Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
Adem bey merhaba

11 ağustosta yeğenimin 1 yılı aşkın süredir kullandığı garanti süresi
içinde arıza yapan Meizu marka telefonunu KVK ile yaptığımız telefon
görüşmesi sonrasında kendilerinin belirttiği KVK Kartal servisine kargo
ile gönderdik.

12 Ağustosta yurtiçi kargo takip sisteminde servis tarafından teslim
alındığı bilgisi vardı.

Teslim alındıktan sonra servisi arayıp cihazın durumunu sorduğumuzda
anakart arızası olduğu parça beklendiği bilgisi verildi. Onarım sürecini
web sitesinden takip etmek için Servis Form numarasını öğrendik ve
beklemeye başladık. Bu arada verilen form numarası ile web sitesinden
cihazın durumunu takip etmek istediğimizde sürekli "hatalı işlem"
mesajıyla karşılaştık. Bir kaç kez daha servise telefon ettiğimizde her
defasında parça beklendiğini söylediler. Bu arada web sayfasından
arızalı cihaz takip sistemi hala çalışmıyor.

Beklerken 31 Ağustos 2021 tarihinde bir SMS mesajı geldi. (ekran
görüntüleri ektedir)

Mesajda "Cihaz anakart değişimi bekliyor statüsüne alınmıştır en kısa
sürede tamamlanacaktır" yazıyordu.

Biz cihazın onarıldı bilgisini beklerken dün 9 Eylül 2021 tarihinde
gelen mesajsa "Ürününüzün ücret iadesi için evrak beklenmektedir. Hafta
içi 08:30-12:00/13:00-18:00 saatlerinde servisimize ulaşabilirsiniz"
yazıyordu.

Henüz servisi aramadım.

Bildiğim kadarıyla cihaza ödediğimiz bedelden çok daha düşük bir bedeli
ödeme yapacaklar.

Bu durumda ücret iadesinden başka bir seçeneğimiz var mı? Cevaplarsanız
memnun olurum.

İyi çalışmalar.

DEMİŞSİNİZ




Eliniz oldukça kuvvetli, Yönetmelik de sizden yana. Size zorla, dayatma yolu ile ücret iadesi yapamazlar. Bunu zaten kasıtlı yapıyorlar herkes biliyor, Devletimiz de biliyor ama işte imza kampanyaları vs ile biz de bir çıkış yolu bulmaya çalışıyoruz.


Öncelikle firmaya bir ihtar yazısı yazın.

Sayın ilgili;

......... tarihinde firmanıza .... arızasından dolayı GARANTİ DAHİLİNDE yolladığım ... marka .... model ürünüm ile ilgili .... süre boyunca onarım beklemiş olmamıza rağmen tarafımıza süreç boyunca bilgilendirilmemiş şekilde ..... tarihinde nihai sonuç ifade eden bir ücret iade bildirimi almış bulunmaktayım. Öncelikle Satış Sonrası Hizmet Yönetmeliğinde belirtildiği üzere Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez hükmünden hareketle bu ürün azami onarım süresi aşımından dolayı değişimi hak etmiş durumdadır. Bunun yanısıra yedek parça tedarik edilemediğinden ötürü yine değişim hak edişi mevcuttur. Bu koşullarda 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu madde 8 ve 11 de belirtilen koşulların oluştuğu açıkça anlaşılmakla birlikte TÜKETİCİNİN TERCİH EDECEĞİ seçimlik hakları doğrultusunda sizin öncelikle tüketici olarak benim talebimi sormanız ve onayımı almanız gerekmektedir. Yasa ve yönetmeliklerden doğan hakkımın normal yollar ile tarafıma verilmemesi halinde yasal rakamsal sınırlar dahilinde olması nedeniyle tüketici hakem heyetine elimdeki delil niteliğinde belgeler ile başvuracağımı, ''Malın Ediminin Yerine Getirilememesi'' maddesine başvurmanız halinde konuyu tüketici mahkemesine taşımak sureti ile HAKKIM OLAN ayıpsız misli ile değişimini sağlayacağımı, AYIPSIZ MİSLİ ifadesinin yönetmelikte karşılığı doğrultusunda eğer satın almış olduğum ürün modelinin üretimi veya tedarik durumu mümkün değil ise dahi AYIPSIZ MİSLİ kapsamında gerekirse CEBRİ İCRA yolu ile eşdeğer modeli için hukukun tüm yollarına başvuracağımı tarafınıza ihtaren beyan eder, gereğini rica ederim.



şeklinde, beğenmediğiniz yerleri kendinize göre uyarlayıp değiştirebileceğiniz bir yazıyı yollayın.

Mutlaka tüm görüşmelerinizi yazılı mecrada yürütün. Ararlarsa ve önemli bir görüşme ise ''Müsait değilim bana mail atın'' diyerek beyanlarını yazılı yollamaya mecbur bırakın.

Gereğini yerine getirmezler ise, yukarıda yazdıklarımız blöf olmadığından dolayı ona uygun bir dilekçe ile sizin de yasal mücadelenizi başlatmak doğrultusunda elimizden geleni yaparız :)
Evet bu e-posta benim gönderdiğim :) THH için hazırladığım yazıyı ve pdf leri müsaitseniz incelemeniz için yine e-posta ile size gönderebilirmiyim?
 
K Çevrimdışı

kacr2828 

Aktif Üye
28 Mar 2021
163
27
Adem hocam merhaba, bende başıma gelen bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum amacım bir başkalarına aynılarını yapmasınlar,

şuanda sorun çözüldü ancak 15-20 gün'e mal oldu bana, amacım öncelikli olarak sorunun çözümü olduğu için pek üstelememiştim çünkü uygun fiyatlı bir ürün almıştım

konu şu, internetteki bir e-ticaret sitesinden bir bilgisayar alıyorum, içerisindeki bir parçada üretim hatası leke (pcb lekesi diye geçer) var, kargoyu teslim aldıktan 10-20 dakika sonra direk firmayı arıyorum, diyorumki ben direk yenisiyle değişim istiyorum, ancak dedikleri ise "maalesef ürünü bize göndereceksiniz biz yetkili servisine göndericez onların raporuna göre değişir veya tamir olur" cevabını alıyorum, karşılık cevabım ise (sırf verecekleri cevabı öğrenmek için) o zaman cayma hakkımı kullanmak istiyorum, ürünü size iade için gönderiyorum. ürünü kargodan teslim alalı 10-20 dakika oldu diyorum, dedikleri ise yine servise göndericez onlar bakıcak.

her ne kadar sinirlensemde ürünü güzel fiyata aldığım için değişim için gönderdim, yetkili servisinidearayıp söyledim izah ettim böyle böyle diye, değişim istiyorum dedim, bu süreç toplamda 15-20 gün oldu ve sonunda değişti, dolayısıyla bir problem varmı yok, ancak size şunu sormak istiyorum,

yasada, sözleşmede açık şekilde cayma hakkı olmasına rağmen, kaldı ki gelen üründe sorun olmasına rağmen, karşındaki satıcı kurumsal bir kimliğe sahip olmasına rağmen bu cevapları veriyor ve değişim/iade kabul etmiyorsa dolayısıyla da müşteriyi 15-20 gün zarara uğratıyorsa, bunlara devlet tarafından para cezası verilmesi için tam olarak nereye başvurulmalı?

Kendi görüşüm ise bunlar tabiri caizse "adam akıllı" bir miktarda ceza yemeden tıpkı bana verdikleri cevap gibi millete cevap verecekler ve vermeyede devam ediyorlar, olan tüketiciye oluyor ya thh'de tabiri caizse sürünüyor (süre anlamında) yada böyle 15-20 günlük kayıpları oluyor vs. vs.

"tam olarak nereye başvurulmalı?" ile ilgili bir sorum daha var, bu anlattığım tarzdaki işletmelere, "il ticaret müdürlükleri" tarafından bir para cezası uygulanması yasa/yönetmelik anlamında mümkünmü?

ürünü uygun fiyata almış olmasam birde hemen lazım olmasa birde vaktim olsa, bunlarla uğraşmayı mahkemeye vermeyi göze almıştım ancak dediğim gibi işte..

A Adem Helvacı
 
K Çevrimdışı

kacr2828 

Aktif Üye
28 Mar 2021
163
27
Adem hocam merhaba, bende başıma gelen bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum amacım bir başkalarına aynılarını yapmasınlar,

şuanda sorun çözüldü ancak 15-20 gün'e mal oldu bana, amacım öncelikli olarak sorunun çözümü olduğu için pek üstelememiştim çünkü uygun fiyatlı bir ürün almıştım

konu şu, internetteki bir e-ticaret sitesinden bir bilgisayar alıyorum, içerisindeki bir parçada üretim hatası leke (pcb lekesi diye geçer) var, kargoyu teslim aldıktan 10-20 dakika sonra direk firmayı arıyorum, diyorumki ben direk yenisiyle değişim istiyorum, ancak dedikleri ise "maalesef ürünü bize göndereceksiniz biz yetkili servisine göndericez onların raporuna göre değişir veya tamir olur" cevabını alıyorum, karşılık cevabım ise (sırf verecekleri cevabı öğrenmek için) o zaman cayma hakkımı kullanmak istiyorum, ürünü size iade için gönderiyorum. ürünü kargodan teslim alalı 10-20 dakika oldu diyorum, dedikleri ise yine servise göndericez onlar bakıcak.

her ne kadar sinirlensemde ürünü güzel fiyata aldığım için değişim için gönderdim, yetkili servisinidearayıp söyledim izah ettim böyle böyle diye, değişim istiyorum dedim, bu süreç toplamda 15-20 gün oldu ve sonunda değişti, dolayısıyla bir problem varmı yok, ancak size şunu sormak istiyorum,

yasada, sözleşmede açık şekilde cayma hakkı olmasına rağmen, kaldı ki gelen üründe sorun olmasına rağmen, karşındaki satıcı kurumsal bir kimliğe sahip olmasına rağmen bu cevapları veriyor ve değişim/iade kabul etmiyorsa dolayısıyla da müşteriyi 15-20 gün zarara uğratıyorsa, bunlara devlet tarafından para cezası verilmesi için tam olarak nereye başvurulmalı?

Kendi görüşüm ise bunlar tabiri caizse "adam akıllı" bir miktarda ceza yemeden tıpkı bana verdikleri cevap gibi millete cevap verecekler ve vermeyede devam ediyorlar, olan tüketiciye oluyor ya thh'de tabiri caizse sürünüyor (süre anlamında) yada böyle 15-20 günlük kayıpları oluyor vs. vs.

"tam olarak nereye başvurulmalı?" ile ilgili bir sorum daha var, bu anlattığım tarzdaki işletmelere, "il ticaret müdürlükleri" tarafından bir para cezası uygulanması yasa/yönetmelik anlamında mümkünmü?

ürünü uygun fiyata almış olmasam birde hemen lazım olmasa birde vaktim olsa, bunlarla uğraşmayı mahkemeye vermeyi göze almıştım ancak dediğim gibi işte..

A Adem Helvacı
Adem Hocam mesajimi acaba gormediniz mi diye yazayim dedim...
A Adem Helvacı
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
A Adem Helvacı Bey onarımı yapılamayan telefon ile ilgili sizin yazdığınız değişim talebi yazısı ile yaptığımız itiraza verilen cevap aşağıda.

"Merhaba,

Sizin talebiniz üzerine Üretici Firmaya tekrar sundum.

Fakat Meızu markasının stoklarında değişim cihazı olmadığı için, ücret iadesi ile devam edilmesi gerektiğinin bilgisini verdiler.
İsterseniz cihaza ücret iadesi ile devam edebiliriz.
İsterseniz cihazınızın çıkışını sağlayabilirim.
Tarafınızdan bilgi rica ediyorum.

İyi günler."

Gelen cevap bu şekilde. Bu durumda izlememiz gerek yol ne olmalı. Teşekkürler.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,289
64
A Adem Helvacı Bey onarımı yapılamayan telefon ile ilgili sizin yazdığınız değişim talebi yazısı ile yaptığımız itiraza verilen cevap aşağıda.

"Merhaba,

Sizin talebiniz üzerine Üretici Firmaya tekrar sundum.

Fakat Meızu markasının stoklarında değişim cihazı olmadığı için, ücret iadesi ile devam edilmesi gerektiğinin bilgisini verdiler.
İsterseniz cihaza ücret iadesi ile devam edebiliriz.
İsterseniz cihazınızın çıkışını sağlayabilirim.
Tarafınızdan bilgi rica ediyorum.

İyi günler."

Gelen cevap bu şekilde. Bu durumda izlememiz gerek yol ne olmalı. Teşekkürler.
Değişim cihazının stokta olması mı gerekiyormuş :) A Adem Helvacı ,ne dersin bu işe :alala
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
A Adem Helvacı Bey onarımı yapılamayan telefon ile ilgili sizin yazdığınız değişim talebi yazısı ile yaptığımız itiraza verilen cevap aşağıda.

"Merhaba,

Sizin talebiniz üzerine Üretici Firmaya tekrar sundum.

Fakat Meızu markasının stoklarında değişim cihazı olmadığı için, ücret iadesi ile devam edilmesi gerektiğinin bilgisini verdiler.
İsterseniz cihaza ücret iadesi ile devam edebiliriz.
İsterseniz cihazınızın çıkışını sağlayabilirim.
Tarafınızdan bilgi rica ediyorum.

İyi günler."

Gelen cevap bu şekilde. Bu durumda izlememiz gerek yol ne olmalı. Teşekkürler.
Yönetmelik açık. Malın Ayıpsız Misli İle Değişimi. Yani doğrudur o maldan stoklarında yoktur ancak o mala eşdeğer, MİSLİ İLE değişimini yapabilecekleri örnek veriyorum sizin cihaz XYZ123 modelidir ve onda abcde özellikleri vardır. Size XYZ357 modelini önerirler ve onda abcde özelliklerinin d olanı yoktur da onun yerine h özelliği vardır, sizin onayınız doğrultusunda değişim işlemi yapılır. Tekrar ediyorum, günümüz koşullarında üretimlerde 6 ayda bir model değiştiğini zaten biliyor olmakla birlikte eğer karşı tarafın belirttiği şekilde olsaydı ülkede hiç bir ürüne değişim yapılamazdı.

Tekrar ediyorum, ''ayıpsız misli ile'' yani adam gibi çalışan, kusuru olmayan ve sizin cihazın özelliklerin tamamını kapsayan ve ellerinde yok ise gerekiyorsa sizin cihazın bir tık fazlası özelliği kapsayan ürün o bizim sorunumuz değil.
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
Yönetmelik açık. Malın Ayıpsız Misli İle Değişimi. Yani doğrudur o maldan stoklarında yoktur ancak o mala eşdeğer, MİSLİ İLE değişimini yapabilecekleri örnek veriyorum sizin cihaz XYZ123 modelidir ve onda abcde özellikleri vardır. Size XYZ357 modelini önerirler ve onda abcde özelliklerinin d olanı yoktur da onun yerine h özelliği vardır, sizin onayınız doğrultusunda değişim işlemi yapılır. Tekrar ediyorum, günümüz koşullarında üretimlerde 6 ayda bir model değiştiğini zaten biliyor olmakla birlikte eğer karşı tarafın belirttiği şekilde olsaydı ülkede hiç bir ürüne değişim yapılamazdı.

Tekrar ediyorum, ''ayıpsız misli ile'' yani adam gibi çalışan, kusuru olmayan ve sizin cihazın özelliklerin tamamını kapsayan ve ellerinde yok ise gerekiyorsa sizin cihazın bir tık fazlası özelliği kapsayan ürün o bizim sorunumuz değil.
Akakçe üzerinden meizu marka telefonlara baktığımda ekran görüntüsünü aldığım modeller var sadece satışta. Yani hepsi bizim telefondan (Meizu Note 8 Ram olarak 4GB/64GB idi) düşükler hepsi Ram olarak 3GB/32GB. En üstteki modeli bizim telefona en yakın model gibi. Açıkçası aylarca beklemek yerine en üstteki modeli vermelerine de razı olabilirim. Ne dersiniz? Meizu M10 32 GB modeli önermek ve almak için nasıl bir cevap yazmalıyım.

Teşekkürler.

EkranGoruntusu_20210930_2008133d9f3f08fa214495.jpg
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Akakçe üzerinden meizu marka telefonlara baktığımda ekran görüntüsünü aldığım modeller var sadece satışta. Yani hepsi bizim telefondan (Meizu Note 8 Ram olarak 4GB/64GB idi) düşükler hepsi Ram olarak 3GB/32GB. En üstteki modeli bizim telefona en yakın model gibi. Açıkçası aylarca beklemek yerine en üstteki modeli vermelerine de razı olabilirim. Ne dersiniz? Meizu M10 32 GB modeli önermek ve almak için nasıl bir cevap yazmalıyım.

Teşekkürler.

EkranGoruntusu_20210930_2008133d9f3f08fa214495.jpg
Talebinizi açık açık ve yönetmeliğe dayandırarak dile getirin, aksi takdirde hukuki süreç biraz daha uzar zira olay cebri icraya kadar uzamak zorunda kalır, işin içine avukat girer, önce bedelleri cebinizden ödemek, süreci kazandığınızda maliyeti komple karşı tarafa yükler icra işlemi başlatırsınız vs. Hukuki süreç işlerken en yüksek ticari avans faizi talep edeceğinizi, telefon değişimi ile sulh yoluyla sorunu çözmezlerse sizin zaman, onların ise gereksiz para kaybedeceğini belirtin. Tüm bunlara rağmen sulh yolunu tercih etmiyorlar ise yasal hakkınızı kullanmak üzere profesyonel bilgi almak için bir avukat arkadaşımıza danışmanızı öneririm.
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
Talebinizi açık açık ve yönetmeliğe dayandırarak dile getirin, aksi takdirde hukuki süreç biraz daha uzar zira olay cebri icraya kadar uzamak zorunda kalır, işin içine avukat girer, önce bedelleri cebinizden ödemek, süreci kazandığınızda maliyeti komple karşı tarafa yükler icra işlemi başlatırsınız vs. Hukuki süreç işlerken en yüksek ticari avans faizi talep edeceğinizi, telefon değişimi ile sulh yoluyla sorunu çözmezlerse sizin zaman, onların ise gereksiz para kaybedeceğini belirtin. Tüm bunlara rağmen sulh yolunu tercih etmiyorlar ise yasal hakkınızı kullanmak üzere profesyonel bilgi almak için bir avukat arkadaşımıza danışmanızı öneririm.
A Adem Helvacı bey iyi akşamlar az önce KVK servisten SMS geldi. Bir paket yollamışlar. Sanırım arızalı telefonu geri gönderdiler. Yarın sabah arayıp soracağım. Eğer yeni telefon yerine arızalı telefonu gönderdilerse paketi almalımıyım yoksa teslim almadan gerimi göndereyim?

Teşekkürler.

Güncelleme
Bunu yazdıktan sonra servis sayfasındaki kayıt aklıma geldi. Oraya baktığımda aşağıdaki tablo ile karşılaştım.

telefon-iade-nedeni.jpg
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
A Adem Helvacı bey iyi akşamlar az önce KVK servisten SMS geldi. Bir paket yollamışlar. Sanırım arızalı telefonu geri gönderdiler. Yarın sabah arayıp soracağım. Eğer yeni telefon yerine arızalı telefonu gönderdilerse paketi almalımıyım yoksa teslim almadan gerimi göndereyim?

Teşekkürler.

Güncelleme
Bunu yazdıktan sonra servis sayfasındaki kayıt aklıma geldi. Oraya baktığımda aşağıdaki tablo ile karşılaştım.

telefon-iade-nedeni.jpg
İşlem yapılmadan hazır hale getirmek.
şu kurumsalMIŞ gibi görünen firmaların da, bu kelime oyunlarının da Allah cezalarını versin.
Hocam teslim almasanız ne olacak ki? Siz almayacaksınız, onlar almayacak, kargocu kutuyu beğenip o alacak sonra uğraş dur.

Kargocu GERÇEK EMEKÇİ kardeşlerimin affına sığınıyorum lakin malum yaşanan olayları da kimse inkar edemez.

Adamlar matematiğe yeni formül getirdiler.

Eskiden ''X noktasından Y noktasına saatte 300km ile giden araç'' diye başlayan sorular bu gün ''X noktasından 25kg olarak çıkan bir Antep fıstığı çuvalı Y noktasına kaç kg olarak varır?'' sorularının literatüre girmesine vesile olanlar var bu söylemler bizim suçumuz değil neticede.

Siz paketi teslim alıp, hukuk mücadelesi başlatacaksınız ancak sıkıcı, yorucu, uzun bir yol olduğunu unutmayalım lütfen.
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
İşlem yapılmadan hazır hale getirmek.
şu kurumsalMIŞ gibi görünen firmaların da, bu kelime oyunlarının da Allah cezalarını versin.
Hocam teslim almasanız ne olacak ki? Siz almayacaksınız, onlar almayacak, kargocu kutuyu beğenip o alacak sonra uğraş dur.

Kargocu GERÇEK EMEKÇİ kardeşlerimin affına sığınıyorum lakin malum yaşanan olayları da kimse inkar edemez.

Adamlar matematiğe yeni formül getirdiler.

Eskiden ''X noktasından Y noktasına saatte 300km ile giden araç'' diye başlayan sorular bu gün ''X noktasından 25kg olarak çıkan bir Antep fıstığı çuvalı Y noktasına kaç kg olarak varır?'' sorularının literatüre girmesine vesile olanlar var bu söylemler bizim suçumuz değil neticede.

Siz paketi teslim alıp, hukuk mücadelesi başlatacaksınız ancak sıkıcı, yorucu, uzun bir yol olduğunu unutmayalım lütfen.
Ben zaten 24/09/2021 tarihinde THH sayfasından bir şikayet oluşturmuştum.

Fakat bu tarihten sonra yukarıda eklediğim KVK ile olan yazışmalarımız var. Bu yazışmaları mevcut şikayet formuna eklemek için bir seçenek göremedim. Sürecin devamını mevcut şikayete eklemek için ne yapmalıyım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri