Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Çok ilginç, ilk mesajı attığınızda da yollamıştım diye biliyorum, baktım gönderilenlerde de yokHatırlatma: Adem Helvacı
Yolladım tekrar
Çok ilginç, ilk mesajı attığınızda da yollamıştım diye biliyorum, baktım gönderilenlerde de yokHatırlatma: Adem Helvacı
Bu dış ünitelere güvenlik amaçlı demir kafes felan yapıyorlar, onları kim yapıyor bilen var mı ?
Konu ile ilgili çok fazla mesaj geldiği için hepsine alıntı yapamıyorum fakat herkese teşekkür ederim.
Servis tekrardan randevu verdi ve pazartesi günü uzman ekibin geleceğini söyledi. Değişim talep ettiğimi belirttim sonrasında gerekirse gaz boşaltma doldurma vs yapacağını söyledi.
Dediğiniz gibi değişim hariç hiçbir şeyi kabul etmeyeceğim gerekirse Adem Bey'in de yardımıyla hakem heyetine başvuruda bulunacağım.
Ek olarak canlı desteğe sorduğumda servisler için herhangi bir farklı montaj kılavuzu olmadıklarını belirttiler.
Bugün servis tekrardan elinde vakum pompası ile beraber geldi. Gazı boşaltıp, vakum yapıp tekrardan dolduracaklarını söylediler bende kabul etmeyip değişim istediğimi belirttim.Siz gelen ekibe adımı verin, konuya tüketici dernek yetkilisi olarak müdahil olacağımı belirtin.
Onlar beni tanımazsa üstlerine söylesin, üstleri beni gayet iyi tanırlar.
Ya o klimayı efendi gibi değiştirirler, ya da bu sürecin hem videosunu yapar paylaşırım hem de hukuki sürece müdahil olur DEVLET EMRİ İLE o klimayı zaten ben değiştirtirim. Haaaa ne olur? Onlar da ego yapar (ki severler bunu) ''değiştirmiyoruz o zaman hodri meydan'' derler (Keyifleri bilir) sizin adınıza değişen hiç bir şey olmaz zira siz hukuki süreç boyunca klimanızı kullanmaya devam edersiniz, birkaç ay sonra Yüce Devletimiz kendilerine sunmuş olacağımız hem teknik dokümanlar hem de mesnetli verilerimiz neticesi bizi(sizi) haklı bulduğunda zaten paşa paşa gelip değiştirecekler o klimayı.
Şu an için ''dış ünite değişse yeter'' diyeceğimiz koşullarda, iş oralara gelirse Komple değişim veya siz dilerseniz ''Ben bu ciddiyetsiz firma ile bir daha muhatap olmak istemem'' derseniz ücret iadesi yoluna gidilir o sizin tercihiniz. HAKLI yasal talebinizi yerine getirmediklerinden dolayı amortisman bedeli vs de kesinti yapamazlar paranızdan içiniz rahat olsun.
Kaldı ki yine HUKUKİ anlamda ortada bir AYIPLI mal ve AYIPLI HİZMET ikisi birden söz konusudur. O klima her şekilde de-ği-şe-cek bu kadar rahat yazıyorum bakınız.
Söyleyin lütfen onlara, bu sefer Hukuk birimleri arasa da videoyu vs geri çekmem bilgileri olsun. Her ne kadar arayanlar çok değerli insanlar olsa ve kendileri ile çok güzel sohbet ediyor olsak da, ortada bir KASITLI TÜKETİCİ MAĞDURİYETİ oluşturulan bu hususta ASLA geri adım atmam. Daha önce bir videoyu rica üzerine kaldırmıştım ama hem konu tüketici konusu değildi hem de arayan arkadaşımın çok haklı bir gerekçesi vardı. ''Doğru Diyorsun'' dedim kaldırdım.
Bu mesajın tamamını okutabilirsiniz kendilerine.
Bak bak ne güzel de kıvırıyorlar, hiç demiyorlar ama servis montajı yaparken yapmalıydı vakumlamayı diye. Neymiş servis gazı boşaltacakmış vakumlayıp gaz basacakmış ? niye demiyorlar peki vakumlamaya gerek yok diye ? Hani vakumlamaya gerek yoktu ? Neden en başta söylediklerinin arkasında duramıyorlar ? Demek ki neymiş vakumlama şartmış, demek ki neymiş vakumlama montajda yapılması gereken birşeymiş.Bugün servis tekrardan elinde vakum pompası ile beraber geldi. Gazı boşaltıp, vakum yapıp tekrardan dolduracaklarını söylediler bende kabul etmeyip değişim istediğimi belirttim.
Normalde hortum kısa olduğu için (4m) gerek olmadığını boşaltıp vakumlayıp doldurduktan sonra aynı geldiği gibi olacağını söyledi bende tekrardan kabul etmeyip içerisindeki yağın da bu hava/nem e maruz kaldığını değişim istediğimi söyledim. İlgili yerlere ileteceğini söyleyip gitti. Giderken de bu hava/nem/gazın yağına hiçbir şekilde temas etmediğini yanlış bildiğimi söyledi.
Sonra servis tarafından tekrar arandım. Değişim istediğim takdirde ürünü söküp Manisa-Fabrikaya göndereceklerini ve belli bir süre klimasız kalacağımı tekrardan boşalt/vakumla/doldur yapmak istediklerini söylediler bende düşüneceğimi söyledim.
Bundan sonra Manisa fabrika/ müşteri hizmeti tarafından arandım. Özetle servis gazı boşaltıp vakumlayıp tekrar gaz basarsa hiç bir problem yaşamazsınız diyor. Bu zaten rutin bir prosedürdür servis bakım için geldiğinde de bu işlemi yapar. Hiç bir sorunla karşılaşmazsınız. Cihazınız da zaten sorunsuz çalışıyor, ısıtma soğutma yapıyor bu şartlar altında değişim yapılmaz dedi
Servisi Bu işlemi yapması için yönlendirebilirim ya da siz arayıp müsait olduğunuz zamanı bildirin ona göre gelip yapsınlar dedi
Bende tekrardan düşüneceğimi söyleyerek kapattım.
Hocam burada defalarca dis unite değişimi disindaki islemlerin eskisi gibi olmayacagi yazilmasina rağmen halen dusunecegim diyerek açık kapı birakiyorsunuz. Bu sartlar altinda siz gaz değişimine onay verirsiniz gibi duruyor. Şimdide hayirli olsun.Bugün servis tekrardan elinde vakum pompası ile beraber geldi. Gazı boşaltıp, vakum yapıp tekrardan dolduracaklarını söylediler bende kabul etmeyip değişim istediğimi belirttim.
Normalde hortum kısa olduğu için (4m) gerek olmadığını boşaltıp vakumlayıp doldurduktan sonra aynı geldiği gibi olacağını söyledi bende tekrardan kabul etmeyip içerisindeki yağın da bu hava/nem e maruz kaldığını değişim istediğimi söyledim. İlgili yerlere ileteceğini söyleyip gitti. Giderken de bu hava/nem/gazın yağına hiçbir şekilde temas etmediğini yanlış bildiğimi söyledi.
Sonra servis tarafından tekrar arandım. Değişim istediğim takdirde ürünü söküp Manisa-Fabrikaya göndereceklerini ve belli bir süre klimasız kalacağımı tekrardan boşalt/vakumla/doldur yapmak istediklerini söylediler bende düşüneceğimi söyledim.
Bundan sonra Manisa fabrika/ müşteri hizmeti tarafından arandım. Özetle servis gazı boşaltıp vakumlayıp tekrar gaz basarsa hiç bir problem yaşamazsınız diyor. Bu zaten rutin bir prosedürdür servis bakım için geldiğinde de bu işlemi yapar. Hiç bir sorunla karşılaşmazsınız. Cihazınız da zaten sorunsuz çalışıyor, ısıtma soğutma yapıyor bu şartlar altında değişim yapılmaz dedi
Servisi Bu işlemi yapması için yönlendirebilirim ya da siz arayıp müsait olduğunuz zamanı bildirin ona göre gelip yapsınlar dedi
Bende tekrardan düşüneceğimi söyleyerek kapattım.
Teşekkürler dediğiniz gibi yapacağım tekrardan konu ile ilgili gelişmeleri aktarırım.Bak bak ne güzel de kıvırıyorlar, hiç demiyorlar ama servis montajı yaparken yapmalıydı vakumlamayı diye. Neymiş servis gazı boşaltacakmış vakumlayıp gaz basacakmış ? niye demiyorlar peki vakumlamaya gerek yok diye ? Hani vakumlamaya gerek yoktu ? Neden en başta söylediklerinin arkasında duramıyorlar ? Demek ki neymiş vakumlama şartmış, demek ki neymiş vakumlama montajda yapılması gereken birşeymiş.
Montajda uyarmama rağmen vakumlama yapılmadığını ve vakumlama yapılmadığı için dış ünitenin değişimini istediğimi ve bunu kabul etmediklerine dair yazılı kağıt isteyin kendilerinden. Klima montajı yaparken vakumlamaya gerek yoktur diye de belirtsinler. Bunu kabul etmezlerse hiç sorun değil, sakın söyledikleri bu saçmalıkları kabul etmeyin, şuan size yıldırma, ikna etme baskısı yapıyorlar. Son kez arayın görüşün dış ünitenin değişimini istediğinizi ısrarla belirtin, eğer değiştirmiyorsanız THH başvuracağınızıda belirtin. Gerisini Adem Helvacı hocam halleder, siz o klimayı tepine tepine canını çıkara çıkara kullanın, paşa paşa nasıl değiştirecekler o dış üniteyi göreceksiniz ?
Hocam burada defalarca dis unite değişimi disindaki islemlerin eskisi gibi olmayacagi yazilmasina rağmen halen dusunecegim diyerek açık kapı birakiyorsunuz. Bu sartlar altinda siz gaz değişimine onay verirsiniz gibi duruyor. Şimdide hayirli olsun.
İşin aslı trendyol'dan sipariş verirken evde olmayacağım için kendi adıma sipariş vermemiştim. Servis de en başından beri adres için verdiğim telefon numarasından ulaşıyor.Bende tekrardan düşüneceğimi söyleyerek kapattım.keşki bu cümleyi kurmasanızdı adamlar sizi yumuşatmışlar.kesinlikle değişim dışı kabul etmeyin.
Arkadaşlar bu gaz olayı çok önemli mi biliyorsunuz iki çeşit gaz var biri R32 biri R410A ama 410un yarısı R32 diyolar doğru mu bu hangisi tercih edilmeli sizce?
Bugün servis tekrardan elinde vakum pompası ile beraber geldi. Gazı boşaltıp, vakum yapıp tekrardan dolduracaklarını söylediler bende kabul etmeyip değişim istediğimi belirttim.
Normalde hortum kısa olduğu için (4m) gerek olmadığını boşaltıp vakumlayıp doldurduktan sonra aynı geldiği gibi olacağını söyledi bende tekrardan kabul etmeyip içerisindeki yağın da bu hava/nem e maruz kaldığını değişim istediğimi söyledim. İlgili yerlere ileteceğini söyleyip gitti. Giderken de bu hava/nem/gazın yağına hiçbir şekilde temas etmediğini yanlış bildiğimi söyledi.
Sonra servis tarafından tekrar arandım. Değişim istediğim takdirde ürünü söküp Manisa-Fabrikaya göndereceklerini ve belli bir süre klimasız kalacağımı tekrardan boşalt/vakumla/doldur yapmak istediklerini söylediler bende düşüneceğimi söyledim.
Bundan sonra Manisa fabrika/ müşteri hizmeti tarafından arandım. Özetle servis gazı boşaltıp vakumlayıp tekrar gaz basarsa hiç bir problem yaşamazsınız diyor. Bu zaten rutin bir prosedürdür servis bakım için geldiğinde de bu işlemi yapar. Hiç bir sorunla karşılaşmazsınız. Cihazınız da zaten sorunsuz çalışıyor, ısıtma soğutma yapıyor bu şartlar altında değişim yapılmaz dedi
Servisi Bu işlemi yapması için yönlendirebilirim ya da siz arayıp müsait olduğunuz zamanı bildirin ona göre gelip yapsınlar dedi
Bende tekrardan düşüneceğimi söyleyerek kapattım.
%6lık bir verim çok da önemli değil sanırım 410 gaz da tercih edilebilir o zamanR410A
R32 ve R125′den oluşan (ağırlıkça %50 / 50 oranında) ve R22 için alternatif kabul edilen yakın azeotropik bir karışımdır. Teorik termodinamik özellikleri R22 kadar iyi değildir. Ancak ısı transfer özelliği oldukça iyidir. R22 – R410A dönüşümünde sistemin yeniden dizayn edilmesi gerekmektedir. Bu değişim yapıldığı taktirde sistem verimi R22′ye göre %5 daha iyi olmaktadır.
(Alıntı)
R32 gazla ılgili genel bilgi
R32 Gaz Nedir? Ne değildir?
Herkese Merhabalar; Malumunuz büyük R410 çılgınlığında son 5 seneye girdik zira Avrupa’da 2025 yılından itibaren, yeni cihazlar için 3 kg’dan daha az soğutucu akışkan içeren tekli split klimalarda R410A kullanımı yasaklanacaktır. Kullandığımız ev tipi klimalarda ise genel oranda 1.2kg - 2.5kg...tavsiyeforumu.com
4kw bir sistemde R32 gazlı sistem
R410 gazlı sisteme göre %6 daha verimli
çalıştığını okumuştum.
Alım maliyeti olarak uyguna alabilirseniz%6lık bir verim çok da önemli değil sanırım 410 gaz da tercih edilebilir o zaman