VESTEL Üretimi TV ler ile ilgili Mini Bilgilendirme Konusudur

kamuran731 Çevrimdışı

kamuran731

Aktif Üye
8 Ara 2017
95
kamuran731' Alıntı:
43R6010U bluetooth özellikli smart televizyonum var.
Televizyonun sesini Bluetooth ses topu na, veya android telefonuma nasıl aktarabilirim?

öyle birşey mümkün değil ise; Televizyonun sesini bluetooth ile kablosuz olarak aktarabileceğim bir kulaklık önerebilirseniz sevinirim

Ses Ayarları>Ses bağlantısı Kısmından Ses topu ve televizyonu bluetooth özelliği ile eşleştirerek televizyonun sesini ses topuna aktarabildim.
 
T Çevrimdışı

trkkrsy 

Süper Üye
26 Ara 2017
915
43
Ado' Alıntı:
65UB9100 
Panel üreticisi AUO
Anakart MB120
65"UHD LED BMS SNB LED BACKLIGHT SLIM
1 Scart
2 HDMI
2 USB
CEC_ARC
PİX
DTS TruSurround+DTS HD
DLNA
Wİ Dİ
DAHİLİ WİFİ 

65UD9400 (UB9400 yazmışsınız fakat öyle bir üretim yok)
Panel üreticisi AUO
Anakart MB120
65"UHD LED SNB WCG LED BACKLIGHT SLIM
1 scart
3 HDMI
2 USB
CEC_ARC
PİX
DTS TruSurround+DTS HD
10BİT HDR DESTEĞİ 
DLNA
Wİ Dİ
DAHİLİ Wİ Fİ

65UD8900
Panel Üreticisi SAMSUNG
Anakart MB130
65"UHD DLED BMS UNB D-LED NB
Scart Yok
3 HDMI
2 USB
CEC_ARC
PİX
DTS TruSurround+DTS HD
10BİT HDR DESTEĞİ 
DLNA
Wİ Dİ
DAHİLİ Wİ Fİ


Cümleden Merhaba;

Hayırlı olsun forumunuz. Allah utandırmasın.


ayrıca iyi niyetle, menfaat gütmeden, her yazınızda aynı alaka, ilgi, saygı ve üslubu koruduğunuz için size çok teşekkür ederim. (dh den tanıyorum sizi)

Bu üç ürünü bende araştırıyorum. İnternette bu ürünlerle ilgili detaylı inceleme yapan bir yer yok, umarım buralar şenlenir zamanla =)

* kasa kalınlığı ile ilgili detaylıca bilgi bulunmuyor maalesef, acaba ince mi kasa yapısı, kalın mı_? 10cm, 15cm ye göre ince 4cm ye göre kalın kalır, gibi  =D
* tvler de paneller, VA panel mi, IPS mi, TN panel mi bunlar_?
* hemen her özellik aynı gibi, 8xxx ile 9xxx denilmesinin bir farkı olmalı. ya da ub ile ud arasında bir fark. kasa yapısı, malzemesi ya da iç donanım farkı gibi_?
* anakartlar belli, işlemcilerde, ram/rom (pc mantığı ile yaklaşmaya çalışıyorum) gibi donanımlarda fark var mıdır_?
----- sorularımı kullanım tarafına yönlendiriyorum,
* kumanda yapısı, ergonomisi, malzeme kalitesi, verdiği his ve kullanım performansı nasıldır_? sniper gibi alıcı gözü hedef almak mı gerekir_? =D
* kasa genleşmesi, katır, kutur ses gelmesi_? (plastik kasalı tv lerde belli bir çalışma süresinden sonra gelen kasa genleşme sesi)
------ son soru;
-- farklı bir dala konuyorum dikkat_!! =D

* bu tv lerden hangisini seçtiğimizde hangisinden vazgeçmiş oluruz_? =D yani; 65UB9100 alarak ne özellikleri kazanır, almadığımız 65UD8900 ve 65UD9400 almayarak nelerden vazgeçmiş oluruz_? =D

saygılar.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
trkkrsy' Alıntı:
Ado' Alıntı:
65UB9100 
Panel üreticisi AUO
Anakart MB120
65"UHD LED BMS SNB LED BACKLIGHT SLIM
1 Scart
2 HDMI
2 USB
CEC_ARC
PİX
DTS TruSurround+DTS HD
DLNA
Wİ Dİ
DAHİLİ WİFİ 

65UD9400 (UB9400 yazmışsınız fakat öyle bir üretim yok)
Panel üreticisi AUO
Anakart MB120
65"UHD LED SNB WCG LED BACKLIGHT SLIM
1 scart
3 HDMI
2 USB
CEC_ARC
PİX
DTS TruSurround+DTS HD
10BİT HDR DESTEĞİ 
DLNA
Wİ Dİ
DAHİLİ Wİ Fİ

65UD8900
Panel Üreticisi SAMSUNG
Anakart MB130
65"UHD DLED BMS UNB D-LED NB
Scart Yok
3 HDMI
2 USB
CEC_ARC
PİX
DTS TruSurround+DTS HD
10BİT HDR DESTEĞİ 
DLNA
Wİ Dİ
DAHİLİ Wİ Fİ


Cümleden Merhaba;

Hayırlı olsun forumunuz. Allah utandırmasın.


ayrıca iyi niyetle, menfaat gütmeden, her yazınızda aynı alaka, ilgi, saygı ve üslubu koruduğunuz için size çok teşekkür ederim. (dh den tanıyorum sizi)

Bu üç ürünü bende araştırıyorum. İnternette bu ürünlerle ilgili detaylı inceleme yapan bir yer yok, umarım buralar şenlenir zamanla =)

* kasa kalınlığı ile ilgili detaylıca bilgi bulunmuyor maalesef, acaba ince mi kasa yapısı, kalın mı_? 10cm, 15cm ye göre ince 4cm ye göre kalın kalır, gibi  =D
* tvler de paneller, VA panel mi, IPS mi, TN panel mi bunlar_?
* hemen her özellik aynı gibi, 8xxx ile 9xxx denilmesinin bir farkı olmalı. ya da ub ile ud arasında bir fark. kasa yapısı, malzemesi ya da iç donanım farkı gibi_?
* anakartlar belli, işlemcilerde, ram/rom (pc mantığı ile yaklaşmaya çalışıyorum) gibi donanımlarda fark var mıdır_?
----- sorularımı kullanım tarafına yönlendiriyorum,
* kumanda yapısı, ergonomisi, malzeme kalitesi, verdiği his ve kullanım performansı nasıldır_? sniper gibi alıcı gözü hedef almak mı gerekir_? =D
* kasa genleşmesi, katır, kutur ses gelmesi_? (plastik kasalı tv lerde belli bir çalışma süresinden sonra gelen kasa genleşme sesi)
------ son soru;
-- farklı bir dala konuyorum dikkat_!! =D

* bu tv lerden hangisini seçtiğimizde hangisinden vazgeçmiş oluruz_? =D yani; 65UB9100 alarak ne özellikleri kazanır, almadığımız 65UD8900 ve 65UD9400 almayarak nelerden vazgeçmiş oluruz_? =D

saygılar.


Diğer üyelerimizi kırmak amacı gütmeden şu cümleyi kurmak isterim. Bilinçli tüketici ile sohbet etmek, yazışmak da ayrı bir zevk veriyor insana.:))

Yazınızı okudum lakin mazur görün feci yorgunum. Kısacık yazıp kestirip atmak yerine, Müsaade ederseniz yarın detaylı bir cevap veririm size. :ok:
 
kamuran731 Çevrimdışı

kamuran731

Aktif Üye
8 Ara 2017
95
SwProfile.BIN dosyasını nasıl yedekleyebilirim? Adem Hocam.
anlatımlarda usboperation kısmından yapıldığı söyleniyor. Denedim yedekleme yapmadı.
 
T Çevrimdışı

trkkrsy 

Süper Üye
26 Ara 2017
915
43
Ado' Alıntı:
Diğer üyelerimizi kırmak amacı gütmeden şu cümleyi kurmak isterim. Bilinçli tüketici ile sohbet etmek, yazışmak da ayrı bir zevk veriyor insana.:))

Yazınızı okudum lakin mazur görün feci yorgunum. Kısacık yazıp kestirip atmak yerine, Müsaade ederseniz yarın detaylı bir cevap veririm size. :ok:

yorumunuz için teşekkürler.

bilinçli olmamız şart bir yerde, iyi kötü; akıp kokmadıkça 5-10 yıl aynı ortamı paylaşacağız. =)

ince elemeye dikkat eder, desinlere değil de ihtiyacıma yönelik para harcamaya bayılırım  =)

sorularıma ilave yapmak isterim;


* panel gerçek hz değerleri hakkında neler söyleyebiliriz_?  50hz, 100hz =)
* modellere bakıldığında ilk olarak hz değeri farklılıkları göze batıyor, 
   ub9100 - 1000hz, 
   ud8900 - 1200hz, 
   ud9400 - 1800hz gibi. sonuçta hepsinin panel hz hızı standart, yazılım ile şişirmece usulü ile bu rakamlar elde ediliyor. hz değeri 1800 olunca insanın aklına hareketli sahnelerin zevkle izlenebileceği fikrini veriyor ama alıpta izlenilen maç yayınında, aksiyon filminde hareketli sahnenin flulaşması durumunda tek başına "vah" kalır gibime geliyor. bu vestel de de geçerli, diğer akıla gelebilecek her marka tv içinde. 
* dahili uydu alıcı performansı için neler söylenebilir_? hangi chipset; [font=Verdana, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif]Ali, Sunplus, Sti... ram değeri nedir_? bu tv leri ya da muadili ucuz/pahallı 4k uydulu bir tv alıp full hd uydu alıcı takmak; ferrariye tüp takmakla bir olur =)  [font=Verdana, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif] hali hazırda 4k lı, uydudan izlenebilen (sadece internet üzerinden izlenebilen modeller değil yani), fiyatı uygun çok da fazla uydu alıcısı olmadığı düşünülürse mevcut donanımdan mümkün olduğunca fayda görmek lazım diye düşünüyorum.

yayını olmadığı halde 4k tv lerin standart oluyor olması da ayrıca düşündürüyor beni. (tek tük)

saygılar.
 
R Çevrimdışı

rHoma42

Yeni Üye
24 Ara 2017
44
35
Ado' Alıntı:
rHoma42' Alıntı:
Ado' Alıntı:
MB120 anakart ve LG IPS panelli bir ürün sırf önünde FİNLUX yazıyor diye 1900TL ye satılıyorsa, O zaman 49'' ve önünde VESTEL yazan bir tv nin fiyatı ile kıyaslayıp sonuca ulaşabilirsiniz  :ok:

Teşekkür ederim ilginiz için. Çevremdekilerin çoğu vestelden uzak durmamı söylüyor kafam çok karışık, acaba pişman olur muyum. :yuh:

Azizim bana anlamsız geliyor bu yaklaşımlar açıkçası.
Ben hiç bir markaiçin KUSURSUZ diyemem.

ME klima alıp ısınamayan, MHI klima alıp sesli çalıştığını söyleyen, SONY tv alıp renklerini soluk bulan insanlar dahi varise KUSURSUZ üretim diye birşey de yoktur açık ve net.

Üretimlerde artık teknolojik olarak donanımsal fark yok bunu çok defa ispat ettik forumda. Geriye birtek kısmi malzeme kalitesi ile (TV dünyasında bu da yok) en önemli unsur olan mühendislik kalitesi kalıyor.

Bu yazdıklarım üretim kanadı için geçerli.
Peki ya satış kanalı? Fiyatlar tüketici dostu mu?
Peki ya satış sonrası hizmetler? En ufak sorun yaşasanız karşınızda bir muhatap bulabiliyormusunuz?

Bakınız size bir video paylaşayım, aslında ben bu videoyu çekeli çok oldu lakin bu forumda bizim amacımız hit sağlayabilmek adına yaygara kopartmak değil gerçekleri aktarmak olduğu için halen klima bölümünde bu konuyu paylaşmadım,videoyu açın, ilk saniyelerinde bir şey anlayamadıysanız ve beklemekten sıkılırsanız lütfen 44 üncü saniyeden sonrasına bakınız.

Ben bu klimayı inanın sırf bu forum kullanıcılarına inceleme yazısı yazabilmek için satın aldım. Daha 1 aylık klima,yatak odamda kullanıyorum, neden verdim bu bilgiyi size? Sessizliğin önemine vurguda bulunmak için. Ben gece 02.00 03.00 05.00 sabah 10.00 (Bu sabah mesela) bu seslerle uyanıyorum.

[video=youtube]https://youtu.be/tVUE1r_sz6M[/video]

Ben bu klima için yaklaşık 2-3 hafta önce servis genel merkezine mail attım, benim mail atma sebebim ses değildi. Klima inverter kodlamasında hata olduğunu düşündüğüm için bazı testler yaptım ve sonuçları inceleyip bulgularımı da kendileri ile paylaştım. 

Buradan inceleyebilirsiniz

http://tavsiyeforumu.com/konu-hotpoint-musteri-hizmetlerine-acik-mektup.html?highlight=hotpoint

Tüm bu detaylara rağmen bırakın sorunumun çözülmesini bana geri dönen dahi olmadı.

Üzerine bu ses sorununu yaşayınca satın aldığım yere durumu bildirdim kendisi de servisi aradı, servisin ilk yaklaşımı ''O ses Normaldir'' şeklinde olmuş ki artık ne şekilde gülmem gerektiğine lütfen siz karar verin. yine de günahlarını almayayım çarşamba günü gelip kontrol edecekler o nedenle şu ana kadar forum ile bu bilgiyi (Videoyu) paylaşmamıştım.

Bu klimanın markası HOTPOİNT. Yani ARİSTON İNDESİT HOTPOİNT gurubuna ait bir ürün

Ben sıradan bir tüketiciolarak 2.000TL para verip son sistem diye klima alıp 1 ayda bu sorunlarla karşılaşıyorum ama karşımda bana cevap vermeye dahi gerek görmeyen bir servis  merkezi ve daha kontrol etmediği klimanın ses sorunu için ''Onlar yapar abi yaaa'' diyen bir servis ile başbaşa kalmış durumdayım.

Yani MUHATAP bulamıyorum.

Diyeceğim o ki azizim, Ben KUSURSUZ marka/firma/ürün aramıyorum, inanın hayatım boyunca da aramadım. Ama benim yaşam felsefem gereği ben karşımda hep bir muhatap aradım.

Peki gerçek hayattaki Ado, bu klimayı alırmıydı?

Samimiyetime inanın ki ASLA almazdım. Aldım çünkü biz bunu elimizden geldiğince yaparız. Tüketici gibi hissedebilmek için tüketicilerin gerçekten yaşadıklarını bizzat yaşamak gerekir. Bu iyi de olabilir kötü de, ancakher ne ilekarşılaşıyorsak da onu buraya aktarıyoruz.

Peki bu sorun ya VESTEL de başıma gelseydi ne olurdu biliyormusunuz? Öncelikle şikayetim ulaşır ulaşmaz, durumun kendilerine ulaştığını ve incelemek için kısa bir süre izin istedikleri karşılama bilgisi alırdım.

Benim yolladığım verilerin haricinde kendi servislerinden de veriler isteyecekleri için servise kendi iç kanallarından bilgi geçerek benimle irtibat kurmalarını sağlarlardı ve servis beni arayarak randevu talep ederdi.

Mutabık kalınan randevu diliminde servis gelirdi ve inceleme ile ölçümlerini yapar, datalarını alır fabrikaya yollardı, bu esnada süreç destek yetkilisi beni belli aralıklarla arayarak ilerleyiş hakkında bilgi verirdi. Fabrikanın inceleme sonucu tarafıma bildirilir ve hareket planı hakkında onay alınırdı (yasal hakkım değişim gerektiriyor ise), değişim yerine konuyu daha hızlı bir şekilde onarım yolu ile çözebileceklerini iletirlerdi vs vs detayları geride bırakıyorum.

Şimdi ben bu VESTEL den mi uzak durayım?
Ne yapayım? gidip beni adam yerine dahi koymayan HOTPOİNT mi alayım?

SAMSUNG panel ile TV üretip ucuza ülkesine iç piyasaya veren VESTEL den uzak durup, neredeyse aynı teknolojiyi neredeyse iki katına satan SAMSUNG TV mi alayım?

Tabi bu yazım sakın böyle damardan giriyormuşum gibi algılanmasın, bilenler bilir ki VESTEL'i mahkemeye vermişliğim vardır halen devam eder konu. Dedim ya kimse kusursuz değil  :ok:

Çok teşekkür ederim ilginiz için :) Artık çok büyük ihtimal Vestel alırım tv yi :)
 
gurkan Çevrimdışı

gurkan

Aktif Üye
26 Eki 2017
254
Ado hocam evde teledunya kablolu yayin kullaniyorum. Tv modeli 49ud9400 bu teledunya cihazini ortadan kaldirip tvde izleme durumum varmi. Teledunya kutusunda kredi kart gibi birsey var tv uzerinde koyulcak yer bulamadim acikcasi bu konuda fikriniz nedir
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
gurkan' Alıntı:
Ado hocam evde teledunya kablolu yayin kullaniyorum. Tv modeli 49ud9400 bu teledunya cihazini ortadan kaldirip tvde izleme durumum varmi. Teledunya kutusunda kredi kart gibi birsey var tv uzerinde koyulcak yer bulamadim acikcasi bu konuda fikriniz nedir


Selamlar, 

Sadece kart olarak değil CI modül kullanılması gerekir lakin bunun için hem teledünyanın modül desteği olması, hem de tv nin bu modülü desteklemesi gerekir.  :ok:
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
rHoma42' Alıntı:
Ado' Alıntı:
rHoma42' Alıntı:
Teşekkür ederim ilginiz için. Çevremdekilerin çoğu vestelden uzak durmamı söylüyor kafam çok karışık, acaba pişman olur muyum. :yuh:

Azizim bana anlamsız geliyor bu yaklaşımlar açıkçası.
Ben hiç bir markaiçin KUSURSUZ diyemem.

ME klima alıp ısınamayan, MHI klima alıp sesli çalıştığını söyleyen, SONY tv alıp renklerini soluk bulan insanlar dahi varise KUSURSUZ üretim diye birşey de yoktur açık ve net.

Üretimlerde artık teknolojik olarak donanımsal fark yok bunu çok defa ispat ettik forumda. Geriye birtek kısmi malzeme kalitesi ile (TV dünyasında bu da yok) en önemli unsur olan mühendislik kalitesi kalıyor.

Bu yazdıklarım üretim kanadı için geçerli.
Peki ya satış kanalı? Fiyatlar tüketici dostu mu?
Peki ya satış sonrası hizmetler? En ufak sorun yaşasanız karşınızda bir muhatap bulabiliyormusunuz?

Bakınız size bir video paylaşayım, aslında ben bu videoyu çekeli çok oldu lakin bu forumda bizim amacımız hit sağlayabilmek adına yaygara kopartmak değil gerçekleri aktarmak olduğu için halen klima bölümünde bu konuyu paylaşmadım,videoyu açın, ilk saniyelerinde bir şey anlayamadıysanız ve beklemekten sıkılırsanız lütfen 44 üncü saniyeden sonrasına bakınız.

Ben bu klimayı inanın sırf bu forum kullanıcılarına inceleme yazısı yazabilmek için satın aldım. Daha 1 aylık klima,yatak odamda kullanıyorum, neden verdim bu bilgiyi size? Sessizliğin önemine vurguda bulunmak için. Ben gece 02.00 03.00 05.00 sabah 10.00 (Bu sabah mesela) bu seslerle uyanıyorum.

[video=youtube]https://youtu.be/tVUE1r_sz6M[/video]

Ben bu klima için yaklaşık 2-3 hafta önce servis genel merkezine mail attım, benim mail atma sebebim ses değildi. Klima inverter kodlamasında hata olduğunu düşündüğüm için bazı testler yaptım ve sonuçları inceleyip bulgularımı da kendileri ile paylaştım. 

Buradan inceleyebilirsiniz

http://tavsiyeforumu.com/konu-hotpoint-musteri-hizmetlerine-acik-mektup.html?highlight=hotpoint

Tüm bu detaylara rağmen bırakın sorunumun çözülmesini bana geri dönen dahi olmadı.

Üzerine bu ses sorununu yaşayınca satın aldığım yere durumu bildirdim kendisi de servisi aradı, servisin ilk yaklaşımı ''O ses Normaldir'' şeklinde olmuş ki artık ne şekilde gülmem gerektiğine lütfen siz karar verin. yine de günahlarını almayayım çarşamba günü gelip kontrol edecekler o nedenle şu ana kadar forum ile bu bilgiyi (Videoyu) paylaşmamıştım.

Bu klimanın markası HOTPOİNT. Yani ARİSTON İNDESİT HOTPOİNT gurubuna ait bir ürün

Ben sıradan bir tüketiciolarak 2.000TL para verip son sistem diye klima alıp 1 ayda bu sorunlarla karşılaşıyorum ama karşımda bana cevap vermeye dahi gerek görmeyen bir servis  merkezi ve daha kontrol etmediği klimanın ses sorunu için ''Onlar yapar abi yaaa'' diyen bir servis ile başbaşa kalmış durumdayım.

Yani MUHATAP bulamıyorum.

Diyeceğim o ki azizim, Ben KUSURSUZ marka/firma/ürün aramıyorum, inanın hayatım boyunca da aramadım. Ama benim yaşam felsefem gereği ben karşımda hep bir muhatap aradım.

Peki gerçek hayattaki Ado, bu klimayı alırmıydı?

Samimiyetime inanın ki ASLA almazdım. Aldım çünkü biz bunu elimizden geldiğince yaparız. Tüketici gibi hissedebilmek için tüketicilerin gerçekten yaşadıklarını bizzat yaşamak gerekir. Bu iyi de olabilir kötü de, ancakher ne ilekarşılaşıyorsak da onu buraya aktarıyoruz.

Peki bu sorun ya VESTEL de başıma gelseydi ne olurdu biliyormusunuz? Öncelikle şikayetim ulaşır ulaşmaz, durumun kendilerine ulaştığını ve incelemek için kısa bir süre izin istedikleri karşılama bilgisi alırdım.

Benim yolladığım verilerin haricinde kendi servislerinden de veriler isteyecekleri için servise kendi iç kanallarından bilgi geçerek benimle irtibat kurmalarını sağlarlardı ve servis beni arayarak randevu talep ederdi.

Mutabık kalınan randevu diliminde servis gelirdi ve inceleme ile ölçümlerini yapar, datalarını alır fabrikaya yollardı, bu esnada süreç destek yetkilisi beni belli aralıklarla arayarak ilerleyiş hakkında bilgi verirdi. Fabrikanın inceleme sonucu tarafıma bildirilir ve hareket planı hakkında onay alınırdı (yasal hakkım değişim gerektiriyor ise), değişim yerine konuyu daha hızlı bir şekilde onarım yolu ile çözebileceklerini iletirlerdi vs vs detayları geride bırakıyorum.

Şimdi ben bu VESTEL den mi uzak durayım?
Ne yapayım? gidip beni adam yerine dahi koymayan HOTPOİNT mi alayım?

SAMSUNG panel ile TV üretip ucuza ülkesine iç piyasaya veren VESTEL den uzak durup, neredeyse aynı teknolojiyi neredeyse iki katına satan SAMSUNG TV mi alayım?

Tabi bu yazım sakın böyle damardan giriyormuşum gibi algılanmasın, bilenler bilir ki VESTEL'i mahkemeye vermişliğim vardır halen devam eder konu. Dedim ya kimse kusursuz değil  :ok:

Çok teşekkür ederim ilginiz için :) Artık çok büyük ihtimal Vestel alırım tv yi :)

Ben teşekkür ederim.  :ok:
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
trkkrsy' Alıntı:
Ado' Alıntı:
Diğer üyelerimizi kırmak amacı gütmeden şu cümleyi kurmak isterim. Bilinçli tüketici ile sohbet etmek, yazışmak da ayrı bir zevk veriyor insana.:))

Yazınızı okudum lakin mazur görün feci yorgunum. Kısacık yazıp kestirip atmak yerine, Müsaade ederseniz yarın detaylı bir cevap veririm size. :ok:

yorumunuz için teşekkürler.

bilinçli olmamız şart bir yerde, iyi kötü; akıp kokmadıkça 5-10 yıl aynı ortamı paylaşacağız. =)

ince elemeye dikkat eder, desinlere değil de ihtiyacıma yönelik para harcamaya bayılırım  =)

sorularıma ilave yapmak isterim;


* panel gerçek hz değerleri hakkında neler söyleyebiliriz_?  50hz, 100hz =)
* modellere bakıldığında ilk olarak hz değeri farklılıkları göze batıyor, 
   ub9100 - 1000hz, 
   ud8900 - 1200hz, 
   ud9400 - 1800hz gibi. sonuçta hepsinin panel hz hızı standart, yazılım ile şişirmece usulü ile bu rakamlar elde ediliyor. hz değeri 1800 olunca insanın aklına hareketli sahnelerin zevkle izlenebileceği fikrini veriyor ama alıpta izlenilen maç yayınında, aksiyon filminde hareketli sahnenin flulaşması durumunda tek başına "vah" kalır gibime geliyor. bu vestel de de geçerli, diğer akıla gelebilecek her marka tv içinde. 
* dahili uydu alıcı performansı için neler söylenebilir_? hangi chipset; [font=Verdana, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif]Ali, Sunplus, Sti... ram değeri nedir_? bu tv leri ya da muadili ucuz/pahallı 4k uydulu bir tv alıp full hd uydu alıcı takmak; ferrariye tüp takmakla bir olur =)  [font=Verdana, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif] hali hazırda 4k lı, uydudan izlenebilen (sadece internet üzerinden izlenebilen modeller değil yani), fiyatı uygun çok da fazla uydu alıcısı olmadığı düşünülürse mevcut donanımdan mümkün olduğunca fayda görmek lazım diye düşünüyorum.

yayını olmadığı halde 4k tv lerin standart oluyor olması da ayrıca düşündürüyor beni. (tek tük)

saygılar.

Selamlar;

Panellerin donanımsal hz leri SAMSUNG 60 diğerleri 50hz şeklindedir.
100-200hz donanımsal hz ye sahip panellerin kullanılıp da bu fiyatlara TV satılması mümkün olmuyor maalesef.
Enteresan olan şu ki bana göre donanımsal hz leri büyük olan paneller de arıza oranı da yükseliyor. Diğerlerine nazaran daha erken arıza yapıyorlar, geçen yıllar bana bu tecrübeyi kazandırdı açıkçası.

Bakınız 100hz paneli olan 32'' tv kuzu kuzu yatıyor önümde panel arızası ile. 32PF7030, daha 4 yaşında tv.



Tabi konuya ''Olsun 4 sene boyunca kral gibi izlemiştir'' gözü ile bakarsanız ona itirazım yok, zaten normal panel ömürlerini de ben hep 5-6 sene olarak görmüşümdür.

Birçok firma (Hatta nerdeyse hepsi) bizim fake fresh rate dediğimiz bu uygulamayı kullanıp buna da SMR NMR ABC ABS HAVA YASTIĞI vs gibi isimler koyuyor, temel anlamda hepsinin yaptığı iş aynı. Peki gerçekten işe yarıyor mu? Kesinlikle yarıyor zira arkasında bir kod teknolojisi ve ileri mühendislik var.

Kimse kabul etmese ve hatta küçümsüyor olsa dahi, Yazılım uygulaması olan PİXELLENCE ile dahi aslında panel görüntü kalitesi ciddi anlamda ön plana taşınabilmiştir. Bunu ise bizim mühendislerimizin yapmış ve patentini almış olması bence başarıdır.

Bakınız aynı panel ama iki farklı görüntü.



Tabi bana göre bu görüntüde ufak bir ''Bakııın sizin için yaptık bunu'' reklam varyasyonu da görüyorum lakin PİX özelliğinin gerçekten işe yaradığını gerçek fabrika verilerinde ve ortamında da gözümle gördüm neyse ki. Yoksa ciddi anlamda ben de kuşku ile bakardım.

Buradan hareketle, 300-500-1500hz lerin yalan olmadığını biliyoruz. Bu bir kodlama teknolojisi, İnsan gözünün saniyede gördüğü kareler, bu kareler arasındaki boşluklar ve bu boşlukların ne kadar yoğun/başarılı doldurulduğu ile ilgili bir algoritma. Bence gayet de başarılı. O zaman donanımsal 100hz tv ye para bağlamak yerine yazılım geliştirmek istemelerini çok da eleştiremeyiz gibi geliyor bana.

Lakin bence aynı tv den 50 -100 ve 200 hz li üretim de yapıp, 50hz 300 - 100hz 500 - 200hz 1500 TL seçeneği de sunabilirlerdi  :ok:


Dahili uydu alıcısını ben bir çok stb den başarılı buluyorum, bir tek DT nin HUMAX performansını dahili alıcıdan daha başarılı buldum. İşlemciler tabi ki değişken, hangisini yazayım :kıskıs:

Daha dün bir davet üzerine ürün incelemeye gittim. Hem DT hem TİVİBU hem de dahili uydu alıcısını aynı anda test edebilme imkanım oldu. Samimiyetime inanın özellikle tivibu kutusu nal topladı ki o da aslında VESTEL üretimi, DT nin SUNNY üretimi kutu vardı onu yazmaya dahi gerek yoktu aslında.

İnsan gözü öyle enteresan ki, eğer karşılaştırma imkanınız yok ise, referans alabileceğiniz bir nokta yok ise, gördüğünüz görüntüde kolay kolay kusur bulmuyorsunuz. :))
 
kamuran731 Çevrimdışı

kamuran731

Aktif Üye
8 Ara 2017
95
Hocam; VESTEL yazılımına, tema seçme özelliği eklenmesi için ürün yazılımcıları ile iletişime geçeceğinizi belirtmiştiniz.
Bu yönde bir çalışma yapılması uygun görülmüştür İnşallah.

harici usb harddiskim bilgisayarda çalışıyor ama televizyona taktığımda harddisk dönmüyor, çalışmıyor
televizyondan yeterli gücü alamadığı için çalışmıyor sanırım.
Bu sorun yazılım ile çözülebilir mi? Yeni yazılımlarda bu konuda bir düzeltme yapılırsa çok iyi olur.
Emek, girişim ve Katkılarınız için teşekkür ederim.
 
T Çevrimdışı

trkkrsy 

Süper Üye
26 Ara 2017
915
43
bilgiler için teşekkürler;


9100ub ile 9400ud arasındayım. 

* dahili subwoofer,
* 1800hz panel hızı

olması sebebi ile 9400ud bir adım önde.

fakat; 65UD9400 modelinin sadece vestel 'in sitesinde ve gg 'de bir satıcı tarafından satılıyor olması nasıl açıklanır_?

- böyle bir model tv üretiyorsun, onca teknoloji zinciri marka, mağazası varken x bir firma (7 bin küsür alışveriş %98 olumlu puan ile) satış yapıyor.

Anlamadığım bir nokta da; (bütün ihtiyaçlar, bütün markalar için geçerli)

- bir ürünü mağazadan alırken "fiyat çok pahallı değil mi_?" deyip pazarlık etmek istediğinizde, 

genelde mağazadaki yetkililerin (samimiyet sınırını geçebilen) genel dönüşü;

"bu mağazanın kirası, elektriği, suyu, personelin maaşı nereden çıkacak, nasıl ödenecek_?? =D"

oluyor. Şimdi buradan hareketle;

* sadece senin sayfanda ve gg de bir satıcının mağazasında satılan bir ürün için

senin yanında adı sanı bilinmeyen x firma 4579 tl isterken sen 5400 tl. istiyorsun.


tamam personel, elektrik ve bir emek vardır, vardır da bu nedir_?   =)

ayrıca neden bu tv sadece bu iki yerden başka yerde satılmıyor_? 

Türki Cumhuriyetler, yavru vatanımız Kıbrıs için özel bir üretim mi_? =)

saygılar.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
kamuran731' Alıntı:
Hocam; VESTEL yazılımına, tema seçme özelliği eklenmesi için ürün yazılımcıları ile iletişime geçeceğinizi belirtmiştiniz.
Bu yönde bir çalışma yapılması uygun görülmüştür İnşallah.

harici usb harddiskim bilgisayarda çalışıyor ama televizyona taktığımda harddisk dönmüyor, çalışmıyor
televizyondan yeterli gücü alamadığı için çalışmıyor sanırım.
Bu sorun yazılım ile çözülebilir mi? Yeni yazılımlarda bu konuda bir düzeltme yapılırsa çok iyi olur.
Emek, girişim ve Katkılarınız için teşekkür ederim.

Size cevap yazmışmıydın inanın hatırlamıyorum ama görmüşken yazayım dedim, önceden yazdıysam da kendimi tekrar etmiş olurum kusura bakmayın artık.

tv lerde her usb den max 500ma asılabilirsiniz,taktığınız bellek kaç ma ile çalışıyor ona bakınız, Y kablo ile çift USB kullanıp besleme sorununu çözebilirsiniz. :ok:

Diğer konu raporumda ama daha bitirmedim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
trkkrsy' Alıntı:
bilgiler için teşekkürler;


9100ub ile 9400ud arasındayım. 

* dahili subwoofer,
* 1800hz panel hızı

olması sebebi ile 9400ud bir adım önde.

fakat; 65UD9400 modelinin sadece vestel 'in sitesinde ve gg 'de bir satıcı tarafından satılıyor olması nasıl açıklanır_?

- böyle bir model tv üretiyorsun, onca teknoloji zinciri marka, mağazası varken x bir firma (7 bin küsür alışveriş %98 olumlu puan ile) satış yapıyor.

Anlamadığım bir nokta da; (bütün ihtiyaçlar, bütün markalar için geçerli)

- bir ürünü mağazadan alırken "fiyat çok pahallı değil mi_?" deyip pazarlık etmek istediğinizde, 

genelde mağazadaki yetkililerin (samimiyet sınırını geçebilen) genel dönüşü;

"bu mağazanın kirası, elektriği, suyu, personelin maaşı nereden çıkacak, nasıl ödenecek_?? =D"

oluyor. Şimdi buradan hareketle;

* sadece senin sayfanda ve gg de bir satıcının mağazasında satılan bir ürün için

senin yanında adı sanı bilinmeyen x firma 4579 tl isterken sen 5400 tl. istiyorsun.


tamam personel, elektrik ve bir emek vardır, vardır da bu nedir_?   =)

ayrıca neden bu tv sadece bu iki yerden başka yerde satılmıyor_? 

Türki Cumhuriyetler, yavru vatanımız Kıbrıs için özel bir üretim mi_? =)

saygılar.

Samimyetle Her zaman yazarım, YETKİLİ BAYİLERDEN MAL ALMAYINIZ. 

Daha önce çok defa dile getirdim, o caf caflı vitrinlerin parası, o şımarık personellerin maaşı o TV paralarına ilave ediliyor. Bu lanet olası yetkili bayiler o derece aç gözlü ki, dekorasyon yaptırır parasını kuruma ödetir, billboard ilanı verir faturasını bölge müdürlüğüne yollar, kira desteği alır, elektrik faturasını ödetir, her türlü angaryasını yetkili servise yaptırır 5 kuruş para ödemez, servis hakkı olan parayı isterse bu geberesiceler saçma bahaneler ile servisi müdürlüğe şikayet eder baskı oluşturur servis korkusundan bir daha sesini çıkartamaz vs vs vs.

Bir daha yazıyorum arkadaşlar. YETKİLİ BAYİLERDEN MAL ALMAYINIZ
 
Geri
Üst Alt