Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

H Çevrimdışı

hadeka

Aktif Üye
7 Eki 2019
158
en az 10 yıl dsmart internet ve dsmart tv yayını için modüllü üyeydim. hayatımda verdiğim en doğru kararlardan biri iptal ettirmek oldu dsmartsız olmak özgürlükmüş.
Bende sizinle aynı durumdaydım, e devletden iptal verdim, uzatmak için çok uğrastilar, bu vesile ile verdim veriştirdim, inat ettim, iptal oldu, gercekten özgürlükmüş.
 
A Çevrimdışı

Avkemal

Yeni Üye
25 Şub 2022
6
26
Abi Merhabalar, 15.10.2021 tarihinde Gittigidiyor Teknosa üzerinden Philips 242E1GAEZ/00 model monitör aldım. Monitörde 2 adet ölü piksel çıktı. Servise gönderdim ret yedim tabi. THH'ne davalı taraf olarak Philips'i mi göstereceğim yoksa Teknosa'yı mı?

Abi 15.10.2021 tarihinde Gittigidiyor Teknosa üzerinden Philips 242E1GAEZ/00 model monitör aldım. Monitörde 2 adet ölü piksel çıktı servise gönderdim ret yedim tabi. THH'ne davalı taraf olarak Philips'i mi göstereceğim yoksa Teknosa'yı mı?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Abi Merhabalar, 15.10.2021 tarihinde Gittigidiyor Teknosa üzerinden Philips 242E1GAEZ/00 model monitör aldım. Monitörde 2 adet ölü piksel çıktı. Servise gönderdim ret yedim tabi. THH'ne davalı taraf olarak Philips'i mi göstereceğim yoksa Teknosa'yı mı?


Abi 15.10.2021 tarihinde Gittigidiyor Teknosa üzerinden Philips 242E1GAEZ/00 model monitör aldım. Monitörde 2 adet ölü piksel çıktı servise gönderdim ret yedim tabi. THH'ne davalı taraf olarak Philips'i mi göstereceğim yoksa Teknosa'yı mı?
Abi faturayı kesen kim ise direkt olarak sorumlu kendileri, Müteselsil sorumlu ise ithalatçı firma.
 
N Çevrimdışı

Nedsa

Yeni Üye
2 Mar 2022
1
43
Merhaba Adem Bey. Sony 55x90j tv aldım. Kablonet kullanıyorum kablonetin kendi hdmı kutusu ile izlediğimde çlk kaliteli görüntü var. Ancak conax modül ile görüntü bozuluyor dalgalanma mozaiklenme var. Sony müşteri hizmetlerini aradığımda tvden kaynaklı olamayacağını olsa internet yayınlarında da bozulma olacağını söylediler. Kablonet ölçüm yaptı gelen sinyalda sorun olmadığını tvden kaynaklı olabileceğini söyledi. Conax modülün de sorunlu olmadığını ama hdmı hd kutu ile kullanmaya devam etmemi söylediler. Sonynin yetkili servisi ise böyle bir sorın daha önce olmadığını tv konusunda bişey yapamayacaklarını söyledi. En fazla götürür bakar geri veririrz dedi. Sorunun merrden kaynaklandığını bir türlü çözemedim conax modül girişinden mi yoksa tv anten girişinden mi yada tvden kaynaklo başka bir sorun mu? Ne yapmam gerekiyor yardımınızı bekliyorum.
 
A Çevrimdışı

AlestaDjango

Yeni Üye
3 Mar 2022
8
26
Merhaba Adem bey,
Vatan bilgisayardan aldığım ekran kartını servise gönderdim değişim/iade raporu çıktı. Değişim istediğimi belirttim. Değişim için ellerinde stok olmadığından distribütör firma (Penta Teknoloji) ile iletişime geçtiler, pentada da stok olmaması üzerine penta markaya sordu (bana öyle söylendi). Markadan da sanırım stok olmadığı ve üretilmediği cevabı geldi ki bana bir üst versiyon fark ücreti ödemek koşuluyla alabileceğim söylendi.
Benim kartımın marka modeli: MSI rx 5600xt gaming x
Değişim için önerilen kart: MSI rx6600 xt mech 2x
Üst versiyon olduğunu daha pahalı olduğunu biliyorum. Benim kartımın ya değer hesaplamasını yaptılar ya da dolar olarak karşılığına göre hesap yapıp yeni kart için 87$ + KDV istediler. Bu ücreti istemekte haklılar mı yoksa bana bu kartı ücretsiz vermek zorundalar mı ?
Vatan bilgisayara sorduğumda üst versiyon olduğu için fark ücretini vermelisiniz diyorlar. benimle benzer sorun yaşayanları biraz araştırma yaptığımda muadilini yoksa üst versiyonu vermek zorundalar gibi yorumlar gördüm. Kafam karışık açıkçası. Nasıl bir yol izlemeliyim hocam ?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.

(Vatan bilgisayara bu modeli ben istemiyorum bana yine fiyat farkına göre alabileceğim kartların bir listesini verin seçim yapıp alayım diye konuştum en son. Cevap gelmesini bekliyorum.)
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Merhaba Adem bey,
Vatan bilgisayardan aldığım ekran kartını servise gönderdim değişim/iade raporu çıktı. Değişim istediğimi belirttim. Değişim için ellerinde stok olmadığından distribütör firma (Penta Teknoloji) ile iletişime geçtiler, pentada da stok olmaması üzerine penta markaya sordu (bana öyle söylendi). Markadan da sanırım stok olmadığı ve üretilmediği cevabı geldi ki bana bir üst versiyon fark ücreti ödemek koşuluyla alabileceğim söylendi.
Benim kartımın marka modeli: MSI rx 5600xt gaming x
Değişim için önerilen kart: MSI rx6600 xt mech 2x
Üst versiyon olduğunu daha pahalı olduğunu biliyorum. Benim kartımın ya değer hesaplamasını yaptılar ya da dolar olarak karşılığına göre hesap yapıp yeni kart için 87$ + KDV istediler. Bu ücreti istemekte haklılar mı yoksa bana bu kartı ücretsiz vermek zorundalar mı ?
Vatan bilgisayara sorduğumda üst versiyon olduğu için fark ücretini vermelisiniz diyorlar. benimle benzer sorun yaşayanları biraz araştırma yaptığımda muadilini yoksa üst versiyonu vermek zorundalar gibi yorumlar gördüm. Kafam karışık açıkçası. Nasıl bir yol izlemeliyim hocam ?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.

(Vatan bilgisayara bu modeli ben istemiyorum bana yine fiyat farkına göre alabileceğim kartların bir listesini verin seçim yapıp alayım diye konuştum en son. Cevap gelmesini bekliyorum.)
Yasal olarak stok olup olmaması tüketiciyi ilgilendirmez zaten kararlara AYIPSIZ MİSLİ ifadesi bu nedenle kullanılır.
Yasa ve Yönetmelik her ürün grubu için bir azami onarım hizmeti+yedek parça bulundurma süresi belirler. Ya bu sürelere riayet ederler ya da riayet etmiyorlar ise oluşan farkı kendileri üstlenirler.

AYIPSIZ MİSLİ kapsamında size o ürüne EŞDEĞER bir ürün sunmakla KESİN şekilde mükellefler. Hiçbir çıkış yolu bulamıyorlar ise ya Müdürler aralarında 87USD+KDV toplarlar ya da siz cebri icra yoluna kadar gitme hakkınızı kullanabilirsiniz.


Cebri icra , basit bir şekilde anlatmak gerekirse zorla yerine getirme demektir. Hukuk altında borcu olan bir kişinin borcunu ödememesi ve mahkeme tarafından belirlenmiş hükme uyum göstermemesi sonucunda, devlet tarafından borcun zorla alınması işlemi anlamına gelmektedir.
 
A Çevrimdışı

AlestaDjango

Yeni Üye
3 Mar 2022
8
26
Yasal olarak stok olup olmaması tüketiciyi ilgilendirmez zaten kararlara AYIPSIZ MİSLİ ifadesi bu nedenle kullanılır.
Yasa ve Yönetmelik her ürün grubu için bir azami onarım hizmeti+yedek parça bulundurma süresi belirler. Ya bu sürelere riayet ederler ya da riayet etmiyorlar ise oluşan farkı kendileri üstlenirler.

AYIPSIZ MİSLİ kapsamında size o ürüne EŞDEĞER bir ürün sunmakla KESİN şekilde mükellefler. Hiçbir çıkış yolu bulamıyorlar ise ya Müdürler aralarında 87USD+KDV toplarlar ya da siz cebri icra yoluna kadar gitme hakkınızı kullanabilirsiniz.


Cebri icra , basit bir şekilde anlatmak gerekirse zorla yerine getirme demektir. Hukuk altında borcu olan bir kişinin borcunu ödememesi ve mahkeme tarafından belirlenmiş hükme uyum göstermemesi sonucunda, devlet tarafından borcun zorla alınması işlemi anlamına gelmektedir.
Hocam şimdi ne yapmalıyım tam olarak ?
Ücreti ödeyip kartı alıp cebri icra yoluna mı gideyim, yoksa bunu bana ücretsiz vermek zorundasınız diye konuşup kabul etmediklerinde, etmediklerine dair imzalı belge mi istemeliyim ?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Hocam şimdi ne yapmalıyım tam olarak ?
Ücreti ödeyip kartı alıp cebri icra yoluna mı gideyim, yoksa bunu bana ücretsiz vermek zorundasınız diye konuşup kabul etmediklerinde, etmediklerine dair imzalı belge mi istemeliyim ?
Neticede si,ze yasal olarak sunulmuş bir hak var, yazılı kanaldan bu hakkınız çerçevesinde kendileri ile görüşme sağlayın ki yazışmalar elinizde kanıt olarak kalsın.

Kendilerine o ürünün eşdeğeri ile değişimine yasal hakkınız olduğunu, THH üzerinden bu hakkınızı almak için gereksiz yere vakit kaybetmenizin size de onlara da bir fayda sağlamayacağını belirtin zira Amerikan Doları bu gün 3 ise yarın 5. 3 iken değiştirmediğini 5 iken değiştirmesi ona da bir fayda sağlamayacak.

Sizin amacınız üzüm yemek, bağcı ile bir işiniz yok dolayısı ile sulh yoluyla bu işi çözmek istediğinizi belirtin.
Kasıtlı şekilde işi yokuşa sürüyorlar ise elinizdeki tüm bilgi ve belgeleri derleyip toplayın, dilekçenizi yazın ve Edevlet üzerinden size faturayı kesen ticari işletme bilgilerini girerek şikayetçi olun.

(Delil niteliğindeki belgelerin PDF formatında olması gerekiyor)
 
A Çevrimdışı

AlestaDjango

Yeni Üye
3 Mar 2022
8
26
Neticede si,ze yasal olarak sunulmuş bir hak var, yazılı kanaldan bu hakkınız çerçevesinde kendileri ile görüşme sağlayın ki yazışmalar elinizde kanıt olarak kalsın.

Kendilerine o ürünün eşdeğeri ile değişimine yasal hakkınız olduğunu, THH üzerinden bu hakkınızı almak için gereksiz yere vakit kaybetmenizin size de onlara da bir fayda sağlamayacağını belirtin zira Amerikan Doları bu gün 3 ise yarın 5. 3 iken değiştirmediğini 5 iken değiştirmesi ona da bir fayda sağlamayacak.

Sizin amacınız üzüm yemek, bağcı ile bir işiniz yok dolayısı ile sulh yoluyla bu işi çözmek istediğinizi belirtin.
Kasıtlı şekilde işi yokuşa sürüyorlar ise elinizdeki tüm bilgi ve belgeleri derleyip toplayın, dilekçenizi yazın ve Edevlet üzerinden size faturayı kesen ticari işletme bilgilerini girerek şikayetçi olun.

(Delil niteliğindeki belgelerin PDF formatında olması gerekiyor)
Anladım hocam, çok teşekkür ederim.
Vatana önerdikleri modeli istemediğimi benim kartımdaki soğutma çözümü ile önerdikleri karttaki benzer olmadığı için değişim için liste vermelerini istedim, dönüş yapmalarını bekliyorum.

Liste gelirse distribütör firmadan, listeyi mail yoluyla göndermelerini sonraki konuşmaları mail ile gerçekleştireceğimi söyleyeceğim, listeden seçip ücret ödemeyi kabul etmediğimi, THH ile süreci uzatmak istemediğimi vs söyleyeceğim hocam.

Süreçler iyi yönde gerçekleşirse sonucu yine yazarım buradan.
Olurda anlamadığım veya zorluk çıkardıkları bir nokta olursa ne yapacağım hakkında tekrar size sorabilir miyim hocam ?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Anladım hocam, çok teşekkür ederim.
Vatana önerdikleri modeli istemediğimi benim kartımdaki soğutma çözümü ile önerdikleri karttaki benzer olmadığı için değişim için liste vermelerini istedim, dönüş yapmalarını bekliyorum.

Liste gelirse distribütör firmadan, listeyi mail yoluyla göndermelerini sonraki konuşmaları mail ile gerçekleştireceğimi söyleyeceğim, listeden seçip ücret ödemeyi kabul etmediğimi, THH ile süreci uzatmak istemediğimi vs söyleyeceğim hocam.

Süreçler iyi yönde gerçekleşirse sonucu yine yazarım buradan.
Olurda anlamadığım veya zorluk çıkardıkları bir nokta olursa ne yapacağım hakkında tekrar size sorabilir miyim hocam ?
Her zaman :ok

Sorular çoklu ortamda sorulabiiyor, nerede görüyorsam orada cevaplıyorum.

Buradan devam ederseniz daha hızlı dönüş alabilirsiniz :ok
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
A Adem Helvacı

Üstad güzel bir mahkeme haberi emsal olabilir. Detaylı incelersen dernek üyelerine de benzer durum da yönlendirme de çok faydalı olur.

Konunun Ağır cezada ele alınması hem ilginç hem de tüketici adına çok ciddi bir caydırıcı güç sağlayan unsur.

Araştırıp ele alacağım, bilgi için çok teşekkür ediyorum :ok
 
Geri
Üst Alt