Günaydın adem abi hayırlı işler vestel servisi çağırmadan kendim kurulum yapsam garanti de sorun olur mu
Merhabalar; Size ve sizin nezdinizde tüm arkadaşlara şu yazıyı yazmak isterim.
Belli başlı konu başlıklarında parça parça yazıyorum, olmazsa bunu bir konu başlığı haline getirir foruma ekleriz.
30 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe giren (Ki bu haber bize ulaştığında ben Vestel de eğitimcinin eğitimi toplantısındaydım) yeni tüketiciyi koruma kanunu ve bu kanunda yer alan yanlış hatırlamıyorsam 84 üncü maddede dile getirilen ''Garanti belgesinin tekemmül ettirilmesi ve tüketicinin faturayı saklaması koşuluyla'' ibaresine istinaden tüketiciler kendi ürünlerinde kurulumlarını kendileri yapabilirler.
Yani Satın almış olduğunuz bu HILEVEL veya X marka model bir ürün için kurulum hizmeti almak zorunda değilsiniz.
Garantinin geçerli olması için yetkili servis kurmak zorunda gibi bir durum kesinlikle söz konusu değil.
FAKAT!!
Bilindiği üzere ülkemizde çok ciddi anlamda lojistik sorunları yaşanıyor ürünlerin sevkleri esnasında.
Özellikle TV ürün gurubunda oldukça hassas ve kırılgan olan TFT LCD panel unsurları ciddi anlamda kırık çıkma oranına sahip unsurlardır.
Bu nedenle ürününüzü kendiniz kurabilecek yasal altyapıya sahip olmanıza rağmen, Firmaların da belli başlı suiistimallerin önüne geçebilmek adına bazı durumlarda kurulumları kendiniz yapmış olmanız nedeniyle bazı durumları ret etme hakkı vardır.
Bunların en başında gelen durum ise KIRIK PANEL konusudur.
Tüketici kutuyu kendisi açtığı durumlarda eğer ürün paneli kırık çıkar ise bu durumda muhatabınız yetkili servis veya üretici firma değil, Satış Kanlıdır.
Bu noktadan sonra ürünün kırık çıktığına dair ispat yükümlülüğü size aittir.
Yine kanunda yer aldığı üzere Müddei isnatını ispatla mükelleftir kavramından hareketle tüm yükümlülük size ait olur.
Halbuki bu gibi durumlarda, kutuyu açan yetkili servis olduğunda siz hiç bir şey ile uğraşmak durumunda olmazsınız. O noktadan itibaren Yetkili servis yasal olarak geçerli olan RESMİ geçerliliği olan servis formunu tutar, siz o form ile satıcıya gider ve gönül rahatlığı ile ürünün yenisini alırsınız.
O noktadan sonra o kırık ürün, Satıcı firma ile o firmaya lojistik desteği sağlayan firma arasındadır.
Burada da yine temel bazı noktalar var lütfen bunu unutmayın.
Ürün kutusu hasarlı mı?
Hasarlı ise neden teslim aldınız?
Ürün orijinal kutusunun size hasarsız teslim edildiğine dair satıcı kanalın elinde bilgi belge görüntü var mı?
O ürünü sizin montaj yaparken kırmadığınıza, kırıp sonra da ''Zaten yeni aldık, kutudan böyle çıktı deriz'' yoluna başvurmadığınızın ispatı var mı?
gibi bir çok özel durumu da gözardı etmemeniz gerektiğini unutmayınız.