Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

burak33 Çevrimdışı

burak33 

Yeni Üye
11 Kas 2021
19
36
Merhaba. Vodafone Her Şey Yanımda pazaryerinden 21 Haziran 2022 tarihinde fritöz satın aldım. Satıcısı Vodafone olarak gözüküyordu ve Xiaomi Türkiye garantisi ibaresi vardı. Gelen ürün Dora İletişim diye bir satıcıdan geldi, Xiaomi Türkiye garantili değil yani. Tüketiciyi yanıltıyorlar. Ve ben ürünü iade etmek için 23 Haziran 2022 tarihinde talep oluşturdum ve 25 Haziran 2022 tarihinde ürün satıcıya ulaştı. İade talebim bugün reddedilmiş ve ürün bana gelmek üzere kargoya verilimiş. Böyle satıcıları insanlara yaymak lazım ki, başkaları da mağdur olmasın. Müşteri hizmetleri ile görüştüm; ürün 2. ele düştüğü için servis raporu almanız lazım vs. diye bana bilgi veriyorlar. Cayma hakkımı kullanıyorum, ne servis raporu diyorum anlatamıyorum. Şimdi tüketici hakem heyetine başvuracağım; ama "Şikayetin Konusu" kısmına düzgün ve mesafeli satış yönetmeliğine vurgu yapan bir yazı yazmak istiyorum. Bu konuda A Adem Helvacı hocam, yardımcı olabilirseniz, çok sevinirim.

mi_airfryer_vodafone_yanimda.jpg


vodafone_yanimda_iade_sureci.jpg
 
Son düzenleme:
R Çevrimdışı

robur 

Aktif Üye
3 Haz 2022
77
44
Kablosuz kulaklık hijyen ürününe girer mi? 15 gün içinde sözleşmeden cayma, iade hakkımız Bluetooth kulaklıklarda geçerli mi?

Maddelere baktığım da kulaklık yok, ama tüm platformlarda tüm online satış mağazaları iade alırken problem yaratmış.
Aldığım ürün sesi cidden tatmin etmedi beklentilerimi karşılamadi iade etmek istiyorum daha birhafta oldu.

Screenshot_20220629_113205.jpg
Kulaklığı Amazon'dan aldıysanız, iade alıyorlar. Hatta birkaç tane kulaklık alıp beğenmediklerini iade eden bile görmüştüm forumlarda. Bu yılın haziran ayında atılmış iki twit buldum bununla ilgili:


resim_2022-07-01_200522464.png



resim_2022-07-01_200607967.png
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Merhaba. Vodafone Her Şey Yanımda pazaryerinden 21 Haziran 2022 tarihinde fritöz satın aldım. Satıcısı Vodafone olarak gözüküyordu ve Xiaomi Türkiye garantisi ibaresi vardı. Gelen ürün Dora İletişim diye bir satıcıdan geldi, Xiaomi Türkiye garantili değil yani. Tüketiciyi yanıltıyorlar. Ve ben ürünü iade etmek için 23 Haziran 2022 tarihinde talep oluşturdum ve 25 Haziran 2022 tarihinde ürün satıcıya ulaştı. İade talebim bugün reddedilmiş ve ürün bana gelmek üzere kargoya verilimiş. Böyle satıcıları insanlara yaymak lazım ki, başkaları da mağdur olmasın. Müşteri hizmetleri ile görüştüm; ürün 2. ele düştüğü için servis raporu almanız lazım vs. diye bana bilgi veriyorlar. Cayma hakkımı kullanıyorum, ne servis raporu diyorum anlatamıyorum. Şimdi tüketici hakem heyetine başvuracağım; ama "Şikayetin Konusu" kısmına düzgün ve mesafeli satış yönetmeliğine vurgu yapan bir yazı yamak istiyorum. Bu konuda A Adem Helvacı hocam, yardımcı olabilirseniz, çok sevinirim.

mi_airfryer_vodafone_yanimda.jpg


vodafone_yanimda_iade_sureci.jpg
Yarın sakin kafa bir örnek yazarım buraya :ok
 
İlteriş Yılmaz Çevrimdışı

İlteriş Yılmaz 

Süper Üye
18 Eyl 2020
698
Adem hocam referans alabileceğim bir örnek var mı acaba cayma hakkının kullandırılmaması ile alakalı?

Firma adı



Firmanızdan almış olduğum ürünlerin satışının iptal edilmesi için On dört (14) günlük cayma süresinin dolmamasına bağlı olarak aşağıda belirttiğim haklarıma dayanarak cayma hakkımı kullanacağımı bildiriyorum. 6502 Sayılı Kanun ''Madde-47-(5) ve Madde 48-(4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.'' Denilmiştir.

Satıştan caydığımı bildirir ödemiş olduğum tutarın iadesini talep ederim. Anılan kanun ve yönetmelik hükmünce satışın iptal edilmesi talebimdir. Talebimin geri çevrilmesi halinde Avukat masrafı ve yargılama ücretleri firmanızca karşılanmak üzere yasal yollardan hakkımı arayacağımı bildiririm.




(Ad.Soyad. tarih, İmza)

Not: Bu yazı iki nüshadır
 
M Çevrimdışı

MselimTR

Yeni Üye
19 Haz 2022
3
33
Merhaba.
Bir sıkıntım var ne yapacağımı bilmiyorum yardımcı olursanız çok mutlu olurum.

16.05.2022 Tarihinde internetten laptop aldım 17.05.2022 tarihinde elime ulaştı fakat daha kendi içinde yüklü gelen windowsu kurarken mavi ekran hatası vermişti yine de sonra kurulumu yaptım bu sefer yine mavi ekran hataları devam etti ve donanımsal problem olduğunu düşünerek ertesi gün yani 18.05.2022 tarihinde aldığım firmaya değişim yapmak için ürünü götürdüm fakat teknik servis raporu gerektiğini söylediler kendileri de teknik servise gönderiyormuş kabul ettim ve arızalı ürün giriş formu oluşturup servise yolladılar fakat teknik servis değişim yapılmasını belirtmeme rağmen mavi ekran hatasını gidermek için format attıklarını ve gerekli testleri yapıp üründe bir sıkıntı görmediklerini söyleyerek ürünü geri yolladı. Ürünü teslim alıp içinde yüklü olan windowsu kurarken yine mavi ekran hatası verdi kurulumu yaptım hiçbir güncelleme driver kurulumu vs. yapmadım ve yine hata aldım sonra windows update ve driver güncellemesi yaparak denemek istedim güncelledim ve sonuç aynı oldu ben de bu sefer mavi ekran hatasının video görüntüsünü almak için kayıt tutmaya başladım ve bir tanesini almayı başarıp usb diske atıp mavi ekran hata kodlarını da bir kağıda yazarak yine ertesi gün aldığım firmaya teknik servise gönderilmek üzere teslim ettim arızalı ürün giriş formuna ikinci defa gönderildiğini mavi ekran hatalarının devam ettiğini değişim istediğimi kağıda hataları yazdığımı ve usb diske video görüntüsü attığımı da belirttim. Şimdi teknik servis sonucunu bekliyorum.

Sorum şu eğer yine değişim yapılmadan veya sorun giderilmeden ürün gönderilirse ne yapmamı tavsiye edersiniz? Ürünün ücreti THH üst sınırını geçiyor tüketici mahkemesine gitmem gerekiyor gitmek zorunda kalırsam kazanabilir miyim? Son olarak ürün hediye kulaklıkla gelmişti açtım az kullandım kutusu duruyor geri isterlerse kullanıldığım için ürün değişimi veya iade almama gibi hakları var mı?

Bu arada satın aldığım firma ve ürünün resmi distribütörü ile yazışmalarım var konuyu onlara da açıklamıştım ilk arızalı ürün giriş formunun fotoğrafını da çekmiştim fakat imzam yok eğer gerekirse ikincisinin imzalı fotoğrafını çekebilirim.

Şimdiden teşekkürler.
A Adem Helvacı, Adem bey sizi rahatsız ediyorum kusuruma bakmayın sorunuma yardım alamamıştım yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
Ürün ikinci defa değişim istediğimi belirterek teknik servise gönderilmişti fakat yine format atılıp testlerinin yapılarak geri gönderildiği ve sorun olmadığı bugün söylendi. Ben artık bunlardan yıldım 23.000TL ödediğim bilgisayarı 2 aydır kullanamıyor teknik servislerle uğraşıyorum. Tüketici mahkemesine gitmekten başka bir yol gözükmüyor. İtopya'nın internet sitesiden aldığım ürünü 14 gün içerisinde değişim isteyerek şubelerine gittiğimde değişim yapılmamıştı servis raporu gerektiği söylenmişti kanunen buna hakları var mı? Mahkemeye gitsem kazanabilir miyim? elimde arızalı ürün giriş formlarının fotoğrafı mevcut formda değişim istediğim ve sorunlar yazılı ayrıca satıcı firma (itopya) ve distribütör firma ile üründe karşılaştığım hataların ve değişim istediğim mail yazışmalarım da mevcut. Mahkeme sürecinin uzun olduğunu biliyorum yine de kanunen haklı durumda isem avukat tutup haklarımı en iyi şekilde kullanmak istiyorum.
Eğer varsa önerilerinizi de dinlemek isterim.
Şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
burak33 Çevrimdışı

burak33 

Yeni Üye
11 Kas 2021
19
36

Firma adı



Firmanızdan almış olduğum ürünlerin satışının iptal edilmesi için On dört (14) günlük cayma süresinin dolmamasına bağlı olarak aşağıda belirttiğim haklarıma dayanarak cayma hakkımı kullanacağımı bildiriyorum. 6502 Sayılı Kanun ''Madde-47-(5) ve Madde 48-(4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.'' Denilmiştir.

Satıştan caydığımı bildirir ödemiş olduğum tutarın iadesini talep ederim. Anılan kanun ve yönetmelik hükmünce satışın iptal edilmesi talebimdir. Talebimin geri çevrilmesi halinde Avukat masrafı ve yargılama ücretleri firmanızca karşılanmak üzere yasal yollardan hakkımı arayacağımı bildiririm.




(Ad.Soyad. tarih, İmza)

Not: Bu yazı iki nüshadır
Çok teşekkür ederim İlteriş Yılmaz İlteriş Yılmaz ve A Adem Helvacı
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
A Adem Helvacı, Adem bey sizi rahatsız ediyorum kusuruma bakmayın sorunuma yardım alamamıştım yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
Ürün ikinci defa değişim istediğimi belirterek teknik servise gönderilmişti fakat yine format atılıp testlerinin yapılarak geri gönderildiği ve sorun olmadığı bugün söylendi. Ben artık bunlardan yıldım 23.000TL ödediğim bilgisayarı 2 aydır kullanamıyor teknik servislerle uğraşıyorum. Tüketici mahkemesine gitmekten başka bir yol gözükmüyor. İtopya'nın internet sitesiden aldığım ürünü 14 gün içerisinde değişim isteyerek şubelerine gittiğimde değişim yapılmamıştı servis raporu gerektiği söylenmişti kanunen buna hakları var mı? Mahkemeye gitsem kazanabilir miyim? elimde arızalı ürün giriş formlarının fotoğrafı mevcut formda değişim istediğim ve sorunlar yazılı ayrıca satıcı firma (itopya) ve distribütör firma ile üründe karşılaştığım hataların ve değişim istediğim mail yazışmalarım da mevcut. Mahkeme sürecinin uzun olduğunu biliyorum yine de kanunen haklı durumda isem avukat tutup haklarımı en iyi şekilde kullanmak istiyorum.
Eğer varsa önerilerinizi de dinlemek isterim.
Şimdiden teşekkürler.
Merhaba; Avukat ile ilerlemeniz sizina dınıza büyük fayda doğurur, avukatınızın ilerleyiş şeklinde haklı olarak kendisinin eksik kalacağı teknik dtaylar için bizler seve seve yardımcı oluruz ancak öncelikle yol haritasının belirlenmesi avukatınıza bağlı olacağı için bizim şimdiden size detay yazmamızın faydası olmaz.

Tüketici Mahkemelerinde konu Hakem Heyetlerinde olduğu gibi ilerlemiyor malumunuz.
 
D Çevrimdışı

dogancagri 

Yeni Üye
7 Tem 2022
1
32
Merhaba Herkese,

Bu saatte uykumu kaçıran bir sorun ile uğraşmaktayım desteğinizi rica ederim.

Hikaye kısmı;
Samsung 55q80r model tv garantisi bittikten 2 ay sonra samsung yazısı çıkıp kapanıyor fişte kaldığı sürece döngüde kalıyor tamamen kullanım dışı kaldı. Servis sorunun kaynağını tam olarak söyleyemiyor 4 kere gelip tek tek 2 anakart bir güç kartı onarım hepsini denediler en son panel değişimi olacak dendi ve tvye ödediğim ücretten fazla rakam istendi hepsi tutanaklarda mevcut.

THH'ne başvurdum öncellikle belirttim:
İleri derecede teknik ve detaylı bir analizi gerektirecek kadar gizli ayıbı bünyesinde barındıran kusurlu cihazın mevcudiyeti hâlinde üreticilerin 818 sayılı Borçlar Kanunu’nun 96. maddesi çerçevesinde ve on yıllık zamanaşımına tabi şekilde sorumluluklarının bulunduğunu, cihaza ödenen ücret göz önüne alındığında beklenen kalitenin sağlanmadığını ve cihazın lüzumlu vasfında ortaya çıkan esaslı kusurun kullanım ömrünü de kısaltması nedeni ile ürün onarımının veya değişiminin ücretsiz yapılmasına mümkün olmaması durumunda ise ücret bedelinin satıcı firmadan faiziyle tahsiline karar verilmesini talep ederim.

818 sayılı Borçlar Kanunu’nun 96. maddesi: "Alacaklı hakkını kısmen veya tamamen istifa edemediği takdirde borçlu kendisine hiç bir kusurun isnat edilemiyeceğini ispat etmedikçe bundan mütevellit zararı tazmine mecburdur."

Ayrıca yine dilekçede emsal olabilecek 12.03.2020 tarihli 2017/650 esas, 2020/301 kararından bahsettim.

Fakat THH tarafıma; 4077 Sayılı Tüketici Yasasının 4/4 maddesi hükmünce "bir mal/hizmet ile ayiba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan/hizmetten sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malin/hizmetin tüketiciye teslim tarihinden itibaren 2 yillik zamanasimina tabidir." şeklinde dönüş yapıp şikayetimin reddine karar vermiştir.

Halbuki 4077 Sayılı Tüketici Yasasının 4/4 maddesi tam olarak aşağıdaki gibidir;
"Bir mal/hizmet ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan/hizmetten sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malin/hizmetin tüketiciye teslim tarihinden itibaren 2 yillik zamanasimina tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz."

Tam olarak burada bilir kişi atamadan sonuçlandırılmasını talihsiz buluyorum.

Özetle;
Yanlış anlaşılmasın hakkımı aramak isteyen bir yazılım mühendisiyim hukukçu değilim ama yakında olacağım sanırım. Gerekli araştırmaları yapıp yaptığım herşeyi en layığı ile anlayıp yapmaya çalışıyorum fakat bu kadar uğraşmamın gerçekten haklı hissettiğim bir konunun sonucunun hüsran olmasını istemiyorum. Sizden bu anlamda itiraz süreci hakkında nasıl yol izlemek gerekir ne gibi sorunlar yaşayabilirim tavsiyeleriniz olursa çok memnun kalacağım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt