Elektrikli araba mı? Hibrit araba mı? Hangisini tercih ederdiniz? Neden?

Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,049
29
Prins bu sorunsalı yıllar öncesinde aştı. Direk yada Port enjeksiyon farketmeksizin montaj yapıyorlar.
Benim motor kodu A16XHT turbo direk enjeksiyonlu 7 yıl, 90.000km lpgli.
2017 1.0 ibiza için emin konuşamayıp üzerine bir de otomobilin sıfır fiyatının %15'i civarı bir fiyat söyledilerdi. Biz de o zaman hesaplamıştık 120.000km sonrasında kâr ettiriyordu. Babam da boşver motor sağlıklı kalsın kapalı parklara da gireriz falan dedi ki mantıklı. O yüzden pek bilmiyorum.

Araba 7 yıl oldu daha 62.000 kmde.

Bir de sanırım o sistemler bizimki gibi %100 gaz ile değil de %40 benzin %60 gaz gibi çalışıyordu. Şimdi nasıl bilmiyorum. Bugün direkt enjeksiyonlular zaten çok az yakıyor. Atıyorum şehirlerarası 4.9lt yakan ibizada lpg ile 6 litre yakacaksa ve %100 lpg yakacaksa güzel olabilir. Ama benim aracım gibi 9 litre yakacaksa anlamsız kalıyor 😂

Direkt enjeksiyonlu turbolu tecrübesi olan varsa dinlemek isterim çünkü o motorları çok beğeniyorum. Bizim Ibiza ile 170'le giderken bile elektrikli gibi sadece yol ve rüzgar sesi geliyor.

O durumda dizel yerine uzun menzilde de lpg+benzin çok daha mantıklı olur.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
18,744
2017 1.0 ibiza için emin konuşamayıp üzerine bir de otomobilin sıfır fiyatının %15'i civarı bir fiyat söyledilerdi. Biz de o zaman hesaplamıştık 120.000km sonrasında kâr ettiriyordu. Babam da boşver motor sağlıklı kalsın kapalı parklara da gireriz falan dedi ki mantıklı. O yüzden pek bilmiyorum.

Araba 7 yıl oldu daha 62.000 kmde.

Bir de sanırım o sistemler bizimki gibi %100 gaz ile değil de %40 benzin %60 gaz gibi çalışıyordu. Şimdi nasıl bilmiyorum. Bugün direkt enjeksiyonlular zaten çok az yakıyor. Atıyorum şehirlerarası 4.9lt yakan ibizada lpg ile 6 litre yakacaksa ve %100 lpg yakacaksa güzel olabilir. Ama benim aracım gibi 9 litre yakacaksa anlamsız kalıyor 😂

Direkt enjeksiyonlu turbolu tecrübesi olan varsa dinlemek isterim çünkü o motorları çok beğeniyorum. Bizim Ibiza ile 170'le giderken bile elektrikli gibi sadece yol ve rüzgar sesi geliyor.

O durumda dizel yerine uzun menzilde de lpg+benzin çok daha mantıklı olur.
Bendeki lpg sisteminde her 10litre lpg karşılık 1.7litre benzin yakıyor. Bu senaryo normal kullanım için redline çeviririm dersen işler değişir.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,049
29
Bunun altında tüketim yapanı duymadım fakat bir arkadaş prins'in yurtdışından servisleri ziyarete gelen mühendisine aracını ayarlatmış (yakıt haritası servis modunda müdahele edilemiyor) benzinin %5 kadar düştüğünü söyledi.
Ben benzin pompama röle bağlattım, lpg devreye girince pompa tamamen duruyor. 😂
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,454
32
Mayıs kredi kampanyası ile TOGG alarak elektirkli araç maceramı sonlandırmış bulunuyorum arkadaşlar ufak tefek yazılım sorunları hariç memnunum hatta uzun yol da yaptım istanbuldan ankara oradan afyon ertesi gün afyon istanbul çok konforlu bir araç bu kadar iyi olacağını tahmin etmemiştim
hayırlısı olsun bizimde hayaller togg du ama egea sedan oldu :)
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,454
32
Okurken bile içim acıdı, Allah elektrikli otomobil sahiplerine Hz. Eyüp sabrı versin inşallah.

Ben arabayı rahatlık ve keyif için alıyorum, muhasebeci gibi hesap kitap yapmak için değil. Bataryayı 20-80 aralığında tutma stresi, yolda menzil ve şarj istasyonu hesaplama stresi beni bozar. 2 yıl sonra bataryanın döngüsü bitecek, bitmese bile performansı düşecek sonra hop 5.000 USD, 7.000 USD artık her neyse yeni batarya için masraf yap. Bırak bir de sanayiye de götüremezsin, mecburen servisine gidecen.

Altın çağını yaşayan, az yakan çok kaçan, Ajda Pekkan gibi uzun ömürlü, katır gibi sağlam turbo dizel araçlar varken elektrikli çok fantezi benim için.
hehe keşke benim de egea yerine togg um olaydı da tüm bu sıkıntıları çekseydim :) Fark şu egea km de 3 lira, togg km de 0,35 kuruş yakıyor :) bakım arıza derdi yok :)
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,454
32
ben çok araştırdım elektrikli araba alınca en son düşüneceğiniz şey batarya ömrü olsun diyorlar.nominal olarak 1000 şarj döngüsü var. he bir full şarjda 500 km ortalama alırsak 500*1000 =500.000 km eder.siz ticari dışında hangi arabada 500.000 km gördünüz ?üstelik batarya ömrü dolunca araç gitmemezlik yapmıyor sadece menzil kısalıyor, ayrıca sadece batarya grubundan arızalı olanlar değişiyor, yerli pil üretimi hamleleri ile maliyetler oldukça da düşecek.üstelik %20 ve %80 aralığında bu süre oldukça uzayacaktır.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,545
40
Aslında olabilir bu arada çünkü beyaz yaka yılda 2-3 kere tatile giderken molalarla idare eder ama günlük olarak çok ciddi kâr eder karşılığında 😂

Mavi yakada da aynı durum geçerli. Emekli belki yılda 10-15 kere kullanıp onda da uzun yolda kullanıyordur, ona uzun yol fosillisi daha mantıklı olabilir.

Mümessillik için elektrikli örnek çok olmasına rağmen ben halen emin değilim.

Ezici çoğunluk olmasa da muhtemelen gerçekten çoğunluk için mantıklı bu araçlar 😂


Bu aslında bence süperspor araçlar için geçerli ve tamamen de katılırım buna. Ancak apple, samsung, huawei örneği bana göre elektrikli, hibrit, fosil örneği gibi birşey olur. Garmin gerçekten sıradan bir spor otomobilden de üstün bir örnek çoğu ürünüyle.



Üretim anlamında %30 civarı daha az çevreci fosillilere nazaran ama yeni teknoloji oluşuna bağlanıyor. Bir de Tesla'nın getirmeye çalıştığı daha minimalist tasarımlarla ve teknolojisinin de oturması ile üretim anlamında da daha fazla çevreci olması öngörülüyor. Yakıt ve atık yağ anlamında bugün şu haliyle bile fosillileri geçiyor, gelecekte enerji üretimi temizleştikçe daha da geçeceğini düşünüyorum. Bugünü tartışılır ama yarını güzel gözüküyor.



Burada laptop örneği maalesef çok hatalı. Öncelikle güçlü bir laptoptaki %100 şarj ne yazık ki yaklaşık %120'lerde. Planlı eskitmeye giriyor muhtemelen. Ancak Apple'ın mobilleri ve Windows tarafındaki rakip mobilite odaklı laptopları için durum farklı ama yine 3 sene sonra 12 saatten 7 saatlere iniyor.

Babanemim astım nebulizatörü ise her gün şarj edildiği halde 7 yıl batarya performansını kaybetmeden çalıştı ve halen de sorunsuz çalışıyor. O lfp bataryalı.

Yine arkadaşım 3 yıl kadar önce dandik bir elektrikli motora aküsü ile aynı hacimde lfp batarya yaptı ve 3 yıldır 100km'nin üzerinde menzili koruyor. İşe git gel yapıyor her gün 15+15km civarı. Ancak sıfır aldığında 6 ay sonra menzil kaybı oldu.

Elektrikli otomobiller şarj ağı artana kadar menzil takıntısını aşmak için altı üstü %20 daha uzun menzil verebilen lion batarya tercih ettiler. Tabi lfp henüz pek gelişmemişti o zamanlar. Bugün bu değişiyor.

Normal otomobil 20 yıl sonra benim otomobilim (2004 accent) gibi 360.000km odo verisi ile devam edebilir muhtemelen. Bu da bir lfp batarya için 800 döngü falan ediyor. Menzili 400km ise sadece 380'e düşer korumazsanız, korursanız hiç düşmez. Bana göre menzil konusu yavaş yavaş ortadan kalkıyor. Hatta elektrikli araç jargonunda 300km üzeri menzil sınırsız menzildir lafı geçiyor artık.

Uzun lafın kısası planlı eskitmeden korunmayı başardığımız sürece bunların hiçbiri dert değil artık. Ve bu planlı eskitme sürecine girecek otomobillerin üretimini durduran da siz gibi elektrikli araçlara sıcak bakmayan insanlar. Bu bağlamda gerçekten çok faydalısınız ama insan yine de fikrinizi değiştirme içgüdüsü ile hareket ediyor 😂

Muhaliflik çok önemli kesinlikle. Bizim hevesle göremediğimiz bazı önemli kusurlar sizin sayenizde çözülüyor bugünkü araçlarda. Bunlardan en önemlilerinden biri lastiklerdi, diğeri malzeme kalitesi. Bunlara ek araçlar ağır ve piller altta olduğu için yol tutuşları muazzam ama bu muazzamlığın getirdiği güvenle konfora uğraşılmamış süspansiyonlarla geldi ilk araçlar. Yine muhalif eleştiriler bunları düzeltti. Bize kalsa elektrikli motosikletler kadar kalitesiz otomobiller olabilirdi belki de piyasada.

Bu anlamda da öz eleştirimle bitirmiş olayım 😂

Ek olarak bugün Tesla'nın kamp modu ve akıllı şerit takip asistanı dediğim otonom sürüş özellikleri olan benzinli bir otomobil 1.8m'ye satılırsa kesinlikle arada kalırım. Çünkü ben zaten evden çalışıyorum ve emekli gibi kullanıyorum aracı. Sadece gezmek ve keyif için. Haliyle zaten tasarrufa çok ihtiyacım yok. Keza yine haliyle elektrikli aracın ömrü benim ömrümden daha uzun olur benim kullanımımla ancak fosil yakıtlı motorun sesi, güçsüz de olsa o hissi, fabrika esasında eski yapısı falan herkes tarafından sevilir herhalde. Zira bugün klasik otomobil tutkunları var sonuçta.

Şu aşamada 1.8m için Hyundai Ioniq'i fosilliler gibi hissettirdiğinden, TOGG'u servis kalitesinden ve güzelliğinden, Tesla Model Y'yi de teknolojisinden düşünüp gönlümde Ioniq yatarak Model Y'yi alacağım gibi gözüküyor 2025 içerisinde.
Ömer, fazla uzatmadan kısa tutayım; ben muhalif değilim sadece şimdilik mantıklı görmüyorum 🙂

Ana sebepler de menzil ve batarya konusu. Halihazırda hayatımda şarj gerektiren bir çok alet olduğu için bir yenisi ile daha uğraşamam 🙂 Telefondu, laptoptu, tabletti, saatti, kulaklıktı, diş fırçasıydı, derken zaten zibilyon tane zımbırtım var.

Akıllı şerit takip sistemi vb. teknolojiler sadece elektrikli araçlara özel değil ki, yeni araçların çoğunda daha fazlası var. Kardeşim yılbaşından önce Cupra Leon aldı mesela, bir sürü akıllı özelliği var.

Daha önce bahsettim mi bilmiyorum, esasında ben ATL Makina çıkışlıyım, yani konuya çok uzak değilim. Bahsettiğin TOGG'un fabrikası evime 38 km uzaklıkta ve fabrikanın ARGE müdürü liseden sınıf arkadaşım. Sanırım Türkiye'de en fazla TOGG burada, Bursa'da vardır. Ben almam, alana da mani olmam. Çok param olsa sadece 2. araba olarak düşünürdüm.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,545
40
hehe keşke benim de egea yerine togg um olaydı da tüm bu sıkıntıları çekseydim :)
Allah o zaman size TOGG veya daha iyisini nasip etsin dostum 🙂

Fark şu egea km de 3 lira, togg km de 0,35 kuruş yakıyor :)
1 TOGG fiyatına 2 adet baz donanım Egea alınıyor, bu da 2. fark olsun 🙂

bakım arıza derdi yok :)
TOGG'u alan bir tanıdığım ilk sürüşünde yolda kaldı. Yol yardımı aradığında gelen cevap; ''Aracın üzerine brandanızı örtüp orada bırakın.''

Bakım arıza derdi olmayan bir araç yoktur, olaya fazla toz pembe yaklaşıyorsun.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
18,744
Ömer, fazla uzatmadan kısa tutayım; ben muhalif değilim sadece şimdilik mantıklı görmüyorum 🙂

Ana sebepler de menzil ve batarya konusu. Halihazırda hayatımda şarj gerektiren bir çok alet olduğu için bir yenisi ile daha uğraşamam 🙂 Telefondu, laptoptu, tabletti, saatti, kulaklıktı, diş fırçasıydı, derken zaten zibilyon tane zımbırtım var.

Akıllı şerit takip sistemi vb. teknolojiler sadece elektrikli araçlara özel değil ki, yeni araçların çoğunda daha fazlası var. Kardeşim yılbaşından önce Cupra Leon aldı mesela, bir sürü akıllı özelliği var.

Daha önce bahsettim mi bilmiyorum, esasında ben ATL Makina çıkışlıyım, yani konuya çok uzak değilim. Bahsettiğin TOGG'un fabrikası evime 38 km uzaklıkta ve fabrikanın ARGE müdürü liseden sınıf arkadaşım. Sanırım Türkiye'de en fazla TOGG burada, Bursa'da vardır. Ben almam, alana da mani olmam. Çok param olsa sadece 2. araba olarak düşünürdüm.
2. araç olarak sehiriçi kullanım güzel olurdu.
 
S Çevrimdışı

sadays

Aktif Üye
26 Eyl 2020
236
55
hayırlısı olsun bizimde hayaller togg du ama egea sedan oldu :)
İnşallah en kısa sürede sana da nasip olur kardeşim ben çok memnunum evde ya da işyerinde şarj imkanım yok hep dışarıda şarj ediyorum buna rağmen inanılmaz ucuz bir araç lpglilerden bile ucuza geliyor benzin dizeli hiç söylemiyorum bile

Allah o zaman size TOGG veya daha iyisini nasip etsin dostum 🙂


1 TOGG fiyatına 2 adet baz donanım Egea alınıyor, bu da 2. fark olsun 🙂


TOGG'u alan bir tanıdığım ilk sürüşünde yolda kaldı. Yol yardımı aradığında gelen cevap; ''Aracın üzerine brandanızı örtüp orada bırakın.''

Bakım arıza derdi olmayan bir araç yoktur, olaya fazla toz pembe yaklaşıyorsun.
Arıza her araçta olur ama hakikaten bakım yok 40.000 de bir bakım aralığı polen filtresi ile fren hidroliği bir de rejeneratif frenleme veya tek pedala alışamamış varsa balata kontrolü bu

İçten yanmalıların bakımına bir araba parası verdik be yatacak yerleri yok
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,545
40
ben çok araştırdım elektrikli araba alınca en son düşüneceğiniz şey batarya ömrü olsun diyorlar.nominal olarak 1000 şarj döngüsü var. he bir full şarjda 500 km ortalama alırsak 500*1000 =500.000 km eder.siz ticari dışında hangi arabada 500.000 km gördünüz ?üstelik batarya ömrü dolunca araç gitmemezlik yapmıyor sadece menzil kısalıyor, ayrıca sadece batarya grubundan arızalı olanlar değişiyor, yerli pil üretimi hamleleri ile maliyetler oldukça da düşecek.üstelik %20 ve %80 aralığında bu süre oldukça uzayacaktır.
500 km ortalamayı hangi şartla alıyorsunuz ? 1.000 şarj döngüsünün tamamı boyunca batarya sabit performans mı verecek ? Örnek veriyorum, ilk aldığınızda bataryası 2 gün giden akıllı telefon 500. batarya döngüsüne geldiğinde hala 2 gün mü gidiyor ? Hesaplamanız baştan yanlış bence. Kullandıkça eskiyecek, eskidikçe menzili düşecek.

Ayrıca otobanda 150 km ortalama hız ile asla 500 km menzil göremezsiniz, şehir içinde zaten göremezsiniz. Bir kere zaten bataryayı 20-80 aralığında tutma olayı başlı başına bir baskı unsuru. Hep bu psikoloji ile yaşayacaksınız. Bahsettiğiniz 500 km menzil 100% dolu batarya için ama siz 20-80 arasında tutmaya çalışarak zaten 60%'ını kullanmaya çalışacaksınız yani menzil otomatikman 40% düşüyor. 20-80'in dışına çıktığınızda da sizin teorinize göre batarya ömrünü kısaltacaksınız.

Diğer yandan, nedense elektrikli araçlar hiç arıza çıkarmayacakmış ve eskiyen parçası sadece batarya olacakmış gibi bir algı yaratılıyor. Fosil yakıtlı araçlar nasıl sadece motor ve yakıt deposundan oluşmuyorsa, elektrikli araçlar da sadece bataryadan ibaret değil. Bir de bu bataryalar kaza sırasında patlıyor hiç duydunuz mu ?

ticari dışında hangi arabada 500.000 km gördünüz ?
Arabasına iyi bakıp da motor yiyeni hiç görmedim desem daha doğru tabir olur.
 
S Çevrimdışı

sadays

Aktif Üye
26 Eyl 2020
236
55
500 km ortalamayı hangi şartla alıyorsunuz ? 1.000 şarj döngüsünün tamamı boyunca batarya sabit performans mı verecek ? Örnek veriyorum, ilk aldığınızda bataryası 2 gün giden akıllı telefon 500. batarya döngüsüne geldiğinde hala 2 gün mü gidiyor ? Hesaplamanız baştan yanlış bence. Kullandıkça eskiyecek, eskidikçe menzili düşecek.

Ayrıca otobanda 150 km ortalama hız ile asla 500 km menzil göremezsiniz, şehir içinde zaten göremezsiniz. Bir kere zaten bataryayı 20-80 aralığında tutma olayı başlı başına bir baskı unsuru. Hep bu psikoloji ile yaşayacaksınız. Bahsettiğiniz 500 km menzil 100% dolu batarya için ama siz 20-80 arasında tutmaya çalışarak zaten 60%'ını kullanmaya çalışacaksınız yani menzil otomatikman 40% düşüyor. 20-80'in dışına çıktığınızda da sizin teorinize göre batarya ömrünü kısaltacaksınız.

Diğer yandan, nedense elektrikli araçlar hiç arıza çıkarmayacakmış ve eskiyen parçası sadece batarya olacakmış gibi bir algı yaratılıyor. Fosil yakıtlı araçlar nasıl sadece motor ve yakıt deposundan oluşmuyorsa, elektrikli araçlar da sadece bataryadan ibaret değil. Bir de bu bataryalar kaza sırasında patlıyor hiç duydunuz mu ?


Arabasına iyi bakıp da motor yiyeni hiç görmedim desem daha doğru tabir olur.
soğutma çocuğu :sirit

şehir içinde zaten göremezsiniz varsayımın yanlış tam tersi bu arabalar şehir içinde daha uzun menzil veriyor içten yanmalılar gibi değil trafik sıkıştıkça menzil artıyor:deli1

ben istanbul highway 130-140 ile gittim orada şarj 150 ile ankaraya rahat vardım yani gözde büyütülecek kadar değil tamam dediğin gibi şehirlerarasında menzil 250 kmye düşüyor ama avrupada kişi başına düşen şarj istasyonunda birniciyiz şaka değil avrupa ortalamasından daha iyi seviyedeyiz her yer şarj istasyonu devlet teşvik vermiş diyorlar doğruysa yoksa bu kadar artmazdı

yüzde 20-80 aralığı şehiriçi kullanımda yani lazım olunca 0-100 doldurdun diye pil hemen eskiyecek değil buradaki tesla istatistiği bataryasını hep 0-100 şarj edenlerle alakalı yoksa 20-80 dedin mi zaten uzun yola hiç çıkamazsın

bataryaların patlaması olayı maalesef doğru ama tesladaki kadar değil togg farasis pili tamamı tke parça değil 5 ayrı pil parçası ve birbirinden yalıtılmış sorunlu olan bölüm hemen diğer bölümlerden izole oluyor atmosfere salınıma başlıyor sadece o ünite yanıyor antepteki togg yangını bu yüzden kolayca söndürüldü ama teslalar allah muhafaza saatli bomba

bu konuda byd-kgm torres evx ve teslanın yeni getirdiği kısa menzilliler daha iyi lfp piller herhangi bir şekilde patlamıyor ama pil demir fosfat olduğundan gülle gibi togg ağırlığında araçlar maksimum 60kw/h batarya var togg 88kw/h menzilleri kısa belki sadece şehiriçi kullanıma ikinci araç olarak seçilebilirler uzun yol işi onlarda tamamen fantazi

belki seneye CATL ve GEELY'nin yeni nesil lfp lmfp bataryaları ile bu sorun da tarihe karışacak
 
Geri
Üst Alt