Ado hocam prosedür çok haklısınız, yalnız hem TV tavsiyeniz hem de tavsiye ettiğiniz marka sebebiyle şunu belirtmek isterim:evde buzdolabı, çamaşır makinesi, vestel marka buzdolabı alındıktan sonra terleme yaptı müşteri hizmetleri prosedürler filan kafa bir milyon oldu derken, şehirdeki vestel servisin yetkilisi sizi mağdur etmem diyerek(şükran duyuyoruz) rapor mu tuttu ne yaptı bilmiyorum aynı model olmadığından üsr model ile değişim yapıldı, çamaşır makinesi bir yıl içinde 6 dan farklı arıza yaptı gene bir sürü prosedür, servis kaydı filan uğraşacağım derken sağolsunlar servis yerime her işi yaptı değişim yapıldı, haklarını yiyemem, şu an bile arıza durumunda yetkili servis bakar, tabii ki de bahsettiğiniz şeyler oluyor yüksek fiyat filan ama, servisin yaklaşımı ve ilgisi sebebiyle ben şahsen hakediyorlar kanaatindeyim, sizin gibi yaklaşıyorlar ve yaşadığım şehirde, şikayet pek duymadım, reklam olmasın ama
Antakya vestel servisi yaptığı iş sebebiyle gözümde çok iyi durumdadır
Akdeniz bölgeye bağlı olmaları nedeniyle tanışmamışız kendileri ile ancak değerli ustama gıyabında teşekkürlerimi iletiyorum ki bir müşterisi bir yetkili servis hakkında böyle cümleler kursun istiyoruz temel olarak
Benim eleştirim şu yönde aslında (Oldukça uzun ve detaylı ve bir o kadar da birbirine bağlı konular)
Yetkili servis diyorsunuz yetkisi yok
Giden benim, gören benim, ancak karar veren başkası
Ürün hasarlı çıkmış, siz yetkili servissiniz ve hasarı görmüşsünüz, ancak 40 tane resim yollayıp 50 kere yazışmadan değişim iade onaylanmıyor.
Burada direkt olarak kurumu suçlamak da yanlış olur zira içlerinde geçirdiğim 15 sene boyunca kuruma uygulanan öyle artniyetli yaklaşımlar gördüm ki servisler tarafından, ben insanlığımdan utandım.
Benim farkım biraz şuydu, Hayatımın her aşamasında farklı bir insan oldum, hatta şu an işletmemde benimle çalışanlardan bir kısmı, samimi bazı sohbetlerimizde ''Abi yanlış anlama da çok değişik birisin sen, seni anlamak veya kestirmek mümkün olmuyor'' diyorlar.
Bu tarz bir karakterde olunca bir çok ortamda farklı olduğunuz anlaşılıyor ve bu bağlamda aslında yetkili servis olmama rağmen 2014 yılında, şu an halen fiilen görevde bulunan çok değerli bir kardeşimin önerisi ile Eğitmen olarak VESTEL de ortak operasyonlarda 2 yıl boyunca görev aldım.
Bu nedenle hem servis tarafını (Yönetilen) hem de VESTEL tarafını (Yöneten) gayet iyi biliyorum.
Dışarıdan bir göz olarak bakıldığında her ne kadar FABRİKA-BAYİLER-SERVİSLER aynı gemideyiz gibi görülse de ilgisi alakası yoktur.
Bir defa Bayiler zaten ya tüzel kişiler, ya gerçek kişiler yani sonuç itibari ile MÜŞTERİDİR
Servisler Sözleşmeli iş ortağı olarak geçen gerçek veya tüzel kişilerdir onlar da aslında kısmen İŞÇİDİR/IRGATTIR
FABRİKA ise aslında kendi içerisinde Sistemciler, Bantçılar, Tasarımcılar, R&D ciler, ARGECİLER, Üst yönetim, alt yönetim, Mühendisler, Teknik müdürlük bla bla bla hepten bölünmüş durumdadır.
Yani çok uzatmaya gerek yok, VESTEL in gözünde servisler
ONLAR, Aynı VESTEL in gözünde Bayiler ise
MÜŞTERİ dir.
Servisler hiç bir işi bilmez her şeyi SOU lar bilir (Servis Operasyon Uzmanı)
Servisler Cahil
Servisler Beceriksiz
Servisler Yeteneksiz
Servislere ceza yazılabilir hesap soramaz
Müşteri anketlerinde ürün kalitesi değil servis kalitesi punalanır
Kıyafetler servislere para ile satılır
Kireç önleyiciler, yüzey temizleyiciler vs fabrikadan servislere sormadan koli koli yollanır ve parası carilerinden kesilir
Servislere verilen eğitimlerin maliyeti hesaplanır ve belli kısmı servisten kesilir
Servislere bayramlarda nöbet çizelgesi yollanır ancak bayram günü işçi çalıştırmanın yükü Vestel tarafından üstlenilmez
Klima takılmayacak bir yere denk gelirseniz eğitmenler ''Takmayın'' der, Pazarlama departmanı ''Ne pahasına olursa olsun takın'' der çünkü takılmazsa satış iptal olur, satış iptal olursa bayi isyan eder ve rest çeker ''Ya bu klima takılır ya da bu ay sipariş girdiğim 2 kamyon dolap iptal olur'' O klima oraya takılırken adam camdan mı düşmüş, kolu mu kırılmış kimsenin umurunda olmaz.
Servis elemanlarım klima montajı için gittikleri inşaatta, inşaat işçileri tarafından balta ve satır ile dövülür, Yaşanan soruna istinaden ertesi gün ekip göndermediğim için Randevuya gitmeme ceza bedeli yerim.
İnşaatta çalışan personellerimden birisi Vestel Tshirt giymediği için ''Kıyafet yönetmeliğine uymama ceza bedeli öderim ki bu cezalar 2015 yılında 750TL + KDV şeklindedir ve halen anı olarak saklarım o cezaların faturalarını.
Prosedür her yerde var kabul, ancak uygulamalarda büyük değişiklikler olduğu aşikâr
vs vs
Servisler de sütten çıkmış ak kaşık değil. Yukarıda eleştirdiğim konularda servisler haklı görünürken, Geçmiş yıllara gittiğimizde (Mesela 2008) bir yetkili servisin, kendi yetkisi dahilinde bir ayda tam 78 adet buzdolabına değişim girdiğini de gözlerimle gördüm.
Araştırınca bir bakıyorsunuz ki amca hala dayı yeğen baba enişte mahallenin muhtarı vs vs
Değiştirilen buzdolaplarının yetkili servis raporlarını gördüğümde ise o milli servetin heba edilişine oturup ağlayasım geldi.
Bodrum da geçmiş yıllarda servislik yapan bir muhteremin, bir sezonda 170 tane klima kompresörü değişikliğine dair sisteme giriş yaptığını gördü bu gözler ki böyle bir şeyin teknik olarak mümkünü yoktur. Kaldı ki yakalandı ve cezasını çekti sonra o ayrı konu.
Allah nasip eder de yeni televizyonunuzun montajına servisin sahibi gelir ise, Değerli ustama selamlarımı iletin her ne kadar tanımasam da, ve kendisine bu yazdıklarımı gösterin.
Siz bir kere dokunun ona lütfen, bin tane ''Ah'' ın peşi sıra geldiğini göreceksiniz
Burada ne VESTEL i ne de bir şahsı suçlamıyorum. Maalesef AHLÂKEN bir çöküş içerisindeyiz, Milletçe yaşadığımız en büyük ve tek sorun da bu bence.
Saygılarımla