Adem Helvacı hocanın cevabı illede Teknik Servis olmuştu. Fakat daha tamir ettirmeden bir ton sorun çıkarmaya başladılar. Dünkü paylaşımımda belirttiğim üzere tekrar görüştüm ama ve yine "O modele artık LED Bar üretilmiyor ancak Panel ile bilikte değişim yapabilirsiniz cevabını aldım." kanunen 10 yıl bana parça sunmak zorundasınız ben bunu kabul etmiyorum diye bir kez daha belirttim "İsterseninin SONY Müşteri Temsilcisini arayın biz bu konu hakkında birşey yapamıyoruz." ve arayıp onlarlada görüşme sağladım, şikayetimi belirttim.Sen sevgili Adem Helvacı nın cevabını bekle ama zaten vermişti diye biliyorum cevap,belki işi yapacak bir usta da yazabilir sana İzmir'de.Bu gün Çankaya'ya gittim spot 5w led almaya, ama inan aklıma gelmedi uzay elektroniğe sormak ki onlara da uğradım yeğenim linux uydu alıcısı istiyordu ,onu sormaya ,var olduğunu biliyorum ama senin tv için varmıdır bilmiyorum
Siz yine de Adem abi ile görüşün, olmadı dışarıda bir tamirciye yaptırırsınız. Arıza %100 led bar ise tabi.Adem Helvacı hocanın cevabı illede Teknik Servis olmuştu. Fakat daha tamir ettirmeden bir ton sorun çıkarmaya başladılar. Dünkü paylaşımımda belirttiğim üzere tekrar görüştüm ama ve yine "O modele artık LED Bar üretilmiyor ancak Panel ile bilikte değişim yapabilirsiniz cevabını aldım." kanunen 10 yıl bana parça sunmak zorundasınız ben bunu kabul etmiyorum diye bir kez daha belirttim "İsterseninin SONY Müşteri Temsilcisini arayın biz bu konu hakkında birşey yapamıyoruz." ve arayıp onlarlada görüşme sağladım, şikayetimi belirttim.
Ama o kısma hiç girmeyeceğim kısacası Yetkili servislerini koruyorlar, söylenen uçuk fiyatları kur bahanesiyle kabul görüp servislerin fiyatlarına karışamayacaklarını belirtiyorlar ve kanunen 10 yıl parça temin etme zorunluluklarını geçiştirip görmezden geliyorlar.
Anlayacağınız son durum bu şekilde.
Evet bu şartlarda güvenilir bir tamirci bulabilirsem ya da Adem hocamın yönlendirebileceği bir tamirci olursa kesinlikle düşünebilirim. Bu arada %100 LED arızasımı bilemiyorum ama araştırdığım kadarıyla başka bir sonuç çıkmıyor ve servislerse o şekilde yorum yapıyor ama yinede servise verip tam bir sorun analizi yapılmasını bende düşünüyorum lakin cihazın başına daha beter birşey gelecek (çalınma-kırılma-bozulma Vs.) endişeside mevcut. Sanırım korkunun ecele faydası yok o yüzden önce servise verip kesin olarak sorunu tespit etmem daha iyi olacak gibi ama doğru tespit edip gerçek sorunu söyleyecekleri mi o da muamma?!Siz yine de Adem abi ile görüşün, olmadı dışarıda bir tamirciye yaptırırsınız. Arıza %100 led bar ise tabi.
Adem abiden gelecek yanıtı bekleyin. O sizi güvenilir bir yere yönlendirir. Servise emanet etmeyin şu an için.Evet bu şartlarda güvenilir bir tamirci bulabilirsem ya da Adem hocamın yönlendirebileceği bir tamirci olursa kesinlikle düşünebilirim. Bu arada %100 LED arızasımı bilemiyorum ama araştırdığım kadarıyla başka bir sonuç çıkmıyor ve servislerse o şekilde yorum yapıyor ama yinede servise verip tam bir sorun analizi yapılmasını bende düşünüyorum lakin cihazın başına daha beter birşey gelecek (çalınma-kırılma-bozulma Vs.) endişeside mevcut. Sanırım korkunun ecele faydası yok o yüzden önce servise verip kesin olarak sorunu tespit etmem daha iyi olacak gibi ama doğru tespit edip gerçek sorunu söyleyecekleri mi o da muamma?!
2 saat önce SONY Müşteri Temsilcisi tekrar arayıp Karşıyaka'daki Yetkili Servise yönlendirdi ve yardıcı olacaklarını söyledi. Ardından Yetkili Servisle görüştüm ve sorunu tam öğrenmeden işlem ve fiyat veremeyeceklerini belirttiler bende artık kabul ettim ve yarın gelecekler Tv yi merkeze götürüp sorun neymiş öğrenip ona göre fiyat verecekler. Bu arada Yetkili Servis ve Tamirci korkumdan bahsedip " Bakın başta belirteyim değişim olduğunda kesinlikle çıkma-çakma parça takmaya çalışmayın yada örnek sorun 10liralık kablodaysa Anakart değişti 2bin lira demeyin yani kısaca dürüst olun hakkınız ve ürünün maliyetini isteyin kabulümdür!" diyerek durumu ve beklentimide açıkca izah ettim. Asla bu şekillerde işlem yapmadıklarını 35yıllık bir işletme olduklarını zaten önceliklerinin cüzi bir şekilde tamir ederek çözmek olduğunu aksi halde tamamen sıfır orjinal ürünlerle değişim sağladıklarını belirttiler. Evet şu anda elimden gelen inanıp ve umut etmekten başka birşey değil malesef.Adem abiden gelecek yanıtı bekleyin. O sizi güvenilir bir yere yönlendirir. Servise emanet etmeyin şu an için.
Yetkili servis bakar inceler sorun bu fiyatı bu der siz isterseniz yapılır istemezseniz servis arıza tespit ücreti ödersiniz2 saat önce SONY Müşteri Temsilcisi tekrar arayıp Karşıyaka'daki Yetkili Servise yönlendirdi ve yardıcı olacaklarını söyledi. Ardından Yetkili Servisle görüştüm ve sorunu tam öğrenmeden işlem ve fiyat veremeyeceklerini belirttiler bende artık kabul ettim ve yarın gelecekler Tv yi merkeze götürüp sorun neymiş öğrenip ona göre fiyat verecekler. Bu arada Yetkili Servis ve Tamirci korkumdan bahsedip " Bakın başta belirteyim değişim olduğunda kesinlikle çıkma-çakma parça takmaya çalışmayın yada örnek sorun 10liralık kablodaysa Anakart değişti 2bin lira demeyin yani kısaca dürüst olun hakkınız ve ürünün maliyetini isteyin kabulümdür!" diyerek durumu ve beklentimide açıkca izah ettim. Asla bu şekillerde işlem yapmadıklarını 35yıllık bir işletme olduklarını zaten önceliklerinin cüzi bir şekilde tamir ederek çözmek olduğunu aksi halde tamamen sıfır orjinal ürünlerle değişim sağladıklarını belirttiler. Evet şu anda elimden gelen inanıp ve umut etmekten başka birşey değil malesef.
Bu arada sorunun kesin kaynağını öğrenme ve belki bu dertten kurtulma fırsatım şu an için var gibi gözüküyor ama yinede servise emanet etmeyin Adem abiden gelecek yanıtı bekleyin diyorsanız kesinlikle beklerim. Saygılar.
Tahmin ettiğim Yetkili Servis ise Mevlana Cami Caddesinden Karşıyaka Adliyeye giden yol üzerinde sağda kalan servis olsa gerek. Tabi halen aynı yerde hizmet veriyorlarsa. Dükkanın sahibiydi o servis aynı zamanda, çalışanlarının zamanında Japonya'ya eğitime gittiğini dahi bilirim.2 saat önce SONY Müşteri Temsilcisi tekrar arayıp Karşıyaka'daki Yetkili Servise yönlendirdi ve yardıcı olacaklarını söyledi. Ardından Yetkili Servisle görüştüm ve sorunu tam öğrenmeden işlem ve fiyat veremeyeceklerini belirttiler bende artık kabul ettim ve yarın gelecekler Tv yi merkeze götürüp sorun neymiş öğrenip ona göre fiyat verecekler. Bu arada Yetkili Servis ve Tamirci korkumdan bahsedip " Bakın başta belirteyim değişim olduğunda kesinlikle çıkma-çakma parça takmaya çalışmayın yada örnek sorun 10liralık kablodaysa Anakart değişti 2bin lira demeyin yani kısaca dürüst olun hakkınız ve ürünün maliyetini isteyin kabulümdür!" diyerek durumu ve beklentimide açıkca izah ettim. Asla bu şekillerde işlem yapmadıklarını 35yıllık bir işletme olduklarını zaten önceliklerinin cüzi bir şekilde tamir ederek çözmek olduğunu aksi halde tamamen sıfır orjinal ürünlerle değişim sağladıklarını belirttiler. Evet şu anda elimden gelen inanıp ve umut etmekten başka birşey değil malesef.
Bu arada sorunun kesin kaynağını öğrenme ve belki bu dertten kurtulma fırsatım şu an için var gibi gözüküyor ama yinede servise emanet etmeyin Adem abiden gelecek yanıtı bekleyin diyorsanız kesinlikle beklerim. Saygılar.
Cevabınız için çok teşekkürler. Evet SONY Yetkili Servis ve hatta SONY Müşteri Temsilcisi yönlendirdi. Bu arada daha önce arka kapağını açıp mümkün olduğunca iç aksamlarının ve kartların seri numaralarının resmini çektim. Yarında ek olarak da Panelin çalıştığına dair resim ve video çekeceğim.Yetkili servis bakar inceler sorun bu fiyatı bu der siz isterseniz yapılır istemezseniz servis arıza tespit ücreti ödersiniz
cihazı verdiğiniz yer yetkili servis ise fazla korkmanıza gerek yok vermeden önce cihazın resimlerini önceden çekin
Son mesajınızı yeni farkettim kusura bakmayın.Bu gün Karşıyaka'daki Yetkili Servis ile görüştüm ve yarın gelecek. Aynı yer mi bilemiyorum ama sizde görüştüyseniz tekrar sağolun. Ve size nasıl bir yanıt verdiler merak ettim.?Bu arada Karşıyaka tarafında bir servisten bilgi alacağım yarın senin tv için ,tamam derlerse telefonunu veririm görüşürsünüz
Yok Hayır ben kimse ile bir görüşme yapmadım. Karşıyakalıyım, Genç ömrüm o mahallede geçti neredeyse, Yaşlanınca terk ettim oralarıCevabınız için çok teşekkürler. Evet SONY Yetkili Servis ve hatta SONY Müşteri Temsilcisi yönlendirdi. Bu arada daha önce arka kapağını açıp mümkün olduğunca iç aksamlarının ve kartların seri numaralarının resmini çektim. Yarında ek olarak da Panelin çalıştığına dair resim ve video çekeceğim.
Son mesajınızı yeni farkettim kusura bakmayın.Bu gün Karşıyaka'daki Yetkili Servis ile görüştüm ve yarın gelecek. Aynı yer mi bilemiyorum ama sizde görüştüyseniz tekrar sağolun. Ve size nasıl bir yanıt verdiler merak ettim.?
Tahmin ettiğim Yetkili Servis ise Mevlana Cami Caddesinden Karşıyaka Adliyeye giden yol üzerinde sağda kalan servis olsa gerek. Tabi halen aynı yerde hizmet veriyorlarsa. Dükkanın sahibiydi o servis aynı zamanda, çalışanlarının zamanında Japonya'ya eğitime gittiğini dahi bilirim.
Yasa yapıcıların konuya uzak olması nedeniyle yasalar temel olarak çoğu zaman tüketiciyi korumuyor.
Şöyle ki; Yasa ne diyor? 10 Yıl boyunca yedek parça bulunduracaksın
Servis ne diyor? Tamam yedek parça var ama 10bin tl
Peki gerçekten yedek parça var mı? Evet var.
Ama nasıl var? Normalde sadece ledler değiştirilerek giderilebilecek sorun ile ilgili olarak ledlerin bulunduğu BLU havuzunu, paneli ile birlikte KOMPLE sunuyor ve ''Al sana yedek parça, var mı? Evet var, Tamam işte bana yasal yaptırım uygulayamazsın'' diyor.
Peki devler organlarında bu çakallığı yapan firmalara ''Bana bak deli oğlan, Cin olmadan şeytan çarpmaya kalkan o aklını alırım senin başından çakal!!!, sin kimi kandırıyorsun? Normalde BLU havuzunu açıp panel ve katmanları kaldırıp sadece ledleri değiştirerek bu işi 1000tl ye bitirebilecek durumdayken sen kim oluyorsun da BENİM VATANDAŞIMA 10 katı fiyat çıkartıp SAĞLAM parçaları da değiştirtmeyi dayatıyorsun?''' diyemiyor.
Neden diyemiyor? Bilmiyor ki kardeşim neyi desin.
Neden bilmiyor? Çünkü bizde bu tarz şeyler hep iş bilmez bürokratların elinden çıkar, işi bilen teknik adamlardan görüş almak ağırlarına gider beyzadelerin.
Size basit bir soru.
Sadece ledleri arızalı bir ürüne komple Blockcell değiştirildiğinde ve parası tüketiciye ödettirildiğinde, eski tv den çıkan panel ne oluyor dersiniz?
Mesela sizin arabanızın marş motoru arıza yaptığında, yetkili servis ''Abi bu modellerde Şanzımanla birlikte komple değişiyor'' dediklerini ve parasını size ödetip değiştirdiklerini, yağlı paslı eskisini size gösterip ''işte abi senin hurdalar bunlar, sen yorulma biz çöpe atarız'' diyeceklerini ancak siz gittikten sonra o şanzımanın İSTENEN bir noktada kullanılacağını biliyor musunuz?''
Neden yapılıyor ve hatta soruyu daha doğru soracak olursak eğer NEDEN YAPILABİLİYOR bizim Ülkemizde bunlar?
Denetleme mekanizması çalışmıyor da ondan.
Demoklesin kılıcı bu yetkili servis tayfasının ve firmaların tepesine hiç inmiyor da ondan.
Tüm bunlara rağmen, sektörü, sahayı ve mevcut tamirci dostların koşullarını bildiğimden dolayı YİNE DE YETKİLİ SERVİS diyorum.
''Tabeeee Adem Helvacııı, para senin cebinden çıkmıyor nasılsa'' demeyin dostlar, o verilecek paranın kat be kat fazla acısı çıkar sizden sahada işlem yaptırırsanız bu ürüne.
O cevap teraspy hocama idi sanırım bir karışıklık oldu ve birşeyleri yanlış yaptımYok Hayır ben kimse ile bir görüşme yapmadım. Karşıyakalıyım, Genç ömrüm o mahallede geçti neredeyse, Yaşlanınca terk ettim oraları
Sadece siz Karşıyaka servisi deyince onlardır diye düşündüm ben.