Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,455
50
adem helvacı hocam herkes işini neden sağlam yapmıyor bu işler neden böyle vakum yapmak çok mu zor ki 15 dk 30 dk sürüyor toplamda

balıkesir arçelik servisi vakum yapmıyor canları istemiyor ısrar ederse zoraki yapıyor

izmir de ki arçelik servisi olurmu öyle vakum yapmadan klima olmaz diyip kendileri 25 dk vakum yaptı ısrar etmeden üstelik

her yerde arçelik servisi standart değilmi biyerde yaparken diğper yer yapmıyor
aslında vakum yapılırkenürün seri nodan başlıyarak bir vidyo çekimi zorunlu olsa paşa paşa vakum teşkilatını bağlar bağlamışken vakumuda yapmak zorun da olur
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Konu ile ilgili çok fazla mesaj geldiği için hepsine alıntı yapamıyorum fakat herkese teşekkür ederim.

Servis tekrardan randevu verdi ve pazartesi günü uzman ekibin geleceğini söyledi. Değişim talep ettiğimi belirttim sonrasında gerekirse gaz boşaltma doldurma vs yapacağını söyledi.

Dediğiniz gibi değişim hariç hiçbir şeyi kabul etmeyeceğim gerekirse Adem Bey'in de yardımıyla hakem heyetine başvuruda bulunacağım.

Ek olarak canlı desteğe sorduğumda servisler için herhangi bir farklı montaj kılavuzu olmadıklarını belirttiler.
Siz gelen ekibe adımı verin, konuya tüketici dernek yetkilisi olarak müdahil olacağımı belirtin.

Onlar beni tanımazsa üstlerine söylesin, üstleri beni gayet iyi tanırlar.

Ya o klimayı efendi gibi değiştirirler, ya da bu sürecin hem videosunu yapar paylaşırım hem de hukuki sürece müdahil olur DEVLET EMRİ İLE o klimayı zaten ben değiştirtirim. Haaaa ne olur? Onlar da ego yapar (ki severler bunu) ''değiştirmiyoruz o zaman hodri meydan'' derler (Keyifleri bilir) sizin adınıza değişen hiç bir şey olmaz zira siz hukuki süreç boyunca klimanızı kullanmaya devam edersiniz, birkaç ay sonra Yüce Devletimiz kendilerine sunmuş olacağımız hem teknik dokümanlar hem de mesnetli verilerimiz neticesi bizi(sizi) haklı bulduğunda zaten paşa paşa gelip değiştirecekler o klimayı.

Şu an için ''dış ünite değişse yeter'' diyeceğimiz koşullarda, iş oralara gelirse Komple değişim veya siz dilerseniz ''Ben bu ciddiyetsiz firma ile bir daha muhatap olmak istemem'' derseniz ücret iadesi yoluna gidilir o sizin tercihiniz. HAKLI yasal talebinizi yerine getirmediklerinden dolayı amortisman bedeli vs de kesinti yapamazlar paranızdan içiniz rahat olsun.

Kaldı ki yine HUKUKİ anlamda ortada bir AYIPLI mal ve AYIPLI HİZMET ikisi birden söz konusudur. O klima her şekilde de-ği-şe-cek bu kadar rahat yazıyorum bakınız.

Söyleyin lütfen onlara, bu sefer Hukuk birimleri arasa da videoyu vs geri çekmem bilgileri olsun. Her ne kadar arayanlar çok değerli insanlar olsa ve kendileri ile çok güzel sohbet ediyor olsak da, ortada bir KASITLI TÜKETİCİ MAĞDURİYETİ oluşturulan bu hususta ASLA geri adım atmam. Daha önce bir videoyu rica üzerine kaldırmıştım ama hem konu tüketici konusu değildi hem de arayan arkadaşımın çok haklı bir gerekçesi vardı. ''Doğru Diyorsun'' dedim kaldırdım.

Bu mesajın tamamını okutabilirsiniz kendilerine.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
adem helvacı hocam herkes işini neden sağlam yapmıyor bu işler neden böyle vakum yapmak çok mu zor ki 15 dk 30 dk sürüyor toplamda

balıkesir arçelik servisi vakum yapmıyor canları istemiyor ısrar ederse zoraki yapıyor

izmir de ki arçelik servisi olurmu öyle vakum yapmadan klima olmaz diyip kendileri 25 dk vakum yaptı ısrar etmeden üstelik

her yerde arçelik servisi standart değilmi biyerde yaparken diğper yer yapmıyor
İşi bilen, iş planlaması yapmayı bilen bir EKİP LİDERİ için vakum ve alçı hiç bir zaman fazladan harcanan zaman dilimi değildir.

Bunun tek ama tek açıklaması var

TEMBELLİK..


Arabadan o motoru getirip makineye bağlamaya üşenmek dışında bunun kesinlikle ama kesinlikle hiç bir haklı gerekçesi yok.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
7FE8B9AB-99E2-492E-8FB9-1B612965AD62.jpg
E19AC766-A605-490E-B5E5-3D8EC8ACCEFD.jpg


Adem hocam damlamanın sebebi borular gözüküyor. İyi yalıtılmamış mı yoksa bu kadarı da normal mi ilk klima tecrübem olduğu için bilemedim.

Ek olarak drenajda su temas eden yerlerin 2 ayda sararması da çok hoş gözükmüyor. Hava kirliliğinden midir nedir merak ettim doğrusu.
Sizi unuttum zannetmeyin lütfen :)

Aslında ilk sizin mesajı okumuştum ama hukuki bir durum olunca önce onu cevapladım.


Şimdi o sararmada sorun yok zira havadaki kum toz vs bir sürü yabancı element nem ile birlikte serpantine / kondansere yapışır ve su zerrecikleri damlalara döndüğünde akar gider.

İç ünite drenajını dışa verdiler ve dıştan pipo attılar ise (ki durum onu gösteriyor) dış ünite tabanına yerleşen tozların, iç ünite drenajından gelen su ile birleşip akması neticesi de bu durum oluşuyor ve hatta geçenlerde bir dostumuzun klimasından pembe su geliyordu artık havada veya yakında ne vardı ise :)


Sizin klimada boru sarımını kısa tutmuşlar, İzolasyon dibe kadar gelmemiş, en azından sıkı sarım olmamak kaydı ile birkaç tur dekoratif bant sarsalar yine durumu idare ederdi.

Rekor ve vanaların olduğu bölümün üstünü kapatan plastik kapağın temel görevi zaten borularda ve vanalarda oluşan terleme neticesi su damlaması için.

Elbette damlayacak da, aşağı değil o haznenin için, haznede minik bir kanal var o da suyu dış ünite tabanına kanalize eder, oradan da pipo ve drenaj borusu aracılığı ile planlanan yere gider olur biter.

Yine de sizi rahatsız edecek kadar suyun o açık kalan yerden gelebileceği konusunda soru işaret var kafamda :)
 
The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,295
Konu ile ilgili çok fazla mesaj geldiği için hepsine alıntı yapamıyorum fakat herkese teşekkür ederim.

Servis tekrardan randevu verdi ve pazartesi günü uzman ekibin geleceğini söyledi. Değişim talep ettiğimi belirttim sonrasında gerekirse gaz boşaltma doldurma vs yapacağını söyledi.

Dediğiniz gibi değişim hariç hiçbir şeyi kabul etmeyeceğim gerekirse Adem Bey'in de yardımıyla hakem heyetine başvuruda bulunacağım.

Ek olarak canlı desteğe sorduğumda servisler için herhangi bir farklı montaj kılavuzu olmadıklarını belirttiler.
İşte budur, dünya para veriyoruz bu klimalara, kimse bize eksik hizmet veremez. Hele ki bu eksik hizmet aldığımız ürün için hayati bir önem taşıyorsa. Servisin iş güzarlığına bak, ben hep böyle vakumlamadan takıyorum diyor birde pişkin pişkim. Yazık onun montaj yaptığı ürünlere.
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,455
50
Servis de çalıştığım günlerde yakın bir ilden pazar a tezgah açan bir müşteri sorunun giderilemediğini çamaşır makinesini kendisi getirirse bakıp bakmayacağımız konusunda bilgi almak istedi.Bizde isminden sorguladığımız da eylül ayında gelinmiş kayış değiştirilmiş bilgisini vedik.Hemen eşini aradı eşi eşide böyle bir hizmet verilmediğini belirtti. Bizde bu bilgiyi bizden almadığı konsunda söz alıp vestel e durumu iletmesini belirttik sonra ne oldu bilmiyorum o servis iyi bir ceza almışdır .Yapmadığı işe hem yedek parça hemde işçilik girmiş. Bu yüzden kurunun yanında yaş da yanıyor.firmalar bu yüzden tüm servislere kötü gözle bakıyor.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Sizi unuttum zannetmeyin lütfen :)

Aslında ilk sizin mesajı okumuştum ama hukuki bir durum olunca önce onu cevapladım.


Şimdi o sararmada sorun yok zira havadaki kum toz vs bir sürü yabancı element nem ile birlikte serpantine / kondansere yapışır ve su zerrecikleri damlalara döndüğünde akar gider.

İç ünite drenajını dışa verdiler ve dıştan pipo attılar ise (ki durum onu gösteriyor) dış ünite tabanına yerleşen tozların, iç ünite drenajından gelen su ile birleşip akması neticesi de bu durum oluşuyor ve hatta geçenlerde bir dostumuzun klimasından pembe su geliyordu artık havada veya yakında ne vardı ise :)


Sizin klimada boru sarımını kısa tutmuşlar, İzolasyon dibe kadar gelmemiş, en azından sıkı sarım olmamak kaydı ile birkaç tur dekoratif bant sarsalar yine durumu idare ederdi.

Rekor ve vanaların olduğu bölümün üstünü kapatan plastik kapağın temel görevi zaten borularda ve vanalarda oluşan terleme neticesi su damlaması için.

Elbette damlayacak da, aşağı değil o haznenin için, haznede minik bir kanal var o da suyu dış ünite tabanına kanalize eder, oradan da pipo ve drenaj borusu aracılığı ile planlanan yere gider olur biter.

Yine de sizi rahatsız edecek kadar suyun o açık kalan yerden gelebileceği konusunda soru işaret var kafamda :)
Fotoğrafı daha geniş çekmediğim için iç üniteden gelen drenaj borusu çıkmamış. Y ile birbirine bağlanıp balkon giderine sarkıyor. İç üniteden gelende sararma yok. Anlaşılan Antalya'nın havası biraz kirli :)

Yalıtımın hafif kısa kalması nedeniyle damlayacak dakikada 1 damla kadar su benim için çok önemli değil. Ancak orada verim kaybı yaşar mıyım? Yani illaki yaşanır da öyle %0.1 falan değil de kayda değer miktarda bir kayıp olur mu? Kendi çapımda müdahale denemeli miyim?

Faturama 250 lira ekliyor ve %1 verim kaybı demek ayda 2.5₺ yılda 30₺ demek :)
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Servis de çalıştığım günlerde yakın bir ilden pazar a tezgah açan bir müşteri sorunun giderilemediğini çamaşır makinesini kendisi getirirse bakıp bakmayacağımız konusunda bilgi almak istedi.Bizde isminden sorguladığımız da eylül ayında gelinmiş kayış değiştirilmiş bilgisini vedik.Hemen eşini aradı eşi eşide böyle bir hizmet verilmediğini belirtti. Bizde bu bilgiyi bizden almadığı konsunda söz alıp vestel e durumu iletmesini belirttik sonra ne oldu bilmiyorum o servis iyi bir ceza almışdır .Yapmadığı işe hem yedek parça hemde işçilik girmiş. Bu yüzden kurunun yanında yaş da yanıyor.firmalar bu yüzden tüm servislere kötü gözle bakıyor.
İşte konunun özü yine AHLAK kavramına dayanıyor.

Dışarıdan bakıldığında ''Hepimiz Aynı gemideyiz''

İçeriden bakıldığında herkes ayrı departman ve hepsi birbirine farklı gözle bakıyor.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Fotoğrafı daha geniş çekmediğim için iç üniteden gelen drenaj borusu çıkmamış. Y ile birbirine bağlanıp balkon giderine sarkıyor. İç üniteden gelende sararma yok. Anlaşılan Antalya'nın havası biraz kirli :)

Yalıtımın hafif kısa kalması nedeniyle damlayacak dakikada 1 damla kadar su benim için çok önemli değil. Ancak orada verim kaybı yaşar mıyım? Yani illaki yaşanır da öyle %0.1 falan değil de kayda değer miktarda bir kayıp olur mu? Kendi çapımda müdahale denemeli miyim?

Faturama 250 lira ekliyor ve %1 verim kaybı demek ayda 2.5₺ yılda 30₺ demek :)
Hocam bahsettiğiniz kadar kayıp aslında yolda yaşanıyor zaten.
Örnek veriyorum max veri baz alındığından o rekordan çıkış sıcaklığı yaklaşık 65 derece iken, klimanın serpantin sıcaklığı (Isıtma modu için bu bilgiler) 55 derecedir, üfleme verisi 51 52 derecedir vs.

O bantsız kısmı elbette kapatın siz yine de, basit bir sürü müdahale ile kapatılır orası ancak YILLIK maliyeti 1-2 tl ya olur ya olmaz :)
 
The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,295
İşi bilen, iş planlaması yapmayı bilen bir EKİP LİDERİ için vakum ve alçı hiç bir zaman fazladan harcanan zaman dilimi değildir.

Bunun tek ama tek açıklaması var

TEMBELLİK..


Arabadan o motoru getirip makineye bağlamaya üşenmek dışında bunun kesinlikle ama kesinlikle hiç bir haklı gerekçesi yok.
Aynen öyle abi, mesela biliyosun geçen Keysmart bir klima taktırdım, montaja gelen servis ekibi İzmir'de yoğunluk olduğundan taa Nevşehir'den gelen Arçelik servisiydi, adama dedim ki bu vakum işinden neden kaçıyor servisler, abi neden olacak güya zamandan kazanıyorlar, ben şimdi bu klimanın elektrik aksamını bağlarken bir yandan vakum makinesini takacağım hiç bir vakit kaybım olmayacak dedi, dediği gibide yaptı sağolsun ?
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Hocam bahsettiğiniz kadar kayıp aslında yolda yaşanıyor zaten.
Örnek veriyorum max veri baz alındığından o rekordan çıkış sıcaklığı yaklaşık 65 derece iken, klimanın serpantin sıcaklığı (Isıtma modu için bu bilgiler) 55 derecedir, üfleme verisi 51 52 derecedir vs.

O bantsız kısmı elbette kapatın siz yine de, basit bir sürü müdahale ile kapatılır orası ancak YILLIK maliyeti 1-2 tl ya olur ya olmaz :)
Çok teşekkür ederim hocam aydınlattığınız için :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst Alt