Olaya seviye atlatmışlar..

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Tüketici cayma hakkı süresi içerisinde malın mutat kullanımı ile meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir diyor. Yani normal bir şekilde kullanabilirsin demek bu.
Kullanabilir hocam, art niyet olmadığı sürece de gerekçe göstermeksizin iade edebilir ancak bu konularda başındanberi aynı ifadeyi kullanırım, Milletimiz ileri derecede art niyetli davrandığı için firmalar haklı olarak ayak diretiyorlar.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Yakınlık sensörü iyi çalışmıyordu bunun bana göre arızalıydı arızalı olmasa da cayma hakkı süresi içinde arıza meydana gelse. dahi
yine 14 günlük cayma hakkı kapsamında cayma iade etme hakkım var orda yazıyor mutat kullanım tüketici sorumlu değildir diye.
paketi açıp malı kullanıp beğenmez isek 14 günlük süre içerisinde sartsız şurtsuz iade hakkımız var evrak altı üstü hiç önemli değil.

İçin rahat edecekse üstünüde ekliyim yani değişen birşey yok internet satışlarına özel böyle bir hak tanınmış tüketiciye.

Gidip mağazadan görerek alsaydım 14 günlük cayma hakkı diye birşey yok sizin dedikleriniz direk mağazadan alınan ürünler için geçerli

internet satışları için paketi açıp ürünü kullanma beğenmezsek 14 gün içinde iade etme hakkımız var hijyen cd dvd yazılım vs hariç.

Normal kulanımdan meydana gelen arızalardan tüketici sorumlu değildir diyor. sen hala evrak altı üstü diyorsun kanun böyle.

Okuduğunuzu anlayın Ben demiyorum Kanun Diyor şartlar uygunsa şartları sağlıyorsan 14 günlük cayma Hakkımız var.


Ekran-AlintisiTHHfbdc94d03b2a704b.png
Ya abi, aylardır bir tarafımı sıkıyorum, yemedim içmedim bir tane Canon Eos M50 alabileyim diye didindim.

Düşün ki ben bu makineyi almaya karar verdiğimde VLogger KİT olarak 4999tl idi, Ben 4999 u toplayabilene kadar kit oldu bilmemkaç.

Çok uzatmayayım, dün sipariş verdim ve SADECE GÖVDE olarak yani kit halinde değil, 6500tl ye satın aldım. Eos M50, Lensi, Kayışı, Bataryası ve şarj aleti o kadar. Extra 64gb Hafıza kartı eklettim zira üründe kart da çıkmıyor malum.

Yani o 6 ay o kadar çok şey ifade ediyor ki aslında tüketici adına :(
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Ya abi, aylardır bir tarafımı sıkıyorum, yemedim içmedim bir tane Canon Eos M50 alabileyim diye didindim.

Düşün ki ben bu makineyi almaya karar verdiğimde VLogger KİT olarak 4999tl idi, Ben 4999 u toplayabilene kadar kit oldu bilmemkaç.

Çok uzatmayayım, dün sipariş verdim ve SADECE GÖVDE olarak yani kit halinde değil, 6500tl ye satın aldım. Eos M50, Lensi, Kayışı, Bataryası ve şarj aleti o kadar. Extra 64gb Hafıza kartı eklettim zira üründe kart da çıkmıyor malum.

Yani o 6 ay o kadar çok şey ifade ediyor ki aslında tüketici adına :(
Adem Abi ben THH,de kazandım zorunlu olarak iade etmekten vazgeçmek zorunda kaldım 1699.TL aldığım telefon 2500 TL olunca iade etmedim 6 ayda tüketici çok şey kaybediyor. iade etse aynı ününü aynı fiyata alamaz lanet olsun deyip o ürünü yetkili servise tamir ettirip kullanıyor.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,076
Adem Abi ben THH,de kazandım zorunlu olarak iade etmekten vazgeçmek zorunda kaldım 1699.TL aldığım telefon 2500 TL olunca iade etmedim 6 ayda tüketici çok şey kaybediyor. iade etse aynı ününü aynı fiyata alamaz lanet olsun deyip o ürünü yetkili servise tamir ettirip kullanıyor.

THH Kazandınız tam açıklaması nedir ?
Her türlü zarar .

İkinci THH zarar için yeniden mi başvurmak gerekir .
Günün şartlarına göre ürün iade bedeli .

THH kararı caydırıcı olmalıdır
Satıcı ve tüketici ?
Tüketicide keyfi ( tv toz kondu misali ) THH başvuruda cüzi bir miktar para ödemesi .

Satıcı haksız ise ürünün iki - üç kat gibi iade ödeme olması gerekir .

Önemli olan THH gitmeden problemi satıcı çözümlemesi .

Yaptırım ve otokontrol olmalı ( satıcı ve alıcı )
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Ya abi, aylardır bir tarafımı sıkıyorum, yemedim içmedim bir tane Canon Eos M50 alabileyim diye didindim.

Düşün ki ben bu makineyi almaya karar verdiğimde VLogger KİT olarak 4999tl idi, Ben 4999 u toplayabilene kadar kit oldu bilmemkaç.

Çok uzatmayayım, dün sipariş verdim ve SADECE GÖVDE olarak yani kit halinde değil, 6500tl ye satın aldım. Eos M50, Lensi, Kayışı, Bataryası ve şarj aleti o kadar. Extra 64gb Hafıza kartı eklettim zira üründe kart da çıkmıyor malum.

Yani o 6 ay o kadar çok şey ifade ediyor ki aslında tüketici adına :(
Yeni kameran Hayırlı olsun Adem abi

Kaliteli içerikler bizi bekliyor dese iyi çekimler.
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
415
Hocam sizin bu bakış açınız ile ülkedeki tüm hakem heyetlerini kapatmaları lazım zira aksi taktirde zerre kadar etkileri olmaz.

Öncelikle AMAÇ önemli. Mesafeli sözleşmeler yönetmeliğinin temel amacı zaten GÖRMEDEN bir malın satın alınması neticesi ortaya çıkabilecek olası mağduriyetlerin önüne geçmektir.

GÖREREK satış kapsamında olup da bize gelen tüm DEĞİŞİM veya İADE taleplerini reddediyoruz. Aslına bakarsanız satın aldığı mal kapalı kutu yani kendisi de görmemiş fakat Devlet diyor ki ''Kardeşim mağazalar bunun için var, gidebiliyorsun, bakabiliyorsun, görebiliyorsun, kapağını açıp dokunabiliyorsun, satıcı ile direkt muhatap olup detay sorabiliyorsun ve senin tüm bu kontrollerin sonunda sen ONAYLAYINCA bu satış yapılıyor sen şimdi ne hakla beğenmedim diyerek iade etmeye kalkıyorsun?''

(Elbette ki mecaz yapıyorum)

MESAFELİ satış durumunda ise ürüne ait sadece bir fotoğraf söz konusu. ayrıca satıcının yazdıkları başka bir SOMUT veri yok elimizde. Ürünü görmeik, dokunmadık, üretiminde kullanılan plastik kalitesini hissedemedik vs. Tüm bu nedenlere tüketici satın aldığı malı istisna ürünler ve durumlar dışında AÇIP BAKMA ve hatta fişe takıp kontrol etme, durumunu perforansını görmek hakkına sahiptir.

Zaten heyetler bu nedenle MESAFELİ olan satışlarda eğer iç çamaşırı, hijyen ürünü, kulaklık, dijital ortamda açıldığında bir daha satılması mümkün olmayan ürünler dışındakilerin tamamını kabul ediyor. Biz de ediyoruz açıkçası lakin bu bir genelleme olarak algılanmasın zira her dosyayı incelemeye başlamadan evvel beynimizde önceki dosyaya ait tüm bilgileri sıfırlarız, sebebi ise aynı malı, aynı siteden iki kardeş iki ayrı kart ile aynı adrese gelecek şekilde satın almış olsa dahi yine de talepleri farklı ele alınıp farklı sonuçlanabiliyor.

Yani tüketici her şekilde bir monitör satın aldığında KUTUYU AÇABİLİR ve hatta ÜRÜNÜ DE AÇABİLİR, takıp bakabilir ve ''Bu ne yahu, fotoda gösterilen ile alakası yok'' diye ve hatta hiç bir gerekçe dahi göstermeksizin ürünü iade edebilir.

Satıcı istediği kadar kabul etmesin, Devlet bunu kabul ettiği sürece de heyetlerden sonuçlar bu şekilde çıkar zira Heyetlere yorumlama hakkı da bu nednele tanınmış. (Tabi kimin ne derece doğru yorumladığı da tartışmaya açık)

Bu arada büyük harflerle yazdığım yerler yanlış anlaşılmasın google aramalarında belli metinler içerisinde büyük harf veya kalın yazılar öncelikli dikkate alındığı için, foruma katkısı olsun diye öyle yazıyorum :ok
İşte bu yüzdendir ki meydana getirdiğiniz STK'yı ve mevzuatın güncellenmesi yönündeki çalışmalarınızı çok anlamlı ve kıymetli buluyorum Adem Bey. Mevzuat güncel durumlar etrafında yeniden güncellenmeli.

Cayma hakkının yitirilmesi tüketicini iade hakkını tamamen kaldıran bir husus değil bunun altını yeterince çizemediğimi düşünüyorum. Üründe bir ayıp veya katalog bilgilerine aykırı bir durum varsa hak düşürücü süreler içerisinde elbette iade edebilir. Fakat bunun tespitini yapacak olan merci yetkili servisler veya THH veya THM'nin görevlendireceği bilirkişilerdir. (Yetkili servisin içtihatını bilimsel bulmuyorsak bunu da THH'ye veya THM'ye götürme hakkımızın da olduğunu unutmamak gerekiyor. )

Haklarımızı bilmek kadar hangi durumda hangi hakkımızı kullanmamız gerektiğini de iyi hıfzetmemiz gerekli. Şuan ki mevcut yönetmelik kutuyu açarsan, koruma bantlarını çıkarırsan cayma hakkını kullanamazsın diyor. THH tüketici lehine bir içtihatta bulunup mutat kullanımdan bir zarar gelmez diyerek karar verse bu kararların THM'de itiraz üzerine yeniden incelenebileceğini ve aleyhte karara kanaat getirilirse ürün fiyatının üzerinde bedeller ödemek zorunda kalacağımızı hesaba katmak gerekiyor. İyisi mi biz hiç riske girmeyelim :) Ayıplı olduğunu düşündüğümüz ve kutusunu açtığımız ürünü yetkili servise intikal ettirerek ayıplı oluşunu tescil ettirelim.

Adalet naçiz ömrümde büyük kutsiyet ve önem atfettiğim bir mefhumdur. Aleyhime de olsa teraziyi hassas tutmaktan mistik bir haz duyarım. @yildirim.12790 Bey somut olayda -her ne kadar bir yıl beni servis raporuna rağmen mağdur etmiş olsa da- Hepsiburada haklı görünüyor. Yakınlık sensörünün hassasiyeti konusunda bir ayıp varsa bunu o işin uzmanı olan yetkili servisler tespit eder ve siz o rapordan müsnetle iadenizi ve değişiminizi talep ederseniz. Fakat somut olayda yetkili servise gitmeyi reddettiğiniz görülüyor, yanlış anladıysam düzeltin lütfen. Dolayısıyla THH ismiyle müsemma tüketiciden yana "yanlış" bir içtihatta bulunmuş. Hepsiburada itiraz ederse mahkeme telefonu bilirkişiye sunacak, bilirkişi de şayet "arıza yok" derse Hepsiburada avukatlık vekalet ücretiyle beraber davayı kazanacaktır.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
İşte bu yüzdendir ki meydana getirdiğiniz STK'yı ve mevzuatın güncellenmesi yönündeki çalışmalarınızı çok anlamlı ve kıymetli buluyorum Adem Bey. Mevzuat güncel durumlar etrafında yeniden güncellenmeli.

Cayma hakkının yitirilmesi tüketicini iade hakkını tamamen kaldıran bir husus değil bunun altını yeterince çizemediğimi düşünüyorum. Üründe bir ayıp veya katalog bilgilerine aykırı bir durum varsa hak düşürücü süreler içerisinde elbette iade edebilir. Fakat bunun tespitini yapacak olan merci yetkili servisler veya THH veya THM'nin görevlendireceği bilirkişilerdir. (Yetkili servisin içtihatını bilimsel bulmuyorsak bunu da THH'ye veya THM'ye götürme hakkımızın da olduğunu unutmamak gerekiyor. )

Haklarımızı bilmek kadar hangi durumda hangi hakkımızı kullanmamız gerektiğini de iyi hıfzetmemiz gerekli. Şuan ki mevcut yönetmelik kutuyu açarsan, koruma bantlarını çıkarırsan cayma hakkını kullanamazsın diyor. THH tüketici lehine bir içtihatta bulunup mutat kullanımdan bir zarar gelmez diyerek karar verse bu kararların THM'de itiraz üzerine yeniden incelenebileceğini ve aleyhte karara kanaat getirilirse ürün fiyatının üzerinde bedeller ödemek zorunda kalacağımızı hesaba katmak gerekiyor. İyisi mi biz hiç riske girmeyelim :) Ayıplı olduğunu düşündüğümüz ve kutusunu açtığımız ürünü yetkili servise intikal ettirerek ayıplı oluşunu tescil ettirelim.

Adalet naçiz ömrümde büyük kutsiyet ve önem atfettiğim bir mefhumdur. Aleyhime de olsa teraziyi hassas tutmaktan mistik bir haz duyarım. @yildirim.12790 Bey somut olayda -her ne kadar bir yıl beni servis raporuna rağmen mağdur etmiş olsa da- Hepsiburada haklı görünüyor. Yakınlık sensörünün hassasiyeti konusunda bir ayıp varsa bunu o işin uzmanı olan yetkili servisler tespit eder ve siz o rapordan müsnetle iadenizi ve değişiminizi talep ederseniz. Fakat somut olayda yetkili servise gitmeyi reddettiğiniz görülüyor, yanlış anladıysam düzeltin lütfen. Dolayısıyla THH ismiyle müsemma tüketiciden yana "yanlış" bir içtihatta bulunmuş. Hepsiburada itiraz ederse mahkeme telefonu bilirkişiye sunacak, bilirkişi de şayet "arıza yok" derse Hepsiburada avukatlık vekalet ücretiyle beraber davayı kazanacaktır.
Bilirkişilik bir durum yok arıza olsada olmasada cayma hakkı süresi içinde iade talebinde bulundum konuyu neden sulandıyorsun anlamazdan geliyorsun sim taktın koruma bandı açtın arızalı bozuk bunlar yok Thh niye aykırı karar versin hb itiraz etse ederdi varmı o yürek hb de haksız olduğunu bile bile itiraz etsin bırak bu işleri Müşteki Müşteki benden iyi biliyorsun işleyişi cayma hakkını butun süreci ama satıcı olduğun için işine geldiği taraftan yorumlamaya çalışıyorsun kanunu o kadar kişi yazdı çizdi gerekli açıklama yapıldı sen yan yattı çamura battı
Yok firma itiraz etse ederse etsin .

Ayıplı malda malın ayıplı olmadığını ispat yükümlülüğü satıcıya aittir.
Servise verecekse satıcı verecek satdığı malın ayıplı olmadığını kanıtlacak. Tuketicilik bir durum yok ama herşeyi tüketici yapsın..

Müşteki Müşteki tüketiciyi haksız çıkarmak için ne dil döktün yazdın senden mal alan tüketici çıra gibi yanar her durumda tüketici haksız diyorsun. benden bukadar.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,076
Don aldım hatalı delik çıktı o donu değişim veya para iadesi için firmasına mı göndereceğiz .

Satıcı geri almassa ve değiştirmesse THH başvuru bir süre donsuz kaldık .
Bir müddet sonrası THH kararı satıcıdan parayı iade aldık
Don pahalandı
Sonuç : yine donsuz kaldık .

Sistemin ne farkı var
Ha don , ha başka bir ürün .
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
415
Bilirkişilik bir durum yok arıza olsada olmasada cayma hakkı süresi içinde iade talebinde bulundum konuyu neden sulandıyorsun anlamazdan geliyorsun sim taktın koruma bandı açtın arızalı bozuk bunlar yok Thh niye aykırı karar versin hb itiraz etse ederdi varmı o yürek hb de haksız olduğunu bile bile itiraz etsin bırak bu işleri Müşteki Müşteki benden iyi biliyorsun işleyişi cayma hakkını butun süreci ama satıcı olduğun için işine geldiği taraftan yorumlamaya çalışıyorsun kanunu o kadar kişi yazdı çizdi gerekli açıklama yapıldı sen yan yattı çamura battı
Yok firma itiraz etse ederse etsin .

Ayıplı malda malın ayıplı olmadığını ispat yükümlülüğü satıcıya aittir.
Servise verecekse satıcı verecek satdığı malın ayıplı olmadığını kanıtlacak. Tuketicilik bir durum yok ama herşeyi tüketici yapsın..

Müşteki Müşteki tüketiciyi haksız çıkarmak için ne dil döktün yazdın senden mal alan tüketici çıra gibi yanar her durumda tüketici haksız diyorsun. benden bukadar.
Çarpıtmaya gerek yok. Tüketici hep haksızdır bir görüşüm söz konusu değil, gayet açık bir şekilde somut olayda SİZ HAKSIZSINIZ diyorum. Muhatabı büyük bir sermaye grubu değil de ekmeğinin peşinde sıradan bir işletme olsaydı itirazını yapıp hak ettiğini sizden alması için meccanen bizzat ben yardımcı olurdum.

Yeni yeni kavramlar üretmeye hacet olmasa gerek. Hukukta temel kaide "müddei iddiasını ispatla mükelleftir" şeklindedir. İspat yükümlülüğü her zaman "iddia sahibine" aittir.

Sulandıran yok, ciddiyetten fazlasıyla hoşlanırım. Satıcı olduğum da nereden çıktı? Ben de herkes gibi tüketici olarak bu ailenin içerisindeyim.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Çarpıtmaya gerek yok. Tüketici hep haksızdır bir görüşüm söz konusu değil, gayet açık bir şekilde somut olayda SİZ HAKSIZSINIZ diyorum. Muhatabı büyük bir sermaye grubu değil de ekmeğinin peşinde sıradan bir işletme olsaydı itirazını yapıp hak ettiğini sizden alması için meccanen bizzat ben yardımcı olurdum.

Yeni yeni kavramlar üretmeye hacet olmasa gerek. Hukukta temel kaide "müddei iddiasını ispatla mükelleftir" şeklindedir. İspat yükümlülüğü her zaman "iddia sahibine" aittir.

Sulandıran yok, ciddiyetten fazlasıyla hoşlanırım. Satıcı olduğum da nereden çıktı? Ben de herkes gibi tüketici olarak bu ailenin içerisindeyim.

Yorum yok sen haklısın bilhos market diye diye bir girişimin yokmu senin hani +44 ile başlayan m.destek hattı olan 5 tb one drive alanı satmıyormusun bilhos market diye E-ticaret ile haşır neşir değilmisin yoksa benmi yanlış anladım tüketici isen satıcı avukatlığı yapma
Bizdeki işleyiş kanunlar böyle tüketiciyide satıcıyada fazla koruduğu söylenemez ama %90 hep tüketici mağdur olur. zor durumda kalır şimdi hatırladım sen 5tb one drive çekilişi yapmak istemiştin aylar önce bana mantıklı gelmemişti itiraz etmiştim güvenlik açığı olabilir diye Sota hocam microsofta sormuştu oda sakıncalı güvenlik açığı olabilir diye çekilise onay vermemişti sende kızıp konuyu silmiştin ordan bana mı taktın hep zıt cevaplar verip duruyorsun ben o konuyu unuttum orada değilim ama sen orada kalmışsın.

Sen haklısın sağlıcakla kal Allah gönlüne göre versin. Byyy
 
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
282
37
Usulüne göre tanzim edilmeyen servis raporları da THH veya THM'nin inceleme konusu olabilmektedir. Yanlışların üzerine üzerine gidip düzeltmeye çalışmak şiarımız olmalı Yakup Bey.
Son 1 senedir uygun fiyatlı giriş seviye bir televizyon almak için uğraştım. Birini aldım ölü piksel çıktı servise rapor tutun dedim yok tutmayız dedi. Hepsiburada ya söyledim almayız dedi. Neyse gönderdim tv yi iade aldılar . Başka bir tane aldım dondu takıldı. Başka servisle yine aynı muhabbetleri yaşadım. Bir tane daha aldım yine ölü piksel.bir tane daha aldım kargo getirmedi. Birsürü yazışma mail şikayetle uğraştım. En son kargocu beni darp etti Davalık olduk. Sonunda bıktım illallah ettim aldım bitane 4 ölü pikselli dandik bir tv kullanıyorum.

Yani demem o ki efendim hakkınızı bilseniz savunsanız mücadele etseniz bile bu sisteme yeniliyorsunuz. Yani karşı taraf ceza alsa mahkemelerin tümünü kazansanız bile yeniliyorsunuz. Çünkü enerjiniz tükeniyor, stres oluyor yıpranıyor ve pes ediyorsunuz. Bir iki üç beş on yanlışın üzerine gitmeyi kabul edebilirim ama ömür boyu bu saçmalıklarla boğuşmak her yiğidin harcı değil.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

Burada belirtilen noktalı virgül okurken anlam bütünlüğünün bozulması içindir. Kendinden önceki kelimenin vurgulanması sağlanmıştır. İki cümleyi ayırmak için kullanılmış olsaydı mallardan olarak değil mallar olarak belirtilirdi.
Diğer türlü cümle şöyle olmalıydı:
............... mallar ile iadesi sağlık ...........
İle yerine virgül veya ve de koyulabilir fakat tekrar olacağından tercih edilmez.

Anlama gelince ambalajı açılmış mal eğer sağlık ve hijyen açısından problem oluşturacak işe iade edilmez. Örnek iç giyim, ilaç, kişisel temizlik ürünü. Fakat ambalajı açılmamış ise bunlarda iade edilebilir.

Burada bence tartışılacak bir mesele yok. Bu cümleden tek tartışılacak nokta konudan bağımsız olarak ambalajı ya da bir koruma bandı olmayan dön, ilaç, ruj vb. ürün iade edilebilir mi? olabilir.
 
Geri
Üst Alt