Eğer üç kuıruşun hesabını yapıyorsa çok pis koyar. Nasıl olsa yaptırım da olmadığından o üç kuruş için ellerinden geleni artlarına koymazlar hem de.
Arıza yapan Corsair H80 su soğutmayı RMA ile yolladıktan sonra güncellenmiş olan kapalı kutu H80i yolladılar. Teslimat adresi olarak yine çalıştığım şirke adresini vermiştim. Corsair kargo şirketi olarak UPS ile çalışıyordu o zamanlar. Neyse kargo gümrüğe geldi. Kargo takipten klontrol ediyordum. Sonra "Kargo aracı kuruma yönlendirildi" yazdı. UPS Kargo o zamanlar gümrüklemeyi kendi içinde yapıyor ve yurtdışından alınan neredeyse tüm ürünleri gümrüğe sokup, fahiş antrepo bedelleri talep ettiğine dair çokca şikayet vardı. Aradan bir iki gün geçti ve bizim şirketin İthalat/İhracat Departmanı'ndan bir arkadaş kargonun içeriğinin ne olduğunu sordu bana. Ben de kişisel kargom olduğunu ve onların konuya neden dahil olduklarını sordum. Bu arada yurtdışındaki tedarikçilerden ve ofislerden bize bir çok parça gelir deneme ve inceleme amaçlı ve çok özel durumlar dışında bize pek sormazlar. Arkadaş da bana gelen kargonun sadece gümrük bedelinin 39000$'ın biraz üstünde (evet doğru okudunuz otuz dokuz bin dolar
) olduğunu ve bu nedenle şirket içi farklı onay süreçlerine tabi olduğundan bana döndüğünü söyledi. Ama kişisel kargom olduğundan bizim çalıştığımız aracı şirkete kargoyu UPS'e vermesi gerektiğini söyleyeceğini söyledi. 39000$ nasıl olur diye sorduğumda sadece faturaların 1kg'den fazla olduğunu söyledi. Yardımcı olmak amaçlı aracı şirketten faturaları isteyip bana mail ile attı. Corsair Hong Kong'dan tümAvrupa'ya giden ürünlerin faturalarıydı gelenler. Bunların bir kısmı çeşitli distribütörlere garanti kapsamında değişen 1$ bedelli (Uluslararası kurallara göre bedelsiz kargo olmazmış. O yüzden sembolik 1$ bedel yazılırmış) ürünlere ek olarak distribütörlerin siparişleri vardı. Corsair'in SSD'den bilgiayar kasasına kadar aklınıza gelen ne kadar ürünü varsa hepsinden vardı ve yaklaşık bir konteyner ürün demek oluyordu. Arkadaşla (Kingston'ın RMA'sını deneyen arkadaş ofistye karşımda oturur) aynı ürünleri teknoloji marketlerden almaya kalktığımızdaki birim fiyatları görünce ağzımız açık kalmıştı. Kargo UPS'e geri verildi. UPS'i aradım ürünün garantiden değişim gelen ürün olduğunu ve vergisinin o sırada zaten ödendiğini, bir daha vergi ödemenin mükerrer vergi olacağını anlattım ve aldığım ilk cevap "yok bu bedeli ödemeniz gerekiyor" oldu. Bahsi geçen vergi faturalardaki bütün ürünlerin toplam vergisi bu arada ve hepsinin üstünde farklı ülkelerden farklı kişi ve kurumların ismi var. Ben de bu sefer "Sorun değil. Ben o vergiyi ödeyeceğim. Peki siz o faturalardaki ürünlerin hepsini tarafıma teslim edecek misiniz? Çünkü bahsi geçen ürünleri neredeyse bir konteyner anlamına geliyor ve bu durumda benim o ürünleri uygun bir depoya transferini de ayarlamam gerekiyor." diye sorduğumda aldığım cevap ise yaklaşık 1,5kg ağırlığında sadece tek bir kutu olduğunu söylediler. Ondan sonra o faturaların arasından benimkini çıkarıp işlemleri hallettiler ve ürünü bana bedelsiz olarak teslim ettiler. Faturalardaki ürünleri ikinci el fiyatları ile satsam bile beni altı yıl kadar önce gayet iyi şartlarda emekli edecek bir miktardı o kadar söyleyeyim.
Distribütörlerin alış ve satış fiyatları arasındaki fark, reklam giderleri, promosyon giderleri, depolama gibi bir çok kalemi de içeriyor. Şöyle düşünün o ürünü Corsair'e göndermesi ve yeni gelenin gümrük işlemleri için uğraşacak ve bundan dolayı kısa vadede tek kuruş kazanamayacak. İşte o yüzden o üç kuruş için türlü taklalar atılıyor. Ama düşünmüyor ki temsil ettiği firmanın marka imajı arttıkça uzun vadede çok daha fazla kazanacak.
Yine çok yazdım ama bu da eğlenceli bir anıydı benim için
.