Dikkat buyurunuz Adem Bey "... açılmış olan mallardan" sonra bir noktalı virgül var
Ondan sonra hijyen ve sağlık açısından iadesi uygun olmayan bir takım giyim ürünlerine şerh düşülüyor. Dijital ürünler ise ğ bölümünde ayrıca dile getiriliyor.
Ürün size gelmiştir fakat aldığınıza pişman olmuşsunuzdur, veya daha ucuzunu bulmuşsunuzdur 14 gün içinde kimseye bir beyanatta bulunmadan iade edebilirsiniz. Paketi açtıktan ürünü kullandıktan sonra cayma hakkı geçerliliğini yitirir. Bu aşamada iade için üründe bir ayıp veya eksik olması, bunun da yetkili servis veya THH tarafından tespit edilerek kayda geçirilmesi elzemdir.
Yıldırım Bey gibi satıcı ağzıyla konuştuğumu acı bir şekilde ima ve ifade etme gafletine düşen arkadaşın unuttuğu nokta şu ki kanunlar herkesin için güvencesi var. Örneğin son zamanlarda satışı artan ve fiyatı dudak uçuklatan ekran kartları... Fiyatları araba gibi nazar değmesin
50 bin 70 bin.
Kutunun üzerinde fabrikasyon güvenlik bandı vardır. O band açıldıktan sonra satıcı sittin sene o kartı kullanılmamış 0 diye satamaz elinde kalır. Hiçbir müşteri onbinlerce lirayı kutusu açılmış bir ürüne ödemez. Ç bendi bunun önüne geçmek için konulmuştur. "Fabrikasyon" özel bir bant veya mühür varsa cayma hakkını kullanmak için bunlar kesinlikle AÇILMAMALIDIR. Satıcının el yordamıyla kendisinin yaptığı basit ambalajlar istisna tabii ki.
Umarım açıklayıcı olmuştur
Adem Helvacı
ç)
Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
Hocam sizin bu bakış açınız ile ülkedeki tüm hakem heyetlerini kapatmaları lazım zira aksi taktirde zerre kadar etkileri olmaz.
Öncelikle AMAÇ önemli. Mesafeli sözleşmeler yönetmeliğinin temel amacı zaten GÖRMEDEN bir malın satın alınması neticesi ortaya çıkabilecek olası mağduriyetlerin önüne geçmektir.
GÖREREK satış kapsamında olup da bize gelen tüm DEĞİŞİM veya İADE taleplerini reddediyoruz. Aslına bakarsanız satın aldığı mal kapalı kutu yani kendisi de görmemiş fakat Devlet diyor ki ''Kardeşim mağazalar bunun için var, gidebiliyorsun, bakabiliyorsun, görebiliyorsun, kapağını açıp dokunabiliyorsun, satıcı ile direkt muhatap olup detay sorabiliyorsun ve senin tüm bu kontrollerin sonunda sen ONAYLAYINCA bu satış yapılıyor sen şimdi ne hakla beğenmedim diyerek iade etmeye kalkıyorsun?''
(Elbette ki mecaz yapıyorum)
MESAFELİ satış durumunda ise ürüne ait sadece bir fotoğraf söz konusu. ayrıca satıcının yazdıkları başka bir SOMUT veri yok elimizde. Ürünü görmeik, dokunmadık, üretiminde kullanılan plastik kalitesini hissedemedik vs. Tüm bu nedenlere tüketici satın aldığı malı istisna ürünler ve durumlar dışında AÇIP BAKMA ve hatta fişe takıp kontrol etme, durumunu perforansını görmek hakkına sahiptir.
Zaten heyetler bu nedenle MESAFELİ olan satışlarda eğer iç çamaşırı, hijyen ürünü, kulaklık, dijital ortamda açıldığında bir daha satılması mümkün olmayan ürünler dışındakilerin tamamını kabul ediyor. Biz de ediyoruz açıkçası lakin bu bir genelleme olarak algılanmasın zira her dosyayı incelemeye başlamadan evvel beynimizde önceki dosyaya ait tüm bilgileri sıfırlarız, sebebi ise aynı malı, aynı siteden iki kardeş iki ayrı kart ile aynı adrese gelecek şekilde satın almış olsa dahi yine de talepleri farklı ele alınıp farklı sonuçlanabiliyor.
Yani tüketici her şekilde bir monitör satın aldığında KUTUYU AÇABİLİR ve hatta ÜRÜNÜ DE AÇABİLİR, takıp bakabilir ve ''Bu ne yahu, fotoda gösterilen ile alakası yok'' diye ve hatta hiç bir gerekçe dahi göstermeksizin ürünü iade edebilir.
Satıcı istediği kadar kabul etmesin, Devlet bunu kabul ettiği sürece de heyetlerden sonuçlar bu şekilde çıkar zira Heyetlere yorumlama hakkı da bu nednele tanınmış. (Tabi kimin ne derece doğru yorumladığı da tartışmaya açık)
Bu arada büyük harflerle yazdığım yerler yanlış anlaşılmasın google aramalarında belli metinler içerisinde büyük harf veya kalın yazılar öncelikli dikkate alındığı için, foruma katkısı olsun diye öyle yazıyorum