Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Erinç Çevrimdışı

Erinç

Aktif Üye
25 Kas 2020
262
39
Bütçe doğrultusunda 18 lik klima için önerilecekler belli.

Vestel Mestel bulaşmayın sakın da, bana göre yine Midea üretimi olan Airfel 18 lik alınabilir, fiyatı da bütçenize uygun.


Yahu arkadaş;

Mideanın 18 lik kliması 7790tl
Mideanın ürettiği Airfel 18 lik klima 5999tl

Haydi birine 6000 diğerine 7800tl diyelim rakam oyunlarına gelmeyelim.

Kardeşim Bu klimayı Midea üretiyorsa, Midea kendisi 7800e satarken Airfel nasıl 6000 e satıyor? Midea bizi kazıklıyor mu yoksa?

Nerede benim isyan bayrağım? :rant


Erinç Erinç bey sizi açıklama yapmaya davet ediyorum.


Biz halkız kardeşim. Sorgularız, sorularımıza makul mantıklı cevap isteriz. Öyle dolar kuru pandemi vs de kabul etmeyiz zira aynı koşullar airfel için de geçerli değil mi?

Eğer üretimlerde teknik farklılıklar var ise o zaman bunları ortaya serelim.

''Evet Airfel klimaları midea üretiyor ama airfel de kullanılanlar xzy123 kodlu kompresör, Midea olanlarda ABC456 kodlu kompresör'' desin birisi. Veya ''airfel olanda şu çap ve kesit, mideada bu çap ve kesit boru kullanıyoruz, eşanjör kondanser farklı vs'' desin.

Bu böyle olmaz.. Makul mantıklı açıklama isteriz. :dry


Halkmodeis/on



Sevgili Erinç, vatandaşın aklındaki soruların dile gelmiş hali yukarıda yazanlar. :ok

Bu konuyla ilgili sen benden önce çok defa yazdın, birinde markanın istediği kadar bir üretim var. Ya dış ünitede ya iç ünitede belirli özelliklerde feragatlar yapılarak bu fason üretimler yapılıyor. Senin komuşunun Airfeli de hala orda Gree üretimi olup sesi sen çekiyorsun. Birinde son tüketici düşünülerek her aşamasında Midea 'nın kendi patentli teknolojileri ile ürettiği klima var diğerinde belki iç ünite midea , dış ünite x marka ürün var.

Örnek olarak Midea Quatro teknolojisi için bu youtube videosunu izleyebilirsiniz, bu Midea'nın özel geliştirdiği bir özellik mesala.


Son olarak , senin de her zaman dediği gibi tüketici koşullarına göre en iyiyi seçmeli. Ancak senin videoların ve benim sağladığım gene dış bilgilerden sonra Midea Klimaları, düşük segment veya daha fazla biliniyor diye düşük segment cihazlardan farkı olmayan a,b., c markalarla kıyaslamak iki taraf içinde adil bir rekabet olmuyor. Benim ve senin bildiğin bir ürün daha var mesela onu şu ana kadar hiç konuşmadık. Fujitsu General klima, tam bir japon markası ve o ürünü alacak olan başka bir markaya bakmıyor. Fujitsu Generalin muadili bir ME ve Daiken istiyorum diyen bir tüketici 18000 -20 000 TL ve üzerinde ödeme yapmak zorunda kalıyor. Uzun lafın kısası, bir pazarlama kuralı olarak her marka, her tür müşteri grubu için ürün üreterek varlığını sürdürmek zorunda.
 
B Çevrimdışı

Bykzlu

Yeni Üye
20 Tem 2021
39
Abi sana başımdan geçen bir olayı anlatıcam geçen senelerde bir derin dondurucu ihtiyacım olmuştu ve araştırmaya başladım o dönem aynı özellikte ama herşeyi aynı iki marka arasında kalmıştım uğur ve bosch. Aralarında da 600 lira civarı fark vardı dedim madem ikisi aynı özellikte gideyim 600 lira daha ucuz olanı alaym almaz olaydım ilk sorun serviste başladı 15 gün randevu alamadım bugün gelicez yarın gelicez diyip oyaladılar neyse sonunda servis geldi bi baktık kapıda deforme var tutanak tuttular değişim talep ettik asıl sarmal bundan sonra başladı bi 10 gün kapının gelmesini bekledik sonra 1 hafta da servisinin gelmesini bekledik neyse kapı geldi bi baktık hooppp kapı yine deforme ben yine almadım gönderdim başka bi kapı talep ettim sonra yine 10 gün kapı 1 hafta servis bekledik üçüncü kez kapı geldi inanmazsınız kapı yine deforme şekilde geldi ?? dedim sizin yapacağınız işinde kapınızında neyse aldım artık taktım o şekil deforme haliyle o sıra bulaşık makinesinde bi sorun oldu Bosch marka MHlini aradım direkt kayıt açtılar şakkk diye yarın servis geldi sorunu çözdü gitti dedim bir daha ucuz diye bi mal alırsam cümle alem öpsün beni ? 600 lira fazla vermedim diye başıma gelenler kalmadı velhasıl ucuz etin yahnisi yavan olur diye bi söz vardır bu hakikaten gerçek bir olay tabi bu her marka ve ürün için geçerli olmaz ama yaşadığım tecrübeler neticesinde 2 lira fazla verym başım ağrımasın modundayım artık ?‍♂️
 
Erinç Çevrimdışı

Erinç

Aktif Üye
25 Kas 2020
262
39
Hocam geçenlerde de yazmıştım. Geçen yıl 9k airfel'i daikin bayiine sordum 3000 lira demişlerdi. modern klimanin bayiine gittim midea prime için 3200 lira fiyat verdiler (montaj dahil). satıcısına sorduğumda 200 liralık farkın r32 gaz ve yeni olmasından dolayı olduğunu söylemişti. Sanırım fg europe fiyatlarını bir tık üstte konumlandırıyor. Düzgün hizmet veriyorlarsa en doğal haklarıdır tabii, top onların saha onların :)

Fiyatlar konusunu yazdım FGeurope bu konuya özen gösteriyor, Midea klimaların bayi geliş fiyatları artmasına karşın bunu tüketiciye yansıtmamak için azemi özen gösteriyor. Ama bu demek değildirki yarın zam yapmak zorunda kalmayacaklar. Servis ve hizmet kalitesi konusunda en basiti şunu diyebilirim. Direkt merkezden bir yetkliliyi kendinize muhattap bulabiliyorsunuz. Kendi sorumluluk alanı dışında satılmış olan cihazlar için bile ellerinden gelen yardımı eski Midea Klima kullanıcılarına yaptılar geçmiş zaman içinde. Kısacası fiyatları özellikle yüksek tutmuyorlar, tamamen bayilerin ve tüketicilerin arasındaki dengeyi gözetiyorlar.
 
B Çevrimdışı

bugi03

Aktif Üye
23 Mar 2021
54
29
Bütçe doğrultusunda 18 lik klima için önerilecekler belli.

Vestel Mestel bulaşmayın sakın da, bana göre yine Midea üretimi olan Airfel 18 lik alınabilir, fiyatı da bütçenize uygun.


Yahu arkadaş;

Mideanın 18 lik kliması 7790tl
Mideanın ürettiği Airfel 18 lik klima 5999tl

Haydi birine 6000 diğerine 7800tl diyelim rakam oyunlarına gelmeyelim.

Kardeşim Bu klimayı Midea üretiyorsa, Midea kendisi 7800e satarken Airfel nasıl 6000 e satıyor? Midea bizi kazıklıyor mu yoksa?

Nerede benim isyan bayrağım? :rant


Erinç Erinç bey sizi açıklama yapmaya davet ediyorum.


Biz halkız kardeşim. Sorgularız, sorularımıza makul mantıklı cevap isteriz. Öyle dolar kuru pandemi vs de kabul etmeyiz zira aynı koşullar airfel için de geçerli değil mi?

Eğer üretimlerde teknik farklılıklar var ise o zaman bunları ortaya serelim.

''Evet Airfel klimaları midea üretiyor ama airfel de kullanılanlar xzy123 kodlu kompresör, Midea olanlarda ABC456 kodlu kompresör'' desin birisi. Veya ''airfel olanda şu çap ve kesit, mideada bu çap ve kesit boru kullanıyoruz, eşanjör kondanser farklı vs'' desin.

Bu böyle olmaz.. Makul mantıklı açıklama isteriz. :dry


Halkmodeis/on



Sevgili Erinç, vatandaşın aklındaki soruların dile gelmiş hali yukarıda yazanlar. :ok
Değerli yanıtınız için çok teşekkür ederim.
 
The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,295
Abi sana başımdan geçen bir olayı anlatıcam geçen senelerde bir derin dondurucu ihtiyacım olmuştu ve araştırmaya başladım o dönem aynı özellikte ama herşeyi aynı iki marka arasında kalmıştım uğur ve bosch. Aralarında da 600 lira civarı fark vardı dedim madem ikisi aynı özellikte gideyim 600 lira daha ucuz olanı alaym almaz olaydım ilk sorun serviste başladı 15 gün randevu alamadım bugün gelicez yarın gelicez diyip oyaladılar neyse sonunda servis geldi bi baktık kapıda deforme var tutanak tuttular değişim talep ettik asıl sarmal bundan sonra başladı bi 10 gün kapının gelmesini bekledik sonra 1 hafta da servisinin gelmesini bekledik neyse kapı geldi bi baktık hooppp kapı yine deforme ben yine almadım gönderdim başka bi kapı talep ettim sonra yine 10 gün kapı 1 hafta servis bekledik üçüncü kez kapı geldi inanmazsınız kapı yine deforme şekilde geldi ?? dedim sizin yapacağınız işinde kapınızında neyse aldım artık taktım o şekil deforme haliyle o sıra bulaşık makinesinde bi sorun oldu Bosch marka MHlini aradım direkt kayıt açtılar şakkk diye yarın servis geldi sorunu çözdü gitti dedim bir daha ucuz diye bi mal alırsam cümle alem öpsün beni ? 600 lira fazla vermedim diye başıma gelenler kalmadı velhasıl ucuz etin yahnisi yavan olur diye bi söz vardır bu hakikaten gerçek bir olay tabi bu her marka ve ürün için geçerli olmaz ama yaşadığım tecrübeler neticesinde 2 lira fazla verym başım ağrımasın modundayım artık ?‍♂️
Öncelikle geçmiş olsun hocam, bu sorunu anladığım kadarı ile Uğur derin dondurucu ile yaşamışsınız, aslında Uğur servisleri hele ki konu derin dondurucu olunca çok ilgililer şaşırdım doğrusu, bende de Uğur'un ürettiği Delta derin dondurucu var bir sorun yaşamadım ama aldığımda yaz dönemiydi ileri tarihe montaj vermişlerdi, ben de dedim o zamana kadar ne yaparım sizi mi bekleyeceğim ürünü kullanmam lazım felan, onlarda kolaylık sağlamışlardı sağolsunlar, siz ürünü açın takın kullanmaya başlayın biz gelir kendimiz açmış gibi işlem yapıp garantiyi başlatırız demişlerdi, dedim yaa sorunlu çıkarsa ürün, önemli değil geldiğimizde biz açmışız gibi yapar tutanak tutarız siz mağdur olmayın kullanın ürünü dediler. Bizde dedikleri gibi yaptık açtık ürünü taktık fişe başladık kullanmaya, sonra servis geldi kendileri açmış gibi garantiyi başlattılar, hatta ürün tanıtımı bile yaptılar ? bu servis işi marka ayırmaksızın servisten servise değişiyor gibi ?
 
B Çevrimdışı

Bykzlu

Yeni Üye
20 Tem 2021
39
Öncelikle geçmiş olsun hocam, bu sorunu anladığım kadarı ile Uğur derin dondurucu ile yaşamışsınız, aslında Uğur servisleri hele ki konu derin dondurucu olunca çok ilgililer şaşırdım doğrusu, bende de Uğur'un ürettiği Delta derin dondurucu var bir sorun yaşamadım ama aldığımda yaz dönemiydi ileri tarihe montaj vermişlerdi, ben de dedim o zamana kadar ne yaparım sizi mi bekleyeceğim ürünü kullanmam lazım felan, onlarda kolaylık sağlamışlardı sağolsunlar, siz ürünü açın takın kullanmaya başlayın biz gelir kendimiz açmış gibi işlem yapıp garantiyi başlatırız demişlerdi, dedim yaa sorunlu çıkarsa ürün, önemli değil geldiğimizde biz açmışız gibi yapar tutanak tutarız siz mağdur olmayın kullanın ürünü dediler. Bizde dedikleri gibi yaptık açtık ürünü taktık fişe başladık kullanmaya, sonra servis geldi kendileri açmış gibi garantiyi başlattılar, hatta ürün tanıtımı bile yaptılar ? bu servis işi marka ayırmaksızın servisten servise değişiyor gibi ?
Aynen çok haklısın iş serviste bitiyor aslında markanın ön yüzü oluyolar derin dondurucuda sıkıntı yok Allahı var ama sırf şu servis olayı yüzünden bile bir daha asla uğurun yanından dahi geçmem ?
 
Erinç Çevrimdışı

Erinç

Aktif Üye
25 Kas 2020
262
39
Aynen çok haklısın iş serviste bitiyor aslında markanın ön yüzü oluyolar derin dondurucuda sıkıntı yok Allahı var ama sırf şu servis olayı yüzünden bile bir daha asla uğurun yanından dahi geçmem ?
Desenize adını anmayacağımız bir marka daha oldu. Gerçi ben ayrıca terör örgütüden el koyuldu diye duymuştum ama, yerli markaları böyle anmakta üzücü. Arçelik te de ben çok üzülmüştüm
 
R Çevrimdışı

regalo

Yeni Üye
17 Tem 2021
20
34
Vallahi öncelikle Adem Helvacı Adem Helvacı hocam sonra da diğer değerli forum üyelerini gördükten sonra bu muz cumhuriyetinde tek başıma olmadığımı anladım. Zira etrafımda paramla rezil olmamak için verdiğim mücadeleyi kime anlatsam deliymişim gibi dinleniyordum :). Hepinizi takdir ediyorum. Yürekten destekliyorum. Mağdur olan arkadaşların da hem kendi hakları hem de o servislere iş yaptıracak müşterilerin haklarını yedirmemek adına mücadeleyi bırakmamalarını rica ediyorum.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
263
Öncelikle geçmiş olsun hocam, bu sorunu anladığım kadarı ile Uğur derin dondurucu ile yaşamışsınız, aslında Uğur servisleri hele ki konu derin dondurucu olunca çok ilgililer şaşırdım doğrusu, bende de Uğur'un ürettiği Delta derin dondurucu var bir sorun yaşamadım ama aldığımda yaz dönemiydi ileri tarihe montaj vermişlerdi, ben de dedim o zamana kadar ne yaparım sizi mi bekleyeceğim ürünü kullanmam lazım felan, onlarda kolaylık sağlamışlardı sağolsunlar, siz ürünü açın takın kullanmaya başlayın biz gelir kendimiz açmış gibi işlem yapıp garantiyi başlatırız demişlerdi, dedim yaa sorunlu çıkarsa ürün, önemli değil geldiğimizde biz açmışız gibi yapar tutanak tutarız siz mağdur olmayın kullanın ürünü dediler. Bizde dedikleri gibi yaptık açtık ürünü taktık fişe başladık kullanmaya, sonra servis geldi kendileri açmış gibi garantiyi başlattılar, hatta ürün tanıtımı bile yaptılar ? bu servis işi marka ayırmaksızın servisten servise değişiyor gibi ?
Aynı markanın servisten servise hizmetin değişmesi de markanın acizliğidir. Sen belirlediğin bir kalitede son kullanıcıya hizmet aldırmaya çalışıyorsun, bayi&servislerine toplantılar,seminerler,eğitimler...vs veriyorsun ama bir standart sağlatamıyorsun. Ve sonuçta son kullanıcıyı da bu standartsızlık sonucu tüketici hakem heyeti veya mahkemeleri ile muhatap ediyorsan, ben son kullanıcı olarak faturayı servise kesmem.
Şuan öyle bir zamanda yaşıyoruz ki; olması gereken birşeyle karşılaştığımız zaman bunu övüyoruz. Halbu ki olması gereken bu. Anormallik normalimiz olmuş yaşıyoruz. Normallik dikkat çekiyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Abi Airfel markasını Daıkın satın aldı, Airfelin sahibini de Türkiye Ceo su yaptılar ve Airfel klimayı bildiğin airfel kalitesi ile ama yıllarca DAIKIN GÜVENCESİNDE diye pompaladılar.

Benim airfel ile bir derdim yok, arçelik veya vestel efendi ile kıyaslayınca kraldır hatta gözümde ancak bir pompalama yapıldığı da kesin.

Şimdi ülkemizde SUNNY markasını SONY GÜVENCESİNDE diye satarlarsa sizce ne olur?

Yılların alt markası SUNNY, sizce olur mu SONY?
Konu receiver ise Sunny'e laf ettirmem :) Zamanında (2011) servis mühendisi olarak Sunny fabrikasında çok mesai harcamışlığım vardır. Elektronik kartlarına kendi dizgilerini kendileri yapıyorlardı ve bunun için çok yatırım yapmışlardı. Kalite standartlarını yukarıya çıkarmak için çok emek ve para harcadılar. İyi receiverları vardı. Hatta bir tanesini o dönem ben almıştım ve hala kullanıyorum.( 14020) O dönem aynı anda bir çok receiverı aynı anda test etmiştim: Bana göre en iyi yayın kalitesini aktarabilen cihazları üretebilen markalardandı. Sonra ben o işten ayrıldım. O dereden çok sular aktı. Şuan üretim mantalitesi ne seviyede bilmiyorum ama tv işine girmeyeceklerdi. Birşeyler bozulmuş belli.
Yerli markalara her zaman pozitif ayrımcılık yapan bir kişi olarak firmalarımızı bu halde gördükçe çok üzülüyorum. Satış sonrası müşteri memnuniyetine yabancı firmalar kadar değer vermediğimiz sürece sonuç değişmeyecektir. Gece gece içimi dökesim geldi.
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Vallahi öncelikle Adem Helvacı Adem Helvacı hocam sonra da diğer değerli forum üyelerini gördükten sonra bu muz cumhuriyetinde tek başıma olmadığımı anladım. Zira etrafımda paramla rezil olmamak için verdiğim mücadeleyi kime anlatsam deliymişim gibi dinleniyordum :). Hepinizi takdir ediyorum. Yürekten destekliyorum. Mağdur olan arkadaşların da hem kendi hakları hem de o servislere iş yaptıracak müşterilerin haklarını yedirmemek adına mücadeleyi bırakmamalarını rica ediyorum.
Kulübe Hoşgeldiniz diyelim :)
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Aynı markanın servisten servise hizmetin değişmesi de markanın acizliğidir. Sen belirlediğin bir kalitede son kullanıcıya hizmet aldırmaya çalışıyorsun, bayi&servislerine toplantılar,seminerler,eğitimler...vs veriyorsun ama bir standart sağlatamıyorsun. Ve sonuçta son kullanıcıyı da bu standartsızlık sonucu tüketici hakem heyeti veya mahkemeleri ile muhatap ediyorsan, ben son kullanıcı olarak faturayı servise kesmem.
Şuan öyle bir zamanda yaşıyoruz ki; olması gereken birşeyle karşılaştığımız zaman bunu övüyoruz. Halbu ki olması gereken bu. Anormallik normalimiz olmuş yaşıyoruz. Normallik dikkat çekiyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Konu receiver ise Sunny'e laf ettirmem :) Zamanında (2011) servis mühendisi olarak Sunny fabrikasında çok mesai harcamışlığım vardır. Elektronik kartlarına kendi dizgilerini kendileri yapıyorlardı ve bunun için çok yatırım yapmışlardı. Kalite standartlarını yukarıya çıkarmak için çok emek ve para harcadılar. İyi receiverları vardı. Hatta bir tanesini o dönem ben almıştım ve hala kullanıyorum.( 14020) O dönem aynı anda bir çok receiverı aynı anda test etmiştim: Bana göre en iyi yayın kalitesini aktarabilen cihazları üretebilen markalardandı. Sonra ben o işten ayrıldım. O dereden çok sular aktı. Şuan üretim mantalitesi ne seviyede bilmiyorum ama tv işine girmeyeceklerdi. Birşeyler bozulmuş belli.
Yerli markalara her zaman pozitif ayrımcılık yapan bir kişi olarak firmalarımızı bu halde gördükçe çok üzülüyorum. Satış sonrası müşteri memnuniyetine yabancı firmalar kadar değer vermediğimiz sürece sonuç değişmeyecektir. Gece gece içimi dökesim geldi.
2006 lara dahi dönerim receiver konusunda ve hak veririm size.
Adını anmayacağım o markanın DVB840 modeli uydu alıcıları vardı, aynı dönem SUNNY uydu alıcıları da vardı, yan yana gelsinler istemezdik o adını anmayacağım markanın servisinde çalıştığım dönemler zira aynı çanağın düşük sinyal seviyesinde çatır çatır yayın basardı SUNNY ama o markanın 840 ve 4000 modelleri Allah'ım hele o 4000 nalet gelsin ona derdim ve yayın vermezlerdi Ya sistem sapıtır şifreli yayın derdi ya da sinyal yok.

La sinyal yok ise SUNNY nasıl görüntü veriyor? :kiskis

Fakat tv işi başka hocam. Ciddi batırdılar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst Alt