Ado' Alıntı:Merhaba hocam 6 yıl önce samsung ue55c7000 model televizyon almıştım. Geçen gün akşam eve geldiğimde televizyonda sinyal yok uyarısı vardı. Samsungu aradım. Hdmi girişinde problem var dediler. Bu yüzden anakartın değişmesi gerekiyormuş. 800 tl para istediler. Bana yüksek geldi bu fiyat. Sizce normal mi? Birde Az önce usb bellekten film taktım bi sorun olmadı. Ama bilgisayar veya uydu alıcısını hdmi den bağladığımda sinyal yok diyor. Sizce gerçekten sorun anakartta mı? Forumda ki arkadaşlar sizin yardımcı olabileceğinizi soylediler. Şimdiden teşekkürler.
Değerli Arkadaşım Merhabalar;
SAMSUNG LG PHILIPS gibi markaları ürün kalitesi anlamında kaliteli olarak (tartışılır) bilsek de, satış sonrası hizmetler, servis hizmet kalitesi ve en önemlisi kontrollü servis hizmeti ile ithal yedek parça sorunu nedeniyle neredeyse başımızın derdi olarak görebiliriz.
Sizin yaşadığınız konu bu bahsettiğim konulara en basit bir örnektir zira, satıan her ürünün 2 yıl gibi kısa bir sürede garatisi biterek (İstisnai 3 yıl) ve sonrasında yetkili servislerin eline düşüp inisayatfilerine kalacağımız belli. Bu doğrultuda forumlarda bu yaklaşımlara karşı verdiğimiz mücadelelerin başında yer almaktadır ve hatta bu konuya özel başlığımız dahi var, YETKİLİ SERVİS SORUNLARI diye.
Bakınız sizin üründe anakartın değişmesine kesin kanaat getirilmesine itirazım yok kaldı ki belki de sadece kart üzerindeki HDMI port kontrol chipi değişerek dahi düzelebilecek sorundur. Velev ki anakart komple değişsin, Sizin ürün modeli 7000 olmasın arağmen size anakart değişiklik bedeline 800TL teklif sunan servise sormak lazım, 8000 model ürün anakartı dahi 380TL, geri kalan 420TL işçilikmidir? :yuh:
Allahtan revamıdır bu? Hak mıdır?
Arıza teşhisinden eminseniz, elinizde biraz tornavida tutuyorsa bu tarz işlemler için servisten hizmet almak yerine direkt olarak kendiniz de işlem yapabilirsiniz.
Anakart değiştirmek demek, kapaktaki 10 tane vida ile karttaki 4 tane vida ve 3 tane soketi söküp yerine takmaktan ibarettir.
Bu anlamda profesyonel hizmet almanızı gerektirecek bir duurm da yoktur.
Yine de ''uzman eller bana hizmet versin ama İNSAN gibi fiyat çıkartsınlar'' derseniz SAMSUNG müşteri hizmetlerine durumu aktarabilirsiniz.
Bu sefer de MH size servis hizmet politikalarına karışmadıkları cevabını verecektir (Tecrübe ile sabiit lakin siz yine de deneyiniz)
Bu yüzden öncelikli tavsiyem, internet sitelerinde televizyonunuzun anakartını model bazında arayıp bulup sipariş/tedarik edip kendiniz değiştirmeniz yöndedir. :
Hocam tavsiyenize uyup anakartı kendim değiştirmek istiyorum. Ama bu tv modele ait anakartı nereden temin edeceğimi bilmiyorum. Çok araştırdım ama bulamadım. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Bir diğer konuda samsung servisteki adam eve gelmedi. Ona hdmi girişinde sorun olduğunu söyleyince direk anakartta sorun var dedi. Emin misiniz diye sordum bi kaç kere. Sürekli bu arızayı aldıklarını o yüzden emin olduğunu söyledi. Sizce doğru söylüyor mu? Tekrardan teşekkür ederim.