Elektrikli araba mı? Hibrit araba mı? Hangisini tercih ederdiniz? Neden?

BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
963
42
TESLA MODEL Y'NİN BATARYA DEĞİŞİM ÜCRETİ: 490 BİN TL

Özgören’in paylaştığı bilgilere göre, Model Y’nin Türkiye’deki batarya değişim maliyeti 390 bin TL olarak belirlenmiş, işçilik dahil edildiğinde bu miktarın 490 bin TL’ye kadar çıkabildiği ifade ediliyor.

Arkadaşlar bu rakamlar doğru ise elektrikli araç almak akıl işi değil gibi geliyor bana..
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,934
41
Kesinlikle Hibrit seçerdim. Toyota Corolla Hibritini denedim çok keyifli araba. Elektrikli araba hiç sürmedim ama maalesef güvenemiyorum. İlk tercihim atmosferik benzinli ikinci tercihim hibrit olurdu.
Toyota'nın fiyatı da uygun sayılır, 140 HP 1.088.000 TL'ye satılıyordu. Artık atmosferik araç alınmaz diye düşünüyorum, atmosferik devri kapandı bence.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,306
Toyota'nın fiyatı da uygun sayılır, 140 HP 1.088.000 TL'ye satılıyordu. Artık atmosferik araç alınmaz diye düşünüyorum, atmosferik devri kapandı bence.
2020 yılında almaya niyetlenmiştim 270bin TLdi yada 170bindi. Benzinlisini almak için gidip ellerinde sadece onun olduğunu görünce vazgeçmiştim :)

Atmosferik temiz büyük motor bulunursa hem az masraflı hem düşük tüketimde lpg dönüşümüyle uzun sene binilir. Turbolu aracı sıfır olmazsa almam şahsen. Büyük şans işi, experlere güvenim yok.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,934
41
2020 yılında almaya niyetlenmiştim 270bin TLdi yada 170bindi. Benzinlisini almak için gidip ellerinde sadece onun olduğunu görünce vazgeçmiştim :)

Atmosferik temiz büyük motor bulunursa hem az masraflı hem düşük tüketimde lpg dönüşümüyle uzun sene binilir. Turbolu aracı sıfır olmazsa almam şahsen. Büyük şans işi, experlere güvenim yok.
Hocam büyük konuşmak istemem ama ben artık atmosferik araçtan ne zevk alırım ne de yatırım yaparım 🙂 Sıfır araçlarda bile satıştan kalkacağını düşünüyorum.

Turboyu gözünüzde o kadar büyütmeyin, düzgün bakım ile 200.000 km rahat gider. En kötü ihtimali düşünelim, yeni turbo taksanız vereceğiniz ücret max. 30.000 TL. Bu fiyata telefon bile alamıyorsunuz artık.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,306
Hocam büyük konuşmak istemem ama ben artık atmosferik araçtan ne zevk alırım ne de yatırım yaparım 🙂 Sıfır araçlarda bile satıştan kalkacağını düşünüyorum.

Turboyu gözünüzde o kadar büyütmeyin, düzgün bakım ile 200.000 km rahat gider. En kötü ihtimali düşünelim, yeni turbo taksanız vereceğiniz ücret max. 30.000 TL. Bu fiyata telefon bile alamıyorsunuz artık.
İkinci elde almam hocam, mesele fiyatı değil, onu orijinali gibi değiştirecek ayarını yapacak usta kere usta bulmak lazım bu da çok zor. Bakımlısı güvenilir yakın birinden alınırsa kabulum ama 2. El tanımadık birinden turbo araç asla almazdım çünkü Türkiyede araçlar ciddi pahalı burası gibi ucuz olsa tamam yine alırım ama o kadar veripte sanayi abonesi olmak istemezdim. Zaten atmosferik araç zevk için değil ekonomi için önerdim.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,056
30
Ben elektrikli seçerdim. Bataryası 1000 şarj döngüsü sonra %82 verime düşüyor. IPhone gibi 80'in altında da ölmüyor, 70'lerde bile sağlıklı çalışıyor menzil azalmış olsa da.

1000 şarj döngüsü x 500km menzil = 500.000km eder.

Bu aracı bugün sıfır alsam 10 yıl sonra 200.000km anca olacak.

Antalya'dan memleketim Düzce'ye yol molasız 7 saat ama hep 8+ saat sürdü çünkü mola veriyoruz. Hem 2 yakıt molası hem 1 yemek molası. Elektrikli 500km menzille 1 yemek molasında 30 dakika şarja takmak aynı yolu daha bile kısa sürede almamı sağlar. Tesla'larda çok soğuk ve çok sıcak yolculuklarda menzil sadece %10 düşüyor ki yine bana yetiyor. Şarj istasyonu sayısı da en azından benim destinasyonlarım için yeterli. Batı Akdeniz, Ege, Batı Karadeniz.

Yağ bakımı yok, balataları neredeyse bitmiyor. Bir tek lastikleri mesele çünkü sanırım daha pahalı ve aşırı tork nedeniyle çabuk eskiyormuş arkadaşımın söylediğine göre.

Hybrid'de iki teknoloji bir arada olduğu için elektronik masraf ihtimali iki katına çıkıyor. Ben şahsen sıcak bakmıyorum hibrite.

Dur kalk trafikte ben seri araç sevdiğim için dizelden zaten nefret ediyorum. Turbolu benzinliler manuelse yine idare ediyor ama ideali atmosferik manuel benzin benim için. Ama denkleme elektrik dahil olduğunda zaten en serisi bu konularda. Ayrıca durağan olmayan trafikte de sollamalarda 100 ile bile 1. viteste gibi hızlandığından trafik aşımını kolaylaştırıyor. Umarım yaygınlaşınca makaslama manyakları almaz bu araçları 😂

Aerodinamik olarak çok geliştiriliyorlar, yalıtım anlamında çok geliştiriliyorlar, yol tutuş anlamında zaten bataryalarının konumu gereği efsaneler, verim anlamında çok iyiler, teknolojik anlamda da çok geliştiriliyorlar.

Bugün güzel bir Model S alamıyor olsak da bir Model Y düşünüyorum ev aldıktan sonrası için. Ancak biraz eskimelerini de bekliyorum zira yıllık vergileri şaka gibi. O kadar vergi ödeyeceğime 2017 model 1.0 Turbo Benzin Polo veya Ibiza sürerim.

Bu arada en önemlisi biz bu araçları yılda 3-4 kere menzil aşan mesafede kullanıp, genellikle günlük kullanıyoruz. Nadiren menzil sorunuyla boğuşmak çok yormaz ama en güneyden en kuzeye menzili yeterli. Çok daha uzun mesafelerde de 3-4 saatte bir 1 saat mola adam öldürmez bence.
 
I Çevrimdışı

independent

Süper Üye
12 Haz 2023
662
40
Ömer Çolak Ömer Çolak diyelim ki elektrikli bir araç aldın. Menzili de 450 km. Diyelim ki 5 sene sonra 1000km menzile sahip araçlar çıktı. 450km menzile sahip araç kaça satılacak? Sürekli araç mı değiştirmemiz gerekecek?
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,056
30
Dostum sadece akü ama benim anladığım kadarı ile bunların akü yahutta pillerini aracın altına monte ediyorlarmış onuda çıkartabilmek için aracın komple altını sökmek gerekiyormuş ve oldukça masraflı bir işmiş :bilmiyom :ok
Motor rektefiyeye göre daha kolay ve dediğim gibi motor rektefiyesi 1 milyonda 2 kere olurken pil değişimi 1 milyonda 1 kere oluyor. Ama 2 milyon yapmış teslalar var ilk pili ile.
 
B Çevrimdışı

Başkan2005 

Yeni Üye
21 Eyl 2018
42
61
Bugün araba alacak olsam elektrikli almazdım. Elektriklilerin sorunları var, kendiliğinden yanıyorlar, soğuklarda menzilleri ve iç ısıtmaları azalıyor, batarya değişimi çok pahalı.
Ama ikisi arasında tercih etmek zorunda kalsam hibrit araç alırdım. Ne olsa iki tip motoru kapsıyorlar. Bir de yeni duydum: hibrit araçlar elektrikli araçlar gibi istendiğinde prizden şarj edilebilecekmiş. Bence bu da hibrit araçların artı yönü olacak.
 
Geri
Üst Alt