Acer Servis Sorunu

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hocam iade olursa kurdan dolayı aynı özelliklere sahip ürünü tekrar alamam. Değişim mümkün mü? Sizce ne yaparsam servisin burnunu daha çok sürterim? Elimde şikayetvarda benzer olayların ekran görüntüleri, son 1 sene içerisinde yapılan test programının sonuçları var. İnşallah lehime karar çıkar.
Zaten cep Telefonu ve Bilgisayar gibi teknoloji ürünlerinde ücret iadesi istemek ciddi anlamda saçma bir yaklaşım olur.
Yasa size hak vermiş, bu hakkın adı DÖRT SEÇİMLİK HAKKI, talebinizde hangi hakkı kullanmak ,istediyseniz karşı taraf bunu yerine getirmekle yükümlüdür o nedenle siz MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ istemelisiniz umarım öyle yapmışsınızdır.

Yani normalde arızadan dolayı isteyemeyeceğiniz bu seçenek, size uygulanan KASITLI art niyet üzerinden ilerlemeniz durumunda AYIPLI MAL ve AYIPLI HİZMET olarak yorumlanıp heyet taktiri ile size verilir.

Heyetin konuyu nasıl yorumlayacağı önemli elbette.

Bu da sunduğunuz içeriklere ve detaya bağlı.

Her heyetin konuyu ele alış şekli de farklı ne yazık ki. Mesela size uzatma fazla demişler ama, ben ayak üstü yazılmış gibi olan yazılar üstünde çok durmamayı tercih ediyorum zira bizim heyet için en önemli husus malumunuz gerçeklik. Bazı durumlarda tüketici belge sunamamış oluyor fakat heyetin konuyu analiz edip olayın doğruluğunu teyit edebileceği ve hatta sorgulayıp doğrulayabileceği öyle detaylar aktarmış ki biz dosyayı tüketici lehine veriyoruz.

Fakat tabi ''Amcamın oğlu git dediydi gittiydim halamın gızı o esnada hastaydı vs vs'' tarzı olmamalı elbette.

Olay
yer
gün
saat
kişi
ürün
arıza
detay
detay
detay

bunlar birbirine düzgün şekilde bağlanabiliyorsa konu tamamdır.

O derece detaylı ve o derece kısa :)
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Zaten cep Telefonu ve Bilgisayar gibi teknoloji ürünlerinde ücret iadesi istemek ciddi anlamda saçma bir yaklaşım olur.
Yasa size hak vermiş, bu hakkın adı DÖRT SEÇİMLİK HAKKI, talebinizde hangi hakkı kullanmak ,istediyseniz karşı taraf bunu yerine getirmekle yükümlüdür o nedenle siz MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ istemelisiniz umarım öyle yapmışsınızdır.

Yani normalde arızadan dolayı isteyemeyeceğiniz bu seçenek, size uygulanan KASITLI art niyet üzerinden ilerlemeniz durumunda AYIPLI MAL ve AYIPLI HİZMET olarak yorumlanıp heyet taktiri ile size verilir.

Heyetin konuyu nasıl yorumlayacağı önemli elbette.

Bu da sunduğunuz içeriklere ve detaya bağlı.

Her heyetin konuyu ele alış şekli de farklı ne yazık ki. Mesela size uzatma fazla demişler ama, ben ayak üstü yazılmış gibi olan yazılar üstünde çok durmamayı tercih ediyorum zira bizim heyet için en önemli husus malumunuz gerçeklik. Bazı durumlarda tüketici belge sunamamış oluyor fakat heyetin konuyu analiz edip olayın doğruluğunu teyit edebileceği ve hatta sorgulayıp doğrulayabileceği öyle detaylar aktarmış ki biz dosyayı tüketici lehine veriyoruz.

Fakat tabi ''Amcamın oğlu git dediydi gittiydim halamın gızı o esnada hastaydı vs vs'' tarzı olmamalı elbette.

Olay
yer
gün
saat
kişi
ürün
arıza
detay
detay
detay

bunlar birbirine düzgün şekilde bağlanabiliyorsa konu tamamdır.

O derece detaylı ve o derece kısa :)
Avukat arkadaş kısa ve öz yaz dedi o anlamda uzatma dedim.
21 mayıs 2020 tarihinde D-MARKET ELEKTRONİK HİZMETLER VE TİCARET A.Ş. hepsiburada sitesinden eklemiş olduğum faturadaki acer nitro gaming laptop satın aldım.

Satın almış olduğum laptopu ısınma sorunu nedeniyle 6 temmuz 2021 tarihinde acer teknik servisi ile iletişime geçip bakım amaçlı gönderdim.Servis arıza tespitini anakart sıvı teması ve kullanıcı tarafından takılan HDD arızalıdır dediler.Söylediklerinin hiçbiri olmadığı için müdahale edilmeden geri yollamalarını istedim.Cihaz tarafıma ulaştığında 16 GB ram 4 GB olarak geldi ve sorunsuz kullanabildiğim HDD arızalı geldi.Servis ile iletişime geçip tekrar yolladım.Rami taktılar fakat HDD hala sorunlu.Hepsiburada harddiskin taraflarından değiştirmediklerini söylediler.Zaten cihazı ısınma sorunu nedeniyle yollamıştım başka bir sorunu yoktu,tarafımdan hiçbir donanım değişikliği yapılmadı.

Ek olarak fatura,servis raporları vb. yükledim.Bunlara istinaden değişim eğer stokta yoksa laptopun ücretsiz onarılmasını istiyorum.

Bunu yazdım, logoları ve ss leri yüklemedim. Bilirkişiye gösterirsin dediler. Ücretsiz onarım seçecektim arkadaşlar değişim/malın yeniden görüşülmesi talebini seçtim. Forumda thh kararı lehine çıkan arkadaş hepsiburadaya söylediğinde stokta olmadığını iade yapacaklarını söylemiş, o da kabul edip farklı cihaz satın almıştı.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Avukat arkadaş kısa ve öz yaz dedi o anlamda uzatma dedim.
21 mayıs 2020 tarihinde D-MARKET ELEKTRONİK HİZMETLER VE TİCARET A.Ş. hepsiburada sitesinden eklemiş olduğum faturadaki acer nitro gaming laptop satın aldım.

Satın almış olduğum laptopu ısınma sorunu nedeniyle 6 temmuz 2021 tarihinde acer teknik servisi ile iletişime geçip bakım amaçlı gönderdim.Servis arıza tespitini anakart sıvı teması ve kullanıcı tarafından takılan HDD arızalıdır dediler.Söylediklerinin hiçbiri olmadığı için müdahale edilmeden geri yollamalarını istedim.Cihaz tarafıma ulaştığında 16 GB ram 4 GB olarak geldi ve sorunsuz kullanabildiğim HDD arızalı geldi.Servis ile iletişime geçip tekrar yolladım.Rami taktılar fakat HDD hala sorunlu.Hepsiburada harddiskin taraflarından değiştirmediklerini söylediler.Zaten cihazı ısınma sorunu nedeniyle yollamıştım başka bir sorunu yoktu,tarafımdan hiçbir donanım değişikliği yapılmadı.

Ek olarak fatura,servis raporları vb. yükledim.Bunlara istinaden değişim eğer stokta yoksa laptopun ücretsiz onarılmasını istiyorum.

Bunu yazdım, logoları ve ss leri yüklemedim. Bilirkişiye gösterirsin dediler. Ücretsiz onarım seçecektim arkadaşlar değişim/malın yeniden görüşülmesi talebini seçtim. Forumda thh kararı lehine çıkan arkadaş hepsiburadaya söylediğinde stokta olmadığını iade yapacaklarını söylemiş, o da kabul edip farklı cihaz satın almıştı.
Bu tarz durumlarla çok karşılaştığım için kişisel olarak ürün gelirken, ürün giderken, sökerken, takarken kendimi garantiye almak adına görsel alırım ve arşiv tutarım.

Sizin elinizde mutlaka bilgisayarınızın sistem içeriğini belirten bir ss foto vs vardır değil mi?
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,322
65
Bu tarz durumlarla çok karşılaştığım için kişisel olarak ürün gelirken, ürün giderken, sökerken, takarken kendimi garantiye almak adına görsel alırım ve arşiv tutarım.

Sizin elinizde mutlaka bilgisayarınızın sistem içeriğini belirten bir ss foto vs vardır değil mi?
Keşke olsa ,böyle durumlar yaşanmadığından sanmıyorum ama umarım vardır :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Yani kullanıcının aklına gelmez adem bu işlem..İnşallah beni yanıltır :)
Abi insanların beynine beynine çakabilmek adına videoları yayınlayıp duruyorum biliyorsun

Led bar arızasında televizyon tamircisine vermeden evvel tv nin panelinin sağlam olduğunu sadece ispat etmek değil bir belgeye yazmak ne derece önemli ise bu da o kadar önemli.

Sökülebilir takılabilir değişebilir ve seri numarasız donanımları ben elin ne olduğunu bilmediğim adamına nasıl güvenip de teslim edeyim ki ?

Bak hep aynı sonuçlar işte.

Haklısın vatandaş bilmez bunları ama biz de bilmeleri adına mücadele veriyoruz :ok
 
Umut Barış Çevrimiçi
23 Kas 2017
20,848
Bu tarz durumlarla çok karşılaştığım için kişisel olarak ürün gelirken, ürün giderken, sökerken, takarken kendimi garantiye almak adına görsel alırım ve arşiv tutarım.

Sizin elinizde mutlaka bilgisayarınızın sistem içeriğini belirten bir ss foto vs vardır değil mi?
Aslında buna gerek de olmayabilir çünkü o ürünlerin model numaraları biraz da konfigürasyona özgü olabiliyor.
Mesela Nitro 5 model ama devamındaki o detay belirten kodlar konfigürasyona veya bölgeye özgün olabiliyor.

Acer'ın sitesinden bakmak lazım.
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Abi insanların beynine beynine çakabilmek adına videoları yayınlayıp duruyorum biliyorsun

Led bar arızasında televizyon tamircisine vermeden evvel tv nin panelinin sağlam olduğunu sadece ispat etmek değil bir belgeye yazmak ne derece önemli ise bu da o kadar önemli.

Sökülebilir takılabilir değişebilir ve seri numarasız donanımları ben elin ne olduğunu bilmediğim adamına nasıl güvenip de teslim edeyim ki ?

Bak hep aynı sonuçlar işte.

Haklısın vatandaş bilmez bunları ama biz de bilmeleri adına mücadele veriyoruz :ok
Fotoğraflar vardı fakat telefonu sıfırlamıştım. Program ile geri getirmeye çalışıcam. Eğer bulursam ancak ozaman fotoğraflar elime geçecek. Normalde kargolarken çekecektir ama dalgınlığıma geldi maalesef unuttum. Tek bir ihtimal var silinen fotoğrafları geri getirmek. Ve test programının sonuçları var tüm donanım bilgisi loglarda kayıtlı.
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
her gün yeni harddisk, Ram, anakart sıvı teması ya da kullanıcı tarafından takılmış arıza tespitleri çıkıyor,şaka gibi gerçekten.
Lokal değil genel bir sorun bu. Daha önce de belirttiğim üzere zaten mücadelesini veriyor olsak da söz konusu durum tüketicilerin hakkı olduğunda ne yazık ki paylaşımlarımız, indirimli ürünlerin gördüğü kadar ilgi ve destek görmüyoruz.

Belli bir çekirdek kitle var bu konuya gönülden destek veren, biz hepimiz kendimiz çalıp kendimiz oynuyouz maalesef.

Yine de yılmıyoruz mücadeleye devam ediyoruz.
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Lokal değil genel bir sorun bu. Daha önce de belirttiğim üzere zaten mücadelesini veriyor olsak da söz konusu durum tüketicilerin hakkı olduğunda ne yazık ki paylaşımlarımız, indirimli ürünlerin gördüğü kadar ilgi ve destek görmüyoruz.

Belli bir çekirdek kitle var bu konuya gönülden destek veren, biz hepimiz kendimiz çalıp kendimiz oynuyouz maalesef.

Yine de yılmıyoruz mücadeleye devam ediyoruz.
Hocam ek olarak yapmam gereken şey var mı? Ümraniye SMS infocomm denen servisin burnunu nasıl sürtebiliriz?
Lokal değil genel bir sorun bu. Daha önce de belirttiğim üzere zaten mücadelesini veriyor olsak da söz konusu durum tüketicilerin hakkı olduğunda ne yazık ki paylaşımlarımız, indirimli ürünlerin gördüğü kadar ilgi ve destek görmüyoruz.

Belli bir çekirdek kitle var bu konuya gönülden destek veren, biz hepimiz kendimiz çalıp kendimiz oynuyouz maalesef.

Yine de yılmıyoruz mücadeleye devam ediyoruz.
Sorun herkesin başına gelmediği için fazla aldırış eden olmuyor. Şikayetvara daha önceden baksaydım servise yollamazdım.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hocam ek olarak yapmam gereken şey var mı? Ümraniye SMS infocomm denen servisin burnunu nasıl sürtebiliriz?

Sorun herkesin başına gelmediği için fazla aldırış eden olmuyor. Şikayetvara daha önceden baksaydım servise yollamazdım.
Hocam beni yanlış anlamanızı istemem, Bizim forumumuz öyle bir forum ve kitlemiz o kadar naif ki, inanın burada en önemli faktör İNSAN ve ZAMAN dır.

Normalde bu tarz konular forumlar için fırsattır, köpürtür durursun, ortaya bir laf atarsın birileri gelir o öyle değil böyle der, başkası gelir itiraz eder o ona bu buna herkes birbirine girer ortada anlamsız bir sürü bilgi kirliliği ama aslında olan nedir biliyor musunuz?

Forum sahibi reklam geliri, konu sahibi dert sahibi olur zira ortada TEMİZ bilgi yoktur.

Diyeceğim o ki ben size burada bir sürü şey yazarım ancak size asla SOMUT bir sonuç ortaya çıkarmaz. Bu dosyalardan binlercesini gördüm halen görüyorum o nedenle YÖNETMELİK DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE SİZ BU FİRMAYA MAALESEF HİÇ BİR ŞEY YAPAMAZSINIZ.

Haaa, Tüketici hukuku üzerinden değil ama Ticaret hukuku üzerinden ilerleyebilirsiniz fakat bu birey olarak sizin altından kalkabileceğiniz durum olmaz ve mahkeme önünde eliniz çok zayıf.

Tekrar ediyorum ki söylemlerimi yanlış anlamayınız fakat tüketici olarak sizin de bu olayda ciddi kusurlarınız var.

Ankara 7. Ticaret Mahkemesi Başkanı Sn İlhan Kara'nın çok değerli bir kitabı var halen bitiremedim fakat çok değerli bilgiler içerir. İnanın sizin konuda sizin lehinize bir şey çıkmayacağını biliyor olmama rağmen yine de sizin için yaklaşık 15 dakika kadar kitabı bir taradım şöyle hızlıca, sizin hakem heyeti kararını bekleyip olumlu çıkmasını ummak dışında şu an yapacağınız bir şey yok.

Karşı tarafın eli zayıf ama sizin de zayıf :(

Ticaret Hukuku üzerinden ne yapabilirsiniz?

Öncelikle çok detaylı bir içerik hazırlayarak savcılıkta suç duyurusunda bulunmanız ve açık açık firmayı hırsızlıkla suçlamanız gerekir. Burada MÜDDEİ taraf siz olacaksınız o nedenle İSPAT YÜKÜ sizde olacak.

Bunu ispat edebilecek durumda olmalısınız ama bu SÖYLEM ile olacak bir şey değil, olay resmi kanaldan savcılık aracılığı ile karşı tarafa gittiğinde sizler artık birer TARAF olacaksınız ve karşı taraf da boş durmayacak, eğer ispat edemezseniz bu sefer ticari işletme karalama nedeniyle size ceza davası açılır tazminata hükmedilirsiniz vs vs.


Hep yazıyorum, hep söylüyorum, hukukta sadece BELGE KONUŞUR.
Sizin ne düşündüğünüz ve olayın nasıl olduğu değil, tarafların SOMUT ne sunduğuna göre ilerler konu.
Elbette kanaat faktörü var lakin sadece buna güvenerek yola çıkamazsınız.
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Hocam beni yanlış anlamanızı istemem, Bizim forumumuz öyle bir forum ve kitlemiz o kadar naif ki, inanın burada en önemli faktör İNSAN ve ZAMAN dır.

Normalde bu tarz konular forumlar için fırsattır, köpürtür durursun, ortaya bir laf atarsın birileri gelir o öyle değil böyle der, başkası gelir itiraz eder o ona bu buna herkes birbirine girer ortada anlamsız bir sürü bilgi kirliliği ama aslında olan nedir biliyor musunuz?

Forum sahibi reklam geliri, konu sahibi dert sahibi olur zira ortada TEMİZ bilgi yoktur.

Diyeceğim o ki ben size burada bir sürü şey yazarım ancak size asla SOMUT bir sonuç ortaya çıkarmaz. Bu dosyalardan binlercesini gördüm halen görüyorum o nedenle YÖNETMELİK DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE SİZ BU FİRMAYA MAALESEF HİÇ BİR ŞEY YAPAMAZSINIZ.

Haaa, Tüketici hukuku üzerinden değil ama Ticaret hukuku üzerinden ilerleyebilirsiniz fakat bu birey olarak sizin altından kalkabileceğiniz durum olmaz ve mahkeme önünde eliniz çok zayıf.

Tekrar ediyorum ki söylemlerimi yanlış anlamayınız fakat tüketici olarak sizin de bu olayda ciddi kusurlarınız var.

Ankara 7. Ticaret Mahkemesi Başkanı Sn İlhan Kara'nın çok değerli bir kitabı var halen bitiremedim fakat çok değerli bilgiler içerir. İnanın sizin konuda sizin lehinize bir şey çıkmayacağını biliyor olmama rağmen yine de sizin için yaklaşık 15 dakika kadar kitabı bir taradım şöyle hızlıca, sizin hakem heyeti kararını bekleyip olumlu çıkmasını ummak dışında şu an yapacağınız bir şey yok.

Karşı tarafın eli zayıf ama sizin de zayıf :(

Ticaret Hukuku üzerinden ne yapabilirsiniz?

Öncelikle çok detaylı bir içerik hazırlayarak savcılıkta suç duyurusunda bulunmanız ve açık açık firmayı hırsızlıkla suçlamanız gerekir. Burada MÜDDEİ taraf siz olacaksınız o nedenle İSPAT YÜKÜ sizde olacak.

Bunu ispat edebilecek durumda olmalısınız ama bu SÖYLEM ile olacak bir şey değil, olay resmi kanaldan savcılık aracılığı ile karşı tarafa gittiğinde sizler artık birer TARAF olacaksınız ve karşı taraf da boş durmayacak, eğer ispat edemezseniz bu sefer ticari işletme karalama nedeniyle size ceza davası açılır tazminata hükmedilirsiniz vs vs.


Hep yazıyorum, hep söylüyorum, hukukta sadece BELGE KONUŞUR.
Sizin ne düşündüğünüz ve olayın nasıl olduğu değil, tarafların SOMUT ne sunduğuna göre ilerler konu.
Elbette kanaat faktörü var lakin sadece buna güvenerek yola çıkamazsınız.
Tüketici hakem heyetinin lehime sonuçlanması için nasıl belgeler sunmak lazım?
Laptopu gönderirken fotoğrafını çekmemekten başka ne hatam var ki? Teknik servis mahalle bilgisayarcısı olduysa vay halimize zaten. Mühendislik okuyorum, öğrenciyim. Savcılığa suç duyurusunda bulunup kanıtlamaya uğraşacak zamanım yok maalesef
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Fotoğraflar durumu ne kadar ispatlayabilir? Arızalardan önce çekilmiş, takvimden zamanı değiştirmişler deseler nolcak :)
 
Geri
Üst Alt