İşte benim de anlamadığım bu, tv alıyoruz ,mesela yeğenim Çankayadan aldı tvyi ,vestel yetkili servisi gelip kurdu,garantiyi onayladı gitti ,yani "bizim satıcıdan alınmamış,garanti onaylamam" demedi ,ki benim yönlendirmem ile aldı tvyi.Örnekleri çok veririm.
Fiyatları gördüm ,inceledim ,hatta arattım diğer web sitelerde.Elbette farklı fiyatlar olabilir ama firma "benden alınmamış,garanti veremem" diyebilir mi,merdiven altı üretim değil ki bu,koskoca firma ürünü onu anlayamadım doğrusu.İşçilik+montaj+ürün daha fazlaya da çıkabilir farklı yerden alınınca,o alıcının sorunu , ama garanti olmaz olunca sıkıntı doğrusu.
Ben sevgili erinçin komisyon falan aldığını düşünmüyorum bile ,çünkü firmanın kendi sitesinde var fiyatlar,arada büyük fark var.Neyse
Abi örnek verdiğin Vestel'de dahi aslında ''Ürünü benden almamışsın, Çankaya'dan almışsın'' uygulaması var sen de biliyorsun.
Nasıl var? AHB denen avantajlı hizmet belgesi uygulaması nedeniyle var
Ürünü Vestel den alırsan yani yetkili bayisinden, Ücretsiz nakliye+montaj+3 yıl garanti veriyor sana.
Eğer Çankaya'dan alıyorsan bunların hiç birisi yok ve garanti 2 yıl
Şimdi senin yeğen malı alıp kendisi taşıyacaksa, kendisi montaj yapacaksa ve 2 yıl garantiye razı ise ok onda sorun yok diyor adam ve bayide 3000e satılanı sana 2500 e veriyor bu gün halen var bu uygulama. Peki senin yeğene ''bunun garantisi yok'' diyebilecek bir babayiğit var mı bu ülkede?
Alnını karışlarım ben onun eğer derse. Peki senin örnekte ortada bir ithalatçı var mı? Yok. Malı üreten de garantiyi veren de Vestel yani zorlu holding
Midea klimayı isterse lağım çukurundan almış olsun adam, faturası olsun garanti belgesi doldurulsun, midea klimaya ''bu garantili değil'' diyen adamın da alnını karışlarım ben.
Sorun şu ki, Yasa ve yönetmelik şunu diyor. Maldan ya satıcı, ya da üretici/ithalatçı sorumludur.
Şimdi Midea klimanın garantisinin başlaması ile ilgili yasal bir sorun yok, fakat mal kimin malı?
Şimdi sen pazaryerinden aldın ok.
Satıcı kim? Rüstem. Bu da ok
Rüstem kim? Kilimcinin kör oğlu mal alıp satan birisi. Bu da ok
Peki üretici ülkemizde olmadığına göre bu mal arıza yaptığında sorumlu olarak kimi göreceğiz biz? yani ithalatçı kim?
Hah işte durum burada karışıyor.
Yukarıda yazdığım da bundan farklı değildi. Eğer FG Europe güvencesinde ürün ise o malı garanti dışı bırakacak FGE yetkilisinin de alnını karışlarım ben.
Değilse? o zaman ne olacak?
Mal arıza yaptı 2 sene sonra. satıcı sadece satıcı, tamirci değil. İthalatçı da belli değil ya da yeri belli d ene iş yaptığı belli değil ne olacak?
Bu adamların da söylediği, ''kimse riske girmesini biz elimizden geldiğince ekonomik ürün sunmaya çalışıyoruz, gelin direkt bizden alın aracı vs uğraşmayın.''
Senin anlamadım ve sorumun cevabı değildi dediğin mesajımda da bu durumu benim de onaylamadığımı anlattım aslında.
Yani ben vatandaşım kardeşim, üstünde MİDEA yazıyorsa, resmi yetkili de FGE ise ben malı satın aldıktan sonra FGE yi bilirim diyorum ama ithal ürünlerde bu olmuyor işte.
Daha yeni bir dosya geldi elime koskoca LG markası ile ilgili.
LG televizyon almış adam, ürün arızalı, yetkili servise gitmiş, adam ''bu ürün bizim değil'' diyor.
LGE ithalatında değil de ESSE Elektronik diye birisinin ithalatında ürün. Servis yok ne olacak şimdi? Hem de Tv yi satan yer
MİGROS
Al bak ön bilgi notum aynen şu şekilde
Umuyorum bu sefer ne demek istediğimi anlatabilmişimdir abicim.