Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,124
43
arçelik şikayet et arçelik üretimi x markası diye devam et sorununu atlatan kısa ve öz şikayetini talebini yaz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


k.kılavuzu Arçelik yazıyor :kiskis

Ekran-Alintisif8186c28c338dc8e.png
Uyuşmazlık tutarına ne yazacagım? 2 sene önce 900₺ ye aldım şuan 2000₺ makine.
 
OKANTÜRK Çevrimdışı

OKANTÜRK

Aktif Üye
21 Mar 2020
158
48
İyi günler, benim de bir konuda yardımınıza, görüşlerinize ihtiyacım var: Prizlerde patlamalar oldu. Bütün adaptörler, akım korumalı prizler bozuldu. Klimadan dumanlar çıktı. Priz ve adaptörleri bir şekilde hallettim. Çoğu garanti kapsamında değişti. Bazılarını satın aldım vs.. Klima için servis çağırdım... 2 adet parçası yanmış. Onları değiştirdiler. 944 tl tuttu. Sebebini sorduğumda elektrik voltajından kaynaklandığını söylediler ve raporlarına da yazdılar. TEDAŞ ' a tazmin için dilekçe yazdım. Doğal olarak ödeme yapmayı reddettiler. Grekçelerinde patlama olayının olduğu günlerin voltaj değerlerinin normal olduğunu başka dairelerden şikayet gelmediğini belirtmişler. Şimdi ben Tüketici Hakem Heyetine başvursam şansım nedir ? Kaybedersem masrafım ne kadar olur...Teşekkür ederim...

Maalesef benim başvuruyu ret verdiler... Sebepleri: Rapor aldığım teknik servis yetkili teknik servis değilmiş...Benim klimayı aldığım yer el değiştirmiş. Yetkili teknik servis de el değiştirmiş... Böyle bir ayrıntı var... Öğrenmiş olduk...İkinci sundukları sebep, elektrik şirketinin o gün dalgalanma olmadığına dair rapor sunması...
 
F Çevrimdışı

Fatih009

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Thh'ne yaptığımız şikayetin, şikayet edilen firma tarafından 30 gün içerisinde thh'ne savunma sunması gerekiyor diye biliyorum. Doğrumu?

Peki şikayet edilen firma 30 gün içerisinde thh'ne savunma yapmazsa ne olur.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
K Çevrimdışı

kacr2828 

Aktif Üye
28 Mar 2021
176
27
Merhaba, bende bir şey sormak istiyorum, dizüstü bilgisayarda bir problem var muhtemelen değişim kararı olucak servis öyle söyledi, ancak bilgisayarı alalı 1 seneyi geçti, şimdi vatan bilgisayar stok bakıyorum aynı bilgisayardan kalmamış, başka satıcılarda birebir aynı ürün var ancak ben 8.000 TL'ye almıştım geçen sene şimdi o satıcılarda en uygun 15.000 tl olmuş, vatanda da aynı üründen yok. Şimdi ben ürünün birebir değişimini istiyorum zira yenisine 15.000 TL para veremem, bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim?
 
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,124
43
Merhaba, bende bir şey sormak istiyorum, dizüstü bilgisayarda bir problem var muhtemelen değişim kararı olucak servis öyle söyledi, ancak bilgisayarı alalı 1 seneyi geçti, şimdi vatan bilgisayar stok bakıyorum aynı bilgisayardan kalmamış, başka satıcılarda birebir aynı ürün var ancak ben 8.000 TL'ye almıştım geçen sene şimdi o satıcılarda en uygun 15.000 tl olmuş, vatanda da aynı üründen yok. Şimdi ben ürünün birebir değişimini istiyorum zira yenisine 15.000 TL para veremem, bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim?
Aynısı yok ise muadili olanı veya bir üst modeli verilir. Sizi mağdur edeceklerini sanmıyorum.
 
F Çevrimdışı

Fatih009

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Ben 20 gün kusurlu bir ürün sebebiyle bir firmayı hakem heyetine şikayet ettim.

Halen sonuç yok, halen ilgili firma hakem heyetine savunma vermemiş.

Kusurlu ürün için ilgili firma benide aramadı.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ben 20 gün kusurlu bir ürün sebebiyle bir firmayı hakem heyetine şikayet ettim.

Halen sonuç yok, halen ilgili firma hakem heyetine savunma vermemiş.

Kusurlu ürün için ilgili firma benide aramadı.
Tanınan sürede savunma verilmediğinde, sizin sunduğunuz veriler doğrultusunda karar veriyor heyet.
 
limonlusoda Çevrimdışı

limonlusoda 

Aktif Üye
16 Haz 2019
61
50
Adem Helvacı Adem Helvacı hocam merhaba...
Şuan tüketici hakem heyetinde iki tane dosyam var birisi monitör ölü piksel, diğeri Awoks televizyon ikisi de servise gitti 20 iş gününü geçti. Başvuruyu yaparken en yüksek ticari nakit avans faiziyle birlikte tahsil edilmesini talep diyorum diye belirtmeyi unuttum. Sonradan ek başvuru yapıp dosyaya bu ibareyi ekleyebiliyor muyuz ? lehime karar çıkar firmada ürünün yenisi yada misli ile değiştirmeyi reddederse icra yolu ile tahsil ederken sadece faturada belirtilen meblağ üzerinden mi yapabiliyoruz herhangi bir faiz işletiliyor mu ? aydınlatırsan memnun olurum selamlar.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı hocam merhaba...
Şuan tüketici hakem heyetinde iki tane dosyam var birisi monitör ölü piksel, diğeri Awoks televizyon ikisi de servise gitti 20 iş gününü geçti. Başvuruyu yaparken en yüksek ticari nakit avans faiziyle birlikte tahsil edilmesini talep diyorum diye belirtmeyi unuttum. Sonradan ek başvuru yapıp dosyaya bu ibareyi ekleyebiliyor muyuz ? lehime karar çıkar firmada ürünün yenisi yada misli ile değiştirmeyi reddederse icra yolu ile tahsil ederken sadece faturada belirtilen meblağ üzerinden mi yapabiliyoruz herhangi bir faiz işletiliyor mu ? aydınlatırsan memnun olurum selamlar.
Tüketici dilekçesinde özel olarak belirtmedi ise sadece fatura bedeli ödenir.
En yüksek ticari avans faizi talep edilmeli doğru fakat ne yazık ki enflasyon ve dolar kuru karşısında ettiğimiz zararın 10 da 1 ini dahi karşılamıyor bahsi geçen faiz oranı.

Bas bas bağırıyoruz bu yasa ve yönetmelikler kesinlikle revize edilmeli.

Ayrıca, talebiniz ne ise ona odaklanılır yani siz ücret iadesi talep ettiyseniz heyet ürün değişimi demez. Veya siz değişim talep ettiyseniz heyet ücret iade demez, sizin talebinize odaklanırlar.

Aslolan tamamen sizin seçimlik haklarınızdan hangisini kullanmak istediğinizdir ve firma bunu yerine getirmekle mükelleftir tartışmaya dahi kapalı bu konu.

Ayıpsız misli ile değişimi model yokluğu bahanesi ile kasıtlı geciktiriliyor ise icra yolu ile üst model yoluna gitme hakkınız mahfuzdur.

Buradaki temel sıkıntı, bürokrasi ile sizin uğraşmak zorunda kalacağınız hususu ve yanlış hatırlamıyorsam dosya masrafı sizin cebinizden çıkıyordu diye biliyorum.

Hakem heyeti kararları İlam niteliğinde olduğu için İlamlı İcra Takibi başlatırsınız. Burada yetki sorunu yoktur yani dilediğiniz bir icra müdürlüğüne gitmeniz yeterli.

Yalnız karşı tarafın itiraz hakkı olduğunu unutmayın zira heyet kararları itiraza açık şekilde alınır hep.

Siz 15 günlük itiraz süresinin dolmasını bekleyin, karşı taraf ne harekete geçiyor ne de itiraz ediyor gibi bir durumda ise o zaman işlem başlatın.

Yasal olarak süre dolmadan icra takibi başlatabilirsiniz aslında, hatta karşı taraf Tüketici Mahkemesine dava açsa dahi icra takibi durmaz fakat vekilleri talep ederse Hakim bunu isterse durdurabilir bu da sürecin uzamasına neden olur vs vs o nedenle itiraz süresini beklemeniz faydalı olur.

İcra İflas Kanunu 58 inci madde gereği siz takip talebinde bulunursunuz. Yazılı sözlü veya elektronik ortamda olur. Alacaklı borçlu bilgileri, heyet kararındaki sonuç bilgisi (Tutar veya ürün marka model belirtilmiş ise vs) Talep edilmiş ise işlemiş olan faiz vs hesaplanır, döküm haline getirilir, heyet kararının kopyası da eklenir. Sonra icra memuru talebi onaylar, Borçlunun adresine İcra emri gönderilir, İlamlı takip olduğu için 7 gün süre verilir, bu süre içerisinde karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirirse tamam, getirmez ise cebri icra yapılacağı bilgisi bu belge aracılığı ile tebliğ edilmiş olur.

Yedi gün içerisinde gelişme yok ise artık fiili harekete geçilir.

Bu aşamada talep ederseniz eğer, Borçlunun araba ev vs gibi mal varlıklarına haciz şerhi sistem üzerinden iki dakikada işleniverir.

Meblağ itibari ile olay oralara gitmez de, karşı tarafa çok ciddi baskı oluşturur bu durum malum.

Bu arada yine İcra İflas Kanunu bu sefer 89 uncu madde uyarınca Banka hesaplarına da haciz işlemi uygulatabiliyorsunuz.

Bir tv parası için koca hesaba bloke koyulur, malum o blokaj koca şirketi maymuna çevirir.



Dostlar biliyorsunuz, Her ne kadar uzaktan eğitim ile Tüketici Hukuku üzerine Mevzuat eğitimi ve sertifikası almış olsam da ben Avukat değilim.

Bu tarz durumlarda gerek heyetimizin Baro ve Ticaret Odası Temsilcisi Avukat Arkadaşlarımdan, Gerekse halen İnternette kendi merakım üzerine yaptığım araştırmalar neticesi olayları size halk dili ile aktarmaya çalışıyorum.

Şimdi bir Avukat dostumuz gelse bunları bu şekilde yazamaz zira bir Değerli Avukatın gelip de burada bir firma veya şirket için ''maymuna Dönerler'' vs gibi ifadelerde bulunabilmesi mümkün değil lakin bizim bu büyük ailemizde biz birbirimizi bildiğimiz için mümkün olan en naif halimizle ancak halk diliyle anlatmaya çalışıyorum bazı konuları.

Bu vesile ile çalışmalarından faydalandığım Kayacı Hukuk Danışmanlık firmasına teşekkürlerimi iletiyorum.

Onlar beni tanımaz ben de onları tanımam fakat geçmişte çok faydalı bir yazılarını okumuştum bu icra konularını araştırırken.

Dostlar Avukatlar dünyasında şunu anladım.

Bir gerçekten bilgi verenler var, Bir de Bilgi veriyormuş gibi yapanlar var :)

Yani Avukat dostumuz anlatıyor ama, yahu altı üstü 3000tl alacağımızın peşindeyiz, Abi bir anlatıyor ki dersin Yüce Divanda adam ipin ucunda oradan almaya çalışıyor :)

Yani diyor ki; ''Gardaş sen hiç uğraşma, gel ben hallederim'' :kas (En doğal hakkıdır, samimi şekilde yazıyorum kesinlikle sataşma yok)

İşte bahsettiğim Kayacı Hukuk Danışmanlık firması konuyu bizim Hilale anlatır gibi tane tane anlatmış zamanında. Ben de sanki bu başarı benimmiş gibi çakma kahramanlık yapmayayım sizlere, kimden öğrendim ise onun adını vereyim istedim :)


Yahu bu yazı güzel oldu, ben bunu ayrı bir başlık ile Tüketici Hakları Başlığımız altına yazayım ki icra işlemleri nasıl ilerliyor vatandaşımız bizim dilimizden de bilgilensin :ok
 
Geri
Üst Alt