Philips 55Pus7303 inceleme

M Çevrimdışı

maxi_lopez

Yeni Üye
10 Ağu 2018
19
37
Aslında bu PHILIPS markasına özgü bir yaklaşım değil.

Kurumlar, Devletlere kabul ettirebildikleri ölçüde bir çok şeyi KRİTER DAHİLİNDE zırhı altına almaya çalışıyor, en temel sorun bu.

Teknolojisi gereği panellerin HAVA ile irtibatları vardır ve HAVA nın olduğu ortamlarda maalesef yabancı cisimler de olabiliyor.

Kırsal bir bölgede olmam nedeniyle panellerin içerisinden minicik sinekleri temizliyorum çoğu zaman.
Bölge halkı bu sineğe garip bir isim söylüyor ama ben telaffuz edemiyorum, gümücine gibi bir şey diyorlar lakin sineklik tel, sinek kovucu vs fayda etmiyor. Evimin pencereleri sineklikli, Buna rapmen pencere açmamak için klima çalıştırıyorum akşamları serin olmasına rağmen. Klimalı ortamda pencereler kapalı, İnanamazsınız arkadaş yine de tavanda lambanın yandığı yerde mutlaka bu meretlerden oluyor.

Bu meretlerin derdini evde çektiğim yetmezmiş gibi bir de meslek hayatımda çekiyorum zira tüketiciler sizler gibi haklı olarak isyan ediyor. Panellerin polarizer katmanları arasındaki hava ile irtibat, ister istemez toz İS ve bu minicik yaratıkların içeri girmesine neden oluyor, özellikle UV ışık kendilerine büyük bir çekim kaynağı zira evimde LED ampuller kullanıyorum, TV de de led aydınlatma var malumunuz.

Diyeceğim o ki, tozdur girer, önemli olan kurumların yaklaşımlarıdır :ok

Adem Bey cevabınız için çok teşekkürler öncelikle. Demek ki bu bu tarz olaylar olabiliyormuş bunu da öğrenmiş olduk sayenizde. Yine de aklıma takıldı bu kronik bir sorun olabilir mi acaba bu modelde? Ciddi şekilde iade etmeyi düşünüyorum almış olduğum televizyonu. Tabi ki bu arkadaş için üzüldüm fakat yarın bir gün bizim başımıza gelmeyeceği ne malum? Philips'in ürünün arkasında durmaması ise ayrı bir olay...

Eğer iade edersem mu7000 almayı düşünüyorum. Beklentimiz çok yüksek değil. Standart uydu yayınları izlenecek en çok. Sizin tabirinizle ali ayşeyi seviyor vs. gibi diziler :) Tabi maçta izleyeceğim ve smart özelliklerini de kullanırım zaman zaman. Ne yapmamı önerirsiniz? İade edip başka model mi bakayım yoksa kullanayım mı çok kararsız kaldım. Lütfen bana bir fikir verir misiniz?
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
244
54
Hocam merhabalar, geçmiş olsun öncelikle. Ben de mediamarkt'den 50pus7303 aldım fakat henüz kurdurmadım tv'yi. Kapalı duruyor kutusunda. Almadan önce de sizin yorumlarınızı okumuştum ve gayet memnundunuz. Büyük şanssızlık olmuş gerçekten ekrana toz girme işi. Sıfır televizyonun içine nasıl toz girer, hadi girdi diyelim Philips'in bunu kabul edip tv'yi geri almaması, böyle şeyler olabilir demesi inanılır gibi değil gerçekten. Çok şaşırdım açıkçası. Sizin mesajınızı okuduktan sonra ciddi şekilde tereddütte kaldım. Belki kronik sorunda olabilir bu durum bilemiyorum. İade etmeyi düşünüyorum tv'yi ciddi şekilde. Son durum nedir acaba?
Sadece toz olayı değil, 4 aylık kullanımda vertical banding artması da var (TV ilk kurulduğunda sol tarafta çok hafif di ancak şimdi sağda da var ve belli oluyor, ekranda da kirli ekran efekti oluştu) ve bu iki durumdan bugün TV'yi servis aldı götürdü 2-3 gün içinde dönüş olacakmış. Servis talep edip servise vermemin nedeni olayı kayıt altına almak içindi, değişim yapılmaz ise tüketici hakem heyetine vereceğim.
Gelişmeleri buradan paylaşırım...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Servisin toz olduğunu iddia ettiği durum bu:


IMG_20180817_203404.jpg



IMG_20180817_203320.jpg
 
Son düzenleme:
R Çevrimdışı

rdmplt

Yeni Üye
27 Ağu 2018
1
41
herkese merhabalar, cumartesi günü 55pus7303 aldım vatan bilgisayardan bugün kurulumu yaptılar. şuan için memnunum ancak çözemediğim bazı yerler var. örneğin babamın evinde vestel smart tv var, kaynak bölümünden wi fiyi seçip bilgisayarın ekranını kolaylıkla tv ye yansıtabiliyordum.( windows tuşu ve p ye basınca kablosuz ekrana aktar seçeneği çıkıyor oraya tıklayınca vestel’i görüyordum) ancak bu tv de bir türlü göremedim bilgisayarda cihazı. chrome tarayıcı yolu ile aktarma var ama o da ilkel geldi bana. var mısır bir yolu? diğer husus ise cep telefonu ekranını tv ye aktarma. eşimde android (note 5) ben de iphone cihaz var. ama ikisinde de aktaramadım. var mıdır bir yolu?

son olarak örneğin youtube uygulamasında iken tv ye geri dönmek için tv exit tuşuna basınca play filmler açılıyor. turkcell tv+ kullanıyorum, hdmi ile bağlı. illa kaynaklar bölümünden ilgili hdmi seçimi mi yapmam gerekiyor? şimdiden teşekkür ederim
 
Y Çevrimdışı

yldrm

Yeni Üye
26 Haz 2018
13
48
Arkadaşlar tv ye gelen son güncellemeden sonra sildiğiğim kanallar geri geliyor. Kanal güncelleme vs tüm ayarlara kapalı. onca editörde düzenleme yapıyorum tv ye yüklüyorum anında sildiğim tivi bu ve bein kanalları geri ekleniyor listeye. Ama sıralamam bozulmuyor. neden olabilir çözümü varmı?
 
gokhankoc Çevrimdışı

gokhankoc

Yeni Üye
25 Ağu 2018
16
46
Ürünü aldım hayırlısı ile.. 4000 TL'den. Akşam üstü, 300-400 TL zam gelmiş. Aslında, 2019 başında almayı planlıyordum ama tırstım açıkçası.
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
244
54
Gelişmelerden haberdar edeyim: Vertical banding (TV kurulum esnasında çok çok az idi) iyice artı ve ekranda ki siyah noktalardan dolayı servise vermiştim, alın tamir edin demiştim.
TV ekranı temizlenmiş, vertical banding bir yana ekran "bulutlanma" tabir edilen durumda geldi. Bunu da tamir etseydiniz ya dedim (ki tamir edilemediğini biliyorum), tamir edilemediğini itiraf etti servis, o halde neden bu Tv normal diyorsunuz dediğimde , Philips bu durumu normal olarak görüyor, "gündüz gözü ile TV menüsü açtığımda ekranın ne durumda olduğunu görüyor musunuz" diye sorduğumda "haklısınız ama dediğim gibi..." dendi. Ve içinize sinmiyorsa Tüketici Hakem heyetine başvurun dendi pişkin pişkin.
Görünen o ki; TV de sorun çıktığında Philips sorun çözmekten ziyade, yok saymayı tercih ediyor.



IMG_20180817_194716.jpg
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Gelişmelerden haberdar edeyim: Vertical banding (TV kurulum esnasında çok çok az idi) iyice artı ve ekranda ki siyah noktalardan dolayı servise vermiştim, alın tamir edin demiştim.
TV ekranı temizlenmiş, vertical banding bir yana ekran "bulutlanma" tabir edilen durumda geldi. Bunu da tamir etseydiniz ya dedim (ki tamir edilemediğini biliyorum), tamir edilemediğini itiraf etti servis, o halde neden bu Tv normal diyorsunuz dediğimde , Philips bu durumu normal olarak görüyor, "gündüz gözü ile TV menüsü açtığımda ekranın ne durumda olduğunu görüyor musunuz" diye sorduğumda "haklısınız ama dediğim gibi..." dendi. Ve içinize sinmiyorsa Tüketici Hakem heyetine başvurun dendi pişkin pişkin.
Görünen o ki; TV de sorun çıktığında Philips sorun çözmekten ziyade, yok saymayı tercih ediyor.



IMG_20180817_194716.jpg
Dün X marka bir tv ye kontrole gittim, 1 adet canlı piksel tespit ettim, ''Yapacak bir şey yok'' dedim, gerisin geri çıktım.

Yani evinize gelen servislerin her zaman belirttiğim gibi aslında hiç bir yetkileri yok :kiskis

Başka X br marka geçen hafta bir mail yollamış ve '' Bayilerde arızalı çıkanlar, Şu olanlar, Bu olanlar, Yan yatanlar, Çamura batanlar garantiye girmez'' demiş.

İster istemez ''GARANTİ neye veriyorsunuz be adam?'' diye sorasım geldi :kop

Tamam ben yetkili servisim ama aynı zamanda tüketiciyim ;)
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
244
54
Dün X marka bir tv ye kontrole gittim, 1 adet canlı piksel tespit ettim, ''Yapacak bir şey yok'' dedim, gerisin geri çıktım.

Yani evinize gelen servislerin her zaman belirttiğim gibi aslında hiç bir yetkileri yok :kiskis

Başka X br marka geçen hafta bir mail yollamış ve '' Bayilerde arızalı çıkanlar, Şu olanlar, Bu olanlar, Yan yatanlar, Çamura batanlar garantiye girmez'' demiş.

İster istemez ''GARANTİ neye veriyorsunuz be adam?'' diye sorasım geldi :kop

Tamam ben yetkili servisim ama aynı zamanda tüketiciyim ;)

Merkez yani Philips, "Firma standartlarında çalışıyor" dedi. Ben de garanti belgesinde firma standartlarında çalışmanın tamını göremedim dedim. Dolayısıyla sizin sorduğunuzu ben Philips'e sordum; "2 yıl garanti" dediğiniz şey nedir bu durumda? Cevap verilmedi.
Bu model hakkında hala benzerleri içinde iyi bir TV diyorum (Görüntü kalitesi, Kontrast v.s) ancak sorun çıktığında Philips ürününe sahip çıkma noktasında gerçekten rezalet ötesi.
 
gokhankoc Çevrimdışı

gokhankoc

Yeni Üye
25 Ağu 2018
16
46
Merhaba arkadaşlar, bu TV'nin 55 inç olanını yaklaşık 2 aydır kullanıyorum ve genel anlamda son derece memnunum.

Input lag konusunu merak edenler olduğunu gördüm ve açıklığa kavuşturmaya geldim :) Tn panelli dizüstümü hdmi aracılığıyla TV'ye bağlayıp test ettiğimde 30-40 ms arası bir input lag ölçtüm. TV'yi genelde xbox one s konsol ile kullanıyorum ve input lag konusunda çok başarılı, hatta öyle ki oyun modunu seçmeye ihtiyaç dahi duymuyorum. Sürekli ISF modunda kullanıyorum.

Dileyen olursa kalibrasyon ayarlarımı da paylaşabilirim, oldukça gerçeğe yakın renkler elde ettiğimi düşünüyorum.

Ancak benim panelle ilgili şöyle bir sorunum var. Bu benim TV ye has bir durum mu yoksa pus7303 lerde genel olarak var olan bir durum mu bunu öğrenmek istiyorum. Gri rengin bazı tonlarında görüntü titreme yapıyor. Bu da çok dikkatli izlemeniz durumunda fark ediliyor.

Bunun için 55pus7303 sahiplerinden ricam şu videoyu izlemeleri:



TV'nin youtube uygulamasına girip "8k black level test" yazarsanız da bu videoya ulaşabilirsiniz. Bu videodaki gri kareleri tek tek incelediğinizde bazı karelerde titreme görecek misiniz bakalım? Tüm pus7303 lerde mevcutsa endişe edecek bir durum yok demektir ancak görüntüde titreme, elektriksel bir sorun veya komponent gevşekligine işaret olabileceği için ilerde daha büyük sorunlar yaşamaktan korkuyorum.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.


Hocam bende 55PUS7303 aldım bugün, kuruldu.
Kalibrasyon ayarlarını paylaşırsan çok sevinirim.

IMG_1873.jpg
IMG_1872.jpg

IMG_1880.jpg
IMG_1879.jpg

IMG_1878.jpg
IMG_1877.jpg

IMG_1876.jpg
IMG_1875.jpg

IMG_1874.jpg
 
D Çevrimdışı

dr.pupa 

Yeni Üye
22 Mar 2018
9
%100 haklısınız toshy SV685 konusunda.
Ben çok memnunum.
Bir tek 4K değil:)
Ve tabi hertz yüksek olsaymış süper olurdu.

Merhaba,

Ben de Sv685 kullanıyorum.Zamanında albani üstadın tavsiyesi ile almıştım.Benim bildiğim bu sv685 200 hz. Akıcılık konusunda problem olmaması lazım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
 
gokhankoc Çevrimdışı

gokhankoc

Yeni Üye
25 Ağu 2018
16
46
Tv niz hayırlı

Tv niz hayırlı olsun öncelikle, kalibrasyon ayarlarımı paylaşmadan önce şunu belirteyim. Eğer gerçekçi renklerden ziyade aşırı canlı ve doygun görüntülerden hoşlanıyorsaniz bu ayarlar size göre olmayabilir. Ayarları yaparken mümkün olduğunca gerçeğe yakın renkler elde etmeyi hedefledim.

Tv yayınları için:

Görüntü tarzı: ISF
Renk: 57
Kontrast: Gündüz 90 - Gece 45
Keskinlik: 2
Parlaklık: 52
Renk sıcaklığı: Özel
Özel renk sıcaklığı: Sırasıyla 124,96,76,0,-2,-1
Renk kontrolü: Sırasıyla 0,-1,-2,0,-1,2
Doygunluk: -1,1, 2, 0, -2, - 1
Kontrast modu kapalı
Hdr video ölçekleme: kapalı
Dinamik kontrast: kapalı
Video kontrasti: 97
Işık sensörü: kapalı
Gama: +1
Ultra resolution: açık
Hareket tarzları: Film
Parazit azaltma: Minimum
Mpeg parazit azaltma: Kapalı [/QUOTE]

İlginize teşekkürler hocam.
Ben plazmadan geçmiş birisiyim,
Eşim tv ilk gelip kurulduğunda, standart modda bile;
"Kıs şu televizyonun parlaklığını, gözümü alıyor" dedi :)
Yani bizim için esas olan gerçekçi ama canlı renkler.

Bir kaç notum var, deneyim olarak.
Televizyonun en öne çıkan özelliği,
bana göre tabii; siyah performansı.
Bir led tv'de bu kadar iyi siyah görmek beni şaşırttı.
VA panel ve dirct led olmasının etkisi var.
Beklediğimden çok çok daha iyi.
Yalnız, köşelerde hafif bulutlanmalar var,
alışkın olmadığım için gözüme batıyor,
şükür ki ölü piksel veya banding yok. Şimdilik.
Panel, özelliği gereği biraz yansıma yapıyor,
yanlardan izlemek için ideal değil, görüntü bozuyor.
ama bunlar zaten bildiğim eksi yönleri idi.

Android performansı akıcı değil ama yeterli,
Yalnız, beIN Connect ve/veya DigiturkPlay yok,
Aklınızda olsun.
Netflix ile 4K izlemek için stabil minimum 8MB/sn hıza ihtiyacınız var.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Sonunda üyelerimiz kendi arasında da daha yüksek seviyede bilgi alışverişinde bulunmaya başladı inanın bu çok sevindirici bizim açımızdan zira burada sizlerin sadece okuyucu bilgi alıcı değil, aynı zamanda öğretici, bilgi paylaşıcı da olmanızı çok istedik Yönetim olarak.

Paylaşımlarınızın devamı dileklerimle :ok

Sota Sota
Umut Barış Umut Barış
Deimos Deimos
BlackSea BlackSea

Ellerinize emeklerinize sağlık :ok
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
244
54
Tv niz hayırlı

Tv niz hayırlı olsun öncelikle, kalibrasyon ayarlarımı paylaşmadan önce şunu belirteyim. Eğer gerçekçi renklerden ziyade aşırı canlı ve doygun görüntülerden hoşlanıyorsaniz bu ayarlar size göre olmayabilir. Ayarları yaparken mümkün olduğunca gerçeğe yakın renkler elde etmeyi hedefledim.

Tv yayınları için:

Görüntü tarzı: ISF
Renk: 57
Kontrast: Gündüz 90 - Gece 45
Keskinlik: 2
Parlaklık: 52
Renk sıcaklığı: Özel
Özel renk sıcaklığı: Sırasıyla 124,96,76,0,-2,-1
Renk kontrolü: Sırasıyla 0,-1,-2,0,-1,2
Doygunluk: -1,1, 2, 0, -2, - 1
Kontrast modu kapalı
Hdr video ölçekleme: kapalı
Dinamik kontrast: kapalı
Video kontrasti: 97
Işık sensörü: kapalı
Gama: +1
Ultra resolution: açık
Hareket tarzları: Film
Parazit azaltma: Minimum
Mpeg parazit azaltma: Kapalı [/QUOTE]

Bu ayarlarınızı denedim ve fark ettiğim ten rengi doğallıktan uzaklaşıyor, dikkat ettiniz mi bilmiyorum. Renk doğallığı içinde ten rengi de doğala yakın olmalı, TV ayarlarını yaparken canlı yayın esnasında yapmak daha uygun ki ben öyle yaptım. Biliyorsunuz ki uydudan gelen yayınlarda her kanalın görüntü standardı aynı değil o nedenle her kanalda dengeli bir görüntü elde edecek ayar tercih edilmeli.
 
Geri
Üst Alt