Acer Servis Sorunu

M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Bunların HDD böyle çıplak mı :alala ,yani etiketsiz , acaba ben mi yanılıyorum tüm hddlerde etiket olmuyormuydu ,hatta bu bir hdd mi :alala
Bende şaşırdım. Kullanıcı tarafından takılan HDD dediler zaten. Güya ben ya da satıcı takmış ve ne hikmetse disk sağlamken arızalı geldi.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hocam müsadenizle bana atılan fotoğrafı yükliyeyim. Anakarttan ziyade fanı çekmişler. Fotoğrafı çekerken fişi de koymuşlar orayı kırparak yükledim. HDD fotoğrafı atmışlar ne anlamamı istediler fikrim yok.

IMG_20210730_171022.jpg


IMG_20210730_171008.jpg
Tamam abi bu foto bize ne ispat edecek şimdi?
Sıvı temas etmiş olan anakartın deformasyon görüntüleri nerede ve tekrar ediyorum bu anakartın ilk defa sökülüyor olduğunun yani ram belleği arakladıkları gibi anakartı değiştirip bize eskiden sıvı teması olup değişmiş bir anakartı sunmadıklarının ispatı nerede?

Ben bu soruları size soruyorum ama cevabın sizde olmadığını elbette biliyorum, Dikkatinizi çekmek istediğim hususlar olması nedeniyle öyle yazıyorum :)
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Dostlar biraz sakin lütfen.

6 Sayfayı okumak zaman aldı, ancak yazabiliyorum.

Genel anlaşmazlıklar üzerine bir kere daha yazayım daha net anlaşılır

Hukuk sistemi olaylara bizim baktığımız mantık ile bakmıyor maalesef.

MANTIK olarak size yamuk yapan taraf servis olduğu için haklı olarak servisi muhatap görseniz de hukuk sisteminde YETEKİLİ SERVSİLERİN yasal olarak bir sorumluluğu yoktur zaten bu heriflerin bu kadar REZİL şekilde hizmet vermelerinin en önemli sebebi bu.

Hatta bizim isyan ve itirazlarımızın sebebi de bu.



Vaktiniz var ise izleyin, vakit kaybetmemek adına birinci dakikaya bakın biraz sabredin zaten bunun genel bir sorun olduğunu ve çözümünün şu an için olmadığını, bizim de çözüm üretmeye çalıştığımızı anlarsınız.

Yasa ve yönetmelik ne yazık ki bu yetkili servis denen, adı yetkili servis olan ama genel anlamda dolandırıcılık ve hırsızlık yaptıkları (İyileri tenzih ederim) binlerce kere ispat edilmiş bu işletmelerin yasal zeminde hesap sorulamaz olmaları inanılmaz derecede SAÇMA fakat işleyiş bu şekilde.

Konuyu bağlamından kopartmamak adına bu mevzuyu daha fazla uzatmıyorum ve konuya konu sahibinin olayı üzerinden bakalım.

Tüketicinin eli çok kuvvetli olsa da (Haklı olduğunu biz biliyoruz da hukuk önünde haklı olmasından bahsediyorum) aynı derecede ŞANSLI olması gerekiyor tüketicinin zira heyetlerin teknik yeterliliği malum. Bilirkişi ne kadar bilir işi? kavramını da ülkeye biz getirdik biliyorsunuz.



Sizin buradaki çıkış yolunuz, hukuktaki temel felsefe olan MÜDDEİ İSNADINI İSPATLA MÜKELLEFTİR ilkesidir.

Buna örnek olarak müsaade ederseniz 02.08.2021 tarihinde yazdığım, telefon ile ilgili bir teknik görüş dosyasından kesit aktarıyorum aşağıya, sizinle ilgili kısımları renklendiririm.


Tüketici şikâyet dilekçesi ve savunma yazısının okunması neticesi tüketiciden incelenmek üzere ürün talep edilmiş, tüketici ile görüşme sağlanmış ve yetkili servisin ürünü açmadan sadece görsel kontrol ile arıza tespiti ve fiyat bildiriminde bulunduğu anlaşılmıştır. Tüketicinin şikayetleri ile bağdaşmayan ve teknik olarak bağlantısı bulunmayan, bu tespitlere ilaveten savunma belgesinde de KIRIK olarak ifade edilen telefonun çizik olduğu tespit edilmiştir. Savunma belgesinde isnat edilenlerin tamamı ispata muhtaç olmasına rağmen SÖZLÜ beyanların hiç birisini destekleyecek delil niteliğinde unsur sunulmamıştır. Telefonun arıza tespiti hangi teknolojik ortamda ve hangi teknolojik olanaklarla yapılmıştır? Üründeki arızalı bölümlerin gerçekten arızalı olduğunun ispatı nedir ve nerededir bu soruların hiç birisini karşılayacak somut bir delil sunulmamıştır çünkü üründe bahsi geçen arızaların tespiti zaten yapılmamıştır, bu tespitin yapılabilmesi için gerekli kontrollerin dahi sağlanmadan çıkar amaçlı fiyat bildirimi yapıldığı ortadadır. GARANTİLİ olan ürün ile ilgili KASITLI şekilde ürün garanti harici bırakılarak tüketicinin yasal hakkı gasp edilmiş, üstüne üstlük uzun süre tüketici ürünü kasıtlı şekilde iade edilmeyerek mal gaspına da yeltenilmiştir. Tüketici talebi her ne kadar normal şartlarda ücretsiz onarım hakkını kullanmaya yönelik olsa da mevcut koşullarda gerek satıcı ve gerekse satıcıya hizmet veren teknik servis tarafından tüketiciyi kasıtlı şekilde zarara uğratacak girişimlerde bulunulması neticesi GÜVENLİK nedeniyle tüketici ürününün aynı işletmeye veya teknik servise emanet edilmesi mümkün görünmemektedir. Yasal garanti süresi içerisinde arıza yapan bir ürünün kasıtlı çıkar amaçlı garanti dışı bırakılması AYIPLI HİZMET kapsamına girer ve tüketiciye seçimlik hakları doğar. Yukarıda bahsi geçen güvenlik kaygıları nedeniyle tüketiciye garanti koşullarında arıza onarım hizmeti değil AYIPLI HİZMET nedeniyle ücret iadesi kararı verilmesi gerekmektedir.



Sonuç itibari ile size sıvı teması demişler fakat bunun ispatı yok, arıza tespitinin kesintisiz bir video kaydı eşliğinde yapılmamış olması da durumu karmaşıklaştırır zira YETKİLİ olan servisi yetkisini kötüye kullanıp KAYIT DIŞI şekilde ÖNCEDEN anakartı değiştirip sonra kayda başlayıp ''bakın gördünüz mü, sıvı temaslı işte'' demeyeceğinin garantisi yoktur.

Güvenlik bandrolleri videoda bariz şekilde görünür halde kesintisiz video ile açılıp arıza tespiti yapılmamış ise sıvı teması iddialarını ispat edebilmelerinin imkanı yoktur. Konu hakem heyetinin te4knik bilgi yetersizliğinden dönse dahi mahkemede rahatlıkla hakkınızı alırsınız. Heyet gitmeden evvel bizi bulmuş olsaydınız eliniz daha kuvvetli olurdu zira ben bu tarz durumlarda prosedürleri bildiğimden dolayı tüketicilerin dilekçelerini kendim yazıyorum. Amacım, heyetin konuyu iyi anlayabilmesi ve konunun gereksiz yere İŞİ BİLMEYEN bilirkişilere gitmemesi.

Şu noktadan sonrası siz ürününüzün sorununu giderip kullanmaya devam edin zira bu iş takriben 4-6 ay arası sürer. En iyimser olasılıkla dahi 3 ay sürdüğünü düşünün, boşta beklemenize gerek yok. Heyetin kararını bizlere paylaşırsanız o süreçten sonrasını da değerlendiririz seve seve.

Hocam teşekkür ederim. Technopat, donanım haber, shiftdelete gibi forumlarda benzer konular açmıştım bilenlere danışarak işlemleri yürüttüm. Şans eseri burayı buldum. Keşke daha önceden bulsaydım da dilekçeyi sizinle birlikte yazsaydım.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hocam teşekkür ederim. Technopat, donanım haber, shiftdelete gibi forumlarda benzer konular açmıştım bilenlere danışarak işlemleri yürüttüm. Şans eseri burayı buldum. Keşke daha önceden bulsaydım da dilekçeyi sizinle birlikte yazsaydım.
Sıkıntı yok, oralarda da sizler adına mücadele eden değerli dostlarımız var.
Bizim artımız, bu dosyalarla her gün iç içeyiz, ilerleyişi işleyişi, gelebilecek cevapları, olabilecek durumları öngörebiliyoruz o nedenle.
Canınızı sıkacak durumlar olacak ols ada finalde hakkınızı alacağınıza inanıyorum.
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Laptopu harddisksiz bir şekilde kullanıcam maalesef. Üniversiteler de açılıyor, servis hayal kırıklığına uğrattı
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,358
64
Hocam teşekkür ederim. Technopat, donanım haber, shiftdelete gibi forumlarda benzer konular açmıştım bilenlere danışarak işlemleri yürüttüm. Şans eseri burayı buldum. Keşke daha önceden bulsaydım da dilekçeyi sizinle birlikte yazsaydım.
Asıl "danışacağın" kişi bana göre Adem Helvacı Adem Helvacı ,diğer dostlarda mutlaka yardımcı olurlar tabii sakın kırılmasınlar :ok
 
M Çevrimdışı

Mühendis52

Aktif Üye
25 Ağu 2021
152
Sıkıntı yok, oralarda da sizler adına mücadele eden değerli dostlarımız var.
Bizim artımız, bu dosyalarla her gün iç içeyiz, ilerleyişi işleyişi, gelebilecek cevapları, olabilecek durumları öngörebiliyoruz o nedenle.
Canınızı sıkacak durumlar olacak ols ada finalde hakkınızı alacağınıza inanıyorum.
Hocam iade olursa kurdan dolayı aynı özelliklere sahip ürünü tekrar alamam. Değişim mümkün mü? Sizce ne yaparsam servisin burnunu daha çok sürterim? Elimde şikayetvarda benzer olayların ekran görüntüleri, son 1 sene içerisinde yapılan test programının sonuçları var. İnşallah lehime karar çıkar.
 
Geri
Üst Alt