Yerli Otomobil Görücüye Çıktı ( Anket İçerir )

Yerli Otomobili Beğendiniz Mi ?

  • Evet Beğendim

  • Hayır Beğenmedim

  • Kararsızım


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
Abi motor, batarya için fabrikayı kurdun mu zaten geriye yazılımı kalıyor. En basitinden eminim ki Vestel'de olsun daha bir sürü ismini sayamadığımız yerlerde (İYTE, ODTÜ, İTÜ) o kadar kalifiye mühendislerimiz var ki altından başarıyla kalkarlar.

Elektrikli otomobili içten yanmalı motorlar gibi düşünmemek lazım. Hava ve yakıtın yanma odasına girip, gücün elde edilip, tekerleklere iletilinceye kadar geçen süreçte oluşan onca kaybı en aza indirgemek için o kadar fazla mekanik iyileştirme yapıyor ki mühendisler. Ki bir yere kadar!! Bunun en güzel örneği turbo dizellerdeki vw olayı. Dizel arabadan o verimi istenilen çevrecilikle alamadılar ve dönen dolaplar farkedildi ve yığınla ceza ödediler. Ve sonuç olarak onlarda dizeli bırakıyorlar ve elektrikliye geçiyorlar artık.

Elektriklide bu olayların %60'ı yok. Tamamen yazılım, batarya kalitesi ve kaliteli elektrik motoru. Bu üçünün altından kalkmak için Volt, Gamak motor fabrikalarımız var. Pil tarafını İnci Akü, Mutlu Akü ve Vestel pekala halledebilir. Jantımız Cms'den. Lastiklerimiz Petlas'tan. Karoser zaten yıllardır ürettiğimiz birşey. Yazılımı zaten konuştuk.

Benim asıl sıkıntım şu oraya ithal getirdiğin arabayı çıkarmaktansa yukarıda çıkardığım firma Ceo'larını çıkarsalardı daha etkili olurlardı.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Abi motor, batarya için fabrikayı kurdun mu zaten geriye yazılımı kalıyor. En basitinden eminim ki Vestel'de olsun daha bir sürü ismini sayamadığımız yerlerde (İYTE, ODTÜ, İTÜ) o kadar kalifiye mühendislerimiz var ki altından başarıyla kalkarlar.

Elektrikli otomobili içten yanmalı motorlar gibi düşünmemek lazım. Hava ve yakıtın yanma odasına girip, gücün elde edilip, tekerleklere iletilinceye kadar geçen süreçte oluşan onca kaybı en aza indirgemek için o kadar fazla mekanik iyileştirme yapıyor ki mühendisler. Ki bir yere kadar!! Bunun en güzel örneği turbo dizellerdeki vw olayı. Dizel arabadan o verimi istenilen çevrecilikle alamadılar ve dönen dolaplar farkedildi ve yığınla ceza ödediler. Ve sonuç olarak onlarda dizeli bırakıyorlar ve elektrikliye geçiyorlar artık.

Elektriklide bu olayların %60'ı yok. Tamamen yazılım, batarya kalitesi ve kaliteli elektrik motoru. Bu üçünün altından kalkmak için Volt, Gamak motor fabrikalarımız var. Pil tarafını İnci Akü, Mutlu Akü ve Vestel pekala halledebilir. Yazılımı zaten konuştuk.

Benim asıl sıkıntım şu oraya ithal getirdiğin arabayı çıkarmaktansa yukarıda çıkardığım firma Ceo'larını çıkarsalardı daha etkili olurlardı.

E zaten babayiğitler bu işin içinde değil miydi? :kiskis
Bu bahsettikleriniz anlattığınız kadar kolay olsa keşke.
 
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
Valla Umut hocam zor olabilir ama imkansız değil. Daha önce verdiğim gibi o eli öpülesi insanlar 127 günde iki adet arabayı sıfırdan üretmediler mi?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Valla Umut hocam zor olabilir ama imkansız değil. Daha önce verdiğim gibi o eli öpülesi insanlar 127 günde iki adet arabayı sıfırdan üretmediler mi?

Bir adet üretmekle seri üretmek arasında fark mevcut hocam.
Bir de bu işin satış ve servis kısmı var.
Bir de o dönem üretilen otomobil ile bu dönem üretilen otomobil aynı değil. Beklentiler de aynı değil doğrusu.
Bugün en fazla 100'le giden otomobil yapsanız çoğu insan bu ne der. Halbuki 120, 140 üstüne çıkabilecek insan sayısı oldukça az.

Bakalım, ileride bu proje ne olur göreceğiz. Hayırlısı.
 
E Çevrimdışı

Ertanpel 

Aktif Üye
9 Nis 2019
394
Araba geliştirebilecek mühendisler bir bir gidiyor yurt dışına hocam. Onu ne yapacağız?
Araba geliştirmek demek, en başta iskeletini şasisini tasarlamak demektir. Asıl karmaşık mühendislik aracın bu kısmında benim bildiğim.
Bunu da bu zamana kadar zannediyorum Devrim ve EVT S1'de yaptılar. Ki EVT S1 bu konuda tam not almış.

Tesla'da ürettiği ilk Roadster modelinde Lotus firmasının şasisini kullandı fakat sonraki araçlarında kendi şasi tasarımını yaptı.
Tesla batarya konusunda Panasonic ile çalışıyor hatta beraber pil üretim tesisi bile kurma planları vardı.

Bir araba tasarlayıp bir adet üretmek başka bir şey, bunu seri üretime almak, satışa sunmak başka bir şey.

Seri üretiminde bile tonla karşılacak sorun olacakken, daha bunun satış ağı, servis ağı aşaması var.

Tesla bugünlere kolay gelmedi, üretim tesisinde sabotajla bile karşılaştı.

Bir yerden başlamak lazım elbette ama ilk adımı böyle olmamalıydı.
Bunu yazının altında bende yazdım mühendis olanlar insan insan herzaman daha cok kazanacagı daha iyi şartlarda bi yerde calısıp ailesine bakmak ister şahsen ben elktrikciyim öz Özbekistan a makine kurmaya gidecegim eğer verdiğimiz teklif kabul olursa

Oranın piyasasını da arastırıcam belki oraya geceriz fakat bu demek değilki ben milliyetçi biri değilim

Kazancıma bakarım gider 1 ay çalısırım gider 10 ay çalışırım 5 sene çalısırım biriktiripsonra kürkcü dükanıma geri dönerim

Fakat işin özeti şu emeklemeyi bilmeden koşmaya çaılısıyoruz ne kadar başarılı olur görücez bizim yaptıgımız boş laf paralar harcandı dolu yada boşa bitti gitti anlaşmalar yapıldı bitti konusuyoruz sade
 
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
Umut Barış Umut Barış Haklısınız. Sürecin kolay olmadığının farkındayım. Ama otomobil seri üretim süreçlerini bilmeyen bir ülke değiliz. Parça tedariğinde de yan sanayimizin zayıf olmadığını düşünüyorum. İşin satış sonrası servis süreci düşündürüyor. Valla xiomi, meizu vb. firmalar nasıl satış yapılan ülkelerin belli başlı firmalarınla (kvk, genpa gibi) anlaşma yapıyorlar ise bir şekilde servis ağı kurulabilir. Yahu ülkede servisi olmamasına rağmen Tesla alan milletiz. Bakım zamanı yada arıza olduğunda yurtdışına çıkıyordu bir youtuber hatırlıyorum :kiskis

Ama dediğiniz gibi hayırlısı olsun bakalım. Bekleyip göreceğiz.
 
E Çevrimdışı

Ertanpel 

Aktif Üye
9 Nis 2019
394
Şase üretmek kolay siz Arabanın aerodinamik sisteminden bahsettiniz sanırım karmaşık kısmı olarak
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Yerli kimseye bağlı kalmadan kendi fikri mülki haklarına göre kendi ürettiğin veya ürettirdiğin arabadır.
Veya'dan sonrası yerli değildir, ithal etmektir... Arada çok büyük fark var ki, benim takıldığım yer orası... Bir çok kesim de, projenin ilk çıkış noktası olan yerli ve milli arabamız olacak söylemine kanmış durumda... Bir de; yerli uçağımız 2019'da göklerde olacaktı ya neyse, oraya hiç girmiyorum... Biz bi prototip belirleyip, ürettirip getirip burada satalım deseler yeminle hiç sesim çıkmaz... Başka bir ironi de; yerli ve milli olan ne varsa yandaşlara peşkeş çekip, satıp savıp, yerli olmayan bir prototip için yerli ve milli propagandası yapmaktır bana göre... Hep söylüyorum, vatandaşı olmasak mükemmel derecede eğlenceli bir ülkeyiz aslında... :sirit

Hindistan'dan acı kuru biber getirip burada poşetleyip, satıyorlar... Bu biber yerli midir? Milli midir?

:hmm
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Veya'dan sonrası yerli değildir, ithal etmektir... Arada çok büyük fark var ki, benim takıldığım yer orası... Bir çok kesim de, projenin ilk çıkış noktası olan yerli ve milli arabamız olacak söylemine kanmış durumda... Bir de; yerli uçağımız 2019'da göklerde olacaktı ya neyse, oraya hiç girmiyorum... Biz bi prototip belirleyip, ürettirip getirip burada satalım deseler yeminle hiç sesim çıkmaz... Başka bir ironi de; yerli ve milli olan ne varsa yandaşlara peşkeş çekip, satıp savıp, yerli olmayan bir prototip için yerli ve milli propagandası yapmaktır bana göre... Hep söylüyorum, vatandaşı olmasak mükemmel derecede eğlenceli bir ülkeyiz aslında... :sirit

Hindistan'dan acı kuru biber getirip burada poşetleyip, satıyorlar... Bu biber yerli midir? Milli midir?

:hmm

Tasarım bize aitse üretimi başkasına yaptırmak bence yerlilikten bir şey kaybettirmez ama otomobili de tasarladıktan sonra ülkede üretebiliriz ya. :sirit
 
H Çevrimdışı

hkn40

Aktif Üye
1 Nis 2018
476
Ford minibüs eski model.. sağ ayna yoktu.. neden..? cevap : gereksiz ya onu takmaya gerek yok.. e bunda küllük ve çakmak da yok.. cevap : gerekmez.. maliyet artar, sigara içmezler sorun kökten çözüm :) ..... e bunun kaloriferi var ama ısıtmıyor cevap : sesi yeter.. battaniye ile otursunlar... e ama Avrupa'da üretilen aynı modellerde bu saydıklarımın hepsi var.. cevap: bilemiyoruz, olabilir.. burada yok... arkadaşlara sorduğumda aldığım cevaplar bu şekildeydi.. Seneler önce şaka gibi yaşadık bunları.. insanın acaba diye sorası gelmiyor değil yani.. alacak olsam kalite ,sağlamlık, yedek parça durumları, servis işçilik gibi faktörler ve tabi ki bütçeme uygunsa bana göre yerli yabancı hiç farketmez.. iş ahlakı, malzemeden eksiltme yapmadan, vergisi normal standartlarda olan orta segment arabaları düşünürdüm..
 
Son düzenleme:
temhem16 Çevrimdışı

temhem16

Aktif Üye
24 Ağu 2018
105
54
Veya'dan sonrası yerli değildir, ithal etmektir... Arada çok büyük fark var ki, benim takıldığım yer orası... Bir çok kesim de, projenin ilk çıkış noktası olan yerli ve milli arabamız olacak söylemine kanmış durumda... Bir de; yerli uçağımız 2019'da göklerde olacaktı ya neyse, oraya hiç girmiyorum... Biz bi prototip belirleyip, ürettirip getirip burada satalım deseler yeminle hiç sesim çıkmaz... Başka bir ironi de; yerli ve milli olan ne varsa yandaşlara peşkeş çekip, satıp savıp, yerli olmayan bir prototip için yerli ve milli propagandası yapmaktır bana göre... Hep söylüyorum, vatandaşı olmasak mükemmel derecede eğlenceli bir ülkeyiz aslında... :sirit

Hindistan'dan acı kuru biber getirip burada poşetleyip, satıyorlar... Bu biber yerli midir? Milli midir?

:hmm
1-Veya dan sonrası fiatın tofaşa araba ürettirmesidir.Başka ülkelerdede olabilir.2-Yerli ve milli söylemi ne zaman gerçek olur.Oda sadece bize ait bir marka olursa onu zaman gösterir.Hep birlikte görecez.3-yerli uçağımız 2019 göklerede nerde yazıyor ilk senden durdum.Benim duyduğum İngiltereyle ortak yapacağımız.4-benim yaşım 50 yandaşlarına peşkeş çekilenleri 80 li 90 lı yıllardan iyi bilirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt