Adem bey merhaba
11 ağustosta yeğenimin 1 yılı aşkın süredir kullandığı garanti süresi
içinde arıza yapan Meizu marka telefonunu KVK ile yaptığımız telefon
görüşmesi sonrasında kendilerinin belirttiği KVK Kartal servisine kargo
ile gönderdik.
12 Ağustosta yurtiçi kargo takip sisteminde servis tarafından teslim
alındığı bilgisi vardı.
Teslim alındıktan sonra servisi arayıp cihazın durumunu sorduğumuzda
anakart arızası olduğu parça beklendiği bilgisi verildi. Onarım sürecini
web sitesinden takip etmek için Servis Form numarasını öğrendik ve
beklemeye başladık. Bu arada verilen form numarası ile web sitesinden
cihazın durumunu takip etmek istediğimizde sürekli "hatalı işlem"
mesajıyla karşılaştık. Bir kaç kez daha servise telefon ettiğimizde her
defasında parça beklendiğini söylediler. Bu arada web sayfasından
arızalı cihaz takip sistemi hala çalışmıyor.
Beklerken 31 Ağustos 2021 tarihinde bir SMS mesajı geldi. (ekran
görüntüleri ektedir)
Mesajda "Cihaz anakart değişimi bekliyor statüsüne alınmıştır en kısa
sürede tamamlanacaktır" yazıyordu.
Biz cihazın onarıldı bilgisini beklerken dün 9 Eylül 2021 tarihinde
gelen mesajsa "Ürününüzün ücret iadesi için evrak beklenmektedir. Hafta
içi 08:30-12:00/13:00-18:00 saatlerinde servisimize ulaşabilirsiniz"
yazıyordu.
Henüz servisi aramadım.
Bildiğim kadarıyla cihaza ödediğimiz bedelden çok daha düşük bir bedeli
ödeme yapacaklar.
Bu durumda ücret iadesinden başka bir seçeneğimiz var mı? Cevaplarsanız
memnun olurum.
İyi çalışmalar.
DEMİŞSİNİZ
Eliniz oldukça kuvvetli, Yönetmelik de sizden yana. Size zorla, dayatma yolu ile ücret iadesi yapamazlar. Bunu zaten kasıtlı yapıyorlar herkes biliyor, Devletimiz de biliyor ama işte imza kampanyaları vs ile biz de bir çıkış yolu bulmaya çalışıyoruz.
Öncelikle firmaya bir ihtar yazısı yazın.
Sayın ilgili;
......... tarihinde firmanıza .... arızasından dolayı GARANTİ DAHİLİNDE yolladığım ... marka .... model ürünüm ile ilgili .... süre boyunca onarım beklemiş olmamıza rağmen tarafımıza süreç boyunca bilgilendirilmemiş şekilde ..... tarihinde nihai sonuç ifade eden bir ücret iade bildirimi almış bulunmaktayım. Öncelikle Satış Sonrası Hizmet Yönetmeliğinde belirtildiği üzere Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez hükmünden hareketle bu ürün azami onarım süresi aşımından dolayı değişimi hak etmiş durumdadır. Bunun yanısıra yedek parça tedarik edilemediğinden ötürü yine değişim hak edişi mevcuttur. Bu koşullarda 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu madde 8 ve 11 de belirtilen koşulların oluştuğu açıkça anlaşılmakla birlikte TÜKETİCİNİN TERCİH EDECEĞİ seçimlik hakları doğrultusunda sizin öncelikle tüketici olarak benim talebimi sormanız ve onayımı almanız gerekmektedir. Yasa ve yönetmeliklerden doğan hakkımın normal yollar ile tarafıma verilmemesi halinde yasal rakamsal sınırlar dahilinde olması nedeniyle tüketici hakem heyetine elimdeki delil niteliğinde belgeler ile başvuracağımı, ''Malın Ediminin Yerine Getirilememesi'' maddesine başvurmanız halinde konuyu tüketici mahkemesine taşımak sureti ile HAKKIM OLAN ayıpsız misli ile değişimini sağlayacağımı, AYIPSIZ MİSLİ ifadesinin yönetmelikte karşılığı doğrultusunda eğer satın almış olduğum ürün modelinin üretimi veya tedarik durumu mümkün değil ise dahi AYIPSIZ MİSLİ kapsamında gerekirse CEBRİ İCRA yolu ile eşdeğer modeli için hukukun tüm yollarına başvuracağımı tarafınıza ihtaren beyan eder, gereğini rica ederim.
şeklinde, beğenmediğiniz yerleri kendinize göre uyarlayıp değiştirebileceğiniz bir yazıyı yollayın.
Mutlaka tüm görüşmelerinizi yazılı mecrada yürütün. Ararlarsa ve önemli bir görüşme ise ''Müsait değilim bana mail atın'' diyerek beyanlarını yazılı yollamaya mecbur bırakın.
Gereğini yerine getirmezler ise, yukarıda yazdıklarımız blöf olmadığından dolayı ona uygun bir dilekçe ile sizin de yasal mücadelenizi başlatmak doğrultusunda elimizden geleni yaparız