Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Müşteki Müşteki konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Dün bu konuyu istişare ettik ancak ben görüşlerimi yazmadan evvel sizin de fikirlerinizi öğrenmek isterim :)
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Kıymetsiz fikirlerimi elbette paylaşmak isterim. burak33 burak33 Beyefendi'nin yaşadığı problemden bahsediyoruz değil mi?
Hocam neden kıymetsiz olsun 🧐
Aksine fikirlerine çok önem verdiğim birisi olmanız nedeniyle sizi konuya davet ettim :)


Burak bey ve linkteki konu :ok
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
415
Hocam neden kıymetsiz olsun 🧐
Aksine fikirlerine çok önem verdiğim birisi olmanız nedeniyle sizi konuya davet ettim :)


Burak bey ve linkteki konu :ok
Beni onure ettiniz var olunuz Adem Helvacı Adem Helvacı Bey :)

Distribütör ürünü ülkeye getirir, garanti ve onarım mecralarını belirtir ve sonra bayiler yoluyla veya direkt kendi eliyle emtiasını pazarlar. Xiomi Türkiye garantili bir ürünü Adem Helvacı da satabilir, Müşteki de. Bu durum ürünün garantisine bir halel getirmez. Ürün ülkeye yasal yollarla girmişse, geçerli bir faturası varsa her türlü garanti hakkından faydalanır. Dolayısıyla somut olayda iadeyi gerektirecek herhangi bir unsura rastlayamadım. Eksik veya yanlış anladığım bir detay varsa bilahare ele alabiliriz.

Mutlu bayramlar dilerim :)
 
R Çevrimdışı

robur 

Aktif Üye
3 Haz 2022
77
44
İyi akşamlar dilerim. Satın aldığımız tv kutusunu ne kadar süreyle saklamalıyız? Kusurlu/ayıplı ürünlerin iadesi için 6 ay süremiz var bildiğim kadarıyla, ama bu süre zarfında kocaman televizyon kutusunu saklamak gerekli midir?
 
M Çevrimdışı

MselimTR

Yeni Üye
19 Haz 2022
3
33
Merhaba; Avukat ile ilerlemeniz sizina dınıza büyük fayda doğurur, avukatınızın ilerleyiş şeklinde haklı olarak kendisinin eksik kalacağı teknik dtaylar için bizler seve seve yardımcı oluruz ancak öncelikle yol haritasının belirlenmesi avukatınıza bağlı olacağı için bizim şimdiden size detay yazmamızın faydası olmaz.

Tüketici Mahkemelerinde konu Hakem Heyetlerinde olduğu gibi ilerlemiyor malumun

Merhaba; Avukat ile ilerlemeniz sizina dınıza büyük fayda doğurur, avukatınızın ilerleyiş şeklinde haklı olarak kendisinin eksik kalacağı teknik dtaylar için bizler seve seve yardımcı oluruz ancak öncelikle yol haritasının belirlenmesi avukatınıza bağlı olacağı için bizim şimdiden size detay yazmamızın faydası olmaz.

Tüketici Mahkemelerinde konu Hakem Heyetlerinde olduğu gibi ilerlemiyor malumunuz.
Anladım. İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim adem bey çok sağolun. 😊
 
C Çevrimdışı

Cakacı

Yeni Üye
1 Ocak 2022
7
33
Merhabalar.

yaklaşık 3 aylık dizüstü bilgisayarımı kapanmalar yeniden başlatmalar vs. gibi sorunlar yaşadığım için 7 Temmuzda garantiden sorumlu gözüken firmanın teknik servisine değişim istediğimi söyleyerek verdim verdiğim yer distribütör firmanın teknik servisi oluyor galiba bana dış servise yani farklı bir teknik servise gönderileceğini söylediler. Daha sonra firmadan, kurban bayramı dolayısıyla 13 Temmuz'da dış servise teslim ettiklerine ve problemin incelenerek testlerin yapılacağına dair mail gelmişti yani sürecin 13 Temmuz'dan itibaren başladığını düşünüyorum 15 Temmuz resmi tatil olduğu için saymıyorum Cumartesi günlerini de iş günü olarak saydığımızda 6 Ağustos 2022 tarihinde 20 iş günü dolmuş oluyor diye hesapladım yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Distribütör firmaya çarşamba günü yani 03.08.2022 tarihinde ürünün ne durumda olduğunu sormak için mail attım bana cuma günü dönüş yapıldı ve dış servisten ürünün durumu hakkında bilgi talep ettiklerini kendilerine ise cevap olarak belirtilen sorundan dolayı anakart siparişi verildiğini söylediler. Bana sormadan 3 aylık ürünün anakartını değiştirecekler üstüne 20 iş günü de geçti ayrıca tamir süresi 10 iş günün geçtiği durumlarda benzer özelliklere sahip ürün vermeleri gerekiyordu onu da vermediler. Ben değişim yapılmasını bu yüzden de değişim raporu istediğimi kendilerine belirtmiştim ama ya distribütör firmanın teknik servisi kaydı alırken bunu umursamadı dış servise belirtmedi ya da dış servis ürünü tamire zorluyor. Şu an satıcı firmada aynı üründen 2 tane kaldığı gözüküyor üst modeli de yok muhtemelen kısa zamanda stokta ürün kalmayacağı için değişim yapma şansım da kalmayacak. Ürünü kapmanyalı fiyattan almıştım hem bu hem de dolar kurundaki artış yüzünden muadil ürünlerin fiyatı fatura ücretinin iki katına çıkmış durumda bu yüzden benden ek ücret isteyeceklerdir ama şu an bunu karşılamam mümkün olmadığından para iadesine mecbur kalabilirim. Bu arada ürünün fiyatı THH üst sınırını geçiyor. Sizce ne yapmalıyım öneriniz nelerdir. Adem bey Adem Helvacı Adem Helvacı, yardımcı olursanız çok mutlu olur duacınız olurum.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhabalar.

yaklaşık 3 aylık dizüstü bilgisayarımı kapanmalar yeniden başlatmalar vs. gibi sorunlar yaşadığım için 7 Temmuzda garantiden sorumlu gözüken firmanın teknik servisine değişim istediğimi söyleyerek verdim verdiğim yer distribütör firmanın teknik servisi oluyor galiba bana dış servise yani farklı bir teknik servise gönderileceğini söylediler. Daha sonra firmadan, kurban bayramı dolayısıyla 13 Temmuz'da dış servise teslim ettiklerine ve problemin incelenerek testlerin yapılacağına dair mail gelmişti yani sürecin 13 Temmuz'dan itibaren başladığını düşünüyorum 15 Temmuz resmi tatil olduğu için saymıyorum Cumartesi günlerini de iş günü olarak saydığımızda 6 Ağustos 2022 tarihinde 20 iş günü dolmuş oluyor diye hesapladım yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Distribütör firmaya çarşamba günü yani 03.08.2022 tarihinde ürünün ne durumda olduğunu sormak için mail attım bana cuma günü dönüş yapıldı ve dış servisten ürünün durumu hakkında bilgi talep ettiklerini kendilerine ise cevap olarak belirtilen sorundan dolayı anakart siparişi verildiğini söylediler. Bana sormadan 3 aylık ürünün anakartını değiştirecekler üstüne 20 iş günü de geçti ayrıca tamir süresi 10 iş günün geçtiği durumlarda benzer özelliklere sahip ürün vermeleri gerekiyordu onu da vermediler. Ben değişim yapılmasını bu yüzden de değişim raporu istediğimi kendilerine belirtmiştim ama ya distribütör firmanın teknik servisi kaydı alırken bunu umursamadı dış servise belirtmedi ya da dış servis ürünü tamire zorluyor. Şu an satıcı firmada aynı üründen 2 tane kaldığı gözüküyor üst modeli de yok muhtemelen kısa zamanda stokta ürün kalmayacağı için değişim yapma şansım da kalmayacak. Ürünü kapmanyalı fiyattan almıştım hem bu hem de dolar kurundaki artış yüzünden muadil ürünlerin fiyatı fatura ücretinin iki katına çıkmış durumda bu yüzden benden ek ücret isteyeceklerdir ama şu an bunu karşılamam mümkün olmadığından para iadesine mecbur kalabilirim. Bu arada ürünün fiyatı THH üst sınırını geçiyor. Sizce ne yapmalıyım öneriniz nelerdir. Adem bey Adem Helvacı Adem Helvacı, yardımcı olursanız çok mutlu olur duacınız olurum.
Bu biraz dayatma olmuş fakat Tüketici Mahkemeleri ve Uzlaşma Komisyonları da insanı yoruyor açıkçası (Sizin konu THH sınırı dışında olduğu için bunu yazdım). Ayrıca Ülkemizde tamir gören ürünlerin tamirli hallerinin ne derece sağlıklı çalışmaya devam edeceği konusu bende hep muammadır :)

Sonuçta hizmet süresi aşımından dolayı da, 6502 madde 8 ve 11 kapsamında da yasal olarak ürünün misli ile değişimini talep etme hakkınız var, bununla uğraşmak isteyip istemeyeceğinize karar vermeniz gerekiyor.

Öte yandan ürünün anakartını değiştirsinler, ürün size gelsin, siz onlara bir şans da vermiş olun, gelen üründe sorun çıkarsa ''Onarım için iyi niyet göstermeme rağmen ürün sorunu devam ediyor'' diye belirtip yine değişim talep etme hakkınız var.
 
B Çevrimdışı

boeasy

Yeni Üye
16 Tem 2021
18
27
Merhabalar, Adem Ustam.
THH hakkında yardıma ihtiyacım var. Durumu şöyle özetlemem gerekirse amazondan 13.09.2021 tarihinde aldığım tvde son zamanlarda dikey parlamalar mevcut sanırım vertical banding deniyor pek emin değilim. Bunun için servis çağıracaktım servis gelmeden önce son bir kez ölü piksel banding testi yapmak istedim. Ekranın tam ortasında bir adet ölü piksel gördüm. Televizyonu ilk aldığımda test yaptırmıştım bir sorun yoktu bunca zamandır yok diye biliyordum. Ya gözden kaçtı yada sonradan oluştu diye düşünüyorum. Lg 5 piksele kadar normal kabul ediyor. Muhtemelen servis bir işlem yapmayacak bugün. Daha önce ölü piksel sebebiyle asus marka monitör için thh gitmiş ve kazanmıştım. Asıl sorum şu ben o zaman aldığım ay içerisinde başvuru yapmış ve kazanmıştım. Ayıplar ilk 6 ayı kapsıyor diye biliyorum. 10 aylık televizyon için tüketici hakem heyetine başvurduğumda 6 ay geçtiği için olumsuz karar mı alırım? Normalde 1 ölü piksel bile TSE standartlarına göre ayıp/kusur olarak kabul ediliyor. Konuyla ilgili yardım ve değerli görüşlerinizi bekliyorum. Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhabalar, Adem Ustam.
THH hakkında yardıma ihtiyacım var. Durumu şöyle özetlemem gerekirse amazondan 13.09.2021 tarihinde aldığım tvde son zamanlarda dikey parlamalar mevcut sanırım vertical banding deniyor pek emin değilim. Bunun için servis çağıracaktım servis gelmeden önce son bir kez ölü piksel banding testi yapmak istedim. Ekranın tam ortasında bir adet ölü piksel gördüm. Televizyonu ilk aldığımda test yaptırmıştım bir sorun yoktu bunca zamandır yok diye biliyordum. Ya gözden kaçtı yada sonradan oluştu diye düşünüyorum. Lg 5 piksele kadar normal kabul ediyor. Muhtemelen servis bir işlem yapmayacak bugün. Daha önce ölü piksel sebebiyle asus marka monitör için thh gitmiş ve kazanmıştım. Asıl sorum şu ben o zaman aldığım ay içerisinde başvuru yapmış ve kazanmıştım. Ayıplar ilk 6 ayı kapsıyor diye biliyorum. 10 aylık televizyon için tüketici hakem heyetine başvurduğumda 6 ay geçtiği için olumsuz karar mı alırım? Normalde 1 ölü piksel bile TSE standartlarına göre ayıp/kusur olarak kabul ediliyor. Konuyla ilgili yardım ve değerli görüşlerinizi bekliyorum. Adem Helvacı Adem Helvacı
Günaydın; İlk 6 ay konusu sizin de bildiğiniz üzere bir üründe 6 ay içerisinde ortaya çıkan bir kusur var ise İLK GÜN vardı şeklinde kabul edilir ve bu da o malı AYIPLI MAL kapsamına alır. Üründe satın alındığında olmayan ve sonradan ortaya çıkan ve 6 aylık süre sonrasında meydana gelen durumlar için ise Gizli Ayıp ilkesi üzerinden heyetler karar alabilir. Yani siz her şekilde Yargıtay Ankara 13 üncü Hukuk dairesinin 2013/1750 sayılı kararının emsal teşkil ettirilerek değişim talebenizin kabulünün arzı şeklinde dilekçenizi sunabilirsiniz.
 
B Çevrimdışı

boeasy

Yeni Üye
16 Tem 2021
18
27
Günaydın; İlk 6 ay konusu sizin de bildiğiniz üzere bir üründe 6 ay içerisinde ortaya çıkan bir kusur var ise İLK GÜN vardı şeklinde kabul edilir ve bu da o malı AYIPLI MAL kapsamına alır. Üründe satın alındığında olmayan ve sonradan ortaya çıkan ve 6 aylık süre sonrasında meydana gelen durumlar için ise Gizli Ayıp ilkesi üzerinden heyetler karar alabilir. Yani siz her şekilde Yargıtay Ankara 13 üncü Hukuk dairesinin 2013/1750 sayılı kararının emsal teşkil ettirilerek değişim talebenizin kabulünün arzı şeklinde dilekçenizi sunabilirsiniz.
Ustam çok ilginç bir gelişme oldu ticaret bakanlığını aradım konuyla ilgili ürünü nereden aldıysanız oraya değişim istediğinize dair dilekçe verin sonuç alamazsanız thh başvurun dediler. Bu durum üzerine amazona yazdım ticaret bakanlığının söylediğini söyledim dilekçeye hiç gerek olmadığını üründe kusur varsa direkt değişim veya iade yapacaklarını belirttiler şok oldum 10 ay oluyor alalı dedim 30 gün iade hakkımız olduğunu sanıyordum falan bizdeki prosedür bu şekilde üründe sorun varsa 2 yıl boyunca amazon garantisi adı altında iade ve değişim alıyoruz dedi. Şu olayı Türkiye'de hiç bir firma yapmaz amazon gerçekten başka bir boyut ve bu ülkeye kalite katıyor. Keşke diger firmalar, e ticaret siteleri örnek alabilse. İyi ki ürünü amazondan almışım dedim. Sorun şu ki amazonda ürün stoklarda yok stok için başvuru yapıldı stoklara gelmez ise para iadesi vereceklerini belirttiler. Şimdi tv fiyatlarıda arttı ama thh gitsem de aynı sonucu alırdım muhtemelen firmalar muadil veya daha üst ürün vermek istemiyorlar. Ürün stoklara girmezse para iadesi alsam ne olur? Yoksa thh gidip muadil veya üst ürün mü talep etsem o süreçte 6 ay sürüyor. Belki muadil ürün vermeye yanasmazlar aradaki fiyat farkını talep ederler o zamana kadar tv fiyatları iyice artar diye düşünüyorum. Biraz ikilemde kaldım kısacası. Tv alacak arkadaşlara amazondan almalarını alırken amazon.tr satıcısı olmasına dikkat etmelerini tavsiye ediyorum. Turkiye'de 10 ay sonra ölü piksel için karar vs sormadan değişim ve iade alan başka firma yoktur. Bir daha LG Nanocell falan alır mıyım bilmiyorum. Başka markalara bakacağım. 50 inc tv öneriniz varsa sevinirim hocam. Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ustam çok ilginç bir gelişme oldu ticaret bakanlığını aradım konuyla ilgili ürünü nereden aldıysanız oraya değişim istediğinize dair dilekçe verin sonuç alamazsanız thh başvurun dediler. Bu durum üzerine amazona yazdım ticaret bakanlığının söylediğini söyledim dilekçeye hiç gerek olmadığını üründe kusur varsa direkt değişim veya iade yapacaklarını belirttiler şok oldum 10 ay oluyor alalı dedim 30 gün iade hakkımız olduğunu sanıyordum falan bizdeki prosedür bu şekilde üründe sorun varsa 2 yıl boyunca amazon garantisi adı altında iade ve değişim alıyoruz dedi. Şu olayı Türkiye'de hiç bir firma yapmaz amazon gerçekten başka bir boyut ve bu ülkeye kalite katıyor. Keşke diger firmalar, e ticaret siteleri örnek alabilse. İyi ki ürünü amazondan almışım dedim. Sorun şu ki amazonda ürün stoklarda yok stok için başvuru yapıldı stoklara gelmez ise para iadesi vereceklerini belirttiler. Şimdi tv fiyatlarıda arttı ama thh gitsem de aynı sonucu alırdım muhtemelen firmalar muadil veya daha üst ürün vermek istemiyorlar. Ürün stoklara girmezse para iadesi alsam ne olur? Yoksa thh gidip muadil veya üst ürün mü talep etsem o süreçte 6 ay sürüyor. Belki muadil ürün vermeye yanasmazlar aradaki fiyat farkını talep ederler o zamana kadar tv fiyatları iyice artar diye düşünüyorum. Biraz ikilemde kaldım kısacası. Tv alacak arkadaşlara amazondan almalarını alırken amazon.tr satıcısı olmasına dikkat etmelerini tavsiye ediyorum. Turkiye'de 10 ay sonra ölü piksel için karar vs sormadan değişim ve iade alan başka firma yoktur. Bir daha LG Nanocell falan alır mıyım bilmiyorum. Başka markalara bakacağım. 50 inc tv öneriniz varsa sevinirim hocam. Adem Helvacı Adem Helvacı
AU9000 serisi Samsung ürünlere bakabilirsiniz. Panel konusunda da çok başarılı modeldir.
50'' olanı hatırlayamadım ama 55AU9000 de AUO panel kullanılmış durumda ve tekil panel, karma değil.
 
Geri
Üst Alt