Elektrikli araba mı? Hibrit araba mı? Hangisini tercih ederdiniz? Neden?

Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,905
40
soğutma çocuğu :sirit

şehir içinde zaten göremezsiniz varsayımın yanlış tam tersi bu arabalar şehir içinde daha uzun menzil veriyor içten yanmalılar gibi değil trafik sıkıştıkça menzil artıyor:deli1

ben istanbul highway 130-140 ile gittim orada şarj 150 ile ankaraya rahat vardım yani gözde büyütülecek kadar değil tamam dediğin gibi şehirlerarasında menzil 250 kmye düşüyor ama avrupada kişi başına düşen şarj istasyonunda birniciyiz şaka değil avrupa ortalamasından daha iyi seviyedeyiz her yer şarj istasyonu devlet teşvik vermiş diyorlar doğruysa yoksa bu kadar artmazdı

yüzde 20-80 aralığı şehiriçi kullanımda yani lazım olunca 0-100 doldurdun diye pil hemen eskiyecek değil buradaki tesla istatistiği bataryasını hep 0-100 şarj edenlerle alakalı yoksa 20-80 dedin mi zaten uzun yola hiç çıkamazsın

bataryaların patlaması olayı maalesef doğru ama tesladaki kadar değil togg farasis pili tamamı tke parça değil 5 ayrı pil parçası ve birbirinden yalıtılmış sorunlu olan bölüm hemen diğer bölümlerden izole oluyor atmosfere salınıma başlıyor sadece o ünite yanıyor antepteki togg yangını bu yüzden kolayca söndürüldü ama teslalar allah muhafaza saatli bomba

bu konuda byd-kgm torres evx ve teslanın yeni getirdiği kısa menzilliler daha iyi lfp piller herhangi bir şekilde patlamıyor ama pil demir fosfat olduğundan gülle gibi togg ağırlığında araçlar maksimum 60kw/h batarya var togg 88kw/h menzilleri kısa belki sadece şehiriçi kullanıma ikinci araç olarak seçilebilirler uzun yol işi onlarda tamamen fantazi

belki seneye CATL ve GEELY'nin yeni nesil lfp lmfp bataryaları ile bu sorun da tarihe karışacak
Estağfirullah, kimseyi soğutma gibi bir amacım yok 🙂

Ekonomik durumu iyi olanlar 2. araç olarak tercih edebilir. Şehir içi kullanacaklar da tercih edebilir. Ben sadece kendi fikrimi söyledim, artıları ve eksileriyle.

Toplum olarak biraz abartmayı da seviyoruz aslında. Geçenlerde yemek yiyoruz önümüze bir tane Mercedes yanaştı. Mekanın sahibinin arabasıymış. Araç çok sessiz olduğu için yanımdaki arkadaşım ''Bu araba elektrikli galiba'' dedi. Adam da söylediğini duymuş. ''Yok abi elektrikli değil ama elektriklisinden de sipariş verdim, bunu verip onu alıcam, tek şarj ile 1.800 km gidiyor'' dedi. Ben de ''Ziyaaaa'' dedim ama içimden tabi 🙂

Şarj istasyonlarının çoğalması güzel bir şey, inşallah daha kullanışlı ve daha ulaşılabilir olurlar herkes alır.
 
S Çevrimdışı

sadays

Aktif Üye
26 Eyl 2020
295
55
Estağfirullah, kimseyi soğutma gibi bir amacım yok 🙂

Ekonomik durumu iyi olanlar 2. araç olarak tercih edebilir. Şehir içi kullanacaklar da tercih edebilir. Ben sadece kendi fikrimi söyledim, artıları ve eksileriyle.

Toplum olarak biraz abartmayı da seviyoruz aslında. Geçenlerde yemek yiyoruz önümüze bir tane Mercedes yanaştı. Mekanın sahibinin arabasıymış. Araç çok sessiz olduğu için yanımdaki arkadaşım ''Bu araba elektrikli galiba'' dedi. Adam da söylediğini duymuş. ''Yok abi elektrikli değil ama elektriklisinden de sipariş verdim, bunu verip onu alıcam, tek şarj ile 1.800 km gidiyor'' dedi. Ben de ''Ziyaaaa'' dedim ama içimden tabi 🙂

Şarj istasyonlarının çoğalması güzel bir şey, inşallah daha kullanışlı ve daha ulaşılabilir olurlar herkes alır.
restaurantına iddiaya var mısın deseydin böyle salakların elinden almak lazım o restaurantları :sirit
 
S Çevrimdışı

sadays

Aktif Üye
26 Eyl 2020
295
55
Menzili arttırabilmenin anahtarı aküleri hafifletmek. şuan için mümkün.?
mümkün değil şu anda yarı katı hal bataryalı 133 kw/h araçlar var çinde onlar bile maksimum 1000 km verebiliyor bu amca 1800 km demiş öyle bir araç da yok pil de yok

S sadays yeni aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. Bu arada ben de 1.5 ay önce e-TSI Volkswagen Tiguan marka araç aldım.
size de hayırlı olsun kardeşim
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,056
30
mümkün değil şu anda yarı katı hal bataryalı 133 kw/h araçlar var çinde onlar bile maksimum 1000 km verebiliyor bu amca 1800 km demiş öyle bir araç da yok pil de yok
Plug-in hibrit muhtemelen de hızlıca konuşulup geçildiği için detaylar kayıp olabilir. Plug-in olanların pil menzilleri yüksek oluyor ve fosil yakıtlı deposuyla birlikte uzayabiliyor. Lüks araçların fosilli menzilleri oldukça yüksek oluyor zaten de yine belki biraz da abartma eklenmiştir.

Fosil yakıtlı araçların motorlarına sadece vw grubunda güvendiğim için ve onlar da elektrik teknolojisinde geride kaldığı için ben de tamamen elektrikliden yanayım zaten.

Gerçi iyi bir plug-in hibrit de benim kullanımımla fosilli motoru sadece yılda 4-5 kere çalıştıracağı için ömrü nasıl olur onu düşünmem gerekirdi herhalde.
 
S Çevrimdışı

sadays

Aktif Üye
26 Eyl 2020
295
55
Plug-in hibrit muhtemelen de hızlıca konuşulup geçildiği için detaylar kayıp olabilir. Plug-in olanların pil menzilleri yüksek oluyor ve fosil yakıtlı deposuyla birlikte uzayabiliyor. Lüks araçların fosilli menzilleri oldukça yüksek oluyor zaten de yine belki biraz da abartma eklenmiştir.

Fosil yakıtlı araçların motorlarına sadece vw grubunda güvendiğim için ve onlar da elektrik teknolojisinde geride kaldığı için ben de tamamen elektrikliden yanayım zaten.

Gerçi iyi bir plug-in hibrit de benim kullanımımla fosilli motoru sadece yılda 4-5 kere çalıştıracağı için ömrü nasıl olur onu düşünmem gerekirdi herhalde.
mercedesti konuştuğumuz araç 2025te çıkaracağı plug-in hibritlerin bile maksimum pil menzili 112km yani hibrit araçla bile mümkün değil adam bilmiyor hava atmak için sallamış ne 1800km menzili yahuu
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,056
30
mercedesti konuştuğumuz araç 2025te çıkaracağı plug-in hibritlerin bile maksimum pil menzili 112km yani hibrit araçla bile mümkün değil adam bilmiyor hava atmak için sallamış ne 1800km menzili yahuu
Diyorum ya toplam menzildir diye 😂

Biraz araştırdım da 2025 için 2000km toplam menzil planlanan plug-in otomobiller varmış byd ve geely marka. Mercedes olarak bulamadım ama belki bunu kastetmişlerdir.

O kadar aptal insanların böyle çağı takip etmeye hevesli olacağına inanmaktan daha mantıklı bence 😂
 
H Çevrimdışı

hazalunlu

Yeni Üye
18 Nis 2025
2
27
Açıkçası bu ikilemi ben de bayağı düşündüm şehir içinde kısa mesafe kullanıyorsan elektrikli araba gerçekten konforlu sessiz,yakıt derdi yok bakım masrafı az her şey okey. Ama şarj muhabbeti hala her yerde yeterli değil ve uzun yola çok çıkan biriysen hibrit daha risksiz geliyor. Hem benzinli motor yedekte hem de yakıt tüketimi ciddi anlamda düşük daha ne istenir…Ben sonunda hibritte karar kıldım ama aklım hala biraz elektriklide kaldı 😅 Şu aralar taşıt kredisi başvurusu ile alınabilecek mantıklı bir model sorarsan bence Toyota Yaris Cross hibrit bayağı ideal hem şehir içi kullanımı rahat hem de hibrit olmasına rağmen fiyat performans on numara. Kredili almayı düşünenler için de şu anki faiz oranları yüksek ama bazı markaların kampanyalarıyla daha uygun değerlendirmekte fayda var. İleride altyapı gelişirse belki tam elektrikliye geçerim ama şu an hiç güvenemiyorum
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,056
30
Açıkçası bu ikilemi ben de bayağı düşündüm şehir içinde kısa mesafe kullanıyorsan elektrikli araba gerçekten konforlu sessiz,yakıt derdi yok bakım masrafı az her şey okey. Ama şarj muhabbeti hala her yerde yeterli değil ve uzun yola çok çıkan biriysen hibrit daha risksiz geliyor. Hem benzinli motor yedekte hem de yakıt tüketimi ciddi anlamda düşük daha ne istenir…Ben sonunda hibritte karar kıldım ama aklım hala biraz elektriklide kaldı 😅 Şu aralar taşıt kredisi başvurusu ile alınabilecek mantıklı bir model sorarsan bence Toyota Yaris Cross hibrit bayağı ideal hem şehir içi kullanımı rahat hem de hibrit olmasına rağmen fiyat performans on numara. Kredili almayı düşünenler için de şu anki faiz oranları yüksek ama bazı markaların kampanyalarıyla daha uygun değerlendirmekte fayda var. İleride altyapı gelişirse belki tam elektrikliye geçerim ama şu an hiç güvenemiyorum
Öncelikle hayırlı olsun, şimdiden güle güle kullanın.

Seçtiğiniz araç mild hibrit olarak geçiyor ve nedense elektriklilerden bile fazla eleştirilebiliyor. Ama açıkçası ben bu görüşe katılmıyorum. Bence plug-in hibrit olup da anlamlı bir elektrik menzili sunmayan araçlardan çok daha mantıklı bu tip hibritler.

Plug-in hibritler teoride güzel ama pratikte biraz sıkıntılı. Evet, prizden şarj edilebiliyorlar ama hem tam elektrikliler kadar ağırlar, hem de menzilleri onlara göre kısa. Üstelik o ağırlığı taşımaya çalışan benzinli motorlar uzun yolda yeterli olmuyor. “Şarj ihtiyacını ortadan kaldırıyor” dense de, elektrik motorundan benzinliye geçerken yaşanan performans kaybı can sıkıyor.

Mild hibritler ise hibrit olmaktan çok, oldukça verimli benzinli araçlar aslında. Pilleri genellikle %40–80 aralığında çalışıyor ve bu sayede 30.000 döngüye kadar sağlıklı kalabiliyor. Yine de 200.000 km’den sonra bataryada ciddi kapasite kaybı yaşanıyor ama yakıt tüketimi hala düşük kalıyor. Pil küçük olduğu için değişim maliyeti de düşük, üstelik batarya paketi yapısı basit olduğundan zamanı geldiğinde sanayide uygun fiyatlara değiştirilebilecek türden.

Günlük yaşamı tamamen elektrikli araca uygun olmayan biri için bence en mantıklı tercih mild hibrit. Hem bildiğiniz benzinli bir araç kullanıyorsunuz, hem elektrikli kompresörlü klima gibi detaylarla verimlilik artıyor, hem de “arabada en çok yakıtı fren yakar” sözüne inat, frenle oluşan enerjiyi depolayıp işe yarar hale getiriyor. Kısacası mantıklı, pratik ve uzun vadede de hesaplı bir çözüm.

Bu arada plug-in hibritlerdeki benzinli motorun daha az yıpranacağı senaryoya hem hafifliği hem gücü hem keyifliliği ile wankel rotary motorlar çok güzel uyardı. O motorun kendine ait bir sayacı olurdu ve gerçekten menzili arttırılmış bir elektrikli otomobile dönüşürdü.
 
Puzik Çevrimiçi

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,306
Estağfirullah, kimseyi soğutma gibi bir amacım yok 🙂

Ekonomik durumu iyi olanlar 2. araç olarak tercih edebilir. Şehir içi kullanacaklar da tercih edebilir. Ben sadece kendi fikrimi söyledim, artıları ve eksileriyle.

Toplum olarak biraz abartmayı da seviyoruz aslında. Geçenlerde yemek yiyoruz önümüze bir tane Mercedes yanaştı. Mekanın sahibinin arabasıymış. Araç çok sessiz olduğu için yanımdaki arkadaşım ''Bu araba elektrikli galiba'' dedi. Adam da söylediğini duymuş. ''Yok abi elektrikli değil ama elektriklisinden de sipariş verdim, bunu verip onu alıcam, tek şarj ile 1.800 km gidiyor'' dedi. Ben de ''Ziyaaaa'' dedim ama içimden tabi 🙂

Şarj istasyonlarının çoğalması güzel bir şey, inşallah daha kullanışlı ve daha ulaşılabilir olurlar herkes alır.
Aklıma mekan sahibi 1800km laflarını okuyunca “Medeni Karpuz” karakteri geldi 😂

PHEV araçla 1000 olur ama 1800 bagaja jeneratör koysa bile görmez sanmıyorum 😂
 
S Çevrimdışı

sahraelibol

Yeni Üye
22 Nis 2025
1
33
Öncelikle hayırlı olsun, şimdiden güle güle kullanın.

Seçtiğiniz araç mild hibrit olarak geçiyor ve nedense elektriklilerden bile fazla eleştirilebiliyor. Ama açıkçası ben bu görüşe katılmıyorum. Bence plug-in hibrit olup da anlamlı bir elektrik menzili sunmayan araçlardan çok daha mantıklı bu tip hibritler.

Plug-in hibritler teoride güzel ama pratikte biraz sıkıntılı. Evet, prizden şarj edilebiliyorlar ama hem tam elektrikliler kadar ağırlar, hem de menzilleri onlara göre kısa. Üstelik o ağırlığı taşımaya çalışan benzinli motorlar uzun yolda yeterli olmuyor. “Şarj ihtiyacını ortadan kaldırıyor” dense de, elektrik motorundan benzinliye geçerken yaşanan performans kaybı can sıkıyor.

Mild hibritler ise hibrit olmaktan çok, oldukça verimli benzinli araçlar aslında. Pilleri genellikle %40–80 aralığında çalışıyor ve bu sayede 30.000 döngüye kadar sağlıklı kalabiliyor. Yine de 200.000 km’den sonra bataryada ciddi kapasite kaybı yaşanıyor ama yakıt tüketimi hala düşük kalıyor. Pil küçük olduğu için değişim maliyeti de düşük, üstelik batarya paketi yapısı basit olduğundan zamanı geldiğinde sanayide uygun fiyatlara değiştirilebilecek türden.

Günlük yaşamı tamamen elektrikli araca uygun olmayan biri için bence en mantıklı tercih mild hibrit. Hem bildiğiniz benzinli bir araç kullanıyorsunuz, hem elektrikli kompresörlü klima gibi detaylarla verimlilik artıyor, hem de “arabada en çok yakıtı fren yakar” sözüne inat, frenle oluşan enerjiyi depolayıp işe yarar hale getiriyor. Kısacası mantıklı, pratik ve uzun vadede de hesaplı bir çözüm.

Bu arada plug-in hibritlerdeki benzinli motorun daha az yıpranacağı senaryoya hem hafifliği hem gücü hem keyifliliği ile wankel rotary motorlar çok güzel uyardı. O motorun kendine ait bir sayacı olurdu ve gerçekten menzili arttırılmış bir elektrikli otomobile dönüşürdü.
Ben full hibrit clio kullanıyorum, aracımdan çok memnunum şarjı uzun süre gidiyor. Fazla yol yapmıyorum tabii. Daha önce ararken bir hesaplama yapmıştım, bazı bankalarla da görüştüm, o zamanlar faiz oranları falan bayağı düşük tabii şimdi nerde o faiz oranları. Özellikle şehir içinde düşük yakıt tüketimi sunması ve çevre teknolojisiyle geliştirilmesi benim en çok dikkatimi çeken noktaydı. Sistemin kendini şarj etmesi de muazzam bir olay zaten.

Son derece sessiz ve emisyonsuz sürüşü destekliyor. Ayrıca anlık tork ile sürüş konforumu artırıyor.
 
Geri
Üst Alt