Sony Tv (KD-55XD8505) 6 kırmızı ışık yanma hatası için yardım ve fikirlerinizi bekliyorum.

Cøsmøs Çevrimdışı

Cøsmøs

Yeni Üye
25 Eki 2021
34
Herkese tekrardan merhabalar. Sizlere 2 hafta önce son durumla ilgili bilgi vermiş ve yardım talep etmiştim. Küçük bir özet geçmem gerekirse:

En son TV yi Sony Yetkili Servise vermiştim. Servis kapsamlı bir şekilde sorun analizi yaptıklarını belirtip, arızanın LED'ler de olduğunu ve diğer parçalarda herhangi bir problem olmadığını belirtmişlerdi. Ardından tamir için istenen ücret, benim için fazla olduğundan dolayı vazgeçmiştim. Daha sonra 1-2 gün dünşüdüm ve başka çarem olmadığı için vede bu kalitede bir Tv nin çöpe gitmesine içimin el vermemesinden dolayı bir yolunu bulup tamir ettirmeyi kabul ettim.

Evet yaklaşık 3 haftaya yakın bekledikten sonra, bugün nihayet geri dönüş yaptılar. Yeni gelen LED barları taktıklarını fakat bu seferde sorunun Anakartın kısa devre yapması ile ilgi olduğunu (Yani Tv açılırken Anakart kısa devre yapıyormuş) belirttiler ve Anakartında değişmesi gerektiğini söylediler. Daha önce bana bu şekilde bilgi vermediniz ve her parçayı kontrol ettik kesin olarak sorun Led'ler demiştiniz diye belirttim. Evet ama elimizde Led'ler olmadığı için test edemedik başka Tv den parça takarakta test edemeyiz sonuçta uyumlu parça olması gerekli dendi ve bende madem öyle o halde neye dayanarak daha önce kesin olarak sorun Led dediniz diye belirttim. Cevap olarak "Kontrol ettiğimiz zaman görünürde bir problem yoktu sağlam Led'leri taktığımızda açılırken Anakart kısa devre yapıyor o yüzden kartınızda da sorun var." dendi. Anlayacağınız hem Led hemde Anakart arızalıymış ve yeni gelen Led Bar'ları takmadan Anakartın kısa devre problemini belli olmuyormuş! Anakart içinde 7000TL istendi yani bana neredeyse 9500TL civarı bir meblaya mâl olacak şaka gibi!!!

Tamir işlemini reddettim yarın Tv mi getirecek fakat burnuma çok pis kokular geliyor ve umarım yanılırım daha öncesinde Tv nin içini açıp bütün parçaların resimlerini çekmiştim ve eğer korktuğum başıma gelmez. Son olarak Sayın Adem Helvacı Adem Helvacı Sony Yetkili Servisin söylemleri ve yapmış olduğu işlemler doğrumudur (yani verdikleri fiyatlar ve Anakart kısa devre arızası var, buda sağlam Led takmadan farkedilemedi söylemleri...) yoksa arkasında bir art niyet mi mevcut ve tabiki konuyla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim.
Şimdiden çok teşekkür eder saygılar dilerim.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,358
64
Herkese tekrardan merhabalar. Sizlere 2 hafta önce son durumla ilgili bilgi vermiş ve yardım talep etmiştim. Küçük bir özet geçmem gerekirse:

En son TV yi Sony Yetkili Servise vermiştim. Servis kapsamlı bir şekilde sorun analizi yaptıklarını belirtip, arızanın LED'ler de olduğunu ve diğer parçalarda herhangi bir problem olmadığını belirtmişlerdi. Ardından tamir için istenen ücret, benim için fazla olduğundan dolayı vazgeçmiştim. Daha sonra 1-2 gün dünşüdüm ve başka çarem olmadığı için vede bu kalitede bir Tv nin çöpe gitmesine içimin el vermemesinden dolayı bir yolunu bulup tamir ettirmeyi kabul ettim.

Evet yaklaşık 3 haftaya yakın bekledikten sonra, bugün nihayet geri dönüş yaptılar. Yeni gelen LED barları taktıklarını fakat bu seferde sorunun Anakartın kısa devre yapması ile ilgi olduğunu (Yani Tv açılırken Anakart kısa devre yapıyormuş) belirttiler ve Anakartında değişmesi gerektiğini söylediler. Daha önce bana bu şekilde bilgi vermediniz ve her parçayı kontrol ettik kesin olarak sorun Led'ler demiştiniz diye belirttim. Evet ama elimizde Led'ler olmadığı için test edemedik başka Tv den parça takarakta test edemeyiz sonuçta uyumlu parça olması gerekli dendi ve bende madem öyle o halde neye dayanarak daha önce kesin olarak sorun Led dediniz diye belirttim. Cevap olarak "Kontrol ettiğimiz zaman görünürde bir problem yoktu sağlam Led'leri taktığımızda açılırken Anakart kısa devre yapıyor o yüzden kartınızda da sorun var." dendi. Anlayacağınız hem Led hemde Anakart arızalıymış ve yeni gelen Led Bar'ları takmadan Anakartın kısa devre problemini belli olmuyormuş! Anakart içinde 7000TL istendi yani bana neredeyse 9500TL civarı bir meblaya mâl olacak şaka gibi!!!

Tamir işlemini reddettim yarın Tv mi getirecek fakat burnuma çok pis kokular geliyor ve umarım yanılırım daha öncesinde Tv nin içini açıp bütün parçaların resimlerini çekmiştim ve eğer korktuğum başıma gelmez. Son olarak Sayın Adem Helvacı Adem Helvacı Sony Yetkili Servisin söylemleri ve yapmış olduğu işlemler doğrumudur (yani verdikleri fiyatlar ve Anakart kısa devre arızası var, buda sağlam Led takmadan farkedilemedi söylemleri...) yoksa arkasında bir art niyet mi mevcut ve tabiki konuyla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim.
Şimdiden çok teşekkür eder saygılar dilerim.
Ben inanmadım doğrusu bu hikayeye.Umarım sana ait olanlar ile geri alırsın televizyonunu.Ana kart kısa devresiymiş ha :alala
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,073
Herkese tekrardan merhabalar. Sizlere 2 hafta önce son durumla ilgili bilgi vermiş ve yardım talep etmiştim. Küçük bir özet geçmem gerekirse:

En son TV yi Sony Yetkili Servise vermiştim. Servis kapsamlı bir şekilde sorun analizi yaptıklarını belirtip, arızanın LED'ler de olduğunu ve diğer parçalarda herhangi bir problem olmadığını belirtmişlerdi. Ardından tamir için istenen ücret, benim için fazla olduğundan dolayı vazgeçmiştim. Daha sonra 1-2 gün dünşüdüm ve başka çarem olmadığı için vede bu kalitede bir Tv nin çöpe gitmesine içimin el vermemesinden dolayı bir yolunu bulup tamir ettirmeyi kabul ettim.

Evet yaklaşık 3 haftaya yakın bekledikten sonra, bugün nihayet geri dönüş yaptılar. Yeni gelen LED barları taktıklarını fakat bu seferde sorunun Anakartın kısa devre yapması ile ilgi olduğunu (Yani Tv açılırken Anakart kısa devre yapıyormuş) belirttiler ve Anakartında değişmesi gerektiğini söylediler. Daha önce bana bu şekilde bilgi vermediniz ve her parçayı kontrol ettik kesin olarak sorun Led'ler demiştiniz diye belirttim. Evet ama elimizde Led'ler olmadığı için test edemedik başka Tv den parça takarakta test edemeyiz sonuçta uyumlu parça olması gerekli dendi ve bende madem öyle o halde neye dayanarak daha önce kesin olarak sorun Led dediniz diye belirttim. Cevap olarak "Kontrol ettiğimiz zaman görünürde bir problem yoktu sağlam Led'leri taktığımızda açılırken Anakart kısa devre yapıyor o yüzden kartınızda da sorun var." dendi. Anlayacağınız hem Led hemde Anakart arızalıymış ve yeni gelen Led Bar'ları takmadan Anakartın kısa devre problemini belli olmuyormuş! Anakart içinde 7000TL istendi yani bana neredeyse 9500TL civarı bir meblaya mâl olacak şaka gibi!!!

Tamir işlemini reddettim yarın Tv mi getirecek fakat burnuma çok pis kokular geliyor ve umarım yanılırım daha öncesinde Tv nin içini açıp bütün parçaların resimlerini çekmiştim ve eğer korktuğum başıma gelmez. Son olarak Sayın Adem Helvacı Adem Helvacı Sony Yetkili Servisin söylemleri ve yapmış olduğu işlemler doğrumudur (yani verdikleri fiyatlar ve Anakart kısa devre arızası var, buda sağlam Led takmadan farkedilemedi söylemleri...) yoksa arkasında bir art niyet mi mevcut ve tabiki konuyla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim.
Şimdiden çok teşekkür eder saygılar dilerim.

Sony Model ?





















*****************************************************
4 ve 6 yanıp sönen kod hatalarını çözen uygun bir onarım her zaman LED şeritlerini değiştirmektir. Bu videoda gösterilen hızlı düzeltme, yalnızca hata satırını devre dışı bıraktığımız için hiçbir şekilde düzgün bir onarım oluşturmaz veya oluşturmaz. Bununla birlikte, çoğu LED şerit artık Sony setleri için satılmadığından ve bu, ne yazık ki, mevcut tek seçenek haline geldiğinden, bu onarım birçok kişiye yardımcı olabilir.

4 kırmızı ışık yanıp sönen XBR-70X850B (BL_ERR çalışmıyorsa, LD_ERR'yi topraklamayı deneyin)

Sorun giderme ve tanılamayla ilgili ek sorularınız için aşağıdaki yoruma bakın veya aşağıda bağlantısı verilen diğer tanılama videomuza göz atın:


 
Son düzenleme:
Cøsmøs Çevrimdışı

Cøsmøs

Yeni Üye
25 Eki 2021
34
Ben inanmadım doğrusu bu hikayeye.Umarım sana ait olanlar ile geri alırsın televizyonunu.Ana kart kısa devresiymiş ha :alala
Yaklaşık 2 aylık stres harbinden dolayı biraz uzaklaşmak ve bu olaylardan sıyrılmak adına kendime 1 haftalık mola verdim. O yüzden ne araştırma yapmak nede foruma girmek içimden gelmedi malesef. Geç dönüşümden dolayı kusura bakmayın.

Televizyonumu verdiğim şekilde geri almayı başardım, herşey tam ve bana aitti. Fakat test amaçlı televizyonu açtıklarında Android logusu yine geliyor ve kapanıyordu panelde sorun gözükmüyordu ama Tv nin sağ tarafı yaklaşık 10cm eninde tamamen karanlıktı. Tv yi teslim ettiğimde bunun olmadığını belirttim ve tv yi bu şekilde kabul etmeyeceğimi söyledim. Çünkü Panele zarar verdikleri düşündüm. Sonra yetkili arayıp benimle görüştürdüler "Bunun panelden değil ledlerden kaynaklı olduğunu zaten ledleriniz bozuktu o yüzden ekranın o kısmındaki led tamamen sönmüştür ondan dolayı bu şekilde" diyerek açıklama yapıldı. Birde "Zaten biz panele hiç dokunmadık, paneli açmadan ledleri takıp test ettik" dediler!? Bunun mümkün olamayacağını söyledim ama ısrarla bir ton laf çambazlığına girince uzatmadan tamam diyerek konuyu kapatım. İstemeyerekte olsa kabul ettim ve sonrasın da tv yi açıp kontrol ettiğimde dediğim gibi parçaların bana ait olduğunu gördüm.

Başka bir görüş yada yardım almak adına başka bir Sony yetkili servisi arayıp durumu izah ettim led arızası denip 1 ay bekletildikten sonra anakartınızda bozukmuş dendi dedim ve hem zaman hemde para kaybına sebebiyet verdiklerini söyledim. Yinede ikinci bir görüş almak için onlarında televizyona bakıp hasar tespiti yapmalarını sonrasında da oluryorsa eğer tamir etmelerini istedim. Ama yapamayacaklarını bir kere bir servise verdiğimde başka bir sony yetkili servisin o cihazı alıp sorun tespiti yapma yada onarmak yetkilerinin olmadığını söylediler. Yani kısacası hepsi danışıklı dönüşüklü iş yapıyor, birbirlerine engel olmamak için güzel taktik. Sorun anakart değilde sadece led çıksa ve ben bunun peşine düşsem başlarınıa iş alırlar dimi ama!

Anlayacağınız konu bundan ibaret Led bar arızası olan tv 1 ay bekletildikten sonra anakartta bozukmuş denildi ve toplamda 9,500 gibi bir ücret taleb edildi ve işin tuhaf yanı tv ye panel sökülmeden ledler takılmış ve test edilmiş!!! ?
Ya fazla para koparma peşindeydiler yada anankartımı bozdular yada ledleri bozdular bilemiyorum kafamda bir ton senaryo var ama en azıdan çalınan parça yada kırılmış bir panel yok gerçi şu anda tv çöpten farksız bir köşede yatıyor ama bende bunlarla teselli buluyorum malesef...

Konu bukadar uzasın yada çözümsüz kalsın hiç istemezdim ama demekki böyle olması gerekiyormuş diyeyim ve artık kenara çekileyim. Bu zamana kadar okuyan ve yardımcı olan herkese tekrar teşekkür ederim.
Not: Eğer varsa İzmirde güvenilir ve işini hakkıyla yapan bir ustaya beni yönlendirirseniz çok sevinirim. Saygılar...
 
Geri
Üst Alt