Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Ben zaten 24/09/2021 tarihinde THH sayfasından bir şikayet oluşturmuştum.

Fakat bu tarihten sonra yukarıda eklediğim KVK ile olan yazışmalarımız var. Bu yazışmaları mevcut şikayet formuna eklemek için bir seçenek göremedim. Sürecin devamını mevcut şikayete eklemek için ne yapmalıyım.
Ek dilekçeler, erken zaman diliminde elden teslim ediliyor.
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
Ek dilekçeler, erken zaman diliminde elden teslim ediliyor.
Sonraki yazışmaları yazıcıdan çıkartıp elden veririm.

Birde servis ile yaptığımız bu kadar yazışma içinde servis tarafından bize iade etmek istedikleri ücretin miktarı hakkında hiç bir rakam verilmedi. Bende ücret iadesini kabul etmiş gibi görünmemek için iade bedelini hiç sormadım. Bu bir sorun olur mu?
 
R Çevrimdışı

resler

Yeni Üye
25 Tem 2021
31
44
Servis kapısından giriş yapan telefon tamir tezgahına gidene kadar 3 hafta geçmiş. Arızalı telefonun 9 gün boyunca garanti dahilinde onarılamayınca yenisi, muadili, misli ile değişimi için yaptığımız tüm itirazlar dikkate alınmadan hiç bir onay alınmadan yıldırım hızıyla kargoya hem de şubeden teslim olarak verilip gönderilmiş. Kargodan gelen aramaya göre paket kargo şubesinde alınmayı bekliyormuş.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Servis kapısından giriş yapan telefon tamir tezgahına gidene kadar 3 hafta geçmiş. Arızalı telefonun 9 gün boyunca garanti dahilinde onarılamayınca yenisi, muadili, misli ile değişimi için yaptığımız tüm itirazlar dikkate alınmadan hiç bir onay alınmadan yıldırım hızıyla kargoya hem de şubeden teslim olarak verilip gönderilmiş. Kargodan gelen aramaya göre paket kargo şubesinde alınmayı bekliyormuş.
Cep tel ve pc yetkili servislerinin genel çalışma şekli bu
 
S Çevrimdışı

SayMyName

Yeni Üye
8 Eki 2021
3
27
A Adem Helvacı Hocam merhaba sorun yaşadığım bir konuda yardımınızı rica ediyorum. Garantisi bitmiş televizyonumu konut sigortası kapsamında tamire verdim, ekranda ince bir çizgi vardı lakin görüntü, ses falan her şey çalışıyordu. Sigorta şirketinin gönderdiği firma TV'yi götürdü ve yaklaşık 1.5 ay sonra kullanılamaz bir halde teslim etti. Bu konu hakkında tüketici hakem heyetine gitmeyi düşünüyorum. Burada kimden talepte bulunmalıyım. Sigorta şirketinden mi yoksa gönderdiği servisten mi?
 
giyotin44 Çevrimdışı

giyotin44

Aktif Üye
23 Eki 2017
139
Merhaba dostlar yaklaşık birkaç gün önce n11 İnternet satış sitesi üzerinden kayseride bulunan bir vestel bayisinden televizyon aldım.Bir kaç gün sonra montaj servisi gelip televizyonu kurdu ve gitti.Kurulum sonrası televizyonu incelediğimde panelde ufak bir leke(ölü piksel gibi) leke olduğunu farkettim ve n11 üzerinden iade talebi başlattım.Ertesi gün n11in verdiği kargo kodu ile televizyonu kargo firmasına götürdüm. Kargo yetkilisi satıcı firmanın kargo onayı vermeden ürünü kargolayamacaklarını satıcı ile görüşmem gerektiğini ifade ettiler. Satıcıyı aradım durumu anlatıp ürünü iade etmek istediğimi belirttim.Fakat satıcı ürünün kutusunun açılıp kurulum yapıldığı için hiçbir şekilde ürünü iade alamayacaklarını buna rağmen ürünü kendilerine göndermem halinde teslim alamayacaklarını söyledi. Vestel müşteri hizmetlerini arayıp konuyu detaylıca anlattım. Onlarda iade konusunda yardımcı olmayacaklarını yalnızca servis yönlendirebileceklerini söylediler. Bende bu durumda tüketici hakem heyetine başvuruda bulunacağımı söyledim. Televizyonu alarak vestel yetkili servisine götürdüm Servis televizyonu inceledi ve panelde bulunan lekeyi tespit etti panelde ki lekenin tam olarak teşhis edilmesi için panelin açılması gerektiğini söyledi.Bende panelin açılmasına rıza göstermedim.Servisten panelde leke olduğuna dair servis raporunu alarak bulunduğum ildeki tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum.
Anlamadığım olay şu mesafeli İnternet alışverişlerde 14 gün koşulsuz iade hakkı yok mu? Üstelik ayıplı mal gönderen firmanın en azından değişim teklif etmesi gerekmezmiydi?
Bundan sonra süreç nasıl işler nasıl sonuçlanır. Benzer durumlarla karşılaşan veya konuyla ilgili bilgisi olan siz değerli dostların fikirlerini almak isterim.Vakit ayırıp yazdıklarımı okuyan ve yol gösteren herkese şimdiden teşekkür ederim.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Merhaba dostlar yaklaşık birkaç gün önce n11 İnternet satış sitesi üzerinden kayseride bulunan bir vestel bayisinden televizyon aldım.Bir kaç gün sonra montaj servisi gelip televizyonu kurdu ve gitti.Kurulum sonrası televizyonu incelediğimde panelde ufak bir leke(ölü piksel gibi) leke olduğunu farkettim ve n11 üzerinden iade talebi başlattım.Ertesi gün n11in verdiği kargo kodu ile televizyonu kargo firmasına götürdüm. Kargo yetkilisi satıcı firmanın kargo onayı vermeden ürünü kargolayamacaklarını satıcı ile görüşmem gerektiğini ifade ettiler. Satıcıyı aradım durumu anlatıp ürünü iade etmek istediğimi belirttim.Fakat satıcı ürünün kutusunun açılıp kurulum yapıldığı için hiçbir şekilde ürünü iade alamayacaklarını buna rağmen ürünü kendilerine göndermem halinde teslim alamayacaklarını söyledi. Vestel müşteri hizmetlerini arayıp konuyu detaylıca anlattım. Onlarda iade konusunda yardımcı olmayacaklarını yalnızca servis yönlendirebileceklerini söylediler. Bende bu durumda tüketici hakem heyetine başvuruda bulunacağımı söyledim. Televizyonu alarak vestel yetkili servisine götürdüm Servis televizyonu inceledi ve panelde bulunan lekeyi tespit etti panelde ki lekenin tam olarak teşhis edilmesi için panelin açılması gerektiğini söyledi.Bende panelin açılmasına rıza göstermedim.Servisten panelde leke olduğuna dair servis raporunu alarak bulunduğum ildeki tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum.
Anlamadığım olay şu mesafeli İnternet alışverişlerde 14 gün koşulsuz iade hakkı yok mu? Üstelik ayıplı mal gönderen firmanın en azından değişim teklif etmesi gerekmezmiydi?
Bundan sonra süreç nasıl işler nasıl sonuçlanır. Benzer durumlarla karşılaşan veya konuyla ilgili bilgisi olan siz değerli dostların fikirlerini almak isterim.Vakit ayırıp yazdıklarımı okuyan ve yol gösteren herkese şimdiden teşekkür ederim.
Her şekilde iade hakkınızı alırsınız falat aylar süreceğini bildikleri için resmen PİSLİK olsun diye böyle yapıyor satıcılar. Temel amaç sizi yıldırıp ''Lanet olsun'' diyerek kullanmaya devam etmenizi sağlamak.

Her zaman belirttiğim üzere en iyi VESTEL BAYİSİ ölü olanıdır. Hayatımda bunlar kadar işgüzarını görmedim.
 
C Çevrimdışı

Cakacı

Yeni Üye
1 Ocak 2022
7
33
Merhaba.
21.12.2021 tarihinde hepsiburada sitesi üstünden yine hepsiburada satıcısından yani firmanın kendisinden gaming laptop aldım iki gün önce ölü piksel olduğunu fark ettim ve müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım iade talebi açmak istediğimi söyledim bana yetkili servisten iade raporu (DOA) almamı sonra bu raporu kendilerine ulaştırarak ücret iadesini verebileceklerini söyledi ben de en yakın servise gidip durumumu anlattım fakat bu sefer de servis iade işlemi açamayacağını değişim veya tamir için garantiye yollayabileceğini bu durumu hepsiburada ile halletmem gerektiğini söyledi yani anlayacağınız ortada kaldım ben yine de hepsiburada'ya 3 ocak gününe iade talebi açıp sonucu bekleyeceğim yüksek ihtimalle geri iade edecekler. 14 günlük yasal iade hakkımı kullanmak istediğimde ise bilgisayarın açılmamış ve kutusunun deforme olmamış olması gerektiğini söylediler maalesef kutunun bazı yerlerinde yırtılmalar olduğu için bu konuda da elim kolum bağlandı.
Peki bu durumda yani ürün bana geri gönderilirse ne yapabilirim elimde ölü piksel olduğuna dair bir rapor olamadan THH'ye başvurabilir miyim? veya tavsiyeniz nedir yardım ederseniz duacınız olurum zor durumda kaldım yardımlarınızı bekliyorum.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Merhaba.
21.12.2021 tarihinde hepsiburada sitesi üstünden yine hepsiburada satıcısından yani firmanın kendisinden gaming laptop aldım iki gün önce ölü piksel olduğunu fark ettim ve müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım iade talebi açmak istediğimi söyledim bana yetkili servisten iade raporu (DOA) almamı sonra bu raporu kendilerine ulaştırarak ücret iadesini verebileceklerini söyledi ben de en yakın servise gidip durumumu anlattım fakat bu sefer de servis iade işlemi açamayacağını değişim veya tamir için garantiye yollayabileceğini bu durumu hepsiburada ile halletmem gerektiğini söyledi yani anlayacağınız ortada kaldım ben yine de hepsiburada'ya 3 ocak gününe iade talebi açıp sonucu bekleyeceğim yüksek ihtimalle geri iade edecekler. 14 günlük yasal iade hakkımı kullanmak istediğimde ise bilgisayarın açılmamış ve kutusunun deforme olmamış olması gerektiğini söylediler maalesef kutunun bazı yerlerinde yırtılmalar olduğu için bu konuda da elim kolum bağlandı.
Peki bu durumda yani ürün bana geri gönderilirse ne yapabilirim elimde ölü piksel olduğuna dair bir rapor olamadan THH'ye başvurabilir miyim? veya tavsiyeniz nedir yardım ederseniz duacınız olurum zor durumda kaldım yardımlarınızı bekliyorum.
Durumu olduğu gibi THH ye sikayet dosyası oluştur cayma hakkını süresi içerisinde haklı gerekçeler ile kullandığını firmanın iade talebini red ettiğini ekran alıntısı ile pdf formatında bilgi belge yükle geçte olsa para iadesi alırsın hb iade talebini kabul etmez yokuşa sürecek THH ile çözersin karara bağlanana kadar laptobu zarar vermeden karar çıkana kadar tepe tepe kullan kullan..
 
C Çevrimdışı

Cakacı

Yeni Üye
1 Ocak 2022
7
33
Durumu olduğu gibi THH ye sikayet dosyası oluştur cayma hakkını süresi içerisinde haklı gerekçeler ile kullandığını firmanın iade talebini red ettiğini ekran alıntısı ile pdf formatında bilgi belge yükle geçte olsa para iadesi alırsın hb iade talebini kabul etmez yokuşa sürecek THH ile çözersin karara bağlanana kadar laptobu zarar vermeden karar çıkana kadar tepe tepe kullan kullan..
Pazartesi günü iade için gelip alacaklar iade talebine ölü piksel olduğuna dair fotoğraflar attım ölü piksel bulduğumu bu nedenle ürünün beklentilerimi karşılamayıp 14 günlük iade hakkımı kullanmak istediğimi ve geri iade yapılırsa THH'ye başvuracağımı belirttim ürün geri geldiğinde iade talebinin reddedildiği yazıyı PDF'e aktarıp THH'ye başvurcam dimi doğru anladım?
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Pazartesi günü iade için gelip alacaklar iade talebine ölü piksel olduğuna dair fotoğraflar attım ölü piksel bulduğumu bu nedenle ürünün beklentilerimi karşılamayıp 14 günlük iade hakkımı kullanmak istediğimi ve geri iade yapılırsa THH'ye başvuracağımı belirttim ürün geri geldiğinde iade talebinin reddedildiği yazıyı PDF'e aktarıp THH'ye başvurcam dimi doğru anladım?
Evet doğru anladınıız ürünün gelmesini bekleme elinde rededildiğine dağir hb den giriş yapıldıysa hemen başvurunu yapabilrsin iade kabul edeceklerini sanmıyorum zaten red gelirse satıcı firmayıı şikayet et THH'ye

Arka planda THH süreci işlesin en yüksek nakit avans faizi üzerinden ücret idaesinin tarafına iade edilmesini talep et THH'den
 
C Çevrimdışı

Cakacı

Yeni Üye
1 Ocak 2022
7
33
Evet doğru anladınıız ürünün gelmesini bekleme elinde rededildiğine dağir hb den giriş yapıldıysa hemen başvurunu yapabilrsin iade kabul edeceklerini sanmıyorum zaten red gelirse satıcı firmayıı şikayet et THH'ye

Arka planda THH süreci işlesin en yüksek nakit avans faizi üzerinden ücret idaesinin tarafına iade edilmesini talep et THH'den
Çok teşekkür ederim valla ne yapacağımı bilmiyordum gecenin bu saatinde yardımcı oldunuz Allah razı olsun.
Son olarak peki THH'ye böyle bir durumda 14 gün içindeki yasal cayma hakkımı kullanıp red edildiği için mi yoksa ölü piksel olmasından dolayı iade talebinin red edildiği için mi şikayet etmek daha doğru olur ya da bunun bir önemi var mı? direkt sizin belirttiğiniz gibi cayma hakkını süresi içerisinde haklı gerekçeler ile kullanıp iade talebinin red edildiğini yazsam yeterli midir? hem iade talebimde ölü pikselden bahsettiğim için hem de orjinal kutuda hasar olduğu için THH sıkıntı çıkarabilir mi acaba diye düşündüm kusurabakmayın biraz detaylara takılmış olabilirim prosedürü pek bilmediğimden soruyorum hakkınızı helal edin.
 
Son düzenleme:
metinmert Çevrimdışı

metinmert

Aktif Üye
13 Mar 2019
241
Çok teşekkür ederim valla ne yapacağımı bilmiyordum gecenin bu saatinde yardımcı oldunuz Allah razı olsun.
Son olarak peki THH'ye böyle bir durumda 14 gün içindeki yasal cayma hakkımı kullanıp red edildiği için mi yoksa ölü piksel olmasından dolayı iade talebinin red edildiği için mi şikayet etmek daha doğru olur ya da bunun bir önemi var mı? direkt sizin belirttiğiniz gibi cayma hakkını süresi içerisinde haklı gerekçeler ile kullanıp iade talebinin red edildiğini yazsam yeterli midir? hem iade talebimde ölü pikselden bahsettiğim için hem de orjinal kutuda hasar olduğu için THH sıkıntı çıkarabilir mi acaba diye düşündüm kusurabakmayın biraz detaylara takılmış olabilirim prosedürü pek bilmediğimden soruyorum hakkınızı helal edin.
Haklı gerekçe dediğiniz şey zaten ölü piksel değil mi? Her ikisini de belirtin. Bilirkişi inceleyecek ölü pikselleri tespit ederek raporunu oluşturacak.
Her ne kadar iade için götürseler de servis raporu almak için servise gönderecekler. Muhtemelen sizi arayıp bunun için ikna etmeye çalışacaklar. Bu sayede paranızı iade edebileceklerini söyleyecekler. Servis iadeyi gerektiren bir durum olmadığını söyleyecek veya hiçbir şey yapmadan sorun yok diyerek size geri yollayacak. Süreç nasıl ilerlerse ilerlesin vakit kaybetmeden iade talebinizin reddesildiğini mutlaka belirten THH başvurunuzu yapın.
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Çok teşekkür ederim valla ne yapacağımı bilmiyordum gecenin bu saatinde yardımcı oldunuz Allah razı olsun.
Son olarak peki THH'ye böyle bir durumda 14 gün içindeki yasal cayma hakkımı kullanıp red edildiği için mi yoksa ölü piksel olmasından dolayı iade talebinin red edildiği için mi şikayet etmek daha doğru olur ya da bunun bir önemi var mı? direkt sizin belirttiğiniz gibi cayma hakkını süresi içerisinde haklı gerekçeler ile kullanıp iade talebinin red edildiğini yazsam yeterli midir? hem iade talebimde ölü pikselden bahsettiğim için hem de orjinal kutuda hasar olduğu için THH sıkıntı çıkarabilir mi acaba diye düşündüm kusurabakmayın biraz detaylara takılmış olabilirim prosedürü pek bilmediğimden soruyorum hakkınızı helal edin.
ölü piksel çkması kaynaklı ürünü beğenmediğinizi cayma hakkınızı kullandığınızı iade talebinizin satıcı firma tarafından kabul edilmediğini yazmanız yeterli 14 günlük cayma hakkı kapsamı üzerinden para iadesine karar verilecek para iadenizi %99 alırsınıız THH kararı ile para iadesi alırsanız karar çıktıntan 15 gün sonra satıcı firmayı
icraya verin icra yolu ile paranızı tahsil edin firmayla iletişime girmeyin siz onlara cihazı göndermeden para icra dairesi tafından hesabınıza yatar sonra cihazı satıcı firmaya gönderebilirsiniz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt