General Motor 6T30-40-45 Tam Otomatik Şanzıman

C Çevrimdışı

canf06

Yeni Üye
9 Kas 2024
9
41
Evet hocam Ankara'dayim , başarı teknik Opel Özhan var arkadaşim, yazilimida onlar attı şase kodundan

Araçta LPG yok

Oda emin olamadi selenoid olmayabilir dedi

Harici bir yazılım yoksa bu sanzimana benim için pek çözüm yok gibi

Pro Opel mert dediğiniz arkadaş bu şanzıman konusunda uzman mıdır, bide o baksa nokta atışı bişey dermi yoksa, klasik şundan olabilir bundan olabilir e mi doner iş ,en sonunda da bunlar böyle abi ile bitiyor bu hikâyeler yuzde 90

Birde ısınınca azalması heralde normal mi ? 20 dk sürünce baya baya azalıyor fark ediliyor ama çok az, bide neden sadece 5 den 4 abi ya , öyle olunca acaba o vitesin selenoidinde mi bisey var diyor insan

Birde ısınınca azalması heralde normal mi ? 20 dk sürünce baya baya azalıyor fark ediliyor ama çok az, bide neden sadece 5 den 4 abi ya , öyle olunca acaba o vitesin selenoidinde mi bisey var diyor insan
 
C Çevrimdışı

canf06

Yeni Üye
9 Kas 2024
9
41
Manuelde kendinin vites düşünmesi çok geç olur
neredeyse rölantide düşmesini bekler.

Motorun atmosferik ve küçük rampayı çıkabilmek yeteri kadar tork, beygiri elde etmesi devir çevirmesi lazım.
Araçta lpg var mı.?

Şanzıman için güncel versiyon yayınlanmışsa ücret karşılığın yapılıyor.
Ankarada oturduğuzu tahmin ediyorum Pro opel Mert bir görüşün.
Pandemiden önce ankaradaki mekanına uğramıştım ilgili bir arkadaş.
Sota hocam nerelerdesiniz
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
20,691
Isınınca sorunun hafiflemesi aklıma direk viskoziteyi getiriyor. Viskozite azaldıkça akışkanlık artar.
Acaba diyorum yağınız çok kötü durumda mı.?
Şanzımana güncel yazılım atılıp, adaptasyon sıfırlaması yapıldıysa Mert'in yanına uğramanıza gerek yok.
 
C Çevrimdışı

canf06

Yeni Üye
9 Kas 2024
9
41
Isınınca sorunun hafiflemesi aklıma direk viskoziteyi getiriyor. Viskozite azaldıkça akışkanlık artar.
Acaba diyorum yağınız çok kötü durumda mı.?
Şanzımana güncel yazılım atılıp, adaptasyon sıfırlaması yapıldıysa Mert'in yanına uğramanıza gerek yok.
Sota hocam yağı değiştirdik 4 yil önce motul olarak degistirmistik 2 seferde filtre değişmesi zor diye , koyduk döktük bir daha koyduk, acaba tekrar değiştirmek gerekir mi , birde yukarıda bir arkadaş başka bir yağdan bahsediyor, siz hemen ona ne dersiniz , hemde yağ öneriniz ne olur
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
20,691
Sota hocam yağı değiştirdik 4 yil önce motul olarak degistirmistik 2 seferde filtre değişmesi zor diye , koyduk döktük bir daha koyduk, acaba tekrar değiştirmek gerekir mi , birde yukarıda bir arkadaş başka bir yağdan bahsediyor, siz hemen ona ne dersiniz , hemde yağ öneriniz ne olur
Buna ne dersin Sota Sota,

Birebir örtüşüyor neredeyse. 2.6 lt Atf 3309 mu benim derdin dermanı acaba. :hmm





Bu videodaki yağ mı.?
 
C Çevrimdışı

canf06

Yeni Üye
9 Kas 2024
9
41
Evet hocam hem videodaki, hemde sizin tavsiyeniz nedir yag olarak, 4 yıl oldu olmadı tekrar değiştirmek iyi olabilir mi acaba

Bu videodaki yağ mı.?
Evet hocam hem videodaki, hemde sizin tavsiyeniz nedir yag olarak, 4 yıl oldu olmadı tekrar değiştirmek iyi olabilir mi acaba
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
20,691
Evet hocam hem videodaki, hemde sizin tavsiyeniz nedir yag olarak, 4 yıl oldu olmadı tekrar değiştirmek iyi olabilir mi acaba
Video kaydını yapan kişi benim can ciğer arkadaşım. Onun aracının şanzımanı AİSİN üretimiydi.
4 yıl az süre değil, sonuçta ısıya sürekli maruz kalıyor. Ben 2 yıla bir 2lt olacak şekilde değiştiriyorum.
Tapayı açınca 5lt yakın yağ çıkıyor 2lt yeni koyuyorum eksik kalan yağıda, çıkan yağı bir süre dinlendirip eksik kalan kısmı tamamlıyorum.
 
C Çevrimdışı

canf06

Yeni Üye
9 Kas 2024
9
41
Video kaydını yapan kişi benim can ciğer arkadaşım. Onun aracının şanzımanı AİSİN üretimiydi.
4 yıl az süre değil, sonuçta ısıya sürekli maruz kalıyor. Ben 2 yıla bir 2lt olacak şekilde değiştiriyorum.
Tapayı açınca 5lt yakın yağ çıkıyor 2lt yeni koyuyorum eksik kalan yağıda, çıkan yağı bir süre dinlendirip eksik kalan kısmı tamamlıyorum.
Peki hocam sizde atf 3309 mu tavsiye edersiniz marka olarak mobil mi ?
 
S Çevrimdışı

sugarman

Yeni Üye
21 Nis 2024
1
42
Evet hocam Ankara'dayim , başarı teknik Opel Özhan var arkadaşim, yazilimida onlar attı şase kodundan

Araçta LPG yok

Oda emin olamadi selenoid olmayabilir dedi

Harici bir yazılım yoksa bu sanzimana benim için pek çözüm yok gibi

Pro Opel mert dediğiniz arkadaş bu şanzıman konusunda uzman mıdır, bide o baksa nokta atışı bişey dermi yoksa, klasik şundan olabilir bundan olabilir e mi doner iş ,en sonunda da bunlar böyle abi ile bitiyor bu hikâyeler yuzde 90

Birde ısınınca azalması heralde normal mi ? 20 dk sürünce baya baya azalıyor fark ediliyor ama çok az, bide neden sadece 5 den 4 abi ya , öyle olunca acaba o vitesin selenoidinde mi bisey var diyor insan

Birde ısınınca azalması heralde normal mi ? 20 dk sürünce baya baya azalıyor fark ediliyor ama çok az, bide neden sadece 5 den 4 abi ya , öyle olunca acaba o vitesin selenoidinde mi bisey var diyor insan
2017 den beri Aveo kullanıyorum 2012 t 300 .bahsettiğiniz 5t n 4 e düşüş anındaki kasma frenleme hissi bende de mevcut idi.öylece bindim .2023 yılında şanzıman aptallaşmaya başladı vites değişimleri çok düzensizleşti.zf şanzımana gittim.şanzıman açıldı su aldığı söylendi revizyon önerildi.rebşzyon parasına sıfır şanzıman aldım montajı yapıldı.süprizzz ,eski şanzımanda ki 5den 4 e düşerken ki kasma frenleme hissi ayniyle yeni şanzımanda vücut bulmuş.o gün anladım ki olay tamamen yazılımsal.eski şanzıman beyninden yazılım yeni şanzımana aktarıldı ve sorun diye gördüğümüz şey ayniyle yeni şanzımana aktarılmış oldu..spesifik olarak 5 den 4 e düşerken ki hissiyatınızın kaynağı sadece yazılım.ne yağ ne başka bir şey…
Ankara’da sr teknik e gittim şanzıman adaptasyonu yaptı bu kasma hissiyatı %90 azaldı.
Ama yinede vites düşümlerini beğenmiyorum bu arabanın.yeni ve daha sorunsuz bir yazılım varsa yaptıracak yer arıyorum.
Pro opel duyuyorum tecrübe eden varsa merak ediyorum..
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
23,103
65
2017 den beri Aveo kullanıyorum 2012 t 300 .bahsettiğiniz 5t n 4 e düşüş anındaki kasma frenleme hissi bende de mevcut idi.öylece bindim .2023 yılında şanzıman aptallaşmaya başladı vites değişimleri çok düzensizleşti.zf şanzımana gittim.şanzıman açıldı su aldığı söylendi revizyon önerildi.rebşzyon parasına sıfır şanzıman aldım montajı yapıldı.süprizzz ,eski şanzımanda ki 5den 4 e düşerken ki kasma frenleme hissi ayniyle yeni şanzımanda vücut bulmuş.o gün anladım ki olay tamamen yazılımsal.eski şanzıman beyninden yazılım yeni şanzımana aktarıldı ve sorun diye gördüğümüz şey ayniyle yeni şanzımana aktarılmış oldu..spesifik olarak 5 den 4 e düşerken ki hissiyatınızın kaynağı sadece yazılım.ne yağ ne başka bir şey…
Ankara’da sr teknik e gittim şanzıman adaptasyonu yaptı bu kasma hissiyatı %90 azaldı.
Ama yinede vites düşümlerini beğenmiyorum bu arabanın.yeni ve daha sorunsuz bir yazılım varsa yaptıracak yer arıyorum.
Pro opel duyuyorum tecrübe eden varsa merak ediyorum..
Konuyu hortlatmışsın :)
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
20,691
2017 den beri Aveo kullanıyorum 2012 t 300 .bahsettiğiniz 5t n 4 e düşüş anındaki kasma frenleme hissi bende de mevcut idi.öylece bindim .2023 yılında şanzıman aptallaşmaya başladı vites değişimleri çok düzensizleşti.zf şanzımana gittim.şanzıman açıldı su aldığı söylendi revizyon önerildi.rebşzyon parasına sıfır şanzıman aldım montajı yapıldı.süprizzz ,eski şanzımanda ki 5den 4 e düşerken ki kasma frenleme hissi ayniyle yeni şanzımanda vücut bulmuş.o gün anladım ki olay tamamen yazılımsal.eski şanzıman beyninden yazılım yeni şanzımana aktarıldı ve sorun diye gördüğümüz şey ayniyle yeni şanzımana aktarılmış oldu..spesifik olarak 5 den 4 e düşerken ki hissiyatınızın kaynağı sadece yazılım.ne yağ ne başka bir şey…
Ankara’da sr teknik e gittim şanzıman adaptasyonu yaptı bu kasma hissiyatı %90 azaldı.
Ama yinede vites düşümlerini beğenmiyorum bu arabanın.yeni ve daha sorunsuz bir yazılım varsa yaptıracak yer arıyorum.
Pro opel duyuyorum tecrübe eden varsa merak ediyorum..
boşuna paranı harcama bu sorunsal tüm GM araçlarda var. Yazılım haricinde şüphe ettiğim başka durumda lock-up clutch mekanizması.
Bu mekanizma motor devrinin yükselmesiyle merkez kaç kuvvetinden faydalanarak devre girer ve tam tersi devir düşünce devreden çıkar.
Vites 5 > 4 düştüğü kısımda motor devride oldukça düşük, şanzımanda fly-süzülme özelliği olmadığı için yük motorda lock-up clutch mekanizmasının tam o devir bantlarından devreden çıktığı için vites geçişi hissedilir hale geldiğini düşünüyorum.

Devirli şekilde 5 > 4 yapıldığın bu durum ortaya çıkmadığını sizde fark etmişsinizdir.
 
Geri
Üst Alt