Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Şu servis raporları yüzünden firmalar ettikleri zararları bir bilseler.Ne yazık ki öyle Biraz önce Yakup Bey'le sohbet ettiğimiz üzere yanlışları düzeltmek üzere bir gayeyi yaşam felsefesi edinmeliyiz. Servis raporları da itiraza açıktır. Geçenlerde LinkedIN'de bir bilirkişi "sıvı teması" bahanesiyle tüketici aleyhine hazırlanan servis raporunun ne denli yanlış ve hayali olduğunu görsellerle anlatıyordu.
İtiraz yollarını kullanmaktan çekinmemeliyiz. Yanlış hesap en fazla Bağdat'a kadar gidiyor.
Şahsen ben karar yazarken eğer servis kusuru var ise bunu bir satır olarak mutlaka belirtiyor ve diyorum ki ''Üründe yaşanan sorunun teknik kaynağı ürünün montajını yağan yetkili servisin kurulum prosedürlerine riayet etmemesidir lakin yönetmelik gereği yetkili servislerin müteselsil sorumluluğu bulunmaması nedeniyle heyet olarak servise bir yaptırım uygulama yetkimiz olmaması nedeniyle ürünün satıcısının ürünü değiştirmesine....''
Burada temel amacım şu; Bu ürünün değişmesine neden olan hatanın sorumlusu yetkili servis ancak onlara bir yaptırım yok. Ben de diyorum ki madem öyle bu satırları yazarak yetkili servisi birinci dereceden GERÇEK sorumlu, satıcıyı ise YASAL sorumlu ilan eder, tüketicinin hakkının korunmasını sağlarken hiç bir kusuru ve günahı olmayan SATICININ da hakkını korumuş oluyorum şöyle ki, Satıcı kararı okuduğunda tüketicinin mağduriyetini gidermiş olmakla birlikte ''Kardeşim zaten sorumlu senmişsin, yasal olarak ben ödedim ama, elimdeki bu belge ile ben de seni mahkemeye verebilirim, öde bakalım klimayı''
Yönetmelik eğer NET olmazsa, heyetler kendi çıkış yollarını kendileri bulmaya, bir taraflarından adalet sağlamak için uğraşmaya yorulmazlar diye düşünüyorum.
Mesel aheyet olarak bizim işimiz dosyayı görüşüp karar bağlamak lakin VİCDAN ne olacak?
Ne suçu var o satıcının, servis beceriksiz ise?
Hatta bu konuda yazdığım bir raporun bir kısmını ekleyeyim şuraya.