirlik dizel muadilinin 4500 devirde tekere götürebileceğiniz torktan fazladır. Motorun volana aktardığı tork miktarıdır kataloglarında gözüken tork değeri. Fakat dizel araçlarda üst devirlere çıkamadığınız için bu torku aynı hızda tekerlere aktarabilmek için daha düşük çarpan oranlı şanzıman dişlisine bağlamak zorundasınız. Bu da beygir gücünüzün düşük kalmasına sebep veriyor.

Spesifik durumlar dışında genel kullanıcı kitlesinin yarısı için en uygun otomobil tam elektrikli, kalan yarısının günlük işe git gel yapan ama spontane uzun yola da sık sık çıkması gereken azınlığı için hybrid, kalanın çoğu için benzinli, son kalan azı için de dizeldir. Bunu kabul etmezsek hatalı kararlar alabiliriz kendimize uygun araç seçerken.

Örneğin her gün çok soğuk havada 5km işe git gel yapan biri için dizel otomobil olabilecek en kötü otomobil seçeneğidir.
Her gün 100'lerce kilometre yapan biri için benzinli otomobil de olabilecek en kötü otomobil seçeneğidir.
Aracını yatıran ama kullandığında da uzun yol yapan biri için hybrid olabilecek en kötü otomobil seçeneğidir.
Spontane uzun yol için yakıt mevzusu geçmemesi gereken biri için elektrikli olabilecek en kötü otomobil seçeneğidir.
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,463
32
Şahsen arabaya almaya niyetim varken sırf elektrikli alırım kısmet olura, zaten benzinli alsam da gezemeyeceğiz diyerek erteledim araba almayı.

Elektrikli araba olursa en güzeli hergün artan akaryakıt fiyatları sizi zerre ilgilendirmeyecek.

Bugün togg km de 0.50 kuruş civarında elektrik harcıyor, mükemmel bir rakam en ekonomik içten yanmalı bir araç km de 3 lira yakar hale geldi.

Batarya ömrü ile ilgili sürekli okuyorum araştırıyorum similasyonlar en kötü kullanım senaryosunda 10 yıl dan fazla ömürleri olduğunu gösteriyormuş.

Zaten 10 yıla kadar en iyi arabayıda alsanız şanzıman,aküsü,yıllık bakımı eşdeğer para harcanıyor.

Akaryakıta neredeyse hergün zam gelirken , elektriğe 2 yılda bir geliyor, üstelik elektriği bir şekilde kendiniz de üretmeniz mümkün,yapılan yatırım mutlaka amorti edecektir kendini.

Menzil olayı da abartılıyor sanarsınız herkes 300 km yolu hiç mola vermeden gidiyor, yahu şarj istasyonları yaygınlaşıyor , bir mola verip yemek yerken araç dolu verir,bu kadar.Tabi hızlı şarj evdeki şarja göre pahalı ya geliyor.

şehirlerarası tartışmaya açık bir konu ancak şehiriçi özellikle işten eve alışverişe rütini olanlar için elektrikli araç bence mükemmel bir seçenek.Tabi bizim millet yeniliklere pek açık değil siz kulak vermeyin.

İçten yanmalı araçlar için teknolojinin sonuna geldiğini tüm üreticiler söylerken adamlar halen dizelden bahsediyor.

Hibrit araçlara değinmeye bile gerek yok çünkü hibrit bir araç alarak elektrikli değil klasik içten yanmalı bir araç satın alıyorsunuz.

Ayrıca motor hacimleri yüksek olduğu için yüksek vergi, akü değişiminde beklenmeyen sürprizlerle karşılaşma, elektrikli motor için azami 40 km gibi hızla gidilmesi vs .vs kullananlardan duyup gördüğüm gerçekler.
 
I Çevrimdışı

independent

Süper Üye
12 Haz 2023
662
39
Ben elektrikli araba alırsam dışarıda şarj etmek zorundayım. Kendime ait şarj edebileceğim bir yer yok maalesef 😞 meebbe meebbe bu arada hangi arabayı almayı düşünüyorsun 😀 Bir de şarj edebileceğin kendine ait bir yer var mı?
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,463
32
Ben elektrikli araba alırsam dışarıda şarj etmek zorundayım. Kendime ait şarj edebileceğim bir yer yok maalesef 😞 meebbe meebbe bu arada hangi arabayı almayı düşünüyorsun 😀 Bir de şarj edebileceğin kendine ait bir yer var mı?
Allah nasip ederse tabi ki Togg almak isteriz eşimle.ama çinli ler piyasaya girer ekonomik modeller çıkarsa çinlilerden de olabilir.

Apartman önünden sarkıtacağım 15 metrelik kablo işimi çözer :mutlu , dayımın 4 tekerlekli motorsikletten bozma arabasını şarj ederdik hep.

Tabi ayrı bir abonmanlık ile yüksek kw ile bir şarj istasyonu da kurdurabilirim direk panodan. Bodrum kattan çekilecek kablo ile zor olmaz.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Tabi ayrı bir abonmanlık ile yüksek kw ile bir şarj istasyonu da kurdurabilirim direk panodan.
Antalya Lara'da site kapalı otoparkına kendi adına abonman çektiğini anlatan birinin konuşmasına rast gelmiştim. Aylık otomobil yakıtı faturası ödüyormuş resmen de ne yakıyor ne kadar geziyor onu bilmiyorum. Siyah güzel bir taycanı var onu biliyorum sadece 😂

Ek olarak şirkete elektrik gideri olarak gösterip vergiden düşüyormuş. Normal yakıttaki ötv düşmezken burada sadece kdv ödediği için kdv kadar da indirim kazanmış gibi oluyor.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Aslında en iyisi arabada powerbank bulundurmak, nasıl 5 Lt benzin-mazot plastiği taşıyorsak yanımızda , elektrikliler için de DIY powerbank yapmalıyız kendimize :haha1

NOT:
Yazdığımı dikkate almayınız ama eğer gırgır dergisi olsa idi bunun karikatürünü yakında görürdük mutlaka :kiskis
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
yazılanları şöyle bir okudum ama,şu elektrikli araçların fiyatları "bugünkü değerlere" göre
300/400 kağıt olsa hiç kimse elektrikli araçların bu muhabbetlerini yapmaz be:hihi
yok menzilmiş yok anasının gözüymüş ve basar gider

araç fiyatları biz de bir kere oturup da ciddi tartışacak seviyede değilki neyin muhabbeti bu yaw?
rakamlar manyak halde olduğu için biz de oturup aracın orasını burasını konuşur olduk!
kafa sıyırtan oranlarda lanet vergiler var bizde arada kafası bozulan hükümet ek vergi de koyar üstüne!
korkarım bu sene de yapmazlar bunu!

"bütün dünya" derken,örneğin buna Afganistan veya Mali filan dahilmidir veya Muz Cumh.ülkeleri
yani neresi bu "dünya"? otomobil alemi?

bize gelirsek,biz zaten kategori dışıyız yaw,bir de bilen bilmeyen ahlam kesip yok orası yok burası muhabbetleri!

şu Çin liler sanırım bu sefer bu işin belini iyice kıracaklar!
komik rakamlara çok fiyakalı Elektrikli otomabil filan yapıp özellikle biz Türkleri sevindirmesi gerekiyor:haha1
yok Tog muş yok bilmem neymiş,yaw yemişim Togunu,yerli/milli gazına dayamışlar fiyatını:hayir
 
Geri
Üst Alt