Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Yerli ve milli araba ne zaman ve nasıl ortaya çıktı??
*4-5 yıl önce saab'ı aldık diye değil mi?
*40 küsur milyon yuro nereye gitti?
Sen istediğin kadar marka de, demeyle olsa keşke... Ömür vefa ederse, 3-4 yıl sonra görüşürüz inşallah...
Yerli ve milli statüde, orta direğin alabileceği rakamlarda otomobil ortaya konulursa özür dilerim, yanıldım derim... Aksi halde, yakarım buraları, yakarım...
Bende bunları sorguluyorum işte... Kim, kimi nasıl kandırıyor??
ahh hocam ahh anlatamazsın ,marka diyorlar yahu üretmeden kendi argen patentin yokken marka olsa ne yazar.Patent patent diyorlar hani nerde nereye kime başvurmuşlar açıklasın efendiler.
En başta ben destekliyordum ilk gün kaç kişiyi ikna ettim ama ardı ardına gelen haberler sizin gibi beni de çaydırdı.
Tasarımı geçtim eyvallah eksikleri olur ona da eyvallah ama niye kopya model alıyorsun , geliştirdiğiniz yada geliştirmek üzere olduğunuz özellikler nerede , 4.8 sn de 100 km ye yükseliyormuş kime göre neye göre hani bağımsız araştırma raporu nerede?
kusura bakmasınlar bunları sorgulamak vatan hainliği değil , çamur atmak değil sadece gerçekçilik bunun adı.Kimse olmasın demiyor ,tamamı yerli de olsun demiyor ama arkadaş el insaf azıcık samimi olsunlar kandırmasın lar insanları.Çıkıp deseler böyle böyle tamam yani.
selamun aleyküm.
kısaca şunu belirteyim, tasarımcı, grafikçi,üretici vs hiç fark etmez patent, fikir bize ait. mercedes in mühendisi türk şimdi mercedes türk malı mı oluyor ?
geç kalınmış birşeydi yapıldı, inşallah daha iyileri gelir.
aracı tasarlayan firma bütün markalara portatip olarak sunuyor bu durumda bütün markalar onlara mı ait oluyor ?
yada peugeot bipper ile fiat fiorinoo aynı kasa bu ürün kime ait ? fiat mı pego mu?
artık tasarımcı olarak özel firmalar var fiyatları düşürmek için gidip hazır alıyorsun. Yine konulardan aşinasınız vestel paneli yurt dışından alıyor, phlips kartlarını vestelden alıyor, samsung atmaca elektoniğe toplattırıyor. artık maliyet maliyet maliyet.
biz siha iha gibi ürünlerde de geriden geldik ama şu an dünyada ilk 5 teyiz. üreten değil ihraç eden olduk, inşallah bu şekilde bütün ürünleri geliştiririz.
birileri elini taşın altına koyup ortaya çıkıp biz destekleriz demişse sene 2020 olmuş ilk defa bu işe girilmişse helal olsun başarıların devamını dilerim.
diğer siyasi görüşler bu konu üzerinden konuşulmamalı. asgari ücret konusunu asgari ücrette, kanal istanbulu kanal istanbul konusunda görüşlerimizi paylaştık, konu yu doğru tartaışalım
inş fiyatta uygun olur
Tasarım başka ülkeden bir tasarım şirketinden alınmıs olabilir bu yetli milli olmadıgı anlamına gelmez yada parcaları yurt dısından temin edilmiş olabilir buda yerli ve milli olmadıgı anlamı taşımaz zaten kimse %100 yerli ve milli demiyor
Yerli ve milli nin amacı türk markası olan bir arac üretmek
%100 yerli ve milli olması için bütün parçalarını kendisi üretmesi gerek ve bunu yapan bir firma ben daha bilmiyorum
Örneğin iphone vida sına kadar kendi fabrikasındamı üretiyor?
Yazmayayım dedim ama yine dayanamadım. Diyecek çok şey var @EErtanpelkardeşim. Yerli ve Milli'nin bir tanımı var öyle kafamıza göre açıklama üretemiyoruz maalesef.
Yerli: Malın fiziki olarak Türkiye’de üretilmesi anlamına geliyor. Bu araç Türkiye'de mi üretildi? Şu an için hayır. Daha fabrikası bile mevcut değil. Milli: Fikri ve Sinai hakları sizin ise milli oluyor. Bu araç Pininfarina'nın K350 Concept Is A 400-HP All-Electric SUV" modeli. Bu yerli otomobille ilgili hiçbir patent başvurusu yok maalesef. Türkiye'deki dizayn ofisinin bu araca herhangi bir katkısı yok. Daha önceki uzun yazımda da anlatmıştım. Tertemiz İtalya'dan yüklenmiş getirilmiş Türkiye'ye.
Bakın yüzde şu kadar yerli, milli diye sayı vermiyorum. Direk İtalya'dan alınıp getirilen, ofisin hiçbir katkısı olmayan bu araç şimdi yerli mi, milli mi, yoksa basbayağı İthal'mi?
İnşallah Fikri ve Sinai tüm hakları ve patentleriyle bizim olan gerçekten MİLLİ bir otomobilimiz olur. Arzu ederim ve imkanım olursa da alırım.
Ama bize gösterilen bu otomobil için kimse ne yerli ne de milli diyemez!!
İstanbul'dan Ankara trenine binmişler ve İzmir'e gidiyoruz diye seviniyorlar... Tren, Basmane'ye geldiklerinde şok olacaklar ama "bence" köşedeki "Ankara Büfe"yi görüp sevinçleri daha da şahlanacak...
Bu da gol değil Turist Usta'm
Kişisel fikrim: Tamamı (motor hariç) Türk mühendisleri tarafından tasarlanıp Türkiyede üretilen, milletin tu kaka dediği Egea kat be kat daha yerli
Yazmayayım dedim ama yine dayanamadım. Diyecek çok şey var @EErtanpelkardeşim. Yerli ve Milli'nin bir tanımı var öyle kafamıza göre açıklama üretemiyoruz maalesef.
Yerli: Malın fiziki olarak Türkiye’de üretilmesi anlamına geliyor. Bu araç Türkiye'de mi üretildi? Şu an için hayır. Daha fabrikası bile mevcut değil. Milli: Fikri ve Sinai hakları sizin ise milli oluyor. Bu araç Pininfarina'nın K350 Concept Is A 400-HP All-Electric SUV" modeli. Bu yerli otomobille ilgili hiçbir patent başvurusu yok maalesef. Türkiye'deki dizayn ofisinin bu araca herhangi bir katkısı yok. Daha önceki uzun yazımda da anlatmıştım. Tertemiz İtalya'dan yüklenmiş getirilmiş Türkiye'ye.
Bakın yüzde şu kadar yerli, milli diye sayı vermiyorum. Direk İtalya'dan alınıp getirilen, ofisin hiçbir katkısı olmayan bu araç şimdi yerli mi, milli mi, yoksa basbayağı İthal'mi?
İnşallah Fikri ve Sinai tüm hakları ve patentleriyle bizim olan gerçekten MİLLİ bir otomobilimiz olur. Arzu ederim ve imkanım olursa da alırım.
Ama bize gösterilen bu otomobil için kimse ne yerli ne de milli diyemez!!
Bu konuda haklı olabilirsiniz hocam fakat buraya getirilip tanıtıldıgına göre patenti satın alınamayacak bir şey değil
Patent alınabildiği gibi satılabilir kullanım hakkı alınabilir
2.olarak ülkemiz bu arabayı üretebilecek geliştirebilecek teknoloji ye sahip
3. Olarak 0 dan bir araba üreteceksin bunun fikir kısmını başka yerlerden alabilirsin bunda sıkıntı yok ama şunu belirteyim bmw batarya kısmına ne kadar paa harcamıs
Tesla elektrikli arabayı üretmek için ne kadar para harcamış mercedes motor üretmek için ne kadar para harcadı bu söylediklerim sadece arge çalısmaları için bunları bir araştırın ülkemiz yerli ve milli arac üretmek için bu meblaları harcayabilirmi düşünün
Malesef teknoloji bu bir yerden başlamassan hiç bizaman kendi işini yapamassın
Örneğin vestel paneli dişardan aldıgını tv yi topladıgını biliyoruz
İlk lcd plazma vs üretiminde tv ye ne kadar katkısı vardı şimdi ne kadar katkısı var bi düşünün
Bende yerli otomobili fiyat ve fikir katmanları yüzünden beğenmiyorum ama vaad edilenler yapılırsa bu işin üretiminin her aşamsında ilerleme kaydedeceğimizden eminim
Ha direk araba üreteceğimize batarya veya elektrik motoru üzerine arge çalısmaları yapsaydık ve bunları geliştirebilseydik ülkemize daha fazla katkısı olurdu çünkü bu arabaların yüksek ve kaliteli bataryalara yüksek performans veren az harcayan (anma gerilimi az olan durus kalkıs vs) motorlara
ihtiyac var zaten bu standartlara uygun ürünler cıksa almıyacak firma yoktur
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Yerli: Malın fiziki olarak Türkiye’de üretilmesi anlamına geliyor. Bu araç Türkiye'de mi üretildi? Şu an için hayır. Daha fabrikası bile mevcut değil.
Fiorino Milli: Fikri ve Sinai hakları sizin ise milli oluyor.
Fiorino
Ozman markası bizim olmayan ama 2 ana maddese bizim olan yerli ve milli bir aracımız var omrdml
Derler hocam derler... "ay'a dört şeritli yol yaptık desek inanacak seçmenimiz var" diyen ve ses etmeyen kütle her şeyi der...
İstanbul'dan Ankara trenine binmişler ve İzmir'e gidiyoruz diye seviniyorlar... Tren, Basmane'ye geldiklerinde şok olacaklar ama "bence" köşedeki "Ankara Büfe"yi görüp sevinçleri daha da şahlanacak...
Haklısınız bocam bende fikir ve fiyatlardan şikayetciyim vaad edilenler yerine getirilse ortaya güzel bişey cıkacagından eminim ilerleyen süreclerde ama
Fakat bu ülkede hiçbir vaad yerine getirilmediği için ortaya cıkan bütün Fikirlerden hoşnut değilim ilk söylediğiniz ile benzer videolar var
Mesela aya asansör yazın YouTube ye cıkar halkımızın tepkisi??
Bu konuda haklı olabilirsiniz hocam fakat buraya getirilip tanıtıldıgına göre patenti satın alınamayacak bir şey değil
Patent alınabildiği gibi satılabilir kullanım hakkı alınabilir
2.olarak ülkemiz bu arabayı üretebilecek geliştirebilecek teknoloji ye sahip
3. Olarak 0 dan bir araba üreteceksin bunun fikir kısmını başka yerlerden alabilirsin bunda sıkıntı yok ama şunu belirteyim bmw batarya kısmına ne kadar paa harcamıs
Tesla elektrikli arabayı üretmek için ne kadar para harcamış mercedes motor üretmek için ne kadar para harcadı bu söylediklerim sadece arge çalısmaları için bunları bir araştırın ülkemiz yerli ve milli arac üretmek için bu meblaları harcayabilirmi düşünün
Malesef teknoloji bu bir yerden başlamassan hiç bizaman kendi işini yapamassın
Örneğin vestel paneli dişardan aldıgını tv yi topladıgını biliyoruz
İlk lcd plazma vs üretiminde tv ye ne kadar katkısı vardı şimdi ne kadar katkısı var bi düşünün
Bende yerli otomobili fiyat ve fikir katmanları yüzünden beğenmiyorum ama vaad edilenler yapılırsa bu işin üretiminin her aşamsında ilerleme kaydedeceğimizden eminim
Ha direk araba üreteceğimize batarya veya elektrik motoru üzerine arge çalısmaları yapsaydık ve bunları geliştirebilseydik ülkemize daha fazla katkısı olurdu çünkü bu arabaların yüksek ve kaliteli bataryalara yüksek performans veren az harcayan (anma gerilimi az olan durus kalkıs vs) motorlara
ihtiyac var zaten bu standartlara uygun ürünler cıksa almıyacak firma yoktur
Araba geliştirebilecek mühendisler bir bir gidiyor yurt dışına hocam. Onu ne yapacağız?
Araba geliştirmek demek, en başta iskeletini şasisini tasarlamak demektir. Asıl karmaşık mühendislik aracın bu kısmında benim bildiğim.
Bunu da bu zamana kadar zannediyorum Devrim ve EVT S1'de yaptılar. Ki EVT S1 bu konuda tam not almış.
Tesla'da ürettiği ilk Roadster modelinde Lotus firmasının şasisini kullandı fakat sonraki araçlarında kendi şasi tasarımını yaptı.
Tesla batarya konusunda Panasonic ile çalışıyor hatta beraber pil üretim tesisi bile kurma planları vardı.
Bir araba tasarlayıp bir adet üretmek başka bir şey, bunu seri üretime almak, satışa sunmak başka bir şey.
Seri üretiminde bile tonla karşılacak sorun olacakken, daha bunun satış ağı, servis ağı aşaması var.
Tesla bugünlere kolay gelmedi, üretim tesisinde sabotajla bile karşılaştı.
Bir yerden başlamak lazım elbette ama ilk adımı böyle olmamalıydı.
Bu da gol değil Turist Usta'm
Kişisel fikrim: Tamamı (motor hariç) Türk mühendisleri tarafından tasarlanıp Türkiyede üretilen, milletin tu kaka dediği Egea kat be kat daha yerli
Nasıl yerli oluyor acaba üzerinde fiat amblemi var.Senin neyin var.Egea dediğin araba piyasaya çıkmadan ilk olarak italyada çizdirildi.Tasarımının türk mühendislerine ait olduğunu nerden biliyorsun.Piyasaya daha çıkmadan prototip kalıpları argeye geldi. Ben bizzat gördüm.Yerliymiş.Yerli kimseye bağlı kalmadan kendi fikri mülki haklarına göre kendi ürettiğin veya ürettirdiğin arabadır.
Nasıl yerli oluyor acaba üzerinde fiat amblemi var.Senin neyin var.Egea dediğin araba piyasaya çıkmadan ilk olarak italyada çizdirildi.Tasarımının türk mühendislerine ait olduğunu nerden biliyorsun.Piyasaya daha çıkmadan prototip kalıpları argeye geldi. Ben bizzat gördüm.Yerliymiş.Yerli kimseye bağlı kalmadan kendi fikri mülki haklarına göre kendi ürettiğin veya ürettirdiğin arabadır.
ben bu gün bir televizyon üretecek olsam ilk başta yapan bir firmadan prototip alırım (lg,vestel,samsung),
ardından arz talep ilişkisine girerim
sonrasında talepler karşılanıyor sa alt yapı işine girerim
talebe göre ya atmaca gibi basit bir fabrika yada sağlam bir fabrika kurar üretime başlarım
sonra servis ağı oluşturmak için işlemlere başlarım, gerekirse ilk başta farklı markaların servis ağı ile anlaşırım örnek fiaat
sonra ilk ürüetimde gördüğüm hatalar, pahalı parçalar, veya kendi üreteceğim malzemeleri değiştirim.
ben bu gün bir televizyon üretecek olsam ilk başta yapan bir firmadan prototip alırım (lg,vestel,samsung),
ardından arz talep ilişkisine girerim
sonrasında talepler karşılanıyor sa alt yapı işine girerim
talebe göre ya atmaca gibi basit bir fabrika yada sağlam bir fabrika kurar üretime başlarım
sonra servis ağı oluşturmak için işlemlere başlarım, gerekirse ilk başta farklı markaların servis ağı ile anlaşırım örnek fiaat
sonra ilk ürüetimde gördüğüm hatalar, pahalı parçalar, veya kendi üreteceğim malzemeleri değiştirim.