Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

C Çevrimdışı

Cakacı

Yeni Üye
1 Ocak 2022
7
33
Bu biraz dayatma olmuş fakat Tüketici Mahkemeleri ve Uzlaşma Komisyonları da insanı yoruyor açıkçası (Sizin konu THH sınırı dışında olduğu için bunu yazdım). Ayrıca Ülkemizde tamir gören ürünlerin tamirli hallerinin ne derece sağlıklı çalışmaya devam edeceği konusu bende hep muammadır :)

Sonuçta hizmet süresi aşımından dolayı da, 6502 madde 8 ve 11 kapsamında da yasal olarak ürünün misli ile değişimini talep etme hakkınız var, bununla uğraşmak isteyip istemeyeceğinize karar vermeniz gerekiyor.

Öte yandan ürünün anakartını değiştirsinler, ürün size gelsin, siz onlara bir şans da vermiş olun, gelen üründe sorun çıkarsa ''Onarım için iyi niyet göstermeme rağmen ürün sorunu devam ediyor'' diye belirtip yine değişim talep etme hakkınız var.
Öncelikle ilginiz ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim adem bey Adem Helvacı Adem Helvacı,
Son olarak, eğer ürünün anakartı değiştirildikten sonra da aynı sorun devam ederse bunun teknik servis tarafından da kabul edilmesi gerekiyor mu yoksa direkt değişim isteyebilir miyim? biliyorsunuz teknik servisler ürünlere sorun yok deyip geri yollayabiliyorlar eğer aynı sorundan dolayı değişim için teknik servis raporu gerekiyorsa süreç bayağı uzayabilir.
 
burak33 Çevrimdışı

burak33 

Yeni Üye
11 Kas 2021
19
36
Rica ederiz, umarız sorununuz en kısa sürede çözülür. Süreci bizimle de paylaşırsanız sevinirim. ☺️
Bu konuda bi güncelleme paylaşayım. Tüketici hakem heyetinden karar çıkmadan, firma para iademi yaptı. Zaten bankamdan da harcama itirazı yapmıştım hizmet almadığıma dair. Yardımlarınız için Adem Helvacı'ya ve İlteriş'e tekrar teşekkür ederim.
 
İlteriş Yılmaz Çevrimdışı

İlteriş Yılmaz 

Süper Üye
18 Eyl 2020
698
Bu konuda bi güncelleme paylaşayım. Tüketici hakem heyetinden karar çıkmadan, firma para iademi yaptı. Zaten bankamdan da harcama itirazı yapmıştım hizmet almadığıma dair. Yardımlarınız için Adem Helvacı'ya ve İlteriş'e tekrar teşekkür ederim.
Harika haber. Konunun sizin lehinize çözümlenmiş olmasına çok mutlu oldum. ☺️
 
armax Çevrimdışı

armax 

Yeni Üye
28 Eyl 2022
19
Adem Helvacı Adem Helvacı Hocam selamlar,

6502 sayılı kanunda 11 Tüketici seçimlik hakları; bunu THH başvururken nasıl yorumlamalıyız

yani tüketici başvuruyu yaparken doğrudan satın aldığı yere değil de üreticiye veya servise başvuru hakkı var mı?

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz

ek olarak;
Satıcı, sattığı malın kusurlu olduğunu bilmese dahî; sattığı maldan sorumludur.

Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, Esas No: 2017/664, Karar No: 2017/573
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı Hocam selamlar,

6502 sayılı kanunda 11 Tüketici seçimlik hakları; bunu THH başvururken nasıl yorumlamalıyız

yani tüketici başvuruyu yaparken doğrudan satın aldığı yere değil de üreticiye veya servise başvuru hakkı var mı?



ek olarak;
Satıcı, sattığı malın kusurlu olduğunu bilmese dahî; sattığı maldan sorumludur.

Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, Esas No: 2017/664, Karar No: 2017/573
Merhaba, burada öncelikle şu sık kullandığımız müteselsil ifadesinin zincirleme olduğunu vurgulayalım zira bazen kafa karışıklığına neden oluyor.
Müteselsil sorumlu demek üretici ithalatçı satıcı fareketmeksizin aslında hepsinin aynı sorumluluk altında olduğunu ifade ediyor.
İşin direkt muhatap kısmı satıcı olduğundan dolayı özelllikle faurayı kesen tarafın da satıcı olması nedeniyle önceliğimiz her zaman için satıcıdan şikayetçi olmaktan yanadır.
Öte yandan üretici kaynaklı sorunlarda satıcının şikayet edilmesi anlamsız da kalabiliyor.
Şöyle örnek vereyim. Zamanında X markasının yetkili bayiliğini yaparken bir buzdolaı kompresörünün normalden daha fazla ses çıkarmasına bağlı olarak tüketici geldi, görüştük. zaten önceden de tanışıyor olduğumuz birisiydi, firmaya durumu ilettik NORMAL dediler, ben de tüketiciye ''Bu kesinlikle normal değil, Hakem Heyetine yazın lütfen'' dedim. Kendisi de tesadüf Kaymakamlıkta başka birimde görevliydi, o dönem raportörler ''Satıcıdan şikayetçi olman lazım'' demiş, hamımefendi demiş ki ''Yahu satıcıdan şikayetçi değilim o sattı, ilgilendi, size gelmemi bile o söyledi'' Raportör arkadaşlar yine ''Satıcıdan şikayetçi olman gerekiyor usul böyle'' deyince hanımefendi bana geldi ''Adem beyciğim, bana böyle söylediler ben şimdi nasıl sizden şikayetçi olabilirim ki?'' dedi. Kendisine hiç huzursuz olmamasını, usul böyle ise o yönde ilerlemesini rica ettim çünkü yasal olarak biliyorum ki o benden şikayetç, olsa dahi ben de yetkili bayiliğini yaptığımfirmaya konuyu aktaracaktım, bana tebligat ulaştı, ben tebligatı aldım firmaya ulaştırdım, firma ürüne değişim yaptı konu kapandı. Haa ne oldu? Gereksiz yere bana 2015 yılının parasıyla 150tl dolayında masraf vs bindi :kiskis

Burada önemli olan husus şu, tüketici haklı ise bu hakkı alabileceği birden fazla nokta olması, zaten siz satıcıdan da şikayetçi olsanız yönetmelik üreticiyi müteselsil sorumlu ilan etmiş durumda :ok

Sorunuzun cevabı ise EVET, satıcı değil direkt olarak ithalatçı/üreticiden şikayetçi olabilirsiniz.
Buradaki sorun ise ithal grubundaki ürünlerde genelde distribütör mantığı oluyor. Satıcı yerine örneğin Philips de şikayetçi olacaksınız diyelim.
Philips marka tv aldınız sorun yaşadınız şikayet edeceksiniz, düz mantık olarak şikayet dilekçenizde PHILIPS TÜRKİYE den şikayetçi oluyorsunuz.
Sorun şu ki ülkemizde Philips TV ler PHILIĞS TÜRKİYE değil TP Vision şirketi sorumluluğuna ve bunu bırakın tüketiciyi komisyon üyelerinin dahi çoğu bilmyor ve PHILIPS TÜRKİYE den savunma istiyor, PT savunmasında ''Muhatap biz değiliz'' diyor ve Husumet Yoksunluğu adı altında dosya RET alıyor, bütün süreç doğru adres için en baştan başlıyor, geçen haftalarca aylarca zaman boşa gidiyor.

Direkt olarak satıcıdan şikayetçi olduğunuz durumlarda tv nin sorumlusu PT mi TPV mi Ahmet mi kezban mı sizi ilgilendiren husus olmuyo ro kısmını satıcı düşünmek zorunda kalıyor.

Tabi yukarıda yazdığım kara senaryo, her markada durum bu şekilde değil.
 
N Çevrimdışı

Nahita

Yeni Üye
11 Kas 2022
38
37
Merhabalar, konu 24 sayfadan oluşuyor elimden geldiğince yaklaşık iki saattir okuyorum daha önce soruldu ve gözümden kaçtı ise affola. Sorum şu şekilde:

Vestel üretimi giriş seviyesi yeni bir tv aldım. Tv de ışık sızması ve azda olsa bulutlanma sorunu var. Bir de ekranın sağ tarafında çerçevenin dibinde 3-4 mm genişliğinde dikey bir gölge var gibi. Bir Hafta oldu tv kurulumu yapılalı ve 24 saat kullanılmamıştır. Ayıplı ürün kapsamında değerlendirilmesi ve misli ile değişimi konusunda rapor tutulmasını isteyeceğim. Örneğin ürüne değişim geldi. Yeni ürün verdiler ve yeni üründe de aynı sorun oldu ya da daha kötüsü( en büyük korkum bu böyle kullanmasam mı diye düşünmüyor değilim :)) oldu. O zaman süreç nasıl işliyor? Bir daha değişim ya da iade talep edebiliyor muyuz?
 
Geri
Üst Alt