Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Hocam merhaba, değişim için ücret çıkmadan eş değer kart ile değişim istedim, iki kere kart önerisinde bulundular ve ikiside benim kartımdan daha düşük seviye. Kendi ürünümü alırken de bu kartların piyasada olduğunu bunların daha güçsüz olduğu için tercih etmediğimi bu yüzden her anlamda eş değer kart istediğimi söyledim. İkinci önerdikleri kartı da, videolardan performans farkını gösteren ekran fotoğrafları ile bu yüzden kabul etmediğimi söyledim ve söyledikten sonra bir kaç gün bekletip başka öneride bulunamıyoruz, para iadesi yapmaktan başka bir şey yapamayız dediler. Ne yapmamı önerirsiniz ?
Bu konu ciddi bir çıkmaz bizler için de.
Fiyatlardaki kontrol sistemi ortadan kalktıkça, dışa bağımlılık seviyesinin de yüksek olması nedeniyle tedarik zinciri kırılınca hem tüketici hem karşı taraf çaresiz kalabiliyor.

Vatandaş X kartını bugün alıyor 20bin. 2 ay sonra X kartı arıza yapıyor, servise gidiyor, onarımı yok ama yerine yenisi de yok, Eşdeğer desen yok, olanı 40bin.
Bu durumda firma ürün değişimi yerine ücret iadesine zorluyor. Vatandaş 20 bin ücret alsa ne olacak aynı kartı 40 bine alıyor onu da bulursa.

Burada kapı nereye açılıyor biliyor musnuz?
Yıllardı yazdığım, son bir yıldır ise belli aralıklarla içerik üretip yayınladığım konuy ayani 6502 Sayılı TKHK ve buna bağlı yönetmelikler kökünden ve günümüz koşullarına uygun şekilde revize edilmelidir.

Nasıl ki 4077 Sayılı Tüketici kanunu artık MÜLGA diye geçiyor ise, gerekirse 6502 için de MÜLGA deme vakti bana göre gelmiştir.

Bugüne kadar REVİZYON LAZIM diyorduk, mevcut koşullarda revizyon dahi kurtarmayacak gibi görünüyor.
 
A Çevrimdışı

AlestaDjango

Yeni Üye
3 Mar 2022
8
26
Bu konu ciddi bir çıkmaz bizler için de.
Fiyatlardaki kontrol sistemi ortadan kalktıkça, dışa bağımlılık seviyesinin de yüksek olması nedeniyle tedarik zinciri kırılınca hem tüketici hem karşı taraf çaresiz kalabiliyor.

Vatandaş X kartını bugün alıyor 20bin. 2 ay sonra X kartı arıza yapıyor, servise gidiyor, onarımı yok ama yerine yenisi de yok, Eşdeğer desen yok, olanı 40bin.
Bu durumda firma ürün değişimi yerine ücret iadesine zorluyor. Vatandaş 20 bin ücret alsa ne olacak aynı kartı 40 bine alıyor onu da bulursa.

Burada kapı nereye açılıyor biliyor musnuz?
Yıllardı yazdığım, son bir yıldır ise belli aralıklarla içerik üretip yayınladığım konuy ayani 6502 Sayılı TKHK ve buna bağlı yönetmelikler kökünden ve günümüz koşullarına uygun şekilde revize edilmelidir.

Nasıl ki 4077 Sayılı Tüketici kanunu artık MÜLGA diye geçiyor ise, gerekirse 6502 için de MÜLGA deme vakti bana göre gelmiştir.

Bugüne kadar REVİZYON LAZIM diyorduk, mevcut koşullarda revizyon dahi kurtarmayacak gibi görünüyor.
Hocam tamamen dediğiniz durumdan dolayı değişim için ısrarcı oldum. Son mesajımda da anlaşıldığı üzere çare arayışındaydım.

2 gün önce kartın markasına "MSI" Türkiye'ye durumu anlatan mail gönderdim (Daha önce de Msi'a mail gönderdim ama o mail direkt yurtdışına gittiği için ve belki de o an maile bakan kişi Türkiye'deki bu durumlarda işleyişi tam bilmediği için satın aldığınız mağaza veya teknik servis ile iletişime geçin dediler.)
MSI Türkiye'ye mailde tüm süreci ve son durumu anlattım 1 gün sonra içeriği güzel bir mail ile dönüş yaptılar. İlk başta 87USD + KDV istedikleri kartı, biz Penta (msi Türkiye distribütörü) ile görüştük bedelsiz şekilde tarafınıza göndereceğiz bu konuda penta ile iletişime geçmenizi rica ederiz, dediler.

Kartın kargolaması tarafıma yapılınca konuyu ayrıntılı şekilde anlatan başına gelenlere yardımcı olması amacıyla bir konu açmayı da düşünüyorum sizlerin de izni olursa tabii ki.

Güzel haber sonrası mutluluktan unuttuğum için siz cevap yazınca yazabildim kusura bakmayın hocam, yol gösterdiğiniz için değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim. ?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Hocam tamamen dediğiniz durumdan dolayı değişim için ısrarcı oldum. Son mesajımda da anlaşıldığı üzere çare arayışındaydım.

2 gün önce kartın markasına "MSI" Türkiye'ye durumu anlatan mail gönderdim (Daha önce de Msi'a mail gönderdim ama o mail direkt yurtdışına gittiği için ve belki de o an maile bakan kişi Türkiye'deki bu durumlarda işleyişi tam bilmediği için satın aldığınız mağaza veya teknik servis ile iletişime geçin dediler.)
MSI Türkiye'ye mailde tüm süreci ve son durumu anlattım 1 gün sonra içeriği güzel bir mail ile dönüş yaptılar. İlk başta 87USD + KDV istedikleri kartı, biz Penta (msi Türkiye distribütörü) ile görüştük bedelsiz şekilde tarafınıza göndereceğiz bu konuda penta ile iletişime geçmenizi rica ederiz, dediler.

Kartın kargolaması tarafıma yapılınca konuyu ayrıntılı şekilde anlatan başına gelenlere yardımcı olması amacıyla bir konu açmayı da düşünüyorum sizlerin de izni olursa tabii ki.

Güzel haber sonrası mutluluktan unuttuğum için siz cevap yazınca yazabildim kusura bakmayın hocam, yol gösterdiğiniz için değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim. ?
Tüketici Dostu firmalar bölümümüzde tüm detayları sizden konu olarak öğrenmek bizleri mutlu edecektir. :ok
 
F Çevrimdışı

felisleo 

Aktif Üye
15 Kas 2021
97
38
Vestel'den ayıplı ürün için değişim istiyorum ama incelenecek diyorlar. Nasıl bir yol izlemeliyim? TV şu an serviste ve henüz onarım gerçekleşmedi.

 
W Çevrimdışı

WaTCHMaN

Yeni Üye
28 Mar 2022
1
33
Adem hocam merhaba , ben daha önce aldığım bir üründen dolayı ürünü 20 iş günü içinde onarıp tarafıma göndermediği için Tüketici hakem heyetine vermiştim firmayı . Ben başvuruyu yaptıktan kısa bir süre sonra firma parayı bana iade etti fakat başvuru savunma aşamasına geçtiği için başvurudan vazgeçme işlemi yapamadım . Bunun bana veya karşı tarafa bir zararı varmıdır ?
 
M Çevrimdışı

metinoz92

Aktif Üye
31 Mar 2019
69
31
Vestel’in çeyiz kampanyası kapsamında Nisan 2019’da televizyon aldım. Ağustosta kurulumunu gerçekleştirdim. Cihazda 3. kez sorun yaşıyorum ve artık onarım istemiyorum. THH’ye başvuracağım ancak bendeki faturaya göre garantisi bitmiş görülüyor. Servisin kurulum fişi de elimde yok. TV, Vestel kayıtlarında Ağustos’a kadar garantili görülmekte ancak bende bunu ispatlayacak bir evrak yok. Başvuru için nasıl bir yol izlemeliyim Adem Bey A Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Vestel'den ayıplı ürün için değişim istiyorum ama incelenecek diyorlar. Nasıl bir yol izlemeliyim? TV şu an serviste ve henüz onarım gerçekleşmedi.

Kusura bakmayınız mesajınızı geç gördüm. Son durum nedir?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Adem hocam merhaba , ben daha önce aldığım bir üründen dolayı ürünü 20 iş günü içinde onarıp tarafıma göndermediği için Tüketici hakem heyetine vermiştim firmayı . Ben başvuruyu yaptıktan kısa bir süre sonra firma parayı bana iade etti fakat başvuru savunma aşamasına geçtiği için başvurudan vazgeçme işlemi yapamadım . Bunun bana veya karşı tarafa bir zararı varmıdır ?
Aynı heyete bir uzlaşma formu doldurup imzalıyorsunuz o kadar yeterli. Kendileri dosyayı uzlaşma olarak kapatır zaten.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Vestel’in çeyiz kampanyası kapsamında Nisan 2019’da televizyon aldım. Ağustosta kurulumunu gerçekleştirdim. Cihazda 3. kez sorun yaşıyorum ve artık onarım istemiyorum. THH’ye başvuracağım ancak bendeki faturaya göre garantisi bitmiş görülüyor. Servisin kurulum fişi de elimde yok. TV, Vestel kayıtlarında Ağustos’a kadar garantili görülmekte ancak bende bunu ispatlayacak bir evrak yok. Başvuru için nasıl bir yol izlemeliyim Adem Bey A Adem Helvacı
Merhaba; firmadan aldığınız hizmetlerin dökümünü isteyebilrisiniz.
Online olarak da size mailinizden ulaştırabilirler
Müşteri hizmetlerini aramanız yeterli.

Gelişmeleri haber veriseniz konuyu takip etmek isteriz forumda.
 
M Çevrimdışı

metinoz92

Aktif Üye
31 Mar 2019
69
31
Merhaba; firmadan aldığınız hizmetlerin dökümünü isteyebilrisiniz.
Online olarak da size mailinizden ulaştırabilirler
Müşteri hizmetlerini aramanız yeterli.

Gelişmeleri haber veriseniz konuyu takip etmek isteriz forumda.
Çok teşekkür ediyorum Adem Bey bu konu aracılığıyla size bir soru daha sormak istiyorum.

Televizyonumun ikinci arızasında serviste led değişimi sırasında panelin iç kısmında 4-5 farklı yerden uzun çizikler oluşmuş. Ayrıca büyük ihtimal yanlış montaj nedeniyle televizyon gece lambası gibi dışarıya arka kasadan ışık veriyor.

Bugün fabrikadan arandım. Henüz raporun oluşturulmadığını ama bilgi için aradıklarını söylediler. Yetkilinin bana söylediğine göre cihazda değişim hakkını istemem için en az 4. kez bozulması gerektiğini bu nedenle değişim hakkını isteyemeyeceğimi onarımı kabul etmem gerektiğini söylediler.

Kanunun 56. maddesinin üçüncü bendini okuyunca konuyu hukuk birimimiz inceleyecek kararı onlar veriyor hakem heyetleriyle zaten iletişimdeler dediler.

Kanun açıkça tekrar arızalanması diyor kaldıki benim televizyonum üçüncü kez arızalandı. Bu durumda hakem heyetine gidersem durum ne olur? Yetkilinin dediği gibi 4. kez arızalandığında mı değişim yapılabiliyor? Kanunu dikkatlice okudum böyle bir ibare göremedim. Bu nedenle konunun uzmanı olarak cevabınız çok önemli benim için 1.5 ayda 3. kez servisle uğraşıyorum Adem Bey A Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Çok teşekkür ediyorum Adem Bey bu konu aracılığıyla size bir soru daha sormak istiyorum.

Televizyonumun ikinci arızasında serviste led değişimi sırasında panelin iç kısmında 4-5 farklı yerden uzun çizikler oluşmuş. Ayrıca büyük ihtimal yanlış montaj nedeniyle televizyon gece lambası gibi dışarıya arka kasadan ışık veriyor.

Bugün fabrikadan arandım. Henüz raporun oluşturulmadığını ama bilgi için aradıklarını söylediler. Yetkilinin bana söylediğine göre cihazda değişim hakkını istemem için en az 4. kez bozulması gerektiğini bu nedenle değişim hakkını isteyeneyeceğimi onarımı kabul etmen gerektiğini söylediler.

Kanunun 56. maddesinin üçüncü bendini okuyunca konuyu hukuk birimimiz inceleyecek kararı onlar veriyor hakem heyetleriyle zaten iletişimdeler dediler.

Kanun açıkça tekrar arızalanması diyor kaldıki benim televizyonum üçüncü kez arızalandı. Bu durumda hakem heyetine gidersem durum ne olur? Yetkilinin dediği gibi 4. kez arızalandığında mı değişim yapılabiliyor? Kanunu dikkatlice okudum böyle bir ibare göremedim. Bu nedenle konunun uzmanı olarak cevabınız çok önemli benim için 1.5 ayda 3. kez servisle uğraşıyorum Adem Bey A Adem Helvacı
Tekrar Merhaba;
Her zaman belirttiğim üzere Ülkemizdeki hukuk sisteminde özellikle mevcut 6502 ve SSH GBY MSY gibi yönetmeliklerde bir YAPTIRIM ilkesi olmaması nedeniyle firmalar diledikleri gibi at koşturabiliyorlar birçok alanda.

Biz de bu nedenle sosyal mecrada bu konularda mücadele veriyoruz zira bu firmaların bu YALANLARI söylemesi konusunda yasal bir kısıtlama yok.

Yani Yönetmelikte AÇIKÇA ifade edilmiş olmasına rağmen tüketicilerin seçimlik haklarına AMA lar ve FAKAT lar ile yaklaşan, Ankara 13 üncü Yargıtay Hukuk Dairesinin 2013/1750 sayılı emsal kararı uyarınca BİR ÖLÜ PİXEL DAHİ ürünün AYIPLI MAL olarak kabul edilmesi gerektiği yönde emsal karar vermiş olmasına rağmen ''şurada 3 tane burada 5 tane orada 7 tane olması gerekir'' şeklinde kendilerince kural koyan firmalara karşı ''Sen kimsin de DEVLETİN yönetmeliği bunu emrederken sen tüketiciye bunu dayatıyorsun'' denmediği ve bunu diyenlere bir yaptırım uygulanmadığı sürece bu konuların da kesinlikle düzelme şansı yoktur.

O nedenle sistem (Çok özür dileyerek yazıyorum) Kör Tuttuğunu misali ilerliyor.

Bilinçli olan ve hakkını arayan tüketiciler ilgili markalara hak ettikleri şekilde karşılığını verdikleri takdirde haklarını alıyorlar. Aksi halde firmalar kendi uydurdukları saçma kuralları sanki DEVLET KANUNU gibi tüketicilerde bilinç altı oluşturup kendi istedikleri sistem üzerinde ilerlemeye devam ediyorlar.

Mesela size kurulan şu cümleye bakalım ''konuyu hukuk birimimiz inceleyecek kararı onlar veriyor hakem heyetleriyle zaten iletişimdeler ''
Bu cümle karşı tarafa sizce ne anlatıyor? Devletin Hakem Heyeti ile Bu firma arasında zaten ''Kanka naber yaaaa?, bi dosya vardı noooldu o iş?'' tarzı bir iletişim var havası oluşturulmamış mı sizce de?

Devletin Hakem heyeti sizden savunma ister, siz de bu savunmaya kendinizce makul mantıklı cevap verirsiniz, heyet hem şikayete hem de savunmaya bakar ve sunulan deliller ışığında kararını verir, neyin iletişimi bu ben anlamadım?

Kararı onların hukuk birimi vermez kardeşim, kararı Devletin yasaları verir, mahkemesi verir. Kendilerini bu derece kanun kural koyucu olarak gören bu zihniyete karşı zaten bizim mücadelemiz.

Sadece gelelim.

Öncelikle mutlaka daha evvel aldığınız hizmetlerin belgelerini temin etmelisiniz. Ayrıca Mülga 4077 sayılı tüketici kanununda arızalar SAYI-ADET-RAKAM şeklinde verilmiş olsa da 2014 yılından beri geçerli olan ve Mülga 4077 sayılı Tüketici Kanunu yerini alan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun içeriğinde arızanın belli bir sayısı olması gerektiğine dair bir bilgi yoktur.

180 gün sınırının dışında olmasına ve İLK ARIZASI olmasına rağmen biz Fethiye Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı Komisyon üyeleri olarak tüketicinin değişim talebini birçok kez haklı bulduk ve bu talebi onayladık. Yeter ki dilekçede konu tüm hatları ile ancak roman olmayacak şekilde anlatılsın ve sunulan delil nitelikli içerikler de dilekçede anlatılan unsurları doğrular şekilde olsun.

Sizin yapmanız gereken ilk ve hatta tek konu, bu ürünün garanti süresi içerisinde AYNI veya FARKLI fark etmeksizin 3-4 arıza yapmış olduğunu ispat etmek olmalıdır.
 
M Çevrimdışı

metinoz92

Aktif Üye
31 Mar 2019
69
31
Tekrar Merhaba;
Her zaman belirttiğim üzere Ülkemizdeki hukuk sisteminde özellikle mevcut 6502 ve SSH GBY MSY gibi yönetmeliklerde bir YAPTIRIM ilkesi olmaması nedeniyle firmalar diledikleri gibi at koşturabiliyorlar birçok alanda.

Biz de bu nedenle sosyal mecrada bu konularda mücadele veriyoruz zira bu firmaların bu YALANLARI söylemesi konusunda yasal bir kısıtlama yok.

Yani Yönetmelikte AÇIKÇA ifade edilmiş olmasına rağmen tüketicilerin seçimlik haklarına AMA lar ve FAKAT lar ile yaklaşan, Ankara 13 üncü Yargıtay Hukuk Dairesinin 2013/1750 sayılı emsal kararı uyarınca BİR ÖLÜ PİXEL DAHİ ürünün AYIPLI MAL olarak kabul edilmesi gerektiği yönde emsal karar vermiş olmasına rağmen ''şurada 3 tane burada 5 tane orada 7 tane olması gerekir'' şeklinde kendilerince kural koyan firmalara karşı ''Sen kimsin de DEVLETİN yönetmeliği bunu emrederken sen tüketiciye bunu dayatıyorsun'' denmediği ve bunu diyenlere bir yaptırım uygulanmadığı sürece bu konuların da kesinlikle düzelme şansı yoktur.

O nedenle sistem (Çok özür dileyerek yazıyorum) Kör Tuttuğunu misali ilerliyor.

Bilinçli olan ve hakkını arayan tüketiciler ilgili markalara hak ettikleri şekilde karşılığını verdikleri takdirde haklarını alıyorlar. Aksi halde firmalar kendi uydurdukları saçma kuralları sanki DEVLET KANUNU gibi tüketicilerde bilinç altı oluşturup kendi istedikleri sistem üzerinde ilerlemeye devam ediyorlar.

Mesela size kurulan şu cümleye bakalım ''konuyu hukuk birimimiz inceleyecek kararı onlar veriyor hakem heyetleriyle zaten iletişimdeler ''
Bu cümle karşı tarafa sizce ne anlatıyor? Devletin Hakem Heyeti ile Bu firma arasında zaten ''Kanka naber yaaaa?, bi dosya vardı noooldu o iş?'' tarzı bir iletişim var havası oluşturulmamış mı sizce de?

Devletin Hakem heyeti sizden savunma ister, siz de bu savunmaya kendinizce makul mantıklı cevap verirsiniz, heyet hem şikayete hem de savunmaya bakar ve sunulan deliller ışığında kararını verir, neyin iletişimi bu ben anlamadım?

Kararı onların hukuk birimi vermez kardeşim, kararı Devletin yasaları verir, mahkemesi verir. Kendilerini bu derece kanun kural koyucu olarak gören bu zihniyete karşı zaten bizim mücadelemiz.

Sadece gelelim.

Öncelikle mutlaka daha evvel aldığınız hizmetlerin belgelerini temin etmelisiniz. Ayrıca Mülga 4077 sayılı tüketici kanununda arızalar SAYI-ADET-RAKAM şeklinde verilmiş olsa da 2014 yılından beri geçerli olan ve Mülga 4077 sayılı Tüketici Kanunu yerini alan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun içeriğinde arızanın belli bir sayısı olması gerektiğine dair bir bilgi yoktur.

180 gün sınırının dışında olmasına ve İLK ARIZASI olmasına rağmen biz Fethiye Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı Komisyon üyeleri olarak tüketicinin değişim talebini birçok kez haklı bulduk ve bu talebi onayladık. Yeter ki dilekçede konu tüm hatları ile ancak roman olmayacak şekilde anlatılsın ve sunulan delil nitelikli içerikler de dilekçede anlatılan unsurları doğrular şekilde olsun.

Sizin yapmanız gereken ilk ve hatta tek konu, bu ürünün garanti süresi içerisinde AYNI veya FARKLI fark etmeksizin 3-4 arıza yapmış olduğunu ispat etmek olmalıdır.
Çok güzel dediniz Adem Bey maalesef sistem sorunlu. 1 yıl içinde Viewsonic’le herkesin methettiği Apple’la bile aynı sorunları yaşadım. Benim televizyonum 3. kez arızalandı 4 olmadı henüz. Vesteli arayıp bu belgeleri istemekten başka alternatif yolum da yok maalesef. O halde onlardan talepte bulunacağım. Direnir veya vermezlerse buradan bilgi paylaşımında bulunurum. Tekrardan teşekkürlerimi sunuyorum.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Çok güzel dediniz Adem Bey maalesef sistem sorunlu. 1 yıl içinde Viewsonic’le herkesin methettiği Apple’la bile aynı sorunları yaşadım. Benim televizyonum 3. kez arızalandı 4 olmadı henüz. Vesteli arayıp bu belgeleri istemekten başka alternatif yolum da yok maalesef. O halde onlardan talepte bulunacağım. Direnir veya vermezlerse buradan bilgi paylaşımında bulunurum. Tekrardan teşekkürlerimi sunuyorum.
Süreç ile ilgili bilgi paylaşmaya devam etmenizi rica ederim. Kolaylıklar diliyoruz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt