Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Bu olay tüketici lehine güzel bir gelişme.? Evet bende farkettim bazen dh ta YouTube da bakınıyorum da eskisi kadar kompresör kaynaklı arızalar yok gibi.Darısı inş panel teknolojinin başına hocam diyelim.
Birde en çok klima da R410 ile R32 farklarını merak ediyorum .Bununla ilgili bir konu hatırlamıyorum , mümkünse yazılı ve video içerikli bir konu açarsan seviniriz hocam.İki gaz teknoloji ve bunu kullanam klimalar aradında performans , ömür kayda değer ne kadar fark var merak ediliyor.
Birde anlaşılan buzdolabında R600 oturdu , yakın zamanda başka bir gaz türüne geçilecek mi bilgin var mı hocam?
Buzdolabında R600 ün başarısı görülünce klimada R32 tercih edildi zira aslında temel anlamda R32 de R600 kimi bir kimya yapısına sahip yalnız oldukça tehlikeli aslında.
Gerçi bütan içeren tüm akışkanlar tehlikeli ama na bakarsan evimizin mutfağında, Arabamızın deposunda totomuzun altında kullanıyoruz yapacak bir şey yok, Evde klimaya da girmiş çok mu diyelim ne diyelim.
Bilinmeyen bir bilgi aktarayım o halde senin vesilen ile burada.
R32 gazlı klimalarda vakum yapılması gereken vakum motorunun dahi özel olması gerektiğini biliyormuydun?
Standart vakum motorları, motorunun yapısı gereği minik kıvılcım çıkarabilen tiptedir. R32 gazlı bir klimada vakum yapmak için Spark Proof yani kıvılcımsız özelliği olması gerekir.
Olası bir gaz sızıntısı durumunda vakum motorunun kollektöründen çıkan bir kıvılsım ile patlaması dahi söz konusu iken, ağzında sigara ile montaj yapan arkadaşlar olduğu gerçeği büyük oranda tezat ama gerçek ne yazık ki.
Vakum demişken. Bu gün bana bir ses kaydı ulaştı. Antakya vestel yetkili servisi ile aralarındaki telefon görüşme kaydı. Bir yetkili servis vakum yapmamak için bu kadar mı takla atar arkadaş ayıptır diyorum başka bir şey demiyorum.
Ancak bu telefon görüşmesinde bu güne kadar hiç bir klimaya vakum yapmadıklarını da itiraf eden bu servisin, VMH tarafından incelemeye alınması için tüm gayreti göstereceğim..