Olaya seviye atlatmışlar..

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ne yazık ki öyle :) Biraz önce Yakup Bey'le sohbet ettiğimiz üzere yanlışları düzeltmek üzere bir gayeyi yaşam felsefesi edinmeliyiz. Servis raporları da itiraza açıktır. Geçenlerde LinkedIN'de bir bilirkişi "sıvı teması" bahanesiyle tüketici aleyhine hazırlanan servis raporunun ne denli yanlış ve hayali olduğunu görsellerle anlatıyordu.

İtiraz yollarını kullanmaktan çekinmemeliyiz. Yanlış hesap en fazla Bağdat'a kadar gidiyor. :)
Şu servis raporları yüzünden firmalar ettikleri zararları bir bilseler.

Şahsen ben karar yazarken eğer servis kusuru var ise bunu bir satır olarak mutlaka belirtiyor ve diyorum ki ''Üründe yaşanan sorunun teknik kaynağı ürünün montajını yağan yetkili servisin kurulum prosedürlerine riayet etmemesidir lakin yönetmelik gereği yetkili servislerin müteselsil sorumluluğu bulunmaması nedeniyle heyet olarak servise bir yaptırım uygulama yetkimiz olmaması nedeniyle ürünün satıcısının ürünü değiştirmesine....''

Burada temel amacım şu; Bu ürünün değişmesine neden olan hatanın sorumlusu yetkili servis ancak onlara bir yaptırım yok. Ben de diyorum ki madem öyle bu satırları yazarak yetkili servisi birinci dereceden GERÇEK sorumlu, satıcıyı ise YASAL sorumlu ilan eder, tüketicinin hakkının korunmasını sağlarken hiç bir kusuru ve günahı olmayan SATICININ da hakkını korumuş oluyorum şöyle ki, Satıcı kararı okuduğunda tüketicinin mağduriyetini gidermiş olmakla birlikte ''Kardeşim zaten sorumlu senmişsin, yasal olarak ben ödedim ama, elimdeki bu belge ile ben de seni mahkemeye verebilirim, öde bakalım klimayı''

Yönetmelik eğer NET olmazsa, heyetler kendi çıkış yollarını kendileri bulmaya, bir taraflarından adalet sağlamak için uğraşmaya yorulmazlar diye düşünüyorum.

Mesel aheyet olarak bizim işimiz dosyayı görüşüp karar bağlamak lakin VİCDAN ne olacak?

Ne suçu var o satıcının, servis beceriksiz ise?

Hatta bu konuda yazdığım bir raporun bir kısmını ekleyeyim şuraya.


321.jpg


 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Hiç bir ürün sıfır değilki fabrikada montaj sonrası çalıştırılıp belirli süre test ediliyor çamaşır makinasında su oluyor yazıcılardan belli sayıda çıktı alınıp baskı kalitesi test ediliyor ondan sonra paketleniyor satışa sevk ediliyor. buradaki tek fark bir tarafta fabrika personeli çalıştırıp test ediyor diğer tarafta tüketici çalıştırıp birkaç gün kullanıyor. Çoğu firma outlet adı altında indirimli olarak o ürünleri satıyor yada üreticiye geri dönüşüme gidiyor yenileniyor bakımları yapılıp tekrar piyasaya arz ediliyor her şekilde üretici ürettiği malı değerlendiriyor mal zayi olmuyor satıcıların ithalatçıların belli anlaşmaları var iade ürünlerden satıcı üretici tarafının pek fazla bir zararı olmuyor kaçak yada spot ürün satan satıcıların ucuz ürün aldıkları için üretici ile anlaşma imzalamadıkları için tüketicileri mağdur ediyorlar
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hiç bir ürün sıfır değilki fabrikada montaj sonrası çalıştırılıp belirli süre test ediliyor çamaşır makinasında su oluyor yazıcılardan belli sayıda çıktı alınıp baskı kalitesi test ediliyor ondan sonra paketleniyor satışa sevk ediliyor. buradaki tek fark bir tarafta fabrika personeli çalıştırıp test ediyor diğer tarafta tüketici çalıştırıp birkaç gün kullanıyor. Çoğu firma outlet adı altında indirimli olarak o ürünleri satıyor yada üreticiye geri dönüşüme gidiyor yenileniyor bakımları yapılıp tekrar piyasaya arz ediliyor her şekilde üretici ürettiği malı değerlendiriyor mal zayi olmuyor satıcıların ithalatçıların belli anlaşmaları var iade ürünlerden satıcı üretici tarafının pek fazla bir zararı olmuyor kaçak yada spot ürün satan satıcıların ucuz ürün aldıkları için üretici ile anlaşma imzalamadıkları için tüketicileri mağdur ediyorlar
Haklısınız :)
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Benim süper market sahibi tanığım vardı toptancı mal getiriyordu raf ömrü iade garantili ürün 13. birimse iade garantili olmayan ürün 10 birimdi
İade garantili olmayan ürünleri alıyordu niye iade garantili almıyorsun dediğimde ürünlerin çoğu satılıyor fazla ürün elde kalmıyor tarihi yaklaşan ürünleride kampanya yaparak eritiyoruz toptancıya fazla para ödememiş oluyoruz bu şekilde daha fazla mal çekiyoruz kar marjımız artıyor diye bir cevap vermişti elektronik ürünlerde bu şekilde benzer anlaşmalar var herkes işine nasıl gelirse kendine uygun olan yöntem ile çalışıyor.
Keşke bütün firmalar Amazon gibi olsa herkes mutlu mesut alışveriş yapsa çok güzel olurdu sistem herşeye izin vermiyor.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,075
Eski model xerox lazer yazıcı var
Uzun zamandır kullanmıyordum lazım oldu
Test çıktısı aldım üzerinde kaç adet çıktı aldığı yazıyordu .
 
Geri
Üst Alt