Yerli Otomobil Görücüye Çıktı ( Anket İçerir )

Yerli Otomobili Beğendiniz Mi ?

  • Evet Beğendim

  • Hayır Beğenmedim

  • Kararsızım


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,138
Yerli otomobil hakkında görüşleriniz nelerdir ?

r0nJJ7.jpg

QPmpVZ.jpg

5NbGDL.jpg

Rg2OnR.jpg




YERLİ OTOMOBİLİN ÖZELLİKLERİ NELER?

Segmentinin en uzun aks mesafesine sahip otomobilin teknik özelliklerine ilişkin bilgiler de ilk kez paylaşıldı. Buna göre, Türkiye'nin Otomobili, 30 dakikanın altında hızlı şarj ile yüzde 80 doluluğa ulaşacak. Doğuştan elektrikli modüler platform ile 300+ ve 500+ kilometre menzil opsiyonlarına sahip olacak otomobil, merkeze sürekli bağlı olacak ve güncellemeleri uzaktan 4G/5G bağlantısıyla alabilecek. Gelişmiş batarya yönetim ve aktif termal yönetim sistemlerinin sağladığı uzun ömürlü batarya paketine sahip olan otomobil, 200 beygir güç ile 7,6 saniye, 400 beygir güç ile de 4,8 saniye altında 0-100 km/s hızlanabilecek.

Yeni nesil otomobiller ile benzer şekilde konsol tamamen ekranlar ile donatılmış durumda. Üst kısımda üç tane ekran yer alırken, hemen alt tarafta multimedya ve navigasyon ekranı yer alıyor. Analog bir gösterge olmayan araç, dijital veya halk arasında hayal gösterge olarak bilinen teknolojiye ev sahipliği yapıyor.

Aracın direksiyonu ve koltuğundaki TOGG logoları dikkat çekerken, ekranların tamamı dokunmatik. Bunun yanı sıra araçlarda standart bir ayna bulunmuyor. Her iki tarafa yerleştirilen kameralardan gelen görüntü sürücüye sunulacak.

Anahtarsız giriş özelliğine sahip olan otomobilin kapısındaki cam tuşlarının lale şekli ve hoparlör bölmesinde Türk motiflerine yer verilmesi oldukça hoş.

180 km/s azami hıza ulaşabilen otomobil geri kazanımlı frenleme sistemi ile geliyor. Özellikle Tesla kullanıcılarının yakından bildiği bu özellik, rejeneratif frenleme olarak adlandırılıyor. Frene basıldığında açığa çıkan enerji, alternatör tarafından elektriksel enerjisine dönüştürülerek tekrar depolanıyor. Bu sistemin yerli otomobilin menziline yüzde 20’ye kadar katkı sağlayabildiği belirtildi.

Otomobilin elektronik güç ünitesinde tamamen yerli yazılım kullanılıyor.

2030 yılına kadar 5 modele ulaşacak

Yerli otomobil SUV olarak iki farklı motor seçeneği ile piyasaya çıkacak olsa da, 2030 yılına kadar 5 modele ulaşılacak. Bu sayede SUV’dan başlayan ve Sedan’dan MPV’ye kadar uzanan geniş bir ürün gamına ulaşılacak.

3. seviye otonom / Hızlı şarj / İnternet üzerinden güncelleme

Hızlı şarj teknolojisi sayesinde 30 dk içerisinde şarj olabilen otomobil, bu sayede kullanıcılara büyük bir avantaj sağlayacak. Aynı zamanda internet üzerinden güncelleme alabilen yerli otomobil, ileri sürüş destek sistemleri sayesinde 3. seviye otonom sürüş teknolojisine hazır.

İnternet üzerinden güncelleme, Tesla’nın araçlarında karşımıza çıkan bir özellikti. Yerli otomobilde IoT – Nesnelerin İnterneti’ne önem verilmesi büyük bir gurur.

Kendi segmentinde en uzun aks mesafesi ve en geniş iç hacime sahip olan yerli otomobil, toplam sahip olma maliyetinin uygunluğu ile dikkat çekiyor.

HOLOGRAFİK ASİSTAN TEKNOLOJİSİ

Yerli otomobilde Holografik Asistan teknolojisi de bulunuyor. Bu teknolojiyle yol detayları, tümsekler, köprüler sürücünün direkt olarak gözbebeğine ışınlar yoluyla iletilecek. Sürücü yola bakarken aynı zamanda bu uyarıları da görebilecek. Holografik Asistan teknolojisi dünyada ilk kez kullanılıyor.


YERLİ OTOMOBİL NE ZAMAN ÜRETİLECEK?

2020’de marka lansmanı 2021’de fabrika açılışı yapılacak. İlk araç ise 2022’de üretilecek ve satışa sunulacak.

YERLİ OTOMOBİL NASIL ŞARJ EDİLECEK?

Türkiye’nin Otomobili, yollara çıkacağı 2022 yılına kadar TOGG’un öncülüğünde yayılımını sağlayacak geniş kapsamlı şarj altyapısı sayesinde evlerde, ofislerde ve yol üzerindeki istasyonlarda şarj edilebilecek. Bağlantılı ve akıllı bir otomobil olmanın sunacağı teknolojik imkanlar ile kullanıcılar otomobillerinin şarjını kolaylıkla planlayıp yönetebilecek.

Yerli otomobil fiyatı ne kadar ?

Maalesef, tanıtım etkinliğinde yerli otomobil fiyatı hakkında herhangi bir açıklama yapılmadı. Ancak, daha önce yapılan tahminler 150 bin TL – 200 bin TL arasında olacağına işaret ediyor.
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

trkkrsy 

Süper Üye
26 Ara 2017
915
42
Hava yağmurlu olmasa kullanırdık

Olayını çözümleyemedim. Araç suv değil mi ? Arazi taşıtı her tür koşula uyumlu değil mi ?

Şekerden mi yapıldı, erir diye korktuklarından sanırım dışarı çıkaramadılar =)

Görüntü, anlatılan özellikler güzel ama tamamen yerliliğini bende düşünüyorum
 
T Çevrimdışı

trkkrsy 

Süper Üye
26 Ara 2017
915
42
Kendi fabrikalarımızda üretilmedigi müddetçe yerliliğine inanmıyorum.

Aynen katılıyorum,

Özellik anlatana kadar,
İçindeki pilden tut kaportası, boyası... Teeek tek açıklasalardı keşke. Kaput sacını Zonguldak ta, lastikleri afyon da, anahtarları direk sürmene de yaptık gibi.
5 babayiğitten bi tek Zorlu Holding i bildim. Tamamı Vestel Country de yapılmış olsaydı F fikoloji içerdeki gözümüz. O söylerdi bize çoktan =)
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,426
32
%100 yerli ve milli olmasına gerek yok imkan da yok. Memleketimiz için hayırlı olsun. Alınabilir fiyattan satışa sunulursa çok güzel olur.
Aynen düne kadar italya da tasarlanmasına karşıydım ama iş yerinde şef ile konuştuk çok güzel ikna etti.

Şimdi bir araba üretiyorsun masrafını maliyetini kurtarması için sadece Türkiye de satılması için üretemezsin kurtarmaz mecbursun global sektörde rekabetçi olmaya dedi.

Ee sen global sektöre açılacaksın diyeceksin bu arabayı mert tasarladı demezler mi dedi mert kim diye?

Kendini kanıtlaman , algı yaratmak için ve herşeyini sıfırdan üretemeyeceğine göre başka firmalar ile çalışmalısın ve bu firmalar tüm firmaların tercih ettiği bilindik firmalar olmalı dedi.

Zaten tüm markalar kapısı, koltuğunu , ıvırını zıvırını kendi üretmiyorsa biz niye uğraşalım dedi.

Zaten lansmanda da söylendi en iyisi olmak için en iyilerle çalışıldı denildi.Patentler , lisanslar bize aitmiş.Üretmek için değil ürettirmek için yaptık denildi.

İnş tez zamanda fabrika kurulur .
 
muratala5361 Çevrimdışı

muratala5361 

Süper Üye
3 Şub 2019
1,906
21
Aynen düne kadar italya da tasarlanmasına karşıydım ama iş yerinde şef ile konuştuk çok güzel ikna etti.

Şimdi bir araba üretiyorsun masrafını maliyetini kurtarması için sadece Türkiye de satılması için üretemezsin kurtarmaz mecbursun global sektörde rekabetçi olmaya dedi.

Ee sen global sektöre açılacaksın diyeceksin bu arabayı mert tasarladı demezler mi dedi mert kim diye?

Kendini kanıtlaman , algı yaratmak için ve herşeyini sıfırdan üretemeyeceğine göre başka firmalar ile çalışmalısın ve bu firmalar tüm firmaların tercih ettiği bilindik firmalar olmalı dedi.

Zaten tüm markalar kapısı, koltuğunu , ıvırını zıvırını kendi üretmiyorsa biz niye uğraşalım dedi.

Zaten lansmanda da söylendi en iyisi olmak için en iyilerle çalışıldı denildi.Patentler , lisanslar bize aitmiş.Üretmek için değil ürettirmek için yaptık denildi.

İnş tez zamanda fabrika kurulur .
Hiç bir marka %100 yerli-milli birşey yapmıyor. Ben olsam tofaş-fiat grubunu devlet olarak alır üretime devam ederdim. Hali hazırda topraklarımızda fabrika var üretim tıkırında olur yerli mühendislerimizde sıfırdan tasarlardı. Daha ucuz olacağını düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda bursadaki fabrikada büyütülüp askeri araçlarımızı da kendimiz üretir katar ortaklı şirketlerle felan uğraşmaz kimsenin nazını çekmezdik
 
catres Çevrimdışı

catres 

Süper Üye
26 May 2018
1,459
41
yerli mi yersiz mi bilemiyorum ama görüntü bakımından guzel olmuş. emeği gecenlere tesekkur edıyım ben :kas
guzel bır fıyatla satışa sunulursa da hani iyi olur. hani yerli yaaaaa.
semsiye modelinden yapmazlar insallah :danger
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt