Çok teşekkür ediyorum Adem Bey bu konu aracılığıyla size bir soru daha sormak istiyorum.
Televizyonumun ikinci arızasında serviste led değişimi sırasında panelin iç kısmında 4-5 farklı yerden uzun çizikler oluşmuş. Ayrıca büyük ihtimal yanlış montaj nedeniyle televizyon gece lambası gibi dışarıya arka kasadan ışık veriyor.
Bugün fabrikadan arandım. Henüz raporun oluşturulmadığını ama bilgi için aradıklarını söylediler. Yetkilinin bana söylediğine göre cihazda değişim hakkını istemem için en az 4. kez bozulması gerektiğini bu nedenle değişim hakkını isteyeneyeceğimi onarımı kabul etmen gerektiğini söylediler.
Kanunun 56. maddesinin üçüncü bendini okuyunca konuyu hukuk birimimiz inceleyecek kararı onlar veriyor hakem heyetleriyle zaten iletişimdeler dediler.
Kanun açıkça tekrar arızalanması diyor kaldıki benim televizyonum üçüncü kez arızalandı. Bu durumda hakem heyetine gidersem durum ne olur? Yetkilinin dediği gibi 4. kez arızalandığında mı değişim yapılabiliyor? Kanunu dikkatlice okudum böyle bir ibare göremedim. Bu nedenle konunun uzmanı olarak cevabınız çok önemli benim için 1.5 ayda 3. kez servisle uğraşıyorum Adem Bey
Adem Helvacı
Tekrar Merhaba;
Her zaman belirttiğim üzere Ülkemizdeki hukuk sisteminde özellikle mevcut 6502 ve SSH GBY MSY gibi yönetmeliklerde bir YAPTIRIM ilkesi olmaması nedeniyle firmalar diledikleri gibi at koşturabiliyorlar birçok alanda.
Biz de bu nedenle sosyal mecrada bu konularda mücadele veriyoruz zira bu firmaların bu YALANLARI söylemesi konusunda yasal bir kısıtlama yok.
Yani Yönetmelikte AÇIKÇA ifade edilmiş olmasına rağmen tüketicilerin seçimlik haklarına AMA lar ve FAKAT lar ile yaklaşan, Ankara 13 üncü Yargıtay Hukuk Dairesinin 2013/1750 sayılı emsal kararı uyarınca BİR ÖLÜ PİXEL DAHİ ürünün AYIPLI MAL olarak kabul edilmesi gerektiği yönde emsal karar vermiş olmasına rağmen ''şurada 3 tane burada 5 tane orada 7 tane olması gerekir'' şeklinde kendilerince kural koyan firmalara karşı ''Sen kimsin de DEVLETİN yönetmeliği bunu emrederken sen tüketiciye bunu dayatıyorsun'' denmediği ve bunu diyenlere bir yaptırım uygulanmadığı sürece bu konuların da kesinlikle düzelme şansı yoktur.
O nedenle sistem (Çok özür dileyerek yazıyorum) Kör Tuttuğunu misali ilerliyor.
Bilinçli olan ve hakkını arayan tüketiciler ilgili markalara hak ettikleri şekilde karşılığını verdikleri takdirde haklarını alıyorlar. Aksi halde firmalar kendi uydurdukları saçma kuralları sanki DEVLET KANUNU gibi tüketicilerde bilinç altı oluşturup kendi istedikleri sistem üzerinde ilerlemeye devam ediyorlar.
Mesela size kurulan şu cümleye bakalım ''konuyu hukuk birimimiz inceleyecek kararı onlar veriyor hakem heyetleriyle zaten iletişimdeler ''
Bu cümle karşı tarafa sizce ne anlatıyor? Devletin Hakem Heyeti ile Bu firma arasında zaten ''Kanka naber yaaaa?, bi dosya vardı noooldu o iş?'' tarzı bir iletişim var havası oluşturulmamış mı sizce de?
Devletin Hakem heyeti sizden savunma ister, siz de bu savunmaya kendinizce makul mantıklı cevap verirsiniz, heyet hem şikayete hem de savunmaya bakar ve sunulan deliller ışığında kararını verir, neyin iletişimi bu ben anlamadım?
Kararı onların hukuk birimi vermez kardeşim, kararı Devletin yasaları verir, mahkemesi verir. Kendilerini bu derece kanun kural koyucu olarak gören bu zihniyete karşı zaten bizim mücadelemiz.
Sadece gelelim.
Öncelikle mutlaka daha evvel aldığınız hizmetlerin belgelerini temin etmelisiniz. Ayrıca Mülga 4077 sayılı tüketici kanununda arızalar SAYI-ADET-RAKAM şeklinde verilmiş olsa da 2014 yılından beri geçerli olan ve Mülga 4077 sayılı Tüketici Kanunu yerini alan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun içeriğinde arızanın belli bir sayısı olması gerektiğine dair bir bilgi yoktur.
180 gün sınırının dışında olmasına ve İLK ARIZASI olmasına rağmen biz Fethiye Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı Komisyon üyeleri olarak tüketicinin değişim talebini birçok kez haklı bulduk ve bu talebi onayladık. Yeter ki dilekçede konu tüm hatları ile ancak roman olmayacak şekilde anlatılsın ve sunulan delil nitelikli içerikler de dilekçede anlatılan unsurları doğrular şekilde olsun.
Sizin yapmanız gereken ilk ve hatta tek konu, bu ürünün garanti süresi içerisinde AYNI veya FARKLI fark etmeksizin 3-4 arıza yapmış olduğunu ispat etmek olmalıdır.