Mitsubishi ASX Suv araç hakkında

catres Çevrimdışı

catres 

Süper Üye
26 May 2018
1,459
41
arkadaşlar selamlar..

yakın çevresinde veyahut önceden bu aracı kullanmış, bilgi sahibi arkadaşlarımız varsa bu araç hakkında bilgi almak isterim. sanırım artık bir SUV araca geçme vakti geldi ( bütçe dahilinde ) Mitsubishi de bana uygun gibi. ama bilgi edinmek gerekir tabiki.

Seat Leon artık ufak geliyor malum :kas kamptı doğaydı falandı filandı derken araç değiştirmek şart oldu :hmm
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Uzun vadeli olarak alınan bugünün her aracı elimizde kalacak elektrikliler piyasayı ele geçirince. Buna bir de karbon vergisi diye zırvalıklar eklenirse oh mis.
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,964
Uzun vadeli olarak alınan bugünün her aracı elimizde kalacak elektrikliler piyasayı ele geçirince. Buna bir de karbon vergisi diye zırvalıklar eklenirse oh mis.
Türkiye'de o dönüşüm zaman alır gibi.
Önce elektrik altyapısının müsaade etmesi lazım.
Tamircilerin de pek işine gelmeyecek.
Mekanik aksam daha az, elektronik daha fazla.
Fazla müdahale şansı olmayacak araç tipi.

Türkiye'de o dönüşüme daha çok var bence.
Hibritler var piyasada ama şimdilik zengin oyuncağından ötesi olmaz gibi.
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Uzun vadeli olarak alınan bugünün her aracı elimizde kalacak elektrikliler piyasayı ele geçirince. Buna bir de karbon vergisi diye zırvalıklar eklenirse oh mis.

Ülkemizin alım gücüne bakacak olursak önümüzdeki 10 15 sene daha fosil yakıt tüketen araçların hükmü devam edecek gibi duruyor

Vergi dışındaki herşeyi tartışmak bizim için henüz erken :)
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,964
Ülkemizin alım gücüne bakacak olursak önümüzdeki 10 15 sene daha fosil yakıt tüketen araçların hükmü devam edecek gibi duruyor

Vergi dışındaki herşeyi tartışmak bizim için henüz erken :)
Ben kafadan 30 yıl diyorum tam dönüşüm için.
Elektrik altyapısı önce hazır olmalı.
Adam gibi şarj istasyonu olmalı.
Düşük hızda şarj pek işine gelmez milletin.
Ev şebekesine düzgün gerilim sağlamakta zorlanılıyor, arabalarda olası problemleri düşünemiyorum.
Tabi şarj istasyonu ev prizine benzemez ama yurt dışında bile yangın vakaları yaşanıyor.
Tesla'sını yakanlar oldu.
 
catres Çevrimdışı

catres 

Süper Üye
26 May 2018
1,459
41
0 almıştım 35 bin km de pert oldu u dönüşü yapılmayacak yerden dönüş yapan bir arkadaş yüzünden

Düşük km arıyorsanız 2011 2013 arası Tiguan bakın fakat yakıt masrafı üzer

Benim aracım şehir içi ortalama trafikte 10-11 lt yakıyor dur kalk yoğun trafikte bu 12 13 lt çıktigi oluyor sizin kullanımınıza bağlı olarak düz viteste bu değerler biraz daha düşük olabilir ben otomatik vites kullanıyorum alıcı olarak gittiğinizde az yakıyor diyenlere aldanmayın :)

Dizeller de düşük km zor benzinde asx avantajlı km olarak

C segment suvlar ortalama 10 12 lt tüketim de gezer dizeller hariç

En az yakanı bildigim kadarıyla 1.3 tce Duster şehir içi 8 lt yakıttan bahsediyor kullanıcılar

Dayım da 1.6 atmosferik Tucson var yakıt rakiplerine göre fazla

Zor seçenekler sizi bekliyor işin açıkçası konu sonunda aslan besleyen yemini esirgemeze dönüyor
Bununla geçmiş olsun. Bir daha kaza yaşamamanızı umuyorum ( ve bizlerde yaşamayız bir kaza inşallah )
Segment olarak suvların çoğu ( düşük modeller ) 2.0 motor ve üzeri ki buda yakıtta büyük fark yaratıyor. 1.4 tsi motor vw grubu araçlarda butceyi aşıyor
Seçenekler arasında gezinti yapıyoruz bakalım. Fikir alışverişleride sayenizde baya etkili oluyor. Yine bende 1.4 tsi araç olduğu için aslanı iyi bilirim 🤣🤣🤣

Günün sonu öyle bitiyor genelde.
Bütçeyi çok zorlamıyorsa öyle yapmak da mantıklı.
Bir kere alınan bir şey sonuçta.
Uzun vadeli kullanılıyor.
Bütçeyi çok zorlamak istemiyorum açıkçası. Kendı aracımla kafa kafaya denk gelen araçlara bakıyorum
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Bununla geçmiş olsun. Bir daha kaza yaşamamanızı umuyorum ( ve bizlerde yaşamayız bir kaza inşallah )
Segment olarak suvların çoğu ( düşük modeller ) 2.0 motor ve üzeri ki buda yakıtta büyük fark yaratıyor. 1.4 tsi motor vw grubu araçlarda butceyi aşıyor
Seçenekler arasında gezinti yapıyoruz bakalım. Fikir alışverişleride sayenizde baya etkili oluyor. Yine bende 1.4 tsi araç olduğu için aslanı iyi bilirim 🤣🤣🤣

Amin cümlemize Allah kimseye kaza bela vermesin

Leon kullanıcıları hep aynıdır gözüm gibi baktığım araba uçtu gitti

İnşallah gönlünüze ve bütçenize göre bir araç bulursunuz
 
catres Çevrimdışı

catres 

Süper Üye
26 May 2018
1,459
41
Dizeli bitirme derdindeler. Benzin ve hibrit piyasada hakim olacak gibi ama Umut Barış Umut Barış seninde dediğin gibi 15-20 seneleri bulur bu yapılaşma.

Amin cümlemize Allah kimseye kaza bela vermesin

Leon kullanıcıları hep aynıdır gözüm gibi baktığım araba uçtu gitti

İnşallah gönlünüze ve bütçenize göre bir araç bulursunuz
Amin inşallah.
çok teşekkür ederim sizlerede. Baya bi fikir edindim. Bakalım kışa doğru zaman ne gösterecek
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,964
Dizeli bitirme derdindeler. Benzin ve hibrit piyasada hakim olacak gibi ama Umut Barış Umut Barış seninde dediğin gibi 15-20 seneleri bulur bu yapılaşma.


Amin inşallah.
çok teşekkür ederim sizlerede. Baya bi fikir edindim. Bakalım kışa doğru zaman ne gösterecek
Hibritle ufaktan bitiriyorlar aynen.
Bizde altyapının hazır olması lazım, o nokta aşılmadan zor.
Amerika'da insanlar Tesla istasyonlar sadece Tesla'lara özel olsun diye Elon'a isyan ediyorlar.
ABD gibi yerde durum böyleyse, bizde sonucunu düşün. :kiskis :sirit
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Ben kafadan 30 yıl diyorum tam dönüşüm için.
Elektrik altyapısı önce hazır olmalı.
Adam gibi şarj istasyonu olmalı.
Düşük hızda şarj pek işine gelmez milletin.
Ev şebekesine düzgün gerilim sağlamakta zorlanılıyor, arabalarda olası problemleri düşünemiyorum.
Tabi şarj istasyonu ev prizine benzemez ama yurt dışında bile yangın vakaları yaşanıyor.
Tesla'sını yakanlar oldu.

30 yıl sonra çok daha farklı şeyleri tartışacağız en basitinden nukleer atık katı yakıt pilleri gibi

Kesin olan durum ise bence sanayimizin hybrit veya tamamen elektrikli araçlar için gelişmesi 10 15 sene sürer ,🤣
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,964
30 yıl sonra çok daha farklı şeyleri tartışacağız en basitinden nukleer atık katı yakıt pilleri gibi
Katı yakıt pili bir dönem konuşuluyordu ama bu pil işini çözen cidden sıçramayı yaşatacak bu sektöre.
Mazda sanırım Hidrojen yakıta baya takmıştı kafayı, yapmıştı hatta sanırım ama yaygınlaşacak kadar ekonomik olamadı sanırım.
 
catres Çevrimdışı

catres 

Süper Üye
26 May 2018
1,459
41
Hibritle ufaktan bitiriyorlar aynen.
Bizde altyapının hazır olması lazım, o nokta aşılmadan zor.
Amerika'da insanlar Tesla istasyonlar sadece Tesla'lara özel olsun diye Elon'a isyan ediyorlar.
ABD gibi yerde durum böyleyse, bizde sonucunu düşün. :kiskis :sirit
Alt yapı çok zor. Daha telefon hatlarını yenice yerin altına aldılar. Hibrit altyapısını biz görürmüyüz Orasını da allah bilir 😁
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,964
Alt yapı çok zor. Daha telefon hatlarını yenice yerin altına aldılar. Hibrit altyapısını biz görürmüyüz Orasını da allah bilir 😁
Sıfır araçlarda hibritler satılıyor şu an.
Toyota görmüştüm ben.
Belirli bir hıza kadar elektrik motoru ile yürütüyor.
Siz Hidrojen demek istediniz sanırım.
Onun bize geldiğini düşünemiyorum açıkçası, patlatanlar olur falan. :sirit
 
MutluTEKİR Çevrimdışı

MutluTEKİR 

Aktif Üye
29 Tem 2022
215
34
Hibritler zaten aramızda Toyota, Kia sayesinde. Mild hibritleri hibritten saymıyorum. Toyota hibrit motorlarını geliştirdi baya, eskiden 1.8 hacme göre çok güçsüzlerdi Atkinson çevriminden dolayı. Artık daha güçlü elektrikli motor daha fazla takviye ediyor çok daha yüksek hızlara kadar sadece elektrikli motorla çıkabiliyor. Çok daha kuvvetli yeni gelen 1.8ler.

Elektrikli konusuna katılıyorum, elektrik altyapısı hala kötü durumda, hızlı şarjı destekleyemez. Ayrıca hala ne elektrikli araç alımında ne de şarjında avantaj yok. Togg satılmaya başladığında inşallah daha uygun fiyatlar görürüz. Ayrıca, elektrikli araç kullanarak çevreci olunacağı yanılgısına da düşmemek gerekli. Elektrikli aracın tükettiği elektriğin hala %80'den fazla oranla fosil kaynaklı yakıtlardan üretildiği gözden kaçmamalı.

Araç konusuna gelirsek bütçeyi artırabilirseniz seçenek daha fazla olacaktır. Sportage güzel araç, yokuşlarda atmosferik ve kasa ağır olması sebebiyle bayılıyor olması normal, o nedenle yokuşta devirli kullanmak gerekli. Bu durum ASX için de geçerli olacaktır. 1.6 atmosferik sonuçta bir turbolu araç değil. Leon sonrası atmosferik üzebilir. Duster'a burun kıvırıyorsunuz ama o fiyatlara temiz denk gelebilirse 4x4 mutlu edebilir. Yerden yüksek olsa da 4x2'nin kısıtlaması çok. Eğer manuel alacaksanız bari 4x4 olsun, eğer 4x2 olacaksa da bari otomatik olsun düşüncesindeyim uzun süreli kullanacaksanız.
Bu enflasyon seviyesiyle araç kredisi çekmeniz mantıklı olacaktır. Eğer imkanınız varsa üstüne ekleyip 500-600 bandına çıkıp modeli yükseltip km.yi düşürmenizi tavsiye ederim. X-trail, CRV, Rav4 vb araçlar güzel olsa da km 100bini geçti mi ister istemez bakım istiyor ufak tefek km.ye bağlı masraflar açıyor. Bu nedenle ben düşük km alma taraftarıyım.

Katı yakıt pili bir dönem konuşuluyordu ama bu pil işini çözen cidden sıçramayı yaşatacak bu sektöre.
Mazda sanırım Hidrojen yakıta baya takmıştı kafayı, yapmıştı hatta sanırım ama yaygınlaşacak kadar ekonomik olamadı sanırım.
Mazda 2012'de Wankel motorda hidrojeni aşırı fakir karışımda yakacak bir konsept üretmişti. Wankel motor 230 hp üstünde güç üretirken, hidrojende 90-100 e düşüyordu aşırı fakir olduğundan. Hidrojen güzel gözükse de, gerek üretiminde harcanan enerjinin fazlalığı gerekse de yanma sonucundaki yüksek sıcaklık nedeniyle NOx emisyonlarının fazlalığı, depolama sorunları dezavantaj.
 
Geri
Üst Alt