Vestel Klima Deneyimleri

BlackSea Çevrimdışı

BlackSea 

Emektar
3 Eki 2017
1,937
32
Valla hocam şans işi bu elektronik konuları. Bende hiç sorun yaşamadım vestelle şuana kadar. Bir ufomuz vardı onda sorun yaşamıştık sorunun sebebi de bizim Elektirik tesisatiymis
 
sufi48 Çevrimdışı

sufi48 

Aktif Üye
29 Kas 2017
189
Doğrudur hocam şans bana malesef alaldığım tüm ürünlerde canım sıkıldı.yeni ürün servis işiniişini profosyenelce yapıyor ama malesef üründe benim şansım çok kötü en basıti son 1 sene içinde aldığım vestel ürünlerürünler
55UB9690 4 kere değişim 
Vestel 5580 2 kere ürün değişimi
Vestel tab 8029 1 kez ürün değişim
Vestel z10  1 kez değişim.
En sonda klima dün takıldı bugun sensor değişecekmiş.
Kesinlikle bende var ığursuzluk d
 
E Çevrimdışı

ercans42 

Aktif Üye
25 Eki 2017
79
59
Ado' Alıntı:
sufi4848' Alıntı:
İlgi alakan için teşekkür ederim hocam.dere tepe koşturmaca siz nasılsınız.hocam ses dış ünitede iç ünitede hiç ses yok salon 21 metrekare çok iyi ısıtıyor.eşim ayarlamış 24 dereceye tabiri yerindeyse hamam gibi size arz ettiğim gibi dış ünite hem sesli hemde hiç durmamış sürekli faal .sabah geldim oda sıcaklığına baktım 32 derece.servise izah ettim gelip kontrol edeceklermiş sağolsunlar

Durmamasını tercih ediyoruz lakin frekans düşürmemesi, bir sorun olduğuna işaret.

Normalde olması gereken, ideal sıcaklığa yaklaştıkça vites misali kademe kademe frekansı aşağı çekmesi lazım ve klima çalışmaya devam edip, çıkış ısısı 50 55 derece değil de, 30 35 derece olarak devam etmesi lazım. stüne bir de ses sorunu var ise kontrol şart.

Kontrol sonrası bulguları bizimle paylaşırsanız sevinirim hocam. :ok:
yukarıda izah ettiğiniz bilgiler için teşekkürler.. bir ay önce taktırdığım 18 lik nat.plus inv.klimanın iyi ısıtmaması..bu arkadaşımız 24-25 derecelerde 12 lik klimanın evi hamam gibi yapıyor demesi beni şaşırttı.. daha önceki sayfalarda arkadaşlarla da sohbet etmiştik.. sıcaklık ve nem ölçü aleti satın aldım..şu an yolda..test etmek açısından benim öğrenmek istediğim ilk startta üfleme sıcaklığının belli kriterleri varmıdır...örneğin 30 dereceye ayarlayıp çalıştırdık 10 dakika sonra gibi..veya 25 derecede çalıştırdık diyelim.. yani şu değerler arasında normal diyebileceğimiz...ısı çıkış değerleri normal kriterleri nedir @Ado hocam
 
sufi48 Çevrimdışı

sufi48 

Aktif Üye
29 Kas 2017
189
Hocam benim klimayı baz alma benimki sorunlu.klimanın derecesini düşürdüğüm an bir daha çalışmıyor klima anca elektriği kesiyorum ondan sonra turbo modda başlatursam çalışıyor resimdekiki gibi.saatlercemişlem yapmadan bekliyor servisin dediğine göre sensör arızalıymış.

IMG_20180120_163618.jpg
 
E Çevrimdışı

ercans42 

Aktif Üye
25 Eki 2017
79
59
sufi4848' Alıntı:
Hocam benim klimayı baz alma benimki sorunlu.klimanın derecesini düşürdüğüm an bir daha çalışmıyor klima anca elektriği kesiyorum ondan sonra turbo modda başlatursam çalışıyor resimdekiki gibi.saatlercemişlem yapmadan bekliyor servisin dediğine göre sensör arızalıymış.

IMG_20180120_163618.jpg
yok benim öğrenmek istediğim üfleme sıcaklığı normal değerleri vestel in bi kriteri vardır. @Ado hoca bilir diye yazdım.. inşallah sorununuz giderilir. zira ben istediğim tadı alamadım.servisler sanki ben 15 yıldır klima kullanmamışım gibi ayar verip gidiyorlar. son ölçümlerinde 44-46 larda üfledi normal dediler.
 
sufi48 Çevrimdışı

sufi48 

Aktif Üye
29 Kas 2017
189
Vala hocam cuma takıldı 25 derecede felaket ısıtıyor dış ünite full çalışıyor helikopter gibi servisten ilk gelen normal dedi ısı ayarını dusurun bu model durmaz dedi ısıyı dusurdum bu seferde klıma duruyor hiç çalışmıyor 2 gelen serviste sensor dedı sonra kart dedi iyice midem bulandı değişim yada iade yapıcam
 
E Çevrimdışı

ercans42 

Aktif Üye
25 Eki 2017
79
59
sufi4848' Alıntı:
Vala hocam cuma takıldı 25 derecede felaket ısıtıyor dış ünite full çalışıyor helikopter gibi servisten ilk gelen normal dedi ısı ayarını dusurun bu model durmaz dedi ısıyı dusurdum bu seferde klıma duruyor hiç çalışmıyor 2 gelen serviste sensor dedı sonra kart dedi iyice midem bulandı değişim yada iade yapıcam
sıfır takılan klimaya 7.gün servis çağırdım.banada normal dediler misafir gibi uzaktan baktı gittiler.. daha sonra tekrar merkezden servis istedim toplamda 20 gün içerisinde 3 kez geldiler..28-30 da çalıştıracakmışım, fan ayarı 4 ve 5. kademelerde olacakmış, klima içerideki ısı derecesini dışarı komut verir ona göre  ısıtma yapar gibi bir sürü mış mış da mış mış...başka klimaları kullanmasam tamam diyecem ama öyle değil..var bi arıza ama teknik elemanları bilgisiz.. bol bol çene yapıyorlar..pimpirikli biri değilim ama gerçekten bi anormallik var..çözeceğiz bakalım..evdeki C dereceyi diğer arızalanan klimamda 23-24 lerden aşağı inmiyordu dediğimde o dereceler çin malı doğru göstermez dediler..halbuki arka odamdaki baymak 12 lik klima 23 e ayarlı oda sıcacık aynı derece 23 ü gösteriyor..oda içerisi 22.5 derece ile 23.5 derece arasında ve klima inv.sürekli devreye giriyor çalışıyor.. demek ki çin malı düzgün göstermez dedikleri derece ölçer vestel den daha akıllı. :)
 
sufi48 Çevrimdışı

sufi48 

Aktif Üye
29 Kas 2017
189
Çok acaip bir durum klima 26 dda çalışıyor 23 24 25 de çalışmıyor.yarın ürün iade istiycem
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
sufi4848' Alıntı:
Tabi bilmiyorum böyle bir hakkım varmı değişim isteme gibi onuda @Ado hocamhocam cevaplar

Değerli hocam;

Ben arızayı anlarım, hatadır kabul ederim. Ancak diğer arkadaşımızın yazdığı gibi bir gelirsin, geldiğinde işi çözemeden gidersen bu benim midemi bulandırır.

Basit bir sensör azizim, Her servisin deosunda bu sensörlerden en az 10 tane vardır zira maliyeti de düşüktür.

Sensör ise, tüketiciden onay alır, ürün kapağını açar, sensörü değiştirir sorunu çözer günlerce kimsenin midesini bulandırmazsın.

Eğer kart ise bunu bir kerede tespit eder, tüketiciden rica eder, onarım onayı alır, kart elinde yok ise ACİL STATÜDE kart ister, tedarik eder takar sorunu ilk müdahalede çözersin.

Şu koşullarda sizin DİREKT olarak değişim talep etme hakkınız var, Sizden ricam şu aşamada onarıma onay vermemeniz yöndedir.

Siz iyiniyet sergilemiş, üründeki sorunun çözülmesine onay vermişsiniz lakin servis bu hakkını kullanamamış. Kaldı ki zaten YASAL olarak da ürün onarımını reddetmek sizin hakkınız.

Yalnız şunu da eklemeden geçmeyeceğim müsaadenizle.

Söz konusu ürün klma olunca bu tüketici gözünde TEK ürün olsa da teknik olarak aslında iki ayrı üründür yani iç ünite ve dış ünite aslında bağımsız ürünlerdir üretime göre. Bu anlamda hangisi arızalı ise o değişir. yani takım halinde değişmez (Elbette değiştirilen istisnai durumlar vardır)  Bu durumda sisteme gazın toplanması, yeni ünite sonrası vakum ve gazın yeniden salınması, rekor ayarları boruya müdahale vs vs vs durumlarını a kabullenmiş olmamız gerekiyor. Eğer ürün ısıtmasından memnunsanız (Şu haliyle) yine de basit bir kart değişimine onay veremeyi değerlendirebilirsiniz. Takdir tabi ki sizindir. :ok:
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
ercans42' Alıntı:
sufi4848' Alıntı:
Hocam benim klimayı baz alma benimki sorunlu.klimanın derecesini düşürdüğüm an bir daha çalışmıyor klima anca elektriği kesiyorum ondan sonra turbo modda başlatursam çalışıyor resimdekiki gibi.saatlercemişlem yapmadan bekliyor servisin dediğine göre sensör arızalıymış.

IMG_20180120_163618.jpg
yok benim öğrenmek istediğim üfleme sıcaklığı normal değerleri vestel in bi kriteri vardır. @Ado hoca bilir diye yazdım.. inşallah sorununuz giderilir. zira ben istediğim tadı alamadım.servisler sanki ben 15 yıldır klima kullanmamışım gibi ayar verip gidiyorlar. son ölçümlerinde 44-46 larda üfledi normal dediler.

Bu gerçekten değişkendir azizim. Dışrısı çok soğuk ve siz de 26 27 lere setlediyseniz aradaki açığı kapatmak isteyen sistem en üst frekansa çıkar ve üfleme değeriniz yaklaşık 53-55 dereceler dolayı olur (51-52 de kabuldür) İç ortam ısısı yükseldikçe sistem enerji tasarrufuna gitmek için kademe kademe frekansı düşürür ve 40-45 derecelerde üfler, sonra daha alt kademelere geçer 35 38 ve sonrasında 30 32 vs şeklinde ilerler.

Eğer en üst frekansa çıktığı halde 44 46 diyorsanız (diyorlarsa) normal değil.
Ya akışkan sisteminde sorun var, ya da sistem en üst frekansa çıkmamış demektir. :ok:
 
sufi48 Çevrimdışı

sufi48 

Aktif Üye
29 Kas 2017
189
Haklısın hocam montaj akşamı aradım bılgı verdım normal dedıler klıma 25 derecede calısıyor oda olduoldu 33 derece dış ünite helikopter gıbı ertesı gun gene aradım geldı elini dıs unıtenın onune koydu normal dedı! Sonra dedı dereceyı dusur 23 malesef klıma 23 de calışmıyor 25 ustu derecede calışıyor tekrar gorustum bu sefer baska bıri aradı sız 27 getrın fanı en yukesege getırın sensor arızalı yada kart degısımı yapayım.dıye bılgı verdı.ben sızı dınleyecegım onarıma izin vereceğim.su bır gercek ısıtması çok iyi 25 derecede hamam gıbı yapıyor tabı bu dıs unıtenın sureklı çalışmasını kesecekse yuksek devırde.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
sufi4848' Alıntı:
Haklısın hocam montaj akşamı aradım bılgı verdım normal dedıler klıma 25 derecede calısıyor oda olduoldu 33 derece dış ünite helikopter gıbı ertesı gun gene aradım geldı elini dıs unıtenın onune koydu normal dedı! Sonra dedı dereceyı dusur 23 malesef klıma 23 de calışmıyor 25 ustu derecede calışıyor tekrar gorustum bu sefer baska bıri aradı sız 27 getrın fanı en yukesege getırın sensor arızalı yada kart degısımı yapayım.dıye bılgı verdı.ben sızı dınleyecegım onarıma izin vereceğim.su bır gercek ısıtması çok iyi 25 derecede hamam gıbı yapıyor tabı bu dıs unıtenın sureklı çalışmasını kesecekse yuksek devırde.

Hocam ben bu markayı eleştirmekten geri kalmam, Kızdığım çok yanları ve bazı konularda gerek üretim gerek servis olarak büyük ihmalleri vardır. Bazen acımasız da eleştiririm lakin şu bir gerçek ki 2017 sonrası üretimlerde gerçekten ben ürünlerin performanslarından inanılmaz memnun dönüşler aldım ve ciddi olarak da performans testlerinden süper sonuçlar aldım. Bu nedenle ürn bazlı yaklaşmıyorum konuya zira güveniyorum sizin klimanıza. 

Sizi temin ederim, Bizim mühendislerin kodlama yetenekleri inanın ithal ürünlerden çok çok daha kullanıcı dostu ve daha çok tüketici yani İNSAN odaklı düşünülmüş.

Ben sırf forum üyelrine test etmek amacıyla 2017 model 9000btu HOTPOİNT bir klima aldım ki Allah bu klimayı kodlayan mühendisi nasıl biliyorsa öyle yapsın. Isıtmasından hiç şikayetim yok fakat saatte 800 watt çeken her klima zaten ısıtır. Nerede kaldı bunun invertör özeliği?

Ayrıca yatak odamda kullandığım bu klima çok afedersiniz lanet olsun ki 21 dereceye ayarladığımda oda sıcaklığına gelince frekans düşüreceğine sistemi kapatıp flapı yukarı çekip 2-3 dakika boyunca soğuk soğuk üfüyor üzerimize, 5-10 dakika öyle bekleyip flaplar yeniden aşağı ve yeniden ısıtma yapıyor, yahu bu bildiğin on/off klima mantığı.

Ayrıca frekans düşürmeye karar verirse de ortaya çıkan manzara şu oluyor. (42 inci saniyeden sonrasına bakınız)



Bu manzarayı servise söylediğinizde ''NORMAL'', Müşteri hizmetlerine söylediğinizde ise ''Kedidir kedi'' cevabını veriyor.

Ben bilmediğim markaları inanın sırf bu kıyaslamaları yapabilmek, insanlara burada yorum yazıyorsam tarafsız ve geniş açılı bilgiye sahip olmak gerektiği düşüncesi ile alıyorum. 

Bakınız tam da yeri geldi size bu örneği verdim işte.

2000TL ye alınmış 2017 model 9000BTU HOTPOİNT klima ve sonuçarı ortada. 

SONUÇLAR;
Berbat bir müşteri hizmetleri
Berbat bir servis anlayışı
İnverter ile alakası olmayan bir klima
Pancar motoru gibi çalışan dış ünite
227TL elektrik faturası
Önce ısıtıp sonra üşüten kodlama teknolojisi
ınnnlatan iç ünite fan motoru
Zor algılayan uzaktan kumanda
Dertsiz başıma dert

Bu arada aklıma gelmişken yazayım, FATURA konumuza eklemeyi unuttum lakin bu ay gelen faturam 227 TL buyurun size inverter klima.

Diyeceğim o ki, en azından sizi muhatap kabul edip derdinizi dinleyen, çözüm üretmeye çalışan bir müşteri hizmetleri var azizim, Rica minnet arıza kaydı bırakabildiğim müşteri hizmetlerinin evime yolladığı toy kardeşlerimiz ellerinin tersi ile klimaya bakıp NORMAL dediler, elleriyle sesin nesini kontrol ettilerse artık, Ayrıca bir tanesi de dedi k,i ''Aaaaa 20 derecede kullanıyorsunuz olmazzz'' :kop

Çocuklara terbiyesizlik olmasın diye önce bir şey dememiştim ama sonra onlar terbiyesizleşmeye başlayınca ben tefi elime aldım, kendilerine güzel bir klima dersi verip yolladım, tabi ki çözüm yok. Bu arada aradan 1,5 ay geçmesine rağmen HOTPOİNT müşteri hizmetleri ''Yahu sizin bir arıza vardı ne oldu? Servis sorunu çözdümü?'' deme gereği dahi duymuyor.

Bu işin marka model kavramı yok azizim. Bu iş tamamen ülkemiz insanının ahlakı ile ilgili. Diyeceksiniz ki ''Klima kötüyse ülke insanı ile ne ilgisi var?'' çok ilgisi var azizim zira MH de çalışan da, Serviste çalışan da bizim insanımız. :ok:
 
Geri
Üst Alt