Arızalar ve Çözümlerine Yönelik Tavsiye Başlığı

P Çevrimdışı

pasabey

Yeni Üye
26 Kas 2017
1
Ado' Alıntı:
Merhaba hocam 6 yıl önce samsung ue55c7000 model televizyon almıştım. Geçen gün akşam eve geldiğimde televizyonda sinyal yok uyarısı vardı. Samsungu aradım. Hdmi girişinde problem var dediler. Bu yüzden anakartın değişmesi gerekiyormuş. 800 tl para istediler. Bana yüksek geldi bu fiyat. Sizce normal mi? Birde Az önce usb bellekten film taktım bi sorun olmadı. Ama bilgisayar veya uydu alıcısını hdmi den bağladığımda sinyal yok diyor. Sizce gerçekten sorun anakartta mı? Forumda ki arkadaşlar sizin yardımcı olabileceğinizi soylediler. Şimdiden teşekkürler.


Değerli Arkadaşım Merhabalar;

SAMSUNG LG PHILIPS gibi markaları ürün kalitesi anlamında kaliteli olarak (tartışılır) bilsek de, satış sonrası hizmetler, servis hizmet kalitesi ve en önemlisi kontrollü servis hizmeti ile ithal yedek parça sorunu nedeniyle neredeyse başımızın derdi olarak görebiliriz.

Sizin yaşadığınız konu bu bahsettiğim konulara en basit bir örnektir zira, satıan her ürünün 2 yıl gibi kısa bir sürede garatisi biterek (İstisnai 3 yıl) ve sonrasında yetkili servislerin eline düşüp inisayatfilerine kalacağımız belli. Bu doğrultuda forumlarda bu yaklaşımlara karşı verdiğimiz mücadelelerin başında yer almaktadır ve hatta bu konuya özel başlığımız dahi var, YETKİLİ SERVİS SORUNLARI diye.

Bakınız sizin üründe anakartın değişmesine kesin kanaat getirilmesine itirazım yok kaldı ki belki de sadece kart üzerindeki HDMI port kontrol chipi değişerek dahi düzelebilecek sorundur. Velev ki anakart komple değişsin, Sizin ürün modeli 7000 olmasın arağmen size anakart değişiklik bedeline 800TL teklif sunan servise sormak lazım, 8000 model ürün anakartı dahi 380TL, geri kalan 420TL işçilikmidir?  :yuh:

Allahtan revamıdır bu? Hak mıdır?

Arıza teşhisinden eminseniz, elinizde biraz tornavida tutuyorsa bu tarz işlemler için servisten hizmet almak yerine direkt olarak kendiniz de işlem yapabilirsiniz.

Anakart değiştirmek demek, kapaktaki 10 tane vida ile karttaki 4 tane vida ve 3 tane soketi söküp yerine takmaktan ibarettir.

Bu anlamda profesyonel hizmet almanızı gerektirecek bir duurm da yoktur.

Yine de ''uzman eller bana hizmet versin ama İNSAN gibi fiyat çıkartsınlar'' derseniz SAMSUNG müşteri hizmetlerine durumu aktarabilirsiniz.

Bu sefer de MH size servis hizmet politikalarına karışmadıkları cevabını verecektir (Tecrübe ile sabiit lakin siz yine de deneyiniz)

Bu yüzden öncelikli tavsiyem, internet sitelerinde televizyonunuzun anakartını model bazında arayıp bulup sipariş/tedarik edip kendiniz değiştirmeniz yöndedir.  :ok:

Hocam tavsiyenize uyup anakartı kendim değiştirmek istiyorum. Ama bu tv modele ait anakartı nereden temin edeceğimi bilmiyorum. Çok araştırdım ama bulamadım. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Bir diğer konuda samsung servisteki adam eve gelmedi. Ona hdmi girişinde sorun olduğunu söyleyince direk anakartta sorun var dedi. Emin misiniz diye sordum bi kaç kere. Sürekli bu arızayı aldıklarını o yüzden emin olduğunu söyledi. Sizce doğru söylüyor mu? Tekrardan teşekkür ederim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
pasabey' Alıntı:
Ado' Alıntı:
Merhaba hocam 6 yıl önce samsung ue55c7000 model televizyon almıştım. Geçen gün akşam eve geldiğimde televizyonda sinyal yok uyarısı vardı. Samsungu aradım. Hdmi girişinde problem var dediler. Bu yüzden anakartın değişmesi gerekiyormuş. 800 tl para istediler. Bana yüksek geldi bu fiyat. Sizce normal mi? Birde Az önce usb bellekten film taktım bi sorun olmadı. Ama bilgisayar veya uydu alıcısını hdmi den bağladığımda sinyal yok diyor. Sizce gerçekten sorun anakartta mı? Forumda ki arkadaşlar sizin yardımcı olabileceğinizi soylediler. Şimdiden teşekkürler.


Değerli Arkadaşım Merhabalar;

SAMSUNG LG PHILIPS gibi markaları ürün kalitesi anlamında kaliteli olarak (tartışılır) bilsek de, satış sonrası hizmetler, servis hizmet kalitesi ve en önemlisi kontrollü servis hizmeti ile ithal yedek parça sorunu nedeniyle neredeyse başımızın derdi olarak görebiliriz.

Sizin yaşadığınız konu bu bahsettiğim konulara en basit bir örnektir zira, satıan her ürünün 2 yıl gibi kısa bir sürede garatisi biterek (İstisnai 3 yıl) ve sonrasında yetkili servislerin eline düşüp inisayatfilerine kalacağımız belli. Bu doğrultuda forumlarda bu yaklaşımlara karşı verdiğimiz mücadelelerin başında yer almaktadır ve hatta bu konuya özel başlığımız dahi var, YETKİLİ SERVİS SORUNLARI diye.

Bakınız sizin üründe anakartın değişmesine kesin kanaat getirilmesine itirazım yok kaldı ki belki de sadece kart üzerindeki HDMI port kontrol chipi değişerek dahi düzelebilecek sorundur. Velev ki anakart komple değişsin, Sizin ürün modeli 7000 olmasın arağmen size anakart değişiklik bedeline 800TL teklif sunan servise sormak lazım, 8000 model ürün anakartı dahi 380TL, geri kalan 420TL işçilikmidir?  :yuh:

Allahtan revamıdır bu? Hak mıdır?

Arıza teşhisinden eminseniz, elinizde biraz tornavida tutuyorsa bu tarz işlemler için servisten hizmet almak yerine direkt olarak kendiniz de işlem yapabilirsiniz.

Anakart değiştirmek demek, kapaktaki 10 tane vida ile karttaki 4 tane vida ve 3 tane soketi söküp yerine takmaktan ibarettir.

Bu anlamda profesyonel hizmet almanızı gerektirecek bir duurm da yoktur.

Yine de ''uzman eller bana hizmet versin ama İNSAN gibi fiyat çıkartsınlar'' derseniz SAMSUNG müşteri hizmetlerine durumu aktarabilirsiniz.

Bu sefer de MH size servis hizmet politikalarına karışmadıkları cevabını verecektir (Tecrübe ile sabiit lakin siz yine de deneyiniz)

Bu yüzden öncelikli tavsiyem, internet sitelerinde televizyonunuzun anakartını model bazında arayıp bulup sipariş/tedarik edip kendiniz değiştirmeniz yöndedir.  :ok:

Hocam tavsiyenize uyup anakartı kendim değiştirmek istiyorum. Ama bu tv modele ait anakartı nereden temin edeceğimi bilmiyorum. Çok araştırdım ama bulamadım. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Bir diğer konuda samsung servisteki adam eve gelmedi. Ona hdmi girişinde sorun olduğunu söyleyince direk anakartta sorun var dedi. Emin misiniz diye sordum bi kaç kere. Sürekli bu arızayı aldıklarını o yüzden emin olduğunu söyledi. Sizce doğru söylüyor mu? Tekrardan teşekkür ederim.

Azizim acı ama gerçek ki normal şartlarda konponent bazında 10TL lik bir parça ile çözülebilecek bir sorununuz var.

Tabi burada size ''%100 bu dur'' demem, diyemem zira söylemlerinizden hareketle teşhis koymaya çalışıyoruz.

HDMI orotokol ve port kontrolleri belli chipler üzerindedir, aşağıdya size örneğini paylaştığım ufak entegre, hemen hemen bir çok üretici firmanın anakartında kullandığı port kontrol konponentidir.

https://karakoyelektronik.com/tr/entegre/76409-tpd12s521dbtr-pn521-tssop-38-entegre-8697640956693.html

Elbette ki konu bu entegreyi sipariş edince sorunun ortadan kalkacağı gibi algılanmasın. Sadece aslında nokta atışı teşhis konulursa neler olabileceğini bilmeniz adına yazıyorum size bunları.

1- Doğru teşhis
2- Doğru konponent tercihi
3- Doğru ekipman ile müdahale
4- Doğru Fiyatlandırma

ve mutlu tüketici. aslında formül bu derece basit.

gelin görün ki biz de dahil olamk üzere anakart tamiri ile kimse uğraşmıyor bu nedenle komple değiştirmeyi tercih ediyoruz. bunun başında yatan temel neden İŞÇİLİK kavramıdır zira üretici firmalar artık nasıl ki bozulan televizyonunuz için tamir yerine yeni ürün almanızı sağlayacak kadar ucuz fiyat politikası izliyorlarsa, Bozulan anakartı tamir etmek için harcanacak olan zaman, yedek parça maliyeti ve en önemlisi bunu değiştirebilmek için gerekli olan TEŞHİS/MÜDAHALE donanımlarının satın alım maliyetlerinin yüksekliği, karşısında kartın kendisinin ucuz olması, Artık servisleri de tamir yerine direkt olarak kart değiştirme yoluna zorluyor. 

Elbette ki bu bize artniyetli tamirciler nedeniyle olumsuz geri dönüşler sunuyor ki bunun en yakın örneği sizsiniz.

tv parçası.com da ben genellikle aradığım hemen her şeyi bulurum, bulamıyorsanız iletişim bölümünden site yöneticileri ile irtibat kurup tedarik edilmesini de sağlayabiliyorsunuz.

En kötü olasılıkla SAMSUNG MH ye konuyu ve servisin size art niyetli yaklaşım şeklini yazarak artık güveninizin olmadığını ve 30 Mayıs 2014 tarihli yürürlüğe giren yasa nedeniyle MECBUR oldukları yedek parça tedariği konusunda size destek olmalarını isteyebilirsiniz. 

Yine de bize ürünün barkot etiket vs bilgilerini paylaşırsanız, biz de kendi kanallarımızdan sizin için bir araştırma yapıp, ulaşabileceğiz lokasyonlar için bilgi paylaşabiliriz.  :ok:
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Selamlar Sevgili Kardeşim;

Yaşadığınız sorun, TV backlıght ünitesinin çalışmaması durumudur.
Bu sorun 2 şekilde ortaya çıkar.
Gizli içeriği sadece kayıtlı kullanıcılar görebilir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
İhtiyaR87' Alıntı:

Tekrar mailden yazmışsınız ama ben cevabı buradan yazayım.

Tekrar yardım istemişsiniz lakin size burada rica ettiğim marka model tam bilgilerini paylaşmamışsınız. Ben zaten size yardım etmek için mesaj attım lakin istediğim bilgileri vermezseniz neye göre nasıl yardımcı olabilirim?





Gördüğünüz gibi 30TL ye de led bar var, 130 TL ye de led bar var önemli olanı sizin üründe hangisi kullanılıyor ve kaç adet kullanılıyor?

Bunun yanısıra Led bar değiştirmek, anakart değiştirmek gibi 4 vida 2 soket söküp takmaktan ibaret değil uyarmadan geçmiş olmayayım

LED BAR DEĞİŞİM SÜRECİNDE KENDİNİZ MÜDAHALE ETTİĞİNİZ DURUMLARDA HÜCRENİN KIRILMA RİSKİ ÇOK BÜYÜKTÜR
 
The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,324
Adem hocam bu paneldeki bu beyaz yuvarlak daireler normal mi ?

11111.png
222222.png
333333.png
444444.png
5555555.png
666666.png
77777ded8b750954c3f19.png
888888.png
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
The_SreT' Alıntı:
Adem hocam bu paneldeki bu beyaz yuvarlak daireler normal mi ?

11111.png
222222.png
333333.png
444444.png
5555555.png
666666.png
77777ded8b750954c3f19.png
888888.png

Polarizer katmanda görünüyor bunlar, ''Normalmi?'' sorusunun cevabı biraz karışık zira bana göre normaldir, size göre değil.

LCD panel teknolojisinde bulmak isterseniz hr türlü hata ve kusuru bulursunuz, Kriteriniz ise izlemeye etkisi olup olmadığı şeklinde olmalı. :ok:
 
impossible Çevrimdışı

impossible

Yeni Üye
15 Kas 2017
68
Adem hocam tv de cep telefonundan ekran yansıtma yapınca 5 dk. sonra tv de ekran donuyo sadece ses geliyor. Sebebi ne olabilir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
impossible' Alıntı:
Adem hocam tv de cep telefonundan ekran yansıtma yapınca 5 dk. sonra tv de ekran donuyo sadece ses geliyor. Sebebi ne olabilir.

Azizim sorun encode veya decode kaynaklıdır, yani bu sorunda problemin kaynağı hangi taraf önce onu teyit etmek gerekir.

Şifrelemeyi yapan encode tarafımı (Telefon) Yoksa çözümlemeyi yapan decode tarafı mı (Televizyon) sonsuz döngüye giriyor da sistem donp kalıyor bunu anlamak lazım.

Bağlantı sinyalinin zayıflığı, O esnada bağlantı kurmaya çalışan başka bir unsurun sisteme yarattığı ekstra yükve gibi unsurlar da göz önünde bulundurulabilir.

Klasik bir çözüm yöntemi olarak sistemde bug oluşmuş olabilir düşüncesi ile yazılım güncellemesi yapılabilir (Upgrade olması şart değil)
 
impossible Çevrimdışı

impossible

Yeni Üye
15 Kas 2017
68
Ado' Alıntı:
impossible' Alıntı:
Adem hocam tv de cep telefonundan ekran yansıtma yapınca 5 dk. sonra tv de ekran donuyo sadece ses geliyor. Sebebi ne olabilir.

Azizim sorun encode veya decode kaynaklıdır, yani bu sorunda problemin kaynağı hangi taraf önce onu teyit etmek gerekir.

Şifrelemeyi yapan encode tarafımı (Telefon) Yoksa çözümlemeyi yapan decode tarafı mı (Televizyon) sonsuz döngüye giriyor da sistem donp kalıyor bunu anlamak lazım.

Bağlantı sinyalinin zayıflığı, O esnada bağlantı kurmaya çalışan başka bir unsurun sisteme yarattığı ekstra yükve gibi unsurlar da göz önünde bulundurulabilir.

Klasik bir çözüm yöntemi olarak sistemde bug oluşmuş olabilir düşüncesi ile yazılım güncellemesi yapılabilir (Upgrade olması şart değil)

teşekkür ederim  :büyüksün:
 
The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,324
Teşekkür ederim hocam cevabınız için , her hangi bşr rahatsızlık yaratmıyor izlerken. Sadece ileride dahada belirgin olur mu ondan korkmuştum [emoji846]
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
impossible' Alıntı:
Ado' Alıntı:
impossible' Alıntı:
Adem hocam tv de cep telefonundan ekran yansıtma yapınca 5 dk. sonra tv de ekran donuyo sadece ses geliyor. Sebebi ne olabilir.

Azizim sorun encode veya decode kaynaklıdır, yani bu sorunda problemin kaynağı hangi taraf önce onu teyit etmek gerekir.

Şifrelemeyi yapan encode tarafımı (Telefon) Yoksa çözümlemeyi yapan decode tarafı mı (Televizyon) sonsuz döngüye giriyor da sistem donp kalıyor bunu anlamak lazım.

Bağlantı sinyalinin zayıflığı, O esnada bağlantı kurmaya çalışan başka bir unsurun sisteme yarattığı ekstra yükve gibi unsurlar da göz önünde bulundurulabilir.

Klasik bir çözüm yöntemi olarak sistemde bug oluşmuş olabilir düşüncesi ile yazılım güncellemesi yapılabilir (Upgrade olması şart değil)

teşekkür ederim  :büyüksün:

Rica ederim azizim. :öp:
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
The_SreT' Alıntı:
Teşekkür ederim hocam cevabınız için , her hangi bşr rahatsızlık yaratmıyor izlerken. Sadece ileride dahada belirgin olur mu ondan korkmuştum [emoji846]

Ne ilerler ne de geriler, Polarizerin 6 katmanı var, bunlar mutlaka görülebiliyor, tabi ki görülmeyenleri de var, 5-6 yıllık 46'' VESTEL televizyonumda SAMSUNG panel var, eğer görmek istersem clouding görürüm, lakin izlerken zerre kadar etkisini hissetmiyorum, o zaman benim için konu kapanmıştır.  :ok:
 
Geri
Üst Alt