Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

C Çevrimdışı

Cakacı

Yeni Üye
1 Ocak 2022
7
33
ölü piksel çkması kaynaklı ürünü beğenmediğinizi cayma hakkınızı kullandığınızı iade talebinizin satıcı firma tarafından kabul edilmediğini yazmanız yeterli 14 günlük cayma hakkı kapsamı üzerinden para iadesine karar verilecek para iadenizi %99 alırsınıız THH kararı ile para iadesi alırsanız karar çıktıntan 15 gün sonra satıcı firmayı
icraya verin icra yolu ile paranızı tahsil edin firmayla iletişime girmeyin siz onlara cihazı göndermeden para icra dairesi tafından hesabınıza yatar sonra cihazı satıcı firmaya gönderebilirsiniz
Anladım teşekkür ederim yalnız ürün fiyatı 36 Bin TL olduğu için tüketici mahkemesine başvurmam gerekiyor galiba bununla ilgili bilgi almaya çalışıyorum karar sürecinin THH'den daha kısa sürdüğünü okudum dilekçe yöntemiyle başvuru yapılıyormuş ilçe hakem heyetine gidip bilgi alabilir miyim acaba İstanbul'da oturuyorum bulunduğum ilçedeki adliyede tüketici mahkemesi var mı bilmiyorum böyle bir zorunluluk yoktur galiba THH'deki gibi direkt herhangibir adliyedeki tüketici mahkemesine başvurmam yeterlidir heralde bu konuda bir bilginiz var mı?

Haklı gerekçe dediğiniz şey zaten ölü piksel değil mi? Her ikisini de belirtin. Bilirkişi inceleyecek ölü pikselleri tespit ederek raporunu oluşturacak.
Her ne kadar iade için götürseler de servis raporu almak için servise gönderecekler. Muhtemelen sizi arayıp bunun için ikna etmeye çalışacaklar. Bu sayede paranızı iade edebileceklerini söyleyecekler. Servis iadeyi gerektiren bir durum olmadığını söyleyecek veya hiçbir şey yapmadan sorun yok diyerek size geri yollayacak. Süreç nasıl ilerlerse ilerlesin vakit kaybetmeden iade talebinizin reddesildiğini mutlaka belirten THH başvurunuzu yapın.
Anladım teşekkür ederim yardımlarınız için ürün fiyatı 36 Bin TL olduğu için tüketici mahkemesine başvurmam gerekiyor diye okudum bu konuda bilgi almaya çalışıyorum nereye nasıl başvurulacak süreç nasıl ilerliyor vs. bu konuda bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Anladım teşekkür ederim yalnız ürün fiyatı 36 Bin TL olduğu için tüketici mahkemesine başvurmam gerekiyor galiba bununla ilgili bilgi almaya çalışıyorum karar sürecinin THH'den daha kısa sürdüğünü okudum dilekçe yöntemiyle başvuru yapılıyormuş ilçe hakem heyetine gidip bilgi alabilir miyim acaba İstanbul'da oturuyorum bulunduğum ilçedeki adliyede tüketici mahkemesi var mı bilmiyorum böyle bir zorunluluk yoktur galiba THH'deki gibi direkt herhangibir adliyedeki tüketici mahkemesine başvurmam yeterlidir heralde bu konuda bir bilginiz var mı?


Anladım teşekkür ederim yardımlarınız için ürün fiyatı 36 Bin TL olduğu için tüketici mahkemesine başvurmam gerekiyor diye okudum bu konuda bilgi almaya çalışıyorum nereye nasıl başvurulacak süreç nasıl ilerliyor vs. bu konuda bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim.
 
Muhammet Sarıçam Çevrimdışı

Muhammet Sarıçam 

Süper Üye
20 May 2018
717
34
A Adem Helvacı abi, benim internet servis sağlayıcım taahhütlü sözleşmeyi tek taraflı iptal etti. Bu konuda ne gibi bir yaptırım uygulatabilirim? Ayrıca, iss sözleşme evrağını talep etmeme rağmen göndermiyor. Bu konuda ne yapabilirim?
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
A Adem Helvacı abi, benim internet servis sağlayıcım taahhütlü sözleşmeyi tek taraflı iptal etti. Bu konuda ne gibi bir yaptırım uygulatabilirim? Ayrıca, iss sözleşme evrağını talep etmeme rağmen göndermiyor. Bu konuda ne yapabilirim?
Senin e-devlet üzerinden yaptığın başvuruya istinaden iptal edilmiş aboneliğin yaptırım söz konusu değil.
sözlü olarak uzattığın abonelik mevcut aboneliğinin devamı mevcut abonelin iptal edilince taahhüt yenileme uzatma işlemi kendiliğinden iptal olur internet uzun süreli kullanılmayacaksa iptal edilir fakat kullanma niyetiniz varsa farklı ISS'ye taşıyabilirsiniz bir acemilik yapmışsınız port sorunu çözülünce artık iptal talebi yerine
taşıma işlemi yaparsınız
 
Muhammet Sarıçam Çevrimdışı

Muhammet Sarıçam 

Süper Üye
20 May 2018
717
34
Senin e-devlet üzerinden yaptığın başvuruya istinaden iptal edilmiş aboneliğin yaptırım söz konusu değil.
sözlü olarak uzattığın abonelik mevcut aboneliğinin devamı mevcut abonelin iptal edilince taahhüt yenileme uzatma işlemi kendiliğinden iptal olur internet uzun süreli kullanılmayacaksa iptal edilir fakat kullanma niyetiniz varsa farklı ISS'ye taşıyabilirsiniz bir acemilik yapmışsınız port sorunu çözülünce artık iptal talebi yerine
taşıma işlemi yaparsınız
Taahütüm bitince iptal talebinde bulundum ve yeniden 2 yıllık taahhüt yaptım. Devam eden bir sözleşme sırasında iptal etmek istemedim yani. Asıl amacın zaten iptal etmek değildi. İndirimli fiyat almak için yaptığım bir olaydı. İptal birimi haricinde uygun fiyat alamıyorsunuz. Niyetim iptal etmek olsa zaten direk iss değikliği yapardım. Çünkü dsmart’a da bu şekilde geçiş yapmıştım tt’dan. Mevzu dsmart’ın edevlet talebini bildiği halde neden benimle sözleşme uzattığı.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
dsmart internet ve dsmart tv modülünü çok uzun yıllar kullandım dsmartan kurtulmak özgürlğktür tadını çıkar.heba ettim dsmartla geçen yıllarımı.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Taahütüm bitince iptal talebinde bulundum ve yeniden 2 yıllık taahhüt yaptım. Devam eden bir sözleşme sırasında iptal etmek istemedim yani. Asıl amacın zaten iptal etmek değildi. İndirimli fiyat almak için yaptığım bir olaydı. İptal birimi haricinde uygun fiyat alamıyorsunuz. Niyetim iptal etmek olsa zaten direk iss değikliği yapardım. Çünkü dsmart’a da bu şekilde geçiş yapmıştım tt’dan. Mevzu dsmart’ın edevlet talebini bildiği halde neden benimle sözleşme uzattığı.
e-devlet iptal olayı daha yeni çıktı eskiden fax çekiyordun iptal için iptal edilmiyordu çok uğraşıyordun.
e-devlet üzerinden iletilen taleplerin geri dönüşü olmuyor galiba dsmart çalışanı geri dönüş olur diye düşünüp uzatmıştır amacınız iptal değildi madem fax ile yada m.hizmetleri üzerinden kontak kursaydınız e-devlet araya girince iptal etmek zorundalar iptal edilmezse cezası var devlet-iptal talebini kabul et aboneliği fes et diyor..
Firmalarda buna uymak zorunda keyfi iptal edilmeyen abonelikler olmasın diye e-devlet üzerinden iptal işlemi hayata geçirildi..
 
Muhammet Sarıçam Çevrimdışı

Muhammet Sarıçam 

Süper Üye
20 May 2018
717
34
e-devlet iptal olayı daha yeni çıktı eskiden fax çekiyordun iptal için iptal edilmiyordu çok uğraşıyordun.
e-devlet üzerinden iletilen taleplerin geri dönüşü olmuyor galiba dsmart çalışanı geri dönüş olur diye düşünüp uzatmıştır amacınız iptal değildi madem fax ile yada m.hizmetleri üzerinden kontak kursaydınız e-devlet araya girince iptal etmek zorundalar iptal edilmezse cezası var devlet-iptal talebini kabul et aboneliği fes et diyor..
Firmalarda buna uymak zorunda keyfi iptal edilmeyen abonelikler olmasın diye e-devlet üzerinden iptal işlemi hayata geçirildi..
Dsmart artık çekilen fax’lar için bize ulaşmadı yalanını söylediği için bu şekilde yapmak istedim. Fakat müşteri hizmetleri e-devlet başvurularının geri dönüşü olmamasını inkar ediyor. Teknik bir sorundan dolayı yaşanmışmış..
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Dsmart artık çekilen fax’lar için bize ulaşmadı yalanını söylediği için bu şekilde yapmak istedim. Fakat müşteri hizmetleri e-devlet başvurularının geri dönüşü olmamasını inkar ediyor. Teknik bir sorundan dolayı yaşanmışmış.
Geri dönüşü e-devlet sisteminde yoktu en son. Değişti mi bilmiyorum. Fesih talebini ilettiginiz de 24 saat içersinde sistem dondurulur ve 7 gün içerisinde fesih tamamlanır. Bu süre içerisinden fesihten vazgeçerseniz şirkete fesihten vazgeçtiğinizi bildirmeniz gerekir. Bildirmediginiz takdirde 7 gün sonunda fesih kanuni zorunluluktan ötürü gerçekleşir. Gerçekleştiği andan itibaren boşa çıkan portlar sırada bekleyen kişilere tahsis edilir. Burada benim anladığım siz bu durumu bilmiyorsunuz. Firma da böyle bir bilgilendirme yapmamış. Sizde bilmediğiniz için fesihten vazgeçtiğinizi bildirmemişsiniz. Blöf yaparken boşta kalmışsınız gibi görünüyor.
Burda yeni abonelere boş port verildiği için geri dönüşü olması çok zor. Belki firma teknik hatadan dolayı olduğuna dair yazılı bir cevap verirse sizde durumu hakem heyetine taşıyabilirsiniz. Yeniden porta dönüşüm olur mu çok zor gibi görünüyor. Ama firma magduriyetinize karşılık port açma yoluna gidebilir ya da mahkemeye başvurarak tazminat isteyebilirsiniz. Uğraşılır mi sonuç alınır mı emin değilim. Tabi bunun için önce firma sistem hatası diye belirttiğiniz şeyi size yazılı olarak vermesi gerekir. Verirler mi zannetmiyorum.
 
Muhammet Sarıçam Çevrimdışı

Muhammet Sarıçam 

Süper Üye
20 May 2018
717
34
Geri dönüşü e-devlet sisteminde yoktu en son. Değişti mi bilmiyorum. Fesih talebini ilettiginiz de 24 saat içersinde sistem dondurulur ve 7 gün içerisinde fesih tamamlanır. Bu süre içerisinden fesihten vazgeçerseniz şirkete fesihten vazgeçtiğinizi bildirmeniz gerekir. Bildirmediginiz takdirde 7 gün sonunda fesih kanuni zorunluluktan ötürü gerçekleşir. Gerçekleştiği andan itibaren boşa çıkan portlar sırada bekleyen kişilere tahsis edilir. Burada benim anladığım siz bu durumu bilmiyorsunuz. Firma da böyle bir bilgilendirme yapmamış. Sizde bilmediğiniz için fesihten vazgeçtiğinizi bildirmemişsiniz. Blöf yaparken boşta kalmışsınız gibi görünüyor.
Burda yeni abonelere boş port verildiği için geri dönüşü olması çok zor. Belki firma teknik hatadan dolayı olduğuna dair yazılı bir cevap verirse sizde durumu hakem heyetine taşıyabilirsiniz. Yeniden porta dönüşüm olur mu çok zor gibi görünüyor. Ama firma magduriyetinize karşılık port açma yoluna gidebilir ya da mahkemeye başvurarak tazminat isteyebilirsiniz. Uğraşılır mi sonuç alınır mı emin değilim. Tabi bunun için önce firma sistem hatası diye belirttiğiniz şeyi size yazılı olarak vermesi gerekir. Verirler mi zannetmiyorum.
Hocam benim burada sorguladığım tek şey var. Madem edevlet üzerinden yapılan başvuruların geri dönüşü yok, firma neden beni arayıp ikna etmeye çalışıp yeni taahhüt yaptı. Niye yeni taahhüt için ikna etti.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Hocam benim burada sorguladığım tek şey var. Madem edevlet üzerinden yapılan başvuruların geri dönüşü yok, firma neden beni arayıp ikna etmeye çalışıp yeni taahhüt yaptı. Niye yeni taahhüt için ikna etti.
İptal bölümü ayrı pazarlama bölümü ayrı çalışır pazarlama bölümü sizi ikna etmiş bu arada iptal bölümüde iptali onaylamış e-devlet olayı yeni çıktığı için böyle hatalar olabiliyor sistem tam oturmadı zaten ISS lerde kimsenin birbirinden haberi yok sizi ali arıyor derdinizi aliye anlatıyorsunuz tam çözülecek sonra araya hasan giriyor birdaha hasana baştan anlatıyorsunuz bunun gibi olaylar çok oluyor...
Tekrar hızlı bir şekilde internete kavuşmak isterseniz
TT ye başvuru yapın yada beklemede kalın ...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Hocam benim burada sorguladığım tek şey var. Madem edevlet üzerinden yapılan başvuruların geri dönüşü yok, firma neden beni arayıp ikna etmeye çalışıp yeni taahhüt yaptı. Niye yeni taahhüt için ikna etti.

Haklısınız fesih başvurunuzu iptal ediyormusunuz onay almaları gerekirdi. Amam durum sonucu değiştirmiyor maalesef. Burda kanuni olarak sorumluluk başvuruyu yapanda oluyor. Çünkü sadece fesih başvurusunun iptali sizin talebine bağlı olarak gerçekleşir. Diğer türlü adamlar kafasına göre iptal edebilirler. Tabi size bildirmeme sebeplerinden en başında da @?ℐℒ?ℐℛℐℳ belirttiği üzere departman farklı olması geliyor. Ama başta dediğim gibi sorumluluk sizde bu yüzden de sonuç değişmiyor.
,
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt