Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Servis yardımcı olmuyorsa THH başvurup çözebilirsiniz.
Sormak istediğim üçüncü kez servisi çağırıp tamir yerine değişim mi isteyeceğim. %100 kabul etmeyecekler hakem heyetine gidecek o zaman arçeliği mi şikayet edeceğim aldığım mağazayı mi?
 
canerx Çevrimdışı

canerx

Yeni Üye
31 Mar 2022
30
32
Sormak istediğim üçüncü kez servisi çağırıp tamir yerine değişim mi isteyeceğim. %100 kabul etmeyecekler hakem heyetine gidecek o zaman arçeliği mi şikayet edeceğim aldığım mağazayı mi?
Arçeliği edeceksiniz diye biliyorum.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Sormak istediğim üçüncü kez servisi çağırıp tamir yerine değişim mi isteyeceğim. %100 kabul etmeyecekler hakem heyetine gidecek o zaman arçeliği mi şikayet edeceğim aldığım mağazayı mi?
Sakın reddedilir satın aldığınız mağazayı şikayet edeceksiniz size kim fatura kestiyse o satıcıyı şikayet edin.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Abiler selam.
Bir şey sormak istiyorum

Bir makinamın THH kararıyla ücret iadesi onaylandı. Fatura bedeli ödenecek. Fakat şöyle bir sorun var. Ben makinayı aldığımda 6999 liraydı, şimdi makina 9999 lira. Süreç boyunca 5-6 ay geçti ve haliyle fiyatlar arttı. Fatura bedelim olan 6999 lira bana ödenecek. Ben de gidip başka bir makina alacağım. Ama makinanın fiyatı arttığı için benim ödeyeceğim para da artık 9999 lira oldu. Aradaki 3000 lira zararımın tazmin edilmesini istiyorum.

Şimdi ben bu aradaki 3000 lira farkı almak için THH kararına itiraz edip mahkemeye başvurmam gerekiyormuş. Bunu yapsam mı bilemedim, Kaç ay sürer, karar onaylanır mı, bununla uğraşmaya değer mi? Ne dersiniz ?
Faturada ne yazyorsa onu iade alma hakkınız var şikayet ederken değişim yada en yüksek nakit avnas faizi ile,
para iadesi talep edebilirdiniz o aşama geride kalmış fatura tutarı ne ise onu iade alacaksınız.

Kanunen hak arayamazsınız artık tüketici mahkemesine giderseniz masraflar size ait eliniz boş kalırsınız.

Fatura tıutarını almaktan başka çareniz yok firmanın canını yakmak istiyorsanız icra yolu ile tahsil edin..

İcra dosya masrafı ödettirin firmaya..
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Abiler selam.
Bir şey sormak istiyorum

Bir makinamın THH kararıyla ücret iadesi onaylandı. Fatura bedeli ödenecek. Fakat şöyle bir sorun var. Ben makinayı aldığımda 6999 liraydı, şimdi makina 9999 lira. Süreç boyunca 5-6 ay geçti ve haliyle fiyatlar arttı. Fatura bedelim olan 6999 lira bana ödenecek. Ben de gidip başka bir makina alacağım. Ama makinanın fiyatı arttığı için benim ödeyeceğim para da artık 9999 lira oldu. Aradaki 3000 lira zararımın tazmin edilmesini istiyorum.

Şimdi ben bu aradaki 3000 lira farkı almak için THH kararına itiraz edip mahkemeye başvurmam gerekiyormuş. Bunu yapsam mı bilemedim, Kaç ay sürer, karar onaylanır mı, bununla uğraşmaya değer mi? Ne dersiniz ?
Ayıplı Mallar 6502 madde 8 ile 12 arasında belirlenmiştir
8 de ayıplı mal tanımı
9 da Ayıplı maldan sorumluluk
10 da İspat yükü
11 de Seçimlik hakları
12 de ise zamanaşımı konuları düzenlenmiştir

6098 sayılı Kanunda TAZMİNAT kavramı esas olarak HAKSIZ FİİLLERDEN DOĞAN BORÇ İLİŞKİLERİ başlığı altında düzenlenmiş olmakla birlikte adı geçen kanunun 114 üncü maddesinde haksız fiil sorumluluğuna ilişkin hükümlerin kıyas yolu ile sözleşmeye aykırılık hallerine deuygulanacağı hüküm altına alınmıştır.

Bu bağlamda HAKSIZ FİİLLERDEN DOĞAN BORÇ İLİŞKİLERİ ve dolayısıyla maddi manevi tazminat talebine ilişkin temel hükümler 6098 sayılı kanunun 49 ila 76 ıncı maddelerinde düzenlenmiştir.

Yalnız bu talepte bulunacaksanız İSPAT YÜKÜ kısmına değinmek gerekecek zira karşı tarafın ispat ile ilgili yükümlülükleri olduğuı gibi sizin de yükümlülükleriniz mevcut.

1- Uğramış olduğunuz zararı
2- Satıcının ayıplı mal veya hizmet sunduğunu
3- Satıcının ayıplı mal satmada veya sağlayıcının ayıplı hizmet sunmada kusurlu olduğunu
4- Uğramış olduğunuz zarar ile satılan ayıplı mal veya sunulan ayıplı hizmet arasında illiyet bağı bulunduğunu

İspatlama yükümlülüğü size aittir.


Diğer taraftan satıcı veya sağlayıcının yine 6098 sayılı kanun'un ilgili hükümleri uyarınca söz konusu zarardan sorumlu olmadığını veya zararın tüketicinin fiili nedeniyle artmış olduğunu ispatlama hakkı saklıdır.

Öte yandan şunu da hatırlatmakta fayda var.

Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin ''Kararın Niteliği ve Kapsamı'' başlıklı 22 inci maddesi uyarınca heyetler uyuşmazlıkla ilgili karar verirken tarafların talepleriyle bağlıdır. Heyetlerin görev sınırlarının belirlenmesi amacıyla uyuşmazlık miktarları da 6502 Sayılı TKHK ''Başvuru '' başlıklı 68 inci maddesi uyarında ''Tüketiciler tarafından maddi manevi tazminat talep edilebilecek durumlarda söz konusu talebin ''verilebilecek en yüksek tazminat'' şeklinde yoruma açık şekilde değil AÇIK VE NET olarak belirtilmesi gerekir.
 
M Çevrimdışı

MselimTR

Yeni Üye
19 Haz 2022
3
33
Merhaba.
Bir sıkıntım var ne yapacağımı bilmiyorum yardımcı olursanız çok mutlu olurum.

16.05.2022 Tarihinde internetten laptop aldım 17.05.2022 tarihinde elime ulaştı fakat daha kendi içinde yüklü gelen windowsu kurarken mavi ekran hatası vermişti yine de sonra kurulumu yaptım bu sefer yine mavi ekran hataları devam etti ve donanımsal problem olduğunu düşünerek ertesi gün yani 18.05.2022 tarihinde aldığım firmaya değişim yapmak için ürünü götürdüm fakat teknik servis raporu gerektiğini söylediler kendileri de teknik servise gönderiyormuş kabul ettim ve arızalı ürün giriş formu oluşturup servise yolladılar fakat teknik servis değişim yapılmasını belirtmeme rağmen mavi ekran hatasını gidermek için format attıklarını ve gerekli testleri yapıp üründe bir sıkıntı görmediklerini söyleyerek ürünü geri yolladı. Ürünü teslim alıp içinde yüklü olan windowsu kurarken yine mavi ekran hatası verdi kurulumu yaptım hiçbir güncelleme driver kurulumu vs. yapmadım ve yine hata aldım sonra windows update ve driver güncellemesi yaparak denemek istedim güncelledim ve sonuç aynı oldu ben de bu sefer mavi ekran hatasının video görüntüsünü almak için kayıt tutmaya başladım ve bir tanesini almayı başarıp usb diske atıp mavi ekran hata kodlarını da bir kağıda yazarak yine ertesi gün aldığım firmaya teknik servise gönderilmek üzere teslim ettim arızalı ürün giriş formuna ikinci defa gönderildiğini mavi ekran hatalarının devam ettiğini değişim istediğimi kağıda hataları yazdığımı ve usb diske video görüntüsü attığımı da belirttim. Şimdi teknik servis sonucunu bekliyorum.

Sorum şu eğer yine değişim yapılmadan veya sorun giderilmeden ürün gönderilirse ne yapmamı tavsiye edersiniz? Ürünün ücreti THH üst sınırını geçiyor tüketici mahkemesine gitmem gerekiyor gitmek zorunda kalırsam kazanabilir miyim? Son olarak ürün hediye kulaklıkla gelmişti açtım az kullandım kutusu duruyor geri isterlerse kullanıldığım için ürün değişimi veya iade almama gibi hakları var mı?

Bu arada satın aldığım firma ve ürünün resmi distribütörü ile yazışmalarım var konuyu onlara da açıklamıştım ilk arızalı ürün giriş formunun fotoğrafını da çekmiştim fakat imzam yok eğer gerekirse ikincisinin imzalı fotoğrafını çekebilirim.

Şimdiden teşekkürler.
 
D Çevrimdışı

Daquied

Yeni Üye
28 Haz 2022
9
33
Hocam bununla ilgili malın ücretini ben ödedim ben kullanıyorum fatura başkasının adına olduğu, ürün teslimi adıma yapıldığı evrakla başvurmama rağmen hakem heyeti başvurumu olumsuz buldu ve sonuç alamadım. Üzerinden de bir buçuk sene geçti tekrar gündeme getiremem sanırım hem itiraz süresi hemde garanti süresi vs dolmuş oldu.

Ürün mobilya, yine de bir aksiyon alabilir miyim?
 
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Kablosuz kulaklık hijyen ürününe girer mi? 15 gün içinde sözleşmeden cayma, iade hakkımız Bluetooth kulaklıklarda geçerli mi?

Maddelere baktığım da kulaklık yok, ama tüm platformlarda tüm online satış mağazaları iade alırken problem yaratmış.
Aldığım ürün sesi cidden tatmin etmedi beklentilerimi karşılamadi iade etmek istiyorum daha birhafta oldu.


Screenshot_20220629_113205.jpg
 
S Çevrimdışı

Sevinty74

Yeni Üye
8 May 2018
1
Adem Helvacı Adem Helvacı,

Adem bey merhaba. Garanti bitmesine 6 ay kala Grundig GCU 9800 s 100 hz tv,im calisirken görüntüsü gitti.ses var görüntü yok, servis geldiğinde tv,nin ledleri sağlam panelinde sorun var fabrikaya gondericegiz orada tamir edilecek dedi.fabrika 10 gun sonra tv,nizin modeli uretilmedigi icin tamiri mümkün değil size PARİS GFU 8965 B ürününü sevk edeceğiz diye mesaj atti.musteri hizmetlerini aradım kendilerine benim tv,im 100 hz onerdiginiz tv 50 hz kabul etmiyorum.bu tv,ye 10 sene yedek parca saglamak zorundasiniz dedim.1gun sonra bir üst modeli MİAMİ GGU 9765 A ürününü onerdiler.onlara benim tv,mi tamir edin edemiyorsaniz 100 hz panelli tv verin,onlarda oled verebileceklerini ama 12.600 gibi fark istediler.THH başvurusu dilekçe,si için nasil bir yol izlemeliyim.biraz uzun oldu kusura bakmayın. yardimci olabilecek herkese simdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Adem Helvacı Adem Helvacı,

Adem bey merhaba. Garanti bitmesine 6 ay kala Grundig GCU 9800 s 100 hz tv,im calisirken görüntüsü gitti.ses var görüntü yok, servis geldiğinde tv,nin ledleri sağlam panelinde sorun var fabrikaya gondericegiz orada tamir edilecek dedi.fabrika 10 gun sonra tv,nizin modeli uretilmedigi icin tamiri mümkün değil size PARİS GFU 8965 B ürününü sevk edeceğiz diye mesaj atti.musteri hizmetlerini aradım kendilerine benim tv,im 100 hz onerdiginiz tv 50 hz kabul etmiyorum.bu tv,ye 10 sene yedek parca saglamak zorundasiniz dedim.1gun sonra bir üst modeli MİAMİ GGU 9765 A ürününü onerdiler.onlara benim tv,mi tamir edin edemiyorsaniz 100 hz panelli tv verin,onlarda oled verebileceklerini ama 12.600 gibi fark istediler.THH başvurusu dilekçe,si için nasil bir yol izlemeliyim.biraz uzun oldu kusura bakmayın. yardimci olabilecek herkese simdiden teşekkürler.
Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı,

Adem bey merhaba. Garanti bitmesine 6 ay kala Grundig GCU 9800 s 100 hz tv,im calisirken görüntüsü gitti.ses var görüntü yok, servis geldiğinde tv,nin ledleri sağlam panelinde sorun var fabrikaya gondericegiz orada tamir edilecek dedi.fabrika 10 gun sonra tv,nizin modeli uretilmedigi icin tamiri mümkün değil size PARİS GFU 8965 B ürününü sevk edeceğiz diye mesaj atti.musteri hizmetlerini aradım kendilerine benim tv,im 100 hz onerdiginiz tv 50 hz kabul etmiyorum.bu tv,ye 10 sene yedek parca saglamak zorundasiniz dedim.1gun sonra bir üst modeli MİAMİ GGU 9765 A ürününü onerdiler.onlara benim tv,mi tamir edin edemiyorsaniz 100 hz panelli tv verin,onlarda oled verebileceklerini ama 12.600 gibi fark istediler.THH başvurusu dilekçe,si için nasil bir yol izlemeliyim.biraz uzun oldu kusura bakmayın. yardimci olabilecek herkese simdiden teşekkürler.
Merhaba; Yasa bu konuda gayet açık. Güzel sözler, süslü kelimeler, afili isimlendirilmiş YENİ adı altında ancak emsal olmayan model önermeler bu firmaların her zaman uyguladığı taktiklerdendir. Kabul etme zorunluluğunuz olmadığını siz de biliyorsunuz.

Yine uygulanan taktiklerden birisi de heyet karar vermiş olmasına rağmen ''Bunun üretimi yok, kararı uygulamıyoruz paranızı iade edeceğiz'' dayatması oluyor ki bunu da tüketiciler kabul etmek zorunda değiller. Bu durumda da izlenmesi gereken yol belli olsa da, ne yazıkki uzun ve çetrefilli olması nedeniyle elimdeki örnek bir uygulanmayan karar ile birlikte 1 Temmuz tarihindeki önceden planlanmış toplantımızda baro temsilcisi avukat arkadaşımıza konuyu danışacağım.

Sİzin dilekçenizde öncelikle üstünde durmanız gereken husus ise malın ayıpsız misli ile değişimi kararının verilmesi talebinize ilaveten teknik farklılıkların göz önünde bulundurulması ve zamanında var olan ancak bugün PAHALI olduğu için üretilmeyen bir ürünün ayıpsız misli talebinizde önerilecek olan emsal ürünün ÜCRET FARKSIZ DEĞİŞİMİ yöndeki kısmın mutlaka vurgulanması talebinizi de dile getirmelisiniz.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Kablosuz kulaklık hijyen ürününe girer mi? 15 gün içinde sözleşmeden cayma, iade hakkımız Bluetooth kulaklıklarda geçerli mi?

Maddelere baktığım da kulaklık yok, ama tüm platformlarda tüm online satış mağazaları iade alırken problem yaratmış.
Aldığım ürün sesi cidden tatmin etmedi beklentilerimi karşılamadi iade etmek istiyorum daha birhafta oldu.


Screenshot_20220629_113205.jpg
Kablolu, kablosuz, kulak içi, kulak üstü bütün kulaklıklar hijyen grubunda değerlendirilir ve cayma hakkı istisnaları kapsamında iadesi mümkün değildir.

NOT: Firmalar kendi inisiyatifleri ile iade alıyor olsalar da sağlıklı bir uygulama değildir.
 
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Kablolu, kablosuz, kulak içi, kulak üstü bütün kulaklıklar hijyen grubunda değerlendirilir ve cayma hakkı istisnaları kapsamında iadesi mümkün değildir.

NOT: Firmalar kendi inisiyatifleri ile iade alıyor olsalar da sağlıklı bir uygulama değildir.
Teşekkür ederim. Sesi çok az servisin insafına kaldım artık 😅
 
Geri
Üst Alt