Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Az önce operatörü arayıp konuştum, bu mobil ödeme alımlarında geçerli bir sözleşme imiş. Yani mobil hat üzerinden herhangi bir uygulama satın alınması ile ilgili bir sözleşmeymiş. Ben hattımı iptal ettirirsem illaki ceza çıkarmış (onu da sordum hattıma bu günlük 309 TL ceza çıkıyor)
Aslında 1 yıl ve fazlası yapılan her sözleşme iptal edilebilir tazminatsız cezasız.

Ancak firmalar bunu seve seve yapmıyor ve onlar çatırt diye cezayı kesip geçiyor ve sizin hukuk sistemine gidip hakkınızı aramanızı istiyor yani ''Tabi efendim hakkınızı arayın bulun uygulayın o zaman geri veririz'' diyorlar.

Devlet buna izin verdikçe, arkasından tüketiciye hakkını arama hakkı verse ne olur :dry

Neticede bize gelen bu tarz şikayetlerde biz dosyayı tüketici lehine kapatıyoruz ancak tüketici aylarca beklemek ve stres yaşamak zorunda kalıyor.
 
G Çevrimdışı

GökselSaraçoğlu 

DeDe
Aktif Üye
19 Haz 2019
137
57
Aslında 1 yıl ve fazlası yapılan her sözleşme iptal edilebilir tazminatsız cezasız.

Ancak firmalar bunu seve seve yapmıyor ve onlar çatırt diye cezayı kesip geçiyor ve sizin hukuk sistemine gidip hakkınızı aramanızı istiyor yani ''Tabi efendim hakkınızı arayın bulun uygulayın o zaman geri veririz'' diyorlar.

Devlet buna izin verdikçe, arkasından tüketiciye hakkını arama hakkı verse ne olur :dry

Neticede bize gelen bu tarz şikayetlerde biz dosyayı tüketici lehine kapatıyoruz ancak tüketici aylarca beklemek ve stres yaşamak zorunda kalıyor.
A Adem Helvacı Bey, sözleşmem 1 yılı geçmiş olsaydı inanın saniye beklemezdim. Sonunda da faiziyle ödediğimi geri alırdım, bir de rezil ederdim her platformda. Ama gel gör ki 1 yılı doldurmadım maalesef :gul
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
A Adem Helvacı Bey, sözleşmem 1 yılı geçmiş olsaydı inanın saniye beklemezdim. Sonunda da faiziyle ödediğimi geri alırdım, bir de rezil ederdim her platformda. Ama gel gör ki 1 yılı doldurmadım maalesef :gul
Doldrumanız gerekmiyor. Sözleşmeyi 1 yıl yapmış olmanız yeterli, Ama 10 aylık sözleşme olsaydı olmazdı. 11 ay 25 günlük sözleşme olsaydı olmazdı, fakat yönetmelik diyor ki 1 yıl ve üstünde yapılan her sözleşmeden geri dönülebilir.

Bakınız 6502 Sayılı TKHK Madde 52-4

Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.

Burada temel sorun şu, bu öakal firmalar bu sefer savunmalarında, ''Yahu babuş biz cayma bedeli demedik ki, makinelerin hayatının kayma bedeli dedik'' diye kıvırıyorlar :)

Yani yönetmeliğin ''hiçbir isim altında'' diye bir tanımlama ile düzeltilmesi gerekiyor.
 
G Çevrimdışı

GökselSaraçoğlu 

DeDe
Aktif Üye
19 Haz 2019
137
57
Doldrumanız gerekmiyor. Sözleşmeyi 1 yıl yapmış olmanız yeterli, Ama 10 aylık sözleşme olsaydı olmazdı. 11 ay 25 günlük sözleşme olsaydı olmazdı, fakat yönetmelik diyor ki 1 yıl ve üstünde yapılan her sözleşmeden geri dönülebilir.

Bakınız 6502 Sayılı TKHK Madde 52-4

Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.

Burada temel sorun şu, bu öakal firmalar bu sefer savunmalarında, ''Yahu babuş biz cayma bedeli demedik ki, makinelerin hayatının kayma bedeli dedik'' diye kıvırıyorlar :)

Yani yönetmeliğin ''hiçbir isim altında'' diye bir tanımlama ile düzeltilmesi gerekiyor.
A Adem Helvacı bey, şimdi feshetmek için hangi yoldan gideyim. operatöre ne yollamam gerekiyor? Sırf inat için değiştireceğim bu operatörü. İsterseniz whatsapp uygulamasından size ulaşayım. Beni yönlendirirseniz memnun olurum.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
A Adem Helvacı bey, şimdi feshetmek için hangi yoldan gideyim. operatöre ne yollamam gerekiyor? Sırf inat için değiştireceğim bu operatörü. İsterseniz whatsapp uygulamasından size ulaşayım. Beni yönlendirirseniz memnun olurum.
Sistem süreç gayet basit. Önce firmaya ilgisi yasa maddesi gereği sözleşmeden dönme hakkınızı kendi gerekçeleriniz ile birlikte YAZILI olarak iletin, talebinizin reddi halinde konuyu Hakem heyetine taşıyacağınızı ve kendilerine bu yazılı talebi ilettiğiniz tarihten itibaren yansıtılacak olası cezanın yasal faizi olan %9 u ile iadesi için şikayette bulunacağınızı aktarın. Kendilerinden gelen cevabı (ki reddedecekler muhtemelen) olduğuı gibi delil olarak çıktı alın, dilekçenizle birlikte yaladığınız süreci anlatıp hakem heyetine konuyu iletin olay bu kadar basit.
 
G Çevrimdışı

GökselSaraçoğlu 

DeDe
Aktif Üye
19 Haz 2019
137
57
Sistem süreç gayet basit. Önce firmaya ilgisi yasa maddesi gereği sözleşmeden dönme hakkınızı kendi gerekçeleriniz ile birlikte YAZILI olarak iletin, talebinizin reddi halinde konuyu Hakem heyetine taşıyacağınızı ve kendilerine bu yazılı talebi ilettiğiniz tarihten itibaren yansıtılacak olası cezanın yasal faizi olan %9 u ile iadesi için şikayette bulunacağınızı aktarın. Kendilerinden gelen cevabı (ki reddedecekler muhtemelen) olduğuı gibi delil olarak çıktı alın, dilekçenizle birlikte yaladığınız süreci anlatıp hakem heyetine konuyu iletin olay bu kadar basit.
teşekkür ederim ☺️
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Doldrumanız gerekmiyor. Sözleşmeyi 1 yıl yapmış olmanız yeterli, Ama 10 aylık sözleşme olsaydı olmazdı. 11 ay 25 günlük sözleşme olsaydı olmazdı, fakat yönetmelik diyor ki 1 yıl ve üstünde yapılan her sözleşmeden geri dönülebilir.

Bakınız 6502 Sayılı TKHK Madde 52-4

Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.

Burada temel sorun şu, bu öakal firmalar bu sefer savunmalarında, ''Yahu babuş biz cayma bedeli demedik ki, makinelerin hayatının kayma bedeli dedik'' diye kıvırıyorlar :)

Yani yönetmeliğin ''hiçbir isim altında'' diye bir tanımlama ile düzeltilmesi gerekiyor.
Ben hakem heyetine sordum iptal edebilirsin ceza ödemezsin ama yapılan indirimleri ödersin gibi bir cevap aldım.

Firmalarda ceza değil yapılan indirim tutarını tahsil ediyoruz kalan aylar yada kulanım süresi hangisi düşükse onu ödersin bilgi verildi yapılan indirimler tüketiciden tahsil ediliyorsa liste fiyatı 361 TL 243 TL indirim yaptık..

118 TL ödeyeceksin iptal etmek istersen 243 TL ay başı indirim bedelini ödeyeceksin soygun bu başka birşey değil. 361 TL olan paket nasıl 243 TL indirim yapıyorsun bu fiyatları devlet denetlemeli devletin belirlediği fiyat üzerinden indirim yapılmalı belirli tavan fiyatı olmalı yapılan indirim çok abartılı fiyatta çok yüksek..

önce şişir fiyatı şişirdiğin fiyattan 3 te 2 indirim yap devletimizde bunlara göz yumuyor dolandırıcı bunlar..


tt.png
 
G Çevrimdışı

GökselSaraçoğlu 

DeDe
Aktif Üye
19 Haz 2019
137
57
Ben hakem heyetine sordum iptal edebilirsin ceza ödemezsin ama yapılan indirimleri ödersin gibi bir cevap aldım.

Firmalarda ceza değil yapılan indirim tutarını tahsil ediyoruz kalan aylar yada kulanım süresi hangisi düşükse onu ödersin bilgi verildi yapılan indirimler tüketiciden tahsil ediliyorsa liste fiyatı 361 TL 243 TL indirim yaptık..

118 TL ödeyeceksin iptal etmek istersen 243 TL ay başı indirim bedelini ödeyeceksin soygun bu başka birşey değil. 361 TL olan paket nasıl 243 TL indirim yapıyorsun bu fiyatları devlet denetlemeli devletin belirlediği fiyat üzerinden indirim yapılmalı belirli tavan fiyatı olmalı yapılan indirim çok abartılı fiyatta çok yüksek..

önce şişir fiyatı şişirdiğin fiyattan 3 te 2 indirim yap devletimizde bunlara göz yumuyor dolandırıcı bunlar..


tt.png
Aslında bu bana saçma geliyor. Şimdi bir malı veya hizmeti sana pazarlıyorlar, indirimli veya bindirimli, farketmez. Sen o malı veya hizmeti o andaki fiyatından alıyorsun, yani o andaki fiyatı senin için önemli. O yüzden vazgeçtiğinde, satıcı biz bunu aslında şu fiyattan veriyorduk ama size indirim uyguladık, aradaki farkı vermelisin gibi dayatma yapmamalı/yapamamalı.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Aslında bu bana saçma geliyor. Şimdi bir malı veya hizmeti sana pazarlıyorlar, indirimli veya bindirimli, farketmez. Sen o malı veya hizmeti o andaki fiyatından alıyorsun, yani o andaki fiyatı senin için önemli. O yüzden vazgeçtiğinde, satıcı biz bunu aslında şu fiyattan veriyorduk ama size indirim uyguladık, aradaki farkı vermelisin gibi dayatma yapmamalı/yapamamalı.
Firma yaptığı indirimi alsın kampanya yapıyor ama 180 TL Taahhüt verirsen 130 TL gibi makul olmalı..

Liste fiyatı üzerinden kampanya adı altında %30'dan fazla indirim yapılamaz hükmü olmalı o zaman liste fiyatını düşük tutacaklar.

liste fiyatı üzerinden %70 indirim yapmışlar sözde indirim diye birşey yok ortada bindirim var.

Bu liste fiyatlarını devlet denetlemeli internet zorunlu ihtiyaç ama belirli bir fiyatı yok kafalarına göre takılıyorlar..

Kurgu basit öyle yada böyle vatandaşın cebindeki parayı alma olayı bunlara göz yumuluyor..
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Değişim ürünü kırık çıktı servis geri götürdü. Müşteri hizmetlerini arayıp para iadesi istedim. Vestel’den midem bulandı.
Yazık olmuş.

Ben bu BÜYÜK gibi görünen firmaların yerinde olsam bu tarz dağıtımları kendi lojistik ağımla yaparım.
Kargo ve kargocuların bıkmışlığının ceremesini memleket olarak çekiyoruz ne yazık ki.
 
Reset Çevrimdışı

Reset

Aktif Üye
20 Nis 2022
69
48
Abiler selam.
Bir şey sormak istiyorum

Bir makinamın THH kararıyla ücret iadesi onaylandı. Fatura bedeli ödenecek. Fakat şöyle bir sorun var. Ben makinayı aldığımda 6999 liraydı, şimdi makina 9999 lira. Süreç boyunca 5-6 ay geçti ve haliyle fiyatlar arttı. Fatura bedelim olan 6999 lira bana ödenecek. Ben de gidip başka bir makina alacağım. Ama makinanın fiyatı arttığı için benim ödeyeceğim para da artık 9999 lira oldu. Aradaki 3000 lira zararımın tazmin edilmesini istiyorum.

Şimdi ben bu aradaki 3000 lira farkı almak için THH kararına itiraz edip mahkemeye başvurmam gerekiyormuş. Bunu yapsam mı bilemedim, Kaç ay sürer, karar onaylanır mı, bununla uğraşmaya değer mi? Ne dersiniz ?
 
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Merhabalar bir sorum olacakti iki yıla yaklaşan arçelik buzdolabım var, bu buzdolabı son 2-3 ay içinde iki kere derin dondurucu kısmında buzlanma oldu. Bir ay ara ile gelen iki teknisyen de benzer şekilde sıcak su ile buzu çözüp gittiler sadece. Bu bir çözüm değil her ay bu sorun yenileniyor ben garanti bittikten sonra bu buzdolabı elimde kalır, kusurlu bir ürün ve ben artık tamir değil değişim istiyorum nasıl bir yol izlemem lazım? Tekrar teknisyen çağırıp onlara mi ileteyim ne yapayım.
 
C Çevrimdışı

canerx

Yeni Üye
31 Mar 2022
30
32
Merhabalar bir sorum olacakti iki yıla yaklaşan arçelik buzdolabım var, bu buzdolabı son 2-3 ay içinde iki kere derin dondurucu kısmında buzlanma oldu. Bir ay ara ile gelen iki teknisyen de benzer şekilde sıcak su ile buzu çözüp gittiler sadece. Bu bir çözüm değil her ay bu sorun yenileniyor ben garanti bittikten sonra bu buzdolabı elimde kalır, kusurlu bir ürün ve ben artık tamir değil değişim istiyorum nasıl bir yol izlemem lazım? Tekrar teknisyen çağırıp onlara mi ileteyim ne yapayım.
Servis yardımcı olmuyorsa THH başvurup çözebilirsiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt