Olaya seviye atlatmışlar..

Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
414
Cayma hakkı ismiyle müsemma olduğu üzere ürünü almaktan vazgeçmeniz halinde size sunulan bir haktır. Ürün size gelir, paketine dokunmazsınız ve iade ederseniz. Yaygın bilinen yanlış şudur ki paketi açılan, kullanılan bir üründen cayma hakkı doğmaz.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Paket açılır ürün kullanılır beğenilmez yada sorun çıkarsa 14 gün içerisinde şartsız surtsuz iade hakkı internet satışlarında.

Mağazadan alınan ürünler için cayma hakkı yok gördün baktın aldın cayma hakkın yok diyor ..

internet alışverişlerinde sim kart taktın paketi açtın cayma hakkın yok bunlar hikaye iade kabul etmezse satıcı ,

THH ile hertürlü hakkınızı alırsınız ama 6 ay gecikmeli olur. :kiskis
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Cayma hakkı ismiyle müsemma olduğu üzere ürünü almaktan vazgeçmeniz halinde size sunulan bir haktır. Ürün size gelir, paketine dokunmazsınız ve iade ederseniz. Yaygın bilinen yanlış şudur ki paketi açılan, kullanılan bir üründen cayma hakkı doğmaz.
Sen satıcı ağızı ile yazmışın gibi :kiskis internet üzenden yapılan şatışlarda alıp kullanıp beğenmezsek 14 gün içinde iade etme hakkını kanun bize vermiş keyfi iade cayma hakkı kullanımına bende karşıyım yönetmelik kanun tarafı böyle.
Sözlük kelime anlamı farklı 14 günlük cayma hakkı internet alışverişlerine özel bir uygulama.
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
414
Sen satıcı ağızı ile yazmışın gibi :kiskis internet üzenden yapılan şatışlarda alıp kullanıp beğenmezsek 14 gün içinde iade etme hakkını kanun bize vermiş keyfi iade cayma hakkı kullanımına bende karşıyım yönetmelik kanun tarafı böyle.
Sözlük kelime anlamı farklı 14 günlük cayma hakkı internet alışverişlerine özel bir uygulama.
Kendi orijinal ağzım bu. Cayma hakkı ile beğenmemek aynı şeyler değil. 15. maddenin ç bölümü
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Zaten yasa ve yönetmelik maddelerinin UCU AÇIK ve YORUMA AÇIK olmasına itiraz etme nedenimiz bu.

15 Ç temel olarak hijyen ürünleri ve dijital koruma altında satılan ürünleri kapsıyor hocam.

Yönetmelik gayet açık şekilde tüketiciye gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde iade hakkını vermiş. Kutu açılışı veya Ambalaj açılısı ürün iadesine engel teşkil etmemekle birlikte Ülkemizde oldukça art niyetli kullanılmakta olduğu hususunda hemfikiriz. :ok
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
414
Zaten yasa ve yönetmelik maddelerinin UCU AÇIK ve YORUMA AÇIK olmasına itiraz etme nedenimiz bu.

15 Ç temel olarak hijyen ürünleri ve dijital koruma altında satılan ürünleri kapsıyor hocam.

Yönetmelik gayet açık şekilde tüketiciye gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde iade hakkını vermiş. Kutu açılışı veya Ambalaj açılısı ürün iadesine engel teşkil etmemekle birlikte Ülkemizde oldukça art niyetli kullanılmakta olduğu hususunda hemfikiriz. :ok

Dikkat buyurunuz Adem Bey "... açılmış olan mallardan" sonra bir noktalı virgül var :) Ondan sonra hijyen ve sağlık açısından iadesi uygun olmayan bir takım giyim ürünlerine şerh düşülüyor. Dijital ürünler ise ğ bölümünde ayrıca dile getiriliyor.

Ürün size gelmiştir fakat aldığınıza pişman olmuşsunuzdur, veya daha ucuzunu bulmuşsunuzdur 14 gün içinde kimseye bir beyanatta bulunmadan iade edebilirsiniz. Paketi açtıktan ürünü kullandıktan sonra cayma hakkı geçerliliğini yitirir. Bu aşamada iade için üründe bir ayıp veya eksik olması, bunun da yetkili servis veya THH tarafından tespit edilerek kayda geçirilmesi elzemdir.

Yıldırım Bey gibi satıcı ağzıyla konuştuğumu acı bir şekilde ima ve ifade etme gafletine düşen arkadaşın unuttuğu nokta şu ki kanunlar herkesin için güvencesi var. Örneğin son zamanlarda satışı artan ve fiyatı dudak uçuklatan ekran kartları... Fiyatları araba gibi nazar değmesin :) 50 bin 70 bin. :) Kutunun üzerinde fabrikasyon güvenlik bandı vardır. O band açıldıktan sonra satıcı sittin sene o kartı kullanılmamış 0 diye satamaz elinde kalır. Hiçbir müşteri onbinlerce lirayı kutusu açılmış bir ürüne ödemez. Ç bendi bunun önüne geçmek için konulmuştur. "Fabrikasyon" özel bir bant veya mühür varsa cayma hakkını kullanmak için bunlar kesinlikle AÇILMAMALIDIR. Satıcının el yordamıyla kendisinin yaptığı basit ambalajlar istisna tabii ki.

Umarım açıklayıcı olmuştur Adem Helvacı Adem Helvacı :)

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
 
Son düzenleme:
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
282
37
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların
Noktalı virgül bir şeyi değiştirmiyor.
Mesela basitleştirmek gerekirse
Masanın üstünde 3 kırmızı 2 yeşil kalem olsun. Masanın üstündeki kalemlerden; yeşil olanların iadesi mümkün değildir derse kanun. Yeşil olanı iade edemezsin. Ama masanın üstünde yeşil kalem yoksa veya kırmızı kalemi iade ediyorsan (yani paket açıldığında hijyen açısından bir sorun teşkil etmeyecekse) iade edebilirsin.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,075
Bu işler karmaşık .

Tam satıcı ve alıcı tarafından ( kendisi gibi )
Çift taraflı düşünülmeden hazırlanmış yasa ve yönetmelik maddeler olduğu sürece problemler bitmez
Günün şartlarında güncelleme gerekir .

Özel ürünler .
Örneğin : Oyun cd si aldım , oyunu beğenmedim .
İadesi olmaz .

Korsan cd alırsan geri iadesi olur diye düşünüyor .
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Dikkat buyurunuz Adem Bey "... açılmış olan mallardan" sonra bir noktalı virgül var :) Ondan sonra hijyen ve sağlık açısından iadesi uygun olmayan bir takım giyim ürünlerine şerh düşülüyor. Dijital ürünler ise ğ bölümünde ayrıca dile getiriliyor.

Ürün size gelmiştir fakat aldığınıza pişman olmuşsunuzdur, veya daha ucuzunu bulmuşsunuzdur 14 gün içinde kimseye bir beyanatta bulunmadan iade edebilirsiniz. Paketi açtıktan ürünü kullandıktan sonra cayma hakkı geçerliliğini yitirir. Bu aşamada iade için üründe bir ayıp veya eksik olması, bunun da yetkili servis veya THH tarafından tespit edilerek kayda geçirilmesi elzemdir.

Yıldırım Bey gibi satıcı ağzıyla konuştuğumu acı bir şekilde ima ve ifade etme gafletine düşen arkadaşın unuttuğu nokta şu ki kanunlar herkesin güvencesi var. Örneğin son zamanlarda satışı artan ve fiyatı dudak uçuklatan ekran kartları... Fiyatları araba gibi nazar değmesin :) 50 bin 70 bin. :) Kutunun üzerinde fabrikasyon güvenlik bandı vardır. O band açıldıktan sonra satıcı sittin sene o kartı kullanılmamış 0 diye satamaz elinde kalır. Hiçbir müşteri onbinlerce lirayı kutusu açılmış bir ürüne ödemez. Ç bendi bunun önüne geçmek için konulmuştur. "Fabrikasyon" özel bir bant veya mühür varsa cayma hakkını kullanmak için bunlar kesinlikle AÇILMAMALIDIR. Satıcının el yordamıyla kendisinin yaptığı basit ambalajlar istisna tabii ki.

Umarım açıklayıcı olmuştur Adem Helvacı Adem Helvacı :)

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
Arkadaşım kötü birşey demedim satıcı ağzı derken aynısını HB m.hizmetleri söyledi sim kart takılmış paket açılmış doa servis raporu olmadan iade kabul edilmez diye iade talebim reddedildi servise vermedim direk THH'ye verdim kazandım HB de senin dediğin gibi savunma verdi Aklıma geldi satıcı ağzı derken satıcılar dediğin gerekçelerle iade kabul etmiyorlar THH'ye vermeyenler iade edemiyor. Karar tutanağı HB savunması aşağıda kanun ne derse o olur. ben espirili bir şekilde satıcı ağzı dedim sen üstüne alındın yahu :haha

Ben bu konuda THH'ye başvuru yapıp kazandım Satıcılar öyle değil böyle diyor paket açılmış sim takılmış doa servis raporu,
Tüketiciye bunlar söylenince çoğu tüketici iade etmekten vazgeçiyor satıcıların yıldırma poltikası olan tüketiciye olyor 6 ay bekliyor.


thhh.png
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
414
Arkadaşım kötü birşey demedim satıcı ağzı derken aynısını HB m.hizmetleri söyledi sim kart takılmış paket açılmış doa servis raporu olmadan iade kabul edilmez diye iade talebim reddedildi servise vermedim direk THH'ye verdim kazandım HB de senin dediğin gibi savunma verdi Aklıma geldi satıcı ağzı derken satıcılar dediğin gerekçelerle iade kabul etmiyorlar THH'ye vermeyenler iade edemiyor. Karar tutanağı HB savunması aşağıda kanun ne derse o olur. ben espirili bir şekilde satıcı ağzı dedim sen üstüne alındın yahu :haha

Ben bu konuda THH'ye başvuru yapıp kazandım Satıcılar öyle değil böyle diyor paket açılmış sim takılmış doa servis raporu,
Tüketiciye bunlar söylenince çoğu tüketici iade etmekten vazgeçiyor satıcıların yıldırma poltikası olan tüketiciye olyor 6 ay bekliyor.


thhh.png
Sizin gerekçeniz tam olarak neydi, evrakın üst kısmını görebilseydim bir şeyler söyleyebilirdim belki.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Sizin gerekçeniz tam olarak neydi, evrakın üst kısmını görebilseydim bir şeyler söyleyebilirdim belki.
Yakınlık sensörü iyi çalışmıyordu bunun bana göre arızalıydı arızalı olmasa da cayma hakkı süresi içinde arıza meydana gelse. dahi
yine 14 günlük cayma hakkı kapsamında cayma iade etme hakkım var orda yazıyor mutat kullanım tüketici sorumlu değildir diye.
paketi açıp malı kullanıp beğenmez isek 14 günlük süre içerisinde sartsız şurtsuz iade hakkımız var evrak altı üstü hiç önemli değil.

İçin rahat edecekse üstünüde ekliyim yani değişen birşey yok internet satışlarına özel böyle bir hak tanınmış tüketiciye.

Gidip mağazadan görerek alsaydım 14 günlük cayma hakkı diye birşey yok sizin dedikleriniz direk mağazadan alınan ürünler için geçerli

internet satışları için paketi açıp ürünü kullanma beğenmezsek 14 gün içinde iade etme hakkımız var hijyen cd dvd yazılım vs hariç.

Normal kulanımdan meydana gelen arızalardan tüketici sorumlu değildir diyor. sen hala evrak altı üstü diyorsun kanun böyle.

Okuduğunuzu anlayın Ben demiyorum Kanun Diyor şartlar uygunsa şartları sağlıyorsan 14 günlük cayma Hakkımız var.


Ekran-AlintisiTHHfbdc94d03b2a704b.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Dikkat buyurunuz Adem Bey "... açılmış olan mallardan" sonra bir noktalı virgül var :) Ondan sonra hijyen ve sağlık açısından iadesi uygun olmayan bir takım giyim ürünlerine şerh düşülüyor. Dijital ürünler ise ğ bölümünde ayrıca dile getiriliyor.

Ürün size gelmiştir fakat aldığınıza pişman olmuşsunuzdur, veya daha ucuzunu bulmuşsunuzdur 14 gün içinde kimseye bir beyanatta bulunmadan iade edebilirsiniz. Paketi açtıktan ürünü kullandıktan sonra cayma hakkı geçerliliğini yitirir. Bu aşamada iade için üründe bir ayıp veya eksik olması, bunun da yetkili servis veya THH tarafından tespit edilerek kayda geçirilmesi elzemdir.

Yıldırım Bey gibi satıcı ağzıyla konuştuğumu acı bir şekilde ima ve ifade etme gafletine düşen arkadaşın unuttuğu nokta şu ki kanunlar herkesin için güvencesi var. Örneğin son zamanlarda satışı artan ve fiyatı dudak uçuklatan ekran kartları... Fiyatları araba gibi nazar değmesin :) 50 bin 70 bin. :) Kutunun üzerinde fabrikasyon güvenlik bandı vardır. O band açıldıktan sonra satıcı sittin sene o kartı kullanılmamış 0 diye satamaz elinde kalır. Hiçbir müşteri onbinlerce lirayı kutusu açılmış bir ürüne ödemez. Ç bendi bunun önüne geçmek için konulmuştur. "Fabrikasyon" özel bir bant veya mühür varsa cayma hakkını kullanmak için bunlar kesinlikle AÇILMAMALIDIR. Satıcının el yordamıyla kendisinin yaptığı basit ambalajlar istisna tabii ki.

Umarım açıklayıcı olmuştur Adem Helvacı Adem Helvacı :)

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
Hocam sizin bu bakış açınız ile ülkedeki tüm hakem heyetlerini kapatmaları lazım zira aksi taktirde zerre kadar etkileri olmaz.

Öncelikle AMAÇ önemli. Mesafeli sözleşmeler yönetmeliğinin temel amacı zaten GÖRMEDEN bir malın satın alınması neticesi ortaya çıkabilecek olası mağduriyetlerin önüne geçmektir.

GÖREREK satış kapsamında olup da bize gelen tüm DEĞİŞİM veya İADE taleplerini reddediyoruz. Aslına bakarsanız satın aldığı mal kapalı kutu yani kendisi de görmemiş fakat Devlet diyor ki ''Kardeşim mağazalar bunun için var, gidebiliyorsun, bakabiliyorsun, görebiliyorsun, kapağını açıp dokunabiliyorsun, satıcı ile direkt muhatap olup detay sorabiliyorsun ve senin tüm bu kontrollerin sonunda sen ONAYLAYINCA bu satış yapılıyor sen şimdi ne hakla beğenmedim diyerek iade etmeye kalkıyorsun?''

(Elbette ki mecaz yapıyorum)

MESAFELİ satış durumunda ise ürüne ait sadece bir fotoğraf söz konusu. ayrıca satıcının yazdıkları başka bir SOMUT veri yok elimizde. Ürünü görmeik, dokunmadık, üretiminde kullanılan plastik kalitesini hissedemedik vs. Tüm bu nedenlere tüketici satın aldığı malı istisna ürünler ve durumlar dışında AÇIP BAKMA ve hatta fişe takıp kontrol etme, durumunu perforansını görmek hakkına sahiptir.

Zaten heyetler bu nedenle MESAFELİ olan satışlarda eğer iç çamaşırı, hijyen ürünü, kulaklık, dijital ortamda açıldığında bir daha satılması mümkün olmayan ürünler dışındakilerin tamamını kabul ediyor. Biz de ediyoruz açıkçası lakin bu bir genelleme olarak algılanmasın zira her dosyayı incelemeye başlamadan evvel beynimizde önceki dosyaya ait tüm bilgileri sıfırlarız, sebebi ise aynı malı, aynı siteden iki kardeş iki ayrı kart ile aynı adrese gelecek şekilde satın almış olsa dahi yine de talepleri farklı ele alınıp farklı sonuçlanabiliyor.

Yani tüketici her şekilde bir monitör satın aldığında KUTUYU AÇABİLİR ve hatta ÜRÜNÜ DE AÇABİLİR, takıp bakabilir ve ''Bu ne yahu, fotoda gösterilen ile alakası yok'' diye ve hatta hiç bir gerekçe dahi göstermeksizin ürünü iade edebilir.

Satıcı istediği kadar kabul etmesin, Devlet bunu kabul ettiği sürece de heyetlerden sonuçlar bu şekilde çıkar zira Heyetlere yorumlama hakkı da bu nednele tanınmış. (Tabi kimin ne derece doğru yorumladığı da tartışmaya açık)

Bu arada büyük harflerle yazdığım yerler yanlış anlaşılmasın google aramalarında belli metinler içerisinde büyük harf veya kalın yazılar öncelikli dikkate alındığı için, foruma katkısı olsun diye öyle yazıyorum :ok
 
Geri
Üst Alt