Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
aslında kanun eksik yazılmış ben x ürünü 1200 TL verip almışım 14 günlük yasal süre içerisinde iade etmişim firma yasal süre içerisinde yasal hakkımı kullanmamı engellemiş geçen süre içerisinde ürün fiyatı artmış alış fiyatı ile karar tarihindeki fiyatlar karşılaştırılmalı satıcı firma birnevi ceza olarak tüketiciye en yüksek fiyat hangisi ise o fiyat üzerinden ödeme yapmalı ozaman firmalar 14 günlük yasal süreye uymak zorunda kalacaklar tüketicinin talebi kabul görecek yoksa bu işler düzelmez
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Aman arkadaşlar, bu cidden önemli.


Ya arkadaş artık ''Çok Önemli'' de diyemiyoruz :rant
Adem Helvacı Adem Helvacı hocam kanun beni korusa 1700 TL ödeyip aldığım cihaz karar tüketici lehine çıktığı tarihte tüketicinin almış olduğu ürünün fiyatı 2700 TL olmuşa satıcı tüketicinin 14 günlük cayma hakkını kullanmasına mani olmuşsa ceza olarak satıcı güncel fiyat üzerinden 2700 TL ödemeye mahkum edilmeli,ki birdaha tüketici cayma hakkını kullanmak istediğinde o talebi red ederken 10 kere düşünsün öylee git istediğin yere şikayet et yasal hakkını kullanabilirsin demesin derim:kiskis
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
aslında kanun eksik yazılmış ben x ürünü 1200 TL verip almışım 14 günlük yasal süre içerisinde iade etmişim firma yasal süre içerisinde yasal hakkımı kullanmamı engellemiş geçen süre içerisinde ürün fiyatı artmış alış fiyatı ile karar tarihindeki fiyatlar karşılaştırılmalı satıcı firma birnevi ceza olarak tüketiciye en yüksek fiyat hangisi ise o fiyat üzerinden ödeme yapmalı ozaman firmalar 14 günlük yasal süreye uymak zorunda kalacaklar tüketicinin talebi kabul görecek yoksa bu işler düzelmez
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Adem Helvacı Adem Helvacı hocam kanun beni korusa 1700 TL ödeyip aldığım cihaz karar tüketici lehine çıktığı tarihte tüketicinin almış olduğu ürünün fiyatı 2700 TL olmuşa satıcı tüketicinin 14 günlük cayma hakkını kullanmasına mani olmuşsa ceza olarak satıcı güncel fiyat üzerinden 2700 TL ödemeye mahkum edilmeli,ki birdaha tüketici cayma hakkını kullanmak istediğinde o talebi red ederken 10 kere düşünsün öylee git istediğin yere şikayet et yasal hakkını kullanabilirsin demesin derim:kiskis
Bahsettiğin olayın cezası güncel fiyatından ödeme yapması şeklinde olursa, ürünün fiyatı 2700₺ değil de 500 ₺olursa ne olacak??

Kabul edecek miyiz? Hayır tabi ki de...

Öyleyse bahsi geçen yanlışın cezası farklı bir yaptırım konusudur... Şimdi buna da itiraz edilir ama evrensel hukuk kuralları olayı böyle ele alıyor...
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Bahsettiğin olayın cezası güncel fiyatından ödeme yapması şeklinde olursa, ürünün fiyatı 2700₺ değil de 500 ₺olursa ne olacak??

Kabul edecek miyiz? Hayır tabi ki de...

Öyleyse bahsi geçen yanlışın cezası farklı bir yaptırım konusudur... Şimdi buna da itiraz edilir ama evrensel hukuk kuralları olayı böyle ele alıyor...
tüketici lehine olan hangisi ise demek istediğim o aynınısını taahhüt cayma bedelinde yaptılar tüketici lehine en düşük hangisi ise onu ödüyor tüketici 14 günlük cayma hakkı ihlalinde ise tüketici lehine hangisi yüksek ise satıcı onu tüketiciye ödeyecek
 
dtyakup Çevrimiçi

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
280
37
arkadaşlar diyelim hepsiburada iade talebimizi reddetti. ürünü geri gönderdi.ürünü kargodan teslim alacak mıyız yoksa ben thh ye gideceğim almıyorum ürünü mü diyeceğiz . eger alacaksak ürünü thh sonuçlanana kadar kenarda bekletecek miyiz. yoksa açıp kullanabilir miyiz. açıp kullanabiliyorsak kurulumu kendimiz mi yapacağız (ürün tv ilk kurulumda ölü piksel vs yüzünden servis elemanına iade etmek istiyorum dedim rapora da öyle yazdı. o zaman garantisini de başlatmıyorum dedi) yoksa yine servis mi çağıracağız?
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
arkadaşlar diyelim hepsiburada iade talebimizi reddetti. ürünü geri gönderdi.ürünü kargodan teslim alacak mıyız yoksa ben thh ye gideceğim almıyorum ürünü mü diyeceğiz . eger alacaksak ürünü thh sonuçlanana kadar kenarda bekletecek miyiz. yoksa açıp kullanabilir miyiz. açıp kullanabiliyorsak kurulumu kendimiz mi yapacağız (ürün tv ilk kurulumda ölü piksel vs yüzünden servis elemanına iade etmek istiyorum dedim rapora da öyle yazdı. o zaman garantisini de başlatmıyorum dedi) yoksa yine servis mi çağıracağız?
HB iade kabul etmez ise ürünü teslim alıp kullanabilirsiniz servis çağırmanız iyi olur HB den geri gelen ürün panelde kırık varsa ihale size kalır thh sonuçlana kadar cihaza zarar vermeden normal şekilde kullanabilirsiniz bir sakıncası yok kutu vs atmayın karar lehinize sonuçlanırsa icra yolu ile tahsilat yapabilirsiniz sonra HB'ye ürünü geri gönderebilirsiniz
 
dtyakup Çevrimiçi

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
280
37
HB den geri gelen ürün panelde kırık varsa ihale size kalır ?? ciddi misiniz niye ki panel kırığı kargoyla ilgili bi durum değil mi.
 
selfmachine Çevrimdışı

selfmachine

Aktif Üye
9 Eki 2018
59
41
arkadaşlar diyelim hepsiburada iade talebimizi reddetti. ürünü geri gönderdi.ürünü kargodan teslim alacak mıyız yoksa ben thh ye gideceğim almıyorum ürünü mü diyeceğiz . eger alacaksak ürünü thh sonuçlanana kadar kenarda bekletecek miyiz. yoksa açıp kullanabilir miyiz. açıp kullanabiliyorsak kurulumu kendimiz mi yapacağız (ürün tv ilk kurulumda ölü piksel vs yüzünden servis elemanına iade etmek istiyorum dedim rapora da öyle yazdı. o zaman garantisini de başlatmıyorum dedi) yoksa yine servis mi çağıracağız?
İade etmek istediğiniz ürünü neden kullanmak istediğinizi anlayamadım? Hem de kusurluyken... İade kargosu geldiğinde kabul etmeyin olsun bitsin. Kargocuya da bir açıklama yapmak durumunda değilsiniz.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
aslında kanun eksik yazılmış ben x ürünü 1200 TL verip almışım 14 günlük yasal süre içerisinde iade etmişim firma yasal süre içerisinde yasal hakkımı kullanmamı engellemiş geçen süre içerisinde ürün fiyatı artmış alış fiyatı ile karar tarihindeki fiyatlar karşılaştırılmalı satıcı firma birnevi ceza olarak tüketiciye en yüksek fiyat hangisi ise o fiyat üzerinden ödeme yapmalı ozaman firmalar 14 günlük yasal süreye uymak zorunda kalacaklar tüketicinin talebi kabul görecek yoksa bu işler düzelmez
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Adem Helvacı Adem Helvacı hocam kanun beni korusa 1700 TL ödeyip aldığım cihaz karar tüketici lehine çıktığı tarihte tüketicinin almış olduğu ürünün fiyatı 2700 TL olmuşa satıcı tüketicinin 14 günlük cayma hakkını kullanmasına mani olmuşsa ceza olarak satıcı güncel fiyat üzerinden 2700 TL ödemeye mahkum edilmeli,ki birdaha tüketici cayma hakkını kullanmak istediğinde o talebi red ederken 10 kere düşünsün öylee git istediğin yere şikayet et yasal hakkını kullanabilirsin demesin derim:kiskis

Komisyona girince anladım ki hakem heyetleri kararları, komisyondakilerin bilgi birikimi doğrultusunda değişiklik gösterebiliyor.

Ben bu konuyu geçen toplantıda Baro Temsilcisi üye olan avukat Hanım'a aktardığımda aslında heyetlerin yazdığı kararlardaki içeriklerin de çok önemli olduğunu belirtmişti. Mesela heyet kararı yazarken ''Ürün değişiminin malın ayıpsız misli ile yapılmasına, Ücret iadesinin, malın misli ile ayıpsız bedelini karşılayacak ölçüde kararın alındığı güncel fiyatlandırma üzerinden yapılmasına'' gibi kararlar olmalı.

Sorun şu ki bu da suiistimal doğuruyor. Mesela malın Kara Cuma indiriminde alınmış bir mal olduğu için rakam yönünden dibe vurmuş olması ancak standart satış dönemindeki fiyatın çok farklı olması ve gibi. (Bu durum sizin bahsettiğiniz senaryoya dahil değil)

İçimizde hayırsever bir hukukçunun da bulunmasını sağlamadan bu işler zor yürür :)
 
dtyakup Çevrimiçi

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
280
37
İade etmek istediğiniz ürünü neden kullanmak istediğinizi anlayamadım? Hem de kusurluyken... İade kargosu geldiğinde kabul etmeyin olsun bitsin. Kargocuya da bir açıklama yapmak durumunda değilsiniz.
tv ilk geldiğinde(ben evde yoktum)ü ürü üüü kargo elemanları apartman kapısına gelip eşime kargonuz aşağıda koronavirüsten dolayı yukarı çıkarmıyoruz gelin alın deyip gitmişler(zaten teslimatta imza da alınmıyor artık)eşim de itiraz edememiş gidip almış. yine aynısı olabilir. veya ürünü almadık geri gitti thhye başvurdum diyelim. iki ay sonra thh ürünü şu bilirkişiye götür incelesin derse ne yapacağım.veya thh olumsuz karar verdi(en kötü senaryo) tv yi nerden nasıl alacağım (yok hepsişuradayı ara yok satıcıyı ara yetmedi bir de kargo ücreti öde birsürü sıkıntı benim için)

ürünü kullanmak için aldım. satıcı da karşılığında paramı aldı ve şu anda bile kullanıyor. ürünü almayıp geri gönderirsem tüm thh süreci boyunca hem paramdan olmuş hem tv siz kalmış olacağım. süreç boyunca tl de oluşacak değer kaybı da cabası.ürünü kullanırsam en azından süreç boyunca tv siz kalmayacağım."hem kulanacaksın hem de iade edeceksin ha bre vicdansız bu satıcı bu saatten sonra kime satsın bu tv yi " diyenlere de yasal hakkım olan cayma hakkımı kullanmamı engellemeseydi o zaman derim.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Komisyona girince anladım ki hakem heyetleri kararları, komisyondakilerin bilgi birikimi doğrultusunda değişiklik gösterebiliyor.

Ben bu konuyu geçen toplantıda Baro Temsilcisi üye olan avukat Hanım'a aktardığımda aslında heyetlerin yazdığı kararlardaki içeriklerin de çok önemli olduğunu belirtmişti. Mesela heyet kararı yazarken ''Ürün değişiminin malın ayıpsız misli ile yapılmasına, Ücret iadesinin, malın misli ile ayıpsız bedelini karşılayacak ölçüde kararın alındığı güncel fiyatlandırma üzerinden yapılmasına'' gibi kararlar olmalı.

Sorun şu ki bu da suiistimal doğuruyor. Mesela malın Kara Cuma indiriminde alınmış bir mal olduğu için rakam yönünden dibe vurmuş olması ancak standart satış dönemindeki fiyatın çok farklı olması ve gibi. (Bu durum sizin bahsettiğiniz senaryoya dahil değil)

İçimizde hayırsever bir hukukçunun da bulunmasını sağlamadan bu işler zor yürür :)
Adem Helvacı Adem Helvacı hocam esas sorun kanunlar yetersiz tüketici adam yerine konulmuyor 14 günlük cayma hakkımız var firmalar büyükte olsa iade talepleri kabul görmüyor aylarca hakem heyeti kararları bekleniyor yeterli yaptırım yok cayma hakkı ile iade kabul görmüyor satıcı firma konu thh' gitse bile hemen hemen aynı bedeli ödeği için müşteriyi takmıyor bu gibi durumlarda tüketicinin haklı bulunduğu tüketicin hakkının gasp edildiği zaman bu firmalar devlete ceza ödese mesela 1000 ila 5000 TL arası bedel ödeseler kanunları görmezden gelmezler kara cuma indirimi bizde yok 6 ay önce 1699.90 TL olan telefon bu gün 2700 TL olmuş kara cuma adı altında 2500 TL İndirimli fiyatı 1000 TL zam gelmiş kara cuma hatrına 200 TL indirim yapılmış indirim yok binrim var bizde bu memlekette parası olan firmalar zarar etmez hep kazanır sistem onlardan yana

Ekran-Alintisi28394b35c81e5356f.png
 
A Çevrimdışı

abcd321

Yeni Üye
19 Şub 2021
24
33
Adem Helvacı Adem Helvacı,

Adem bey açtığım konuda da belirttiğim üzere üründe ölü pixel tespit ettim. Teknik servis yarın gelip durumu inceleyeceğini söylediği için televizyonu kullanmaya devam ediyorum. bu durum bir problem teşkil eder mi?

 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Adem Helvacı Adem Helvacı,

Adem bey açtığım konuda da belirttiğim üzere üründe ölü pixel tespit ettim. Teknik servis yarın gelip durumu inceleyeceğini söylediği için televizyonu kullanmaya devam ediyorum. bu durum bir problem teşkil eder mi?

Kullanmanızda sakınca bulunmamaktadır.
 
Geri
Üst Alt