Teraspy & By_Trol Cevaplıyor

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Cevap için teşekkürler

2-3 sorum daha olacak

1-) haziran yazılımı güncelmidir?

2-) Daha önce 55" kullanıyordum duvar ile oturma koltuğu arası mesafe 4.5 mt 50" cok kücük gelmez herhalde değil mi ? yoksa 55" bakınayım tekrar

3-) 750-800 tl civarı birşey yokmu 32" :)) full hd olması görüntüler az canlı olsun karıncalı olmasın diye


1- Günceldir, yeni yazılımları Eylül Ekim sonrası bekleriz artık :ok
2- O biraz kişisel yaklaşıma göre değişiklik gösterir. bana göre sabit bir rakama bağlamak pek doğru olmuyor.
3- 32" ürün için izleme mesafenizin de etkisi tabii ki var ancak ben FHD şart görmüyorum ki zevkleri tartışmayacağız elbette. Sorun şu ki üretimlerin azalmış olması nedeniyle FHD olarak o ebatta paneller pahalı maalesef. Ancak pro monitör tarzı ürünler FHD UHD çıkıyor fakat onların da fiyatları ortada :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
hitachi ht1800ud modeli yarın öğle vakti civarı kurulumu yapılacak. panel testini servis yapmak zorunda mı, yoksa ben mi servisin yanında yapacağım?
bir de panel testin de renk geçişi kumandadan yapılırken hangi tuşa basmalıyız.


Selamlar,

Prosedürel olarak bir zorunluluk yok bu nedenle siz söylemeden yapan servis sayısı %2 civarıdır.
Test moduna geçtiğinizde sağ ok işaretine her bastığınızda bir renk değişir :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Az önce kargo aradı, teslim etmeye geliyorlar.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

IMG_20180816_1317572a8cb388701fc88d.jpg
resim yükleme hata veriyor. Neyse yükledim umarım olmuştur. Model seri bu. Teslim ettiler ve servisi aradım. Yarın servis gelip kurulumu yapacak. Umarım müşterilerinin velinimet olduğunu hatırlarlar.

IMG_20180816_132143.jpg
IMG_20180816_132053.jpg
IMG_20180816_13201237b7b60d3e2ec1f1.jpg


Çok özensiz taşındığı belli. Umarım sağlam çıkar tv .
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem bey benım sorumolucak gerci bilmiyorumm tv 55 ınc olmasındanmı kaynaklanıo WCG HDR bu özellikler var ıse tv de daha net göstermesı gerekmezmı , 2016 aldıgım 48 ua 9300 ıle hemen hemen aynı görüntü daha iyi olabılırımıydı bılmiyorum görüntü . Aldıgıma pişman degılım ama (WCG-HDR) gibi teknolojınin sagladıgı görüntü bana sunması gerekmezmıydı . bu tv lerde tv de youtube den 4k vıdeolar gercekten hakkını verıo, güzel ama hd kanallrda 55 ınc oldugundanmı hafıf bozulmalar oluyo sd yayınlar zaten normal sürümü servis 13.0 yükselltık su bı gercekki tv ekranı büyüdükce görüntü kalıtesı düşüyor bu sadece vestelde mı yoksa tüm tvlerde mı tsk ederim

Aslında yazdıklarınız zaten bilinen durumlar.

Öncelikle ekran büyüklüğü ile yayın çözünürlüğünün senkronize olması gerekliliğini biliyoruz zaten.

Ekranların büyümesi, Çözünürlüklerin artması, Çözünürlük arttıkça ekran büyümesi, Ekranlar büyüdükçe Çözünürlük taleplerinin artması hep birbiriyle ilintilidir.

Tabi konunun sadece çözünürlük olmadığını da biliyoruz.

Aynı çözünürlükte uydudan gelen yayın ile Blueraydan gelen yayını aynı anda tv ye basıp BR de 10 numara görüntü alırken uydudan 6 numara görüntü alıyorsanız bunda panelinde tv nin de sorumluluğu yoktur.

Evet, ekran büyüdükçe görüntü bozulur, Eğer tv nin hakkı olan yayını vermezseniz tabi. Ayrıca bu işin markası modeli yoktur :ok
 
G Çevrimdışı

gezgin_ 

Aktif Üye
27 Ara 2017
190
46
Aslında yazdıklarınız zaten bilinen durumlar.

Öncelikle ekran büyüklüğü ile yayın çözünürlüğünün senkronize olması gerekliliğini biliyoruz zaten.

Ekranların büyümesi, Çözünürlüklerin artması, Çözünürlük arttıkça ekran büyümesi, Ekranlar büyüdükçe Çözünürlük taleplerinin artması hep birbiriyle ilintilidir.

Tabi konunun sadece çözünürlük olmadığını da biliyoruz.

Aynı çözünürlükte uydudan gelen yayın ile Blueraydan gelen yayını aynı anda tv ye basıp BR de 10 numara görüntü alırken uydudan 6 numara görüntü alıyorsanız bunda panelinde tv nin de sorumluluğu yoktur.

Evet, ekran büyüdükçe görüntü bozulur, Eğer tv nin hakkı olan yayını vermezseniz tabi. Ayrıca bu işin markası modeli yoktur :ok
tesekkür ederim. :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
İyi günler, sanırım yarın Hitachi 49ht1800ud televizyonum teslim edilir.
Daha önce de Vestel servis ile sorun yaşadığımı yazmıştım. Televizyonumu alalı 10 yıl oldu ve değişim zamanı da gelmişti. TV uyku modunda ve açılmıyordu. Önce kendi kendine uyku moduna geçiyordu.

Servisi çağırdım. Servis gelerek nesi var dedi ve anlattım. TV servise gitmesi gerek dedi. Yeni bir televizyon alacağım, görüntü kalitesi olarak tavsiye edeceğiniz bir model var mı diye sordum.
Aman Allah'ım, dediğime pişman oldum. Tenezzül ederek yarım ağız mağazalarda var benzeri bir cevap verdi ve TV alıp gittiler.
3-5 gün sonra yaptık anakart değişimi oldu ücret olarak toplam 400 TL civarında ücret diye getirdiler.
TV yine açtılar. Görüntü TV ekranına oturmuyor.
Görüntü titriyor.
Zamanla düzelir dediler.
Anakart değişimi yaptık dediler. Teslim fişini imzalayın dediler. Teslim fişlerine gördüğüm hataları yazdım ürünü teslim almayacağımı söyledim.
TV yine alıp geri götürdüler. Bir hafta sonra getirip teslim ettiler.
Yine görüntü tam oturmuyor haber izlerken uydu alıcısı kullandığım için kanal bilgisi ekranın sol alt yanında yarısı görünür ve haber vb izlerken geçen alt yazılar görünmüyordu.
Neyse uydu alıcısı ayarlarından uğraşarak ekran görüntü ayarlarından ekranı oturtmayı başardık.
Bu sefer de yine televizyon yine açılmamaya başladı. Açıldığı zaman uyku moduna bir süre sonra geçiyor.
Ekran da renkler bir birine karışıyor ve pikseller belli olmaya başladı. Bir süre sonra ekran düzeliyor. Kapatıp TV yi yine açınca yine aynı sorunlar başlıyor.
Yine servisi çağırdık.
Servis geldi. TV artık eski olduğu böyle hatalar olacağını, parçasının bulunamayacağını, anakart dan kaynaklanmadığını başka yerlerinde çıkan arıza olduğunu söylediler.
Ekran da renkler bir birine girmiş iken pikseller görünürken TV altında Vestel yazan yere hafifçe vurarak görüntü yine eski haline geldi.
Yani TV'ye görüntü güzel olsun diye yumruk atıyoruz.
Açılırken uyku modundan çıkması için uğraşıyoruz, TV izlerken birden uyku moduna yine geçiyor.
Anakart dan kaynaklanıyor ve anakart değişti ise bu arızalar neden oluyor? Parça garantisi kapsamında yine anakart değişimi istenmeli miyim?

Hitachi kurulumu için yine aynı servisi çağıracağım.
Televizyon kurulumu sırasında yapması gereken kontroller, ortaya çıkacak arıza eksiklik ile iade değişim gerekecek durumlar nelerdir?
Servisten, yeni aldığım TV nin değişim tamir vb durumu olursa bu süre içinde kullanacağım bir TV isteme hakkına sahip olmalımıyım?

Bu konularda bilgi rica ediyorum. Çünkü; burada ki servis de ciddiyet görmüyorum. İnsanlar umarsız davranıyorlar.
Eşim yanımdaydı tüm bunlar olurken.
Görmüş olduğumuz ekmeğine çalışan insanlara karşı saygı empati ile bunun yanında terbiye ve eğitim gereği bir erkek yanında kadını varsa kedi gibi olmalı. Tartışma kavga sürecine girmemesi gerekir.
Vestel'e de yazacağım. Daha önce yazdım. Kısacası biz de hata yok dediler.
inşallah eşim yanımda olmaz da içim de kalan sinirimi boşaltırım.


Azizim bunu belli aralıklarla yazarım, eski arkadaşlar çok okumuştur bunu benden.

Ülkede, Toplumda AHLAK kalmadığı sürece bunlar maalesef istemediğimiz, onaylamadığımız ancak maruz kaldığımız konular maalesef.

Anakart değiştirip 400TL almadan evvel size bu bilgileri paylaşşa başım gözüm üstüne.

Kaldı ki teknik olarak da verilen bilgilerin kabul edilirliği yok.

Arızadan evvel oturan görüntü arızadan sonra oturmuyorsa işlemde uyumsuzluk var demektir.

Evet belki anakartı gerçekten değiştirmiştir ancak elinde dpoda kalan anakartı ''La bunu zaten artık kimseye de takamayız elimizde kalacak, bu tv ye uyarlayayım gitsin'' mantığı ile takmışsa (Farazi yaklaşıyorum) Bundan dolayı sorun yaşamış da olabilirsiniz.

Ben VESTEL i severim ancak yönetim uygulamalarını sevmem azizim, Zaten yöneticileri de beni sevmezler o nedenle istediğimiz yerlere gelemiyoruz, sizlere daha fazla destek de olamıyoruz yoksa aslında yöneticiler bu platformlardaki varlığımı ve verdiğim desteği biliyor, onaylamıyor, ama seslerini de çıkartmıyorlar.

Halbuki benim istediğim şahsi bir talep değil, Mesela sizin konu bana intikal ettiğinde ben girip kontrol edip servise hesap sorabilecek bir yetkim olsun isterdim, Bir nevi tüketici avukatı ama tüketiciye karşı da kurum avukatı gibi olmak isterdim zira Tüketici ile VESTEL arasındaki en büyük sorun GÜVEN.

Bunun sebebi de VESTEL in kendisi değil maalesef servisleridir. Servislerin çoğu arkadaşımdır, haklı oldukları binlerce konu vardır, ancak gerek servis sahipleri ve gerekse servis çalışanlarının bir çok davranışı ve uygulaması da asla kabul edilebilir türden değildir.

İşte bu noktada bir denge sağlayabilmek ve mesela sizin yaşadığınız sorunda servisi arayıp bilgi talep edip, verdiği bilgiler ile sistem örtüşüyormu, Servisin verdiği bilgiler ile sizin verdiğiniz bilgiler örtüşüyor mu? Siz mi art niyetli veya abartılı yaklaşıyorsunuz yoksa servis mi alicengize kaçmış tespit edip arayı bulabilmek, konuyu tatlıya bağlayabilmek isterdim.

Böyle bir uygulamanın olduğunu öğrenen/bilen servis bir süre sonra artık yaşanabilecek en ufak sorunda sorgulanabileceğini, sorgulandığında sisteme işlediği bilgiler ile gerçekte yapılanlar tutmuyorsa canının maddi anlamda ceza olarak fena yanabileceğini bilecek ve tüketicisine ona göre davranacaktır bir süre sonra.

Elbette bazı konular yazıldığı kadar basit değil lakin, yine de istense uygulanabilecek çok güzel kontrol yöntemleri var.

Bunları oturduğumuz yerden biz düşünebiliyorsak, her birisi 2-3 ünv nin çemberinden geçmiş bu yöneticilerimiz bilmiyormudur sanıyorsunuz ;)


Size tavsiyem o servisten hizmet almamanız yöndedir zira o kalibrede bir servis o caaanım ürünü mundar eder azizim.

MH yi arayarak daha önce aldığınız hizmetin kalitesizliğini ve ettiğiniz zararı öne sürerek servis reddinde bulunun, en yakın bölgeden başka bir yetkili servis talep edin lütfen. (Umarım bunun imkanı olan bir bölgedesinizdir)

:ok
 
confessions Çevrimdışı

confessions

Yeni Üye
30 Tem 2018
31
51
Azizim bunu belli aralıklarla yazarım, eski arkadaşlar çok okumuştur bunu benden.

Ülkede, Toplumda AHLAK kalmadığı sürece bunlar maalesef istemediğimiz, onaylamadığımız ancak maruz kaldığımız konular maalesef.

Anakart değiştirip 400TL almadan evvel size bu bilgileri paylaşşa başım gözüm üstüne.

Kaldı ki teknik olarak da verilen bilgilerin kabul edilirliği yok.

Arızadan evvel oturan görüntü arızadan sonra oturmuyorsa işlemde uyumsuzluk var demektir.

Evet belki anakartı gerçekten değiştirmiştir ancak elinde dpoda kalan anakartı ''La bunu zaten artık kimseye de takamayız elimizde kalacak, bu tv ye uyarlayayım gitsin'' mantığı ile takmışsa (Farazi yaklaşıyorum) Bundan dolayı sorun yaşamış da olabilirsiniz.

Ben VESTEL i severim ancak yönetim uygulamalarını sevmem azizim, Zaten yöneticileri de beni sevmezler o nedenle istediğimiz yerlere gelemiyoruz, sizlere daha fazla destek de olamıyoruz yoksa aslında yöneticiler bu platformlardaki varlığımı ve verdiğim desteği biliyor, onaylamıyor, ama seslerini de çıkartmıyorlar.

Halbuki benim istediğim şahsi bir talep değil, Mesela sizin konu bana intikal ettiğinde ben girip kontrol edip servise hesap sorabilecek bir yetkim olsun isterdim, Bir nevi tüketici avukatı ama tüketiciye karşı da kurum avukatı gibi olmak isterdim zira Tüketici ile VESTEL arasındaki en büyük sorun GÜVEN.

Bunun sebebi de VESTEL in kendisi değil maalesef servisleridir. Servislerin çoğu arkadaşımdır, haklı oldukları binlerce konu vardır, ancak gerek servis sahipleri ve gerekse servis çalışanlarının bir çok davranışı ve uygulaması da asla kabul edilebilir türden değildir.

İşte bu noktada bir denge sağlayabilmek ve mesela sizin yaşadığınız sorunda servisi arayıp bilgi talep edip, verdiği bilgiler ile sistem örtüşüyormu, Servisin verdiği bilgiler ile sizin verdiğiniz bilgiler örtüşüyor mu? Siz mi art niyetli veya abartılı yaklaşıyorsunuz yoksa servis mi alicengize kaçmış tespit edip arayı bulabilmek, konuyu tatlıya bağlayabilmek isterdim.

Böyle bir uygulamanın olduğunu öğrenen/bilen servis bir süre sonra artık yaşanabilecek en ufak sorunda sorgulanabileceğini, sorgulandığında sisteme işlediği bilgiler ile gerçekte yapılanlar tutmuyorsa canının maddi anlamda ceza olarak fena yanabileceğini bilecek ve tüketicisine ona göre davranacaktır bir süre sonra.

Elbette bazı konular yazıldığı kadar basit değil lakin, yine de istense uygulanabilecek çok güzel kontrol yöntemleri var.

Bunları oturduğumuz yerden biz düşünebiliyorsak, her birisi 2-3 ünv nin çemberinden geçmiş bu yöneticilerimiz bilmiyormudur sanıyorsunuz ;)


Size tavsiyem o servisten hizmet almamanız yöndedir zira o kalibrede bir servis o caaanım ürünü mundar eder azizim.

MH yi arayarak daha önce aldığınız hizmetin kalitesizliğini ve ettiğiniz zararı öne sürerek servis reddinde bulunun, en yakın bölgeden başka bir yetkili servis talep edin lütfen. (Umarım bunun imkanı olan bir bölgedesinizdir)

:ok
servis kaydını dün vermiştim. eski televizyonumu da yine uyku moduna girdiği için açmak için çok uğraştığım için geldiklerinde ellerine vereceğim. benden ek ücret isterlerse ciddi söylüyorum tüketici haklarına değil direkt dolandırıcılık dan şikayetçi olup dava açacağım. bunu da vestel'e bildireceğim.
aslına bakarsanız televizyonu bir servise gösterip arıza sonrası değişen anakartı yapılan işlem hakkında bilgi alıp, servis den yapılan işlem için bilgi alıp ikisinin örtüştüğüne bakıp doğru mu diye kontrol etmeyi düşünüyorum.
hitachi için kurulumu onlara yaptıracağım. bu sefer tüm bunları kayda alacağım. merak ettiğim acaba servisler panel testi ölü piksel testi vb kontrolleri istediğimde kurulum da yapmak zorunda mı?
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
servis kaydını dün vermiştim. eski televizyonumu da yine uyku moduna girdiği için açmak için çok uğraştığım için geldiklerinde ellerine vereceğim. benden ek ücret isterlerse ciddi söylüyorum tüketici haklarına değil direkt dolandırıcılık dan şikayetçi olup dava açacağım. bunu da vestel'e bildireceğim.
aslına bakarsanız televizyonu bir servise gösterip arıza sonrası değişen anakartı yapılan işlem hakkında bilgi alıp, servis den yapılan işlem için bilgi alıp ikisinin örtüştüğüne bakıp doğru mu diye kontrol etmeyi düşünüyorum.
hitachi için kurulumu onlara yaptıracağım. bu sefer tüm bunları kayda alacağım. merak ettiğim acaba servisler panel testi ölü piksel testi vb kontrolleri kurulum da yapmak zorunda mı?
O testleri yapmaları için servis menüsüne ekliyorlar ve o yüzden o bölümün adı Servis menüsü :)
 
confessions Çevrimdışı

confessions

Yeni Üye
30 Tem 2018
31
51
O testleri yapmaları için servis menüsüne ekliyorlar ve o yüzden o bölümün adı Servis menüsü :)
anladım, istediğimde yapmak zorundalar. umarım kıllık yapmazlar. bir de eski televizyonumu nereye gösterebilirim? gerçekten anakart değişmiş mi ve uyumlu bir kart mı takmışlar ve gerekli yazılım vb uyumluluk sorununu gidermek için çalışmışlar mı? bir de bu işlemler için servis den yapılan işlem için bilgi makbuz belge vb isteme nasıl olacak? ben de sadece servisin ödeme fişi var, ona dikkat etmedim. her halde falanca kart parası diye fiş kesilmez.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
anladım, istediğimde yapmak zorundalar. umarım kıllık yapmazlar. bir de eski televizyonumu nereye gösterebilirim? gerçekten anakart değişmiş mi ve uyumlu bir kart mı takmışlar ve gerekli yazılım vb uyumluluk sorununu gidermek için çalışmışlar mı? bir de bu işlemler için servis den yapılan işlem için bilgi makbuz belge vb isteme nasıl olacak? ben de sadece servisin ödeme fişi var, ona dikkat etmedim. her halde falanca kart parası diye fiş kesilmez.

Ödeme belgesi, Vergi Usul Kanunu üzere kesilmesi zorunlu mali belgedir. Bunun tv ye verilen hizmetin teknik kısmı ile ilgisi yoktur.
Yani tv nizde ne yapıldığına dair servis raporu düzenlenmesi gerekir ki bunu istemek yasal hakkınız.

TV yi yine farklı bir yetkili servise gösterebilir, diğer servisin hatalı işlem tespiti söz konusu olursa kurum kanalıyla ücretsiz hizmet alabilirsiniz taa ki sorununuz kökten çözülene kadar.
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
240
54
Adem Bey merhaba, Philips 55PUS7303 model televizyonumda ölü piksel oluşumu (oluşumu diyorum çünkü servis kurulumunda ölü piksel yoktu) nedeniyle servis talep ettim gelen servis ölü piksel değil ekranın içine toz girmiş temizlenmesi gerek dedi. Bu şekilde de servis formu düzenlemesini istedim ve formu imzalaman önce de altına ben gerekeni yazdım, tüm bunlara rağmen Philips müşteri hizmetleri durumu normal görüp temizlenmesi gerektiğini vurguladı! Peki bir daha tekrar eder mi, evet edebilir garanti veremeyiz deniyor, 3-4 ayda bir ben panel mi temizleteceğim, garanti bittikten sonra ne olacak? Sorularına yanıt yok. Servis formunda bu durumu belgelemiş olmamdan dolayı ya değişim yapılır ya da tüketici mahkemesinde iade davası açacağımı bildirdim.
Sizin tecrübenize dayanarak sormak isterim; TV'nin ekranına toz girmesi normal midir? Bu panelde sorun olduğunu göstermez mi? 9 yıllık Samsung 32B7090 model televizyonun ekranına toz girdiğini görmedim.
Bu arada Philips servislerini rezalet olduğunu söyleyen arkadaşlar haklıymış, bu vesileyle bunu da yaşamış oldum.
 
B Çevrimdışı

Baran

Aktif Üye
14 May 2018
50
53
Selamlar, herhangi bir güncelleme görünmüyor, halen 3.16.12.0

tercihinize gelince,

MB110S anakartlı ve LG IPS panelli gayet güzel televizyondur.

Bilindiği üzere IPS panel olması nedeniyle futbol maçlarında (Merakınız var ise) vertical banding negatif görseli ile karşılaşabilirsiniz, bunun dışında yan açı performansı ve renk algoritması ile gayet doğru bir tercih olmuş :ok

Asıl önemli olan sizin görüşünüz.

Siz nasıl buldunuz TV yi ? :alala
Adem Bey Merhaba.Tv bence güzel.Tek sıkıntı ıps ekranın cilvesi sanırım tv nin baktığı tarafta pencere varsa çok parlıyor.Yandan seyretme durumunda da sıkıntı yok.Smart özelliğini devreye sokamadım.O konuyla ilgili yeniden kurulum yaptıralım demiştiniz.Ne yapmalıyım.
 
Geri
Üst Alt