Nedir Bu İnsanların Vestel den Çektiği?

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Üstad akşam fişe takıp bir video çekeyim, a101 den aynı modelin 1080p olanını almıştım, on beş gün sonra ekranını kırdım, üste bir tv parası daha alıp bir üst modeli olan bunu getirdi vestel servisi. Bu modelin yazılımı zayıf geldiğin için sizin paylaştığınız linklerden çekirdek yazılım yüklemiştim, müthiş değil ama iyiydi. Şimdi max 10 bin liraya android 4k tv bulamıyorum 2 gündür
''Haksızlık karşısında susan bizden değildir'' mantığından hareketle sevgili F fikoloji TEKNOwest TEKNOwest ustalardan fikir isteyelim bakalım.
Ustalar bu tv revizyon ürün. Şimdi bu vatandaş nereden bilsin bu tv nin panelinin tamir edilip yeniden satışa sunıulmadığını?
 
I Çevrimdışı

ibrahimykr1

Kayıtsız / Doğrulanmamış
27 yıldır 1 kez bile vestel'in hiç bir ürününü kullanmadım. Kullanmayacağım..
 
B Çevrimdışı
5 Şub 2019
35
35
''Haksızlık karşısında susan bizden değildir'' mantığından hareketle sevgili F fikoloji TEKNOwest TEKNOwest ustalardan fikir isteyelim bakalım.
Ustalar bu tv revizyon ürün. Şimdi bu vatandaş nereden bilsin bu tv nin panelinin tamir edilip yeniden satışa sunıulmadığını?
Görsellerde video oynuyor cihazda hocam, video yükleyemedim. Cihaz bozulmadan evvel ekranı enine kesen ince yeşil çizgiler çıktı sonra görüntü gitti sadece ses var.

20220309_193036.jpg
20220309_193029.jpg
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Görsellerde video oynuyor cihazda hocam, video yükleyemedim. Cihaz bozulmadan evvel ekranı enine kesen ince yeşil çizgiler çıktı sonra görüntü gitti sadece ses var.

20220309_193036.jpg
20220309_193029.jpg
Sıvı temasının görsellerini size sunmaları veya en azından atölyeye çağırıp göstermeleri gerekirdi kişisel fikrim doğrultusunda
Anlattığınız her bir detay panel arızasını doğruluyor, Buradaki temel sorun şu;
Bu ürünün paneli takribi 3000tl bantlarında olsun, (Fabrikaya maliyeti) Değişim işçiliği vs 3500tl ye halledilebilecek bir arızayı, stoklarında yedek parça bulundurmadıkları için sizin eski tv yi de geri alıp yeni tv verip 6500tl ye mal ettiklerini beyan ediyorsunuz

TOSHIBA UHD 50'' ürün dahi bugün 7100tl ye SIFIR 3 yıl garantili ve taksitle satılıyorken
Sizin eski televizyonu sizden alıp bir de iyilik yapıyormuş gibi 6500tl ye PEŞİN şekilde ücretli değişim teklif etmelerinin hangi AHLAK ile örtüştüğünün hesabını yasal yoldan sormanız gerekir.

Yahu adamlar size bildiğin sıfır mal satıyor, üstüne üstlük bir de sizin televizyınunuzu geri alıyor.

Bunun yerine siz gidip taksitle sıfır tv 7000tl ye satın alsanız (Dikkat edin daha yeni model tv, daha yeni model anakart ve daha büyük ekran) bu tv 3 yı8l garantili olsa, sizin eski tv yi sökseniz, anakartını 400, güç kartını 300, Tcon kartını 200 ve BLU setini de 500tl ye satsanız, SIFIR satın aldığınız tv size 7000 - 1400 = 5600tl ye geliyor.

5600tl ye SIFIR ve 3 Yıl garantili televizyona sahip olmak varken ben neden ücretli değişim gereği 2 yıl garantili verilen ve muhtemelen REVİZYON bir ürüne 6500tl ödeyeyim? hem de peşin.

BuVestel'in hakikaten yatacak yeri yok.

Kardeşim sizden aldığı tv nin tüm parçalarını vestel efendi yine kullanacak başka ürünlere. Yani size iyilik falan yapmıyor bildiğin mal satıyor adamlar.


Şimdi ben sizin yerinizde olsam Devlete giderim (Tüketici Hakem Heyeti) derim ki

''Ey yüce devletim, bu firma yasal olarak bulundurmak ZORUNDA olduğu yedek parçayı stoklarında bulundurmadığı için bana ZORLA başka ürün satma yolunu açıyor. Ben araştırma yaptım ve sizlere hesabını sunduğum şu sonuçlara ulaştım (Yukarıda size yazdığım hesabı buraya aktarabilirsiniz ekteki ekran görüntüsünü de delil olarak sunarak) görüleceği üzere burada kasıtlı olarak bir tüketici mağduriyeti oluşturulmaktadır. Eğer bu firma bana elinde bulundurmak zorunda olduğu yedek parçayı bulundurma yükümlülüğünü yerine getiremediği için bir ürün verecekse bunu sadece benim televizyonumum arızalı olan parçasının değişiklik maliyeti doğrultusunda yapmalıdır. Amortisman hesabının burada geçerliliği yoktur zira ürünüm zaten yenidir. 6 Ayda bir model değiştiren firmaların değişimine tüketci olarak ayak uydurabilmemiz mümkün değildir. Tüm bunların dışında yaptığım araştırmalarda bu ürünün panelinin PİYASADA mevcut olduğu ve aldığım teklif üzere kargo maliyetleri dahil olamk üzere hem de piyasa koşulları kapsamında 4400tl ye değiştirilebildiğini de öğrendim. Ankara Merkezli bir küçük işletme olan Technical Healing Center Panel Onarım Merkezi dahi bu paneli stoklarında bulundurabiliyorken Ülkemizin tek büyük fabrikasının elinde bu yedek parçanın olmamasının OLANAKSIZLIK kaynaklı değil KASITLI olduğu gerçeği de gözardı edilmemelidir. Bu doğrultuda yasal yükümlülüklerini yerine getirmeyen yani yedek parça bulundurmayan firmanın ceremesinin tüketiciye yani bana yüklenmesi doğru değildir. Ortada bu üründe sıvı teması olduğuna dair bir İSPAT dahi olmaksızın atılı bir suçlama ve kasıtlı bir yeni ürün satma hamlesi olduğu apaçık görülmektedir. Bahsi geçen bilgiler doğrultusunda firmanın artniyetli davranıp zorunlu bir ticarete sürüklediği ortada olması nedeniyle üründe sıvı teması olduğu iddiasını da reddediyor ve ürünün AYIPLI ürün olarak kabul edilip AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ yönde kararınızı arz ediyorum.''

Tabi ben olsaydım bunu yapardım, size ''gidin bunu yapın'' demiyorum.

Yalnız orada okuduğunuz her bir satırın tamamı doğrudur. Ankarada Haydar bey ile görüştüm, 4400tl ye bu paneli değiştirebiliyor, elinde de panel mevcut.
Yahu küçücük işletmede bile var olan panel ne hikmetse fabrikada yok. Tabi YOK olduğu da tartışılır ;)


a1f21e044a07270d65.png
 
B Çevrimdışı
5 Şub 2019
35
35
Sıvı temasının görsellerini size sunmaları veya en azından atölyeye çağırıp göstermeleri gerekirdi kişisel fikrim doğrultusunda
Anlattığınız her bir detay panel arızasını doğruluyor, Buradaki temel sorun şu;
Bu ürünün paneli takribi 3000tl bantlarında olsun, (Fabrikaya maliyeti) Değişim işçiliği vs 3500tl ye halledilebilecek bir arızayı, stoklarında yedek parça bulundurmadıkları için sizin eski tv yi de geri alıp yeni tv verip 6500tl ye mal ettiklerini beyan ediyorsunuz

TOSHIBA UHD 50'' ürün dahi bugün 7100tl ye SIFIR 3 yıl garantili ve taksitle satılıyorken
Sizin eski televizyonu sizden alıp bir de iyilik yapıyormuş gibi 6500tl ye PEŞİN şekilde ücretli değişim teklif etmelerinin hangi AHLAK ile örtüştüğünün hesabını yasal yoldan sormanız gerekir.

Yahu adamlar size bildiğin sıfır mal satıyor, üstüne üstlük bir de sizin televizyınunuzu geri alıyor.

Bunun yerine siz gidip taksitle sıfır tv 7000tl ye satın alsanız (Dikkat edin daha yeni model tv, daha yeni model anakart ve daha büyük ekran) bu tv 3 yı8l garantili olsa, sizin eski tv yi sökseniz, anakartını 400, güç kartını 300, Tcon kartını 200 ve BLU setini de 500tl ye satsanız, SIFIR satın aldığınız tv size 7000 - 1400 = 5600tl ye geliyor.

5600tl ye SIFIR ve 3 Yıl garantili televizyona sahip olmak varken ben neden ücretli değişim gereği 2 yıl garantili verilen ve muhtemelen REVİZYON bir ürüne 6500tl ödeyeyim? hem de peşin.

BuVestel'in hakikaten yatacak yeri yok.

Kardeşim sizden aldığı tv nin tüm parçalarını vestel efendi yine kullanacak başka ürünlere. Yani size iyilik falan yapmıyor bildiğin mal satıyor adamlar.


Şimdi ben sizin yerinizde olsam Devlete giderim (Tüketici Hakem Heyeti) derim ki

''Ey yüce devletim, bu firma yasal olarak bulundurmak ZORUNDA olduğu yedek parçayı stoklarında bulundurmadığı için bana ZORLA başka ürün satma yolunu açıyor. Ben araştırma yaptım ve sizlere hesabını sunduğum şu sonuçlara ulaştım (Yukarıda size yazdığım hesabı buraya aktarabilirsiniz ekteki ekran görüntüsünü de delil olarak sunarak) görüleceği üzere burada kasıtlı olarak bir tüketici mağduriyeti oluşturulmaktadır. Eğer bu firma bana elinde bulundurmak zorunda olduğu yedek parçayı bulundurma yükümlülüğünü yerine getiremediği için bir ürün verecekse bunu sadece benim televizyonumum arızalı olan parçasının değişiklik maliyeti doğrultusunda yapmalıdır. Amortisman hesabının burada geçerliliği yoktur zira ürünüm zaten yenidir. 6 Ayda bir model değiştiren firmaların değişimine tüketci olarak ayak uydurabilmemiz mümkün değildir. Tüm bunların dışında yaptığım araştırmalarda bu ürünün panelinin PİYASADA mevcut olduğu ve aldığım teklif üzere kargo maliyetleri dahil olamk üzere hem de piyasa koşulları kapsamında 4400tl ye değiştirilebildiğini de öğrendim. Ankara Merkezli bir küçük işletme olan Technical Healing Center Panel Onarım Merkezi dahi bu paneli stoklarında bulundurabiliyorken Ülkemizin tek büyük fabrikasının elinde bu yedek parçanın olmamasının OLANAKSIZLIK kaynaklı değil KASITLI olduğu gerçeği de gözardı edilmemelidir. Bu doğrultuda yasal yükümlülüklerini yerine getirmeyen yani yedek parça bulundurmayan firmanın ceremesinin tüketiciye yani bana yüklenmesi doğru değildir. Ortada bu üründe sıvı teması olduğuna dair bir İSPAT dahi olmaksızın atılı bir suçlama ve kasıtlı bir yeni ürün satma hamlesi olduğu apaçık görülmektedir. Bahsi geçen bilgiler doğrultusunda firmanın artniyetli davranıp zorunlu bir ticarete sürüklediği ortada olması nedeniyle üründe sıvı teması olduğu iddiasını da reddediyor ve ürünün AYIPLI ürün olarak kabul edilip AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ yönde kararınızı arz ediyorum.''

Tabi ben olsaydım bunu yapardım, size ''gidin bunu yapın'' demiyorum.

Yalnız orada okuduğunuz her bir satırın tamamı doğrudur. Ankarada Haydar bey ile görüştüm, 4400tl ye bu paneli değiştirebiliyor, elinde de panel mevcut.
Yahu küçücük işletmede bile var olan panel ne hikmetse fabrikada yok. Tabi YOK olduğu da tartışılır ;)


a1f21e044a07270d65.png
Zaten yeni tv alacağım dediğiniz gibi de hakem heyetine başvurmak için bana sat diyen tamirci abiye vermedim cihazı (ki kendisi bu tv 200 liradan fazla etmez demişti) vestel gerçekten pişmanlık şuan yana döne tv arıyorum. Adamlar kapıdan girdi henüz tv tam olarak açılmadan led değil paneldir bu dediler.
Sıvı temasının görsellerini size sunmaları veya en azından atölyeye çağırıp göstermeleri gerekirdi kişisel fikrim doğrultusunda
Anlattığınız her bir detay panel arızasını doğruluyor, Buradaki temel sorun şu;
Bu ürünün paneli takribi 3000tl bantlarında olsun, (Fabrikaya maliyeti) Değişim işçiliği vs 3500tl ye halledilebilecek bir arızayı, stoklarında yedek parça bulundurmadıkları için sizin eski tv yi de geri alıp yeni tv verip 6500tl ye mal ettiklerini beyan ediyorsunuz

TOSHIBA UHD 50'' ürün dahi bugün 7100tl ye SIFIR 3 yıl garantili ve taksitle satılıyorken
Sizin eski televizyonu sizden alıp bir de iyilik yapıyormuş gibi 6500tl ye PEŞİN şekilde ücretli değişim teklif etmelerinin hangi AHLAK ile örtüştüğünün hesabını yasal yoldan sormanız gerekir.

Yahu adamlar size bildiğin sıfır mal satıyor, üstüne üstlük bir de sizin televizyınunuzu geri alıyor.

Bunun yerine siz gidip taksitle sıfır tv 7000tl ye satın alsanız (Dikkat edin daha yeni model tv, daha yeni model anakart ve daha büyük ekran) bu tv 3 yı8l garantili olsa, sizin eski tv yi sökseniz, anakartını 400, güç kartını 300, Tcon kartını 200 ve BLU setini de 500tl ye satsanız, SIFIR satın aldığınız tv size 7000 - 1400 = 5600tl ye geliyor.

5600tl ye SIFIR ve 3 Yıl garantili televizyona sahip olmak varken ben neden ücretli değişim gereği 2 yıl garantili verilen ve muhtemelen REVİZYON bir ürüne 6500tl ödeyeyim? hem de peşin.

BuVestel'in hakikaten yatacak yeri yok.

Kardeşim sizden aldığı tv nin tüm parçalarını vestel efendi yine kullanacak başka ürünlere. Yani size iyilik falan yapmıyor bildiğin mal satıyor adamlar.


Şimdi ben sizin yerinizde olsam Devlete giderim (Tüketici Hakem Heyeti) derim ki

''Ey yüce devletim, bu firma yasal olarak bulundurmak ZORUNDA olduğu yedek parçayı stoklarında bulundurmadığı için bana ZORLA başka ürün satma yolunu açıyor. Ben araştırma yaptım ve sizlere hesabını sunduğum şu sonuçlara ulaştım (Yukarıda size yazdığım hesabı buraya aktarabilirsiniz ekteki ekran görüntüsünü de delil olarak sunarak) görüleceği üzere burada kasıtlı olarak bir tüketici mağduriyeti oluşturulmaktadır. Eğer bu firma bana elinde bulundurmak zorunda olduğu yedek parçayı bulundurma yükümlülüğünü yerine getiremediği için bir ürün verecekse bunu sadece benim televizyonumum arızalı olan parçasının değişiklik maliyeti doğrultusunda yapmalıdır. Amortisman hesabının burada geçerliliği yoktur zira ürünüm zaten yenidir. 6 Ayda bir model değiştiren firmaların değişimine tüketci olarak ayak uydurabilmemiz mümkün değildir. Tüm bunların dışında yaptığım araştırmalarda bu ürünün panelinin PİYASADA mevcut olduğu ve aldığım teklif üzere kargo maliyetleri dahil olamk üzere hem de piyasa koşulları kapsamında 4400tl ye değiştirilebildiğini de öğrendim. Ankara Merkezli bir küçük işletme olan Technical Healing Center Panel Onarım Merkezi dahi bu paneli stoklarında bulundurabiliyorken Ülkemizin tek büyük fabrikasının elinde bu yedek parçanın olmamasının OLANAKSIZLIK kaynaklı değil KASITLI olduğu gerçeği de gözardı edilmemelidir. Bu doğrultuda yasal yükümlülüklerini yerine getirmeyen yani yedek parça bulundurmayan firmanın ceremesinin tüketiciye yani bana yüklenmesi doğru değildir. Ortada bu üründe sıvı teması olduğuna dair bir İSPAT dahi olmaksızın atılı bir suçlama ve kasıtlı bir yeni ürün satma hamlesi olduğu apaçık görülmektedir. Bahsi geçen bilgiler doğrultusunda firmanın artniyetli davranıp zorunlu bir ticarete sürüklediği ortada olması nedeniyle üründe sıvı teması olduğu iddiasını da reddediyor ve ürünün AYIPLI ürün olarak kabul edilip AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ yönde kararınızı arz ediyorum.''

Tabi ben olsaydım bunu yapardım, size ''gidin bunu yapın'' demiyorum.

Yalnız orada okuduğunuz her bir satırın tamamı doğrudur. Ankarada Haydar bey ile görüştüm, 4400tl ye bu paneli değiştirebiliyor, elinde de panel mevcut.
Yahu küçücük işletmede bile var olan panel ne hikmetse fabrikada yok. Tabi YOK olduğu da tartışılır ;)


a1f21e044a07270d65.png
Çok teşekkür ediyorum iş güç arasında bize de yardımcı oluyorsunuz. Muhtemelen bu tv diğeri kırıldıktan sonra bana geldiğinde tamirliydi. İş nedeniyle şehir dışındaydım eşim teslim aldı ben 2 ay sonra gördüğümde yazılımı, kanal değişim süresi açılma hızı gibi durumları eski tv ye göre aşırı yavaş geldi, ben de forumdan yazılım indirip yükledim hala. Büyükbabamın evinde 93-94 yılından beri çalışan AKAİ ve GRUNDİG marka tüplü tv ler var ve sırf ses olsun diye tüm gün açıklar. Belki bir tanesi bir kez tamir gördü bunca yılda. Kime güvenelim hangi markaya elimizi uzatalım şaşırdık
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
ki kendisi bu tv 200 liradan fazla etmez demişti
Tamirci kardeşlerimize baksak üstüne para isteyenleri bile var. ''Aaaabicim dükkanımda yer kaplayacak, bir de bunu çöpe atması var ooohhhoooo 50tl ver anlaşalım'' dese şaşırmam ki geçmiş yıllarda bizzat bana kurulmuş cümledir bu. TV leri hurdacıya verelim dedik, takribi 40 civarında hurda tv, ''Bunları çöpe kadar taşıyacağız'' dedi ve para istedi hurdacı kardeşimiz. Kendisine Xtirname ile kapıyı göstermemiz bir olmuştu.

Size o tv için HURDA muamelesi yapan değerli esnaf kardeşim o hurdanın sadece anakartını başka bir tüketiciye 500tl ye sayıp vatandaştan sizin sayenizde belki de 1000tl para kazanacağını size elbette ki söylemez.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
Tamirci kardeşlerimize baksak üstüne para isteyenleri bile var. ''Aaaabicim dükkanımda yer kaplayacak, bir de bunu çöpe atması var ooohhhoooo 50tl ver anlaşalım'' dese şaşırmam ki geçmiş yıllarda bizzat bana kurulmuş cümledir bu. TV leri hurdacıya verelim dedik, takribi 40 civarında hurda tv, ''Bunları çöpe kadar taşıyacağız'' dedi ve para istedi hurdacı kardeşimiz. Kendisine Xtirname ile kapıyı göstermemiz bir olmuştu.

Size o tv için HURDA muamelesi yapan değerli esnaf kardeşim o hurdanın sadece anakartını başka bir tüketiciye 500tl ye sayıp vatandaştan sizin sayenizde belki de 1000tl para kazanacağını size elbette ki söylemez.
Yanı bu anlattıgınız ornek benı hıc sasırtmadı Adem Bey. Ne acı degıl mı? Anormal sartlara fazla maruz kalındı mı o anormal sartlar artık normalımız olmaya baslıyor. Ozellıkle hızmet sektorune işim dustugu zaman eger o alanda tanıdıgım bırılerı yoksa tedırgın oluyorum. (İşini layıkıyla yapmaya calısan; helalı haramı bılen dusuk orandakı ustalarımızı tenzıh ederım) Hızmet aldıgım kısıye guvenerek degıl; guvenmeyerek baslıyorum. Acaba bana nereden gol atabılır? Ne acı bır durum; nasıl bır algı?
O kadar cok yasanmıslar; sahıt olunan mıgde bulandırı durumlar var kı; ınsanlar bunu normal olarak goruyor ve devam edıyor. 'Bız bunu yapmazsak nereden para kazanacagız abıııı?' Bız rekabetın ne demek oldugunu cok yanlıs anlamısız. Bız ne zaman yanlıs anlamaya basladık?
Konu cok derın. Neyse; okuyunca yazasım geldı. Tutamadım parmaklarımı
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Yanı bu anlattıgınız ornek benı hıc sasırtmadı Adem Bey. Ne acı degıl mı? Anormal sartlara fazla maruz kalındı mı o anormal sartlar artık normalımız olmaya baslıyor. Ozellıkle hızmet sektorune işim dustugu zaman eger o alanda tanıdıgım bırılerı yoksa tedırgın oluyorum. (İşini layıkıyla yapmaya calısan; helalı haramı bılen dusuk orandakı ustalarımızı tenzıh ederım) Hızmet aldıgım kısıye guvenerek degıl; guvenmeyerek baslıyorum. Acaba bana nereden gol atabılır? Ne acı bır durum; nasıl bır algı?
O kadar cok yasanmıslar; sahıt olunan mıgde bulandırı durumlar var kı; ınsanlar bunu normal olarak goruyor ve devam edıyor. 'Bız bunu yapmazsak nereden para kazanacagız abıııı?' Bız rekabetın ne demek oldugunu cok yanlıs anlamısız. Bız ne zaman yanlıs anlamaya basladık?
Konu cok derın. Neyse; okuyunca yazasım geldı. Tutamadım parmaklarımı
Mesleğin içinden birisi olarak, bu anlatılanları zamanında (90 larda) ORTAMA UYUP uygulamış ve sonra silkelenip ''Nasıl yani?, Hakkım olanı almak için neden yalan söylemek zorundayım?'' demiş birisi olarak bu yaşananları deşifre ettiğim için ayrıca taşlanıyorum sektör emekçileri tarafından.

Bir dönem bu servislerin kendi aralarında toplanıp arka planda milleti nasıl gergeflediklerini ve daha da nasıl gergefleyebileceklerini kapalı kapılar ardında paylaştıkları mecrada da adım geçmiş, ipe sapa gelmez bir sürü işgüzar tarafından ağır küfürlere maruz kalmıştım ve tahmin ediyorum ki şu an halen arkamdan küfrediyorlar. Forumumuzda konusu vardı hatta.


Cevaplara kapattık mevzu uzamasın diye. Bakın Ülkede insanımıza hizmet veren tamirci tayfasının genel bakış açısı ve kültür/ahlak düzeyini yansıtan kareleri burada görün :)

Ne ile mücadele ettiğimizi belki ara sıra hatırlatmak gerekir insanlara.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
Sıvı temasının görsellerini size sunmaları veya en azından atölyeye çağırıp göstermeleri gerekirdi kişisel fikrim doğrultusunda
Anlattığınız her bir detay panel arızasını doğruluyor, Buradaki temel sorun şu;
Bu ürünün paneli takribi 3000tl bantlarında olsun, (Fabrikaya maliyeti) Değişim işçiliği vs 3500tl ye halledilebilecek bir arızayı, stoklarında yedek parça bulundurmadıkları için sizin eski tv yi de geri alıp yeni tv verip 6500tl ye mal ettiklerini beyan ediyorsunuz

TOSHIBA UHD 50'' ürün dahi bugün 7100tl ye SIFIR 3 yıl garantili ve taksitle satılıyorken
Sizin eski televizyonu sizden alıp bir de iyilik yapıyormuş gibi 6500tl ye PEŞİN şekilde ücretli değişim teklif etmelerinin hangi AHLAK ile örtüştüğünün hesabını yasal yoldan sormanız gerekir.

Yahu adamlar size bildiğin sıfır mal satıyor, üstüne üstlük bir de sizin televizyınunuzu geri alıyor.

Bunun yerine siz gidip taksitle sıfır tv 7000tl ye satın alsanız (Dikkat edin daha yeni model tv, daha yeni model anakart ve daha büyük ekran) bu tv 3 yı8l garantili olsa, sizin eski tv yi sökseniz, anakartını 400, güç kartını 300, Tcon kartını 200 ve BLU setini de 500tl ye satsanız, SIFIR satın aldığınız tv size 7000 - 1400 = 5600tl ye geliyor.

5600tl ye SIFIR ve 3 Yıl garantili televizyona sahip olmak varken ben neden ücretli değişim gereği 2 yıl garantili verilen ve muhtemelen REVİZYON bir ürüne 6500tl ödeyeyim? hem de peşin.

BuVestel'in hakikaten yatacak yeri yok.

Kardeşim sizden aldığı tv nin tüm parçalarını vestel efendi yine kullanacak başka ürünlere. Yani size iyilik falan yapmıyor bildiğin mal satıyor adamlar.


Şimdi ben sizin yerinizde olsam Devlete giderim (Tüketici Hakem Heyeti) derim ki

''Ey yüce devletim, bu firma yasal olarak bulundurmak ZORUNDA olduğu yedek parçayı stoklarında bulundurmadığı için bana ZORLA başka ürün satma yolunu açıyor. Ben araştırma yaptım ve sizlere hesabını sunduğum şu sonuçlara ulaştım (Yukarıda size yazdığım hesabı buraya aktarabilirsiniz ekteki ekran görüntüsünü de delil olarak sunarak) görüleceği üzere burada kasıtlı olarak bir tüketici mağduriyeti oluşturulmaktadır. Eğer bu firma bana elinde bulundurmak zorunda olduğu yedek parçayı bulundurma yükümlülüğünü yerine getiremediği için bir ürün verecekse bunu sadece benim televizyonumum arızalı olan parçasının değişiklik maliyeti doğrultusunda yapmalıdır. Amortisman hesabının burada geçerliliği yoktur zira ürünüm zaten yenidir. 6 Ayda bir model değiştiren firmaların değişimine tüketci olarak ayak uydurabilmemiz mümkün değildir. Tüm bunların dışında yaptığım araştırmalarda bu ürünün panelinin PİYASADA mevcut olduğu ve aldığım teklif üzere kargo maliyetleri dahil olamk üzere hem de piyasa koşulları kapsamında 4400tl ye değiştirilebildiğini de öğrendim. Ankara Merkezli bir küçük işletme olan Technical Healing Center Panel Onarım Merkezi dahi bu paneli stoklarında bulundurabiliyorken Ülkemizin tek büyük fabrikasının elinde bu yedek parçanın olmamasının OLANAKSIZLIK kaynaklı değil KASITLI olduğu gerçeği de gözardı edilmemelidir. Bu doğrultuda yasal yükümlülüklerini yerine getirmeyen yani yedek parça bulundurmayan firmanın ceremesinin tüketiciye yani bana yüklenmesi doğru değildir. Ortada bu üründe sıvı teması olduğuna dair bir İSPAT dahi olmaksızın atılı bir suçlama ve kasıtlı bir yeni ürün satma hamlesi olduğu apaçık görülmektedir. Bahsi geçen bilgiler doğrultusunda firmanın artniyetli davranıp zorunlu bir ticarete sürüklediği ortada olması nedeniyle üründe sıvı teması olduğu iddiasını da reddediyor ve ürünün AYIPLI ürün olarak kabul edilip AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ yönde kararınızı arz ediyorum.''

Tabi ben olsaydım bunu yapardım, size ''gidin bunu yapın'' demiyorum.

Yalnız orada okuduğunuz her bir satırın tamamı doğrudur. Ankarada Haydar bey ile görüştüm, 4400tl ye bu paneli değiştirebiliyor, elinde de panel mevcut.
Yahu küçücük işletmede bile var olan panel ne hikmetse fabrikada yok. Tabi YOK olduğu da tartışılır ;)


a1f21e044a07270d65.png
Yalan bır kere bulasmıs ıse lımıtını kestıremeyız. Bu bakıs acısından yola cıkarak dozu arttırıyorum:
Iddıa edılenlerden yola cıkarsak; servıs,sıvı teması olmayan arızayı sıvı teması teshısı koyarak kullanıcı hatasına bagladı. Urun sahıbı, urunu servısten gerı alınarak THH'a basvuruldu. THH da bılırkısı ıncelemesı ısteyecek. Pekı bu trafıkte bır yerde karanlık var: Servıs ılk safhada demonte ettıgı tv'yı gerı toplarken tv'nın basına bırseyler gelmıs olabılır mı? Mesela yanlıslıkla (!) sıvı teması falan
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Yalan bır kere bulasmıs ıse lımıtını kestıremeyız. Bu bakıs acısından yola cıkarak dozu arttırıyorum:
Iddıa edılenlerden yola cıkarsak; servıs,sıvı teması olmayan arızayı sıvı teması teshısı koyarak kullanıcı hatasına bagladı. Urun sahıbı, urunu servısten gerı alınarak THH'a basvuruldu. THH da bılırkısı ıncelemesı ısteyecek. Pekı bu trafıkte bır yerde karanlık var: Servıs ılk safhada demonte ettıgı tv'yı gerı toplarken tv'nın basına bırseyler gelmıs olabılır mı? Mesela yanlıslıkla (!) sıvı teması falan
Benim Ticaret Bakanlığı ve TBMM Dilekçe komisyonuna sunduğum yazı tam da bu anlattığınız durumları içeriyor ve ısrarla diyorum ki özellikle bilişim ürünlerinin arıza tespitleri kesintisiz kamera kaydı altında ve İSPATLI OLMAK ZORUNDA olmalı.

Bunu neden istiyoruz?

Hatta en iyisi buradan bir sohbet videosu çıkarayım ben :)
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
Benim Ticaret Bakanlığı ve TBMM Dilekçe komisyonuna sunduğum yazı tam da bu anlattığınız durumları içeriyor ve ısrarla diyorum ki özellikle bilişim ürünlerinin arıza tespitleri kesintisiz kamera kaydı altında ve İSPATLI OLMAK ZORUNDA olmalı.

Bunu neden istiyoruz?

Hatta en iyisi buradan bir sohbet videosu çıkarayım ben :)
Sadece arıza tespitinin yapıldığı atölye değil; ürün dışarıdan işletmeye girip işletmeden çıkana kadar takip edilebilir olması lazım. Bu durum, serbest bölgelerdeki depo veya antrepo işletme şartlarındaki yükümlülüklere tekabül ediyor. Zor şartlar
Biz bilişim ürünleri üzerine yorum yapıyoruz ama bu sıkıntı bütün hizmet sektörlerini kapsıyor aslında. Oto tamir, inşaat...vs buralarda olup bitenlere girersek bilişim sektörünü mumla ararız. Neyse, konu daha da derinleşmesin; çıkamayız.
Ahlaki enkazı kameralarla ne kadar ayağa kaldırabiliriz? Kaldıramayız ama en azından caydırıcı olur diyelim. Biz değil miyiz 'Aaa burada kamera var; bu kırmızı ışıkta geçmeyelim? diyen.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri