Abi motor, batarya için fabrikayı kurdun mu zaten geriye yazılımı kalıyor. En basitinden eminim ki Vestel'de olsun daha bir sürü ismini sayamadığımız yerlerde (İYTE, ODTÜ, İTÜ) o kadar kalifiye mühendislerimiz var ki altından başarıyla kalkarlar.
Elektrikli otomobili içten yanmalı motorlar gibi düşünmemek lazım. Hava ve yakıtın yanma odasına girip, gücün elde edilip, tekerleklere iletilinceye kadar geçen süreçte oluşan onca kaybı en aza indirgemek için o kadar fazla mekanik iyileştirme yapıyor ki mühendisler. Ki bir yere kadar!! Bunun en güzel örneği turbo dizellerdeki vw olayı. Dizel arabadan o verimi istenilen çevrecilikle alamadılar ve dönen dolaplar farkedildi ve yığınla ceza ödediler. Ve sonuç olarak onlarda dizeli bırakıyorlar ve elektrikliye geçiyorlar artık.
Elektriklide bu olayların %60'ı yok. Tamamen yazılım, batarya kalitesi ve kaliteli elektrik motoru. Bu üçünün altından kalkmak için Volt, Gamak motor fabrikalarımız var. Pil tarafını İnci Akü, Mutlu Akü ve Vestel pekala halledebilir. Yazılımı zaten konuştuk.
Benim asıl sıkıntım şu oraya ithal getirdiğin arabayı çıkarmaktansa yukarıda çıkardığım firma Ceo'larını çıkarsalardı daha etkili olurlardı.
Valla Umut hocam zor olabilir ama imkansız değil. Daha önce verdiğim gibi o eli öpülesi insanlar 127 günde iki adet arabayı sıfırdan üretmediler mi?
Bunu yazının altında bende yazdım mühendis olanlar insan insan herzaman daha cok kazanacagı daha iyi şartlarda bi yerde calısıp ailesine bakmak ister şahsen ben elktrikciyim öz Özbekistan a makine kurmaya gidecegim eğer verdiğimiz teklif kabul olursaAraba geliştirebilecek mühendisler bir bir gidiyor yurt dışına hocam. Onu ne yapacağız?
Araba geliştirmek demek, en başta iskeletini şasisini tasarlamak demektir. Asıl karmaşık mühendislik aracın bu kısmında benim bildiğim.
Bunu da bu zamana kadar zannediyorum Devrim ve EVT S1'de yaptılar. Ki EVT S1 bu konuda tam not almış.
Tesla'da ürettiği ilk Roadster modelinde Lotus firmasının şasisini kullandı fakat sonraki araçlarında kendi şasi tasarımını yaptı.
Tesla batarya konusunda Panasonic ile çalışıyor hatta beraber pil üretim tesisi bile kurma planları vardı.
Bir araba tasarlayıp bir adet üretmek başka bir şey, bunu seri üretime almak, satışa sunmak başka bir şey.
Seri üretiminde bile tonla karşılacak sorun olacakken, daha bunun satış ağı, servis ağı aşaması var.
Tesla bugünlere kolay gelmedi, üretim tesisinde sabotajla bile karşılaştı.
Bir yerden başlamak lazım elbette ama ilk adımı böyle olmamalıydı.
Yahu ülkede servisi olmamasına rağmen Tesla alan milletiz. Bakım zamanı yada arıza olduğunda yurtdışına çıkıyordu bir youtuber hatırlıyorum
Veya'dan sonrası yerli değildir, ithal etmektir... Arada çok büyük fark var ki, benim takıldığım yer orası... Bir çok kesim de, projenin ilk çıkış noktası olan yerli ve milli arabamız olacak söylemine kanmış durumda... Bir de; yerli uçağımız 2019'da göklerde olacaktı ya neyse, oraya hiç girmiyorum... Biz bi prototip belirleyip, ürettirip getirip burada satalım deseler yeminle hiç sesim çıkmaz... Başka bir ironi de; yerli ve milli olan ne varsa yandaşlara peşkeş çekip, satıp savıp, yerli olmayan bir prototip için yerli ve milli propagandası yapmaktır bana göre... Hep söylüyorum, vatandaşı olmasak mükemmel derecede eğlenceli bir ülkeyiz aslında...Yerli kimseye bağlı kalmadan kendi fikri mülki haklarına göre kendi ürettiğin veya ürettirdiğin arabadır.
Veya'dan sonrası yerli değildir, ithal etmektir... Arada çok büyük fark var ki, benim takıldığım yer orası... Bir çok kesim de, projenin ilk çıkış noktası olan yerli ve milli arabamız olacak söylemine kanmış durumda... Bir de; yerli uçağımız 2019'da göklerde olacaktı ya neyse, oraya hiç girmiyorum... Biz bi prototip belirleyip, ürettirip getirip burada satalım deseler yeminle hiç sesim çıkmaz... Başka bir ironi de; yerli ve milli olan ne varsa yandaşlara peşkeş çekip, satıp savıp, yerli olmayan bir prototip için yerli ve milli propagandası yapmaktır bana göre... Hep söylüyorum, vatandaşı olmasak mükemmel derecede eğlenceli bir ülkeyiz aslında...
Hindistan'dan acı kuru biber getirip burada poşetleyip, satıyorlar... Bu biber yerli midir? Milli midir?
1-Veya dan sonrası fiatın tofaşa araba ürettirmesidir.Başka ülkelerdede olabilir.2-Yerli ve milli söylemi ne zaman gerçek olur.Oda sadece bize ait bir marka olursa onu zaman gösterir.Hep birlikte görecez.3-yerli uçağımız 2019 göklerede nerde yazıyor ilk senden durdum.Benim duyduğum İngiltereyle ortak yapacağımız.4-benim yaşım 50 yandaşlarına peşkeş çekilenleri 80 li 90 lı yıllardan iyi bilirim.Veya'dan sonrası yerli değildir, ithal etmektir... Arada çok büyük fark var ki, benim takıldığım yer orası... Bir çok kesim de, projenin ilk çıkış noktası olan yerli ve milli arabamız olacak söylemine kanmış durumda... Bir de; yerli uçağımız 2019'da göklerde olacaktı ya neyse, oraya hiç girmiyorum... Biz bi prototip belirleyip, ürettirip getirip burada satalım deseler yeminle hiç sesim çıkmaz... Başka bir ironi de; yerli ve milli olan ne varsa yandaşlara peşkeş çekip, satıp savıp, yerli olmayan bir prototip için yerli ve milli propagandası yapmaktır bana göre... Hep söylüyorum, vatandaşı olmasak mükemmel derecede eğlenceli bir ülkeyiz aslında...
Hindistan'dan acı kuru biber getirip burada poşetleyip, satıyorlar... Bu biber yerli midir? Milli midir?