Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Tüketici hakem heyetine yapılan şikayetimi geri çekebilir miyim üzerinden 1.5 ay geçti.

Bugün şikayet ettiğim firma ile görüştüm, siz şikayetinizi geri çekin biz size ürünün yenisini yollayalım dedi.
Teknik ve yasal olarak elbette şikayetinizi geri çekebilirsiniz lakin mantık olarak bu hata olur.
Ürünün yenisini yollasın eskisini alsınlar, sizin bir dilekçe ve imzanıza bakar her şey.
 
F Çevrimdışı

Fatih009

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Teknik ve yasal olarak elbette şikayetinizi geri çekebilirsiniz lakin mantık olarak bu hata olur.
Ürünün yenisini yollasın eskisini alsınlar, sizin bir dilekçe ve imzanıza bakar her şey.
Evet dediğin mantıkta ilerleyeceğim Adem abi.

Dikiş sökükleri olan yatağımdı şikayet konusu. Video çekip attım youtubeye, 1,5 aydır hakem heyetine cevap vermeyen firma hemen, sizin memnuniyetiniz bizim için çok önemli fatih bey dedi.

Yatağımın yenisi gelsin evime ondan sonra dilekçe ile geri çekeceğim şikayetimi, dediğin gibi.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Merhaba...
Bence ürünü göndersinler göndermeyeceklerse sözleşme yapsınlar öyle çekeceğim diye söyleyin. Firmalara hiç güvenmeyin. Göndermek öyle uzun sürmüyor iki günde elinizde olur. Siz gönderin ürün elime geçsin aynı gün dilekçe yazar çekerim deyin. Akıllarında ne var anlamak mümkün değil.
Aynen hocam. Dediğiniz gibi malı görmeden şikayetimi çekmeyeceğim.
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Faturada abimin ismi yazdığı için THH başvurusunu abimin üzerinden yaptık.Ama 2 ay sonra askere gidecek,eğer bilirkişi atanırsa abim askerdeyken ne yapmamız lazım?

Başvuru yaparken ürünü kullanan veya faturada ismi yazan kişinin başvuru yapabileceğini yeni öğrendik o yüzden başvuruyu abimin üzerinden yaptık.

Adem Helvacı Adem Helvacı
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
Merhaba
BİM den alınmış Meizu marka telefon bir aydır garanti kapsamında KVK teknik serviste. Geçtiğimiz günlerde servisten ücret iadesi kararı verildiğine dair kısa mesaj geldi. Ortada bizimle bu konu hakkında hiç görüşülmeden tek taraflı olarak servisin verdiği bir kara var. Biz telefonun yenisini, muadilini veya üst modelini isteme hakkımızı kullanmak istiyoruz.

Bunun için e-devlet üzerinden THH ye başvuracağız fakat şikayet edilecek yer BİM mağazası mı yoksa KVK teknik servisi mi olmalı?

Bu konuda forum üyelerinden yardım/bilgi rica ediyorum. Teşekkürler.

Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhaba
BİM den alınmış Meizu marka telefon bir aydır garanti kapsamında KVK teknik serviste. Geçtiğimiz günlerde servisten ücret iadesi kararı verildiğine dair kısa mesaj geldi. Ortada bizimle bu konu hakkında hiç görüşülmeden tek taraflı olarak servisin verdiği bir kara var. Biz telefonun yenisini, muadilini veya üst modelini isteme hakkımızı kullanmak istiyoruz.

Bunun için e-devlet üzerinden THH ye başvuracağız fakat şikayet edilecek yer BİM mağazası mı yoksa KVK teknik servisi mi olmalı?

Bu konuda forum üyelerinden yardım/bilgi rica ediyorum. Teşekkürler.

Adem Helvacı Adem Helvacı
Birinci derecede muhatabınız size fatura kesen işletmedir. Müteselsil sorumlu ise üretici veya ithalatçıdır.
Siz müteselsil bağlantı ile ikisinden de şikayetçi olabilirsiniz. Malın onarımının gerçekleştirilememesine ve aynı zamanda azami onarım süresinin aşımına bağlı olarak yasada tüketiciye sunulan dört seçimlik hakkından MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ olanını kullanmak istediğinizi belirten bir dilekçe ile satış belgesi, size gelen bilgi metninin ekran alıntısı gibi detayları da ekleyip başvurabilirsiniz.
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
Birinci derecede muhatabınız size fatura kesen işletmedir. Müteselsil sorumlu ise üretici veya ithalatçıdır.
Siz müteselsil bağlantı ile ikisinden de şikayetçi olabilirsiniz. Malın onarımının gerçekleştirilememesine ve aynı zamanda azami onarım süresinin aşımına bağlı olarak yasada tüketiciye sunulan dört seçimlik hakkından MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ olanını kullanmak istediğinizi belirten bir dilekçe ile satış belgesi, size gelen bilgi metninin ekran alıntısı gibi detayları da ekleyip başvurabilirsiniz.
Adem Helvacı Adem Helvacı bey bu konuyla ilgili olarak cuma günü size bir e-posta göndermiştim. Sanırım gözünüzden kaçtı. Oradan görüşebilir miyiz? Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Rak_Benadam Çevrimdışı

Rak_Benadam 

Aktif Üye
2 Ağu 2021
223
34
Merhaba Adem abi.

Arızalı bir eşyam vardı evimde ürün garantiliydi. 5-6 kere aldığım mağazaya gittim, ürünün yetkili servisiyle kaç kere iletişim kurdum, gelin tamir edin yada değiştirin bu ürünü dedim.

Arada 50 gün geçmişti ve kusurlu ürünün değişim/onarımı için kimse beni arayıp sormadı, en sonunda thh'nde görüşürüz deyip başvurumu yaptım.

Sonuç olarak bir kaç ay önce thh'ne şikayet ettiğim mağaza tarafından mağduriyetim giderildi ve iki tarafta konuşarak, mutlu mesut, sulh bir şekilde hallettik işi.

Bugün ise thh'nin karar dosyası bana ulaştı, adam birsürü yalan söyleyip neredeyse beni suçlu çıkarak.

Yahu arkadaş suçlusunuz, 50 gün evime servis gelmedi ve benimle ilgilenilmedi, mağazaya gittiğimde benden özür dileye dileye bir hal oldunuz, derhal ilgileneceğiz, servislerimiz yoğun, ve sizin arıza kaydınızı biz açtık ama sistemde bir sorun oluşmuş vs.vs. dediniz.

Şimdi thh yaptığınız savunmada bu kadar yalana ne gerek var yahu.

Adem abi bu adamlar thh savunmasında yalan söyleyip kendilerini haklı çıkarmak zorunda mı.

Thh savunmasına "derhal müşterimizin mağduriyetini gideriyoruz, bizim hatamız" yazsalar ceza mı verilir bu adamlara.


İlgili firma tarafından külliyen yalan olan savunma.

IMG_20210914_105932f566d73a1b53c0c3.jpg
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
45
Merhaba Adem abi.

Arızalı bir eşyam vardı evimde ürün garantiliydi. 5-6 kere aldığım mağazaya gittim, ürünün yetkili servisiyle kaç kere iletişim kurdum, gelin tamir edin yada değiştirin bu ürünü dedim.

Arada 50 gün geçmişti ve kusurlu ürünün değişim/onarımı için kimse beni arayıp sormadı, en sonunda thh'nde görüşürüz deyip başvurumu yaptım.

Sonuç olarak bir kaç ay önce thh'ne şikayet ettiğim mağaza tarafından mağduriyetim giderildi ve iki tarafta konuşarak, mutlu mesut, sulh bir şekilde hallettik işi.

Bugün ise thh'nin karar dosyası bana ulaştı, adam birsürü yalan söyleyip neredeyse beni suçlu çıkarak.

Yahu arkadaş suçlusunuz, 50 gün evime servis gelmedi ve benimle ilgilenilmedi, mağazaya gittiğimde benden özür dileye dileye bir hal oldunuz, derhal ilgileneceğiz, servislerimiz yoğun, ve sizin arıza kaydınızı biz açtık ama sistemde bir sorun oluşmuş vs.vs. dediniz.

Şimdi thh yaptığınız savunmada bu kadar yalana ne gerek var yahu.

Adem abi bu adamlar thh savunmasında yalan söyleyip kendilerini haklı çıkarmak zorunda mı.

Thh savunmasına "derhal müşterimizin mağduriyetini gideriyoruz, bizim hatamız" yazsalar ceza mı verilir bu adamlara.


İlgili firma tarafından külliyen yalan olan savunma.

IMG_20210914_105932f566d73a1b53c0c3.jpg
İnşallah kullan at mantığı bir ürün değildir ?
 
Rak_Benadam Çevrimdışı

Rak_Benadam 

Aktif Üye
2 Ağu 2021
223
34
İnşallah kullan at mantığı bir ürün değildir ?
Değil hocam zaten mağduriyetimde giderildi.

Ben telefonda güzel güzel konuştuğumuz, benden defalarca özür dileyen, firmanın arıza kaydı sisteminde bir aksaklık oldu o yüzden size 50 gün servis yollayamadık diyen adamın, tth ne sunduğu savunmasına takıldım.
Full yalan yahu, insan biraz utanır.
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
Gönderen ismi nedir hocam bakayım. Mailler binler ile ifade edecek düzeyde şişik çünkü.
Bende tam THH sayfasında şikayet için metni hazırlamakla cebelleşiyordum. Özel mesaj ile yazsam sorun olur mu?

Ayrıca gönderdiğim e-postada konu başlığı tam olarak aşağıdaki

Garanti dahilinde arızalanan cihazda ücret iadesinden başka bir çözüm yöntemi var mı?

Gönderi tarihi 10.09.2021 11:29
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhaba Adem abi.

Arızalı bir eşyam vardı evimde ürün garantiliydi. 5-6 kere aldığım mağazaya gittim, ürünün yetkili servisiyle kaç kere iletişim kurdum, gelin tamir edin yada değiştirin bu ürünü dedim.

Arada 50 gün geçmişti ve kusurlu ürünün değişim/onarımı için kimse beni arayıp sormadı, en sonunda thh'nde görüşürüz deyip başvurumu yaptım.

Sonuç olarak bir kaç ay önce thh'ne şikayet ettiğim mağaza tarafından mağduriyetim giderildi ve iki tarafta konuşarak, mutlu mesut, sulh bir şekilde hallettik işi.

Bugün ise thh'nin karar dosyası bana ulaştı, adam birsürü yalan söyleyip neredeyse beni suçlu çıkarak.

Yahu arkadaş suçlusunuz, 50 gün evime servis gelmedi ve benimle ilgilenilmedi, mağazaya gittiğimde benden özür dileye dileye bir hal oldunuz, derhal ilgileneceğiz, servislerimiz yoğun, ve sizin arıza kaydınızı biz açtık ama sistemde bir sorun oluşmuş vs.vs. dediniz.

Şimdi thh yaptığınız savunmada bu kadar yalana ne gerek var yahu.

Adem abi bu adamlar thh savunmasında yalan söyleyip kendilerini haklı çıkarmak zorunda mı.

Thh savunmasına "derhal müşterimizin mağduriyetini gideriyoruz, bizim hatamız" yazsalar ceza mı verilir bu adamlara.


İlgili firma tarafından külliyen yalan olan savunma.

IMG_20210914_105932f566d73a1b53c0c3.jpg
BEĞEN butonunda güldüm ister istemez zira bu tarz firmalar utanmazlık konusunda ciddi seviyede master yapmış oluyorlar.
Siz haklısınız 3-5 senede belki hayatınızda 1 kere göreceğiniz şeyler bunlar lakin 2009 yılından beri ben binlerce bu gibi utanmaz savunma okudum :kiskis

Bu savunmayı yazan şahsa soralım. Mücbir sebep gerekçe gösterip senin evinin elektriğini vermeyelim. Sen şikayet ettiğinde de elektrik idaresi olarak ''E sayın devlet biliyorsunuz malumunuz mücbir sebep, elemanların yarısı hasta, bir kısmı doğrum yaptı, bir kısmı ishal, birisinin sevgili terk etmiş depresyona girmiş, elimizdeki ekiplerle en kısa sürede mutlaka sorunu gidereceğiz tüketicinin içi rahat olsun'' cevabını alsa bu kadar rahat olabilecek miymiş?

Kardeşim Mücbir sebep dediğin şeyde elinde gerçekten imkan olmaz. Bu savunma yazısı kişisel fikrim doğrultusunda tamamen ajite algısı hedeflenerek yazılmış benim genelde yazı değil de ...çmık dediğim türden bir yazı.

İşin fena yanı, bu yazıyı yazan da yazdığının ..çmık olduğunu biliyor :)

Fakat ne yazık ki SİSTEM bu yazıyı yazdırıyor. Onlar da biliyor bir çok arka kapı olduğunu ve dolanabilmenin alt yapısı hazırda dursun istiyorlar.

Evet abi, kesinlikle böyleler, utanmazlar..
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bende tam THH sayfasında şikayet için metni hazırlamakla cebelleşiyordum. Özel mesaj ile yazsam sorun olur mu?

Ayrıca gönderdiğim e-postada konu başlığı tam olarak aşağıdaki

Garanti dahilinde arızalanan cihazda ücret iadesinden başka bir çözüm yöntemi var mı?

Gönderi tarihi 10.09.2021 11:29
Adem bey merhaba

11 ağustosta yeğenimin 1 yılı aşkın süredir kullandığı garanti süresi
içinde arıza yapan Meizu marka telefonunu KVK ile yaptığımız telefon
görüşmesi sonrasında kendilerinin belirttiği KVK Kartal servisine kargo
ile gönderdik.

12 Ağustosta yurtiçi kargo takip sisteminde servis tarafından teslim
alındığı bilgisi vardı.

Teslim alındıktan sonra servisi arayıp cihazın durumunu sorduğumuzda
anakart arızası olduğu parça beklendiği bilgisi verildi. Onarım sürecini
web sitesinden takip etmek için Servis Form numarasını öğrendik ve
beklemeye başladık. Bu arada verilen form numarası ile web sitesinden
cihazın durumunu takip etmek istediğimizde sürekli "hatalı işlem"
mesajıyla karşılaştık. Bir kaç kez daha servise telefon ettiğimizde her
defasında parça beklendiğini söylediler. Bu arada web sayfasından
arızalı cihaz takip sistemi hala çalışmıyor.

Beklerken 31 Ağustos 2021 tarihinde bir SMS mesajı geldi. (ekran
görüntüleri ektedir)

Mesajda "Cihaz anakart değişimi bekliyor statüsüne alınmıştır en kısa
sürede tamamlanacaktır" yazıyordu.

Biz cihazın onarıldı bilgisini beklerken dün 9 Eylül 2021 tarihinde
gelen mesajsa "Ürününüzün ücret iadesi için evrak beklenmektedir. Hafta
içi 08:30-12:00/13:00-18:00 saatlerinde servisimize ulaşabilirsiniz"
yazıyordu.

Henüz servisi aramadım.

Bildiğim kadarıyla cihaza ödediğimiz bedelden çok daha düşük bir bedeli
ödeme yapacaklar.

Bu durumda ücret iadesinden başka bir seçeneğimiz var mı? Cevaplarsanız
memnun olurum.

İyi çalışmalar.

DEMİŞSİNİZ




Eliniz oldukça kuvvetli, Yönetmelik de sizden yana. Size zorla, dayatma yolu ile ücret iadesi yapamazlar. Bunu zaten kasıtlı yapıyorlar herkes biliyor, Devletimiz de biliyor ama işte imza kampanyaları vs ile biz de bir çıkış yolu bulmaya çalışıyoruz.


Öncelikle firmaya bir ihtar yazısı yazın.

Sayın ilgili;

......... tarihinde firmanıza .... arızasından dolayı GARANTİ DAHİLİNDE yolladığım ... marka .... model ürünüm ile ilgili .... süre boyunca onarım beklemiş olmamıza rağmen tarafımıza süreç boyunca bilgilendirilmemiş şekilde ..... tarihinde nihai sonuç ifade eden bir ücret iade bildirimi almış bulunmaktayım. Öncelikle Satış Sonrası Hizmet Yönetmeliğinde belirtildiği üzere Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez hükmünden hareketle bu ürün azami onarım süresi aşımından dolayı değişimi hak etmiş durumdadır. Bunun yanısıra yedek parça tedarik edilemediğinden ötürü yine değişim hak edişi mevcuttur. Bu koşullarda 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu madde 8 ve 11 de belirtilen koşulların oluştuğu açıkça anlaşılmakla birlikte TÜKETİCİNİN TERCİH EDECEĞİ seçimlik hakları doğrultusunda sizin öncelikle tüketici olarak benim talebimi sormanız ve onayımı almanız gerekmektedir. Yasa ve yönetmeliklerden doğan hakkımın normal yollar ile tarafıma verilmemesi halinde yasal rakamsal sınırlar dahilinde olması nedeniyle tüketici hakem heyetine elimdeki delil niteliğinde belgeler ile başvuracağımı, ''Malın Ediminin Yerine Getirilememesi'' maddesine başvurmanız halinde konuyu tüketici mahkemesine taşımak sureti ile HAKKIM OLAN ayıpsız misli ile değişimini sağlayacağımı, AYIPSIZ MİSLİ ifadesinin yönetmelikte karşılığı doğrultusunda eğer satın almış olduğum ürün modelinin üretimi veya tedarik durumu mümkün değil ise dahi AYIPSIZ MİSLİ kapsamında gerekirse CEBRİ İCRA yolu ile eşdeğer modeli için hukukun tüm yollarına başvuracağımı tarafınıza ihtaren beyan eder, gereğini rica ederim.



şeklinde, beğenmediğiniz yerleri kendinize göre uyarlayıp değiştirebileceğiniz bir yazıyı yollayın.

Mutlaka tüm görüşmelerinizi yazılı mecrada yürütün. Ararlarsa ve önemli bir görüşme ise ''Müsait değilim bana mail atın'' diyerek beyanlarını yazılı yollamaya mecbur bırakın.

Gereğini yerine getirmezler ise, yukarıda yazdıklarımız blöf olmadığından dolayı ona uygun bir dilekçe ile sizin de yasal mücadelenizi başlatmak doğrultusunda elimizden geleni yaparız :)
 
Geri
Üst Alt