Peugeot 207 Multimedya Onerisi

Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,348
Farlar için eketen hocanın söylediğerine ek olarak vernik bir süre sonra atmaya başlar.
farkların üzerine PPF kapatırsan
birkaç yıl kafan tam rahat geçersin sonra tekrardan yenilersin.

Trim yenileme düşük maliyetle parçaların ilk günkü haline geliyor. Burada bir firma yapıyor birkaç arkadaşım yaptırdı memnunlar.

Aracınız turbosuz diye biliyorum.
turbosuz araçlara stok halde yazılım yapmak ekstradan birkaç hp verir.
Verilen paraya değmez.

ekleme, ilk mesaji tekrar okuyunca motorun HDI olduğunu gördüm.
aracın km 150.000 uzerindeyse çoğu firma yazılıma pek yanaşmıyor.
araç km nedir. kondisyon durumu nasıl
 
Son düzenleme:
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,659
40
Farlar için eketen hocanın söylediğerine ek olarak vernik bir süre sonra atmaya başlar.
farkların üzerine PPF kapatırsan
birkaç yıl kafan tam rahat geçersin sonra tekrardan yenilersin.

Trim yenileme düşük maliyetle parçaların ilk günkü haline geliyor. Burada bir firma yapıyor birkaç arkadaşım yaptırdı memnunlar.

Aracınız turbosuz diye biliyorum.
turbosuz araçlara stok halde yazılım yapmak ekstradan birkaç hp verir.
Verilen paraya değmez.

ekleme, ilk mesaji tekrar okuyunca motorun HDI olduğunu gördüm.
aracın km 150.000 uzerindeyse çoğu firma yazılıma pek yanaşmıyor.
araç km nedir. kondisyon durumu nasıl
Bir de bu farlara PPF yerine UV koruyucu katman atıyorlarmış. Chris amca burada gösteriyor;


Belki de en kolayı, farları dışarıda temizlettirip daha sonra üzerine PPF çektirmek.

Km 129.000'de, şu ana kadar çok titiz kullanmaya çalıştım. Sürekli euro dizel yakıt kullandım, turbo yağlanmadan aracı çalıştırıp stop etmedim. Bakımlarını zamanında hatta çoğu zaman öncesinde yaptırdım. Çekişi falan çok iyi.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,348
Bir de bu farlara PPF yerine UV koruyucu katman atıyorlarmış. Chris amca burada gösteriyor;


Belki de en kolayı, farları dışarıda temizlettirip daha sonra üzerine PPF çektirmek.

Km 129.000'de, şu ana kadar çok titiz kullanmaya çalıştım. Sürekli euro dizel yakıt kullandım, turbo yağlanmadan aracı çalıştırıp stop etmedim. Bakımlarını zamanında hatta çoğu zaman öncesinde yaptırdım. Çekişi falan çok iyi.

Far işiyle uğraşan bir abimiz var. Yanılmıyorsam poliüretan vernik sıkarak korumayı sağlıyor. Sadece aracı yıkarken su jetini farın sıfır noktasına sokmayın diyor.
ama bu işin en ucuz ve temiz hali zımpara temizliği ve kloroformla parlatma sonrasında PPF çektirmek.
PPF kalkma yaparsa hemen değişim yapılmalı yoksa farda sararma başlar.

Aracın km normal, 2CR tuning fiyat alın yaptıkları yazılımları beğeniyorum aracın son limitlerine kadar zorlamıyorlar. Sonuçta stok araçlara biniyoruz.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,659
40
Far işiyle uğraşan bir abimiz var. Yanılmıyorsam poliüretan vernik sıkarak korumayı sağlıyor. Sadece aracı yıkarken su jetini farın sıfır noktasına sokmayın diyor.
ama bu işin en ucuz ve temiz hali zımpara temizliği kloroformla parlatma sonrasında PPF çektirmek.
PPF kalkma yaparsan hemen değiştirme yapılmalı yoksa farda sararma başlar.

Aracın km normal, 2CR tuning fiyat alın yaptıkları yazılımları beğeniyorum aracın son limitlerine kadar zorlamıyorlar. Sonuçta stok araçlara biniyoruz.
PPF kaplama yapmak için farı komple çıkartmaya gerek var mı ? Beşyol'da Farcı Emre var Bursa'da. Hemen karşısında da Altay Oto Cam var. Far temizliğini yaptırıp hemen karşıya geçerek PPF de çektirebilirim.

Benim amacım da kullanımı biraz daha zevkli hale getirmek, Stage 1 dedikleri türden. Belki ufaktan yakıt tasarrufu da olur.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,348
PPF kaplama yapmak için farı komple çıkartmaya gerek var mı ? Beşyol'da Farcı Emre var Bursa'da. Hemen karşısında da Altay Oto Cam var. Far temizliğini yaptırıp hemen karşıya geçerek PPF de çektirebilirim.

Benim amacım da kullanımı biraz daha zevkli hale getirmek, Stage 1 dedikleri türden. Belki ufaktan yakıt tasarrufu da olur.
PPF kaplama için farı sökmeye gerek yok.

Stage1 hissedilir şekilde performans artışı olur ama öyle uçar kaçar birşey beklemeyin.

Stage1+ yaparsanız o zaman daha keyifli olabilir. (DPF+EGR) iptali + down pipe
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,659
40
PPF kaplama için farı sökmeye gerek yok.

Stage1 hissedilir şekilde performans artışı olur ama öyle uçar kaçar birşey beklemeyin.

Stage1+ yaparsanız o zaman daha keyifli olabilir. (DPF+EGR) iptali + down pipe
Yok, o kadar girmeyi düşünmüyorum 😀 Belli bir noktadan sonra motorda ve aktarma organlarında mekanik revizyon gerekir bence, küçük bir yazılım bana yetecek. Down pipe falan yaparsak muayenede sıkıntı olur :hihi
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,348
Yok, o kadar girmeyi düşünmüyorum 😀 Belli bir noktadan sonra motorda ve aktarma organlarında mekanik revizyon gerekir bence, küçük bir yazılım bana yetecek. Down pipe falan yaparsak muayenede sıkıntı olur :hihi
Muayene 2 yılda bir yapıldığı için orjinal ekipmanlarını benim gibi güzelce ambalajlayıp kaldıracaksın.
Muayene günü lifte alıp 10dk donanım değişikliği yapacaksın. :kiskis

son modifiye olarak turboyu çift yönlü hibritleyecektim. son yaşananlardan sonra erteledim.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,659
40
Muayene 2 yılda bir yapıldığı için orjinal ekipmanlarını benim gibi güzelce ambalajlayıp kaldıracaksın.
Muayene günü lifte alıp 10dk donanım değişikliği yapacaksın. :kiskis

son modifiye olarak turboyu çift yönlü hibritleyecektim. son yaşananlardan sonra erteledim.
Sota Sota, Başkan sende ne var şu an araç olarak ? Çiplenmiş yazılımı uzun süre deneyimleme şansın oldu mu, problem çıkarıyor mu ?

Limit dahilinde çok fazla zararı olmayacağını düşünüyorum ama, makine bölümü çıkışlı biri olarak mantığım başka şeyler de söylüyor 😃 Çünkü Şanzıman, debriyaj, piston gibi donanımlar fabrika çıkışı güce göre ayarlanmış oluyor. Diğer yandan ise aynı motorun (1.6 HDI) 110 hp'lik versiyonundaki farkın sadece daha büyük, değişken geometrili turbo olduğunu görünce aklım karışmıyor değil.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,945
Bütçe varsa ucuz değil de kaliteli firmalara bak.
Sony olur, Pioneer olur.
Alacağın ses bile vereceğin paraya değer.
Kimisi şöyle yapıyor mesela, teyp değiştirmek yerine arabaya bir tane Apple ipad takıyor, onu da aux veya bluetooth ile teybe bağlıyor.
Ön konsola da tablete göre yer yapıyor vs.
Öncelikle bütçe önemli tabi.
Bütçe varsa kaliteli teyp alın derim.
Ucuz ürünlerde Android var ama mesela TV'lerdeki lisanssız Android gibi.
Kaliteli ürünlerde Android auto veya Apple Carplay desteği yeter diye düşünüyorum.
Rehberi, bildirimleri vs eşler, teypten telefonu yönetirsiniz çok rahat.
Tabi şu an double teyp fiyatları kaç bilmiyorum, eskisi gibi piyasa yok muhtemelen.
Eskiden tonla çeşit vardı, şimdi alan kişi sayısı azaldı diye doğru dürüst çeşit getirtmiyorlar.
Eliniz yatkınsa veya güvenilir bir tanıdık varsa satın alıp taktırmaya götürebilirsiniz.
Yurt dışı Amazon vs den de sipariş verebilirsiniz.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,659
40
Bütçe varsa ucuz değil de kaliteli firmalara bak.
Sony olur, Pioneer olur.
Alacağın ses bile vereceğin paraya değer.
Kimisi şöyle yapıyor mesela, teyp değiştirmek yerine arabaya bir tane Apple ipad takıyor, onu da aux veya bluetooth ile teybe bağlıyor.
Ön konsola da tablete göre yer yapıyor vs.
Öncelikle bütçe önemli tabi.
Bütçe varsa kaliteli teyp alın derim.
Ucuz ürünlerde Android var ama mesela TV'lerdeki lisanssız Android gibi.
Kaliteli ürünlerde Android auto veya Apple Carplay desteği yeter diye düşünüyorum.
Rehberi, bildirimleri vs eşler, teypten telefonu yönetirsiniz çok rahat.
Tabi şu an double teyp fiyatları kaç bilmiyorum, eskisi gibi piyasa yok muhtemelen.
Eskiden tonla çeşit vardı, şimdi alan kişi sayısı azaldı diye doğru dürüst çeşit getirtmiyorlar.
Eliniz yatkınsa veya güvenilir bir tanıdık varsa satın alıp taktırmaya götürebilirsiniz.
Yurt dışı Amazon vs den de sipariş verebilirsiniz.
Kaliteli markalar ortalama 15.000 civarından başlıyor, biraz daha eski modelleri 2-3 daha ucuz. Android olmadıkları için tercih etmedim, fiyat farkı da çok vardı. Artık bir sonraki aracımıza daha kaliteli bir cihaz takarız 😃
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,945
Kaliteli markalar ortalama 15.000 civarından başlıyor, biraz daha eski modelleri 2-3 daha ucuz. Android olmadıkları için tercih etmedim, fiyat farkı da çok vardı. Artık bir sonraki aracımıza daha kaliteli bir cihaz takarız 😃
Android'e de çok güvenmeyin bence, çoğu vasat veya vasatın altı işlev konusunda.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,348
Sota Sota, Başkan sende ne var şu an araç olarak ? Çiplenmiş yazılımı uzun süre deneyimleme şansın oldu mu, problem çıkarıyor mu ?

Limit dahilinde çok fazla zararı olmayacağını düşünüyorum ama, makine bölümü çıkışlı biri olarak mantığım başka şeyler de söylüyor 😃 Çünkü Şanzıman, debriyaj, piston gibi donanımlar fabrika çıkışı güce göre ayarlanmış oluyor. Diğer yandan ise aynı motorun (1.6 HDI) 110 hp'lik versiyonundaki farkın sadece daha büyük, değişken geometrili turbo olduğunu görünce aklım karışmıyor değil.
Opel İnsignia 1.6T 170lik var.
Ooo makinacısın demek
Benim de eğitim durumu Lise Motor Meslek , Üniversite Otomotiv Öğretmenliği.

Forumda otomobil konusu pek açılmadığından bu konulara hiç değinmedim.

Motor tasarım olarak kabaca -40 +50 derece arasında çalışacak şekilde dizayn edilir.
kimi yerden yüksek kimi yerde alçak basınca maruz kalır.
bu sebeple optimum ayarla piyasaya sürülür.

Misal benim aracın kodu A16XHT 170HP
aynı motor, farklı turbo ve ecu kombine edilerek A16SHT olarak piyasaya sürülmüş 200HP

200HP motoru güvenli sınırlar içinde kalarak 230HP olarak modifiye edip kullanan kullanıcılar var.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Sota Sota, Başkan sende ne var şu an araç olarak ? Çiplenmiş yazılımı uzun süre deneyimleme şansın oldu mu, problem çıkarıyor mu ?

Limit dahilinde çok fazla zararı olmayacağını düşünüyorum ama, makine bölümü çıkışlı biri olarak mantığım başka şeyler de söylüyor 😃 Çünkü Şanzıman, debriyaj, piston gibi donanımlar fabrika çıkışı güce göre ayarlanmış oluyor. Diğer yandan ise aynı motorun (1.6 HDI) 110 hp'lik versiyonundaki farkın sadece daha büyük, değişken geometrili turbo olduğunu görünce aklım karışmıyor değil.

Yazılımın motora getireceği yük, her motor için farklı. Zaten buna göre program yazılıyor. Mesela 2 lt den bozma 1.6 lt B48B16 motor çok rahat 170 ten 240 beygire çıkıyor. Sırf motor ile bitmiyor tabi; şanzıman, soğutma…




Btg Maslak da var. Superchips in bayisi. Kendi yazmıyor, merkez ne yapmışsa senin aracına onu yüklüyor.



Bu yola girmişsen kolay gelsin, “küçük bir yazılım bana yeter” mazide kalan hoş bir sada olacak, emin ol. :hihi
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,348
Yazılımın motora getireceği yük, her motor için farklı. Zaten buna göre program yazılıyor. Mesela 2 lt den bozma 1.6 lt B48B16 motor çok rahat 170 ten 240 beygire çıkıyor. Sırf motor ile bitmiyor tabi; şanzıman, soğutma…




Btg Maslak da var. Superchips in bayisi. Kendi yazmıyor, merkez ne yapmışsa senin aracına onu yüklüyor.



Bu yola girmişsen kolay gelsin, “küçük bir yazılım bana yeter” mazide kalan hoş bir sada olacak, emin ol. :hihi
Kendi aracının soğutmasına güveniyorum.
Ayrica sanzıman su ve hava soğutmalı :kiskis
yağ bakımlarını 10bin km olmadan Luqui Moly marka yağla yaparım.
her 5bin km hava filtresi değiştiririm.
 
Geri
Üst Alt