Selamlar;
Çok ciddi anlamda yoğunluğum var, bayramdan sonra biraz rahatlarım diye düşünüyorum, Konuyu gördüm ve neredeyse tüm mesajları okudum sayılır, bir şeyler elbette yazarım lakin benim yazacakların tüü kaka lanet herifler tarzında değil de başka bir tarzda olur biliyorsunuz.
AWOX markasını iki ayrı bakış açısı ile değerlendirebiliriz aslında;
Normalde VESTEL markasını da eleştirirken hatırlarsanız Markayı sevdiğimi ancak Yönetiminde sıkıntı olduğunu belirtmiştim sürekli olarak.
AWOX markasına aslında ucuz üretim, ucuz iş gücü sonucu ortaya çıkan mal ve hizmetler gözü ile bakabiliriz bir taraftan.
Mesela hiç biriniz beni burada AWOX çaycı alın, yazarken görmemiştir, AWOX ütü alın, AWOX sebil alın veya başka bir unsur ile ilgili tavsiye verdiğimi görmemişsinizdir. Lakin Televizyonlarını bazı kıstaslara uymak kaydı ile tavsiye ettim ve halen de ederim.
Tabi bunun altında yatan bazı nedenler var.
AWOX markası çaycıyı kendisi yapıyor, alınmaz.
AWOX markası ütüyü kendisi yapıyor, alınmaz.
Haklı mısınız? Tamam haklısınız.
Lakin TV konusunda AWOX hazır anakartları ve hazır paneli yurt dışından alıp burada toplayan ve satan firma, tv leri inceledik defalarca, her modelde ne kusur var ise yazdık. Zaten mükemmel ürünler olmadığını hem biz yazdık, hem de alanlar zaten biliyor.
Şimdi AWOX'a bu göz ile bakarsak VESTEL ve SUNNY nin yapğtığından veya ARÇELİK markasının yaptığından farklı bir şey yapmıyor. Bu durumda teknolojik anlamda aslında çok da gömülecek marka değil.
Ancak diğer göz ile yani bizim forumda sıklıkla üstünde durduğumuz Satış sonrası hizmet kalitesi anlamında bakarsak ne o tv nin içine koyulan o not kabul edilebilir, ne de bu yaklaşım tarzı.
Şimdi neden iki ayrı şekilde ele almalıyız sorusunun cevabı da burada zaten.
O zaman gelin ben de size yaşadığım konuyu anlatayım, aslında kurum içi bilgi olsa da, beni tanıyorsunuz halkçı tarafım hep ağır basar.
X bir nedenle onarımı atölyede mümkün olmayan bir anakartın fabrikaya sevki sonrası geçen 1-2 haftayı takiben anakart gelir, kutuyu açarım ve bakarım ki içinde bir not, Ustacım bu kartlardan artık yok, tv zaten eski, müşteriye GERİYE İYADE ET yazan bu notu görünce ben önce afalladım, sonra başladım söylenmeye. ''Kardeşim bu ne saçma iş, böyle not ile kart mı yollanır, geri ver ne demek, bu ülkede tüketici kanunu denen bir şey var ben tüketiciye nasıl derim ki bu tv olmuyor bunu çöpe at'' vs vs vs diye söylene söylene aynı zamanda da kafamdan bir ton yeni çıkış yolları aradım vs.
Önce alternatif 1-2 plan yapmakla birlikte sonra kendi kendime dedim ki ''Tüketicinin yasal hakkı var, madem ki firma ürünün arkasında durmuyor, tüketiciye gerekli yolları göstereyim ve halem heyeti kanalıyla hakkını arasın''
Her ne kadar 4 yaşında ve garantisi bitik bir ürün olsa da, sonuç itibari ile yasal 10 yıllık süreçten doğan hakkı üzerinden çıkış yolu buluruz'' diye düşündüm.
Sonra da yine her ne kadar burada FİRMA tamamen suçlu olsa da, Aslında bunu yapanın bir BİREY olduğundan hareketle bu hareketi bir kurumun tamamına mâl etmemek düsturundan hareket ederek hiyerarşik düzen içerisinde bir yetkiliye ulaştım. Kendisi daha önce de bir çok sorunumda bana yardımcı olmuş bir müdürümdür sağ olsun.
''Müdürüm durum bu bu bu ve bu, eğer ben bana verilen bilgi doğrultusunda hareket edersem de firmanın karşılaşacağı manzara bu bu bu ve bu''
Aldığım yanıt ise
''Ademcim öyle şey olmaz, derhal tv yi komple fabrikaya gönder lütfen'' şeklinde oldu.
Anakartı sorunlu tv yi komple fabrikaya yolladım, Yerine sıfır kutusunda yepyeni tv geldi ve tüketiciye teslim ettim. Aynı zamanda firma bu hizmeti ücretsiz sağladı hem de garanisi bitik ürün olmasına rağmen.
Şimdi;
Tüm bu olayların geçtiği firma AWOX
Olaya ilk müdahil olan da BİREY, sonradan müdahil olan da BİREY. Ancak sonuçlar KURUM adına ne kadar da farklı.
AWOX büyümekte olan bir marka. Ben de gömerim ve hatta videolarımdan da, yazılarımdan da görüyor, okuyorsunuz yazdığımız tüm eksik ve yanlışlarını. Ancak her yanlışlarında her markayı gömsek zaten yanlış yapmayan firma veya marka olmadığı için üretimi kime yaptırıp, hizmeti kimden alacağız diye de düşünüyor insan.
Şimdi bu yazdıklarım bir marka savunması olarak algılanmasın. Sakın ola ki marka ile bağlantım var diye sözümü esirgeyeceğimi de düşünmeyin zira yıllardır ben VESTEL'e , SAMSUNG'a LG ye dahi asla eyvallah dememiş DOĞRU olan ne ise yazmışsam, burada da yazarım. Evet yapılan hareket sonuna kadar yanlış, burada ne bir kurumsallık var, ne bir satış sonrası hizmet kalitesi var ne de başka bir şey.
Yine bir örnek forumumuzdan paylaşayım;
U5600STR satın alan kardeşimizin televizyonu kendisi yazılım yüklerken çöktü. Zaten sürekli belirtiyoruz yazılım yüklerken çökme risklerinden.
Kardeşimizin bulunduğu bölgedeki AWOX yetkili servis hemen televizyonu garanti dışı bırakmış. TV yi kargo ile bana sevk ettirdim ve tüm işlemlerini garanti dahilinde yine aynı fabrikadan yaptırdım. İki ayrı servis, iki ayrı karar ancak her ikisine de hizmeti veren yine aynı üretici firma.
Burada konuları direkt olarak markalara bağlamak yerine, kendisini bir türlü yetiştirememiş bireylere de bağlamak lazım. Konuyu yerli milli ve milliyetçilik mevzularına getirmek değil amacım lakin o notu yazan en az ama en az bir teknikerdir, mühendis de olabilir. Her ne olursa olsun sözde okumuş amöa gelişememiş.
Bu gün ben, gidip herhangi bir ilin herhangi bir ilçesinin herhangi bir okulundan orta öğretim düzeyinde bir öğrenci alsam ve o koltuğa oturtsam, önüne not kağıdı ile kalem verip, ''Bu televizyonu iade edeceğiz, içine not yazarmısın'' desem, ''Sizin bir sisteminiz yok mu kardeşim?'' diye sora bana.
Burada konu AWOX değil, AWOX un yönetimindeki zaafiyet. Benim işlerimi çözdürdüğüm birey ile sizin işinizi yapan birey farklılar ama çalıştıkları firma aynı. Benim başıma gelenle sizin başınıza gelen aynı ama sonuçlar farklı çünkü bireyler farklı.
Şimdi siz haklı olarak ''Ne yapalım Adem hocam illa biz de birilerini mi bulup araya koyacağız'' diyeceksiniz. Elbette bu olmamalı lakin zaten amaç araya birisini oymak değil, AWOX markası bu hizmeti zaten DOĞRU şekilde yürütecek bir sistem kurmuş da, bunu yürütmekle vazifeli olan ve bunun karşılığında maaş alan mühendis konuyu idrak edememiş sorun orada.
Konuyu dağıtmadan VESTEL de yıllar önce yaşanmış bir olayı anlatayım müsaade ederseniz.
Sn Ahmet Nazif Zorlu, VESTEL in Beyaz eşyalarını avrupadan ithal edip sattğı dönemlerde masaya yumruğunu vurur ve der ki ''Benim ülkemde, benim insanım olan mühendisler varken ben neden avrupadan makine ithal edeyim? Kendi mühendislerimiz bir makine tasarlasınlar, bütçe ayıralım ve kendi makinemizi kendimiz dizayn edip imal edelim''
Bunun sonucunda TÜRK mühendisler tamamen yerli tasarım makine dizayn ettiler, malzeme tedarikleri montaj süreci sahaya tamponlama ve bol miktarda satış sonrası VESTEL in 2006 yılı Beyaz eşya zararı 10 Trilyon TL oldu o dönemin parası ile.
Makinelerdeki yürüme sorununun önüne hiç kimse geçemedi, hoplama zıplama titreme, temiz yıkamama, su akıtma vs vs vs.
Lakin buradaki en temel ve can alıcı nokta şu idi. Sn Ahmet Nazif Zorlu bu mühendisleri çağırıp falakaya yatırmadı. Dedi ki ''Kovmuyrim sizi uleyn''
Evet şaka olarak girdim ama şaka değil gerçekten o mühendislere dedi ki ''İlk dizaynınızdaki hatalarınızdan ders alın ve bana BOZULMAYACAK bir makine yapın''
Aynı mühendislerin çalışması sonucu ilk İNTRATON model çamaşır makinesi piyasaya çıktı ve sonrasında geçen her sene, VESTEL çamaşır makinesi konusunda çok ciddi bir başarı elde etti. Tabi biz halen eleştiriyoruz o ayrı konu.
O yıllarda VESTEL markasına herkes lanet okurdu ancak bu gün ülkemizin bana göre yüz akıdır VESTEL.
Bazen bana diyorlar ki ''Ahmet'in adını yazarken neden başına Sn yazıyorsun''
Ben o adam gerçekten saygı duyuyorum zira inanılmaz bir iş zekası var adamda.
Gelelim konumuz olan AWOX markasına.
AWOX markası bu ülkenin gelecekteki VESTEL markasıdır arkadaşlar. İnanıyorum ve inanarak yazıyorum. Şu an kurulmakta olan iki fabrikanın yaklaşık 2 sene zarfında ciddi anlamda profesyonel üretime geçeceğini de biliyorum.
Bu demek değil ki size yapılan uygulama doğru, Hayır sadece bunu bütün kuruma mâl etmek belki yanlış olabilir.
Sistemleri henüz oturmamış, her zaman yazdığımız gibi satış sonrası servis hizmetlerinden bir VESTEL kalitesi beklemeyiniz.
Pazartesi günü Ahmet bey ile görüşüp kendisine aktaracağım konuyu. En azından bu tarz ileri derece amatör uygulamalara imza atan mühendis kim ise, beceremiyor ise bu işi, becerebilenini alsınlar zira bunlar tüketici olarak bizim kabul edebileceğimiz durumlar değil.