Olaya seviye atlatmışlar..

ronnie james dio Çevrimdışı

ronnie james dio

Aktif Üye
14 Haz 2021
149
55
Vay anasını sayın seyirciler.

28474caa34a678c-456x608.jpg
 
The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,152
Aslında orada yazılanlar doğru ? elektronik ürünlerde keyfi iade yok diye biliyorum. Yani kargo paketini aldınız açtınız, ürünün paketini açmadan bu noktada bakıp iade edebiliyorsunuz, ama ürün kutusunu koruma bandını yırtıp açarsanız işte burada keyfi iade gidiyor ve servis raporuna ihtiyaç oluyor. Yani ürünü paketinden çıkardığımız anda servis iade raporu ile iade edebiliyoruz.

Bu tarz ürünlerin şubede teslim edilmesi bence tamamen yasaklanmalı, çünkü bu tarz dolandırıcılıklar çok oluyor. Bu şekilde çok cep telefonu dolandırıcılığı oldu, en iyi adreste teslim dolandırıcının evede girip kapıyı açacağı olmaz heralde ?
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,073
Teknosadan vestel cep telefonu aldım .
Geldi sesi kısık hemen iade etmek istedim Kabul etmediler kart takılmış konuşmadan nereden anlayayım.
Hemen Teste gönderdim servis raporu sorun yok .
Uğraşmadim çünkü sağlık bozulacak parayi hibe ettim dedim.
Bir daha mı vestel telefon almam ve
hiç kimseye tavsiye etmem
Alacaklarsada kendileri bilirler
Bu zamana kadar Vestel beyaz eşya hiç almadım almaya düşünüyorum.

Tabiki keyfi firmanın tutumu bağlı
Diyelim bazı ürünler için açılmış geri aldı
Kutusunu değiştirdi yine sattı nereden bileceksin.
Bu firma ürünü sorunsuz geri alıyor firmaya artı .
Bazı firmalar 10 ürün satılmış 1 geri gelmiş sorun etmiyor. Yine bu ürünü tekrar satıyor.

Satıcı ve alıcı tarafı olarak düşünüp kanunlar yenilenmeli ve eksikler giderilmeli.
Herkes kendini düşünüyor.

Kolay gelsin.

Almayı düşünmüyorum.
 
omersumer Çevrimdışı

omersumer

Yeni Üye
28 Kas 2021
15
48
Tüketici kanunu açık. İnternetten alınan elektronik cihaz 14 gün içinde şartsız iade alınmak zorunda.
cep telefonu ise sim kart takıldığı zaman BTK kaydına giriyor. Bu nedenle sim kart takmadan denenmek zorunda. Eskiden bazı zekası kıt kişiler 112’yi arayıp test ederlerdi. Artık polis itfaiye de aynı numarada toplandığı için bu şekilde arayanlar imei numarası ile tespit edilip iyi ceza alıyorlar. Merak etmeyin hapis cezası sabıka yok ise paraya çevriliyor. Avukat ve dava masrafları ile 10 bin TL biraz üstüne patlıyor
 
ronnie james dio Çevrimdışı

ronnie james dio

Aktif Üye
14 Haz 2021
149
55
Aslında orada yazılanlar doğru ? elektronik ürünlerde keyfi iade yok diye biliyorum. Yani kargo paketini aldınız açtınız, ürünün paketini açmadan bu noktada bakıp iade edebiliyorsunuz, ama ürün kutusunu koruma bandını yırtıp açarsanız işte burada keyfi iade gidiyor ve servis raporuna ihtiyaç oluyor. Yani ürünü paketinden çıkardığımız anda servis iade raporu ile iade edebiliyoruz.

Bu tarz ürünlerin şubede teslim edilmesi bence tamamen yasaklanmalı, çünkü bu tarz dolandırıcılıklar çok oluyor. Bu şekilde çok cep telefonu dolandırıcılığı oldu, en iyi adreste teslim dolandırıcının evede girip kapıyı açacağı olmaz heralde ?
İnternet satışlarında hijyenik durumlar haricinde 14 gün içinde istediğiniz şekilde iade edebilirsiniz. Ürünü açtım kullandım ve ihtiyacımı karşılamadı ise ne olacak? Açıp kullanmadan ihtiyacımı karşılayıp karşılamadığını nasıl anlayabilirim?
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Bu aralar kanunsuzluk hüküm sürüyor gibi geliyor bana. Belli başlı firmalar kendi çabaları ile müşteri memnuniyeti kapsamında uğraş veriyorlar, geri kalan çoğu firma da sanıyorum "Zaten devlet kalmadı. En kötü tüketici hakem heyetine gider, 6 ayda o sonuçlanır, eğer miktar yüksekse mahkemeye taşınır bir 4 yıl o sürer, yoksa 6 ayda zaten parası pul olur, ödesek nolur ödemesek nolur" kafasında ilerliyor diye düşünüyorum.

Çıkamıyorum işin içinden. İyice sahipsiz kaldık.

Sesimizi duyan var mı? (Görseli paylaşacaktım ama içim elvermedi. 99 depreminde kullanılmış görsel.)
 
Akigo35 Çevrimdışı

Akigo35 

Süper Üye
20 Tem 2020
1,124
43
Ben internet üzerinden alışveriş yapıyorum, örnek olarak cirkelzaag (ahşap kesme) makinesi aldım 1 ay sürem var. Bu sürede istediğim kadar kullanırım ki kullandım, makine çizildi aşındi ama memnun kalmadım. Zaten gelen ürünün içinde iade barkodu ve ekstra iade karton kutusu ile gelir. Siz beğenmezseniz o kağıdı yapıştırır marketlerdeki posta ya verir birsey yapmadan ve ödemeden gidersiniz paranızda yatar ? bu ürünler sitelerde daha düşük fiyata 2. Şans olarak satılır. Alan kişiler daha önce başkasının aldığını memnun kalmadığı için iade ettiğini çok kısa süreli kullanıldığı bilerek alır. Bazı iade edilen şeylerde çizik bile yoktur çok zaman. Ama alan kişi bilir vs. Böyle bir sistem Türkiye için de şart.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Ben internet üzerinden alışveriş yapıyorum, örnek olarak cirkelzaag (ahşap kesme) makinesi aldım 1 ay sürem var. Bu sürede istediğim kadar kullanırım ki kullandım, makine çizildi aşındi ama memnun kalmadım. Zaten gelen ürünün içinde iade barkodu ve ekstra iade karton kutusu ile gelir. Siz beğenmezseniz o kağıdı yapıştırır marketlerdeki posta ya verir birsey yapmadan ve ödemeden gidersiniz paranızda yatar ? bu ürünler sitelerde daha düşük fiyata 2. Şans olarak satılır. Alan kişiler daha önce başkasının aldığını memnun kalmadığı için iade ettiğini çok kısa süreli kullanıldığı bilerek alır. Bazı iade edilen şeylerde çizik bile yoktur çok zaman. Ama alan kişi bilir vs. Böyle bir sistem Türkiye için de şart.

akigoyu çıldırtan başlığın kilidi kaldırılsın :deli1 :haha1
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
üstat inan istedikleri tüm keyfi kurallara uyalım, devlet/denetim olmayınca zaten firmanın/şahısların keyfi inisiyatiflerine kalmış durumdayız. Lütfederlerse ancak iade vs kabul ederler. (Kurumsal, işini doğru düzgün yapan firmaları vs tenzih ederim) Genel vaziyet ya da yaşadıklarımız bizi böyle düşünmeye sevk ediyor.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,623
Mesafeli satışta seve seve iade alacak ama yaptırım olmadıktan sonra hakkını arayan da 3 5 kişide kaldıktan sonra bir şey değişmiyor maalesef. Ticaret ahlâkında da sınıfta kalıyoruz maalesef.
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,098
40
Valla bu iade işinde a101 üstüne tanımam ?

Servismiş rapormuş bu zamana kadar hiç uğraşmadım

Ne götürdüysem geri aldılar ?
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
596
Bu sıralar bindirim sayesinde kusurlu/tamir edilmiş/iade yapılmış ürünleri başkalarına kakalayan satıcılar, bu ürünleri milletin elinde nasıl patlatabiliriz'i düşünmüş bence :)

Ben bir mağazadan şu sıralar herkeste bulunan JBL bluetooth kulaklıktan almıştım. Gecikmesi çok olduğu için adamların dudakları ile sesler uyuşmuyordu ve kablolu kullanılma özelliği olmadığı için resmen rezil olacaktım. Gittim mağazaya bi üstü olan kulaklıkta kablo seçeneği vardı. Bunun ile değişmek istedim adam kulaklık açıldı mı diye sordu. Bende kesinlikle açılmadı, elime biraz daha para geçti bi üstünü almak istiyorum dedim :kiskis Kutuya baktı inceledi filan tırnağıyla kutunun kapağındaki bandı zorladı filan ikna oldu ve bi üstünü almış oldum. Eve geldim bir de ne göreyim 0 gecikme. Bu şekilde 2 yıl kullandım ve halen daha kablosuna ihtiyacım olmadı. Eğer o gün kulaklığı geri almayı reddetselerdi(Ki ben eğer bi üstü ile değiştireceğimi söylemeseydim muhtamelen geri almak istemeyeceklerdi) Verdiğim para ile rezil olacaktım.
 
Geri
Üst Alt